Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3864896: Implementační smlouva

Příloha SML_HEG_IMPLEMENTACE_CZ - final.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.
                                                                                                                                                    Implementační smlouva

                            Implementační smlouva

                        č. smlouvy Poskytovatele/registrace: IMPS012017 VaKPce
                                                  č. smlouvy Nabyvatele:

Popron Systems s.r.o.
IČ: 61855162, DIČ: CZ61855162
Sídlo: Praha 1, Revoluční 8, PSČ 110 00
IČ: 618 55 162
DIČ: CZ 618 55 162
účet: xxxxxxxxxxx
na základě plné moci zastoupená Ing. Janem Jílkem obchodním ředitelem,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka
31495
Bankovní spojení: ČSOB, a.s. Číslo účtu:xxxxxxxxxx, směrový kód bankyxxxxxxxxxx
dále jen „Poskytovatel“

a

Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s.
Sídlo: Pardubice - Zelené předměstí, Teplého 2014, PSČ 530 02
IČ: 601 08 631
DIČ: CZ60108631
zastoupena: Ing. Aleš Vavřička, předseda představenstva
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městském soudem v Hradci Králové, oddíl B,
vložka 999
Bankovní spojení:
dále jen „Nabyvatel“

1. Úvodní ustanovení

1.1. Smluvní strany uzavřely dne 3.10.2017 Rámcovou smlouvu o dodávce, Informačního
      systému HELIOS Green, která stanoví podmínky jejich vzájemné spolupráce v rámci
      celého životního cyklu Informačního systému HELIOS Green a podmínky smluvních a
      jiných vztahů mezi Smluvními stranami vzniklých na základě uvedené Rámcové
      smlouvy.

1.2. Tato Implementační smlouva je uzavřena na základě Rámcové smlouvy uvedené
      v čl. 1.1 a je ve smyslu § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku
      smlouvou závislou na Rámcové smlouvě.

1.3. Práva a povinnosti Smluvních stran, jakož i jiné skutečnosti touto Implementační
      smlouvou neupravené, se řídí obecnou úpravou obsaženou v Rámcové smlouvě.

1.4. Současně s touto Implementační smlouvou Smluvní strany uzavřely také Licenční
      smlouvu č. LIPS012017 VaKPa, na jejímž základě se Poskytovatel zavázal poskytnout
      Nabyvateli Licenci (tj. oprávnění k výkonu práva užít) k Informačnímu systému.
      Tam, kde tato Implementační smlouva používá pojem Licenční smlouva, jedná se o
      Licenční smlouvu uvedenou v tomto ustanovení, ledaže z okolností vyplývá něco
      jiného.

                                                                                  Strana: 1 z 7
                                                                                  Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.
                                                                                                                                                    Implementační smlouva

2. Předmět smlouvy

2.1. Předmětem této smlouvy je závazek Poskytovatele provést pro Nabyvatele
      implementaci Informačního systému HELIOS Green a uvést jej do rutinního užívání
      (dále jen Implementační služby) tak, aby tento Informační systém mohl být využíván
      Nabyvatelem v takovém rozsahu modulů, jak jsou definovány v Licenční smlouvě.

2.2. Rámcový rozsah Implementačních služeb je uveden v Harmonogramu prací, který je
      v Příloze č. 2 této smlouvy. Uvedený rozsah a harmonogram prací jsou vzájemně
      svázány a dodatečná změna rozsahu prací v rámci příslušného Změnového řízení
      může znamenat také změnu Harmonogramu prací a tím změnu předmětu a sjednané
      ceny za plnění této Implementační smlouvy.

2.3. Předmětem této smlouvy ze strany Nabyvatele je závazek uvedené Implementační
      služby převzít a ve prospěch Poskytovatele uhradit dále sjednanou cenu.

3. Poskytování služeb, termín a místo plnění

3.1. Poskytnutí Implementačních služeb se uskuteční postupně na základě věcného a
      časového Harmonogramu prací, který je nedílnou součástí této smlouvy.
      Harmonogram prací obsahuje časové milníky poskytování Implementačních služeb,
      které Smluvní strany považují za termíny dílčího plnění. Předání a Akceptaci dílčích
      plnění Smluvní strany vždy stvrdí v dílčích Předávacích a Akceptačních protokolech.
      Případné výhrady je Nabyvatel povinen písemně oznámit Poskytovateli v termínu
      uvedeném v harmonogramu, není-li uvedeno v harmonogramu, potom nejpozději do
      10 pracovních dnů ode dne uvedeného v příslušném Předávacím protokolu. Pokud
      Nabyvatel písemně neoznámí a nezdůvodní závažné nedostatky nebo vady vzhledem
      k povaze, kvalitě, nebo objemu poskytnutých služeb ve výše uvedené lhůtě, považují
      se služby v něm deklarované za řádně a včas poskytnuté a Nabyvatelem
      akceptované.

