Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18541883: SMLOUVA o organizování veřejné služby č. HTU-VS-8/2021

Příloha HTU-VS-8-2021 Technické služby Trutnov s.r.o..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        S M L O U V A

                        o organizování veřejné služby
                                 č. HTU-VS-8/2021

uzavřená mezi

Českou republikou - Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:      Mgr. Václav Staněk, ředitel kontaktního pracoviště Trutnov, Krajská

sídlo:                  pobočka v Hradci Králové
IČO:                    Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7
                        72496991

adresa pro doručování:  Horská 5, 541 01 Trutnov

ID Datové schránky:     vy2zpxb

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

Technické služby Trutnov s.r.o. (obchodní jméno)

zastupující osoba:      Ing. Lumír Labík, jednatel

sídlo:                  Šikmá 371, Dolní Předměstí, 541 03 Trutnov 3

IČO:                    25968084

ID Datové schránky:     3cu6jpx

(dále jen „organizátor“) na straně druhé.

                                                            Článek I
                                                Předmět a účel smlouvy

1. Tato smlouva se uzavírá podle ustanovení § 18a a ustanovení § 61 zákona č. 111/2006 Sb.,
    o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o pomoci v hmotné
    nouzi“), jejím předmětem je organizování veřejné služby spočívající ve vytvoření pozic vhodných
    pro výkon veřejné služby osobami v hmotné nouzi, a to v rozsahu a za podmínek uvedených
    v této smlouvě.

2. Účelem smlouvy je v souladu se zněním ustanovení § 18a zákona o pomoci v hmotné nouzi
    organizování veřejné služby, kterou se rozumí pomoc obcím nebo dalším subjektům zejména
    v oblastech zlepšování životního prostředí, udržování čistoty ulic a jiných veřejných prostranství,
    pomoci v oblasti kulturního a sportovního rozvoje a sociální péče.

3. Veřejná služba je vykonávána osobami v hmotné nouzi na základě písemné smlouvy o výkonu
    veřejné služby uzavřené s Úřadem práce. Za výkon veřejné služby nenáleží odměna.

ÚP ČR „C“-S 15                             1/5
                                                           Článek II
                                                  Závazky organizátora

1. Organizátor se zavazuje vytvořit níže uvedené pozice pro výkon veřejné služby na dobu
    od 1.12.2021 do 31.10.2022:

Činnost                                                 Výkon VS od-do        Maximální počet
                                                                              pozic pro výkon

                                                                              veřejné služby*

činnosti při zajištění udržování čistoty ulic a jiných  1.12.2021-31.10.2022  10
veřejných prostranství

*maximální počet vykonavatelů VS v jednom okamžiku na uvedené činnosti

2. Organizátor se zavazuje spolupracovat s Úřadem práce a umožňovat osobám, které se
    nacházejí v hmotné nouzi (dále jen „vykonavatel VS“), vykonávat veřejnou službu.

3. Organizátor se zavazuje v rámci veřejné služby zajišťovat vykonavateli VS, který si řádně plní
    úkoly zadané organizátorem, výkon veřejné služby alespoň v rozsahu 20 hodin měsíčně. Pokud
    takový vykonavatel VS sdělí organizátorovi zájem na zvýšení rozsahu výkonu veřejné služby na
    30 hodin měsíčně, organizátor se zavazuje v tomto rozsahu výkon veřejné služby zajistit.
    Organizátor má právo pro překážky spočívající v uzavření místa výkonu veřejné služby nebo
    omezení činnosti v místě výkonu veřejné služby z důvodu epidemiologické situace nebo živelné
    pohromy výkon veřejné služby přerušit; v takovém případě je organizátor povinen o důvodu a
    předpokládané době přerušení výkonu veřejné služby písemně informovat Úřad práce, a to
    nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne, kdy se o nutnosti přerušení výkonu veřejné služby
    dozvěděl.

4. Organizátor se zavazuje při sjednání rozsahu výkonu veřejné služby, doby odpočinku, podmínek
    pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné služby dodržovat pracovněprávní
    předpisy. Při výkonu veřejné služby osobou mladší 18 let dodržovat pracovněprávní předpisy
    upravující pracovní podmínky mladistvých zaměstnanců.

5. Organizátor se zavazuje zajistit proškolení bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné
    služby a požární ochrany pro vykonavatele VS.

