Textová podoba smlouvy Smlouva č. 12733208: Kupní smlouva - MIKROFLUIDIZÉR PRO MALÉ OBJEMY

Příloha CHROMSPEC_kupni_smlouva_cast_4_Mikrofluidizer_VUVEL.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Kupní smlouva „Mikrofluidizér pro malé objemy“
Kupní smlouva

uzavřená dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen občanský zákoník), v platném znění

Mikrofluidizér pro malé objemy

mezi:

	Název:
	Výzkumný ústav veterinárního lékařství, v. v. i.

	Sídlo:
	Hudcova 296/70, 621 00 Brno

	IČO:
	00027162

	DIČ:
	CZ00027162

	Zastoupen:
	prof. MVDr. Alfred Hera, CSc.

	Oprávněný zástupce ve věcech technických:
	xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



(„Kupující“)

a

	Název:
	CHROMSPEC

	Sídlo:
	Jindřicha Plachty 28, 150 00 Praha

	IČO:
	44794053

	DIČ:
	CZ44794053

	Právní forma:
	spol. s r.o.

	Zápis ve veřejném rejstříku:
	Obchodní rejstřík vedený Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 5418

	Zastoupen:
	Ing. František Šelle, jednatel

	Bankovní spojení:
	xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

	Číslo účtu:
	xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

	Oprávněný zástupce ve věcech obchodních a smluvních dodatků:
	xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

	Oprávněný zástupce ve věcech technických:
	xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



(„Prodávající“)