3.2. Místem poskytnutí předmětu smlouvy je sídlo Nabyvatele uvedené v záhlaví této
      smlouvy, případně jiná, v této smlouvě uvedená místa.

3.3. Termínem Akceptace plnění předmětu smlouvy se rozumí společné rozhodnutí o
      spuštění Informačního systému do Rutinního provozu, potvrzené podpisem
      Akceptačního protokolu o spuštění do Rutinního provozu a to oběma Smluvními
      stranami dle Harmonogramu prací. Před termínem podpisu tohoto Akceptačního
      protokolu Poskytovatel negarantuje vlastnosti dodaného Informačního systému a
      poskytnutých Implementačních služeb.

3.4. Ty části předmětu této smlouvy, u nichž nebyla dílčí plnění poskytovaných
      Implementačních služeb protokolárně akceptována a které tedy nebyly předány do
      Rutinního provozu, není Nabyvatel oprávněn používat pro jiné účely než testovací a
      Poskytovatel neručí za funkčnost Informačního systému.

4. Testování funkčnosti, školení uživatelů

4.1. V rámci poskytnutí Implementačních služeb nebo jejich částí ve smyslu předchozích
      ustanovení článku 3. této smlouvy, proběhne testování funkčnosti Informačního

                                                                                  Strana: 2 z 7
                                                                                  Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.
                                                                                                                                                    Implementační smlouva

      systému. Testování funkčnosti se skládá z Funkčních testů, Pilotního testu a
      Komplexního testu předávané části Informačního systému. Testování je prováděno
      na Testovacích případech tak, aby vždy byla prověřena funkčnost předávané části
      nebo celého Informačního systému jako celku.

4.2. Poskytovatel se zavazuje před zahájením Zkušebního provozu informačního systému
      vyškolit Klíčové uživatele Nabyvatele. Proškolení těchto uživatelů proběhne, včetně
      školení správy Informačního systému, v místě plnění dle této smlouvy a v rozsahu
      stanoveném přílohou č. 4 této smlouvy.

4.3. Nabyvatel se zavazuje před zahájením Komplexního testu Informačního systému
      vyškolit prostřednictvím Klíčových uživatelů své Koncové uživatele. Pokud bude při
      školení Koncových uživatelů vyžadována spolupráce pracovníků Poskytovatele, bude
      provedena výhradně za úplatu nad rámec odměny za plnění stanovené v této
      smlouvě.

5. Předání výsledků Implementačních služeb

5.1. Rozhodovací a eskalační procedura. V případě, že pracovníci na nižším stupni
      organizace nedojdou při svém jednání ke shodě nebo v případě, že mají výhrady ke
      způsobu a kvalitě práce druhé Smluvní strany, oznamují toto vždy nadřízenému
      pracovníkovi své organizace. Ten problém projednává se svým projektovým
      partnerem.

      Pro Nabyvatele se stanoví eskalační procedura:
                 Uživatel
                 Klíčový uživatel
                 Vedoucí projektu
                 Řídící výbor nabyvatele
                 Ředitel společnosti

      Pro Poskytovatele se stanoví eskalační procedura:
                 Konzultant
                 Projektový manažer
                 Vedoucí projektové kanceláře
                 Obchodní ředitel
                 Ředitel společnosti

5.2. Projektová dokumentace.
        a. Schválí-li Nabyvatel předanou Projektovou dokumentaci, předá svůj písemný
                 souhlas s tímto dokumentem Poskytovateli. Případné připomínky k předané
                 Projektové dokumentaci ze strany Nabyvatele musí být učiněny písemně a
                 musí být protokolárně předány Poskytovateli ve lhůtě 10 pracovních dnů ode
                 dne předání Projektové dokumentace Nabyvateli. Poskytovatel sdělené
                 výhrady zohlední a ve lhůtě 5 pracovních dnů předloží upravenou Projektovou
                 dokumentaci Nabyvateli opětovně ke schválení. V případě výhrad Nabyvatele
                 k upravené Projektové dokumentaci se bude stanovená akceptační procedura
                 opakovat, nejvýše však dvakrát. Nedojde-li ke shodě a Nabyvatel Projektovou
                 dokumentaci neschválí, bude záležitost řešena na jednání řídících výborů obou
                 smluvních stran. Pokud Nabyvatel v případě opakované akceptační procedury
                 vznese výhrady, které nebyly prezentovány k prvotní verzi Projektové

