Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7579387: Smlouva o dílo - zhotovení projektové dokumentace

Příloha smlouva-o-dilo-skutec.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo č. 1/2018

na zhotovení projektové dokumentace stavby a projektové
             dokumentace vnitřního vybaveni stavby

     "Speciální ZŠ Skuteč - půdní vestavba a přístavba"

Smluvní strany

1. Objednatel: Speciální základní škola a praktická škola Skuteč, Rubešova 531, 539 73

                 Skuteč
                           zastoupen: Mgr. Be. Petrem Vtípilem

                 Osoba oprávněná jednat ve věcech technických:

                 Mgr. Be. Petr Vtípil
                 Bankovní spojeni: Česká spořitelna, Skuteč

                 IČ: 72048905     č.ú. 1232211389/0800

                 DIČ: CZ72048905

2. Zhotovitel :  ADAM PRVNĹspol.s.r.o.

                 sídlo: Jindřišská 746, 530 02 Pardubice

                 zastoupen: Akad. Arch. Miloslav Chaloupka

                 Osoby  oprávněné  jednat                       ve  věcech  technických:

                 Akad. Arch. M. Chaloupka, ing. arch. M. Adámek

                 Bankovní spojení: Komerční banka Pardubice

                                     Č. ú.: 4343561/0100
                 lČ: 47452064

                 DIČ: CZ47452064

                 spisová značka rejstříkového soudu: KS Hr. Králové odd.C, vI. 2560

          uzavírají tuto smlouvu o dílo, kterou se zhotovitel zavazuje řádně a včas, na svůj
náklad a nebezpečí, provést pro objednatele dílo dle podmínek této smlouvy a jejich příloh a
objednatel se zavazuje za podmínek této smlouvy dílo převzít a zaplatit zhotoviteli
dohodnutou cenu za jeho provedení.

                                                      Článek l.
                                                   Předmět díla

1. Zhotovitel se zavazuje za podmínek této smlouvy v rozsahu projektového záměru
      předmětné stavby pro objednatele zpracovat

     a. dokumentaci pro podání žádosti o vydáni společného povo|enj pro stavbu Speciální
          ZŠ Skuteč - půdní vestavba a přístavba v rozsahu dle zákona č. 183/2006 Sb., o
          územním plánování a stavebním řádu, v platném znění (dále jen ,,stavební zákon") a
          jeho prováděcích vyhlášek. Součástí dokumentace je zakreslení stavby do katastrální
          mapy, návrh oddělovacího geometrického plánu včetně souhlasu stavebního úřadu s
          dělením pozemků, výpisy dotčených pozemků z katastru nemovitostí, záborový
          elaborát, stanovení odvodů za zábory zemědělského a lesního půdního fondu,
          obstaráni souhlasů, popř. stanovisek vlastníků pozemků k záborům a věcným
           břemenům, obstarání rozhodnutí dotčených orgánů podle zvláštních právních

                        Strana 1 (celkem 11)                        SOD č. 1/2018
          předpisů, obstaráni závazných stanovisek a obstaráni stanovisek vlastníků veřejné
          dopravní a technické infrastruktury a jejich zapracováni do čistopisu a sepsáni
          žádosti o vydání společného povolení tak, aby mohlo být vydáno pravomocné
          společné povolenI. Součástí projektové dokumentace bude plán bezpečnosti a
          ochrany zdraví při práci na staveništi zpracovaný osobou odborně způsobilou podle
          zákona č. 309/2006 Sb., v platném znění s ohledem na druh a velikost stavby tak,
          aby pIně vyhovoval potřebám zajištěni bezpečné a zdraví neohrožujÍcÍ práce a
          projekt ZOV. Součástí projektové dokumentace je i rozpočet stavby dle specifických
          pravidel pro žadatele a příjemce vydaných k příslušné výzvě v rámci IROP.
          Objednatel je povinen bez jakéhokoliv odkladu předat zhotoviteli vydané územní
          rozhodnuti a stavební povoleni k porovnáni věcných údajů uvedených v žádosti o
          vydáni územního rozhodnutí a stavebního povolení s údaji uvedenými ve vydaném
          rozhodnuti. V případě zjištění rozdílných údajů mezi výše uvedenými podklady a
          vydaným rozhodnutím musí zhotovitel v termínu před nabytím právni moci rozhodnuti
          o této skutečnosti informovat objednatele a příslušný stavební úřad.

