Textová podoba smlouvy Smlouva č. 511489: Nákup dílů PLATTE - laserové výpalky

Příloha Rámcová smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Rámcová smlouva č. 108/2016/V/3/3/ŘŮNAK-117
na dodávky dílů - výpalků PLATTE — laserové výpalky

číslo smlouvy zhotovitele:  VVM 109/2016

Smluvní strany:

1. VOPCcCZ,s.p.

se sídlem: Dukelská 102, 742 42 Šenov u Nového Jičína

zastoupen: Ing. Markem Špokem, PhD., ředitelem podniku

IČ: 00000493

DIČ: CZ00000493

zapsána vobchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl AXIV, vložka 150
bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s., pobočka Ostrava,

číslo účtu: 5540150520/2700
dále jen „objednatel“
a

2.  VVM-IPSO s.r.o.

se sídlem: Opavská 569, 742 45 Fulnek
zastoupena/jednající: František Můnster

| 25394479
DIČ: Cz25394479

zapsána vobchodním rejstříku | vedeném © krajským | soudem vOstravě | oddíl: C,
vložka 18169
bankovní spojení: Komerční banka a.s. pobočka Odry, číslo účtu 86-5235230217/0100

dále jen „zhotovitel“

L Úvodní ustanovení a výzva k podání nabídky

1.. Rámcová smlouva na zhotovení a dodání dělených dílů laserem z materiálu zhotovitele (dále jen
„smlouva“), včetně ojehlení výpalků, se mezi výše uvedenými smluvními stranami uzavírá za
účelem zhotovení a dodání dělených dílů vypálených laserem z materiálu zhotovitele (dále jen
„zhotovení a dodání dílů"), včetně ojehlení výpalků, odpovíidajících jakostním parametrům pro
objednatele. Objednatel je v souvislosti s jeho předmětem podnikání vázán potřebou zajistit si
dodávku vypálených dílů laserem z materiálu zhotovitele splňujících vysoké kvalitativní nároky a
rovněž specifické technické parametry.

2.  Tato smlouva se uzavírá ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“). Veškeré výslovně neupravené vztahy z této
smlouvy se řídí právní úpravou občanského zákoníku, a to zejména podle ust. $ 2586 a násl.
občanského zákoníku.

3.  Vopřípadě rozporu mezi podmínkami této smlouvy a nákupní objednávky jsou platná ujednání
uvedená v této smlouvě.

4. Vrámci výzvy je objednatel rovněž oprávněn požadovat od zhotovitele doložení technických a
kvalitativních vlastností dodávaných výkresových dílů, a to v souladu s podmínkami uvedenými
v dokumentu s názvem „Závazné podmínky pro zajištění jakosti dodávek výkresových dílů“, který
tvoří přílohu č. 2 této smlouvy.

ll Předmět plnění
1.  Předmětem plnění této smlouvy je závazek zhotovitele spočívající v průběžném dodání dělených

dílů vypálených laserem z materiálu zhotovitele, včetně ojehlení výpalků dle Technické
specifikace a ceníku - přílohy č. 1 a specifikovaných výkresových dílů objednatele po dobu

a

uvedenou věčl. IV. této smlouvy a převod vlastnického práva k nim od zhotovitele na
objednatele, a to na základě podmínek této smlouvy. Součástí závazku zhotovitele je rovněž
doprava dílů objednatele do místa plnění dle čl. V. této smlouvy.

Zhotovitel je pro účely zhotovení a dodání dílů z materiálu zhotovitele objednatelem vázán
veškerými podmínkami této smlouvy, jako i podmínkami uvedenými v nákupních objednávkách.

Objednatel se zavazuje uhradit zhotoviteli za zhotovené a dodané díly v souladu se všemi
podmínkami této smlouvy, jako i podmínkami příslušných nákupních objednávek, kupní cenu dle
čl. III. této smlouvy.

Zhotovitel je povinen za podmínek této smlouvy zajistit kompletní dodávky zhotovených dílů dle
Technické specifikace a ceníku uvedené v příloze č.1 a výkresové dokumentace jež je nedílnou
součástí této smlouvy.

Vlastnické právo k zhotoveným a dodaným dílům přechází na objednatele okamžikem předání
dílů u objednatele. Veškeré právní účinky předáním zhotovených dílů objednateli nastávají na
základě potvrzení této skutečnosti v dokumentu označeném jako „dodací list“, který bude opatřen
podpisy obou smluvních stran, resp. jimi pověřených osob, po řádném předání dodávek dílů.

Objednatel se na základě této smlouvy nezavazuje odebrat jakékoliv závazné množství a
neuzavírá se zhotovitelem výhradní smluvní vztah na dodávky vyráběných dílů specifikovaných
v příloze č. 1 této smlouvy.

II. © Kupní cena

Kupní cena za zhotovené a dodané díly bude objednatelem stanovena v nákupních
objednávkách, které budou vystaveny postupem uvedeným včl. VI. této smlouvy. Kupní cena
bude sjednána vsouladu s nabídkovou cenou, resp. metodou jejího výpočtu, uvedenou
v nabídce zhotovitele, která je přílohou této smlouvy a bude závazným podkladem pro nákupní
objednávky.

Zhotovitel je povinen stanovit cenu zhotovených a dodaných dílů ve své nabídce v souladu

s technickými a kvalitativními požadavky objednatele uvedenými v příloze č. 1 této smlouvy a
dále v souladu s požadavky objednatele uvedenými ve výzvě a příslušné nákupní objednávce.

Objednatel není povinen odebrat vyšší množství zhotovených dílů, než je uvedeno na jím zaslané
objednávce,

Součástí shora sjednané kupní ceny je veškeré plnění zhotovitele z titulu splnění jeho závazků,
ke kterým se zavázal na základě této smlouvy, resp. nákupních objednávek. Kupní cena zahrnuje
zejména, nikoliv však pouze:

> dodání požadovaného množství zhotovených dílů zhotovitelem objednateli, včetně
rozměrových protokolů pro jednotlivé díly a atestů, každý díl musí být označen číslem výkresu
> dopravu zhotovených dílů do místa dodání dle čl. V. této smlouvy;

> dodání zhotovených dílů ve vhodném přepravním a manipulačním uskupení, řádně
zabezpečeném proti samovolnému uvolnění, povětrnostním vlivům a pohybu jednotlivých
kusů;

> poskytnutí vhodného množství vzorků zhotovených dílů objednateli před jejich samotným
dodáním na vyžádání objednatele, včetně rozměrových protokolů a atestů.