Předmět smlouvy
Předmětem této smlouvy je závazek Prodávajícího odevzdat Kupujícímu přístroj Mikrofluidizér pro malé objemy blíže specifikovaný v příloze č. 1 smlouvy („dodávka“ nebo „přístroj“) a umožnit Kupujícímu nabýt vlastnické právo k dodávce a závazek Kupujícího dodávku převzít a zaplatit za dodávku dále sjednanou kupní cenu.
Součástí plnění je rovněž doprava na místo určení, odborná instalace, uvedení do provozu, odzkoušení přístroje a zaškolení obsluhy v rozsahu odpovídajícím provozním požadavkům Kupujícího. Současně bude předán návod k obsluze v českém jazyce, prohlášení o shodě a další dokumenty vyžadované touto smlouvou či právními předpisy. Součástí plnění je rovněž licence k softwaru potřebnému pro plnou funkčnost přístroje dle přílohy č. 1 této smlouvy a zajištění aplikační podpory. 
Místo a Doba plnění
Místem plnění je Výzkumný ústav veterinárního lékařství, v. v. i., Hudcova 296/70, 621 00 Brno. 
O předání dodávky včetně všech součástí plnění bude smluvními stranami sepsán předávací protokol ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno obdrží Kupující a jedno Prodávající.
Kupující se stává vlastníkem zboží a nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího podpisem předávacího protokolu.
Termínem předání a převzetí dodávky se rozumí den, v němž bude Prodávajícím a Kupujícím podepsán předávací protokol.
Prodávající se zavazuje celou dodávku řádně zhotovit, obstarat, vyzkoušet a předat Kupujícímu nejpozději do 8 týdnů po podpisu této smlouvy (Termín předání a převzetí), nedohodnou-li se strany jinak. Prodlení Prodávajícího s řádným dokončením dodávky a jejím předáním se považuje za podstatné porušení této smlouvy.
Kupní cena a platební podmínky
Kupní cena byla stanovena dohodou smluvních stran na základě nabídky Prodávající podané v zadávacím řízení nazvaném „Dodávka 4 přístrojů“, část 4 „Mikrofluidizér pro malé objemy“ („zadávací řízení“) a činí:
Cena bez DPH:	849 000,- Kč
DPH 21 %: 		178 290,- Kč
Cena s DPH 		1 027 290,- Kč
Cena bez DPH je dohodnuta jako nejvýše přípustná po celou dobu platnosti smlouvy. Dojde-li v průběhu realizace smlouvy ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty, bude v takovém případě ke kupní ceně bez DPH připočtena DPH v aktuální sazbě platné v době vzniku zdanitelného plnění. 
Cenu lze změnit pouze:
0. při změnách plnění v souladu s ustanovením § 222 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
při změně daňových předpisů.
Prodávající vystaví nejdříve ke dni podpisu předávacího protokolu daňový doklad (fakturu). Přílohou této faktury bude kopie předávacího protokolu na všechny součásti dodávky potvrzeného oprávněnou osobou Kupujícího.
Splatnost faktury činí 30 dnů ode dne prokazatelného doručení Kupujícímu včetně všech příloh.
Za den platby se považuje den, kdy došlo k jejímu odepsání z účtu Kupujícího.
Na faktuře musí být uveden název projektu „FIT – Farmakologie Imunoterapie, nanoToxikologie“ a registrační číslo projektu OP VVV CZ.02.1.01/0.0/0.0/15_003/0000495.
Veškeré účetní doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu a náležitosti předepsané touto smlouvou. V případě, že účetní doklady nebudou obsahovat požadované náležitosti, je Kupující oprávněn je vrátit zpět k doplnění, lhůta splatnosti počne běžet znovu od doručení řádně opraveného dokladu.
Záruka, vady, reklamace, škody
Prodávající odpovídá za vady, jež má dodávka v době jeho předání, vady zjištěné v období mezi předáním dodávky Kupujícímu a počátkem běhu záruční doby a vady zjištěné v záruční době. Záruční doba na celou specifikovanou dodávku činí minimálně 24měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem podpisu předávacího protokolu. Je-li dodávka Kupujícím převzata s alespoň jednou vadou či nedodělkem, počíná záruční doba běžet až dnem odstranění poslední vady či nedodělku.  Prodávající poskytne záruku za jakost předmětu plnění ve smyslu § 2113 a násl. a dále ustanovení § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. 
Prodávající je povinen v průběhu záruční doby provádět bezplatně veškeré servisní úkony, jejichž provedením podmiňuje platnost záruky. Prodávající je dále povinen v průběhu záruční doby uskutečnit na základě písemné výzvy Kupujícího nejméně jednou ročně bezplatnou servisní prohlídku všech dodaných zařízení, při níž provede základní servisní úkony, zejména seřízení zařízení o čemž sepíše servisní a revizní protokol.
Požadavek na odstranění vad dodávky, které se projeví v období mezi předáním dodávky Kupujícímu a počátkem běhu záruční doby nebo v záruční době, Kupující uplatní u Prodávajícího bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději poslední den záruční doby, a to písemným oznámením doručeným k rukám odpovědného zástupce Prodávajícího nebo elektronicky na e-mailovou adresu Prodávajícího chromspec@telecom.cz (reklamací). I reklamace odeslaná Kupujícím poslední den záruční doby se považuje za včas uplatněnou. V písemné reklamaci Kupující uvede popis vady nebo informaci o tom, jak se vada projevuje, a způsob, jakým ji požaduje odstranit. 
Kupující je oprávněn požadovat 
a) odstranění vady opravou, je-li vada tímto způsobem odstranitelná, 
b) odstranění vady dodáním nového plnění, není-li vada opravou odstranitelná, 
c) přiměřenou slevu ze sjednané ceny. 
Kupující je oprávněn vybrat si ten způsob odstranění vady, který mu nejlépe vyhovuje. V případě, že stejná vada vznikne v průběhu záruční doby nejméně potřetí či vznikne-li na dodávce v průběhu záruční doby více než pět vad, má Kupující právo požadovat odstranění vady dodáním nového plnění nebo odstoupit od Smlouvy, i když je poslední vzniklá vada odstranitelná opravou.
Prodávající se zavazuje reklamované vady dodávky bezplatně odstranit. V případě poruchy přístroje Prodávající garantuje příjezd servisního technika komunikujícího v českém nebo anglickém jazyce do 48 hodin od uplatnění požadavku na odstranění vady Kupujícím. Maximální termín pro odstranění vady je 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, nebylo-li mezi Prodávajícím a Kupujícím dohodnuto jinak. V případě, že Prodávající neodstraní vadu ve sjednané lhůtě nebo pokud Prodávající odmítne vady odstranit, je Kupující oprávněn vadu odstranit na své náklady a Prodávající je povinen Kupujícímu uhradit náklady vynaložené na odstranění vady, a to do 21 kalendářních dnů ode dne jejich písemného uplatnění u Prodávajícího.
Prodávající neodpovídá za vady, které vznikly použitím podkladů a věcí poskytnutých Kupujícím a Prodávající nemohl ani při vynaložení veškeré péče zjistit jejich nevhodnost nebo na ni Kupujícího upozornil, ale ten na jejich použití písemně trval.
Poskytnuté záruky se dále nevztahují na vady způsobené neodborným zacházením, nesprávnou nebo nevhodnou údržbou, nebo nedodržováním předpisů výrobců pro provoz a údržbu zboží, které Kupující od Prodávajícího převzal při přejímce (např. záruční listy) nebo o kterých Prodávající Kupujícího písemně poučil. Záruka se rovněž nevztahuje na vady způsobené hrubou nedbalostí, nebo úmyslným jednáním.
