Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18052139: Konzultační služby v oblasti bezmotorové dopravy

Příloha TSKRP00AGHUU.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        TSKRP00AGHUU

      Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s.

      Řásnovka 770/8, 110 00 Praha 1 - Staré Město

TSKc

                            RÁMCOVÁ SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

                                  „Konzultační služby v oblasti bezmotorové dopravy"

                                                          (dále jen „Smlouva")
uzavřená podle § 1746 odst. 2 zákona 6. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů

                                                   (dále jen „Občanský zákoník")

číslo Smlouvy Objednatele: 6/21/3100/015
1. SMLUVNÍ STRANY

     (A)  Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s,

     sídlo: Řásnovka 770/8, Staré Město, 110 00 Praha 1
     IČO: 03447286
     DIČ: CZ03447286

     zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 20059

     Při podpisu Smlouvy a veškerých jejích dodatků je oprávněn zastupovat Objednatele na základě
     pověření uděleného představenstvem Ing. Václav Bláha, ředitel úseku dopravního inženýrství.

     (dále jen „Objednatel")

     (B)  Ing. arch. Tomáš Cách

     sídlo: Veverkova 1172/33 , 170 OOPraha 7

     IČO: 75968258

     (dále jen „Poskytovatel")
     (Objednatel a Poskytovatel společně dále jen „Strany" nebo každý z nich samostatně „Strana")

2. DEFINICE A ZKRATKY

2.1 Strany si pro účely této Smlouvy sjednávají, že výrazy nadepsané v této Smlouvě s velkým
           počátečním písmenem mají význam jim přiřazený níže v tomto článku Smlouvy:

     (a) MHMP znamená Magistrát hlavního města Prahy;

     (b) Odpovědná osoba znamená osobu jmenovanou Poskytovatelem a uvedenou v Příloze č. 1 této

             Smlouvy;

     (c) Pověřená osoba Objednatele znamená osobu uvedenou v Příloze č. 1 této Smlouvy, která je

             oprávněna udílet po celou dobu trvání Smlouvy Poskytovateli Pokyny a je oprávněna jednat za
             Objednatele v záležitostech této Smlouvy;

2.2  Další výrazy mohou být definovány přímo v textu Smlouvy s tím, že definovaný výraz je zvýrazněn

     tučně a uvozen slovy „dále jen" a při každém dalším výskytu je v textu Smlouvy vyznačen velkým

     počátečním písmenem.

2.3 Interpretace:

         (a) Slova definovaná v Jednotném čísle mají stejný význam I v množném číslo a nuopuk, slovu

                   vyjadřující mužský rod zahrnují i ženský a střední rod a naopak, a výrazy vyjadřující osoby
                    zahrnují fyzické i právnické osoby.

        (b) Názvy jednotlivých článků a odstavců této Smlouvy jsou uváděny pouze pro přehlednost textu

                   a při výkladu Smlouvy k nim nebude přihlíženo.

         (c) V případě rozporu mezi textem těla této Smlouvy a jejími přílohami má přednost text těla této

                   Smlouvy.

         (d) Pokud není výslovně stanoveno jinak, odkazy na jakýkoli právní předpis jsou odkazem na platné

                   a účinné znění takového právního předpisu, popřípadě právního předpisu tento předpis
                   nahrazujícího, a na jiné právní předpisy nižší právní síly, které příslušný právní předpis provádějí.

        (e) Pracovní dny znamenají kterýkoliv kalendářní den s výjimkou soboty, neděle a dnů pracovního
                klidu ve smyslu platných a účinných právních předpisů České republiky.

2.4  Nedílnou součástí této Smlouvy jsou její přílohy. Poskytovatel podpisem této Smlouvy prohlašuje, že
     přílohy uvedené v těle této Smlouvy byly přiloženy ke Smlouvě, řádně se s nimi seznámil a s jejich
     použitím bez výhrad souhlasí.