     b. zadávací dokumentaci - dokumentaci pro prováděni stavbV na stavbu Speciální ZŠ
          Skuteč - půdní vestavba a přístavba, která bude zpracována do podrobností
          nezbytných pro zpracováni nabídky pro realizaci stavby (tedy stupeň projektové
          dokumentace pro provádění stavby vC. soupisu stavebních prací, dodávek a služeb
          s výkazem výměr) dle ust. § 92 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných
          zakázek (ZZVZ) a jeho prováděcích předpisů, zejm. vyhl. č. 169/2016 Sb., platných a
          účinných v době dokončení dokumentace. Není-li to odůvodněno předmětem veřejné
          zakázky, nesmí dokumentace zvýhodnit nebo znevýhodnit určité dodavatele nebo
          výrobky tím, že technické podmínky stanoví prostřednictvím přímého nebo
          nepřímého odkazu na určité dodavatele nebo výrobky, nebo patenty na vynálezy,
          užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označeni původu. projektová
          dokumentace bude zpracována dle vyhl. č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb,
          v platném znění.

    c. projektovou dokumentaci vnitřního vybavení stavby Speciální ZŠ Skuteč - půdní
          vestavba a přístavba podle požadavku objednatele v rozsahu zakreslení vnitřního
          vybavení do půdorysu projektované stavby v úrovni dokumentace pro stavební
          povoleni VC. zpracováni specifikace a soupisu dodávek projektovaného vybaveni pro
          účely jejího použiti jako součásti zadávací dokumentace veřejné zakázky na pořizenl
          vnitřního vybavení tak, aby vyhověla požadavkům ust. § 89 a násl. ZZVZ.
          Dokumentace nesmí zvýhodnit nebo znevýhodnit určité dodavatele nebo výrobky tím,
          že technické podmínky stanovi prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu na
          určité dodavatele nebo výrobky, nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové
          vzory, ochranné známky nebo označení původu, není-li to odůvodněno předmětem
          veřejné zakázky.

          Projektová dokumentace podle bodu b) bude obsahovat u jednotlivých stavebních
          objektů relevantní kód CPV, CZ-CPA a CZ-CC. Parě č. 1 a 2 bude obsahovat
          oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr dle vyhl.
          č. 169/2016 Sb. ve znění platném v době dokončení dokumentace. Použitá cenová
          úroveň bude v komentáři uvedena. Ceny budou uvedeny bez DPH, u všech položek
          bude stanovena sazba DPH a uvedena cena včetně DPH. Relevantní části
          ustanovení tohoto ustanoveni se přiměřeně použijí i pro projektovou dokumentaci
          podle bodu C).

2. Součásti díla je provedení všech potřebných průzkumných prací, které jsou nezbytné
      pro zpracováni projektové dokumentace a řádné provedení projektovaného díla. Před
      zahájením projekčních prací svolá zhotovitel vstupní jednání s objednatelem, na kterém
      bude upřesněn další postup a stanoveny terminy dalších jednání.

Strana 2 (celkem 11)  SOD č. 1/2018
3. V závěru prací na dokumentaci svolá zhotovitel jednání, na kterém seznámí objednatele
      s rozpracovanou dokumentací. Součástí předmětu plnění této smlouvy je i zapracováni
      připomínek objednatele do dokumentace. Zhotovitel je dále povinen zajistit odborné
      posouzeni východočeského muzea v Pardubicích k předpokládanému výskytu
      archeologických situací a nálezů v místě stavby. Spojení na kontaktní osobu muzea
      sdělí zhotoviteli na vyžádání osoba jednajIcí ve věcech technických.

4. Dokladová část dokumentace bude obsahovat zápisy ze všech jednání uskutečněných
      mezi objednatelem a zhotovitelem v průběhu plnění díla. Součástí dokladové části bude
      i souhlasné stanovisko uživatele s projektovou dokumentací.