» kompletní dokumentaci k dodávkám zhotovených dílů, včetně dokladů o jejím materiálovém
složení;

> převzetí a odvoz zhotovených dílů, ojehlených, dodaných v rozporu s podmínkami této
smlouvy, resp. příslušnou nákupní objednávkou;

> na vyžádání objednatele odebrání a likvidaci veškerého obalového a vázacího materiálu
použitého pro zajištění vhodného uskupení dodávaných dílů v souvislosti s jejich dopravou
a manipulací.

Zhotovitel odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty bude ve vztahu ke všem dodávkám
zhotovených dílů dle této smlouvy, nebo dle konkrétní nákupní objednávky, stanovena v souladu
s platnými právními předpisy.

am

IV. Doba plnění

Smlouva se uzavírá na dobu určitou ode dne podpisu smlouvy na 12 kalendářních měsíců.
Dodávky zhotovených dílů musí být realizována do 10 dnů od zaslání nákupní objednávky
vystavené v době trvání této smlouvy. Za dodané zhotovené dily se považují jen ty, které
odpovídají výkresové dokumentaci a technické specifikaci, jež je nedílnou součásti této smlouvy.

V. Místo plnění

Zhotovitel je povinen dodat veškeré díly dle této smlouvy, resp. nákupní objednávky, do místa
plnění, kterým je areál objednatele na adrese: VOP CZ, s. p., Dukelská 102, 742 42 Šenov u
Nového Jičína. Dodací podmínka DAP Senov u Nového Jičína dle Incoterms 2010.

Zhotovitel je povinen dodat zboží do místa plnění dle odst. 1 tohoto článku smlouvy v pracovní
dny mezi 7:00 — 14:00 hod., nebo v době určené objednatelem.

Zhotovitel je dále povinen zajistit dodávky zhotovených dílů do sjednaného místa plnění vhodným
způsobem a ve vhodných obalech, vzhledem k dopravní dostupnosti daného místa a povaze
dodávaných dílů.

VI. © Dodací podmínky

Zhotovitel je povinen zajistit dodávky zhotovených dílů objednateli v souladu s podmínkami této

smlouvy a nákupní objednávky, přičemž za dodání zhotovených dílů se považuje jejich převzetí

objednatele, a to na základě potvrzení této skutečnosti v dodacím listu.

Dodací list musí obsahovat alespoň následující náležitosti:

> číslo nákupní objednávky,

> označení smluvních stran;

» datum a místo předání dílů;

» popis zhotovených dilů, jenž je na základě příslušného dodacího listu předáván zhotovitelem
objednateli,

a to včetně uvedení jejich identifikačních údajů dle přílohy č. 2 této smlouvy (číslo artiklu,
výkresové číslo, množství apod.);

> případné výhrady objednatele k přebírané dodávce zhotovených dílů;

> případný důvod objednatele pro odmítnutí převzetí dodávky zhotovených dílů;

> podpisy smluvních stran, resp. jimi pověřených osob.

Objednatel není povinen převzít dodávané zhotovené díly zejména v následujících případech:

» dodávané zhotovené díly vykazují zjevné známky mechanického poškození či nežádoucích
chemických reakcí (nerovnost, koroze apod.);

» zhotovené díly byly zhotoviteli dodány v nevhodném uskupení, znemožňujícím jejich
manipulaci pomocí technického vybavení objednatele umístěného v místě plnění uvedeném
v čl. V. této smlouvy. Zhotovitel je povinen si vždy před každou dodávkou dílů ověřit technické
a manipulační vybavení objednatele;

zhotovitel dodal objednateli zhotovené díly v rozporu s kvalitativními požadavky uvedenými
v příloze č, 2 této smlouvy,

> zhotovitel nepředloží v souladu této smlouvy atest podle příslušných technických norem ČSN
EN, zejména potom atest dle EN 10204/3.1

Zjistí-li zhotovitel existenci překážky bránící mu v dodání zhotovených dílů dle této smlouvy,
resp. příslušné nákupní objednávky, je bezodkladně povinen o této skutečnosti informovat
objednatele, nejpozději však do 24 hodin od tohoto zjištění a současně učinit veškeré
nezbytné kroky vedoucí k eliminaci případné škody hrozící objednateli, a to zejména obstarat
náhradní plnění odpovídající nesplněnému závazku zhotovitele.

V případě, že zhotovitel nesplní svoji povinnost z této smlouvy, resp. nákupní objednávky,
spočívající v dodávání zhotovených dílů objednateli a současně neprodleně nezajistí náhradní
plnění dle odst. 3 a 4. tohoto článku smlouvy, je objednatel oprávněn zajistit si na náklady

y

y

3

S

10

zhotovitele náhradní plnění tak, aby nedošlo k přerušení či kjakémukoliv omezení činnosti
objednatele.

Zhotovitel je povinen při zhotovení dílů dodržovat jakost a normy hutního materiálu, způsob
opracování, tvar dílu, technologii povrchových úprav vše dle výkresové dokumentace a technické
specifikace ze zadávací dokumentace této veřejné zakázky. Zhotovitel je také povinen chránit díly
před, v průběhu a po ukončení výrobní operace i dopravě do místa plnění před povětrnostními a
jinými vlivy, které by povrch dílů mohly poškodit technologicky i vzhledově.

Zhotovitel je povinen při dodávkách zhotovených dílů v areálu objednatele dodržovat veškeré
zásady platné pro pohyb osob, vozidel a manipulaci s věcmi v tomto areálu, jako i respektovat
zavedená bezpečnostní opatření. Jakákoliv manipulace sdodávaným zbožím vareálu
objednatele je možná pouze za přítomnosti odpovědné osoby pověřené objednatelem. Zhotovitel
není oprávněn ke svévolnému umístění dodávek dílů v areálu objednatele. Za areál objednatele
se pro účely této smlouvy považují veškeré prostory v užívání objednatele, které jsou nebo
mohou být dotčeny dodáním zhotovených dílů dle této smlouvy, resp. nákupní objednávky.

Zhotovitel nese veškerou odpovědnost za případné škody vzniklé objednateli v důsledku
porušení povinností zhotovitele spojených s dodáním zhotovených dílů dle této smlouvy, resp.
nákupních objednávek.

Zhotovitel se zavazuje potvrdit zaslané nákupní objednávky nejpozději do 2 pracovních dnů od
odeslání nákupní objednávky objednavatelem a respektovat termíny plnění z objednávek
nejpozději do 10 dnů od zaslání objednávky.

Dodá-li na základě smlouvy zhotovitel větší množství věcí, než bylo ujednáno, není tím smlouva
na toto větší množství věcí uzavřena. Ustanovení $ 2093 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku se tak mezi smluvními stranami neuplatní.

