Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3980756: Vegetační úpravy v PP "Tůně u Špačků v rámci revitalizace území -

Příloha KUJCP01FEUIO.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUJCP01FEUIO

SMLOUVA O DÍLO
uzavřená podle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,

ve znění pozdějších předpisů

Č. smlouvy objednatele: SDL/OZZL/162/17

Zhotovitel:
Sídlo:
Zastoupený:
IC:
DIČ:
Číslo účtu:
zhotovitel je plátcem DPH
(dále jen zhotovitel)

SMLUVNÍ STRANY

Luboš Píchá
Krasejovka 11, 370 07 České Budějovice
p. Lubošem Píchou
60872535

Objednatel:
Sídlo:
Zastoupený ve věcech smluvních:
Zástupce ve věcech technických:
Bankovní spojení:
Číslo účtu:
IČ:
DIČ:
(dále jen objednatel)

uzavírají tuto smlouvu o dílo.

Jihočeský kraj
U Zimního stadionu 1952/2, České Budějovice, PSČ 370 76

Mgr. Ivanou Stráskou, hejtmankou
Ing. Zdeněk Klimeš, Ing. Šárka Máchová
ČSOB a.s.
199783072/0300
70890650
CZ70890650

1. Předmět smlouvy

V souladu s výzvou k podání nabídky na veřejnou zakázku malého rozsahu pro rok 2017 s názvem:
„Vegetační úpravy v PP Tůně u Špačků v rámci revitalizace území - li. etapa" je předmětem smlouvy
realizace vegetačních úprav, při kterých se jedná o zajištění prací - vegetačních úprav v PP Tůně u Špačků
v rámci zajišťování zákonné péče. Zásahy spočívají v odstranění 64 ks stromů a 3240 m2 křovin včetně
pálení větví a křovin. Pokácené stromy budou uskladněny do řady na místě samém (okraj PP - upřesní
objednatel při předávání zakázky). Veškerá rozhodnutí (povolení k zásahu do VKP a povolení ke kácení
dřevin rostoucích mimo les) zajistí zadavatel a předá zhotoviteli. Záměr je v souladu s platným plánem
péče pro PP Tůně u Špačků. Místem plnění smlouvy je Jihočeský kraj, okres České Budějovice, k.ú. Staré

Hodějovice.

Bližší specifikace dřevin ke kácení - obvod v cm a plocha v m2 (ortofoto mapa se zákresem ploch je přílohou

této smlouvy):

Plocha č. 1: 30 m2 zapojený porost - vrba

Plocha č. 2: vrba - 2x 70 cm
1x90 cm
2x 80 cm
2x 40 cm
1x75 cm

bez černý 1x 150 cm, 1x 63 cm (dvojkmen)

Plocha č. 3: dub 1x 90 cm
1x128 cm
1x129 cm

Plocha č. 4: 350 m2 zapojený porost - topol

dub - 1x 57 cm

*KUJCP01FEUIO*



vrba

třešeň

1x 57 cm 
1x 36 cm 
6x 10 - 15 cm 
2x 70 cm 
2x15 cm 
2x 25 cm 
2x 50 cm

1x 90 cm

2x 50 cm

Plocha č. 5 

Plocha č. 6 

Plocha č. 7

Plocha č. 8:

Plocha č. 9: 

Plocha č. 10:

800 m2 zapojený porost - vrba 

180 m2 zapojený porost - vrba

vrba

bříza

1x 84 cm, 1x 95 cm, 1x 110 cm, 1x 80 cm (vícekmen) 
2x 30 cm 
2x 40 cm

1x 75 cm 
1x 85 cm

vrba - 1x 100 cm, 2x 85 cm (trojkmen)

110 m2 zapojený porost - bříza + vrba

1x110 cm 
1x 40 cm

vrba 

bříza 

vrba

850 m2 zapojený porost - vrba

3x 130 cm 
1x 30 cm

1x 130 cm, 1x 95 cm (dvojkmen) 
1x120 cm

vrba - 1x 70 cm
2x 120 cm (z toho 1 ležící)

Plocha č. 11: 920 m2 zapojený porost - vrba + olše

vrba - 1x 100 cm (zlomená).