2.5 Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a jejích příloh jsou stanovena tato výkladová
           pravidla:

                                               2
     (a) v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a jejich příloh budou mít přednost ustanovení

             Smlouvy.

3. PŘEDMĚT SMLOUVY

3.1  V souladu se snahou hlavního města Prahy o zajištění udržitelné mobility a smysluplného
3.2  a bezpečného začlenění bezmotorové dopravy do modálního splitu uzavírají smluvní strany tuto
     smlouvu o poskytování konzultačních služeb.

     Předmětem této Smlouvy je závazek Poskytovatele poskytovat Objednateli služby v následujících
     oblastech:

     (a) navrhování opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu zejména ve vztahu k cyklistické

             a pěší dopravě,

     (b) uspořádání veřejného prostoru s vytvořením podmínek pro bezpečnou bezmotorovou dopravu

             a její koexistence s ostatními dopravními módy,

     (c) projednávání opatření vedoucích k naplnění výše uvedených činností s dotčenými orgány.

           (dále jen „Služby")

     Výše uvedený rozsah Služeb může být dále rozšířen výhradně na základě pokynu Objednatele, např.
     o další navazující projekty nebo další dotčené subjekty, vždy se však může jednat pouze o služby
     související výhradně s předmětem uvedeným v odst. 0 Smlouvy.

3.3 Nejpozději do pěti (5) pracovních dnů po skončení příslušného měsíce zašle Poskytovatel Pověřené

           osobě Objednatele výkaz poskytnutých Služeb se skutečně provedenými činnostmi, uvedením osob a

         počtu hodin. Objednatel do pěti (5) pracovních dnů od obdržení výkazu potvrdí jeho správnost nebo jej

           vrátí Poskytovateli k přepracování nebo doplnění s uvedením důvodů. Pokud se Objednatel ve

          stanovené lhůtě nevyjádří, považuje se taková skutečnost za odsouhlasení výkazu.

3.4  Za poskytnutí Služeb v odsouhlaseném rozsahu se Objednatel zavazuje Poskytovateli platit měsíční
     odměnu stanovenou v souladu s článkem 5 Smlouvy.

3.5 Poskytovatel je povinen plnit své závazky z této Smlouvy osobně, resp. pouze prostřednictvím svých
           zaměstnanců nebo poddodavatelů, jejichž seznam je uvedený v Příloze č. 2 této Smlouvy.
           Poskytovatel je oprávněn pověřit plněním závazků z této Smlouvy jinou osobu výhradně po
           předchozím písemném souhlasu Objednatele. Souhlas za Objednatele je oprávněna udělit Pověřená
           osoba Objednatele uvedená v Příloze č. 1 Smlouvy.

4. PRÁVA A POVINNOSTI STRAN

4.1 Objednatel se touto Smlouvou zavazuje:

         (a) Poskytnout veškerou nezbytnou součinnost, aby Poskytovatel mohl řádně vykonávat smluvně

                   ujednané Služby.

4.2  Objednatel je na základě této Smlouvy oprávněn:

     (a) Provádět kontrolu plnění povinností Poskytovatele a kontrolu zaměstnanců a poddodavatelů

             Poskytovatele.

4.3  (b) Udílet doplňující pokyny Poskytovateli k provádění Služeb.

     Poskytovatel se touto Smlouvou zavazuje:

     (a) Předem oznámit Objednateli veškeré skutečnosti, které mohou mít vliv na zájmy Objednatele

             nebo na rozsah a výsledky Služeb.

     (b) Předat Objednateli na vyžádání vybrané výstupy a záznamy z poskytnutých Služeb, zejména

             zápisy z jednání, stanoviska dotčených subjektů, návrhy, dokumentace a další doklady
             související s dotčenými projekty a případné další dokumenty nebo doklady získané v souvislosti
             s poskytováním Služeb.