5. Zhotovitel zpracuje a předá objednateli dílo v písemné formě v českém jazyce v šesti
      vyhotoveních. Dále bude dílo zároveň předáno v digitálni formě na nosiči CD nebo
      DVD ve formátu *.DOC nebo *.DOCX, výkresová část v AUTOCAD formát *.D\NG a
      současně ve formátu *.PDF, tabulky budou ve formátu *.XLS nebo *.XLSX. Oceněný a
      neoceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr v rozsahu
      stanoveném prováděcím právním předpisem, vyhl. č. 169/2016 Sb., bude předán ve
      formátu *.XLS nebo *.XLSX a tištěné podobě autorizované. Dále předá zhotovitel
      objednateli zadávací dokumentaci - dokumentaci pro provádění stavby v digitálni formě
      v komprimovaném formátu *.ZIP, přičemž jednotlivé soubory komprimovaného formátu
      nesmí přesáhnout datovou velikost 45 MB. V případě potřeby dalších vícetisků se
      zhotovitel zavazuje tyto vícetisky zhotovit mimo sjednanou smluvní odměnu pouze za
      cenu nákladů na zhotoveni kopií za ceny obvyklé v PLG centrech včetně kompletace.
      Celková situace stavby bude v systému JTSK, Balt po vyrovnání. Všechna parě budou
      řádně autorizována. Jedno parě bude obsahovat originály dokumentů.

                                                          Článek ll.
                               Cena díla, platební a fakturační podmínky

1. Cena, kterou je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli za řádně provedené dílo činí
      celkem:
          754 100,- KČ bez DPH (dále jen ,,smluvní cena").
          DPH činí 158 361,- KČ.
          Cena včetně DPH činí 912 461,- KČ.

Z toho:

          - cena včetně DPH za předmět díla uvedený v ČI. l bod 1. písm. a) činí 479 039,- KČ.

          - cena včetně DPH za předmět díla uvedený v ČI. l bod 1. písm. b) činí 336 622,- KČ.

          - cena včetně DPH za předmět díla uvedený v ČI. l bod 1. písm. C) činí 96 800,- KČ.

  Uvedená smluvní cena je cenou nejvýše přípustnou a zahrnuje veškeré dodávky, služby,
práce a náklady zhotovitele vzniklé v souvislosti s prováděním díla popsaného v této
smlouvě (mimo vyžádaných vIcetisků). Smluvní strany ujednávají, že při změně sazby DPH
se cena díla vC. DPH navyšuje/snižuje v souladu s touto změnou sazby.

2. Objednatel se zavazuje uhradit zhotoviteli celkovou cenu díla uvedenou v bodě 1. tohoto
      článku na základě jeho faktur a na základě předávacích protokolů v souladu s dalšími
      podmínkami uvedenými v této smlouvě.

Strana 3 (celkem 11)  SOD č. 1/2018
3. Právo zhotovitele na fakturaci, včetně fakturace DPH, vzniká dnem podepsáni protokolu
      o předání a převzetí předmětu díla oběma smluvními stranami. Kopie uvedeného
      protokolu bude přílohou faktury.

4. Faktura bude adresována:
      Speciální základni škola a praktická škola Skuteč, Rubešova 531, 539 73 Skuteč

5. Faktura bude splňovat náležitosti daňového dokladu v souladu s právními předpisy a
      zvyklostmi (včetně správně uvedeného názvu, sídla a čísla smlouvy objednatele).
      Objednatel je oprávněn vrátit zhotoviteli bez zaplacení fakturu, která nemá náležitosti
      uvedené v tomto ustanoveni nebo vykazuje jiné vady. Současně s vrácením faktury
      sdělí objednatel zhotoviteli důvody vráceni. V závislosti na povaze vady je zhotovitel
      povinen fakturu opravit nebo nově vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává
      běžet původní lhůta splatnosti faktury. Nová lhůta splatnosti začíná běžet ode dne
      doručení objednateli doplněné, opravené nebo nově vyhotovené faktury s příslušnými
      náležitostmi, sp|ňující podmínky této smlouvy.

6. Faktury jsou splatné do 30 kalendářních dnů ode dne prokazatelného doručeni faktury
      objednateli.

7. Úhradou se rozumí odepsání fakturované částky z účtu objednatele.

                                                         Článek Ill.
                                                     Termin plnění

1. Zhotovitel se zavazuje řádně dokončené dílo dle ČI. l. této smlouvy předat objednateli
      v těchto terminech:

     - předmět díla uvedený v ČI. l bod 1. písm. a) nejdéle do 75 kalendářních dnů od vstupu
     smlouvy v účinnost.

     - předmět díla uvedený v ČI. I bod 1. písm. b) nejdéle do 60 dnů od nabyti právní moci
     stavebního povoleni.

     - předmět díla uvedený v ČI. l bod 1. písm. c) nejdéle do 120 kalendářních dnů od vstupu
     smlouvy v účinnost.

