Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
PCR04ETRpo87789585 SMLOUVA O DÍLO č.j.: KRPU-195316-18/ČJ-2018-0400VZ uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, (dále jen ,,občanský zákoník") Článek l. Smluvní strany Název: Česká republika - Krajské ředitelství policie Ústeckého SIdb: kraje (dále i ,,KŘP-U") , ldentifikační číslo: Daňové identifikační čIslo: Lidické nám. 899/9, 401 79 Ustľ nad Labem Banka: Číslo účtu l kód banky: 75151537 Ve věcech smlouvy oprávněn jednat: CZ75151537 Ve věcech technických oprávněn jednat: Česká národní banka Ústí nad Labem Kontaktní adresa: Ing. René Konečný, náměstek ředitele KŘP-U pro ekonomiku Telefon: Miroslav Víšek, investiční referent odděleni správy E-mail: nemovitého majetku odboru správy majetku KŘP-U Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje, Petrovická 172, 403 40 Ústí nad Labem - Božtěšice , , dále jen ,,objednatel" a Název: ŠM okna group s.r.o. Sídlo: Rybná 716/24, 111 00 Praha 1 Identifikační číslo: 04768230 Daňové identifikační číslo: CZ04768230 Banka: FlO banka a.s. Číslo účtu l kód banky: Ve věcech smlouvy oprávněn jednat: Miroslav Vladimír Šlenc, jednatel společnosti Ve věcech technických oprávněn jednat: Miroslav Vladimir Šlenc Kontaktní adresa: Bělohorská 1954, 430 01 Chomutov Telefon: E-mail: vedený Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka Obchodní rejstřík: 253346 dále jen ,,zhotovitel" ,,KŘP Úsk - ÚO Chomutov, Riegrova 4510 - instalace žaluzií do oken objektu" '" Článek ll. Předmět a účel smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést na svůj náklad a nebezpečí, řádně, včas, ve sjednané kvalitě a jako profesionál pro objednatele dílo specifikované v ČI. ||. odst. 2 této smlouvy (dále jen ,,dílo") a současně s tím také závazek objednatele řádně dokončené dílo převzít a zaplatit za něj sjednanou cenu díla ve výši 192 016,88 KČ včetně DPH. 2. Specifikace díla: Předmětem plnění je dodání a montáž žaluzií do oken v objektu Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje na adrese: Územní odbor Chomutov, Riegrova 4510, 430 01 Chomutov (dále jen ,,areál KŘP-U") v rozsahu prací a dodávek tak, jak je vymezeno rozpočtem, jež tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. 3. Zhotovitel a objednatel uzavírají tuto smlouvu ve veřejném zájmu a za účelem zajištění nerušeného a efektivního plnění úkolů svěřených Policii ČR právními předpisy. Článek Ill. Způsob a termín zhotoveni díla, předáni díla 1. Zhotovitel je při zhotovení díla povinen postupovat s odbornou péčí, podle svých nejlepších znalostí a schopností, přičemž je při své činnosti povinen chránit zájmy a dobré jméno objednatele a postupovat v souladu s jeho pokyny. V případě nevhodných pokynů objednatele je zhotovitel povinen na nevhodnost těchto pokynů objednatele písemně upozornit, v opačném případě nese zhotovitel zejména odpovědnost za vady a za škodu, které v důsledku nevhodných pokynů objednatele objednateli a/nebo zhotoviteli a/nebo třetím osobám vznikly. 2. Zhotovitel bere na vědomi, že veškeré změny způsobu a rozsahu provedení díla, jež mají nebo by mohli mít vliv na cenu díla je oprávněna za objednatele schválit pouze osoba oprávněna jednat ve věcech smluvních, a to v písemné podobě. Zhotovitel tímto také bere na vědomí, že veškeré změny způsobu a rozsahu provedení díla, jež mají nebo by mohli mít vliv na cenu díla, a které provede bez písemného souhlasu osoby oprávněné jednat ve věcech smluvních za objednatele, mu nebudou proplaceny a je povinen takovéto práce nahradit pracemi učiněnými v souladu s ČI. Ill. odst. 1, 5 a 7 a pňlohou č. 1 této smlouvy, pokud se s objednatelem (osobou oprávněnou jednat ve věcech smluvních) nedohodne jinak, a to bez jakéhokoliv nároku na navýšení ceny díla. 3. Výsledek činnosti, jenž je předmětem díla dle této smlouvy nebo jeho části, není zhotovitel oprávněn poskytnout třetím osobám. 4. Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli místo plnění k provádění díla do 2 pracovních dnů od podpisu této smlouvy oběma smluvními stranami a zhotovitel se zavazuje zahájit činnosti na předmětném díle neprodleně po předání místa plněni, nejpozději však do 5 pracovních dnů od jeho předání. 5. Dílo bude realizováno v rozsahu a způsobem provedeni v souladu s požadavky, specifikacemi, parametry, a ostatními podmínkami obsaženými v této smlouvě, přílohách, dokumentaci zadávacího řizenI a nabídce zhotovitele. 6. Termín zhotovení a předáni řádně dokončeného díla je stanoven nejpozději do 14. prosince 2018. 7. Zhotovitel je povinen použit při realizaci díla pouze suroviny, materiály a výrobky, které jsou řádně schváleny a certifikovány. Doklady o certifikaci bude předkládat objednateli zpravidla již před uzavřením smlouvy, a pokud to nebude možné, tak v průběhu prováděných prací, vždy však ještě před jejich použitím nebo zabudováním. O předloženi dokladů o certifikaci bude vedena písemná dokumentace. 