VIl. Práva a povinnosti smluvních stran

Zhotovitel se zavazuje písemně informovat objednatele o skutečnostech majících vliv na plnění
smlouvy, a to neprodleně nejpozději následující pracovní den poté, kdy příslušná skutečnost
nastane nebo zhotovitel zjistí, že by nastat mohla.

Zhotovitel se zavazuje dodat objednateli pouze takové díly, které splňují požadavky objednatele
uvedené v této smlouvě, resp. nákupní objednávce.

Objednatel je oprávněn vrátit dodané díly zhotoviteli kdykoliv v průběhu záruční doby z důvodu
jejích nevhodných vlastností, které dodatečně vyjdou najevo, nebo jež objednatel zjistí,. Zhotovitel
je v takovém případě povinen na vlastní náklady převzít od objednatele veškerou nevhodnou či
vadnou dodávku dílů a nahradit ji dodávkou nových dílů odpovídajících vlastností, a to neprodleně
po obdržení písemné reklamace objednatele, pokud neuvede objednatel jinak. Objednatel
v písemné reklamaci dle předchozí věty uvede důvod, pro který byla dodávka dílů shledána
nevhodnou či vadnou ve vztahu k požadavkům objednatele.

Objednatel je oprávněn kdykoliv v průběhu záruční doby požadovat doplnění informací týkajících
se zejména:

» materiálového a chemického složení zhotovených dílů;

» informace o výrobci dílů, nebude-li jím přímo zhotovitel;

» doplňující informace o provedených kvalitativních zkouškách dodaných dílů certifikovanou
osobou;

> postup při likvidaci použitých či jnak znehodnocených zhotovených dílů.

Dodá-li zhotovitel zhotovené díly, které neodpovídají požadavkům dle odst. 2 tohoto článku
smlouvy, je povinen neprodleně po upozornění na tuto skutečnost objednatele na vlastní náklady
převzít od objednatele, za podmínek platných pro dodání dílů dle této smlouvy, veškeré takto
nevhodně dodané díly a nahradit je novou dodávkou dílů splňující veškeré podmínky dle této
smlouvy, resp. nákupní objednávky. Za dodávky jiných dílů nese plnou odpovědnost zhotovitel,
přičemž není rozhodné, zda objednatel takto díly dle či. VII. smlouvy převzal.

Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli součinnost nezbytnou pro naplnění účelu této
smlouvy, a to zejména:

» informovat zhotovitele o provozní době objednatele;

ZŽ

> umožnit objednateli vjezd do místa plnění dodávek dílů dle čl. VI. této smlouvy;

» informovat zhotovitele o technickém a manipulačním vybavení objednatele nacházejícím se
v místě plnění dodávek dílů dle čl. VI. této smlouvy;

» poskytnout zhotoviteli vhodnou součinnost při manipulaci s dodávkami zhotovené díly v místě
jejich dodání dle čl. VI. této smlouvy;

zajistit vhodná bezpečnostní opatření spojená s dodáním a manipulací dílů v místě plnění dle
čl. VI. této smlouvy.

há

VIII. Jakost, záruka a vady dodávaných dílů

Zhotovitel je povinen zajistit dodávky zhotovených dílů v dohodnutém množství, jakosti a
provedení. Veškeré dodávky dílů plněné zhotovitelem objednateli z titulu této smlouvy, resp.
nákupní objednávky, musí splňovat kvalitativní požadavky dle této smlouvy, resp. nákupní
objednávky.

Zhotovitel je povinen zajistit dodávky zhotovených dílů, které nebudou vykazovat vady, včetně
neojehlení nebo neprovedeném sražení hran, či poškození, a to jak mechanické, tak i co do
složení a struktury materiálu.

Zhotovitel objednateli poskytuje záruku za jakost ve smyslu ustanovení $ 2165 - 2174.
občanského zákoníku na dodávky dílů v délce a za podmínek uvedených v příloze č. 2 této
smlouvy.

Podmínky reklamace vadného plnění zhotovitele dle této smlouvy, resp. nákupní objednávky, jsou
uvedeny v příloze č. 2 této smlouvy.

Pokud z přílohy č. 2 nevyplývá jinak, má objednatel v případě oprávněné reklamace vad dodaných
dílů právo na bezplatné odstranění vady. V případě, že reklamovanou vadu není možno odstranit,
má objednatel právo na dodávku nových dílů odpovídajících vlastností nebo právo od této
smlouvy, jako i nákupní objednávky odstoupit a požadovat náhradu škody (spočívající mj. i
v případné náhradě sankcí hrazených objednatelem třetím osobám v důsledku pochybení
zhotovitele).

Nebezpečí škody na dodávkách zhotovených dílů přechází na objednatele okamžikem převzetí
této dodávky objednatelem.

IX. © Platební podmínky

Zálohy nejsou sjednány.

Úhrada kupní ceny bude provedena po řádném dodání zhotovených dílů v rámci každého dílčího
závazkového vztahu uzavřeného na základě nákupní objednávky a současně po podpisu
příslušného dodacího listu objednatele.,

Podkladem pro úhradu kupní ceny dodaných zhotovených dílů budou jednotlivé daňové doklady —
faktury, které budou splňovat náležitosti daňového dokladu dle ust. $ 28 zákona č. 235/2004 Sb.,
o dani z přidané hodnoty, náležitosti stanovené dle ust. $ 435 občanského zákoníku, jako i ostatní
náležitosti dle zvláštních právních předpisů (dále jen „faktury“). Faktury budou zhotovitelem
vystaveny zvláště za každý dílčí závazkový vztah, resp. dodávku dílů dle příslušné nákupní
objednávky.

Lhůta splatnosti faktur bude činit 60 kalendářních dnů ode dne doručení faktury objednateli,
nestanoví-li objednatel jinak. Lhůta splatnosti pro placení jiných plateb z této smlouvy (smluvních
pokut, úroků z prodlení, náhrady škody apod.) činí 30 kalendářních dnů ode dne doručení faktury
druhé smluvní straně.

Nebude-li příslušná faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost nebo bude-
li chybně vyúčtována cena nebo DPH, je objednatel oprávněn tuto fakturu před uplynutím lhůty
splatnosti vrátit druhé smluvní straně k provedení opravy s vyznačením důvodu vrácení. Zhotovitel
provede opravu vystavením nové faktury, Od doby odeslání vadné faktury zpět zhotoviteli
přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení nově
vyhotovené faktury objednateli.

Povinnost objednatele zaplatit kupní cenu za dodané díly je splněna dnem odepsání příslušné
částky z účtu objednatele.

ZA

Objednatel si vyhrazuje právo na dodatečné úpravy platebních podmínek v příslušné nákupní
objednávce.

