Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3100534: Dodatek č. 19

Příloha Dodatek_19.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Dodatek č. 19

ke Smlouvě o závazku veřejné služby a úhradě prokazatelné
ztráty v provozu městské hromadné dopravy ze dne 1. 5.2009

ev. č. SML 10/09/0149 , ev. č. DPMLJ 2 107 0910
(dále jen „Dodatek“)

uzavřený mezi:

Statutárním městem Liberec

IČO: 002 62 978,

nám. Dr. Edvarda Beneše 1, 460 59 Liberec I,

Zastoupeným: Tiborem Batthyánym, primátorem,

(dále jen „objednatel“ či „SML“) na straně jedné

a

Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s.
IČO: 473 11 975,

Mrštíkova 3, 461 71 Liberec 3,

gastoupeným: lng. Martinem Čulíkem, předsedou představenstva a Prof. Ing. Josefem
Sedlbauerem Ph.D., místopředsedou představenstva

(dále jen „dopravce“ či „DPMLJ“) na straně druhé,

společně se Statutárním městem Liberec dále jen „smluvní strany“

VZHLEDEM K TOMU, ŽE:

A) Smlouva o závazku veřejné služby ve veřejné drážní osobní dopravě kzabezpečení
stanoveného rozsahu základní dopravní Obslužnosti Libereckého kraje č. OLP/456/2010
uzavřená mezi Libereckým krajem a Dopravním podnikem Liberce a Jablonce nad Nisou,
a.s. byla platná do 31. prosince 2014 a smluvní strany mají zájem na zajištění podílu
základní dopravní obslužnosti na příměstské tramvajové trati č. 545 011 Liberec —
Jablonec nad Nisou i v roce 2015 a 2016.

B) Z důvodu oboustranného zájmu Města i Kraje na dopravní integraci příměstské
tramvajové trati č. 545 011 Liberec — Jablonce nad Nisou, s ohledem na veřejný zájem v
oblasti veřejné osobní dopravy a s ohledem na odpovědnost smluvních stran dle 5 3
zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších
zákonů, dle kterého kraje a obce odpovídají za zajištění vzájemného propojení
jednotlivých linek a spojů, je účelné, aby doprava na předmětné trati byla zajištěna
jediným dopravcem, kterého v souladu s příslušnými právními předpisy určí Město za
finančního přispění Kraje, a to pro období od 1. ledna 2015 do 31. prosince 2016.


C) Kraj dle © 3 odst. 3 zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a
o změně dalších zákonů, souhlasí s tím, že Město bude zajišťovat veřejné služby
vpřepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou mimo svůj územní obvod na
předmětné trati.

D) Podstatná část výkonů na předmětné tramvajové trati je vedena na území Města a na
území Statutárního města Jablonce nad Nisou a je zařazena do systému základní dopravní
obslužnosti Města a Statutárního města Jablonec nad Nisou. Tyto výkony jsou zajištěny na
základě smluv o závazku veřejné služby, které má Město a Statutární město Jablonec nad
Nisou uzavřené s příslušným dopravcem. Město zajistí provozování i části spojů
vymezených v příloze č. 1 této smlouvy.

BYLO DOHODN UTO NÁSLEDUJÍCÍ:

Článek I.
ÚČEL DODATKU

1. Dodatek je vypracován za účelem zajištění dopravní obslužnosti Kraje na částích spojů
vymezených v Příloze č. 1 (linka TRAM č. 11) tohoto dodatku a v rozsahu, ve kterém
se nacházejí za hranicemi územního obvodu objednatele, dopravcem v návaznosti na
dopravní obslužnost zajišťovanou na základě Smlouvy, a to za níže smluvenou odměnu
a pro níže smluvené období.

Článek II.
PŘEDMĚT DODATKU

1. Tímto dodatkem se rozšiřují parametry Smlouvy pro období od 1.1.2015 do 31.12.2016.

Pokud z ustanovení tohoto Dodatku nevyplývá jinak, tento Dodatek nenahrazuje
Smlouvu, ani žádný její platný dodatek. Tento Dodatek rozšiřuje rozsah dopravní
obslužnosti zajišťované dopravcem dle Smlouvy.

3. Dopravce je povinen zajistit dopravní obslužnost na linkách a spojích vymezených v
Příloze č. 1 v rozsahu, ve kterém se nacházejí za hranicemi územního obvodu
objednatele, v návaznosti na dopravní obslužnost zajišťovanou na základě Smlouvy a
objednatel je povinen za zajištění takové dopravní obslužnosti zaplatit dopravci
smluvenou odměnu, a to za podmínek stanovených níže.