8. Zhotovitel je po předání díla povinen na své náklady zajistit úklid místa plněni a jeho bezprostředního okolí, a to nejpozději do 5 dnů od předáni díla. V případě nedodrženi této povinnosti zhotovitele je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- KČ. 9. Dílo bude předáno objednateli v dohodnuté kvalitě bez vad a nedodělků bránicích užívání díla. 10. Místem plnění a zároveň i místem předání díla je budova Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje na adrese Riegrova 4510, 430 01 Chomutov. 11. O předání a převzetí díla bude zhotovitelem vyhotoven protokol o předáni a převzetí díla (dále jen ,,protokol"), jehož obsahem musí být i seznam předávaných dokumentů dle ČI. |||. odst. 7 a 13 této smlouvy, a to ve dvou (2) vyhotoveních, který bude podepsán oběma smluvními stranami a každá ze smluvních stran obdrží po jednom (l) vyhotovení protokolu. 12. zjistí-li zhotovitel před zahájením prací nebo v průběhu prací nepředvidatelné překážky, související se stavem stávajícího objektu nebo souvisejÍcÍch pozemků, které mu zabraňuji práce zahájit, nebo v nich pokračovat, neprodleně toto oznámi objednateli a bude o tom sepsán zápis podepsaný oběma stranami. Způsobi4i tyto odsouhlasené překážky prodlení termínu dokončeni díla, nebude to posuzováno vzhledem k trvání a charakteru překážky jako prodlení zhotovitele s plněním závazku. 13. Dílo je dokončeno, pokud jsou dokončeny veškeré práce a dodávky a je ve smyslu ust. § 2605 odst. 1 občanského zákoníku předvedena jeho způsobilost. Pokud má být dokončení díla prokázáno provedením ujednaných zkoušek ve smyslu § 2607 občanského zákoníku, považuje se provedení díla za dokončené úspěšným provedením zkoušek. Zhotovitel má za povinnost v rámci plněni předat objednateli doklady o úspěšném provedení všech zkoušek a revizí, jejichž provedeni vyplývá z přísl. norem a jiných předpisů, vztahujících se k dokončované stavbě, zejména: a. atesty a doklady o požadovaných vlastnostech výrobků b. záruční listy, návody k obsluze apod. c. doklady o řádném uložení odpadů na skládce d. případné další doklady, které si vyžádá objednatel v průběhu realizace díla, Tyto doklady je nutné předat objednateli nejpozději při předání hotového stavebního díla. 14. Zhotovitel oznámi objednateli alespoň 3 pracovni dny předem, kdy bude dílo dokončeno a připraveno k předání. výzva bude provedena doporučeným dopisem (případně elektronicky do datové schránky objednatele). V posledně uvedeném případě se považuje objednatel za řádně vyzvaného, jestliže potvrdí výzvu svým podpisem. 15. Objednatel je povinen se k předání a převzetí díla ve stanovený den a hodinu do místa plnění dostavit. 16. Zhotovitel je povinen předat objednateli dílo bez vad a nedodělků. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla, pokud dílo nebude dokončeno ve smyslu ust. § 2605 a násl. občanského zákoníku. Důvody odmítnuti převzetí díla objednatel zaznamená na předávací protokol (v případě většího rozsahu vad sdělí důvody odrrňtnuti převzetí díla písemně zhotoviteli ve lhůtě pěti pracovních dnů od původního terminu předání díla). Na následné předání díla se použiji výše uvedená ustanoveni tohoto článku. Tímto není dotčen termín pro řádné předáni díla dle odst. 6 tohoto článku smlouvy. 17. V případě nedodrženi terminu dokončení a předání řádně dokončeného díla podle odst. 6 tohoto článku smlouvy ze strany zhotovitele, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši pět desetin procenta z ceny díla včetně DPH za každý byt' i započatý den prodlení ze strany zhotovitele. 18. Objednatel nabývá vlastnického práva k dílu okamžikem jeho předáni dle odst. 11 tohoto článku smlouvy. Článek lV. Ujednáni o provedení díla 1. Zhotovitel se zavazuje v místě plnění: a) dodržovat bezpečnostní, hygienické, požární a ekologické předpisy; 2. Realizace díla a s tím souvĹsejÍcÍ skutečnosti: a) Předané místo plněni k provádění díla bude zhotovitelem užíváno výhradně pro účely zajištění předmětu této smlouvy, když zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za vlastni řízení postupu prací a za sledováni a dodržováni předpisů o bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci, za zachování pořádku v místě plněni, b) Zhotovitel při provádění díla v maximální možné miře zajistí ochranu životního prostředí dle platných právních předpisů. Odvozy odpadů a obalů a jejich likvidace budou prováděny zhotovitelem na jeho náklady, a to v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o .) /_ _ _ , ,, změně některých dalších zákonů, a prováděcími předpisy (zákon č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládáni s odpady); v případě