     (c) Zajistit veškeré další úkony a jednání, jichž bude třeba k zajištění řádného poskytnutí Služeb

             v souladu s platnými právními předpisy. O potřebě uskutečnění úkonů, k jejichž provedení je
             oprávněn pouze Objednatel, a k jejichž provedení bude ze strany Poskytovatele vyžadována plná
             moc, je Poskytovatel povinen neprodleně o tomto informovat Objednatele.

                             3
4.4  (d) Neposkytovat jiné Služby a v jiném rozsahu, než jak bylo odsouhlaseno Objednatelem.

     Poskytovatel se zavazuje plnit své závazky z této Smlouvy s veškerou odbornou péčí, podle pokynů
     Objednatele a v souladu s jeho zájmy. Poskytovatel se zavazuje oznámit Objednateli všechny
     okolnosti, které zjistil při své činnosti a které mohou mít vliv na pokyny příkazce. Od pokynů
     Objednatele se smí Poskytovatel odchýlit pouze tehdy, je-li to naléhavě nezbytné v zájmu Objednatele
     a Poskytovatel nemůže včas obdržet jeho souhlas.

4.5  Poskytovatel jmenuje Odpovědnou osobu, která je uvedena v Příloze č. 1 této Smlouvy a která bude
     komunikačním partnerem Objednatele a bude plně informována o zajišťování plnění činností podle
     této Smlouvy. Funkce Odpovědné osoby musí být zastávána výlučně Poskytovatelem nebo
     zaměstnancem Poskytovatele.

4.6 Při změně Odpovědné osoby není nutné uzavírat písemný dodatek k této Smlouvě. Objednatel potvrdí
           akceptaci náhradní Odpovědné osoby Poskytovateli elektronickou formou. Objednatel nebude tuto
           akceptaci bezdůvodně odpírat.

5. ODMĚNA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1 Objednatel se zavazuje hradit Poskytovateli za každý měsíc řádně poskytovaných Služeb odměnu,
           stanovenou ve výši:

5.2  (a) 800 Kč za hodinu.

     Měsíční odměna bude stanovena jako součin počtu skutečně provedených a Objednatelem
     odsouhlasených hodin v příslušném měsíci a hodinové sazby uvedené výše. V případě že by mělo
     dojít k překročení celkové částky uvedené v odst. 8.1 této Smlouvy, zavazuje se Poskytovatel
     uvědomit o této skutečnosti Objednatele a přerušit poskytování Služeb.

5.3 Odměna zahrnuje veškeré přímé i nepřímé náklady Poskytovatele nutně nebo účelně vynaložené při

         poskytováni Služeb, resp. v souvislosti s plněním Jeho závazků z léto Smlouvy. Poskytovatel není

           oprávněn požadovat zálohu.

5.4  Poskytovatel je plátcem DPH. Tato daň bude připočtena k uvedené hodinové sazbě, a to ve výši dle
     platných právních předpisů ke dni zdanitelného plnění. Pro účely daně z přidané hodnoty se služby
     dle této Smlouvy považují za průběžně poskytované, datum uskutečnění zdanitelného plnění je
     poslední den poskytování služeb nebo poslední kalendářní den měsíce, za který se fakturuje.

5.5  Odměna bude hrazena na základě daňového dokladu, který je Poskytovatel oprávněn vystavit
     nejdříve k datu uskutečnění zdanitelného plnění, a to bezhotovostním převodem na účet
     Poskytovatele uvedený v záhlaví této Smlouvy. Nedílnou součástí faktury je:

     (a) Výkaz hodin poskytnutých Služeb v příslušném měsíci.

5.6  Doba splatnosti faktury je třicet (30) dnů ode dne jejího doručení na e-mailovou adresu ťakturacewtsk-

     praha.cz. Připadne-li termín splatnosti na sobotu, neděli, den pracovního klidu ve smyslu platných
     právních předpisů nebo na 31. 12. nebo den, který není pracovním dnem podle zákona
     č. 370/2017 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů, posouvá se termín splatnosti na
     nejbližší následující pracovní den. Ke splnění závazku Objednatel dojde odepsáním fakturované

     částky z účtu Objednatel ve prospěch účtu Poskytovatele.