Pokud dlužník z jakéhokoli důvodu uplatní zajištění DPH poukázáním částky daně na účet u
místně příslušného správce daně věřitele, považuje se snížená úhrada závazku věřiteli a daň
zaplacená správci daně za řádnou platbu bez nároku na jakékoli smluvní nebo zákonné sankce.

X. — Sankční ujednání

V případě prodlení zhotovitele s dodáním předmětu plnění je zhotovitel povinen zaplatit
objednateli smluvní pokutu ve výší 0,5 % z ceny příslušné dodávky, minimálně však 1.000,- Kč
(slovy: jeden tisíc korun českých), a to vždy za každý i jen započatý den trvání prodlení zhotovitele
se splněním této povinnosti.

Pro případ prodlení se zaplacením dohodnuté kupní ceny sjednávají smluvní strany úrok
z prodlení ve výší stanovené občanskoprávními předpisy.

Pokud zhotovitel neodstraní vadu ve lhůtě stanovené vtéto smlouvě a zároveň v této lhůtě
objednateli za vadnou dodávku předmětu plnění neposkytne zdarma náhradní dodávku, je
povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % zceny příslušné dodávky, minimálně
však 1.000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých), a to vždy za každý i jen započatý den trvání
prodlení zhotovitele až do odstranění vady nebo poskytnutí náhradního plnění, a to pro každý
případ reklamace zvlášť.

Pokud zhotovitel dodá předmět plnění dříve než 5 pracovních dnů před požadovaným termínem
dodávky, tj. termínem uvedeným na písemné objednávce, bez předchozího písemného
odsouhlasení objednatele, je objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,5 %
hodnoty takto dodaného zboží za každý den předčasné dodávky z hodnoty dílčího plnění.

V případě prodlení zhotovitele s plněním jiné povinnosti dle této smlouvy (např. nepotvrzení přijetí
nákupní objednávky či porušení odst. 6.2 Přílohy č. 1, poskytnutí řádného plnění dle podmínek
této smlouvy apod.) má objednatel právo na smluvní pokutu ve výši 15.000,- Kč (slovy: patnáct
tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení povinnosti a každý den prodlení
s plněním povinnosti.

Zhotovitel odpovídá za škody vzniklé objednateli, které mu způsobil zaviněným porušením
povinností stanovené touto smlouvou nebo obecně závazným předpisem. Zhotovitel je povinen
dle $ 2952 zákona č. 89/2012Sb., občanský zákoník, uhradit objednateli skutečnou škodu a to co
poškozenému ušlo (ušlý zisk), přičemž škoda ani ušlý zisk není limitován žádnou výší.

Zánikem nebo zrušením smlouvy nezaniká právo na náhradu škody a ušlého zisku, na smluvní
pokutu ani ustanovení týkající se těch práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i
po odstoupení, resp. ukončení této smlouvy (zejména jde o povinnost poskytnout plnění vzniklé
před účinností odstoupení, či před uplynutím výpovědní lhůty).

Smluvní pokuty se nebudou započítávat na náhradu případně vzniklé škody, kterou lze vymáhat
samostatně vedle smluvní pokuty v celém rozsahu.

Pokud smlouva uvádí, že zaplacení sjednané smluvní pokuty nemá vliv na možnost smluvních
stran požádat o náhradu způsobené škody, platí že ustanovení $ 2050 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, se v takovém případě nepoužije.

XI. | Závěrečná ujednání

Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

Změnit nebo doplnit tuto smlouvu je možné jen písemně, a to formou číslovaných, datovaných
a oprávněnými osobami podepsaných dodatků.

Veškerá práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy se řídí právním řádem České republiky.
Neřešené vztahy se řídí platným právem České republiky, především občanským zákoníkem,
v platném znění.

La,

10.

11.

Smluvní strany se zavazují, že veškeré spory vzniklé v souvislosti s touto smlouvou budou řešit
smírně vzájemnou dohodou. Pokud by taková dohoda nebyla možná, budou spory řešeny na
základě návrhu jedné ze smluvních stran příslušným soudem ČR.

Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah kdykoliv vzájemnou písemnou dohodou.

Smluvní strany se dohodly, že závazek plnit smlouvu zaniká jednostranným odstoupením od
smlouvy pro její podstatné porušení druhou smluvní stranou s tím, že podstatným porušením
smlouvy je zejména:

a) prodlení s dodáním zhotovených dílů v době plnění dle čl. IV. této smlouvy po dobu delší
5 kalendářních dnů,

b) nedodržení smluvních ujednání o záruce za jakost,
c) porušení smluvní povinnosti uvedené v čl. VIII. této smlouvy,

d) odmítnutí předložení dokladu prokazující kvalifikaci, kterou zhotovitel disponoval v rámci
zadávacího řízení před uzavřením smlouvy,

e) opakovaná reklamace přesahující 1% z počtu dodávaných dílů

Tuto smlouvu je možné vypovědět bez uvedení důvodů s výpovědní dobou 60 dnů. Výpovědní
doba počíná běžet následující den po doručení výpovědi druhé smluvní straně.

Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí z této
smlouvy třetí osobě.

Smluvní strany shodně prohlašují, že si smlouvu před jejím podepsáním přečetly a že byla
uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně
a srozumitelně, a že se dohodly o celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.

Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel obdrží
dvě vyhotovení a zhotovitel jedno vyhotovení.

Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy:

příloha č, 1- Technická specifikace a ceník + výkresová dokumentace

příloha č. 2— Závazné podmínky pro zajištění jakosti dodávek dílů

příloha č. 3 - Základní povinnosti osob vstupujících/vjíždějících do areálu podniku VOP CZ, s.p.

, . o 27-10- 2016
V Šenově u Nového Jičína dne.................. Ve Fulneku dne 23.9.2016

ng. Z 2
1. zástupce ředitéle
Ing. Mafek.Špok, PhB: František Můnster
řéditel Ku jednatel společnosti
vo Js.p. VYM-IPSO s.r.o.
vá

VZ: Nákup dílů PLATTE — laserové výpalky

Rámcová smlouva č. 108/2016/V/3/3/ŘÚNAK-117

Příloha č. 1 - Technická specifikace a ceník

 

 

Název operace

Číslo výkresu

druh materiálu

sila
materiálu

Nákup výpalků - dílů PLATTE - řezání laserem

dxf

Název dílu

Číslo artiklu

Předpokládaný
počet kusů v
dávce

Předpokládaný
počet kusů za
období

Průběžná doba
plnění (dny)

Jednotková nabídková
cena v Kč bez DPH/
kus včetně dopravy

Nabídková cena v Kč bez DPH
za předpokládané množství

 

=

řezání laserem

S235JR /52124018622

S235JR

20

52124018622

Platte

163341419900

10

550

10

805,00

442 750,00

 