výslovného požadavku objednatele je zhotovitel povinen doložit doklad o jejich likvidaci v souladu se zákonem při přejímacím řízeni. výjimku tvoří kovové odpady (včetně jejich slitin) v rámci prováděni díla, které objednatel požaduje po zhotoviteli dobropisovat na základě dokladu o předáni k recyklaci formou výkupu ve společnosti KOVOŠROT GROUP CZ a.s., lČ s požadavkem připsat finanční obnos na čísío účtu objednatele . Doklad o předání odpadu předá objednateli nejpozději při předáni hotového stavebního díla. C) Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém místě plněni, výjezdech z něho, na používaných vozovkách a přenechaných inženýrských sítích pořádek a čistotu a je povinen odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé v souvislosti s jeho pracemi ve lhůtě do 48 hodin od jejich vzniku. d) Zhotovitel bere na vědomí, že dílo bude realizováno za provozu areálu KŘP-U. V areálu se nacházejí režimová pracoviště, a proto je pracovní doba s přístupem do areálu omezena. Areál je přístupný pouze v pracovni dny, a to od 7:00 do 15:00 hod. e) Zhotovitel prohlašuje, že skutečnosti vyp|ývajíci z charakteru areálu KŘP-U, coby režimového pracoviště, zohlednil při kalkulaci ceny díla, a proto nebude mít jakýkoli nárok na změnu ceny díla dle ČI. VI, odst. 1 této smlouvy ani posunuti termínů plnění dle ČI. Ill. odst. 6 této smlouvy. f) Zhotovitel je povinen před započetím díla předat objednateli seznam všech pracovníků, kteří se budou při plnění této smlouvy pohybovat na staveništi, a to včetně čísel jejich občanských průkazů (případně jiného dokladu totožnosti) a seznam registračních značek všech vozidel, která budou vjíždět do prostoru místa plnění. Osoby nebo vozidla, která nebudou v seznamu uvedena, není objednatel povinen vpustit do prostoru staveniště. Jakékoliv následky z toho vzniklé jdou k tíži zhotovitele. Seznamy budou k dispozici na vrátnici ve vjezdu do areálu. g) Zhotovitel je povinen před započetím prací zajistit proškolení pracovníků podí|ejÍcÍch se na zhotovení díla (dále jen ,,pracovníci zhotovitele") ze zásad v oblasti bezpečnostních směrnic, které platí v daném objektu. Tyto zásady budou zhotoviteli poskytnuty v písemné podobě nejpozději v den uzavření smlouvy. h) Zhotovitel je oprávněn odebírat vodu a elektrickou energii potřebnou pro prováděni díla pouze z mist předem určených objednatelem. i) Objednatel má právo průběžné kontroly souladu prováděných prací s touto smlouvou včetně jejích příloh a pokyny objednatele, s právem přístupu do místa plnění. j) Náhradní materiály může zhotovitel použít pouze po předchozím písemném souhlasu osoby oprávněné jednat ve věcech smluvních za objednatele, který bude podmíněn dohodou o jakosti a ceně. Náhradní materiály mohou být pouze stejné nebo vyšší kvality než materiály jimi nahrazované, a to bez nároku na navýšení ceny díla dle ČI. VI. odst. 1 této smlouvy. k) Práce, které vykazuji již v průběhu provádění nedostatky, musí zhotovitel nahradit pracemi bezvadnými. Pokud zhotovitel ve lhůtě stanovené objednatelem vady neodstraní, má objednatel právo nechat tyto vady odstranit třetí osobou na náklady zhotovitele. l) V případě, že část nebo celek dodávky neodpovídá podmínkám smluvních dokumentů, je objednatel oprávněn přikázat zhotoviteli opravu (výměnu) vadných plněni. Neučiní-li tak zhotovitel v určené, popř. smluvené lhůtě, má objednatel právo na zajištěni odstraněni takové vady třetí osobou, a to na náklady zhotovitele. m) Zhotovitel nese riziko poškozeni, ztráty nebo zničeni předmětu v převzatém místě plnění a odpovídá za škody způsobené zaměstnanci zhotovitele. n) Veškeré škody a ztráty, které vzniknou na materiálech použitých při provádění díla a pracích až do doby předáni díla objednateli, pokud nejsou zaviněny objednavatelem, jdou k tíži zhotovitele. o) Zhotovitel si bude při realizaci díla počínat tak, aby nevznikla objednateli ani jiným osobám škoda na majetku či jiná nemajetková újma. v případě vzniku škody budou odpovědnostní vztahy řešeny v souladu s platnými právními předpisy, když povinnost náhrady škody ponese strana odpovědná. p) Zhotovitel si je vědom, že odpovídá i za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v povaze přistroje nebo jiné věci, jichž bylo při plněni závazku použito a že se této povinnosti nemůže zříci. 