Textová podoba smlouvy Smlouva č. 12818648: Smlouva o horizontální spolupráci v rámci projektu SLDB 2021

Příloha Smlouva_CSU_SPCSS_telo_pril.2_3_29-05-2020_final_redig..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI
                 V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
               evidovaná u ČSÚ pod č. 106-2020-S

             evidovaná u SPCSS pod č. SML2020039
                         č. j. SPCSS-02576/2020

Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany:

1.      Česká republika – Český statistický úřad

        se sídlem Na padesátém 3268/81, 100 82 Praha 10

        zastoupená: XXXXX

        IČO: 000 25 593

        ID datové schránky: 2gfaasy

        bankovní spojení: XXXXX

        číslo účtu: XXXXX

        (dále jen „Úřad“ nebo „ČSÚ“) na straně jedné

a

    2.              Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s. p.
tuto                se sídlem Na Vápence 915/14, 130 00 Praha 3
                    zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze
                    pod sp. zn. A 76922
                    zastoupená: XXXXX
                    IČO: 03630919
                    DIČ: CZ03630919
                    ID datové schránky: ag5uunk
                    bankovní spojení: XXXXX
                    č. účtu: XXXXX

                    (dále jen „SPCSS“)

                    (společně také dále jako „smluvní strany“)

        smlouvu o horizontální spolupráci v rámci projektu SLDB 2021

podle ustanovení § 1746 odst. 2 a dalších ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve
znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a § 12 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání
veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“)

(dále jen „smlouva“):
    SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI                                         SML2020039
    V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

    Preambule

Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu na základě ustanovení § 12 ZZVZ za účelem zajištění
meziresortní spolupráce při přípravě a realizaci Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2021 (dále jen „SLDB
2021“), a to konkrétně zajištění meziresortní spolupráce Ministerstva financí ČR, IČO: 00006947, se
sídlem Letenská 5, Praha 1 (dále jen „MF“) a Českého statistického úřadu na plnění úkolu v oblasti
zajištění ICT prostředí pro SLDB 2021.

Předmětem spolupráce je zajištění splnění společného cíle a společného úkolu ČSÚ a SPCSS ve
veřejném zájmu, kterým je zřízení, provoz a správa platforem systémů ONLINE a CENSOVÉHO IS
s důrazem na hospodárnost, účelnost a efektivnost a také při splnění velmi vysokých nároků na
bezpečnost a dostupnost IT řešení s tím, že splnění tohoto společného úkolu je realizováno formou
horizontální spolupráce mezi ČSÚ a SPCSS. ČSÚ zajistí pořízení, provoz a správu aplikační části,
SPCSS poskytne své odborné kapacity k návrhu a vytvoření unikátní infrastruktury potřebné pro
provoz aplikací, včetně zabezpečení vývoje, provozu, správy této infrastruktury a služby penetračního
testování.

Usnesením vlády č. 555 ze dne 30. července 2019 bylo uloženo místopředsedkyni vlády a ministryni
financí zajistit prostřednictvím SPCSS ve spolupráci s předsedou ČSÚ zřízení, správu a provoz
platforem systémů pro realizaci online sběru dat (ONLINE) a pro uložení a zpracování sebraných dat
(CENSOVÝ IS) v rámci SLDB 2021. Předsedovi ČSÚ bylo ve spolupráci s MF a SPCSS dále uloženo
zajistit, aby výše uvedené činnosti byly provedeny na základě smlouvy mezi ČSÚ a SPCSS, která
bude v souladu s pravidly hospodářské soutěže stanovenými ve Smlouvě o fungování Evropské unie.

Český statistický úřad je ústředním správním úřadem, který vykonává státní statistickou službu podle
zvláštního zákona. ČSÚ na základě své působnosti dané zákonem č. 89/1995 Sb., o státní statistické
službě, ve znění pozdějších předpisů, a schváleného věcného záměru zákona o sčítání lidu, domů
a bytů v roce 2021, organizuje, řídí, koordinuje a zabezpečuje přípravu sčítání, jeho provedení,
zpracování a zveřejnění jeho výsledků. V oblasti ICT veřejné správy to představuje především:

a)  Zajištění podmínek a prostředí pro zřízení, provoz a správu systému pro realizaci online sběru

    dat (dále jen „ONLINE“), tj. možnosti vyplnit elektronické sčítací formuláře a pomocí

    internetu data odeslat ke zpracování. Elektronická forma sčítání online umožní větší komfort

    respondentů, jejich menší zatížení a také zvýšení kvality získaných dat.

b)  Zajištění přebírání údajů z dalších informačních systémů veřejné správy a jiných zdrojů

    administrativních záznamů a jejich využívání pro účely sčítání tak, aby byly pro statistické

    účely maximálně využity již existující zdroje administrativních dat a minimalizována zátěž

    obyvatel jejich opětovným uváděním na sčítacích formulářích.

c)  Zřízení, provoz a správu systému pro uložení, zpracování a anonymizování dat získaných

    v rámci sčítání (dále jen „CENSOVÝ IS“ nebo „IS CENSUS“), který bude neveřejným

    informačním systémem veřejné správy ve smyslu § 2 písm. f) zákona č. 111/2009 Sb.,

    o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

CENSOVÝ IS bude zajišťovat přebírání údajů z dalších informačních systémů veřejné správy a jiných
zdrojů administrativních záznamů a jejich využívání pro účely sčítání tak, aby byly pro statistické
účely maximálně využity již existující zdroje administrativních dat a minimalizována zátěž obyvatel
jejich opětovným uváděním na sčítacích formulářích. Dalším cílem realizace CENSOVÉHO IS je, aby
výsledky SLDB 2021 vytvořily technické předpoklady pro umožnění jeho využití i pro budoucí realizaci
statistik cenzového typu v časové periodicitě kratší než 10 let v podrobném územním detailu, která
je v současné době formulována v připravovaném návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady
upravujícího tuto oblast evropské statistiky pro období po sčítání lidu v roce 2021.

MF je zakladatelem státního podniku Státní pokladna Centrum sdílených služeb. Hlavním předmětem
činnosti SPCSS je poskytování standardizovaných služeb provozu IT infrastruktury, výpočetního
výkonu, databází a aplikací ve vlastních datových centrech. Základem je služba Housingu pro ICT
infrastrukturu zákazníků, která je dle jejich potřeb rozšířena o nadstavbové služby poskytnutí
infrastruktury (IaaS), platformy (PaaS) nebo IT bezpečnosti (SECaaS) s důrazem na vysokou úroveň
bezpečnosti a dostupnosti těchto služeb a také garantovaná kvalita poskytovaných služeb řízená
smluvním SLA (Service Level Agreement – definice kvality poskytované služby). Služby SPCSS plně
respektují požadavky na bezpečnost a soukromí jeho uživatelů a jsou v souladu se zákonem
č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti, ve znění pozdějších předpisů. Při založení podniku bylo
předpokládáno poskytování služeb SPCSS jak v rámci resortu MF, tak i ve vztahu k mimoresortním
orgánům státní správy.

    2/53
SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

SPCSS disponuje dvěma moderními datovými centry v lokalitách Praha 3, Na Vápence a Zeleneč.
Obě datová centra splňují nejvyšší nároky na dostupnost a bezpečnost. V dnešní době je v datovém
centru Na Vápence provozována řada systémů kritické informační infrastruktury (KII) a významných
informačních systémů (VIS) veřejné správy. Na základě uskutečněných konzultací zástupci ČSÚ
a SPCSS vyhodnotili jako efektivní možnost zajistit v datových centrech SPCSS informační
infrastrukturu pro provedení sčítání lidu, domů a bytů v roce 2021, a to včetně jejího potřebného
zabezpečení.