5.7  Faktura vystavená Poskytovatelem musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené platnými právními

     předpisy, zejména dle § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
     předpisů, a § 435 Občanského zákoníku a musí být doplněna o doklady stanovené touto Smlouvou.

     V případě, že faktura doručená Objednateli nebude obsahovat některou z předepsaných náležitostí
     nebo ji bude obsahovat chybně, vrátí Objednatel takovouto fakturu Poskytovateli. Lhůta splatnosti
     v takovémto případě neběží, přičemž nová lhůta splatnosti počíná běžet až od doručení opravené či

     doplněné faktury Objednateli.

5.8  Strany se výslovně dohodly na použití faktur vystavených na základě této Smlouvy výhradně

     v elektronické podobě (dále jen „Elektronická faktura"). Faktura má elektronickou podobu tehdy,

     pokud je vystavena a obdržena elektronicky. Smluvní strany sjednávají, že věrohodnost původu
     Elektronické faktury a neporušenost jejího obsahu bude zajištěna v souladu s platnou právní úpravou.
     Poskytovatel je povinen doručit Objednateli fakturu elektronicky, a to výlučně e-mailem na e-mailovou
     adresu: rakturacciwisk-nrnha.cz.. Zaslání Elektronické faktury Poskytovatelem na jinou e-mailovou
     adresu než uvedenou v předchozí větě je neúčinné. K odeslání Elektronické faktury je Poskytovatel
     povinen využít pouze e-mailovou adresu Poskytovatele tomascach@gmail.com uvedenou pro tento
     účel ve Smlouvě, jinak je zaslání Elektronické faktury neúčinné s výjimkou, bude-li průvodní e-mail

                               4
      k Elektronické faktuře či Elektronická faktura opatřeny zaručeným elektronickým podpisem, případně
     zaručenou elektronickou pečetí Poskytovatele. Elektronická faktura musí být Objednateli zaslána vždy
     ve formátu PDF a zároveň i ISDOC (ISDOCX), je-li to možné. Přílohy Elektronické faktury, které
     nejsou součástí daňového dokladu, budou zasílány Objednateli pouze ve formátech RTF, PDF, JPG,
     DOC, DOCx, XLS, XLSx. Elektronická faktura musí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem,
     případně zaručenou elektronickou pečetí, obojí založené na kvalifikovaném certifikátu ve smyslu
     zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce podpisu, ve znění

     pozdějších předpisů, kvalifikovaný certifikát musí být vydán jedním z Ministerstvem vnitra ČR

     akreditovaných poskytovatelů certifikačních služeb. Není-li Elektronická faktura opatřena zaručeným
     elektronickým podpisem, případně zaručenou elektronickou pečetí ve smyslu předchozí věty nebo
     není-li takto opatřen alespoň průvodní e-mail k Elektronické faktuře, musí být Elektronická faktura
     odeslána e-mailem výhradně z e-mailové adresy Poskytovatele uvedené pro tento účel ve Smlouvě,

     jehož přílohou je Elektronická faktura. Elektronická faktura bude vyhotovena v četnosti jeden (1)
     e-mail - jedna (1) Elektronická faktura v samostatném souboru a její přílohy v samostatném souboru
     (souborech). V případě, kdy bude zaslána Objednateli Elektronická faktura, zavazuje se Poskytovatel

     nezasílat stejnou fakturu duplicitně v listinné podobě. Poskytovatel je povinen odeslat Objednateli

     fakturu shora uvedeným postupem, nejpozději do pěti (5) pracovních dnů od vzniku jeho nároku na

     zaplacení Cený.

5.9  V případě prodlení Objednatele s uhrazením Odměny má Poskytovatel právo požadovat po
     Objednateli zaplacení úroku z prodlení ve výši 0,02 % z dlužné částky, za každý den trvání takového
     prodlení, a to pouze v případě, že Objednatel bude v prodlení s úhradou příslušné faktury i po uplynutí
     dodatečné lhůty k její úhradě stanovené v písemné výzvě Poskytovatele doručené Objednateli, jejíž

     délka činí sedm (7) pracovních dnů.