4 Yi" Článek V. Nebezpečí škody na předmětu díla b 1. Nebezpečí škody na předmětu díla včetně materiálu použitého při zhotovování díla nese od počátku zhotovování díla do protokdárního předání a převzetí díla bez vad zhotovitel. Článek VI. Cena díla a platební podmínky 1. Smluvní strany se dohodly ve smyslu ust. § 2620 občanského zákoníku na ceně díla s odkazem na rozpočet, který je přílohou č. 1 této smlouvy, a který byl objednateli sdělen zhotovitelem před uzavřením této smlouvy a jehož úplnost byla zhotovitelem ve smyslu § 2621 odst. 2 občanského zákoníku zaručena, Celková cena díla byla stanovena ve výši: cena díla bez DPH: 158 691,64 Kč DPH 21 %: 33 325,24 Kč Celková cena vC. DPH: 192 016,88 KČ 2. Cena díla je ve smyslu ust. § 2621 občanského zákoníku cenou neměnnou a nejvýše přípustnou á zahrnuje veškeré náklady zhotovitele spojené s provedením předmětu díla. Smluvní strany se dohodly, že v případě méně prací bude od celkové ceny díla odečtena cena nepoužitého materiálu vlivem méně prací a cena neuskutečněných prací vlivem méně práce, a to v plné výši bez jakéhokoliv krácení. 3. Sazba DPH bude v případě její změny stanovena v souladu s platnými právními předpisy. 4. Zhotovitel je povinen vyhotovit krycí list faktury, který musí být odsouhlasen odpovědnými osobami stran smlouvy. Teprve na základě odsouhlaseného krycího listu může být vystaven daňový doklad. 5. Cena díla bude zaplacena na základě celkové faktury, jež bude vystavena zhotovitelem na základě skutečně provedených a odsouhlasených prací oprávněnou osobou objednatele. Faktura bude předložena ve dvou vyhotoveních. Faktura (daňový doklad) vystavená zhotovitelem musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy, zejména dle § 29 zákona č. 235/2004, o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. 6. Celková faktura musí zejména obsahovat: - označeni faktury a její číslo, - firmu (obch. jméno), IČO, dič, údaj o zapsáni v obchodním rejstříku či jiné evidenci, - sídlo objednatele a zhotovitele, - bankovní spojeni zhotovitele, - předmět plnění, - fakturovanou částku, - údaj o splatnosti faktury, - číslo jednací smlouvy o dílo. 7. Zhotovitel je povinen přiložit k faktuře kopii protokolu a krycí list faktury. 8. Smluvní strany se dohodly na lhůtě splatnosti faktury v délce třiceti (30) kalendářních dnů ode dne doručeni faktury objednateli na kontaktní adresu objednatele. V případě pochybností se má za to, že dnem doručení se rozumí třetí den ode dne prokazatelného odeslání faktury. Cena díla se považuje za uhrazenou okamžikem odepsáni fakturované ceny díla z bankovního účtu objednatele ve prospěch zhotovitele. Pokud objednatel uplatní nárok na odstranění vady díla ve lhůtě splatnosti faktury, není objednatel povinen až do odstranění vady díla uhradit cenu díla. Okamžikem odstraněni vady díla začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce třiceti (30) kalendářních dnů. Smluvní strany se dohodly, že splatnost faktury doručené v období od 15. prosince 2018 do 28. února 2019 činí 60 kalendářních dnů ode dne doručeni faktury. 9. Zhotovitel je povinen vystavit fakturu nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne předání díla dle protokolu a neprodleně (do 5 kalendářních dnů ode dne jejího vystavení) po jejím vyhotovení ji 5 YIdoručit objednateli na adresu uvedenou v ČI. VI. odst. 15 této smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení zhotovitele s vyhotovením faktury a odesláním faktury je zhotovitel v prodlení ve smyslu prodlení věřitele dle § 1975 občanského zákoníku. Smluvní strany se dohodly, že promlčecí doba pro uplatnění práva zhotovitele na vystavení a doručení faktury na úhradu ceny díla (výzvy k zaplacení) objednateli dle této smlouvy činí 1 kalendářní rok ode dne i předání díla dle protokolu. 10. Smluvní strany se dohodly, že promlčecí doba pro uplatněni práva zhotovitele na zaplaceni ceny díla dle této smlouvy činí 1 kalendářní rok ode dne, kdy se cena díla stala splatnou. 11. Objednatel nebude poskytovat zhotoviteli jakékoliv zálohy na úhradu ceny díla nebo jeho části. 12. Pokud objednatel uplatni právní nárok na odstranění vady díla ve lhůtě splatnosti faktury, není objednatel povinen až do odstranění vady díla uhradit cenu díla dle ČI. VI. odst. 1 této smlouvy. Okamžikem předání díla po odstraněni vady objednateli začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce 30 kalendářních dnů. O předání díla po odstraněni vady bude vyhotoven nový předávací protokol (na předáni díla po odstraněni vady se použiji výše uvedená ustanovení ČI. Ill. této smlouvy). V případě předání díla po odstranění vady v období od 15. prosince 2018 do 28. února 2019 činí nová lhůta splatnosti faktury 60 kalendářních dnů ode dne podpisu nového předávacího protokolu oběma smluvními stranami. 13. Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti faktury vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti stanovené touto smlouvou nebo budou-li tyto údaje uvedeny chybně. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. V takovém případě není objednatel v prodlení se zaplacením ceny díla, Okamžikem doručení náležitě doplněné či opravené faktury začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce třiceti (30) kalendářních dnů. V případě doručeni náležitě doplněné či opravené faktury v období od 15. prosince 2018 do 28. února 2019 činí nová lhůta splatnosti faktury 60 kalendářních dnů ode dne jejího doručeni objednateli. 