6. Organizátor se zavazuje zajistit vykonavatelům VS přidělení odpovídajících ochranných
    pomůcek a pracovních prostředků.

7. Organizátor se zavazuje udělovat závazné pokyny vykonavateli VS při výkonu veřejné služby
    a zabezpečovat kontrolu výkonu činnosti.

8. Organizátor se zavazuje předložit Úřadu práce
    a) vždy do 10. dne v měsíci formulář „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční“
         (příloha smlouvy č. 1), který obsahuje seznam vykonavatelů VS, kteří v předchozím
         kalendářním měsíci veřejnou službu vykonávali,
    b) formulář „Žádost o příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky pro vykonavatele
         veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy č. 2) v případě nástupu nového vykonavatele VS,
         jestliže pro něj bude požadovat příspěvek na ochranné pomůcky
         a pracovní prostředky, V žádosti organizátor uvádí pouze vykonavatele VS, kteří nastupují
         k organizátorovi k výkonu veřejné služby poprvé. Plátce DPH, který může DPH

ÚP ČR „C“-S 15  2/5
         u ochranných pomůcek a pracovních prostředků uplatnit, uvede do žádosti požadovanou výši
         příspěvku bez DPH.

9. Organizátor se zavazuje potvrdit vykonavateli VS formulář „Evidence docházky vykonavatele
    veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy č. 3) po uplynutí kalendářního měsíce, ve kterém byla
    VS vykonávána, pokud ho o to vykonavatel VS požádá. V případě, že vykonavatel ukončí výkon
    VS předčasně, oznámí organizátor Úřadu práce neprodleně, nejpozději však do pěti pracovních
    dnů skutečnost, že vykonavatel VS přestal docházet v dohodnuté termíny a den, kdy byla veřejná
    služba vykonavatelem naposledy vykonávána.

10. Organizátor se zavazuje výkon veřejné služby organizovat pouze v období, po které je
    odpovědnost za škodu na majetku nebo zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou službu
    způsobí nebo která jí bude způsobena, kryta pojištěním.

                                                           Článek III
                                                   Závazky Úřadu práce
1. Úřad práce se zavazuje poskytovat organizátorovi potřebnou součinnost odpovídající
    povinnostem stanoveným touto smlouvou a veškeré informace nutné k řádnému průběhu
    realizace veřejné služby.

2. Přílohy této smlouvy, které jsou zpracovány v tabulkovém procesoru Excel, budou organizátorovi
    poskytnuty Úřadem práce v tabulkovém procesoru Excel.

3. Úřad práce při nabídce veřejné služby přihlédne k dosaženému vzdělání a profesní praxi klientů.

4. Úřad práce vede ve svém informačním systému evidenci vykonavatelů VS, která obsahuje
    základní údaje o jednotlivých vykonavatelích VS a o zahájení a ukončení výkonu veřejné služby.

5. Úřad práce poskytne organizátorovi příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky na
    nového vykonavatele VS, pokud organizátor o tento příspěvek písemně požádá (příloha smlouvy
    č. 2).

6. Úřad práce se zavazuje osobě uvedené v Článku VI odstavci 1 této smlouvy, která uzavřela
    pojistnou smlouvu kryjící odpovědnost za škodu na majetku nebo na zdraví podle § 18a odst. 2
    zákona o pomoci v hmotné nouzi refundovat náklady na toto pojištění pouze pokud organizátor
    prokáže, že takové pojištění bylo pro účely výkonu veřejné služby pro osoby vykonávající
    veřejnou službu u organizátora sjednáno a pojistné bylo uhrazeno.

                                                           Článek IV
          Výše, termín poskytnutí a vrácení příspěvku a refundace nákladů na pojištění

1. Úřad práce poskytne organizátorovi na číslo účtu organizátora XXX příspěvek na ochranné
    pomůcky a pracovní prostředky na nového vykonavatele VS na základě písemné žádosti o
    příspěvek (příloha smlouvy č. 2) do 30 dnů od jejího předložení. V případě vzniku pochybností o
    požadované výši příspěvku bude příspěvek vyplacen do 30 dnů po odstranění pochybností mezi
    smluvními stranami.