Z výše uvedeného vyplývají důvody pro vzájemnou spolupráci uvedených subjektů na projektu SLDB
2021. Oba zúčastněné subjekty řídí výdaje v kontextu pravidel 3E, tj. s důrazem na hospodárnost,
účelnost a efektivnost. Vzhledem ke svému významu bude klást sčítání velmi vysoké nároky na
bezpečnost a dostupnost IT řešení. Využití datových center SPCSS se proto jeví optimálním způsobem
řešení zajištění a zabezpečení IT infrastruktury nutné pro realizaci a zpracování SLDB 2021.

Horizontální spolupráce obou subjektů je v souladu se strategickými dokumenty vlády České
republiky v dané oblasti, především s vládním programem Digitální Česko, schváleným usnesením
vlády České republiky č. 629 ze dne 3. října 2018, který zdůrazňuje nutnost sdílení ICT prostředků
v rámci sdílených služeb, a respektuje Základní zásady postupu při čerpání finančních prostředků na
výdaje související s ICT, schválené usnesením vlády České republiky č. 889 ze dne 2. listopadu 2015.

ČSÚ disponuje širokou a kvalitní základnou věcných odborných zaměstnanců, kteří se intenzivně na
projektu podílí, či v minulých letech podíleli, avšak je třeba zajistit stejně kvalitní odborníky na
pozicích systémových inženýrů a dále samotnou hardwarovou infrastrukturu pro uložení a zpracování
získaných dat a zajištění jejich bezpečnosti.

SPCSS disponuje odborníky potřebnými k zajištění návrhu a realizace potřebné ICT infrastruktury,
provozními a bezpečnostními experty a v neposlední řadě schopností poskytnout ČSÚ potřebnou
infrastrukturu pro zajištění provozu platforem systémů ONLINE a CENSOVÉHO IS pro zajištění sběru
dat a jejich zpracování v rámci SLDB 2021. Také v tomto ohledu se spolupráce ČSÚ a SPCSS jeví
jako efektivní cesta ke splnění společného úkolu.

Podmínky, které ZZVZ požaduje pro realizaci horizontální spolupráce, jsou v tomto případě splněny,
neboť spolupráce bude realizována výlučně mezi veřejnými zadavateli za účelem dosahování jejich
společných cílů směřujících k zajišťování veřejných potřeb, které mají tito veřejní zadavatelé
zajišťovat, spolupráce se bude řídit pouze ohledy souvisejícími s veřejným zájmem a každý z těchto
veřejných zadavatelů vykonává na trhu méně než 20 % svých činností, kterých se spolupráce bude
týkat.

Smluvní strany konstatují, že účelem této smlouvy jsou naplněny podmínky pro horizontální
spolupráci dle ZZVZ a recitálu 33 a čl. 12 odst. 4 směrnice č. 2014/24/EU ze dne 26. 2. 2014
o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES, kdy na úrovni obou smluvních stran
existuje shora specifikovaný společný úkol ve veřejném zájmu a tento je v souladu se strategickými
dokumenty vlády České republiky v dané oblasti. Smluvní strany dále konstatují, že tento společný
úkol a jeho plnění dle podmínek této smlouvy odpovídá smyslu rozsudku Soudního dvora EU ze dne
9. 6. 2009, Komise vs. SRN c-480/06.

                                                     1. Předmět a účel smlouvy

1.1 Účelem této smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností účastníků této smlouvy pro účely
         spolupráce v rámci projektu SLDB 2021. Ta bude realizována formou poskytnutí níže
         specifikovaných služeb uskutečňovaných ze strany SPCSS ve prospěch ČSÚ vedoucích
         k zajištění služeb PaaS – zřízení, provozu a správy platforem systémů ONLINE a CENSOVÉHO
         IS s důrazem na hospodárnost, účelnost a efektivnost a také při splnění velmi vysokých nároků
         na bezpečnost a dostupnost IT řešení.

1.2 Předmětem této smlouvy je závazek SPCSS poskytovat ČSÚ služby PaaS (Platform as
         a Service) – zřízení, správa a provoz platforem systémů pro realizaci online sběru dat (ONLINE)
         a pro uložení a zpracování sebraných dat (CENSOVÝ IS) v rámci projektu SLDB 2021 v rozsahu
         a kvalitě blíže specifikované v Technické specifikaci, která tvoří přílohu č. 1 a je nedílnou
         součástí této smlouvy (dále též jen „služby“ nebo „předmět plnění“). Součástí Technické
         specifikace je časový harmonogram plnění této smlouvy.

1.3 SPSS se zavazuje poskytovat ČSÚ služby uvedené v odst. 1.2 tohoto článku v režimu
         a s měsíční dostupností služby dle SLA a harmonogramu, které jsou součástí přílohy č. 1 této
         smlouvy.

                                                                  3/53
SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

1.4 ČSÚ se zavazuje za předmět plnění zaplatit SPCSS v souladu se všemi podmínkami smlouvy
         sjednanou cenu dle smlouvy.

1.5 Smluvní strany se vzájemně dohodly, že nad rámec předmětu plnění podle této smlouvy
         poskytne SPCSS ve prospěch ČSÚ službu penetračního testování zajišťující podklady pro
         stanovování zranitelností a určení priorit k řešení v rámci problematiky KB v IT infrastruktuře
         podle zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů
         (zákon o kybernetické bezpečnosti), ve znění pozdějších předpisů a prováděcí vyhlášky
         č. 82/2018 Sb., v platném znění, jakožto nástroje pro ověřování úrovně kvality bezpečnostní
         architektury informačního a komunikačního systému a pro zjištění jejích slabin z pohledu
         možných průniků do systému z vnějšího kyberprostoru za účelem definice bezpečnostních rizik.
         Cílem penetračních testů bude ověření úrovně zabezpečení, primárně se zaměřením na ta
         zranitelná místa a chyby, která představují největší riziko. Popis přípravy a realizace
         penetračního testování, jeho dílčích fází, prezentace výsledků a detailní technická specifikace,
         včetně ceny, způsobu akceptace, fakturace a termínu poskytování bude upraven písemným
         dodatkem k této smlouvě, uzavřeným oběma smluvními stranami bez zbytečného odkladu
         poté, kdy SPCSS vybere a uzavře smlouvu s externím dodavatelem ohledně poskytování služby
         penetračního testování a vyzve ČSÚ k uzavření dodatku k této smlouvě. Služba penetračního
         testování sjednaná podle tohoto odstavce je dodatečnou službou ve smyslu odst. 1.7 tohoto
         článku.

1.6 Jakákoli změna podmínek či rozsahu služeb poskytovaných dle této smlouvy a z toho
         vyplývající úprava ceny, popř. její splatnosti a případné prodloužení doby trvání této smlouvy
         musí být učiněny písemně formou dodatku k této smlouvě, podepsaném oběma smluvními
         stranami. To neplatí pro případ změny kontaktních osob dle čl. 6. odst. 6.2 a údajů z úvodního
         listu této smlouvy (např. změna čísla účtu, adresy), pro jejichž změnu stačí písemné sdělení
         o této změně druhé smluvní straně.