2. Zhotovitel bere na vědomi, že prodlení s předáním předmětu díla podléhá sankcím
      sjednaným dále v této smlouvě.

                                                         Článek lV.
                                                     Prováděni díla

1. Zhotovitel bude při provádění díla postupovat s odbornou péči. Dodávky, práce a služby,
      které jsou předmětem této smlouvy, zhotovitel dodá nebo provede v takovém rozsahu a
      jakosti, aby výsledkem bylo kompletní dílo odpovídajÍcÍ podmínkám stanoveným touto
      smlouvou a účelu použití.

2. Zhotovitel je povinen dílo provést ve sjednané době a v souladu s dalšími podmínkami
      stanovenými touto smlouvou. Zhotovitel se zavazuje zajistit v rámci provádění díla úplné
      a včasné provedení všech prací nutných pro řádné dokončeni díla bez vad a další
      plněni, jejichž provedeni je pro řádné a včasné dokončení díla nezbytné.

Strana 4 (celkem 11)  SOD č. 1/2018
3. Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat veškeré předpisy, pokud se vztahují
      k prováděnému dílu, Pokud porušením těchto předpisů zhotovitelem vznikne škoda,
      nese náklady zhotovitel.

4. Předmět díla musí vyhovovat technickým a právním normám a ostatním předpisům
      platným v České republice a bude obsahovat veškeré části, vyžádané stavebním
      úřadem a zainteresovanými orgány.

5. Zhotovitel prohlašuje, že mu jsou známy technické, kvalitativní a specifické podmínky,
      za nichž se má dílo realizovat.

6. Zhotovitel bere na vědomi, že na dílo se vztahují specifické podmínky vyp|ývajÍcÍ ze
      skutečnosti, že projekt je určen k uplatnění v rámci Integrovaného regionálnIho
      operačního programu. Vybrané povinnosti plynoucí z tohoto zařazení a odkazy na plné
      znění podmínek operačního programu jsou uvedeny v příloze č. 1 smlouvy.
      Konkrétní specifikace a způsob splnění těchto podmínek v rámci zpracování projektové
      dokumentace v souladu s ČI. l. smlouvy bude nedílnou součástí projednávaných bodů na
      vstupním jednání se zhotovitelem.

                                                     Článek V.
                                               Průběžná kontrola

1. Objednatel je oprávněn kontrolovat prováděni díla prostřednictvím pověřených osob.

2. Na výzvu objednatele je zhotovitel povinen průběžně jej informovat o stavu
      rozpracovaného díla, předkládat mu dÍ|čÍ výsledky a rozpracovanou dokumentaci s ním
      konzultovat.

                                                      Článek VI.
                                       Záruky, odpovědnost za vady'

1. Zhotovitel odpovídá za správnost a úplnost provedeni předmětu díla, provedeni prací
      uvedených v ČI. l. této smlouvy podle této smlouvy a souvisejÍcÍch platných předpisů.
      Zhotovitel na sebe přejímá odpovědnost za škody způsobené případnými technickými
      nebo jinými nedostatky předané dokumentace. Zhotovitel odpovídá za správnost,
       úplnost a proveditelnost dokumentace. Statické a dynamické výpočty musí být
      zpracovány v takové formě, aby byly kontrolovatelné, zejména v tom směru, aby bylo
       možno posoudit uvažované zatížení konstrukcí, zvolené výpočtové metody a formu
      výstupů. Zhotovitel dále odpovídá za to, že řešení díla je navrženo s přihlédnutím
       k objednatelem stanovenému účelu ekonomicky přiměřeně.

2. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku, že celé dílo (a každá jeho část) bude prosto
      jakýchkoliv vad, zj. věcných, právních i ostatních ke dni předáni díla. Dílo nebo jeho část
       má vady, jestliže zejména neodpovídá výsledku určenému ve smlouvě, účelu jeho
       využití, případně nemá vlastnosti výslovně stanovené smlouvou, objednatelem, platnými
       předpisy nebo nemá vlastnosti obvyklé.

3. Zhotovitel poskytuje po uvedenou záruční dobu záruku za bezvadnost předmětu díla, tj.
       záruku za všechny vlastnosti, které má mít předmět díla zejména dle této smlouvy, dle
       jednotlivých požadavků a pokynů objednatele, případně ostatních pověřených osob, dle
       norem a ostatních předpisů, pokud se na prováděný předmět díla či jeho části vztahují.
       Zhotovitel prohlašuje, že předmět díla si po tuto dobu zachová všechny takové
       vlastnosti, funkčnost a stanovenou účelovou způsobilost. Po dobu záruční doby je tedy

Strana 5 (celkem 11)  SOD č. 1/2018
       rozsah záruky neomezený, což znamená zejména, že předmět díla provedený podle
       této smlouvy bude prostý jakýchkoliv vad.

