Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. Implementační smlouva Implementační smlouva č. smlouvy Poskytovatele/registrace: IMPS012017 VaKPce č. smlouvy Nabyvatele: Popron Systems s.r.o. IČ: 61855162, DIČ: CZ61855162 Sídlo: Praha 1, Revoluční 8, PSČ 110 00 IČ: 618 55 162 DIČ: CZ 618 55 162 účet: xxxxxxxxxxx na základě plné moci zastoupená Ing. Janem Jílkem obchodním ředitelem, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 31495 Bankovní spojení: ČSOB, a.s. Číslo účtu:xxxxxxxxxx, směrový kód bankyxxxxxxxxxx dále jen „Poskytovatel“ a Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s. Sídlo: Pardubice - Zelené předměstí, Teplého 2014, PSČ 530 02 IČ: 601 08 631 DIČ: CZ60108631 zastoupena: Ing. Aleš Vavřička, předseda představenstva Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městském soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 999 Bankovní spojení: dále jen „Nabyvatel“ 1. Úvodní ustanovení 1.1. Smluvní strany uzavřely dne 3.10.2017 Rámcovou smlouvu o dodávce, Informačního systému HELIOS Green, která stanoví podmínky jejich vzájemné spolupráce v rámci celého životního cyklu Informačního systému HELIOS Green a podmínky smluvních a jiných vztahů mezi Smluvními stranami vzniklých na základě uvedené Rámcové smlouvy. 1.2. Tato Implementační smlouva je uzavřena na základě Rámcové smlouvy uvedené v čl. 1.1 a je ve smyslu § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku smlouvou závislou na Rámcové smlouvě. 1.3. Práva a povinnosti Smluvních stran, jakož i jiné skutečnosti touto Implementační smlouvou neupravené, se řídí obecnou úpravou obsaženou v Rámcové smlouvě. 1.4. Současně s touto Implementační smlouvou Smluvní strany uzavřely také Licenční smlouvu č. LIPS012017 VaKPa, na jejímž základě se Poskytovatel zavázal poskytnout Nabyvateli Licenci (tj. oprávnění k výkonu práva užít) k Informačnímu systému. Tam, kde tato Implementační smlouva používá pojem Licenční smlouva, jedná se o Licenční smlouvu uvedenou v tomto ustanovení, ledaže z okolností vyplývá něco jiného. Strana: 1 z 7 Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. Implementační smlouva 2. Předmět smlouvy 2.1. Předmětem této smlouvy je závazek Poskytovatele provést pro Nabyvatele implementaci Informačního systému HELIOS Green a uvést jej do rutinního užívání (dále jen Implementační služby) tak, aby tento Informační systém mohl být využíván Nabyvatelem v takovém rozsahu modulů, jak jsou definovány v Licenční smlouvě. 2.2. Rámcový rozsah Implementačních služeb je uveden v Harmonogramu prací, který je v Příloze č. 2 této smlouvy. Uvedený rozsah a harmonogram prací jsou vzájemně svázány a dodatečná změna rozsahu prací v rámci příslušného Změnového řízení může znamenat také změnu Harmonogramu prací a tím změnu předmětu a sjednané ceny za plnění této Implementační smlouvy. 2.3. Předmětem této smlouvy ze strany Nabyvatele je závazek uvedené Implementační služby převzít a ve prospěch Poskytovatele uhradit dále sjednanou cenu. 3. Poskytování služeb, termín a místo plnění 3.1. Poskytnutí Implementačních služeb se uskuteční postupně na základě věcného a časového Harmonogramu prací, který je nedílnou součástí této smlouvy. Harmonogram prací obsahuje časové milníky poskytování Implementačních služeb, které Smluvní strany považují za termíny dílčího plnění. Předání a Akceptaci dílčích plnění Smluvní strany vždy stvrdí v dílčích Předávacích a Akceptačních protokolech. Případné výhrady je Nabyvatel povinen písemně oznámit Poskytovateli v termínu uvedeném v harmonogramu, není-li uvedeno v harmonogramu, potom nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne uvedeného v příslušném Předávacím protokolu. Pokud Nabyvatel písemně neoznámí a nezdůvodní závažné nedostatky nebo vady vzhledem k povaze, kvalitě, nebo objemu poskytnutých služeb ve výše uvedené lhůtě, považují se služby v něm deklarované za řádně a včas poskytnuté a Nabyvatelem akceptované. 