1.7 Smluvní strany se vzájemně dohodly na právu opce ve prospěch ČSÚ pro případ potřeby
         poskytnutí dodatečných služeb a činností souvisejících s předmětem plnění případně
         obdobných jako je předmět plnění (dále jen „dodatečné služby“). Cena za dodatečné služby
         nepřesáhne 7 350 000 Kč (slovy: sedm milionů tři sta padesát tisíc korun českých) bez DPH
         (včetně služeb dle odst. 1.5 tohoto článku). Dodatečné služby budou poskytnuty na základě
         oboustranně podepsané objednávky dle formuláře, který tvoří součást této smlouvy jako její
         příloha č. 2 „Změnový požadavek – objednávka“ (dále jen „ZP“) a/nebo dodatku k této
         smlouvě. V případě, že si smluvní strany během jednoho kalendářního kvartálu oboustranně
         potvrdí rozšíření rozsahu plnění této smlouvy vyplněním a podpisy kontaktních osob ve věcech
         provozních na ZP, aniž by uzavřely ke každému ZP dodatek k této smlouvě, smluvní strany se
         zavazují, že bez zbytečného odkladu po uplynutí kalendářního kvartálu uzavřou dodatek k této
         smlouvě, jež bude souhrnně reflektovat změny plnění smlouvy odsouhlasené oběma smluvními
         stranami v ZP. V případě, že v ZP nebude určena cena za plnění vyplývající ze změnového
         požadavku ČSÚ, smluvní strany se výslovně dohodly, že v příslušném dodatku k této smlouvě,
         si smluvní strany sjednají obvyklou cenu za plnění vyplývající ze změnového požadavku ČSÚ
         dle metodiky a rozpadu ceny použitém pro sjednání ceny dle této smlouvy. Smluvní strany se
         dohodly, že vyúčtování ceny plnění vyplývající ze ZP je SPCSS oprávněna provést vedle ceny
         plnění dle čl. 3. odst. 3.1 a čl. 4. odst. 4.1 této smlouvy vždy do 15 (slovy: patnácti) dnů od
         uzavření příslušného dodatku k této smlouvě a dále v souladu s platebními podmínkami
         dohodnutými v dodatku, a to vystavením řádného daňového dokladu, jehož přílohou bude
         kopie oběma stranami podepsaného dodatku k této smlouvě.

                                                         2. Doba a místo plnění

2.1 Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou s tím, že doba plnění smlouvy a dílčí termíny plnění
         jsou uvedeny v harmonogramu v příloze č. 1 této smlouvy.

2.2 Místem plnění této smlouvy jsou datová centra SPCSS na adrese jeho sídla nebo v Zelenči na
         adrese Čsl. armády 1060/81, 250 91 Zeleneč.

4/53
SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

                                                                      3. Cena

3.1 Cena předmětu plnění byla sjednána dohodou smluvních stran ve výši 42 235 201,00 Kč
         (slovy: čtyřicet dva milionů dvě stě třicet pět tisíc dvě stě jedna korun českých) bez DPH (dále
         jen „cena“). Cena bude hrazena v měsíčních splátkách dle splátkového kalendáře, který je
         uveden v příloze č. 3 této smlouvy. Ujednání dle čl. 1. odst. 1.5 a 1.7 smlouvy není tímto
         odstavcem dotčeno.

3.2 Cena zahrnuje veškeré služby a náklady související s poskytováním předmětu plnění, a to
         zejména služby ONLINE, IS CENSUS a další dle specifikace uvedené v příloze č. 1 této smlouvy,
         včetně potřebných SW licencí s výjimkou licencí Oracle. Cena je stanovena jako cena konečná,
         pevná, jejíž výše může být upravenou pouze dodatkem smluvních stran uzavřeným k této
         smlouvě. Rozpad ceny za poskytování služeb je součástí přílohy č. 3 této smlouvy.

3.3 Ke všem výše uvedeným cenám bude přičtena DPH v zákonné výši.

                                                          4. Platební podmínky

4.1 Smluvní strany se dohodly, že úhrada ceny plnění dle čl. 3. této smlouvy bude provedena na
         základě daňových dokladů vystavených vždy nejpozději do 15 kalendářních dnů od data
         zdanitelného plnění příslušného kalendářního měsíce, ve kterém byly služby poskytovány.
         Datem uskutečnění zdanitelného plnění je poslední den každého kalendářního měsíce. SPCSS
         se zavazuje vystavit Záznam o poskytnutí služeb (dále jen „Záznam“) dle přílohy č. 2 této
         smlouvy, za příslušný kalendářní měsíc do 5 (slovy: pěti) pracovních dnů následujících po
         skončení kalendářního měsíce, ve kterém byly předmětné služby poskytnuty a ve stejné lhůtě
         jej předloží ČSÚ. ČSÚ se zavazuje potvrdit převzetí Záznamu ve lhůtě 5 (slovy: pěti) pracovních
         dnů ode dne jeho předložení a ve stejné lhůtě jej doručit SPCSS, přičemž v případě, že tak ve
         stanovené lhůtě ČSÚ neučiní, bude Záznam ze strany ČSÚ považován za převzatý. Sporné
         případy poskytnutí služeb budou řešeny v rámci Zprávy o poskytnutí služby (dále jen
         „Zpráva“) dle přílohy č. 2, postupem dle čl. 6. této smlouvy.

         Splatnost řádně vystaveného daňového dokladu (faktury), obsahujícího stanovené náležitosti,
         činí 30 (slovy: třicet) kalendářních dnů ode dne jejich doručení ČSÚ. Faktury budou doručeny
         doporučenou listovní zásilkou nebo datovou schránkou. V pochybnostech se má za to, že
         faktury byly doručeny 3. (slovy: třetí) kalendářní den po odeslání. U daňových dokladů (faktur)
         doručených v prosinci a lednu činní splatnost řádně vystaveného daňového dokladu (faktury)
         60 (slovy: šedesát) kalendářních dnů.

4.2 Faktury musí obsahovat evidenční číslo této smlouvy a veškeré údaje vyžadované právními
         předpisy, zejména ustanovením § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve
         znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“), a § 435 občanského zákoníku. SPCSS je povinna
         k fakturám připojit kopii podepsaného či převzatého Záznamu dle odst. 4.1 tohoto článku.

4.3 ČSÚ může ve lhůtě splatnosti fakturu vrátit k opravě či doplnění (avšak bezodkladně poté, co
         takovou skutečnost zjistí), pokud

         a) obsahuje nesprávné nebo neúplné cenové údaje; a/nebo

         b) obsahuje nesprávné nebo neúplné údaje či náležitosti ve smyslu odst. 4.1 nebo 4.2 tohoto
               článku.

         Vrácením faktury SPCSS se přerušuje lhůta splatnosti a nová lhůta splatnosti počne běžet
         doručením faktury nové nebo opravené.

4.4 Pohledávky a nároky smluvních stran vzniklé v souvislosti se smlouvou nesmějí být postoupeny
         třetím osobám, zastaveny, nebo s nimi jinak disponováno; to neplatí pro započtení slev dle
         článku 10. a případných smluvních pokut. Jakékoliv právní jednání učiněné v rozporu s tímto
         ustanovením smlouvy bude považováno za příčící se dobrým mravům.

4.5 Ceny za plnění předmětu smlouvy se považují za uhrazené okamžikem odeslání fakturované
         ceny na bankovní účet SPCSS. Všechny částky poukazované v Kč vzájemně smluvními
         stranami na základě smlouvy musí být prosté jakýchkoliv bankovních poplatků nebo jiných
         nákladů spojených s převodem na jejich účty.

4.6 V případě prodlení kterékoliv smluvní strany se zaplacením peněžité částky vzniká oprávněné
         straně nárok na úrok z prodlení v zákonné výši počítaný z dlužné částky za každý i započatý
         den prodlení.

                                                                  5/53
       SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
       V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

4.7 SPCSS prohlašuje, že správce daně před uzavřením smlouvy nerozhodl, že SPCSS je
         nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona o DPH (dále jen „Nespolehlivý plátce“).
         V případě, že správce daně rozhodne o tom, že SPCSS je Nespolehlivým plátcem, zavazuje se
         SPCSS o tomto informovat ČSÚ do 3 (slovy: tří) pracovních dní.

4.8 SPCSS se zavazuje, že bankovní účet jím určený pro zaplacení závazku ČSÚ na základě této
         smlouvy bude zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup ve smyslu § 96 odst. 2 ZDPH,
         v opačném případě je SPCSS povinen sdělit ČSÚ jiný bankovní účet řádně zveřejněný ve smyslu
         § 96 ZDPH.