Předmětem plnění veřejné zakázky je rovněž vyhotovení realizační dokumentace (závěrečné zprávy), která 
bude mapovat provedené zásahy. Realizační dokumentace bude obsahovat:

a) textovou část: popis, rozsah a termíny provedených zásahů, použitá technologie, důležité 
okolnosti, popř. další důležité informace zjištěné v lokalitě, případné odchylky od specifikace 
provedených prací včetně jejich zdůvodnění;

b) grafickou část: schematickou mapu, resp. mapy ve vhodném měřítku s přesným zákresem 
rozsahu a lokalizace zásahů;

c) fotodokumentaci: barevná fotodokumentace musí být vyhotovena před zásahem, v průběhu 
provádění prací a po dokončení prací, a to minimálně pro každou etapu 3 fotografie s dostatečně 
vypovídající kvalitou pro každou plochu (3x před zásahem, 3x v průběhu, 3x po dokončení).

Realizační dokumentace musí být odevzdána v 1 originálním, barevném, tištěném, svázaném 
vyhotovení a současně v digitální podobě a to včetně mapové a fotografické části na nosiči dat 
(CD-ROM, DVD, popř. jiné dle dohody s objednatelem).

2. Doba plnění, způsob předání a převzetí díla

2.1. Zhotovitel se zavazuje celé dílo provést tj. řádně dokončit a předat objednateli nebo jemu 
pověřenému zástupci (TDI) ve lhůtě do 18.12.2017 k přejímacímu řízení (prohlídce díla). Dílo může 
být předáno k přejímacímu řízení kdykoliv před uplynutím tohoto termínu.

2.2. V rámci přejímacího řízení budou zkontrolovány základní parametry odevzdaného díla (předmět, 
rozsah, zjevná požadovaná kvalita). Bude-li dílo prosto zjevných vad a nedodělků, je zhotovitel 
oprávněn účtovat sjednanou cenu za dílo nebo jeho dílčí část, a to na základě podepsaného 
protokolu o převzetí.



2.3. Pokud budou objeveny následně vady či nedodělky, které nebyly při přejímacím řízení zjevné 
(skryté vady a nedodělky), je objednatel oprávněn dále postupovat dle čl. 8 této smlouvy.

2.4. Pokud nevyužije objednatel externího zástupce (TDI) k přejímání díla, bude použit stejný výše 
uvedený postup s pověřeným zástupcem objednatele.

2.5. Smluvní strany se dohodly, že dílo bude realizováno jako celek.

2.6. Strany této smlouvy sjednávají, že v případě nesplnění sjednané doby plnění prokazatelně pouze 
v důsledku mimořádných, nepředvídatelných a nepřekonatelných překážek, vzniklých nezávisle na 
vůli zhotovitele dle ust. § 2913 odst. 2 občanského zákoníku, není zhotovitel povinen platit 
sjednanou smluvní pokutu.

(dále též „Cena za provedení díla“)

Cena za provedení díla vztahující se k předmětu díla, jeho rozsahu a způsobu provedení tak, jak 
je sjednáno v době uzavření smlouvy, byla sjednána jako cena nejvýše přípustná, která je 
překročitelná pouze v případě změny právních předpisů ovlivňujících výši DPH u ceny sjednané 
touto smlouvou.

3.2. Objednatelem nebudou na cenu za provedení díla poskytována jakákoli plnění před zahájením 
provádění díla. Obě smluvní strany se vzájemně dohodly na možnosti hrazení ceny za dílo 
postupně (dílčí plnění) na základě dílčích daňových dokladů, vystavených na základě převzetí díla 
prostého zjevných vad a nedodělků po položkách nebo skupinách položek či za lokalitu. Dílo může 
být účtováno také jako celek po jeho převzetí.

3.3. Daňový doklad bude obsahovat pojmové náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 
235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 563/1991 
Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat 
správné údaje či bude neúplný, je objednatel oprávněn daňový doklad vrátit ve lhůtě do data jeho 
splatnosti zhotoviteli. Zhotovitel je povinen takový daňový doklad opravit, event. vystavit nový 
daňový doklad - lhůta splatnosti počíná v takovém případě běžet ode dne doručení opraveného či 
nově vystaveného dokladu objednateli.

3.4. Není-li dohodnuto jinak, je splatnost daňových dokladů smluvními stranami dohodnuta 15 (slovy: 
patnáct) kalendářních dní ode dne řádného předání faktury zhotovitelem objednateli. Daňový 
doklad se považuje za řádně a včas zaplacený, bude-li poslední den této lhůty účtovaná částka ve 
výši odsouhlasené objednatelem odepsána z účtu ve prospěch účtu zhotovitele uvedeného v 
záhlaví této smlouvy.