                                                                                  Strana: 3 z 7
                                                                                  Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.
                                                                                                                                                    Implementační smlouva

                 dokumentace, vyvolá taková skutečnost zahájení Změnového řízení. Nesplní-li
                 Nabyvatel povinnost vyjádřit se ve stanovené lhůtě, považuje se Projektová
                 dokumentace za Nabyvatelem odsouhlasenou a tento je povinen na žádost
                 Poskytovatele potvrdit svůj souhlas s Projektovou dokumentací jejím
                 podpisem.
        b. Nedojde-li ke shodě a Nabyvatel Projektovou dokumentaci neschválí, má
                 Poskytovatel právo na úhradu 50% ceny relevantní Projektové dokumentace.
                 V případě, že Nabyvatel neschválí detailní analýzu, je oprávněn od této
                 smlouvy odstoupit, přičemž nárok Poskytovatele na úhradu dle předchozí věty
                 tím není dotčen.
5.3. Funkce řešení. Nabyvatel Pilotním a Komplexním testem (Akceptační testy) ověří
      funkce Informačního systému pro procesy a funkce stanovené v Projektové
      dokumentaci. Chyby zjištěné při Pilotním a Komplexním testu budou klasifikovány
      podle ustanovení 5.4. této smlouvy. Zahájení činnosti Zkušebního provozu proběhne
      na základě předaného Předávacího protokolu Nabyvateli stvrzeném podpisem
      Poskytovatele. V době provádění testů nesmí Poskytovatel do testovacího prostředí
      informačního systému zasahovat (měnit nastavení IS, nahrávat nové knihovny,
      upravovat SW funkcionalitu) bez souhlasu klíčových uživatelů Nabyvatele.

5.4. Chyby. Za chybu Implementačních služeb je považováno takové chování
      Informačního systému, které probíhá v rozporu s popisem funkcionality v
      Dokumentaci a v rozporu s chováním Informačního systému uvedeném v Projektové
      dokumentaci.

     a) Chybou kategorie A se rozumí – vážné chyby poskytnutých Implementačních
          služeb způsobené Poskytovatelem navozují stav Informačního systému, kdy v
          něm není možné provádět žádné úkony a to i v úrovni prohlížení dat a Nabyvatel
          není schopen splnit své povinnosti vůči třetím osobám (jeho klienti, státní správa,
          banky) - jedná se o stav, kdy je přímo ohrožena funkce Informačního systému,
          nebo je nutné přikročit ke komplikovaným a nákladným řešením mimo systém.

     b) Chybou kategorie B se rozumí – střední chyby poskytnutých Implementačních
          služeb způsobené Poskytovatelem, kdy určitá funkcionalita Informačního systému
          pro zpracování a prohlížení dat je nečinná, avšak její činnost je možné dle pokynu
          poskytovatele nahradit jinou funkcionalitou, byť za cenu vyšší pracnosti.

     c) Chybou kategorie C se rozumí – nezávažné nedostatky poskytnutých
          Implementačních služeb, kdy některá z funkcionalit Informačního systému není
          plně činná podle představ Nabyvatele, avšak tento stav nemá žádné, nebo jen
          zanedbatelné dopady na provoz Informačního systému Nabyvatele.

        Kategorizaci chyb provádí Poskytovatel po konzultaci s Nabyvatelem. O případných
        námitkách Nabyvatele na kategorizaci chyb rozhodují Projektoví manažeři za
        Nabyvatele a Poskytovatele, v jejich nepřítomnosti jejich zástupci. V případě
        neshody je rozhodnutí o kategorii chyby zajištěno eskalací.

5.5. Chyby kategorie A a B, zjištěné v průběhu Akceptačních testů, Pilotního provozu či
      kdykoliv jindy v průběhu poskytování Implementačních služeb, oznámí Nabyvatel
      Poskytovateli neprodleně po jejich zjištění. Chyby kategorie C, bude Nabyvatel
      oznamovat Poskytovateli v týdenní periodě, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak.
      Chyby Nabyvatel oznámí Poskytovateli písemně formou uvedenou v Provozních
      podmínkách HELIOS Green s tím, že budou následně potvrzeny Poskytovatelem.
      Nabyvatel v oznámení navrhne klasifikaci a popis chyby. Poskytovatel je povinen

                                                                                  Strana: 4 z 7
                                                                                  Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.
                                                                                                                                                    Implementační smlouva

      Nabyvateli do dvou pracovních dnů sdělit klasifikaci chyby a potvrdit datum
      odstranění každé ze zjištěných chyb, přičemž odpovědní zástupci Smluvních stran
      průběžně projednávají způsoby a termíny řešení jednotlivých chyb.