4.9 Pokud ČSÚ vznikne podle § 109 ZDPH ručení za nezaplacenou DPH z přijatého zdanitelného
         plnění od SPCSS, nebo se ČSÚ bude důvodně domnívat, že tyto skutečnosti nastaly nebo mohly
         nastat, má ČSÚ právo bez souhlasu SPCSS uplatnit postup zvláštního způsobu zajištění daně,
         tzn., že je ČSÚ oprávněn odvést částku DPH podle faktury – daňového dokladu vystavené
         SPCSS přímo příslušnému finančnímu úřadu, a to v návaznosti na § 109 a § 109a ZDPH.
         Úhradou DPH na účet finančního úřadu se pohledávka SPCSS vůči ČSÚ v částce uhrazené DPH
         považuje bez ohledu na další ustanovení smlouvy za uhrazenou. Zároveň je ČSÚ povinen
         SPCSS o takové úhradě bezprostředně po jejím uskutečnění písemně informovat.

                                                5. Podmínky poskytování služeb

5.1 Rozsah a kvalita poskytování služeb ze strany SPCSS, pokud není uvedena v této smlouvě, je
         blíže specifikována v příloze č. 1 této smlouvy.

       6. Předání, převzetí a akceptace

6.1 Hodnocení, kontrola plnění a akceptace úrovně poskytovaných služeb dle této smlouvy bude
         probíhat vždy za uplynulý kalendářní měsíc.

6.1.1 Kontrolu plnění (včetně plnění poskytnutého dle čl. 1. odst. 1.7 této smlouvy) bude
           provádět ČSÚ na základě Zprávy.

6.1.2 Kritéria pro hodnocení úrovně poskytované služby jsou uvedena v příloze č. 1 smlouvy.

6.1.3  Kontaktní osoba SPCSS ve věcech provozních (dále jen „kontaktní osoba SPCSS“)
       předloží kontaktní osobě ČSÚ ve věcech provozních (dále jen „kontaktní osoba ČSÚ“)
       písemnou Zprávu za příslušné zúčtovací období vždy nejpozději do 10. (slovy:
       desátého) pracovního dne následujícího kalendářního měsíce. Tato Zpráva bude
       odeslána prostřednictvím elektronické pošty na email kontaktní osoby ČSÚ nebo
       prostřednictvím datové schránky s tím, že ze strany ČSÚ bude bezodkladně potvrzeno
       její doručení.

6.1.4  Bude-li mít ČSÚ připomínky k předložené Zprávě, zpracuje kontaktní osoba ČSÚ ve
       lhůtě 8 (slovy: osmi) pracovních dnů od předložení Zprávy k této Zprávě písemné
       stanovisko včetně specifikace nedostatků plnění, resp. rozporu poskytnuté služby
       s požadavky stanovenými touto smlouvou, její přílohou nebo dodatkem a předloží jej
       kontaktní osobě SPCSS k projednání. V případě, že kontaktní osoba ČSÚ nedoručí
       písemné stanovisko ke Zprávě SPCSS ani na základě písemné urgence ze strany SPCSS
       v dodatečné lhůtě 5 (slovy: pěti) pracovních dnů od doručení urgence, má se zato, že

       ČSÚ předloženou Zprávu za dané zúčtovací období v plném rozsahu akceptuje.

       Nebude-li mít ČSÚ připomínky k předložené Zprávě, Zprávu akceptuje.

6.1.5  V případě sporu smluvních stran ohledně plnění dle Zprávy se smluvní strany zavazují
       dosáhnout dohody o nároku na slevu a její výši, o náhradě skutečně vzniklé škody
       nebo o sankci bez zbytečného odkladu.

       6/53
                  SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
                  V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

6.2 Kontaktní osoby ve věcech provozních:

Za ČSÚ:    XXXXX

           XXXXX

           XXXXX

           XXXXX

Za SPCSS:  XXXXX

           XXXXX

           XXXXX

           XXXXX

Kontaktní osoby jsou oprávněny zejména k podpisu Záznamů dle čl. 4. a Zpráv dle čl. 6. této
smlouvy a Změnových požadavků – objednávek dle čl. 1. odst. 1.7 této smlouvy na formuláři
dle přílohy č. 2.

                                           7. Součinnost a vzájemná komunikace

7.1 Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si součinnost nezbytnou pro
         řádné plnění předmětu smlouvy. Smluvní strany jsou povinny informovat bezodkladně druhou
         smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné
         plnění smlouvy.

7.2 V případě prokazatelného prodlení ČSÚ s poskytnutím součinnosti, např. nedodáním
         implementační dokumentace nutné pro zahájení plnění, není SPCSS v prodlení s plněním svých
         závazků podle smlouvy a lhůty s tím spojené se přiměřeně prodlužují; to neplatí v případech,
         kdy prodlení v poskytnutí součinnosti ze strany ČSÚ bylo vyvoláno v přímé příčinné souvislosti
         prokazatelným neposkytnutím součinnosti nebo prodlením ze strany SPCSS. ČSÚ je v prodlení,
         jestliže v rozporu se svými povinnostmi vyplývajícími ze smluvního vztahu, nepřevezme řádně
         nabídnuté bezvadné plnění nebo neposkytne součinnost nutnou k tomu, aby SPCSS mohl splnit
         svůj závazek.

7.3 Veškerá oznámení, tj. jakákoliv komunikace na základě smlouvy, bude probíhat v souladu
         s tímto článkem smlouvy. Jakékoli oznámení, žádost či jiné sdělení, jež má být učiněno či dáno
         smluvní straně dle smlouvy, bude učiněno či dáno písemně. Kromě jiných způsobů komunikace
         dohodnutých mezi stranami se za účinné považují osobní doručování, doručování doporučenou
         poštou, datovou schránkou či elektronickou poštou, a to na adresy smluvních stran uvedené
         v záhlaví smlouvy, v čl. 6. této smlouvy, nebo na takové adresy, které si strany vzájemně
         písemně oznámí.

7.4 Oznámení správně adresovaná se považují za doručená:

         a) dnem, o němž tak stanoví zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované
               konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDS“), je-li oznámení
               zasíláno prostřednictvím datové zprávy do datové schránky ve smyslu ZDS; nebo

         b) dnem fyzického předání oznámení, je-li oznámení zasíláno prostřednictvím kurýra nebo
               doručováno osobně; nebo

         c) dnem doručení potvrzeným na dodejce;

         d) dle pravidel uvedených v čl. 6. této smlouvy.

                               8. Další práva a povinnosti, kybernetická bezpečnost

8.1 ONLINE a CENSOVÝ IS mají povahu významného informačního systému. Oba systémy tedy
         musí splňovat všechny požadavky na významný informační systém dle zákona č. 181/2014
         Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické
         bezpečnosti), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZKB“), resp. vyhlášky č. 82/2018 Sb.,
         o bezpečnostních opatřeních, kybernetických bezpečnostních incidentech, reaktivních
         opatřeních, náležitostech podání v oblasti kybernetické bezpečnosti a likvidaci dat (vyhláška
         o kybernetické bezpečnosti), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „VKB“). ČSÚ, jakožto

                                                                  7/53
                       SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI                   SML2020039
                       V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

správce obou VIS, považuje SPCSS za významného dodavatele a zároveň provozovatele ve
smyslu VKB a ZKB. CENSOVÝ IS musí naplňovat všechny náležitosti informačního systému
veřejné správy dle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy
a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a jeho prováděcích
předpisů. SPCSS se zavazuje během poskytování služeb dostatečně zabezpečit veškeré
zpracování a přenos dat a informací z pohledu bezpečnostních požadavků na jejich důvěrnost,
integritu a dostupnost. Data, která se budou v prostředí SPCSS zpracovávat klasifikuje ČSÚ
stupněm „kritická“ (dle stupnice hodnocení uvedené v příloze č. 1 VKB) z pohledu důvěrnosti,
integrity, a v průběhu sčítání, i dostupnosti.