3.2. Místem poskytnutí předmětu smlouvy je sídlo Nabyvatele uvedené v záhlaví této smlouvy, případně jiná, v této smlouvě uvedená místa. 3.3. Termínem Akceptace plnění předmětu smlouvy se rozumí společné rozhodnutí o spuštění Informačního systému do Rutinního provozu, potvrzené podpisem Akceptačního protokolu o spuštění do Rutinního provozu a to oběma Smluvními stranami dle Harmonogramu prací. Před termínem podpisu tohoto Akceptačního protokolu Poskytovatel negarantuje vlastnosti dodaného Informačního systému a poskytnutých Implementačních služeb. 3.4. Ty části předmětu této smlouvy, u nichž nebyla dílčí plnění poskytovaných Implementačních služeb protokolárně akceptována a které tedy nebyly předány do Rutinního provozu, není Nabyvatel oprávněn používat pro jiné účely než testovací a Poskytovatel neručí za funkčnost Informačního systému. 4. Testování funkčnosti, školení uživatelů 4.1. V rámci poskytnutí Implementačních služeb nebo jejich částí ve smyslu předchozích ustanovení článku 3. této smlouvy, proběhne testování funkčnosti Informačního Strana: 2 z 7 Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. Implementační smlouva systému. Testování funkčnosti se skládá z Funkčních testů, Pilotního testu a Komplexního testu předávané části Informačního systému. Testování je prováděno na Testovacích případech tak, aby vždy byla prověřena funkčnost předávané části nebo celého Informačního systému jako celku. 4.2. Poskytovatel se zavazuje před zahájením Zkušebního provozu informačního systému vyškolit Klíčové uživatele Nabyvatele. Proškolení těchto uživatelů proběhne, včetně školení správy Informačního systému, v místě plnění dle této smlouvy a v rozsahu stanoveném přílohou č. 4 této smlouvy. 4.3. Nabyvatel se zavazuje před zahájením Komplexního testu Informačního systému vyškolit prostřednictvím Klíčových uživatelů své Koncové uživatele. Pokud bude při školení Koncových uživatelů vyžadována spolupráce pracovníků Poskytovatele, bude provedena výhradně za úplatu nad rámec odměny za plnění stanovené v této smlouvě. 5. Předání výsledků Implementačních služeb 5.1. Rozhodovací a eskalační procedura. V případě, že pracovníci na nižším stupni organizace nedojdou při svém jednání ke shodě nebo v případě, že mají výhrady ke způsobu a kvalitě práce druhé Smluvní strany, oznamují toto vždy nadřízenému pracovníkovi své organizace. Ten problém projednává se svým projektovým partnerem. Pro Nabyvatele se stanoví eskalační procedura: Uživatel Klíčový uživatel Vedoucí projektu Řídící výbor nabyvatele Ředitel společnosti Pro Poskytovatele se stanoví eskalační procedura: Konzultant Projektový manažer Vedoucí projektové kanceláře Obchodní ředitel Ředitel společnosti 5.2. Projektová dokumentace. a. Schválí-li Nabyvatel předanou Projektovou dokumentaci, předá svůj písemný souhlas s tímto dokumentem Poskytovateli. Případné připomínky k předané Projektové dokumentaci ze strany Nabyvatele musí být učiněny písemně a musí být protokolárně předány Poskytovateli ve lhůtě 10 pracovních dnů ode dne předání Projektové dokumentace Nabyvateli. Poskytovatel sdělené výhrady zohlední a ve lhůtě 5 pracovních dnů předloží upravenou Projektovou dokumentaci Nabyvateli opětovně ke schválení. V případě výhrad Nabyvatele k upravené Projektové dokumentaci se bude stanovená akceptační procedura opakovat, nejvýše však dvakrát. Nedojde-li ke shodě a Nabyvatel Projektovou dokumentaci neschválí, bude záležitost řešena na