Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
EVROPSKÁ UNIE Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Životní prostředí Ministerstvo životního prostředí PŘÍKAZNÍ SMLOUVA Manažerské řízení realizace projektu — administrace dotačně podpořeného projektu „Splašková kanalizace Písečná — I. etapa“, CZ.05.1.30/0.0/0.0/16 042/0004655, v rámci Operačního programu životní prostředí (OP ŽP), prioritní osa 1. Smluvní strany 1.1 Obec Písečná Se sídlem: Písečná 42, 739 91 Jablunkov Zastoupeno: Bc. David Čmiel, starosta IČ: 70632430 (dále jen "příkazce") na straně jedné 1.2 HRAT, s.r.o. se sídlem: Družstevní 294, 739 61 Třinec zastoupená: Ing. Marian Razima, jednatel IČ: 64087352 DIČ: CZ64087352 Zapsaná v obch. rejstř.: vedeném u KS v Ostravě, oddíl C, vložka 13714 bankovní spojení: ČSOB Třinec, Lidická 1264 číslo účtu: 158 628 551/0300 (dále jen "příkazník"") na straně druhé se dohodly na uzavření této příkazní smlouvy Clánek 2 Předmět smlouvy 2.1 Příkazník se zavazuje úplatně vlastním jménem na vlastní zodpovědnost podle této smlouvy vykonávat řádně pro příkazce manažerské řízení realizace projektu — administraci dotačně podpořeného projektu „Splašková kanalizace Písečná — I. etapa“, registrační číslo CZ.05.1.30/0.0/0.0/16 042/0004655, v rámci Operačního programu životní prostředí (OP ŽP), prioritní osa 1. Podle podmínek podkytovatele dotace a příkazce se zavazuje za poskytnuté práce zaplatit smluvenou cenu. © Jedná se o manažerské řízení a administrativní poradenskou činnost v době realizace projektu: Kontrola dodržování harmonogramu projektu, zejména pak termínů pro: - © zahájení a ukončení realizace projektu - © předkládání Zpráv o realizaci - © předložení Závěrečné zpráva o realizaci - © předkládání Průběžných žádostí o platbu - © předložení Závěrečné žádosti o platbu - © předložení závěrečné zprávy Zpracování Zpráv o realizaci projektu z podkladů poskytnutých zadavatelem Zpracování Závěrečné zprávy o realizaci projektu z podkladů poskytnutých zadavatelem Zpracování Průběžných žádostí o platbu z podkladů poskytnutých zadavatelem L MI - © Zpracování Závěrečné žádosti o platbu z podkladů poskytnutých zadavatelem — 5 ŽoP - © Poradenství v oblasti uznatelnosti nákladů - © Poradenství v oblasti povinné publicity, kontrola dodržování pravidel povinné publicity v době realizace projektu - — Příprava oznámení změn (max. 8 změn) v průběhu realizace projektu z podkladů poskytnutých zadavatelem např.: - © změny spojené s čerpáním finančních prostředků — přesuny financi v rámci jednotlivých žádosti o platbu dle průběhu realizace projektu a skutečného čerpání - © změny spojené s vícepracemi a méněpracemi projektu (nikoliv jejich zdůvodnění) - © změny termínu realizace projektu (pozdější ukončení) - a další - © Předložení dokumentace k veřejným zakázkám ke kontrole do systému ISKP14+ - © Poradenství při kontrolách - © Poradenství v případě nedostatků v realizaci projektu - © Poradenství v případě výskytu nesrovnalostí v projektu (např. chyby v projektové dokumentaci) - © Poradenství v případě porušení rozpočtové kázně - © Reakce na případné výzvy poskytovatele dotace ve spolupráci se zadavatelem - © Účast na případných kontrolách a pomoc s přípravou na ně - © Účast na vybraných kontrolních dnech u zadavatele — max. 10 - © Zpracování závěrečného vyhodnocení akce Předmětem smlouvy není zajména: - © Účast na všech kontrolních dnech - © Řešení veřejných zakázek a výběrových řízení včetně dodatků k SoD a jejich zdůvodnění, uveřejňování ve věstníku apod. (řeší realizátor veřejných zakázek a výběrových řízení) - © Zdůvodnění změn, změnové listy na stavbě (řeší zhotovitel stavby, TDI, autorský dozor, ...) - © Sledování plnění SoD a stavebního rozpočtu (řeší TDI) - © Řešení věcí účetních, oddělenou účetní evidenci, označování faktur, apod. (řeší účetní) - © Zajištění publicity projektu (řeší koordinátor nebo stavební firma, pokud dostala takovéto zadání) - © Doba udržitelnosti a s ní spojené zprávy o udržitelnosti 2.2 Veškeré odchylky od specifikace předmětu smlouvy dle 2.1 mohou být prováděny příkazníkem pouze tehdy, budou-li písemně odsouhlaseny příkazcem. Jestliže příkazník provede práce a jiná plnění nad tento rámec, nemá nárok na jejich zaplacení, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. 2.3 Příkazník prohlašuje, že rozsah podmínek, metodických pokynů a postupů, které jeho činnost vyžaduje, je mu znám. Článek 3 Cena předmětu smlouvy a platební podmínky 3.1 Příkazce a příkazník se dohodli, že cena předmětu smlouvy dle článku 2. bodu 2.1 bude 10 000 Kč bez DPH měsíčně po dobu realizace projektu. Předpoklad celkem 285 000 Kč bez DPH po dobu realizace projektu. K ceně bude připočtena DPH v platné sazbě. 3.2 Smluvená cena zahrnuje veškeré náklady příkazníka nutné k provedení předmětu smlouvy, jakož 1 veškeré náklady související. Dohodnutou cenu lze měnit pouze písemnou dohodou mezi příkazcem a příkazníkem. 