3.5. Zhotovitel bere na vědomí, že pokud se objednatel ke dni uskutečnění zdanitelného plnění či ke 
dni poskytnutí úplaty za toto plnění dostane do pozice ručitele za nezaplacenou daň podle § 109 
zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, tak objednatel 
využije zvláštní způsob zajištění daně ve smyslu ustanovení § 109a stejného zákona, tj. uhradí 
správci dané za zhotovitele dlužné DPH z uskutečněného zdanitelného plnění.

4.1. Smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci 
díla dle podmínek stanovených touto smlouvou, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To 
platí i v případech, kde to není výslovně stanoveno ustanovením této smlouvy.

4.2. Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy skutečnosti, které jí brání nebo budou bránit, aby 
dostála svým smluvním povinnostem, sdělí tuto skutečnost neprodleně písemně druhé smluvní 
straně. Smluvní strany se dále zavazují neprodleně odstranit v rámci svých možností všechny 
okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností.

4.3. Zhotovitel se zavazuje, že na základě skutečností zjištěných v průběhu plnění povinností dle této 
smlouvy navrhne a provede opatření směřující k dodržení podmínek stanovených touto smlouvou 
pro naplnění smlouvy, k ochraně objednatele před škodami, ztrátami a zbytečnými výdaji a že

3. Cena za dílo, platební podmínky

3.1. Smluvní strany se dohodly na této výši ceny za dílo: 

cena celková

3.1.1 Cena bez DPH

3.1.2 DPH ve výši 21%

3.1.3 Cena včetně DPH ve výši

138.000,-Kč 

28.980,- Kč 

166.980,- Kč

4. Součinnost smluvních stran



poskytne objednateli, zástupci objednatele jednajícímu ve věcech technických a jiným osobám 
zúčastněným na provádění díla veškeré potřebné doklady, konzultace, pomoc a jinou součinnost.

5. Prohlášení a závazky zhotovitele, oprávnění objednatele

5.1. Zhotovitel prohlašuje, že se plně seznámil s rozsahem a povahou díla s místem jeho realizace, že 
jsou mu známy veškeré technické kvalitativní a jiné podmínky provádění díla a že disponuje 
takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou pro řádné provedení díla nezbytné. 
Potvrzuje, že prověřil podklady a příkazy které obdržel od objednatele do uzavření této smlouvy, 
že je shledal vhodnými, že sjednané podmínky pro provádění díla včetně ceny a doby provedení 
zohledňují všechny vpředu uvedené podmínky a okolnosti jakož i ty, které zhotovitel, jako subjekt 
odborně způsobilý k provedení díla měl nebo mohl předvídat přesto, že nebyly v době uzavření 
smlouvy zřejmé a přesto, že nebyly obsaženy v podkladech po uzavření smlouvy nebo z nich 
nevyplývaly. Zhotovitel na základě vpředu uvedeného prohlašuje, že s použitím těchto všech 
znalostí, zkušeností, podkladů a příkazů splní závazek založený touto smlouvou včas a řádně, za 
sjednanou cenu, aniž by podmiňoval splnění závazku poskytnutím jiné, než dohodnuté součinnosti. 
Jestliže se později v průběhu provádění díla bude zhotovitel dovolávat nevhodnosti příkazů nebo 
věcí předaných objednatelem bylo pro tento případ dohodnuto, že je povinen prokázat, že tuto 
nevhodnost nemohl zjistit do uzavření smlouvy, jinak odpovídá za vady díla způsobené 
nevhodností příkazů nebo věcí.

5.2. Zhotovitel se zavazuje, že objednateli bezodkladně po vzniku takové skutečnosti písemně oznámí:

(a) jestliže bude zahájeno insolvenční řízení dle zák. č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech 
jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů, jehož předmětem bude úpadek nebo hrozící 
úpadek zhotovitele; a/nebo

(b) vstup zhotovitele do likvidace; a/nebo

(c) změny v majetkové struktuře zhotovitele, s výjimkou změny majetkové struktury, která 
představuje běžný obchodní styk; a/nebo

(d) rozhodnutí o provedení přeměny zhotovitele, zejména fúzí, převodem jmění na společníka 
či rozdělením, provedení změny právní formy dlužníka či provedení jiných organizačních 
změn; a/nebo

(e) omezení či ukončení výkonu činnosti zhotovitele, která bezprostředně souvisí 
s předmětem této smlouvy; a/nebo

(f) rozhodnutí o založení obchodní společnosti budoucím prodávajícím či účasti na podnikání 
jiné osoby budoucího prodávajícího; a/nebo

(g) všechny skutečnosti, které by mohly mít vliv na přechod či vypořádání závazků zhotovitele 
vůči objednateli vyplývajících z této smlouvy či s touto smlouvou souvisejících; a

(h) rozhodnutí o zrušení zhotovitele.