 4. Zhotovitel odpovídá za vady díla uvedené v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku této smlouvy,
       které budou zjištěny v záruční době. Záruční doba činí 60 měsíců ode dne podpisu
       protokolu o předání a převzetí předmětu díla oběma smluvními stranami.

 5. Vada na díle, která se vyskytne v průběhu záruční doby, bude objednatelem oznámena
       bez zbytečného odkladu písemně zhotoviteli a tento odstraní závadu neprodleně,
       nejpozději však odstraní závadu ve lhůtě 10 pracovních dnů, pokud se objednatel se
       zhotovitelem nedohodnou písemně jinak.

 6. Zhotovitel bez zbytečného prodlení a na své vlastní náklady provede znovu činnost a
       dodá znovu části díla v míře potřebné k odstraněni vad zjištěných objednatelem během
       záruční doby.

 7. Zhotovitel je povinen vadu odstranit na vlastní náklady; to neplatí, pokud zhotovitel
       prokáže, že vadu nezavinil.

 8. Neodstraní-li zhotovitel vady díla ve lhůtě podle bodu 5. tohoto článku této smlouvy nebo
       oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může objednatel odstoupit od
       smlouvy, požadovat přiměřenou slevu z ceny díla nebo po předchozím vyrozuměni
       zhotovitele vadu odstranit sám nebo ji nechat odstranit, a sice na náklady zhotovitele,
       aniž by tím objednatel omezil jakákoliv svá práva daná mu touto smlouvou. Zhotovitel je
       povinen nahradit objednateli výdaje a ušlý zisk, které souvisejí s odstraňováním vad
       zajišt'ovaným objednatelem, a to do 30 dnů po obdržení přís|ušného platebního dokladu
       objednatele.

 9. V případě, že se jedná o vady, které brání užiti díla k sjednanému účelu, může
       objednatel od smlouvy odstoupit.

10. V případě odstraněni vadných částí díla se záruční doba díla nebo jeho části prod|ouží o
       dobu, po kterou nemohlo být dílo nebo jeho část v důsledku zjištěné vady užíváno vůbec
        nebo mohlo být užíváno jen v rozsahu nižším než dle této smlouvy.

11. Nároky z vadného plnění lze uplatnit do pos|edniho dne záruční doby, přičemž i výzva
        k odstranění vad odeslaná objednatelem v poslední den záruční doby se považuje za
        včas uplatněnou.

12. V případě odpovědnosti zhotovitele za vady platí v ostatním § 2615 a násl. občanského
       zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

                                                       Článek VII.
                                          Zajištění plněni povinností

 V případě porušení povinností daných zhotoviteli touto smlouvou má objednatel nárok, aniž
  by tím omezil svá ostatní práva vyp|ývajÍcÍ z této smlouvy, včetně práva na náhradu škody,
 vůči zhotoviteli uplatnit a zhotovitel má povinnost zaplatit smluvní pokutu. Povinnosti
  podléhající smluvní pokutě, podmínky a výše smluvní pokuty jsou, kromě ostatních ujednáni
 o smluvních pokutách výslovně uvedených na jiných místech této smlouvy, nás|edující:

  1. Dojde-li k prokazatelnému navýšení ceny díla stavby realizované na základě projektové
      dokumentace vypracované dle této smlouvy, a to z důvodu jakýchkoliv vad této projektové
      dokumentace (např. nesouladu mezi soupisem stavebních prací, dodávek a služeb
      s výkazem výměr a projektovou dokumentací), je zhotovitel povinen uhradit objednateli
      smluvní pokutu
      - ve výši 10% z ceny díla za zpracováni dokumentace pro provedeni stavby v případě
          navýšení smluvní ceny díla stavby do 5% včetně,

Strana 6 (celkem 11)  SOD Č. 1/2018
    - ve výši 20% z ceny díla za zpracováni dokumentace pro provedení stavby v případě
        navýšeni smluvní ceny díla stavby od 5% do 10% včetně,

    - ve výši 30% z ceny díla za zpracování dokumentace pro provedeni stavby v případě
        navýšení smluvní ceny díla stavby větším než 10%.