Předáním dodávky stvrzeným podpisem podle této Smlouvou kontaktních osob na předávacím protokolu, přechází na Kupujícího nebezpečí vzniku škody na předané dodávce, přičemž tato skutečnost nezbavuje Prodávajícího odpovědnosti za škody vzniklé v důsledku vad dodávky. Do doby předání a převzetí dodávky nese nebezpečí vzniku škody na dodávce Prodávající.
Kupující není povinen převzít dodávku, která vykazuje vady a nedodělky, byť by samy o sobě ani ve spojení s jinými nebránily řádnému užívání dodávky. Nevyužije-li Kupující svého práva nepřevzít dodávku vykazující vady a nedodělky, uvedou Kupující a Prodávající v předávacím protokolu soupis těchto vad a nedodělků včetně způsobu a termínu jejich odstranění. Nedojde-li v protokolu k dohodě Kupujícího a Prodávajícího o termínu odstranění, musí být vady a nedodělky odstraněny do pěti pracovních dnů ode dne předání a převzetí dodávky.
V případě, že Prodávající oznámí Kupujícímu, že dodávka je připravena k předání a převzetí a při předávacím a přejímacím řízení se prokáže, že dodávka není řádně dokončena, je Prodávající povinen uhradit Kupujícímu veškeré náklady jemu vzniklé v souvislosti s neúspěšným předávacím a přejímacím řízením. Prodávající nese i náklady na organizaci opakovaného řízení.
Zboží musí být plně funkční, bez dalších dodatečných nákladů ze strany Kupujícího. 
Zboží má vady, jestliže je dodáno v jiném množství, jakosti a provedení, než určuje tato Kupní smlouva.  
Zboží má vady, na které se vztahuje záruka za jakost podle této Kupní smlouvy, jestliže si Zboží nezachová po dobu záruky za jakost smluvenou jakost, nebo smluvené vlastnosti, popř. se stane zcela nebo jen zčásti nezpůsobilé k užívání.
Není-li v této Kupní smlouvě sjednáno jinak, nároky z vad Zboží se řídí ustanovením § 2113 a násl., a ustanovením § 2161 a násl. občanského zákoníku.
Pokud činností Prodávajícího dojde ke způsobení škody Kupujícímu nebo třetím osobám z titulu opomenutí, nedbalosti nebo neplněním podmínek vyplývajících z právních předpisů, technických nebo jiných norem nebo vyplývajících z této Smlouvy, je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li možné, tak nahradit v penězích. Výše škody bude určena odborným odhadem, případně znaleckým posudkem. Veškeré náklady s tím spojené nese Prodávající.
Prodávající odpovídá i za škodu způsobenou činností těch, kteří pro něj dodávku provádějí.
sankce
V případě prodlení Kupujícího s úhradou faktury má Prodávající nárok účtovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky bez DPH za každý den prodlení.
V případě prodlení Prodávajícího s předáním dodávky je Prodávající povinen zaplatit Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny dodávky bez DPH za každý započatý den prodlení. Zaplacením sankce (smluvní pokuty) není dotčen nárok Kupujícího na náhradu škody v částce převyšující zaplacenou smluvní pokutu. 
V případě prodlení Prodávajícího s nástupem k servisnímu zásahu dle čl. 4.5. věty druhé je Prodávající povinen zaplatit Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny dodávky bez DPH za každý započatý den prodlení. Zaplacením sankce (smluvní pokuty) není dotčen nárok Kupujícího na náhradu škody v částce převyšující zaplacenou smluvní pokutu.
V případě prodlení Prodávajícího s odstraněním vady dle čl. 4.5. věty třetí je Prodávající povinen zaplatit Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny dodávky bez DPH za každý započatý den prodlení. Zaplacením sankce (smluvní pokuty) není dotčen nárok Kupujícího na náhradu škody v částce převyšující zaplacenou smluvní pokutu.
Zaplacením výše uvedených smluvních pokut není dotčen nárok na náhradu škody.
Jiné smluvní pokuty nejsou přípustné.
Sankci (smluvní pokutu, úrok z prodlení) vyúčtuje oprávněná strana straně povinné písemnou formou. Strana povinná je povinna uhradit vyúčtované sankce nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne obdržení příslušného vyúčtování. Kupující si vyhrazuje právo započítat vyúčtované a neuhrazené smluvní pokuty a úroky z prodlení proti neuhrazené faktuře vydané Prodávajícím.
Prodávající výslovně prohlašuje, že riziko smluvní pokuty dle této Kupní smlouvy promítl do své nabídkové ceny, která byla hodnotícím kritériem zadávacího řízení na zadání této Kupní smlouvy podle zák.č. 134/2016 Sb.
Další ujednání
Prodávající se zavazuje předat Kupujícímu spolu s předmětným zbožím i doklady, které se ke zboží vztahují a jsou potřebné k jeho řádnému užívání, zejména návod k obsluze v českém jazyce a prohlášení o shodě.
Prodávající se zavazuje jako osoba povinná dle § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, spolupůsobit při výkonu finanční kontroly a  umožnit kontrolnímu orgánu přístup i k těm částem nabídek, smluv a souvisících dokumentů, které podléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů (např. obchodní tajemství, utajované skutečnosti), a to za předpokladu, že budou splněny požadavky kladené právními předpisy (např. § 11 písm. c) a d), § 12 odst. 2 písm. f) zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole).
Prodávající je povinen zajistit dostupnost servisu, náhradních dílů a případných nutných preventivních prohlídek po celou dobu životnosti zboží. Cena pozáručního servisu včetně náhradních dílů není součástí kupní ceny dle této smlouvy.
Kontroly a audity
Zhotovitel umožní kupujícímu a na základě jeho žádosti též poskytovateli dotace (Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy) či jiným příslušným institucím (Nejvyššímu kontrolnímu úřadu, příslušnému finančnímu úřadu, Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže aj.) ověřit realizaci projektu prostřednictvím přezkoumání dokumentů nebo kontrol na místě plnění a v případě nutnosti provést kompletní audit na základě podkladových materiálů k účtům, účetním dokladům a veškerým dalším dokladům týkajícím se financování projektu. Tyto kontroly se mohou uskutečnit do 10 let po schválení závěrečné zprávy projektu. Kupující bude prodávajícího o datu schválení závěrečné zprávy projektu informovat.
Prodávající se zavazuje zajistit, že práva výše uvedených kontrolních institucí provádět audity, kontroly a ověření se budou stejnou měrou vztahovat, a to za stejných podmínek a podle stejných pravidel na jakéhokoli subdodavatele či jakoukoli jinou stranu, která má prospěch z finančních prostředků poskytnutých v rámci této smlouvy.
Odstoupení od smlouvy, ukončení dohodou
Za podstatné porušení smlouvy dle § 2002 a násl. občanského zákoníku, při kterém je druhá strana oprávněna odstoupit od smlouvy, se považuje zejména:
0. prodlení Prodávajícího s plněním o více než 30 dnů,
úpadek Kupujícího nebo Prodávajícího ve smyslu zák. č. 182/2006 Sb., insolvenčního zákona,
porušení povinností uvedených v čl. 7 této smlouvy.