8.2 SPCSS se zavazuje

8.2.1 poskytovat řádně a včas plnění dle smlouvy bez faktických a právních vad;

8.2.2  postupovat při realizaci předmětu plnění s odbornou péčí, podle nejlepších znalostí
       a schopností, sledovat a chránit oprávněné zájmy ČSÚ a postupovat v souladu s jeho
       pokyny souvisejícími s předmětem plnění (či jeho dílčích částí), které mu ČSÚ poskytne
       sám nebo prostřednictvím jím pověřených osob;

8.2.3  bez zbytečného odkladu oznámit ČSÚ veškeré skutečnosti, které mohou mít vliv na
       povahu nebo na podmínky provádění předmětu plnění. Zejména je povinna neprodleně
       písemně oznámit ČSÚ změny svého majetkoprávního postavení, jako je např. přeměna
       společnosti, snížení základního kapitálu, vstup do likvidace, úpadek či prohlášení
       konkurzu;

8.2.4 informovat bezodkladně ČSÚ o jakýchkoliv zjištěných překážkách plnění dle smlouvy,
           byť by za ně SPCSS neodpovídala, o vznesených požadavcích orgánů státního dozoru
           a o uplatněných nárocích třetích osob, které by mohly plnění dle smlouvy ovlivnit;

8.2.5 poskytnout ČSÚ veškerou nezbytnou součinnost k naplnění účelu smlouvy;

8.2.6 použít veškeré podklady předané mu ČSÚ pouze pro účely smlouvy a zabezpečit jejich
           řádné vrácení ČSÚ, bude-li to objektivně možné vzhledem k jejich povaze a způsobu
           použití;

8.2.7  umožnit kontrolu dokumentů souvisejících s poskytováním služeb ze strany ČSÚ
       a orgánů oprávněných k provádění kontroly, a to zejména ze strany Ministerstva financí
       ČR, orgánů Finanční správy České republiky, Nejvyššího kontrolního úřadu, Národního
       úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost, případně dalších orgánů
       oprávněných k výkonu kontroly a ze strany třetích osob, které tyto orgány ke kontrole
       pověří nebo zmocní;

8.2.8 zajistit, aby součástí předmětu plnění bylo pouze programové a technické vybavení,
           jejichž použití nepředstavuje hrozbu v oblasti kybernetické bezpečnosti;

8.2.9  na vyžádání ČSÚ bez zbytečného odkladu předat ČSÚ jakákoli požadovaná data, údaje
       či informace, která má k dispozici v souvislosti s předmětem plnění, a to ve formátu
       předem odsouhlaseném ČSÚ, a/nebo ČSÚ specifikovaná data ČSÚ specifikovaným
       způsobem zničit. Zničení dat bude provedeno takovým způsobem, že původní
       informace nebude možné obnovit ani při vynaložení velkého množství prostředků
       a úsilí.

8.3 SPCSS souhlasí s pravidelným prováděním hodnocení rizik, kontrolou a auditem zavedených
         bezpečnostních opatření ze strany ČSÚ v souvislosti s poskytovaným předmětem plnění.
         Kontrola nebo audit mohou být provedeny v prostorách SPCSS nebo jeho poddodavatele
         a SPCSS má povinnost tyto předem nahlášené kontroly a audity Úřadu či Úřadem pověřené
         osobě umožnit či možnost jejich provedení v prostorách poddodavatele zajistit, přispět k nim
         a poskytnout Úřadu či Úřadem pověřené osobě k jejich provedení maximální možnou
         součinnost, kterou lze po SPCSS rozumně požadovat. Počet a frekvence kontrol ani auditů
         nejsou nijak omezeny. ČSÚ je povinen při těchto kontrolách dodržovat pravidla SPCSS
         stanovená v příloze č. 1 smlouvy.

8.4 SPCSS se během poskytování předmětu plnění zavazuje ČSÚ informovat o:

8.4.1 kybernetických bezpečnostních incidentech souvisejících s předmětem plnění, a to bez
           zbytečného odkladu;

                       8/53
                      SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
                      V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

8.4.2 zjištěném porušení zabezpečení osobních údajů, a to bez zbytečného odkladu,
           v souladu se zpracovatelskou smlouvou uzavřenou dle čl. 9. odst. 9.9 této smlouvy;

8.4.3 způsobu řízení rizik, zbytkových rizicích souvisejících s předmětem plnění, a bez
           zbytečného odkladu také o změnách ve způsobu řízení rizik;

8.4.4  změně vlastnictví zásadních aktiv, využívaných SPCSS k předmětu plnění, a změně
       oprávnění nakládat s těmito aktivy, a to nejpozději do 3 (slovy: tří) pracovních dnů od
       uskutečnění této změny.

8.5 ČSÚ se zavazuje:

8.5.1  poskytovat SPCSS úplné, pravdivé a včasné informace potřebné k řádnému
       a včasnému plnění SPCSS dle smlouvy a poskytnout bez zbytečného odkladu SPCSS
       na základě jeho konkrétního písemného vyžádání další informace, které SPCSS
       nezbytně potřebuje k realizaci plnění smlouvy;

8.5.2 zabezpečit pro pracovníky SPCSS přístup do určených objektů ČSÚ za účelem řádného
           a včasného plnění smlouvy;

8.5.3 na základě konkrétního písemného vyžádání SPCSS zabezpečit účast pracovníků ČSÚ
           či jím určených osob na pracovních schůzkách či na základě takové žádosti SPCSS
           zabezpečit potřebné technickoorganizační podmínky vyplývající ze smlouvy;

8.5.4  poskytnout SPCSS součinnost potřebnou k řádné a včasné realizaci předmětu plnění,
       kterou je po něm SPCSS jako osoba, která disponuje takovými kapacitami a odbornými
       znalostmi, které jsou nezbytné pro realizaci předmětu plnění, oprávněna požadovat;
       v případě chybějící součinnosti ČSÚ se dílčí doby plnění stanovené SPCSS touto
       smlouvou či dle ní prodlužují o dobu absence součinnosti ČSÚ, ledaže se smluvní strany
       dohodnou jinak;

8.5.5 poskytnout pracovníkům SPCSS na písemné vyžádání vzdálený přístup k nutným
           technickým prostředkům ČSÚ v minimálním rozsahu nutném pro účely plnění
           předmětu smlouvy.

8.6 ČSÚ je oprávněn spolupracovat při provádění dohledu nad stavem plnění dle smlouvy
         s vybranou, prověřenou, nezávislou, odborně erudovanou třetí osobou pro zajištění odborné
         garance projektu na straně ČSÚ. SPCSS je povinna plně respektovat postavení takové třetí
         osoby, spolupracovat s ní a poskytnout jí maximální součinnost dle pokynů ČSÚ.

                                                        9. Neveřejné informace

9.1 Smluvní strany se vzájemně zavazují řádně označovat skutečnosti tvořící předmět jejich
         obchodního tajemství ve smyslu ustanovení § 504 občanského zákoníku, přičemž se zavazují
         odpovídajícím způsobem zajišťovat ochranu tohoto obchodního tajemství druhé smluvní strany.

9.2 Smluvní strany se zavazují, že zachovají jako neveřejné informace a zprávy týkající se vlastní
         spolupráce a vnitřních záležitostí smluvních stran, pokud by jejich zveřejnění mohlo poškodit
         druhou stranu. Povinnost poskytovat informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
         přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, tím není dotčena.