5.6. Zjistí-li Nabyvatel v průběhu Akceptačních testů chyby kategorie A, nebo více než 4
      chyby kategorie B, které jsou chybami Poskytovatele, nebo více než 6 chyb kategorie
      B, které jsou chybami Poskytovatele a výrobce licence Asseco Solutions a.s. nebo
      více než 8 chyb kategorie C, které jsou chybami Poskytovatele, nebo více než 10
      chyb kategorie C, které jsou Poskytovatele a výrobce licence Asseco Solutions a.s. je
      Poskytovatel povinen takové chyby odstranit v termínu dohodnutém Smluvními
      stranami. Nedohodnou-li Smluvní strany takový termín, je Poskytovatel povinen
      odstranit oznámené chyby kategorie B do 21 dnů ode dne oznámení a kategorie A
      bezprostředně po ukončení Akceptačních testů, přičemž nelze ukončit Akceptační
      testy s existencí max 6 a více chyb kategorie B a 10 a více chyb kategorie C.

5.7. Za úspěšné ukončení Akceptačních testů Smluvní strany považují výsledek: žádná
      chyba kategorie A, méně než 6 chyb kategorie B a méně než 10 chyb kategorie C.

5.8. Úspěšné ukončení Akceptačních testů Informačního systému nebo jeho části potvrdí
      Smluvní strany svými podpisy na Akceptačním protokolu Akceptačních testů. Budou-
      li v Akceptačním protokolu o úspěšném ukončení provozu uvedeny chyby kategorie
      B, zavazuje se Poskytovatel tyto chyby odstranit v termínu, který je uveden
      v Akceptačním protokolu. V případě, že Akceptační protokol takový termín
      neobsahuje, zavazuje se Poskytovatel odstranit zjištěné chyby do 21 dnů ode dne
      podpisu Akceptačního protokolu.

5.9. Podporu náběhu do Rutinního provozu Informačního systému zajistí Poskytovatel dle
      Přílohy č. 2 této smlouvy.

6. Závazky a povinnosti Poskytovatele

6.1. Obecná pravidla vzájemné součinnosti Smluvních stran jsou stanovena Rámcovou
      smlouvou.

6.2. Poskytovatel se dále zavazuje:

        a) dodržovat vnitřní bezpečnostní a jiné předpisy Nabyvatele, resp. subjektů, u
             nichž Implementace probíhá, pokud s takovými vnitřními předpisy byl
             Poskytovatel řádně seznámen;

        b) vykonávat svá práva a povinnosti dle této Implementační smlouvy
             prostřednictvím dostatečného počtu pracovníků, kteří budou tvořit Realizační
             tým a budou disponovat dostatečnou kvalifikací;

        c) při provádění Implementačních služeb neporušit, neomezit ani neohrozit činnost
             a oprávněné zájmy Nabyvatele.

7. Závazky a povinnosti Nabyvatele

7.1. Obecná pravidla vzájemné součinnosti Smluvních stran jsou stanovena Rámcovou
      smlouvou.

7.2. Nabyvatel se dále zavazuje po předchozí dohodě s Poskytovatelem:

                                                                                  Strana: 5 z 7
                                                                                  Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.
                                                                                                                                                    Implementační smlouva

        a) zajistit instalaci a provoz technické infrastruktury potřebné pro provoz a
             Implementaci Informačního systému a to v rozsahu dle doporučení uvedeného
             v čl. 2.2 této Implementační smlouvy;

        b) vyčlenit dostatečný počet pracovníků, disponujících příslušnou kvalifikací, kteří
             budou tvořit Realizační tým dle potřeb jednotlivých Prováděcích smluv a vytvořit
             těmto pracovníkům podmínky pro stanovenou součinnost s Poskytovatelem;

        c) předat Poskytovateli na jeho vyžádání dokumentaci či jiné informace nutné pro
             plnění závazků Poskytovatele vyplývajících z uzavřených smluv, Poskytovatel
             není povinen využívat pro splnění svých závazků jiných údajů, než které mu
             Nabyvatel poskytne;