řezání laserem

$6235JR /52124018623

S235JR

20

52124018623

Platte

1163341420000

10

200

10

918,00

183 600,00

 

řezání laserem

S235JR /EN1 120 401 25 30

S235JR

20

1 120 401 2530

Platte

1683341420500

10

80

10

460,00

36 800,00

 

řezání laserem

S355J2+N/EN11204012568

S355J2+N

20

1120401256B

Platte

163341421500

10

800

10

940,00

752 000,00

 

řezání laserem

S355J2+N/EN11204012569

S355J2+N

20

11204012569

Platte

163341421600

10

900

10

961,00

8864 900,00

 

řezání laserem

S355J2+N/EN11204012570

S355J2+N

20

11204012570

Platte

163341422100

10

600

10

1 160,00

896 000,00

 

řezání laserem

S355J2+N/EN11204012571

S355J2+N

20

11204012571

Platte

1663341422200

10

625

10

1 138,00

711 250,00

 

aloe|l+|ololrlo

řezání laserem

S355J2+N/EN392 401 05 10

S355J2+N

15

3924010510

Platte

163341420400

10

18700

10

405,00

7 573 500,00

 

o

řezání laserem

S355J2+N/EN51904010524

S355J2+N

20

51904010524

Platte

1683341422000

10

270

10

896,00

241 920,00

 

 

10|řezání laserem

S355J2+N/ENS1904010525

S355J2+N

20

51904010525

Platte

163341421900

10

250

10

878,00

219 500,00

 

11|řezání laserem

S5355J2+N/EN51904011908

S8355J2+N

20

51904011908

ABDECKBLECH

1633414217000

10

180

10

953,00

171 540,00

 

12|řezání laserem

S355J2+N/EN51904011909

S355J2+N

20

51904011909

ABDECKBLECH

163341421800

10

170

10

936,00

159 120,00

 

13|řezání laserem

S235JR /11204012573

8235JR

20

11204012573

Platte

163341167600

40

10

1. 114,00

44 560,00

 

14|řezání laserem

S235JR /52124018618

S235JR

20

52124018618

Platte

1683341419700

40

10

1 136,00

45 440,00

 

15|řezání laserem

S235JR /52124018619

$235JR

20

52124018619

Platte

1563341419800

20

10

1 218,00

24 360,00

 

16|řezání laserem

S235JR /52124018629

S235JR

20

52124018629

Platte

1563341420200

20

10

1 110,00

22 200,00

 

17|řezání laserem

S235JR /52124018624

S235JR

20

52124018624

Platte

999190051200

wlolole

20

 

10

 

18 080,00

 

 

Identifikační údaje:

 

 

 

 

 

 

Název/jméno uchazeče (prodávajícího):

VYM-IPSO s.r.o.

 

 

IČ:

25 394 479

 

Razítko a podpis osoby oprávněné jednat jménem či
za uchazeče (prodávají

 

ího):

 

František Můnster - jednatel společnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nabídková cena celkem v Kč bez DPH

904,00

 

12.207 520,00

 

 

Příloha č.2
Závazné podmínky pro zajištění jakosti na dodávky dílů PLATTE

Závazné podmínky pro zajištění jakosti dodávek dílů (dále jen „Závazné podmínky jakosti“) blíže
upravují práva a povinnosti smluvních stran v oblasti zajištění jakosti a záručních podmínek ve vztahu
k dodávkám dílů realizovaných z titulu rámcové smlouvy na dodávky dílů (dále jen „rámcové
smlouvy“), a to v následujícím rozsahu:

j Článek I.
Učel Závazných podmínek jakosti

Účelem Závazných podmínek jakosti je vytvoření společného systému managementu jakosti s cílem
trvalého zvyšování jakosti dodávek zboží. Závazné podmínky jakosti jsou nedílnou součástí rámcové
smlouvy, přičemž blíže upravují podmínky dosažení a monitorování požadované jakosti dílů a jejích
dodávek, které budou realizovány po dobu platnosti rámcové smlouvy. Závazné podmínky jakosti
stanovují požadavky na certifikace a činnost systému managementu jakosti zhotovitele a objednatele
před zahájením a v průběhu dodávek dílů ve smyslu rámcové smlouvy.

Článek II.
Všeobecná ustanovení

2.1.. Závazné podmínky jakosti nabývají platnosti a účinnosti dnem uzavření rámcové smlouvy,
přičemž se vztahují na jakékoliv dodávky dílů definované rámcovou smlouvou, pokud nebude
mezi objednatelem a zhotovitelem smluvně dohodnuto jinak. Pokud se stanou jednotlivá
ustanovení Závazných podmínek jakosti neplatnými, neovlivní to platnost zbývajících
ustanovení. Závazné podmínky jakosti lze měnit a doplňovat pouze dodatky v písemné formě
podepsanými oběma smluvními stranami.

2.2. O změnách ve výrobním procesu dodávaných dílů (změny výkresové dokumentace, technologií,
skladování atd.), které by mohly mít vliv na jakost dodávek dílů a jejich následného užití, je
zhotovitel povinen bezodkladně informovat objednatele s údaji, jaký vliv budou či mohou mít tyto
skutečnosti na jakost dodávek dílů a termín plnění. Takto specifikované změny mohou být
provedeny až po odsouhlasení ze strany objednatele. Pokud bude nucen zhotovitel realizovat
část dodávky dílů prostřednictvím svých dodavatelů, oznámí tuto skutečnost neprodleně
objednateli, který může takto realizované dodávky zamítnout, a to pokud shledá pochyby o
systému managementu jakosti těchto dodavatelů zhotoviteli. Objednatel je oprávněn takové
informace po zhotoviteli požadovat a zhotovitel je oprávněn takové skutečnosti z důvodu
garance kvality dílů doložit. Záznamy o změnách, jakož i jejich schválení objednatelem, je
zhotovitel povinen archivovat po dobu záruky za jakost zboží, minimálně však po dobu 30-ti
měsíců.

2.3.. Objednatel je oprávněn provést u zhotovitele, resp. výrobce dodávaných dílů, kdykoliv kontrolu
výroby či skladování dílů ve vazbě na jakostní požadavky dle rámcové smlouvy (dále jen „Audit
jakosti“). O provedeném auditu jakosti vydá objednatel zhotoviteli zprávu „Audit dodavatele“, ve
které objednatel uvede závěr auditu a případné zjištěné nedostatky. Budou-li shledána
pochybení a odchylky od dohodnutých postupů a ustanovení dle smlouvy, resp. nákupní
objednávky, bude audit jakosti proveden opakovaně do doby odstranění nedostatků nebo
v závažných případech může vést k vypovězení smlouvy ze strany objednatele. Plánovaný
termín auditu jakosti bude zhotoviteli doručen nejpozději 5 pracovních dnů před jeho
uskutečněním. Zhotovitel je povinen zajistit objednateli za tímto účelem podmínky pro činnost
auditorského týmu (přístup do provozoven výroby dodávaných dílů, pracovní prostředky a
předměty, odborně kvalifikovaného zaměstnance atd.). Při provádění auditu jakosti budou ze
strany objednatele akceptovaná přiměřená omezení k získání informací, které budou souviset s
ochranou podnikového tajemství zhotovitele. Provedení auditu jakosti bude vztaženo výhradně
na dodávky dílů určené objednateli. Objednatel je povinen umožnit a zajistit provedení takového
auditu.