Článek 111.
STANOVENÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI A FINANČNÍ KOMPENZACE

l. Dopravce je povinen zajistit provozování části linky TRAM č.11 a spojů dle Přílohy č. 1
v celkovém rozsahu 297 559 vozokilometrů za kalendářní rok za kompenzaci určenou
dle počtu skutečně ujetých kilometrů. Smluvní strany se dohodly, že kompenzace za
jeden takový kilometr činí 52,98 Kč. Celková výše částky, kterou je objednatel povinen
dopravci na základě této smlouvy uhradit činí maximálně 15.765.000,- Kč (slovy:
patnáctmilionůsedmsetšedesátpěttisíckorunčeských) za kalendářní rok.

2. Dopravce je povinen zavčas upozornit objednatele na možné překročení smluveného
celkového rozsahu zajišťované dopravní obslužnosti dle čl. III, odst. 1, a pokud je to
objektivně možné, vyžádat si předchozí písemné schválení zajištění předmětné dopravní
obslužnosti nad smluvený rámec od objednatele.


Smluvní strany se tímto dohodly, že objednatel bude hradit částku stanovenou V čl. III,
odst. 1 tohoto dodatku měsíčně, a to na základě zálohové faktury se splatností 21 dnů
vystavené do 3. dne příslušného kalendářního měsíce. Výše zálohy odpovídá násobku
plánovaných km (dle interních podkladů dopravce — viz Příloha č.1) a sazby za km dle
čl. III, odst. 1 tohoto dodatku.

Měsíční záloha bude zúčtována po skončení příslušného kalendářního měsíce — ujeté
kilometry krát jednotková sazba dle čl. Ill, odst. 1 tohoto dodatku. Vyúčtování bude
provedeno do lO-ti kalendářních dní následujícího měsíce, daňový doklad bude mít
splatnost 21 dnů.

V rámci vyúčtování posledního kalendářního měsíce roku 2015 dopravce předloží
objednateli vyúčtování společně s ročním výkazem ujetých kilometrů v členění dle
jednotlivých spojů, a to do 20. ledna 2016. V rámci vyúčtování posledního kalendářního
měsíce roku 2016 dopravce předloží objednateli vyúčtování společně s ročním
výkazem ujetých kilometrů v členění dle jednotlivých spojů, a to do 20. ledna 2017.

Smluvní strany prohlašují, že objem dopravní obslužnosti vymezený v čl. III, odst.l
tohoto dodatku a požadovaný Libereckým krajem na základě „Smlouvy o finanční
spolupráci ve veřejné drážní osobní dopravě pro roky 2015-2016“ LK č.
OLP/3066/2014, SML č. 7/ 15/0025 mezi ním a SML, vychází z praxí neověřených
principů alokace na standardní a nadstandardní dopravní obslužnost. Statutární město
Liberec společně s Libereckým krajem se proto ve spolupráci s dopravcem zavázaly ve
čtvrtém čtvrtletí roku 2015 provést dopravní průzkum na dotčené tramvaj ové trati č. 545
011 Liberec — Jablonec, na jehož základě bude poté provedena nová alokace dopravní
obslužnosti na standardní a nadstandardní dopravní obslužnost. Zúčastněné strany se
zavázaly aktivně spolupracovat na uvedeném průzkumu a současně se zavázaly
výsledky průzkumu akceptovat a metodicky zapracovat do aktualizace dopravní
obslužnosti z pohledu členění na standard a nadstandard.

Článek IV.
OSTATNÍ UJEDNÁNÍ

Dopravce je povinen průběžně evidovat počty ujetých kilometrů a náklady a výnosy
související se zajišťováním předmětné dopravní obslužnosti dle tohoto Dodatku, a to
odděleně od ostatních ujetých kilometrů, resp. ostatních nákladů a výnosů dopravce,
včetně těch souvisejících se zajištěným dopravní obsluhy dle Smlouvy na území
objednatele.

Objednatel je oprávněn kontrolovat a vymáhat plnění dopravní obslužnosti dopravcem
v neomezeném rozsahu. Objednatel není povinen zajistit správu a údržbu komunikací,
jakož i přilehlých objektů, kterou je na základě zvláštních právních předpisů povinen
zajistit Liberecký kraj. Objednatel není povinen prostřednictvím Městské policie
vytvářet podmínky pro plynulé zabezpečení dopravní obslužnosti mimo území
objednatele.

Tarifní podmínky a smluvní přepravní podmínky se aplikují i na dopravní obslužnost
zajišťovanou dle tohoto Dodatku, pokud není výslovně stanoveno jinak.