jednání řídících výborů obou smluvních stran. Pokud Nabyvatel v případě opakované akceptační procedury vznese výhrady, které nebyly prezentovány k prvotní verzi Projektové Strana: 3 z 7 Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. Implementační smlouva dokumentace, vyvolá taková skutečnost zahájení Změnového řízení. Nesplní-li Nabyvatel povinnost vyjádřit se ve stanovené lhůtě, považuje se Projektová dokumentace za Nabyvatelem odsouhlasenou a tento je povinen na žádost Poskytovatele potvrdit svůj souhlas s Projektovou dokumentací jejím podpisem. b. Nedojde-li ke shodě a Nabyvatel Projektovou dokumentaci neschválí, má Poskytovatel právo na úhradu 50% ceny relevantní Projektové dokumentace. V případě, že Nabyvatel neschválí detailní analýzu, je oprávněn od této smlouvy odstoupit, přičemž nárok Poskytovatele na úhradu dle předchozí věty tím není dotčen. 5.3. Funkce řešení. Nabyvatel Pilotním a Komplexním testem (Akceptační testy) ověří funkce Informačního systému pro procesy a funkce stanovené v Projektové dokumentaci. Chyby zjištěné při Pilotním a Komplexním testu budou klasifikovány podle ustanovení 5.4. této smlouvy. Zahájení činnosti Zkušebního provozu proběhne na základě předaného Předávacího protokolu Nabyvateli stvrzeném podpisem Poskytovatele. V době provádění testů nesmí Poskytovatel do testovacího prostředí informačního systému zasahovat (měnit nastavení IS, nahrávat nové knihovny, upravovat SW funkcionalitu) bez souhlasu klíčových uživatelů Nabyvatele. 5.4. Chyby. Za chybu Implementačních služeb je považováno takové chování Informačního systému, které probíhá v rozporu s popisem funkcionality v Dokumentaci a v rozporu s chováním Informačního systému uvedeném v Projektové dokumentaci. a) Chybou kategorie A se rozumí – vážné chyby poskytnutých Implementačních služeb způsobené Poskytovatelem navozují stav Informačního systému, kdy v něm není možné provádět žádné úkony a to i v úrovni prohlížení dat a Nabyvatel není schopen splnit své povinnosti vůči třetím osobám (jeho klienti, státní správa, banky) - jedná se o stav, kdy je přímo ohrožena funkce Informačního systému, nebo je nutné přikročit ke komplikovaným a nákladným řešením mimo systém. b) Chybou kategorie B se rozumí – střední chyby poskytnutých Implementačních služeb způsobené Poskytovatelem, kdy určitá funkcionalita Informačního systému pro zpracování a prohlížení dat je nečinná, avšak její činnost je možné dle pokynu poskytovatele nahradit jinou funkcionalitou, byť za cenu vyšší pracnosti. c) Chybou kategorie C se rozumí – nezávažné nedostatky poskytnutých Implementačních služeb, kdy některá z funkcionalit Informačního systému není plně činná podle představ Nabyvatele, avšak tento stav nemá žádné, nebo jen zanedbatelné dopady na provoz Informačního systému Nabyvatele. Kategorizaci chyb provádí Poskytovatel po konzultaci s Nabyvatelem. O případných námitkách Nabyvatele na kategorizaci chyb rozhodují Projektoví manažeři za Nabyvatele a Poskytovatele, v jejich nepřítomnosti jejich zástupci. V případě neshody je rozhodnutí o kategorii chyby zajištěno eskalací. 5.5. Chyby kategorie A a B, zjištěné v průběhu Akceptačních testů, Pilotního provozu či kdykoliv jindy v průběhu poskytování Implementačních služeb, oznámí Nabyvatel Poskytovateli neprodleně po jejich zjištění. Chyby kategorie C, bude Nabyvatel oznamovat Poskytovateli v týdenní periodě, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak. Chyby Nabyvatel oznámí Poskytovateli písemně formou uvedenou v Provozních podmínkách HELIOS Green s tím, že budou následně potvrzeny Poskytovatelem. Nabyvatel v oznámení navrhne klasifikaci a popis chyby. Poskytovatel je povinen Strana: 4 z 