14. Objednatel nemá povinnost účasti na režimu přeneseni daňové povinnosti dle §92a ve smyslu ustanovení §5 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb. o DPH. 15. Zhotovitel doručí fakturu na adresu KŘP-U, Odbor správy majetku, Oddělení správy nemovitého majetku, Lidické nám. 899/9, 401 79 Ústí nad Labem 2. 16. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za nedodrženi termínu pro zaplaceni svých peněžitých závazků pouze zákonný úrok z prodlení ve výši dle nařízeni vlády č. 351/2013 Sb. počítaný z dlužné částky. Článek VII. Kontrola provádění díla 1. Kontrola průběhu prací na díle bude vykonávána dle potřeb objednatele. Zhotovitel se zavazuje předkládat objednateli na jeho žádost písemné informace o průběhu a obsahu prací v rámci zhotovováni díla, a to nejpozději do třech (3) pracovních dnů od doručení žádosti objednatele, která může být učiněna a doručena i prostřednictvím e-mailu nebo faxu. 2. Objednatel je oprávněn nařídit v rámci kontroly průběhu prací na díle kontrcdnl den, který se bude konat v místě a době určené objednatelem, a zhotovitel je povinen se kontrolního dne zúčastnit a předložit veškeré požadované informace a dokumenty. Objednatel je povinen zhotoviteli písemně oznámit kontrolní den nejméně pět (5) pracovních dnů před jeho konáním. 3. Zhotovitel je povinen umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly kontrolu dokladů souvisejících s plněním zakázky, a to po dobu danou právními předpisy k jejich archivaci (zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů). Článek Vlll. Povinnost mlčenlivosti 1. Zhotovitel se zavazuje zachovávat ve vztahu ke třetím osobám mlčenlivost o informacích, které při plněni této smlouvy získá od objednatele nebo o objednateli či jeho zaměstnancích a 6 ,, ,l .l'f " spo|upracovnĹcÍch a nesmí je zpřístupnit bez písemného souhlasu objednatele žádné třetí osobě Ý//" aan.i jeo pinofuožrimt vacreo,zkptoerrué sjsoúučevleemřejtnéětopsřmístlouupvnyé,, lneedbaože se jedná: b. o případ, kdy je zpřístupněni informace vyžadováno zákonem nebo závazným rozhodnutím oprávněného orgánu. 2. Zhotovitel je povinen zavázat povinnosti mlčenlivosti podle odstavce 1. Všechny osoby, které se budou podílet na zhotovováni díla dle této smlouvy. 3. Za porušeni povinnosti mlčenlivosti osobami, které se budou podílet na poskytování služeb dle této smlouvy, odpovídá zhotovitel, jako by povinnost porušil sám. 4. Povinnost mlčenlivosti trvá i po skončeni účinnosti této smlouvy. 5. jestliže zhotovitel poruší jakoukoli povinnost dle tohoto článku smlouvy, zavazuje se zhotovitel uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši pět procent z ceny díla včetně DPH za každé jednotlivé porušení povinnosti. Stejnou výši smluvní pokuty uhradí zhotovitel objednateli také v případě porušení povinnosti plynoucí z ČI. XV. odst. 1 a 2 této smlouvy. Článek lX. Smluvní pokuty 1. Smluvní strany se dohodly, že výše smluvní pokuta dle žádného z ustanoveni této smlouvy nesmí přesáhnout 100 % ceny díla dle ČI. VI. odst. 1 této smlouvy včetně DPH. 2. Úročení zákonných úroků z prodleni se zakazuje. 3. Povinnost uhradit smluvní pokutu vzniká dnem doručení výzvy k jejímu zaplaceni povinné straně s dobou splatnosti 7 dnů, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Nárok na smluvní pokutu vzniká okamžikem porušeni smluvní povinnosti. Úročeni zákonných úroků z prodlení je zakázané. 4. Objednatel je v souladu s ustanovením § 1982 občanského zákoníku oprávněn jednostranně započíst jakékoliv splatné peněžité pohledávky za zhotovitelem vůči ceně díla, a to především pohledávky smluvních pokut. 5. V souladu s § 42 odst. 2 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích (dále jen ,,zákon o majetku České republiky") je zhotovitel oprávněn započíst svou pohledávku za objednatelem na svůj dluh vůči objednateli pouze po vzájemné dohodě s objednatelem. 6. Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok smluvních stran na náhradu majetkové i nemajetkové újmy v plné výši, vzniklé porušením ustanoveni smlouvy, na jehož základě je smluvní pokuta požadována, ani povinnost smluvních stran řádně plnit veškeré své závazky z této smlouvy. 