Kupující je dále oprávněn od Smlouvy odstoupit v případě, 
0. že dojde i k nepodstatnému porušení povinností uložených Prodávajícímu Smlouvou, které Prodávající v dodatečně poskytnuté lhůtě neodstraní,
že Prodávající nebude i přes písemnou výzvu Kupujícího respektovat pokyny Kupujícího.
Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení o odstoupení druhé straně smlouvy.
Předmět díla předpokládá spolufinancování z projektu OP VVV „FIT – Farmakologie Imunoterapie, nanoToxikologie“, registrační číslo projektu OP VVV CZ.02.1.01/0.0/0.0/15_003/0000495. Kupující si proto vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy bez jakýchkoli sankcí v případě, že mu nebude poskytnuta dotace, nebo tuto dotaci nepřijme. Prodávající v tomto případě nebude po Kupujícím požadovat náhradu škody, která mu v této souvislosti vznikne.
Tuto smlouvu je rovněž možno ukončit písemnou dohodou smluvních stran.
Závěrečná ustanovení
Veškerá jednání při realizaci smlouvy budou probíhat v českém jazyce. 
Tuto smlouvu lze měnit pouze číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami.
Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení. Pro případ, že se kterékoliv ustanovení této smlouvy stane neúčinným nebo neplatným, se smluvní strany zavazují bez zbytečného odkladu nahradit takové ustanovení novým.
V případě, že některá ze smluvních stran odmítne převzít písemnost nebo její převzetí znemožní, se má za to, že písemnost byla doručena.
Smlouva se řídí českým právním řádem. Obě strany se dohodly, že pro neupravené vztahy plynoucí z této smlouvy platí příslušná ustanovení občanského zákoníku.
Osoby podepisující tuto smlouvu svým podpisem stvrzují platnost svého oprávnění jednat za smluvní stranu.
Smluvní strany se dohodly, že případné spory budou přednostně řešeny dohodou. V případě, že nedojde k dohodě stran, bude spor řešen věcně příslušným soudem v místě sídla Kupujícího.
Smluvní strany prohlašují, že žádná informace uvedená v této smlouvě není předmětem obchodního tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku.
Prodávající souhlasí, aby Kupující zveřejnil obraz této Smlouvy a jejích případných změn (dodatků) a dalších dokumentů od této Smlouvy odvozených vč. metadat požadovaných k uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. 
Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv a dnem kladného rozhodnutí řídícího orgánu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky o změně rozpočtu projektu umožňující financování předmětu koupě, a to podle toho, který den nastane později.
Obě strany smlouvy prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí a že byla sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle, prosté omylů.
Tato smlouva je vyhotovena v českém jazyce v elektronickém originále a ve dvou listinných stejnopisech, přičemž Kupující obdrží jeden stejnopis a zhotovitel jeden stejnopis. 
Prodávající souhlasí s uveřejněním podepsané smlouvy.
Nedílnou součástí této smlouvy je příloha:
Příloha č. 1  – Technická specifikace