CM)

3.1.

3.2.

3.3.

3.4.

3.5.

3.6.

3.7.

3.8.

Článek III.
Zkoušky, reklamace a opatření

Zhotovitel vypracuje do 10 dnů po uzavření smlouvy na základě případného požadavku
objednatele podrobný plán jakosti, který zabezpečí plnění dohodnutých kvalitativních i
kvantitativních charakteristik dílů a jejich dodávek objednateli. Plán jakosti bude obsahovat
postupy měření a jejich četnost, použité pracovní prostředky, pracoviště a osobu, která je
odpovědná za provedení předmětných činností. Plány jakosti, včetně dokladů o provedených
činnostech (výsledky měření atd.), předá zhotovitel na vyžádání objednatele k ověření.

Zhotovitel se zavazuje, že dodávané díly objednatel z titulu rámcové smlouvy prověřil
důkladnou kontrolou se zaměřením na dohodnuté kvalitativní i kvantitativní charakteristiky podle
platných standardů a ujednání. Jako doklad o této kontrole doloží současně s každou dodávkou
dílů dle rámcové smlouvy, resp. nákupní objednávky, atest (podle příslušných technických
norem ČSN EN, zejména atest dle EN 10204/3.1) s uvedením normovaných rozměrů,
chemického složení a mechanických vlastností vstupního materiálu, které budou součástí
příslušné dodávky pro objednatele. Dále uvede na dodacím listě prohlášení o jakosti dílů ( tj. že
díly jsou vyrobeny v souladu s výkresovou dokumentací a byly uvolněny výstupní kontrolou
zhotovitele jako bezvadné. Dodávky dílů dodané bez atestu jsou hodnocené jako dodávky
neshodné.

Objednatel provádí vstupní přejímku na kvalitativní i kvantitativní charakteristiky ve svém sídle,
resp. místě plnění dle čl. VI. smlouvy, a jako podklad k uvolnění dodávky dílů do následného
užití využívá atest dodaný zhotovitelem a prohlášení o jakosti na dodacím listě zhotovitele.

Neshody v dodávce oznamuje objednatel zhotoviteli formou oznámení o reklamaci neprodleně
po jejich zjištění a zhotovitel se zavazuje neshody uvedené v oznámení o reklamaci na vlastní
náklady a bez zbytečného prodlení odstranit v souladu sníže uvedeným textem podle
jednotlivých druhů neshodných dodávek.

„Použitelné neshodné dodávky dílů“ jsou dodávky, kde vlastnosti dodávaných dílů zhotovitelem
objednateli vykazují drobné neshody vůči dohodnutým kvalitativním i kvantitativním
charakteristikám. Neshody na dodávce dílů neovlivní organizaci a technologii následného
použití těchto dílů k určenému účelu, funkci, spolehlivost, bezpečnost a ekologii ve stádiu jejího
dalšího zpracování. Zhotovitel je informován o kvalitativním nedostatku neshodné dodávky,
nebo její části a je povinen provést nápravná a preventivní opatření k zamezení jejich
opakování v přiměřené lhůtě, nejpozději však do 2 kalendářních dnů od převzetí oznámení o
reklamaci na předmětnou dodávku dílů. Ze strany objednatele není uplatněn finanční nárok vůči
zhotoviteli z titulu použitelné neshodné dodávky, avšak data z provedeného zjištění negativně
ovlivní přírůstky kvalitativního a celkového hodnocení zhotovitele v daném období, které provádí
objednatel v souladu s jeho interním standardem.

„Použitelné neshodné dodávky dílů s opravou“ jsou dodávky, kde vlastnosti dodávaných dílů
zhotovitelem objednatelem vykazují větší než drobné neshody vůči dohodnutým kvalitativním i
kvantitativním charakteristikám. Neshody na dodávce dílů ovlivní organizaci a technologii
následného použití těchto dílů k určenému účelu, funkci, spolehlivost, bezpečnost a ekologii ve
stádiu dalšího zpracování. Po přepracování nebo po opravě, která není předpokládaná
standardním postupem objednatele, jsou z této dodávky použitelné za předpokladu, že tato
oprava je technicky proveditelná a ekonomicky výhodná. Zhotovitel je informován o kvalitativním
nedostatku neshodné dávky nebo její části a je povinen provést nápravná a preventivní opatření
k zamezení jejich opakování v přiměřené lhůtě, nejpozději však do 2 kalendářních dnů od
převzetí oznámení o reklamaci na předmětnou dodávku. Provedená okamžitá opatření
zhotovitel sdělí objednateli v průběhu 2 kalendářních dnů a v průběhu 10 kalendářních dnů
objednatel písemně obarží sdělení zhotovitele o přijatých opatřeních trvalých.

Pokud bude přepracování nebo oprava neshodné dodávky s opravou dle odst. 3.6. tohoto
článku Závazných podmínek jakosti prováděna objednatelem (např. provedení úpravy pálících,
svařovacích nebo obráběcích programů atd.), k čemuž si objednatel vyhrazuje právo, budou
v případě doložení takové neshodné dodávky náklady spojené s předmětnou opravou hrazeny
zhotovitelem. © této skutečnosti bude objednatel informovat zhotovitele před započetím takto
vzniklých nákladů.

V případě, že zhotovitel nebude souhlasit s provedením opravy neshodné dodávky objednatele,
platí shodná ustanovení jako u nepoužitelných neshodných dodávek dle odst. 3.9. a násl.
tohoto článku Závazných podmínek jakosti. Tato povinnost se na zhotovitele nevztahuje, zjistí-li

9

L

se, že dodávky dílů jsou v souladu se specifikací uvedenou v nákupní objednávce a v souladu
s platnými normami.