9.3 Smluvní strany budou za neveřejné informace považovat též veškeré informace vzájemně
         poskytnuté v jakékoliv objektivně vnímatelné formě ústně, v listinné, elektronické, vizuální
         nebo jiné podobě, jakož i know-how, a které mají skutečnou nebo alespoň potenciální hodnotu
         a které nejsou v příslušných obchodních kruzích běžně dostupné nebo u kterých se z povahy
         dá předpokládat, že se jedná o informace neveřejné, resp. podléhající závazku mlčenlivosti,
         a které se dozvěděly v souvislosti s plněním smlouvy.

9.4 Smluvní strany se zavazují, že neuvolní třetí osobě neveřejné informace druhé smluvní strany
         bez jejího souhlasu, a to v jakékoliv formě, a že podniknou všechny nezbytné kroky
         k zabezpečení těchto informací. To neplatí, mají-li být za účelem plnění smlouvy potřebné
         informace zpřístupněny zaměstnancům, statutárním orgánům nebo jejich členům nebo třetím
         osobám, které se podílejí na plnění předmětu smlouvy.

9.5 Smluvní strany se zavazují, že o povinnosti chránit neveřejné informace a/nebo zachovávat
         mlčenlivost, poučí své zaměstnance a případné své dodavatele, kterým budou neveřejné
         informace zpřístupněny.

                                                                  9/53
SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

9.6 Ochrana neveřejných informací se nevztahuje zejména na případy, kdy:

         9.6.1 smluvní strana prokáže, že je tato informace veřejně dostupná, aniž by tuto dostupnost
                     způsobila sama smluvní strana;

         9.6.2 smluvní strana prokáže, že měla tuto informaci k dispozici ještě před datem
                     zpřístupnění druhou stranou, a že ji nenabyla v rozporu se zákonem;

         9.6.3 smluvní strana obdrží od zpřístupňující strany písemný souhlas zpřístupňovat danou
                     informaci;

         9.6.4 je zpřístupnění informace vyžadováno zákonem nebo závazným rozhodnutím
                     příslušného orgánu státní správy či samosprávy;

         9.6.5 auditor provádí u některé ze smluvních stran audit na základě oprávnění vyplývajícího
                     z příslušných právních předpisů.

9.7 V případě, že se kterákoli smluvní strana hodnověrným způsobem dozví, popř. bude mít
         důvodné podezření, že došlo ke zpřístupnění neveřejných informací neoprávněné osobě, je
         povinna o tom informovat druhou smluvní stranu.

9.8 Závazek mlčenlivosti není časově omezen. Povinnost zachovávat mlčenlivost o neveřejných
         informacích získaných v rámci spolupráce s druhou smluvní stranou trvá i po ukončení
         spolupráce, popř. po ukončení účinnosti smlouvy.

9.9 Při poskytování služeb bude docházet ke zpracování osobních údajů. Smluvní strany uzavřou
         samostatnou zpracovatelskou smlouvu dle čl. 28 odst. 3 Nařízení Evropského parlamentu
         a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se
         zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES.

                                                          10. Sankční ujednání

10.1 V případě prodlení ČSÚ s včasnou úhradou ceny za předmět plnění uvedené v čl. 3. této
         smlouvy vzniká SPCSS nárok na úrok z prodlení v zákonné výši z dlužné částky bez DPH, a to
         za každý započatý den prodlení.

10.2 V případě porušení povinností SPCSS z SLA specifikovaných v příloze č. 1 této smlouvy, vzniká
         ČSÚ nárok v daném období za každé celé 0,1 % pod požadovanou měsíční dostupnost na slevu
         ve výši 8 000 Kč (slovy: osm tisíc korun českých). Maximální celková výše slevy za kalendářní
         měsíc je omezena do výše 50 % ceny účtované za příslušný kalendářní měsíc. Sleva bude
         zohledněna v rámci fakturace za ten kalendářní měsíc, ve kterém došlo k akceptaci Zprávy ve
         smyslu čl. 6. této smlouvy.

10.3 V případě porušení povinnosti SPCSS dle čl. 9. odst. 9.1, 9.4 a 9.5, vzniká ČSÚ nárok na
         smluvní pokutu ve výši 200 000,00 Kč (slovy: dvě stě tisíc korun českých) za každé jednotlivé
         porušení.

10.4 Splatnost smluvní pokuty činí 30 (slovy: třicet) dní ode dne doručení řádného daňového
         dokladu s vyúčtováním smluvní pokuty dle této smlouvy.

10.5 Smluvní strany se výslovně dohodly, že celková výše slev z ceny a smluvních pokut dle této
         smlouvy v jejich souhrnu nepřesáhne 20 % (slovy: dvacet procent) z ceny bez DPH dle čl. 3.
         odst. 3.1 smlouvy.

10.6 Zaplacením smluvní pokuty či poskytnutím slevy z ceny není jakkoliv dotčen nárok ČSÚ na
         náhradu skutečné škody. Nárok na náhradu škody je ČSÚ oprávněn uplatnit v rozsahu
         přesahujícím výši smluvní pokuty a/nebo slevu z ceny. Zaplacením smluvní pokuty či
         poskytnutím slevy z ceny není dotčeno splnění povinnosti, která je jejich prostřednictvím
         zajištěna.

                                                     11. Odpovědnost za škodu

11.1 Odpovědnost za škodu se řídí ustanovením § 2894 a násl. občanského zákoníku.

11.2 Pokud SPCSS k poskytování služeb podle této smlouvy potřebuje nějaké SW licence, obstará
         je sám, s výjimkou licencí Oracle, které zajistí ČSÚ. ČSÚ dále zajistí SW aplikace nutné pro
         provoz projektu SLDB 2021 a jejich naplnění daty. SPCSS neodpovídá za jakoukoli škodu
         související s aplikacemi pro provoz projektu SLDB 2021.

                                                                 10/53
      SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
      V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

11.3  Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci
      vzniklých škod. Smluvní strana, která poruší svoji povinnost ze smlouvy, je povinna nahradit
      škodu tím způsobenou druhé smluvní straně. Povinnosti k náhradě škody se zprostí, prokáže-
      li, že jí ve splnění povinnosti z této smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná
      nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Škoda způsobená
      zaměstnanci příslušné smluvní strany nebo třetími osobami, které příslušná smluvní strana
      pověří plněním svých závazků dle smlouvy, bude posuzována jako škoda způsobená příslušnou
      smluvní stranou a v tomto případě je zavázaná smluvní strana povinna nahradit způsobenou
      škodu oprávněné smluvní straně stejně, jako by ji způsobila sama zavázaná smluvní strana.

11.4  Celková výše všech nároků na náhradu škody vzniklých jedné smluvní straně vůči druhé na
      základě nebo v souvislosti se smlouvou je co do maximální výše všech takových nároků
      omezena na částku rovnající se ceně bez DPH dle čl. 3. odst. 3.1 smlouvy. Omezení náhrady
      škody uvedené v tomto odstavci se však neuplatní u (i) škody způsobené na zdraví či životech
      osob a (ii) škody způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.

11.5  Není-li ve smlouvě stanoveno jinak, odpovídá příslušná smluvní strana za jakoukoli škodu,
      která druhé smluvní straně vznikne v souvislosti s porušením povinností příslušné smluvní
      strany podle smlouvy. Zároveň smluvní strany sjednávají, že žádná z nich není povinna
      nahradit druhé smluvní straně ušlý zisk.

11.6  Překážka vzniklá z osobních poměrů příslušné smluvní strany nebo vzniklá až v době, kdy byla
      příslušná smluvní strana s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byla
      příslušná smluvní strana podle této smlouvy povinna překonat, jí však povinnosti k náhradě
      škody nezprostí.

11.7  Smluvní strana, která porušila právní povinnost, nebo smluvní strana, která může a má vědět,
      že ji poruší, oznámí to bez zbytečného odkladu druhé smluvní straně, které z toho může újma
      vzniknout, a upozorní ji na možné následky. Jestliže příslušná smluvní strana tuto povinnost
      nesplní, má poškozená smluvní strana nárok na náhradu škody, která jí tím vznikla.