6. POJIŠTĚNÍ POSKYTOVATELE - NEUPLATNÍ SE

7. SMLUVNÍ POKUTY A NÁHRADA ŠKODY

7.1 V případě porušení povinnosti Poskytovatele stanovených v odst. 4.3 písm. (a) až (c) a dle čl. 6 této

           Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli zaplacení smluvní pokuty ve výši
           10.000,- Kč (slovy: deset tisíc korun českých), a to za každý jednotlivý případ porušení takové

           povinnosti.

7.2  Objednatel je oprávněn požadovat po Poskytovateli smluvní pokutu v případě porušení povinnosti
     Poskytovatele obsažené ve Smlouvě, která není zajištěna smluvní pokutou dle tohoto článku
     Smlouvy, a to ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den prodlení s řádným splněním takové
     povinnosti.

7.3 Smluvní pokuty mohou být kombinovány (uplatnění jedné smluvní pokuty nevylučuje souběžné
           uplatnění jakékoliv jiné smluvní pokuty).

7.4  Objednatel je oprávněn domáhat se náhrady újmy za porušení jakékoliv povinnosti, na kterou se
     vztahuje jakákoliv smluvní pokuta dle této Smlouvy, a to v plné výši.

7.5 Smluvní pokuta je splatná do třiceti (30) dnů po doručení výzvy oprávněné Strany druhé Straně k její

           úhradě. Výzva musí vždy obsahovat popis a časové určení události, která v souladu s touto Smlouvou

           zakládá vyzývající Straně právo účtovat smluvní pokutu.

8. TRVÁNÍ SMLOUVY

8.1 Tato Smlouva se uzavírá na dobu určitou jednoho roku od zahájení účinnosti Smlouvy nebo do
           vyčerpání celkové částky plnění dle této Smlouvy ve výši 490 000,- Kč, podle toho, která ze
           skutečností nastane dříve.

8.2  Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední Stranou. Jelikož se na Smlouvu vztahuje
     povinnost uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti

     některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění

     pozdějších předpisů, Smlouva nabývá účinnosti jejím uveřejněním v registru smluv a její uveřejnění
     zajistí Objednatel. Poskytovatel je oprávněn započít s plněním podle Smlouvy nejdříve po nabytí

     účinnosti Smlouvy

8.3 Tato Smlouva končí svoji platnost a účinnost:

     (a) písemnou dohodou Stran; nebo

                                       5
     (b) výpovědí bez udání důvodu kteroukoliv ze Stran. Výpovědní doba činí tři (3) měsíce a počíná

             běžet od prvního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď

            doručena druhé Straně; nebo

     (c) výpovědí ze strany Objednatel v případě hrubého nebo opakovaného porušování povinností
           Poskytovatele. Výpovědní doba v takovém případě činí jeden (1) měsíc a počíná běžet od

             prvního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena
             Poskytovateli.

9. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ

9.1 Strany výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uvedena v Centrální evidenci smluv Technické

         správy komunikací hl. m. Prahy, a.s. (CES TSK) vedené Objednatelem, která je veřejně přístupná

           a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmět Smlouvy, číselné označení této Smlouvy

           a datum jejího uzavření.

9.2 Strany prohlašují, že žádné skutečnosti uvedené v této Smlouvě a jejích přílohách netvoří obchodní
         tajemství ve smyslu § 504 Občanského zákoníku.

9.3 Strany potvrzují, že při sjednávání Smlouvy postupovaly čestně a transparentně a současně se
           zavazují, že takto budou postupovat i při plnění Smlouvy a veškerých činnostech s ní souvisejících.