3.9.. „Nepoužitelné nmeshodné dodávky dílů“ jsou dodávky, kde vlastnosti dodávaných dílů
zhotovitelem objednateli vykazují neshody vůči dohodnutým kvalitativním i kvantitativním
charakteristikám, přičemž takto dodané dílů nelze použít k určenému účelu ve stádiu dalšího
zpracování nebo provozování. Zhotovitel je informován o kvalitativním nedostatku neshodné
dodávky nebo její části a je povinen provést nápravná a preventivní opatření k zamezení jejich
opakování v přiměřené lhůtě, nejpozději však do 2 kalendářních dnů ode dne převzetí
oznámení o reklamaci na neshodnou dodávku. Provedená okamžitá opatření zhotovitel sdělí
objednateli v průběhu 2 kalendářních dnů a v průběhu 10 kalendářních dnů objednatel písemně
obdrží sdělení zhotovitele o přijatých opatřeních trvalých.

3.10. Zhotovitel se v souvislosti s nepoužitelnou neshodnou dodávkou dle odst. 3.9 tohoto článku
Závazných podmínek jakosti zavazuje dodat objednateli náhradní shodnou dodávku v termínu,
který nenaruší kontinuitu výrobního procesu u objednatele, a to nejpozději do 24 hodin. Vzniklé
náklady spojené s předmětnou neshodnou dodávkou budou v plné výši hrazeny zhotovitelem.
Pokud zhotovitel neprodleně nedodá objednateli shodnou dodávku dle těchto Závazných
podmínek jakosti, nebo v případě, Že v souvislosti s neshodnou dodávkou vzniknou objednateli
jakékoliv náklady, je zhotovitel povinen vystavit dobropis na neshodnou dodávku a na náklady
vzniklé u objednatele. Tato povinnost se na zhotovitele nevztahuje, zjistí-li se, že dodal dílů
v souladu se specifikací uvedenou v nákupní objednávce a v souladu s platnými normami.

3.11. Zhotovitel nenese odpovědnost za vady způsobené objednatelem nevhodným skladováním a
zpracováním dodaných dílů. Objednatel je povinen v rámci reklamace oznámit zhotoviteli vady
a nedostatky dílů způsobující některou z výše uvedených neshodných dodávek formou
doporučeného dopisu, případně elektronickou či faxovou zprávou s následujícími náležitostmi:

>. identifikace dodávky výkresové číslo, reklamované množství, číslo prováděcí rámcové
smlouvy;

> | popis vad;

> | předběžně odhadovaná výše škody.

3.12. V případě reklamace vad dílů dle odst. 3.11. tohoto článku Závazných podmínek jakosti je
objednatel povinen zhotoviteli umožnit přístup k reklamovanému zboží za účelem kontroly a
prověření vad. V případě odhadované škody nad 500.000,- Kč (slovy: pět set tisíc korun
českých) je k posouzení škody objednatel povinen přizvat nezávislou a nestrannou instituci
určenou po vzájemné dohodě smluvních stran. Nedohodnou-li se smluvní strany na nezávislé a
nestranné instituci dle předchozí věty do 5 pracovních dnů ode dne doručení reklamace
zhotoviteli, určí takovou instituci objednatel, Náklady spojené s činností této nezávislé instituce
hradí ta smluvní strana, která na dané škodě nese vinu. V případě prokázání škody na straně
zhotovitele má tento povinnost vystavit dobropis na úhradu vzniklých nákladů a současně
objednatel je oprávněn pozastavit platbu faktury na předmětnou dodávku. Reklamace
neopravňuje objednatele pozastavit platbu faktur na dodávky bez vad.

3.13. Data z provedeného zjištění dle předchozích odstavců negativně ovlivní přírůstky kvalitativního
a celkového hodnocení dodavatele v daném období, které provádí objednatel v souladu s jeho
interním standardem.

Článek IV.
Značení dodávek dílů

Zhotovitel zajistí objednateli dodávky dílů značené v souladu s ČSN EN 10021 odstavec 10, nebo
podle specifikace uvedené v nákupních objednávkách uzavřených mezi smluvními stranami ve smyslu
rámcové smlouvy.
Každé dodávky dílů musí být značeny minimálně takto:

a) Název, výkresové číslo, identifikace dodavatele

Článek V.
Záruka

5.1. Zhotovitel je povinen objednateli poskytnout záruku za jakost dělených dílů laserem, včetně

ojehlení a rovnání dílů, v délce trvání 24 měsíců ode dne převzetí dílů objednatelem dle čl. VII.
rámcové smlouvy.

10

o

5.2 | Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného prodlení uhradit objednateli veškeré prokazatelné
náklady a škody způsobené pozdním dodáním nebo neshodnou dodávkou dílů, nebo jeji částí
v průběhu trvání záruční doby. Tato povinnost se na zhotovitele nevztahuje, zjistí-li se, že dodal
díly v souladu se specifikací uvedenou v nákupní objednávce a v souladu s platnými normami.
Zhotovitel nenese odpovědnost za vady způsobené objednatelem nevhodným skladováním a
zpracováním dodaných dílů.

5.3. Za vady dílů dodaných zhotovitelem objednateli dle rámcové smlouvy, resp. nákupní
objednávky, na které se vztahuje záruka za jakost dle tohoto článku Závazných podmínek
jakosti, se považují zejména takové vady a nedostatky dílů, které způsobují neshodné dodávky

specifikované v čl. III. těchto Závazných podmínek jakosti. Zhotovitel je povinen veškeré vady
dle předchozí věty, které se vyskytnou v záruční době, přednostně odstranit způsobem
uvedeným v čl. III. těchto Závazných podmínek jakosti pro neshodné dodávky dílů. Tím není

dotčeno právo objednatele uplatnit nároky z vad dodaných dílů dle příslušných ustanovení
občanského zákoníku.

Článek VI.
Hraniční hodnoty vad ze strany zhotovitele

6.1. Hodnocení jakosti dodávek vstupní přejímky u objednatele, případně u zhotovitele, kterou
provádí pověřený zaměstnanec objednatele, bude provedeno z objemu reklamovaných
dodávek dílů ze strany objednatele, a to jeden měsíc po ukončení hodnoceného období. Objem
reklamovaných dodávek v hodnoceném období se určí jako podíl součtu jednotlivých
reklamovaných dodávek k celkovému množství dodaných dílů vynásobeným 108 v měrných
jednotkách převedených na ks.

6.2 | Zhotovitel se zavazuje po dobu platnosti rámcové smlouvy dodržet hraniční hodnotu 10 000
ppm.

Článek VII.
Osvědčení o jakosti

Každá dodávka musí obsahovat tzv. „Osvědčení o jakosti zboží“, kterým zhotovitel potvrzuje, že
předmětná dodávka odpovídá oboustranně dohodnutým kvalitativním i kvantitativním charakteristikám
a byla zhotovitelem uvolněna k odeslání objednateli. Bez Osvědčení o jakosti zboží nebude dodávka
objednatelem přijata a bude vrácena na náklady zhotovitele. Toto „Osvědčení“ může být součástí
materiálového atestu definovaného v článku III. těchto Závazných podmínek jakosti.