      12. Pojištění

12.1 SPCSS se zavazuje mít po celou dobu trvání smlouvy uzavřeno pojištění odpovědnosti za
         škodu, jakož i platit řádně a včas příslušné pojistné.

12.2  Uvedené pojištění musí být sjednáno pro případ odpovědnosti SPCSS za škodu, která může
      nastat v souvislosti s plněním závazků SPCSS dle smlouvy. Pojištění musí být sjednáno
      zejména jako pojištění odpovědnosti za škody na věcech a majetku s pojistnou částkou do
      výše 200 000 000 Kč (slovy: dvě stě milionů korun českých).

                                                         13. Ukončení smlouvy

13.1 Smluvní vztah založený touto smlouvou je možné ukončit písemnou dohodou smluvních stran.

13.2 SPCSS je oprávněna písemně odstoupit od smlouvy v případě prodlení ČSÚ s úhradou ceny za
         Služby uvedené v čl. 3. odst. 3.1 této smlouvy o více než 60 (slovy: šedesát) kalendářních
         dnů.

13.3 ČSÚ je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě jejího podstatného porušení SPCSS s tím, že
         za podstatné porušení smlouvy se pro účely tohoto ujednání pokládá zejména:

         13.3.1 opakované (nejméně 2x) podstatné prodlení s dodržením sjednaného termínu plnění
                     nebo se splněním smluvní povinnosti, pokud SPCSS nepřijala opatření k nápravě, resp.
                     nesplnila smluvní povinnost ani v dodatečně písemně stanovené lhůtě, která bude činit
                     nejméně 5 (slovy: pět) pracovních dnů;

         13.3.2 opakované (nejméně 5x) nedodržení SLA o více než 2 %.

13.4 Kterákoli ze smluvních stran je oprávněna odstoupit od smlouvy v případě, u druhé smluvní
         strany nastane některá ze skutečností:

         13.4.1 v insolvenčním řízení bude zjištěn úpadek nebo insolvenční návrh bude zamítnut pro
                     nedostatek majetku SPCSS v souladu se zněním dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku
                     a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů;

         13.4.2 vstoupí do likvidace.

                                                                 11/53
      SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
      V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

13.5 Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení o odstoupení od smlouvy
         druhé smluvní straně.

13.6 Ukončení smlouvy se nedotýká práva na uplatnění slevy, zaplacení smluvní pokuty nebo úroku
         z prodlení, pokud už dospěl, práva na náhradu škody ani ujednání, která mají vzhledem ke své
         povaze zavazovat smluvní strany i po ukončení této smlouvy.

      14. Závěrečná ustanovení

14.1  Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních
      stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb.,
      o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru
      smluv, ve znění pozdějších předpisů. Poskytování služeb bude zahájeno v čase a rozsahu
      stanoveném v příloze č. 1. Smluvní strany berou na vědomí a souhlasí s tím, že uzavřená
      smlouva, ZP a případné dodatky bude v elektronické podobě v registru smluv zveřejněna
      a zavazují se poskytnout si vzájemnou součinnost ke zveřejnění této smlouvy podepsané
      oběma smluvními stranami v registru smluv.

14.2 Nebyla-li smlouva, která nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění, uveřejněna
         prostřednictvím registru smluv ani do tří měsíců ode dne, kdy byla uzavřena, platí, že je
         zrušena od počátku.

14.3  Smluvní strany si podpisem smlouvy sjednávají (pokud smlouva nestanoví jinak), že závazky
      smlouvou založené budou vykládány výhradně podle obsahu smlouvy, bez přihlédnutí
      k jakékoli skutečnosti, která nastala a/nebo byla sdělena, jednou stranou druhé straně před
      uzavřením smlouvy.

14.4  Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o předmětu smlouvy a všech
      náležitostech, které smluvní strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za
      důležité pro závaznost smlouvy. Žádný projev stran učiněný po uzavření smlouvy nesmí být
      vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze
      smluvních stran. Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve formě
      změnových požadavků – objednávek dle čl. 1. odst. 1.7 této smlouvy a/nebo dodatků
      učiněných k této smlouvě, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

14.5 Smluvní strany se podpisem smlouvy dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení § 557 a § 1805
         OZ.

14.6  Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení smlouvy byla jakákoliv práva
      a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami či
      zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění smlouvy, ledaže je
      ve smlouvě výslovně sjednáno jinak.

14.7  Smluvní strany si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu podpisu smlouvy
      věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření smlouvy. Kromě
      ujištění, které si smluvní strany poskytly ve smlouvě, nebude mít žádná ze smluvních stran
      žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakýmikoliv skutečnostmi, které vyjdou najevo
      a o kterých neposkytla druhá smluvní strana informace při jednání o smlouvě. Výjimkou budou
      případy, kdy daná smluvní strana úmyslně uvedla druhou smluvní stranu ve skutkový omyl
      ohledně předmětu smlouvy a případy taxativně stanovené smlouvou.

14.8 Jednacím jazykem mezi ČSÚ a SPCSS bude pro veškerá plnění vyplývající ze smlouvy výhradně
         jazyk český, a to včetně veškeré dokumentace vztahující se k předmětu smlouvy.

14.9  Je-li nebo stane-li se jakékoli ustanovení smlouvy neplatným, nezákonným nebo
      nevynutitelným, netýká se tato neplatnost a nevynutitelnost zbývajících ustanovení smlouvy.
      Smluvní strany se tímto zavazují nahradit do 5 (pěti) pracovních dnů po doručení výzvy druhé
      smluvní strany jakékoli takové neplatné, nezákonné nebo nevynutitelné ustanovení
      ustanovením, které je platné, zákonné a vynutitelné a má stejný nebo alespoň podobný
      obchodní a právní význam.

14.10 Vztahy smluvních stran smlouvou výslovně neupravené se řídí českým právním řádem,
         zejména občanským zákoníkem. Veškeré případné spory ze smlouvy budou v prvé řadě řešeny
         smírem. Pokud smíru nebude dosaženo během 30 (třiceti) dnů, všechny spory ze smlouvy
         a v souvislosti s ní budou řešeny věcně a místně příslušným soudem v České republice.

      12/53
SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI                SML2020039
V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

14.11 Smlouva je vyhotovena ve 4 (slovy: čtyřech) vyhotoveních, z nichž ČSÚ obdrží 2 (slovy: dvě)
         vyhotovení a SPCSS 2 (slovy: dvě) vyhotovení.

14.12 Nedílnou součástí smlouvy jsou následující přílohy:
      • Příloha č. 1 – Technická specifikace
      • Příloha č. 2 – Vzory dokumentů
      • Příloha č. 3 – Rozpad ceny a Splátkový kalendář

V Praze, dne 29. května 2020

                         XXXXX                                           XXXXX
                         XXXXX                                           XXXXX
Česká republika – Český statistický úřad  Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s. p.

                                          13/53
SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
Příloha č. 2

Vzory dokumentů

Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s. p.

         se sídlem Na Vápence 915/14, Žižkov, 130 00 Praha 3

  Zpráva o poskytnutí služby

         Úroveň a rozsah poskytovaných
                       služeb v období

          _______ - _______

      dle SMLOUVY O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
                 (evid. u SPCSS pod č. SML2020039 a u ČSÚ pod č. ________)

  Poskytování služby PaaS – zřízení, správa a provoz platforem systémů pro
realizaci online sběru dat (ONLINE) a pro uložení a zpracování sebraných dat

                              (IS CENSUS) v rámci projektu SLDB 2021.