7. Objednatel je povinen oznámit zhotoviteli započtení dluhu zhotovitele na pohledávku objednatele, a to do 7 dnů ode dne započteni. Toto oznámeni nemá konstitutivní charakter. Článek X. Odstoupení od smlouvy 1. Za podstatné porušení této smlouvy zhotovitelem, které zakládá právo objednatele na odstoupeni od této smlouvy, se považuje zejména: a. prodlení zhotovitele s dokončením a předáním řádně dokončeného díla o vÍce než sedm (7) kalendářních dnů, b. prodlení zhotovitele s odstraněním vad díla ve lhůtách dle ČI. XI. této smlouvy o více než sedm (7) kalendářních dnů, c. prodlení zhotovitele s odstraněním záručních vad díla ve lhůtách dle ČI. XII. této smlouvy o vÍce než sedm (7) kalendářních dnů, d. porušení jakékoli povinnosti zhotovitele podle ČI. Vlil. této smlouvy, e. postup zhotovitele při zhotoveni díla v rozporu s pokyny objednatele. 2. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že 7 r a. vůči majetku zhotovitele probíhá insdvenčni řízení, v němž bylo vydáno rozhodnuti o úpadku, pokud to právni předpisy umožňuji, b. insolvenční návrh na zhotovitele byl zamítnut proto, že majetek zhotovitele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízeni, c. zhotovitel vstoupí do likvidace, d. zhotovitel pozbyl oprávnění k plnění této smlouvy. O shora uvedeném je zhotovitel povinen objednatele neprodleně informovat. 3. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě prodlení objednatele s úhradou ceny díla o vÍce než 14 kalendářních dnů. 4. Účinky každého odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručeni písemného projevu vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupení od smlouvy, či jiná forma zániku této smlouvy se nedotýká zejména nároku na náhradu škody, smluvní pokuty a povinnosti mlčenlivosti. 5. Jestliže dojde ke zmaření účelu této smlouvy z důvodu stojÍcÍho na straně zhotovitele (zejména dojde-li k odstoupení od smlouvy ze strany objednatele z důvodu uvedeného v § 2002 odst. 2 občanského zákoníku - např. z důvodu ztráty způsobilosti zhotovitele k plněni této smlouvy či z důvodu důvodného předpokladu nedodrženi termínu dokončení díla ze strany zhotovitele apod.) je zhotovitel povinen uhradit objednateli částku ve výši patnáct procent z ceny díla včetně DPH, a to jako paušalizovanou náhradu újmy, pokud se neprokáže, že skutečná výše újmy je vyšší. 6. Objednatel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu kdykoliv s třicetidenní (30) výpovědní lhůtou, která počíná běžet prvním dnem následujichn po doručení výpovědi, v takovém případě je zhotovitel povinen učinit již jen takové úkony, bez nichž by mohly být zájmy objednatele vážně ohroženy. Článek XI. Odpovědnost za vady díla 1. Práva z vadného plnění vyplývají pro smluvní strany obecně z ust. § 2615 a násl. občanského zákoníku. 2. Zhotovitel je povinen předat objednateli dílo bez vad a nedodělků a prohlašuje, že dílo ani jeho součásti nemají právní vady ve smyslu § 1920 občanského zákoníku, a že plněním dle této smlouvy nezasahuje do práv průmyslového či duševního vlastnictví ani do jiných práv třetích osob. Zhotovitel je povinen zhotovit dílo řádně, tedy zejména jako profesionál, s odbornou péči a s přihlédnutím k oprávněným zájmům objednatele, v souladu s podmínkami uvedenými v této smlouvě a jejích přílohách a se všemi příslušnými právními a technickými normami. 3. V případě, že vlivem vady díla dojde k újmě na zdraví pracovníka objednatele nebo třetí osoby či k ohrožení veřejného pořádku, či k újmě na majetku objednatele nebo třetí osoby, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli částku ve výši deset procent z celkové ceny díla včetně DPH, a to jako paušalizovanou náhradu majetkové újmy, pokud skutečná výše újmy nebude vyšší. 4. Stane-li se zřejmou vada plněni až po předání díla upozorní na tuto skutečnost objednatel zhotovitele písemně, a to neprodleně po jejím zjištěni. Za vadu díla se považuje i vada materiálu použitého při prováděni díla. 5. Termín pro odstraněni dodatečně zjištěných vad a nedodělků díla dle odst. 4 tohoto článku smlouvy a jeho následné předání objednateli je 15 kalendářních dni ode dne, kdy objednatel zhotovitele na vadu díla upozornil, pokud se strany nedohodli jinak. o přesném terminu předáni díla po odstranění vad a nedodělků informuje zhotovitel objednatele nejpozději dva (2) pracovni dny předem. Tento termín nemá vliv na termín stanovený pro řádné dokončeni a předání díla dle ČI. Ill. odst. 6 této smlouvy. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním vad díla a předání díla po jejich odstranění je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši pět desetin procenta z ceny díla včetně DPH za každý byt' i započatý den prodlení s předáním díla po odstranění vady díla. 6. Veškeré náklady spojené s odstraněním vad a nedodělků díla nese zhotovitel. Veškeré náklady spojené s uplatněním práv objednatele z vadného plněni nese zhotovitel, 8 'r" Článek XII, Záruka d 1. Záruční doba týkající se díla počíná běžet předáním díla bez vad a nedodělků. 