Článek VIII.
Vzorkové řízení

8.1 Zhotovitel při vzorkovém řízení komplexně přezkoumává, zda splňuje požadavky KTD
(konstrukčně technologická dokumentace) a požadavky definované předmětnou smlouvou.
Zhotovitel bude provádět vzorkové řízení i v případě, že objednatel dodá k výrobě produktů
výrobní zařízení, nářadí, nástroje, SW vybavení atd.

8.2 Vzorky musí být vyrobeny za podmínek sériové výroby, tzn. pomocí výrobního zařízení, nářadí,
nástrojů, SW vybavení, včetně personálu atd. Odchylky od tohoto ustanovení musí být
odsouhlaseny objednavatelem.

8.3 Pozitivní výsledek z kontroly vzorku slouží jako potvrzení, že zhotovitel má procesy způsobilé
k výrobě předmětného produktu.

8.4 Vzorkové řízení se provádí v níže uvedených případech:
e U produktů, které se vyrábí poprvé.
e U produktů, u kterých v průběhu dodávek (série) jsou provedeny technické změny.

e U produktů, které se vyrábí v průběhu dodávek na nových a/nebo opravených zařízeních.
e U produktů, u kterých došlo v průběhu dodávek ke změnám ve výrobním procesu.

11

S

e U produktů, které zhotovitel nedodal objednateli po dobu delší než 12 kalendářních měsíců.
e U produktů, u kterých zhotovitel začal využívat nové sub-dodavatele.

8.5 Požadavky na dokumentaci související s dodávkou vzorku:

e Ověřený vzorek v počtu 2 ks dílů zhotovitelem musí být dodané objednateli odděleně od
ostatních dodávek a identifikovaný visačkou „VZOREK“

e Materiálový atest dle ČSN EN 10204 (druh atestu 3.1).

« Každý dokument musí minimálně obsahovat.

Název produktu a číslo technického výkresu.

Stav technické změny (index změny na technickém výkrese).
Identifikace produktu „Vzorek“.

Identifikace dodavatele (výrobce) produktu.

Jméno a příjmení osoby provádějící kontrolu a její podpis.

Ostatní dokumenty definované předmětnou smlouvou.

8.6 Konečné odsouhlasení vzorků při vzorkovém řízení provádí objednatel.

Článek IX.
Kontaktní osoby

9.1 Smluvní strany níže uvádějí kontaktní osoby, které mají oprávnění jednat ve věcech týkajících se
obsahu a plnění těchto Závazných podmínek jakosti. V případě, že u níže uvedených osob dojde
k rozporu ohledně plnění nebo výkladu Závazných podmínek jakosti, bude řešení sporu
delegováno na osoby jednající či zastupující smluvní strany dle zvláštních právních předpisů.

Kontaktní osoby pro věci technické a pro účely plnění:

Za objednatele: Za zhotovitele:
Mgr. Milan Popov, ved. operativního nákupu Jiří Mlčák
Email: popov.m©WÝvop.cz mlcak. jiriehvvm-ipso.cz
Tel.: 556 783 508 556 787 551
737 262 632

Kontaktní osoby pro věci smluvní:

 

Za objednatele: Za zhotovitele:
Ing. Martin Sněhota, ředitel nákupu a obchodu Jiří Mlčák
Email: snehota m(©Ývop.cz mlcak.jirivvm-ipso.cz
Tel.: 556 783 272 556 787 551
737 262 632

9.2 Smluvní strany se zavazují informovat se o změnách v kontaktních osobách a kontaktních údajích
uvedených v odst. 9.1 této přílohy.

9.3 Shora uvedené kontaktní osoby je možné změnit na základě písemného oznámení doručeného
druhé smluvní straně.

12

 Písemné upozornění podané kterýmkoli zaměstnancem VOP CZ, s.p.

K uvedeným důkazním břemenům musí být přiložen stručný popis skutku, znění porušeného
ustanovení, čas a misto, kde mělo k porušení dojít. V případě, že bude zjištěno jméno přestupce,
bude rovněž uvedeno, není však podmínkou.

Tato důkazní břemena budou následně předána dodavateli spolu se sankcí.

6 Zajištění závazku

Při zjištění porušení základních povinností bude přistoupeno k udělení sankce vůči subjektu, který

uvedené povinnosti porušil, a to na základě důkazního břemene, formou srážky z fakturace dle

následujícího:

1. První porušení - pokuta

2. Druhé porušení — pokuta a vykázání zaměstnance z areálu VOP CZ, s.p., následné udělení zákazu
vstupu tomuto zaměstnanci do prostorů podniku VOP CZ, s.p.

3. Třetí porušení — pokuta a vypovězení příslušné obchodní smlouvy mezi VOP CZ a druhou smluvní
stranou

6.1 Sazebník pokut:

Kouření na jiném než k tomu určeném místě: 10.000 Kč;

Nepoužívání osobních ochranných pomůcek (reflexní vesta, bezpečnostní obuv, ochranný oděv):
10.000 Kč;

Přechovávání alkoholu v prostorech VOP CZ, s.p. nebo pozitivní dechová zkouška: 10.000 Kč;
Opakované porušování základních povinností uvedených v tomto dokumentu: 10.000 Kč;
Odmítnutí, maření nebo zmaření zkoušky na alkohol či jiné návykové látky: 100.000 Kč;
Fotografování: 100.000 Kč;

Šikanování, výhrůžky nebo agresivní jednání: 100.000 Kč;

Sexuální obtěžování nebo rasová či náboženská nesnášenlivost: 100.000 Kč;

vvý

vý

> Nepovolený vstup do zakázaných zón: 100.000 Kč;
> Vystavování sebe nebo svého okolí smrtelnému riziku: 100.000 Kč;

Sjednání smluvních pokut se nedotýká práva na náhradu škody způsobené porušením povinnosti
zajištěné smluvní pokutou.

Společnost VOP CZ, s.p. má právo se rozhodnout, zda smluvní pokuty započte na cenu díla nebo
jednotlivé faktury (daňového dokladu), nebo zda bude čerpat z bankovní záruky, nebo zda vystaví
dodavateli samostatný výměr.

7 Závazek dodavatele prokazatelně seznámit další osoby s těmito podmínkami

Dodavatel se zavazuje prokazatelně seznámit s těmito podmínkami všechny osoby podílející se
prostřednictvím dodavatele na plnění pro společnost VOP CZ, s.p. a písemně je zavázat k jejich
dodržování. Tím není dotčena odpovědnost dodavatele za dodržování těchto podmínek.