         Poskytovatel potvrzuje, že se seznámil se zásadami Criminal compliance programu Objednatele (dále

          jen ,,CCP“), které jsou uveřejněny na webových stránkách Objednatel [www.tsk-praha.cz záložka:
           o společnosti, oddíl: o společnosti TSK], zejména s Kodexem CCP, a zavazují se tyto zásady po dobu
           trvání smluvního vztahu dodržovat. Každá ze Stran se zavazuje, že bude jednat a přijme opatření tak,
           aby nevzniklo důvodné podezření na spáchání trestného činu či k jeho spáchání, tj. tak, aby kterékoli
           ze Stran nemohla být přičtena odpovědnost podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti
           právnických osob a řízení proti nim, ve znění pozdějších předpisů, nebo nevznikla trestní odpovědnost
          jednajících osob podle zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

9.4  Tato Smlouva obsahuje úplnou dohodu Stran ve věci předmětu této Smlouvy a nahrazuje veškeré
     ostatní písemné či ústní dohody učiněné ve věci předmětu této Smlouvy.

9.5 Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této Smlouvy neplatným, nevymahatelným nebo neúčinným,
           nedotýká se tato neplatnost, nevymahatelnost či neúčinnost ostatních ustanovení této Smlouvy.
           Strany se zavazují nahradit neplatné, nevymahatelné nebo neúčinné ustanovení ustanovením
           platným, vymahatelným a účinným, jehož znění bude odpovídat úmyslu vyjádřenému původním
           ustanovením a touto Smlouvou jako celkem.

9.6  Strany se dohodly, že případné spory vzniklé ze závazků sjednaných touto Smlouvou budou prvotně
     řešeny společným jednáním Stran. Nepodaří-li se mezi Stranami uzavřít dohodu, bude takový spor

     předložen ve smyslu ustanovení § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění

     pozdějších předpisů, k rozhodnutí věcně a místně příslušnému obecnému soudu Objednatel.

9.7  Jakákoliv změna této Smlouvy nebo jejích příloh musí být provedena v písemné formě, a to
     prostřednictvím postupně číslovaných dodatků, nestanoví-li tato Smlouva výslovně jinak.

9.8 Tato Smlouva je sepsána ve třech (3) vyhotoveních, z nichž obdrží Objednatel dvě (2) vyhotovení
         a Poskytovatel jedno (1) vyhotovení. V případě, že je Smlouva uzavírána elektronicky za využití

           uznávaných elektronických podpisů, postačí jedno vyhotovení Smlouvy, na kterém jsou zaznamenány

           uznávané elektronické podpisy zástupců Stran.

9.9 Nedílnou součástí této Smlouvy jsou přílohy:

     (a) Příloha č. 1 - Kontaktní údaje a oprávněné osoby
     (b) Příloha č. 2 - Seznam poddodavatelů - NEUŽIJE SE
     (c) Příloha č. 3 - Vzor plánu rozsahu poskytovaných služeb a výkaz provedených služeb

                       6
Strany tímto výslovně prohlašují, že se seznámily s obsahem Smlouvy, že tato Smlouva, č. smlouvy
Objednatele 6/21/3100/015, vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli, a že nebyla uzavřena v rozporu
se zákonem nebo dobrými mravy, na důkaz čehož připojují níže své podpisy.

                                                                                   7
Příloha č. 1 - Kontaktní údaje a oprávněné osoby
1 . Pověřená osoba Objednatele

         • Ing. Václav Bláha
              tel.: +420 725 996 797
              e-mail: vaclav.blaha@tsk-praha.cz

2. Odpovědná osoba Poskytovatele
        • Ing. arch. Tomáš Cách
              tel.: +420 739 425 891
              e-mail: tomascach@gmail.com

                                                                                   8
Příloha č. 3 - Vzor výkazu provedených služeb

Výkaz provedených služeb za měsíc ... 2021

Datum         Popis                            Počet hodin
XX. XX. 2021  Výstup                           XX
              Popis činnosti
                                               XX
XX. XX. 2021  Popis činnosti                   XX

XX. XX. 2021  Popis činnosti

                                            9