V případě porušení tohoto ustanovení povinností je objednatel oprávněn od této smlouvy bez 
dalšího odstoupit.

5.3. Objednatel je oprávněn:

(a) sám či prostřednictvím třetí osoby provádět cenovou kontrolu v průběhu provádění, 
dokončeného díla a kontrolu provádění závěrečného vyúčtování díla včetně kontroly 
hrazení subdodávek; všichni účastníci této smlouvy jsou povinni vytvářet dostatečné 
podmínky pro provádění cenové kontroly;

(b) sám či prostřednictvím třetí osoby vykonávat v místě provádění díla technický dozor 
investora (TDI) a v jeho průběhu zejména sledovat, zda jsou práce prováděny dle smlouvy, 
technických norem a jiných obecně závazných předpisů a v souladu s rozhodnutím orgánů 
veřejné správy; na nedostatky při provádění díla upozorní písemně;

(c) zjistí-li objednatel, že zhotovitel porušuje svou povinnost, může požadovat, aby zhotovitel 
zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem; neučiní-li tak zhotovitel ani v přiměřené 
době, může objednatel odstoupit od smlouvy, vedl-li by postup zhotovitele nepochybně 
k podstatnému porušení smlouvy;

(d) kontrolovat sám nebo prostřednictvím technického dozoru prováděné práce a dílo 
v jakékoliv fázi a v jakoukoli dobu.

5.4. Technický dozor investora (TDI) nesmí vykonávat zhotovitel ani osoba s ním jakkoli propojená.



5.5. Zhotovitel je povinen spolupůsobit při výkonu finanční kontroly podle ustanovení § 2 písm. e) 
zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon 
o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.

6. Podmínky a způsob provádění díla

6.1. Zhotovitel postupuje při provádění díla samostatně, objednatel má však právo dávat zhotoviteli 
příkaz ohledně provádění díla, kterými je zhotovitel vázán.

6.2. Zhotovitel se zavazuje, že zajistí provádění díla tak, aby provádění díla:
a. v co nejmenší míře omezovalo užívání místa provádění díla, veřejných prostranství či 

jiných okolních dotčených pozemků či staveb;

b. neobtěžovalo třetí osoby a okolní prostory zejména hlukem, pachem, emisemi, prachem, 
vibracemi, exhalacemi a zastíněním nad míru přiměřenou poměrům;

c. nemělo nepříznivý vliv na životní prostředí, včetně minimalizace negativních vlivů na okolí;

d. bylo zabezpečeno pro činnost každé profese odborným dozorem zhotovitele, který bude 
garantovat dodržování technologických postupů. Totéž platí pro práce subdodavatelů. 
Zhotovitel zabezpečí, že odborné práce a činnosti, která nemá zapsány ve svém 
obchodním rejstříku nebo živnostenském listě, provede subdodavatel s odpovídající 
odbornou způsobilostí.

6.3. Zhotovitel je povinen zajistit a financovat veškeré subdodavatelské práce a nese za ně záruku 
v plném rozsahu dle této smlouvy, a to včetně záruky za náhradu škody způsobené 
subdodavatelem třetí osobě.

7. Sankční ustanovení

7.1. Smluvní strany se dohodly na smluvní pokutě 1% ze smluvní ceny za každý den prodlení 
s odevzdáním díla. Povinnost zaplatit smluvní pokutu a její úhrada nezprošťuje zhotovitele 
povinnosti hradit případnou náhradu škody či sankci z jiného titulu.

7.2. V případě prodlení objednatele s proplacením faktury uhradí objednatel zhotoviteli smluvní pokutu 
ve výši 1% ze smluvní ceny za každý den prodlení.