Vzniknou-li dopravci mimořádné náklady v souvislosti s plněním smlouvy o závazku
veřejné služby ve veřejné drážní osobní dopravě, zejména v důsledku výluky drážní
dopravy, zavazuje se objednatel o těchto skutečnost jednat.


Článek v.

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Tento dodatek byl za objednatele schválen na jednání rady města dne 19. 5. 2015
usnesením č. 375/2015.

2. Smluvní strany souhlasí, že tento dodatek může být zveřejněn na webových stránkách
Statutárního města Liberec (www.liberec.cz) s Výjimkou osobních údajů fyzických osob
uvedených v tomto dodatku.

3. Nedílnou součástí tohoto dodatku jsou následující přílohy:

Příloha č. 1 - Vymezení rozsahu dopravní obslužnosti na tramvajové lince č. 545 011
hrazené Libereckým kraj em

Smluvní strany po jeho přečtení prohlašují, že souhlasí s jeho obsahem a že dodatek byl
sepsán určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou
ze stran, a že obsahuje úplné ujednání o veškerých skutečnostech a náležitostech, které
smluvní strany zamýšlely mezi sebou V této souvislosti uj ednat.

 

PŘÍLOHA Č. 1: Vymezení rozsahu dopravní obslužnosti na tramvajové lince č. 545 011
hrazené Libereckým krajem


Plánované vozokilometry pro rok 2015 (PLATNOST 01) 1. LEDNA 2015 D0 31. PROSINCE 2015)

Dopravce: Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s.

     
  

  
  

   
 
  

Tramvajová
trať č 545 011
celkem

z toho podíl
Libereckého
kraje

     
   

   
   

   

vozokilometry vozokilometry
v období V období

    

Rok 2015 počet V období

   

      

  

pracovní

Období roku
dny

    
 
 

 

23 309
25 650
74 148,651
88 448 24 664

86 202 23 953

červen 4 90 409 25 282

62 13 16 265% 73 898,545
6 30

1. ololetí 125 L 2 530 521 148 047
červenec 22 4 5 96 421 25 697

  
 

 

 

  
  

 

   

1. čtvrtletí

 

       
 

  
  

 

 

  

 

     

 

       

      

 

 

    

 

 

 
  

       

 

 

     

 

 

     

 

    
 

 

   
  

 

 

   

srpen 5 94 375 25 042
září 21 J 4 5 88 448 24 664
111. čtvrtletí 64 _. 13AJ 15 279 244 75 402,083
1.411. čtvrtletí 189 39 45 l— 809 763|_ 223 449
říjen 21 _I 5 t 5 E 90 IÉF 25 189
listopad 20 j_ 4 6 86 486 24 045

  

89 889
266 501
54 745,6 .. „ ,. „

prosinec
IV. čtvrtletí

2. tololetí

Rok celkem *

       
  
 
 

 

 

   
 

 

 

 

 

   

  

142.511


 

Plánované Vsz MHD TRAM roku 2015 k vyúčtóvání:

TT-l.č.2+3 TT—l.č.5 TT-l.č.11 2015 2015 TT celkem
__ = . „ KULK _
__

Vozo-km JŘ
v období v období
Vsz

157 161 V 195 878
145 184 181008
160 299 * ' 199 753

462 644 39 847 576 639

154 306 ' “» 192 252
150 956 187 839
157 344 196 200

462 606 576292
925 250 148 047 79 634 1 152 931

138 989 - 179 149
136 887 176 074
154 263 » » 192 205

430 139 75 402 41 887 547428
1 355 388 223 449 121 521 1 700 359

157 204 ' 195 925
151 140 188 162
157 322 i '" 195 685

195 878
181 008
199 753

44 089 265 461 5 76 639

1 * 192 252

leden
únor

březen

1. čtvrtletí 2 6 7 089
duben
187 839

196 200

květen

červen

1 I. čtvrtletí

1. . ololetí 181

červenec

267183 576292
534 272 88 138 530 521 1 152 931

179 149
176 074
192 205

245 198 22 986 2 79 244 547 428
I.-III.čtvrtletí 2 73 779 470 111 124 809 765 1 700 359

ří'en ] . 1 195 925
, 188 162
rosinec „ \ ' \ v 195 685

IV.čtvrtIetí - 92 268 921 266 501 579 773 465 666 39 998 579 773
2.0101etí 184 514 119 67 337 545 745 1 127 201 895 804 149 511 81 885 1 127 201

1 048 391 155 475 1 322 2 280 132 1 821 054 297 559 161 519 2 280 132

S .en

2
U) U) UJ \: UJ UJ b) \: U.) N W
0 >— >—\ '— o >— O % _- 00 >—

zam

111. čtvrtletí

\c

>— N

(»
O

listo | ad

UJ
.—