                                                                    48/53
                   SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI              SML2020039
                   V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
                   Příloha č. 2

                   Vzory dokumentů

  1. OBDOBÍ A REŽIM POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
  2. ROZSAH POSKYTOVANÉ SLUŽBY
  3. ŘEŠENÍ ZÁVAD
  4. SERVISNÍ ZÁSAHY A PROVOZNÍ ZMĚNY
  5. DOSTUPNOST SLUŽBY
  6. CELKOVÝ PŘEHLED OMEZENÍ SLUŽBY
  7. PROBLÉMY A RIZIKA
  8. ZPRÁVA O STAVU BEZPEČNOSTI INFRASTRUKTURY
  9. SLEVY A SMLUVNÍ POKUTY
10. PŘÍLOHY
11. PODPISOVÁ DOLOŽKA

        Vypracoval                                      Schválil

Jméno a příjmení:   Jméno a příjmení:

Podpis              Podpis

Datum:              Datum:

                   Vyjádření ČSÚ k poskytování služby:

Jméno a příjmení:   Za SPCSS
Podpis                 49/53
Datum:
                            SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
                            V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
                            Příloha č. 2
                            Vzory dokumentů

                            ZÁZNAM O POSKYTNUTÍ SLUŽBY

         dle SMLOUVY O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
                    (evid. u SPCSS pod č. SML2020039 a u ČSÚ pod č. ________)

Vykazované období:          od                 do

Obě Smluvní strany potvrzují, že v uvedeném období byly v souladu s výše uvedenou smlouvou
poskytnuty níže specifikované Služby v účtovaném množství:

Předmět plnění              Cena v Kč bez DPH  DPH v Kč        Cena v Kč včetně
ONLINE                                                                   DPH
IS CENSUS
Celkem

Detailní přehled poskytovaných služeb bude uveden v měsíční Zprávě o poskytnutí služby.

                    Za ČSÚ                         Za SPCSS

Datum:                                Datum:

Jméno, příjmení oprávněné osoby ČSÚ:  Jméno, příjmení oprávněné osoby SPCSS:

Podpis:                               Podpis:

                                      50/53
            SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI               SML2020039
            V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
            Příloha č. 2

            Vzory dokumentů

                         ZMĚNOVÝ POŽADAVEK – OBJEDNÁVKA (dále jen „ZP“)
                    ke SMLOUVĚ O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021

                               (evid. u SPCSS pod č. SML2020039 a u ČSÚ pod č. ________)

Datum zadání ZP:
Název ZP:
Priorita:
Předkladatel:

                       Typ změnového požadavku

1.  Změna konfigurace                           2.  Navýšení výkonu

    ANO/NE                                          ANO/NE

1. Změna konfigurace

1.1 Shrnutí zadání

[vyplní předkladatel]

1.2 Popis požadované změny včetně specifikace požadavků

[vyplní předkladatel]

1.3 Analýza ZP –technické řešení

[vyplní SPCSS]

1.4 Dopady na stávající službu a očekávané důsledky

[vyplní SPCSS]

1.5 Dopady do kvalitativních parametrů poskytované služby

[vyplní SPCSS]

1.6 Harmonogram realizace

[vyplní SPCSS]

1.7 Rizika

[vyplní SPCSS]

1.8 Dopady do dokumentace

[vyplní SPCSS]

1.9 Přílohy

[vyplní SPCSS]

                       51/53
                                         SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI  SML2020039
                                         V RÁMCI PROJEKTU SLDB 2021
                                         Příloha č. 2

                                         Vzory dokumentů

2. Navýšení výkonu/kapacit

[vyplní SPCSS]                            Počet  Období pro                  Prostředí
         Oblast  Jednotka jednotek               poskytování                IS SYSTÉM
                                                 navýšených
                                  - navýšení ZP
                                                   jednotek

3. Cena ZP

[vyplní SPCSS]

                 Cena ZP – Změna konfigurace a navýšení výkonu

         S dopadem do ceny                                Cena za ZP v Kč bez DPH

                 ANO/NE

  4. Akceptace                                                Za SPCSS

                                 Za ČSÚ          Datum:
Datum:

Jméno, příjmení oprávněné osoby ČSÚ:             Jméno, příjmení oprávněné osoby SPCSS:

Podpis:                                          Podpis:

                                         52/53
                                       SMLOUVA O HORIZONTÁLNÍ SPOLUPRÁCI V RÁMCI PROJEKTU SLDB                                    SML2020039
                                       2021
                                       Příloha č. 3

                                       Rozpad ceny a Splátkový kalendář

        Fakturace za období     Počet  Za měsíc      Za měsíc               Za měsíc                 Celkem               Celkem                   Celkem
      1. 6. 2020 - 30. 6. 2020                           DPH              v Kč včetně            v Kč bez DPH                DPH                v Kč včetně
IS C ENSUS                      měsíců v Kč bez DPH
ONLINE                                                   211 557,99             DPH                   1 007 419,00           211 557,99               DPH
Celkem                          1      1 007 419,00                 0,00     1 218 976,99                           0,00                0,00       1 218 976,99

        Fakturace za období     1      0,00            211 557,99                          0,00    1 007 419,00            211 557,99                            0,00
      1. 7. 2020 - 30. 4. 2021
IS C ENSUS                      1      1 007 419,00                        1 218 976,99                                                          1 218 976,99
ONLINE
Celkem                          Počet  Za měsíc      Za měsíc               Za měsíc                 Celkem               Celkem                   Celkem
                                                         DPH              v Kč včetně            v Kč bez DPH                DPH                v Kč včetně
        Fakturace za období     měsíců v Kč bez DPH
    1. 5. 2021 - 31. 12. 2021                            211 557,99             DPH                 10 074 190,00         2 115 579,90                DPH
IS C ENSUS                      10     1 007 419,00      484 979,04          1 218 976,99           23 094 240,00
ONLINE                                                 696 537,03                                33 168 430,00                                   12 189 769,90
Celkem                                                                       2 794 403,04
                                10     2 309 424,00                                                                       4 849 790,40 27 944 030,40
              Celková cena                                                 4 013 380,03
    1. 6. 2020 - 31. 12. 2021   10     3 316 843,00                                                                       6 965 370,30 40 133 800,30
IS C ENSUS
ONLINE                          Počet  Za měsíc      Za měsíc               Za měsíc                 Celkem                 Celkem                 Celkem
Celkem                                                   DPH              v Kč včetně            v Kč bez DPH                  DPH              v Kč včetně
                                měsíců v Kč bez DPH
Cena za penetrační testy                                 211 557,99             DPH                   8 059 352,00          1 692 463,92              DPH
                                8      1 007 419,00                 0,00     1 218 976,99                           0,00                  0,00     9 751 815,92
Penetrační testy
                                8      0,00            211 557,99                          0,00    8 059 352,00           1 692 463,92                           0,00

                                8      1 007 419,00                        1 218 976,99                                                          9 751 815,92

                                          Za měsíc   Za měsíc               Za měsíc                 Celkem                 Celkem                  Celkem
                                       v Kč bez DPH      DPH              v Kč včetně            v Kč bez DPH                  DPH              v Kč včetně

                                                                                DPH                 19 140 961,00           4 019 601,81               DPH
                                                                                                    23 094 240,00           4 849 790,40          23 160 562,81
                                                                                                 42 235 201,00            8 869 392,21
                                                                                                                                                  27 944 030,40

                                                                                                                                                51 104 593,21

                                          Za měsíc   Za měsíc               Za měsíc                 Celkem               Celkem                   Celkem
                                       v Kč bez DPH      DPH              v Kč včetně            v Kč bez DPH                DPH                v Kč včetně

                                                                                DPH                                                                   DPH

                                C ena a fakturační podmínky budou upraveny Dodatkem ke smlouvě v souladu s čl. 1. Předmět a účel smlouvy a odst. 1.5.

                                                     53/53