8. Zánik závazku, odstoupení od smlouvy

8.1. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy bez dalšího, tj. bez předchozího upozornění v těchto 
případech:

8.1.1 poruší-li zhotovitel některou z povinností dle smlouvy nebo dle platných předpisů, norem 
a rozhodnutí příslušných orgánů, zejména orgánů státní správy, které je povinen při plnění 
závazku založeného touto smlouvou dodržovat,

8.1.2 bude-li zhotovitel plnit závazek založený touto smlouvou v rozporu se sjednanými 
podmínkami nebo v rozporu s pokyny objednatele,

8.1.3 bude-li zahájeno insolvenční řízení dle zák. č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho 
řešení v platném znění, jehož předmětem bude úpadek nebo hrozící úpadek zhotovitele; 
zhotovitel je povinen oznámit tuto skutečnost neprodleně objednateli,

8.1.4 pozbude-li zhotovitel jakékoliv oprávnění vyžadované právními předpisy nebo zadávacími 
podmínkami pro provádění činnosti, k níž se zavazuje touto smlouvou.

8.2. V případě odstoupení od této smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran provedou smluvní strany 
nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení od smlouvy inventarizaci veškerých 
vzájemných plnění dle této smlouvy k datu účinnosti odstoupení zhotovitele od smlouvy. Závěrem 
této inventarizace bude vyčíslení částky součtu dílčích plateb ceny za provedení díla dle této 
smlouvy objednatelem zhotoviteli.

Smluvní strany jsou si povinny vyplatit shora uvedené částky, včetně případných příslušenství, 
nejpozději do třiceti dnů ode dne doručení písemné výzvy oprávněné smluvní strany k úhradě.

8.3. Pokud v této smlouvě není dohodnuto jinak, je každá ze smluvních stran oprávněna odstoupit od 
této smlouvy vždy jen po předchozím písemném upozornění, ve kterém stanoví druhé straně 
přiměřenou náhradní lhůtu pro splnění její povinnosti. Tato lhůta však nesmí být kratší než 3 
pracovní dny. Po marném uplynutí lhůty je pak oprávněna odstoupit již bez dalšího, a to písemným 
oznámením druhému účastníkovi. Další postup odstoupení a ukončení smlouvy se řídí Občanským 
zákoníkem.



9. Záruka za jakost

9.1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla (dále záruka) v délce 24 měsíců. Tato lhůta 
počne běžet po provedení celého díla v rozsahu sjednaném touto smlouvou, tj. po ukončení díla 
předání jeho předmětu objednateli. Po dobu této záruční lhůty ručí zhotovitel objednateli za to, že 

služby poskytl řádně, v souladu se smlouvou, zejména za to, že předmět díla bude mít vlastnosti 
sjednané resp. obvyklé, a že bude v souladu se všemi normami a přepisy, podle nichž byl povinen 

dílo provést. Důkazní břemeno nese zhotovitel.

9.2. Výskyt všech vad v záruční lhůtě, vč. vad právních, je považován za podstatné porušení smlouvy, 

vedle účtování sjednaných smluvních pokut, může objednatel uplatnit mimo jiné tyto nároky:

požadovat bezplatné odstranění vad,

požadovat přiměřenou slevu z ceny za dílo,

- odstoupit od smlouvy.

Volbu mezi výše uvedenými nároky nemusí provést objednatel v oznámení výskytu vady. 

Uplatněný nárok může objednatel měnit bez souhlasu zhotovitele.

9.3. Vadu je zhotovitel povinen odstranit v dohodnuté lhůtě. Pokud nedojde o této lhůtě k dohodě, je 

povinen ji odstranit ve lhůtě přiměřené rozsahu a povaze vady, nejpozději však do 30 dnů ode dne 

obdržení oznámení výskytu vady. V případě marného uplynutí sjednané nebo stanovené . _e 
objednatel oprávněn zadat odstranění vady jinému subjektu, aniž by musel od smlouvy odstoupit, 

a to na náklady zhotovitele.

10. Společná ustanovení

Pokud není v předchozích částech této smlouvy uvedeno jinak, vztahují se na ně příslušné články
společných ustanovení.

10.1. Smluvní strany se dohodly na tom, že jakákoliv peněžitá plnění dle smlouvy jsou řádně a včas 
splněna, pokud byla příslušná částka odepsána z účtu povinné strany ve prospěch účtu oprávněné 

smluvní strany (věřitele) nejpozději v poslední den splatnosti.

10.2. Není-li touto smlouvou stanoveno výslovně něco jiného, lze tuto smlouvu měnit, doplňovat a 
upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky, 
podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran, které musí být obsaženy na jedné 

listině.