7 Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. Implementační smlouva Nabyvateli do dvou pracovních dnů sdělit klasifikaci chyby a potvrdit datum odstranění každé ze zjištěných chyb, přičemž odpovědní zástupci Smluvních stran průběžně projednávají způsoby a termíny řešení jednotlivých chyb. 5.6. Zjistí-li Nabyvatel v průběhu Akceptačních testů chyby kategorie A, nebo více než 4 chyby kategorie B, které jsou chybami Poskytovatele, nebo více než 6 chyb kategorie B, které jsou chybami Poskytovatele a výrobce licence Asseco Solutions a.s. nebo více než 8 chyb kategorie C, které jsou chybami Poskytovatele, nebo více než 10 chyb kategorie C, které jsou Poskytovatele a výrobce licence Asseco Solutions a.s. je Poskytovatel povinen takové chyby odstranit v termínu dohodnutém Smluvními stranami. Nedohodnou-li Smluvní strany takový termín, je Poskytovatel povinen odstranit oznámené chyby kategorie B do 21 dnů ode dne oznámení a kategorie A bezprostředně po ukončení Akceptačních testů, přičemž nelze ukončit Akceptační testy s existencí max 6 a více chyb kategorie B a 10 a více chyb kategorie C. 5.7. Za úspěšné ukončení Akceptačních testů Smluvní strany považují výsledek: žádná chyba kategorie A, méně než 6 chyb kategorie B a méně než 10 chyb kategorie C. 5.8. Úspěšné ukončení Akceptačních testů Informačního systému nebo jeho části potvrdí Smluvní strany svými podpisy na Akceptačním protokolu Akceptačních testů. Budou- li v Akceptačním protokolu o úspěšném ukončení provozu uvedeny chyby kategorie B, zavazuje se Poskytovatel tyto chyby odstranit v termínu, který je uveden v Akceptačním protokolu. V případě, že Akceptační protokol takový termín neobsahuje, zavazuje se Poskytovatel odstranit zjištěné chyby do 21 dnů ode dne podpisu Akceptačního protokolu. 5.9. Podporu náběhu do Rutinního provozu Informačního systému zajistí Poskytovatel dle Přílohy č. 2 této smlouvy. 6. Závazky a povinnosti Poskytovatele 6.1. Obecná pravidla vzájemné součinnosti Smluvních stran jsou stanovena Rámcovou smlouvou. 6.2. Poskytovatel se dále zavazuje: a) dodržovat vnitřní bezpečnostní a jiné předpisy Nabyvatele, resp. subjektů, u nichž Implementace probíhá, pokud s takovými vnitřními předpisy byl Poskytovatel řádně seznámen; b) vykonávat svá práva a povinnosti dle této Implementační smlouvy prostřednictvím dostatečného počtu pracovníků, kteří budou tvořit Realizační tým a budou disponovat dostatečnou kvalifikací; c) při provádění Implementačních služeb neporušit, neomezit ani neohrozit činnost a oprávněné zájmy Nabyvatele. 7. Závazky a povinnosti Nabyvatele 7.1. Obecná pravidla vzájemné součinnosti Smluvních stran jsou stanovena Rámcovou smlouvou. 7.2. Nabyvatel se dále zavazuje po předchozí dohodě s Poskytovatelem: Strana: 5 z 7 Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. Implementační smlouva a) zajistit instalaci a provoz technické infrastruktury potřebné pro provoz a Implementaci Informačního systému a to v rozsahu dle doporučení uvedeného v čl. 2.2 této Implementační smlouvy; b) vyčlenit dostatečný počet pracovníků, disponujících příslušnou kvalifikací, kteří budou tvořit Realizační tým dle potřeb jednotlivých Prováděcích smluv a vytvořit těmto pracovníkům podmínky pro stanovenou součinnost s Poskytovatelem; c) předat Poskytovateli na jeho vyžádání dokumentaci či jiné informace nutné pro plnění závazků Poskytovatele vyplývajících z uzavřených smluv, Poskytovatel není povinen využívat pro splnění svých závazků jiných údajů, než které mu Nabyvatel poskytne; d) umožnit v nezbytném rozsahu vstup pracovníkům Poskytovatele, kteří se podílejí na plnění předmětu této smlouvy, do všech prostor, ve kterých k plnění předmětu této