        d) umožnit v nezbytném rozsahu vstup pracovníkům Poskytovatele, kteří se
             podílejí na plnění předmětu této smlouvy, do všech prostor, ve kterých k plnění
             předmětu této Implementační smlouvy dochází, a v nezbytných případech i
             mimo běžnou pracovní dobu Nabyvatele, po předchozí dohodě, popřípadě i ve
             dnech pracovního volna a klidu a po tuto dobu nepoužívat technologicky
             nezbytně nutné součásti počítačové sítě pro vlastní činnost Nabyvatele;

        e) zajistit provoz technických prostředků třetích stran, pokud je to pro plnění
             předmětu této smlouvy nutné;

        f) umožnit Poskytovateli vzdálený přístup do Informačního systému, přístup bude
             na straně Nabyvatele monitorován, a to po dobu od účinnosti této smlouvy do
             okamžiku zahájení provozu dle bodu M6 v příloze č. 2 této smlouvy;

             umožnit Poskytovateli po dobu implementace systému HELIOS Green získání
             zálohy databáze HELIOS Green pro nutné případy dohledání chyb v datech nebo
             parametrizaci HELIOS Green a pro nutné případy vytvoření a vyzkoušení oprav v
             datech nebo parametrizaci HELIOS Green;

        g) zajistit pracovníkům Poskytovatele, kteří se podílejí na plnění předmětu
             uzavřených smluv, odpovídající kancelářské prostory se standardním
             vybavením, telefonní linkou a možností síťového připojení a uzamykatelnou
             místnost pro uložení materiálu a přístrojů;

        h) zajistit pracovníkům Poskytovatele, kteří se podílejí na plnění předmětu
             uzavřených smluv, odpovídající kancelářskou uzamykatelnou místnost s
             vybavením: 1 ks počítač + monitor, pevnou telefonní linkou a možnost síťového
             připojení v lokální počítačové síti Nabyvatele.

8. Cena za plnění

8.1. Za plnění uskutečněná Poskytovatelem v rámci realizace předmětu této
      Implementační smlouvy náleží Poskytovateli cena, kterou Smluvní strany sjednávají
      v celkové výši 1.476.000 Kč bez DPH, navýšenou o zákonnou sazbu DPH.

8.2. Smluvní strany sjednávají, že výše citovanou sjednanou cenu uhradí Nabyvatel
      v průběhu plnění předmětu této smlouvy prostřednictvím faktur za dílčí plnění
      v souladu s Harmonogramem prací, který je uveden v Příloze č. 2 této
      Implementační smlouvy (Harmonogram prací).

                                                                                  Strana: 6 z 7
                             Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.
                                                                                               Implementační smlouva

8.3. Pokud v průběhu plnění předmětu této Implementační smlouvy dojde
      prostřednictvím Změnového řízení k navýšení rozsahu prací, obě Smluvní strany se
      shodly na tom, že obchodní návrh Poskytovatele pro nově poskytované služby bude
      proveden v souladu s cenami uvedenými v Příloze č. 4 této smlouvy. V souvislosti
      s tím Nabyvatel souhlasí s takto stanoveným navýšením ceny uvedené v předchozím
      ustanovení 8.1. tohoto článku a zavazuje se k její úhradě.

8.4. Splatnost a další platební podmínky jsou stanoveny v Rámcové smlouvě.

9. Závěrečná ustanovení

9.1. Tato Implementační smlouva nabývá platnosti a účinnosti okamžikem podpisu
      oběma Smluvními stranami.

9.2. Tato Implementační smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech v českém
      jazykovém znění. Každá ze Smluvních stran obdrží vždy po jednom stejnopisu.

9.3. Přílohy, které jsou uvedeny v textu této Implementační smlouvy a na něž tato
      smlouva odkazuje, jsou její nedílnou součástí.

9.4. Smluvní strany tímto prohlašují a potvrzují, že veškerá ustanovení a podmínky této
      Implementační smlouvy byly mezi nimi dohodnuty svobodně, vážně a určitě a na
      důkaz toho připojují své podpisy:

Přílohy:
Příloha č. 1 – Realizační tým
Příloha č. 2 – Harmonogram prací a platební kalendář
Příloha č. 3 – Ceník služeb a specifikace rozsahu služeb v ceně projektu
Příloha č. 4 – Technická infrastruktura HW a SW

V Pardubicích dne 3.10.2017  V Pardubicích dne 3.10.2017

Poskytovatel:                Nabyvatel:
Popron Systems s.r.o.        Vodovody a kanalizace Pardubice a.s.

…………………………………………………………       …………………………………………………………
Ing. Jan Jílek               Ing. Aleš Vavřička
obchodní ředitel             Předseda představenstva

                             Strana: 7 z 7