3.3 Jestliže bez zavinění příkazníka dojde v průběhu poskytování služeb k nutnosti provést služby odchylně, a tím dojde i k možnému zvýšení nákladů a zvýšení smluvní ceny, mohou být 34 3.5 4.1 51 6.1 62 6.3 6.4 příkazníkem tyto práce provedeny jen s písemným souhlasem příkazce. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně nutné ktomu, aby nedošlo ke vzniku škody na prováděném předmětu smlouvy. Příkazník však musí prokázat, že hrozící škoda nevznikla v důsledku vadného provádění předmětu smlouvy, ale pouze v důsledku skutečností a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat. Předmět smlouvy bude uhrazen v dílčích platbách na základě faktur vystavených příkazníkem: e 10000 Kč bez DPH měsíčně po dobu realizace projektu Splatnost faktury bude 14 dní od doručení faktury. Platby budou realizovány v korunách českých (CZK). V případě, že faktura nebude obsahovat předepsané náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o DPH v platném znění, je příkazce oprávněn ji do data splatnosti vrátit s tím, že příkazník je poté povinen vystavit novou fakturu s novým termínem splatnosti. V takovém případě není příkazce v prodlení s úhradou faktury. Článek 4 Doba plnění předmětu smlouvy Příkazník se zavazuje poskytovat služby dle článku 2 ode dne podpisu smlouvy po dobu realizace projektu, nejdéle však do odevzdání poslední monitorovací zprávy projektu/ Zpracování závěrečného vyhodnocení akce a jejího vypořádání poskytovatelem dotace, předpoklad do 30.6.2020. Článek 5 Místo poskytování předmětu smlouvy Místem konzultací, poradenství a poskytování služeb bude sídlo příkazce i sídlo příkazníka. Sjednává se možnost e-mailové korespondence. Clánek 6 Práva a povinnosti smluvních stran Příkazce je oprávněn práce dle čl. 2.1 smlouvy v průběhu jejich provádění kontrolovat. Příkazce je povinen pro činnost příkazníka poskytnout ke kontrole nebo pro jeho činnost vyžádané podklady. Příkazník se zavazuje zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, s kterými přišel do styku při provádění předmětu smlouvy, a které byly příkazcem označeny jako důvěrné a jednat v jeho zájmu. Příkazník vrací příkazci věci nebo podklady, které pro další činnost nebudou potřebné. Příkazník nesmí bez souhlasu příkazce postoupit svá práva plynoucí ze smlouvy třetí osobě. Smluvní strany sjednaly součinnost příkazníka a příkazce takto : a) na straně příkazce: , - © Be. David Cmiel, starosta, (tel.: 725 146 249), starosta(Aobecpisecna.cz b) na straně příkazníka: Příkazník bude vykonávat svoji činnost prostřednictvím svých odborně způsobilých zaměstnanců, nebo prostřednictvím svých kooperantů (spolupracujících osob), které nejsou jeho zaměstnanci, ale mají s příkazníkem uzavřenou smlouvu. zavazující je k provádění příslušných, jim svěřených činností po dobu realizace: há souladu s touto, smlouvou, odpovědné osoby příkazníka: o - © Ing. Jana Havelková (tel.: 739 067 1209, jana. dávelkova hra org Článek 7 Záruka 7.1 Příkazník se zavazuje, že předmět smlouvy bude mít vlastnosti stanovené touto smlouvou. 7.2 Příkazník neodpovídá za vady a nedodělky předmětu smlouvy, které byly způsobeny příkazcem jako důsledek nedodržení pokynů příkazníka, neoprávněným zásahem třetí osoby či neodvratitelnými událostmi. 7.3. V případě, že předané práce dle čl. 2.1 vykazují vady, musí tyto vady příkazce u příkazníka reklamovat. V reklamaci musí příkazce uvést, jak se vady projevují. 7.4 V případě, že se jedná o vadu, kterou Ilze odstranit opravou, má příkazce právo na bezplatné odstranění vad nebo nedodělků. 7.5 Za vadu nebo škodu není možné považovat nepřiznání dotace nebo přiznání či přidělení dotace ve výši, která je nižší než maximálně možná, na dotaci není právní nárok. Článek 8 Majetková sankce 8.1 V případě, že příkazník bude v prodlení s termíny dle čl. 4 této smlouvy a prodlení zapříčinil, zaplatí příkazci smluvní pokutu ve výši 0,1% smluvní ceny za každý den prodlení. 8.2 V případě, že příkazce bude v prodlení se zaplacením faktury příkazníkovi, zaplatí příkazníkovi úrok z prodlení ve výši 0,1% z fakturované částky za každý den prodlení. 8.3. Vznikem povinnosti hradit smluvní pokutu nebo jejím uhrazením není dotčen nárok na náhradu škody přímo a prokazatelně zaviněné příkazníkem, a to do výše maximálně 4 celkové úplaty dle článku 3.1 této smlouvy. Clánek 9 Závěrečné ujednání 9.1 Smluvní strany se dohodly, že závazkový vztah upravený touto smlouvou a vztahy ve smlouvě výslovně neupravené a z ní vyplývající, se řídí úpravou obsaženou v občanském zákoníku. 9.2: Veškeré změny a doplňky smlouvy lze provést pouze formou písemných dodatků odsouhlasených oběma smluvními stranami. 9.3. Tato smlouva nabývá účinnosti podpisem smlouvy. 9.4 Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž příkazce i příkazník obdrží dva stejnopisy. starosta ! ) jednatl — e HRAT s HRAT, s.r.o. Družstevní 294, 739 61 Třinec IČ: ĚŽ587352, pič: CZ64087352 vyvwwhrat.org