ÚP ČR „C“-S 15  3/5
2. V případě vzniku pochybností o správnosti údaje k požadované výši příspěvku nebo
    oprávněnosti nákladové položky uvedené organizátorem v žádosti o příspěvek se smluvní strany
    dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve organizátora k podání vysvětlení nebo provedení
    nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po odstranění pochybností mezi smluvními stranami.
    Pokud se Úřadu práce nebude výše požadovaného příspěvku jevit jako odůvodněná, vyhrazuje
    si Úřad práce poskytnout příspěvek v nižší částce, než je částka požadovaná.

3. V případě opakovaných nástupů stejného vykonavatele VS bude organizátorovi poskytnut
    příspěvek pouze jednou.

4. Organizátor se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený příspěvek na ochranné pomůcky
    a pracovní prostředky nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce,
    než náležel, a to nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy
    byla organizátorovi Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku.

5. Úřad práce bude refundovat náklady na pojištění uvedené v Článku III bod 6. této smlouvy, a to
    do 30 dnů ode dne předložení písemné žádosti o refundaci nákladů na pojištění související
    s výkonem veřejné služby (příloha smlouvy č. 4) a dokladu o jeho úhradě. Náklady budou
    uhrazeny ve výši, která odpovídá výši nákladů na pojištění za dobu sjednanou v Článku II bod 1
    této smlouvy. V případě vzniku pochybností bude refundace nákladů na pojištění vyplacena do
    30 dnů po odstranění pochybností mezi smluvními stranami. Příslušná částka bude uhrazena na
    číslo účtu XXX.

                                                           Článek V
                                           Ujednání o vypovězení smlouvy

1. Úřad práce si vyhrazuje právo smlouvu vypovědět v případě, že organizátor opakovaně nebo
    dlouhodobě nebude plnit závazky uvedené v Článku II této smlouvy. Podmínkou k uplatnění
    práva smlouvu vypovědět je neúspěšné jednání smluvních stran o přijetí opatření k zajištění
    řádného a včasného plnění povinností vyplývajících této smlouvy.

2. Smluvní strany mohou smlouvu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
    v době uzavírání smlouvy a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato smluvní
    strana prokáže, že by s jejich znalostí tuto smlouvu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále smlouvu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
    rozhodující pro stanovení obsahu smlouvy, a plnění této smlouvy nelze na smluvní straně
    z tohoto důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní doba v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku smlouvy činí jeden
    měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné
    výpovědi druhé smluvní straně.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek nebo plátci pojištění dle Článku IV této
    smlouvy, který by organizátorovi nebo plátci pojištění náležel za dobu plynutí výpovědní doby.

ÚP ČR „C“-S 15  4/5
                                                           Článek VI
                                                       Další ujednání

1. Úřad práce se s organizátorem dohodl, že pojistnou smlouvu kryjící odpovědnost za škodu na
    majetku nebo na zdraví podle § 18a odst. 2 zákona o pomoci v hmotné nouzi, kterou osoby
    vykonávající veřejnou službu způsobí nebo která jim bude způsobena, uzavře Technické služby
    Trutnov s.r.o., IČ 25968084, sídlem Šikmá 371, 541 03 Trutnov.

2. Obsah této smlouvy lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných
    vzestupně číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této
    smlouvě, je organizátor povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní
    změny, týkající se této smlouvy, je organizátor povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak,
    aby k uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

3. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této
    smlouvy na její právní nástupce.

4. Smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
    vyhotovení organizátor.

5. Smluvní strany prohlašují, že s obsahem této smlouvy bez výhrad souhlasí, smlouva byla
    uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny s veškerými právy a povinnostmi,
    které pro ně z této smlouvy vyplývají.

6. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

V Trutnově dne 30.11.2021

..................................................................       ..................................................................

                Ing. Lumír Labík                                                       Mgr. Václav Staněk,
                      jednatel                                             ředitel kontaktního pracoviště Trutnov,

                                                                              Krajská pobočka v Hradci Králové

Za Úřad práce vyřizuje: XXX

Telefon:        XXX

Příloha č. 1:   Formulář: „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční“

Příloha č. 2:   Formulář: „Žádost o příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky

                pro vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 3:   Formulář: „Evidence docházky vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 4:   Formulář: „Žádost o refundaci nákladů na pojištění souvisejících s

                organizací veřejné služby“

Přílohy smlouvy jsou zveřejněny na http://www.mpsv.cz/web/cz/formulare

ÚP ČR „C“-S 15                                                      5/5