2. Zhotovitel ručí za kvalitu jím prováděných prací (díla) dle této smlouvy, tedy zejména za to, že bylo dílo provedeno v souladu s touto smlouvou včetně jejích příloh a veškerými právními i technickými normami vztahujíchni se k prováděnému dílu, a dále za to, že si práce jím provedené svou kvalitu a své požadované vlastnosti zachovají minimálně po dobu 24 měsíců od data předáni objednateli za podmínek uvedených v předávacím protokolu (záruční lhůta pro provedené práce). 3. Zhotovitel ručí za jakost veškerých použitých a řádně instalovaných materiálů a zařízení v rámci provádění díla, tedy zejména za to, že mají tyto materiály a zařízení vlastnosti a kvalitu minimálně v požadovaném rozsahu dle této smlouvy, a dále za to, že si tyto materiály a zařIzení svou kvalitu a své požadované vlastnosti zachovají minimálně po dobu 24 měsíců, ode dne předáni díla (záruční lhůta pro použité materiály a zařízení), neposkytuje-li jejich výrobce záruční lhůtu delší. 4. Zhotovitel je povinen objednateli poskytnout v písemné podobě podmínky údržby a zacházení s materiály, výrobky a zařizenImi, jejichž nedodržení vylučuje odpovědnost za výskyt vady v záruční lhůtě. 5. Reklamace vad musí být provedena písemně. Smluvní strany se dohodly, že reklamace vad bude vždy řešena jejich odstraněním, tj. v případě vad provedených prací, jejich opravou a v případě vad materiálů či zařízení jejich výměnou za nové materiály či zařízení včetně jejich opětovné instalace. 6. výskyt eventuálních záručních vad oznámí objednatel zhotoviteli písemně spolu s uplatňovanými reklamačními nároky bez zbytečného odkladu po jejich zjištěni. Zhotovitel je povinen sdělit objednateli své stanovisko k reklamaci prokazatelným způsobem zápisem o projednání reklamace nejpozději do 2 pracovních dnů od jejich doručeni, a to na základě prověřeni stavu na místě. Neučiní-li tak, má se za to, že reklamaci uznává a odstranění vad provede nejpozději ve lhůtě uvedené niže. 7. Zhotovitel je povinen nastoupit na odstranění záruční vady do 5 pracovních dnů od jejího řádného oznámení, nedohodne-li se s objednatelem jinak. v případě nedodrženi sjednaného termínu zahájení odstraňování záručních vad je zhotovitel povinen zaplatit objednateli za každý byt' i započatý den prodlení smluvní pokutu ve výši tři desetiny procenta z ceny díla včetně DPH, a to za každou vadu, jejíž odstraňování zhotovitel dosud nezahájil, a to za každý byt' i započatý den prodlení. 8. Zhotovitel je povinen odstranit záruční vadu nejpozději do 20 kalendářních dnů od zahájeni oprav, nedohodne-li se s objednatelem jinak. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním záručních vad je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši pět desetin procenta z ceny díla včetně DPH za každý byt' i započatý den prodlení s odstraněním záruční vady. 9. Reklamace jsou ze strany objednatele řešeny osobou oprávněnou jednat za objednatele ve věcech technických. Článek Xlll. Další povinnosti zhotovitele 1. Zhotovitel je povinen po ukončeni realizace díla předložit objednateli případný seznam poddodavatelů, kteří se na zhotoveni díla podíleli a jimž za plněni poddodávek uhradil nebo je povinen uhradit více než 10 % z celkové ceny díla. Článek XIV. Kvalitativní podmínky 1, Požadovaná kvalita a způsob její kontroly jsou dány zadávacími podmínkami, státními technickými normami, právními a bezpečnostnimi předpisy. Kontrolu prováděni prací a dodržováni požadované kvality bude sledovat pověřený pracovník oddělení správy nemovitého majetku KŘP-U, 9 Y" " 2. Zhotovitel díla má za povinnost doložit objednateli doklad o schválení výrobku a o jeho Y kvalitativním zatříděni vždy před jeho zabudováním. 3. Zhotovitel bude dílo realizovat v souladu se směrnicemi normy ČSN EN ISO 9001:2009 a garantuje, že předmět plněni bude mít po stanovenou dobu předepsané vlastnosti. Článek XV. Ostatní ujednáni 1. Smluvní strany jsou povinny bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně případné změny údajů v záhlaví smlouvy. 2. Zhotovitel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn postoupit práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu. Postoupení práv a povinností z této smlouvy, či smlouvy samotné na třetí osobu v rozporu s větou první tohoto odstavce smlouvy je neplatné. 3. Zhotovitel je povinen upozornit objednatele písemně na existujÍcÍ či hrozící střet zájmů bezodkladně poté, co střet zájmů vznikne nebo vyjde najevo, pokud zhotovitel při vynaložení veškeré odborné péče nemohl střet zájmů zjistit před uzavřením této smlouvy. 4. Zhotovitel prohlašuje, že proti němu není v současné době vedena exekuce, ani proti němu není vedeno insolvenční řízenI, není v úpadku, ani nebyl insolvenční návrh zhotovitele zamítnut proto, že majetek zhotovitele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčniho řizení. Jestliže se toto prohlášení zhotovitele ukáže být nepravdivým, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši deset procent z ceny díla včetně DPH. Stejnou výši smluvní pokuty uhradí zhotovitel objednateli také v případě porušení povinnosti plynoucí z odst. 3 tohoto článku smlouvy. 5. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím osob oprávněných jednat jménem smluvních stran, kontaktních osob, popř. jimi pověřených pracovníků. 6. Zhotovitel bez jakýchkoliv výhrad souhlasí se zveřejněním své identifikace a dalších údajů uvedených ve smlouvě včetně ceny díla na profilu objednatele. 7. Tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv v platném znění (dále jen ,,zákon o registru smluv"), který nabyl účinnosti dne 1. července 2016. 7. Podkladem pro uzavření této smlouvy o dílo je nabídka zhotovitele ze dne 5. listopadu 2018, která byla na základě zadávacího řízení vybrána jako nejvýhodnější. 8. Vzájemná práva a povinnosti smluvních stran se řídí především touto smlouvou, zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek a zákonem o majetku České republiky. V rozsahu tímto neupraveném se vzájemná práva a povinnosti smluvních stran řídí především občanským zákoníkem. Kupující uzavírá tuto smlouvu jakožto organizační složka státu příslušná k hospodaření s majetkem státu ve smyslu zákona o majetku České republiky, a to v rámci své nepodnikatelské činnosti a k naplňování veřejného zájmu. ProdávajÍcÍ uzavírá tuto smlouvu jako profesionál a jako podnikatel ve smyslu § 5 a § 420 an. občanského zákoníku. Článek XVI. Závěrečná ustanoveni 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti potom okamžikem jejího zveřejněni v registru smluv ve smyslu zákona o registru smluv v platném znění. 2. V souladu s § 12 odst. 1 zákona o majetku České republiky může být tato smlouva změněna pouze oboustranně odsouhlasenými písemnými vzestupně číslovanými dodatky k této smlouvě. 3. Smluvní strany se zavazují, že veškeré spory vzniklé v souvislosti s realizací smlouvy budou přednostně řešeny smírnou cestou - dohodou. Nedojde-li k dohodě, budou spory řešeny před příslušným soudem, nikoliv rozhodcem. 10 4. Smlouva je vyhotovena ve třech (3) stejnopisech, přičemž objednatel obdrží 2 vyhotovení a zhotovitel obdrží 1 vyhotovení. 5. Nedílnou součástí této smlouvy je příloha č. 1 - rozpočet. 6. Každá ze smluvních stran prohlašuje, že tuto smlouvu uzavírá svobodně a vážně, že považuje obsah této smlouvy za určitý a srozumitelný, a že jsou jí známy veškeré skutečnosti, jež jsou pro l uzavřeni této smlouvy rozhodujÍcÍ, na důkaz čehož připojují smluvní strany k této smlouvě své podpisy. V Chomutově dne """ "' """ "" Š Ing. René Konečný n náměstek ředitele KŘP-U pro ekonomiku 'č Miros jednatel společnosti POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVI' POLICIE ÚSTECKÉHO KRAJE POŠTOVNÍ SCHRÁNKA 179 401 79 ÚSTÍ NAD LABEM 11 E l l Příloha č. 1 Rozpočet dodávka a montáž žaluzií do oken v objektu 4510, Chomutov rozměr (Š/v) Zkrácený popis barva Mj množství cena za Iks cena za Iks s náklady celkem bez DPH náklady celkem s DPH cm žaluzie horizontálni RAL9001 bez DPH DPH dodávka montáž dodávka montáž 110x150 žaluzie horizontálni RAL9001 85 568,00 6 720,00 103 537,28 8 131,20 96x153 RAL 9005 ks 224 382,00 462,22 1 436,00 120,00 145,20 270x210 žaluzie vertikálni RAL 9005 1 834,00 300,00 1 737,56 363,00 320x210 žaluzie vertikálni RAL 9005 ks 4 359,00 434,39 2 173,00 300,00 2 219,14 363,00 300x210 žaluzie vertikálni RAL9001 2 173,00 300,00 2 629,33 363,00 žaluzie horizontálnI RAL9001 ks 1 1 834,00 2 219,14 8 192,00 960,00 2 629,33 1 161,60 96x72 žaluzie horizonrálni RAL9001 l 052,00 120,00 9 912,32 145,20 93x93 žaluzie horizontálni RAL9001 ks 1 2 173,00 2 629,33 1 272,92 36,30 96x153 žaluzie horizontální RAL9001 359,00 30,00 434,39 1 597,20 110x151 žaluzie hori2ontáiní RAL9001 ks 1 2 173,00 2 629,33 16 808,00 1 320,00 20 337,68 145,20 80x151 žaluzie vertikální RAL9001 1 232,00 120,00 1 490,72 605,00 750x210 žaluzie vertikální RAL5015 ks 32 256,00 309,76 1 016,00 500,00 1 229,36 363,00 290x210 žaluzie vertikální RAL5015 1 935,00 300,00 2 341,35 242,00 436x225 žaluzie vertikálni RAL5015 ks 4 263,00 318,23 200,00 387,20 220,00 228X215 žaluzie vertikální RAL9001 320,00 200,00 1 868,24 220,00 222x215 žaluzie horizontá|ní RAL9001 ks 1 359,00 434,39 1 544,00 200,00 1 868,24 387,20 96X91 žaluzie horizontálni RAL9001 1 544,00 320,00 2 710,40 1 016,40 79x150 žaluzie horizontá|nÍ ks 44 382,00 462,22 2 240,00 840,00 10 435,04 689,70 111x153 8 624,00 570,00 8 782,18 ks 4 308,00 372,68 7 258,00 ks 2 508,00 614,68 ks 1 1 935,00 2 341,35 ks 1 320,00 387,20 ks l 1 544,00 1 868,24 ks 1 1 544,00 1 868,24 ks 8 280,00 338,80 ks 28 308,00 372,68 ks 19 382,00 462,22 175 822,68 16 194,20 Celkem bez DPH 158 691,64,- KČ cena celkem 192 016,88 S DPH ~» C' :>" r "h ŠM okna grou ( ;ŕ Rybná 716/2 110 DO Praha 1- Sta lČ: 04768230, DiC: C2