Implementační smlouvy dochází, a v nezbytných případech i mimo běžnou pracovní dobu Nabyvatele, po předchozí dohodě, popřípadě i ve dnech pracovního volna a klidu a po tuto dobu nepoužívat technologicky nezbytně nutné součásti počítačové sítě pro vlastní činnost Nabyvatele; e) zajistit provoz technických prostředků třetích stran, pokud je to pro plnění předmětu této smlouvy nutné; f) umožnit Poskytovateli vzdálený přístup do Informačního systému, přístup bude na straně Nabyvatele monitorován, a to po dobu od účinnosti této smlouvy do okamžiku zahájení provozu dle bodu M6 v příloze č. 2 této smlouvy; umožnit Poskytovateli po dobu implementace systému HELIOS Green získání zálohy databáze HELIOS Green pro nutné případy dohledání chyb v datech nebo parametrizaci HELIOS Green a pro nutné případy vytvoření a vyzkoušení oprav v datech nebo parametrizaci HELIOS Green; g) zajistit pracovníkům Poskytovatele, kteří se podílejí na plnění předmětu uzavřených smluv, odpovídající kancelářské prostory se standardním vybavením, telefonní linkou a možností síťového připojení a uzamykatelnou místnost pro uložení materiálu a přístrojů; h) zajistit pracovníkům Poskytovatele, kteří se podílejí na plnění předmětu uzavřených smluv, odpovídající kancelářskou uzamykatelnou místnost s vybavením: 1 ks počítač + monitor, pevnou telefonní linkou a možnost síťového připojení v lokální počítačové síti Nabyvatele. 8. Cena za plnění 8.1. Za plnění uskutečněná Poskytovatelem v rámci realizace předmětu této Implementační smlouvy náleží Poskytovateli cena, kterou Smluvní strany sjednávají v celkové výši 1.476.000 Kč bez DPH, navýšenou o zákonnou sazbu DPH. 8.2. Smluvní strany sjednávají, že výše citovanou sjednanou cenu uhradí Nabyvatel v průběhu plnění předmětu této smlouvy prostřednictvím faktur za dílčí plnění v souladu s Harmonogramem prací, který je uveden v Příloze č. 2 této Implementační smlouvy (Harmonogram prací). Strana: 6 z 7 Popron Systems s.r.o., Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. Implementační smlouva 8.3. Pokud v průběhu plnění předmětu této Implementační smlouvy dojde prostřednictvím Změnového řízení k navýšení rozsahu prací, obě Smluvní strany se shodly na tom, že obchodní návrh Poskytovatele pro nově poskytované služby bude proveden v souladu s cenami uvedenými v Příloze č. 4 této smlouvy. V souvislosti s tím Nabyvatel souhlasí s takto stanoveným navýšením ceny uvedené v předchozím ustanovení 8.1. tohoto článku a zavazuje se k její úhradě. 8.4. Splatnost a další platební podmínky jsou stanoveny v Rámcové smlouvě. 9. Závěrečná ustanovení 9.1. Tato Implementační smlouva nabývá platnosti a účinnosti okamžikem podpisu oběma Smluvními stranami. 9.2. Tato Implementační smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech v českém jazykovém znění. Každá ze Smluvních stran obdrží vždy po jednom stejnopisu. 9.3. Přílohy, které jsou uvedeny v textu této Implementační smlouvy a na něž tato smlouva odkazuje, jsou její nedílnou součástí. 9.4. Smluvní strany tímto prohlašují a potvrzují, že veškerá ustanovení a podmínky této Implementační smlouvy byly mezi nimi dohodnuty svobodně, vážně a určitě a na důkaz toho připojují své podpisy: Přílohy: Příloha č. 1 – Realizační tým Příloha č. 2 – Harmonogram prací a platební kalendář Příloha č. 3 – Ceník služeb a specifikace rozsahu služeb v ceně projektu Příloha č. 4 – Technická infrastruktura HW a SW V Pardubicích dne 3.10.2017 V Pardubicích dne 3.10.2017 Poskytovatel: Nabyvatel: Popron Systems s.r.o. Vodovody a kanalizace Pardubice a.s. ………………………………………………………… ………………………………………………………… Ing. Jan Jílek Ing. Aleš Vavřička obchodní ředitel Předseda představenstva Strana: 7 z 7