V Brně		V Brně





___________________________		___________________________
Výzkumný ústav veterinárního lékařství, v. v. i.		CHROMSPEC spol. s r.o.


Příloha č. 1d – Technická specifikace pro část 4
	Název veřejné zakázky:
	Dodávka 4 přístrojů

	Část veřejné zakázky:
	Část 4: Mikrofluidizér pro malé objemy



Identifikační údaje účastníka 
(Účastník vyplní tabulku údaji platnými ke dni podání nabídky)

	Název účastníka
	CHROMSPEC spol. s r.o.

	Sídlo
	Jindřicha Plachty 28, 150 00 Praha

	Kontaktní adresa
	Plachty 2a, 634 00 Brno

	IČ/DIČ
	44794053
	CZ44794053

	Osoba oprávněná zastupovat účastníka
	Ing. František Šelle, jednatel

	Telefon, fax
	xxxxxxxxxxxxx

	Www
	www.chromspec.cz

	Kontaktní osoba, telefon
	xxxxxxxxxxxxxxxxxx

	Kontaktní email[footnoteRef:1] č. 1 a č. 2 [1:  Na e-mailovou adresu kontaktní osoby mohou být doručovány dokumenty zadávacího řízení] 

	chromspec@telecom.cz
	xxxxxxxxxxxxxxxx



Minimální požadované technické parametry předmětu plnění

Název technologie / vybavení:	Mikrofluidizér pro malé objemy

· autonomní generování pracovního tlaku (elektricko-hydraulický pohon) minimálně do 2000 barů a dosažených střižných silách minimálně 1x107 sec-1 v keramické nebo diamantové cele
· provedení v tlakově odolném nerezu
· minimální objem vzorku 1ml nebo menší
· minimální mrtvý objem systému 100 µl nebo menší
· teplotní limit pro vzorek 70°C nebo vyšší
· možnost externího chlazení/ohřívání vzorku a mikrofluidní cely
· řídicí jednotka je zabudována v přístroji a umožňující nastavení a on line kontroly tlaku, monitorování parametrů homogenizačního procesu a okamžité přerušení chodu tlakové pumpy 
· maximální nepřekročitelné rozměry přístroje 55x70x65 cm
· maximální nepřekročitelná váha přístroje 110 kg
· napájení 230 V

Prohlašuji, že nabízený předmět plnění splňuje veškeré shora uvedené požadavky.



	str. 2 z 9