10.3. Příloha uvedená v textu této smlouvy tvoří nedílnou součást smlouvy.

10.4. Případné spory vzniklé z této smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy věcně a místně 
příslušnými orgány České republiky. Smluvní strany sjednávající ve smyslu ustanovení § 89 a 
zákona č. 99/1963 Sb. - občanského soudního řádu, ve znění pozdějších předpisů, pro spory 

vyplývající z této smlouvy či s touto smlouvou související, místní příslušnost soudu.

10.5. Smluvní strany se dohodly, že právní vztahy založené touto smlouvou se řídí ustanoveními zákona 
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pokud v této smlouvě není ujednáno odchylně od citovaného 

zákona.

10.6. Smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolností v souvislosti s právy a povinnostmi 

smluvních stran vzniklými na základě této smlouvy. Smluvní strany vylučují uplatnění ustanovení 
§ 1765 odst. 1 a § 1766 a § 2620 občanského zákoníku na svůj smluvní vztah založený touto 

smlouvou.

10.7. Nevymahatelnost nebo neplatnost kteréhokoli ustanovení této smlouvy neovlivní vymahatelnost 

nebo platnost této smlouvy jako celku, vyjma těch případů, kdy takové nevymahatelné nebo 

neplatné ustanovení nelze vyčlenit z této smlouvy, aniž by tím pozbyla platnosti. Smluvní strany se 

pro takový případ zavazují vynaložit v dobré víře veškeré úsilí na nahrazení takového neplatného

NC



nebo nevymahatelného ustanovení vymahatelným a platným ustanovením, jehož účel v nejvyšší

možné míře odpovídá účelu původního ustanovení a cílům této smlouvy.

10.8. Zhotovitel uděluje souhlas objednateli se zveřejněním této smlouvy na profilu zadavatele v souladu

s ustanovením § 147a ZVZ.

10.9. Dojde-li k porušení povinnosti uveřejnění stanovené objednateli podle ZVZ v důsledku nesplnění

povinnosti zhotovitele podle předchozího odstavce tohoto článku smlouvy, je zhotovitel povinen

uhradit objednateli škodu vzniklou v této souvislosti v plné výši.

10.10. Zhotovitel prohlašuje, že při realizaci tohoto smluvního vztahu neumožní cizinci výkon nelegální

práce a zavazuje se dodržovat ustanovení z. č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění

pozdějších předpisů (dále jen „zákon"), a to zejména § 5 písm. e) bodu 3 zákona, podle kterého se
rozumí nelegální prací, pokud fyzická osoba-cizinec vykonává práci pro právnickou nebo fyzickou

osobu bez platného povolení k pobytu na území České republiky, je-li podle zvláštního právního
předpisu vyžadováno. Zhotovitel se zavazuje plnění výše uvedených povinností vyžadovat od

svých subdodavatelů.

10.11. Ve smyslu ust. § 2894 odst. 2 občanského zákoníku sjednávají strany této smlouvy povinnost

zhotovitele odčinit objednateli nemajetkovou újmu.

11. Nebezpečí škody na věci
11.1. Nebezpečí škody na zhotovované věci nebo majetku či zdraví třetích osob při provádění díla nese

zhotovitel.

11.2. Zhotovitel rovněž odpovídá objednateli za škodu způsobenou osobami, které ke splnění této
smlouvy použil.

12.1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti v den jejího podpisu osobami oprávněnými tuto smlouvu
uzavřít.

12.2. Smluvní strany konstatují, že tato smlouva byla vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž
objednatel obdrží dvě vyhotovení a zhotovitel jedno vyhotovení. Každý stejnopis má právní sílu
originálu.

12.3. Smluvní strany se dohodly, že v případě zániku právního vztahu založeného touto smlouvou
zůstávají v platnosti a účinnosti i nadále ustanovení, z jejichž povahy vyplývá, že mají zůstat
nedotčena zánikem právního vztahu založeného touto smlouvou.

12.4. Přílohu této smlouvy tvoří:

Ortofoto mapa se zákresem dotčených ploch.

12.5. Obě smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy a prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím
obsahem souhlasí, že smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, z jejich pravé a
svobodné vůle a nebyla uzavřena za jednostranně nevýhodných podmínek, což stvrzují svým
podpisem, resp. podpisem svého oprávněného zástupce.

12. Závěrečná ustanovení

V Českých Budějovicích dne dne '11:11.

Objednatel: Zhotovitel:

Mgr. Ivana Stráská, hejtrýianka Luboš Píchá



Příloha: ortofoto mapa se zákresem dotčených ploch