      Ustanovení tohoto článku se použije obdobně i pro případ navýšení ceny dodávek
      způsobeného vadou projektu vnitřního vybaveni, kdy bude za základ kalkulace výše
      smluvní pokuty použita cena za zpracování projektové dokumentace vnitřního vybavení.

2. V případě, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen ,,ÚOHS") zjistí pochybení
      zadavatele v zadávacím řízení realizovaném na základě projektové dokumentace
      vypracované na základě této smlouvy v důsledku chyby této projektové dokumentace
      nebo soupisu stavebních prací vC. výkazu výměr, příp. specifikace a soupisu dodávek,
      bude zhotovitel povinen uhradit objednateli náklady na správni řízeni vedené ÚOHS,
      včetně případných sankci v něm objednateli uložených. Dále je zhotovitel povinen
      nahradit objednateli škodu, která mu tímto vznikla.

3. V případě, že objednatel při kontrole projektové dokumentace a oceněného soupisu
      stavebních prací s výkazem výměrem zjistí podstatné nedostatky spočÍvající zejména v
      nesprávném stanoveni počtu měrných jednotek nebo jednotkových cen, zavazuje se
      zhotovitel uhradit objednateli náklady prokazatelně vynaložené na porovnáni
      zhotovitelem vytvořené projektové dokumentace a soupisu stavebních prací s výkazem
      výměr. Tyto náklady má objednatel právo odečíst od částky uvedené na faktuře
      zhotovitele, je-li to možné.

4. Bude-li zhotovitel v prodlení s předáním jakékoliv části řádně dokončeného díla dle ČI.
      Ill. této smlouvy, zavazuje se zhotovitel zaplatit objednateli za každý den prodlení
      smluvní pokutu ve výši 0,5% z ceny dňčl části díla, s jejímž předáním je v prodlení,
      uvedené v článku ll. bodu 1. této smlouvy. Smluvní strany si ujednávají možnost
      uplatnění této smluvní pokuty zápočtem proti ceně díla fakturované zhotovitelem.

5. Při odstoupeni objednatele od smlouvy pro její podstatné porušení zhotovitelem podle ČI.
      VIII. bodu 2. písm. a) - d) uplatní objednatel za toto porušení vůči zhotoviteli též smluvní
      pokutu ve výši 20% smluvní ceny díla.

6. Neodstraní-li zhotovitel vady díla ve lhůtě podle článku VI. bodu 5. této smlouvy,
      zavazuje se zhotovitel zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- kč za každý i
      započatý kalendářní den prodlení.

7. Smluvní strany si ujednávají, že smluvní pokuty uplatňuje objednatel přednostně
      zápočtem proti plněni na cenu díla dle fakturace zhotovitele. Není-li tento postup možný,
      zaplatí zhotovitel smluvní pokutu podle této smlouvy na účet objednatele do 15 dnů po
      obdrženi jejího vyúčtováni.

8. Zaplacením smluvní pokuty zhotovitelem není dotčen nárok objednatele na náhradu
      případných škod vzniklých prodlením či vadným plněním zhotovitele.

9. Pokud není v ostatních ustanoveních smlouvy uvedeno jinak, zaplacení smluvní pokuty
      zhotovitelem objednateli nezbavuje zhotovitele závazku splnit povinnosti dané mu touto
      smlouvou.

10. Oprávněnost nároku na smluvní pokutu není podmíněna žádnými formálními úkony ze
      strany objednatele.

1 1. Nevylučuje-li to smlouva výslovně na jiném místě, ujednávají si smluvní strany omezení
      celkové výše smluvních pokut, které mohou být zaplaceny zhotovitelem částkou 50% ze
      smluvní ceny díla. Toto omezeni se však nepoužije v případě smluvní pokuty podle bodu
      2. tohoto článku.

Strana 7 (celkem 11)  SOD Č. 1/2018
                                                     Článek VIII.

                                           Odstoupení od smloůvY

1. Smluvní strany mohou odstoupit od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy.

2. Objednatel má právo odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušeni smlouvy
   zhotovitelem, kterým se kromě případů odstoupení objednatele výslovně uvedených
   v ostatních článcích této smlouvy rozumí také situace, kdy:

   a) přes opakovaná upozorněni objednatele zhotovitel bráni nebo jinak znemožni
       prováděni kontrol díla nebo jeho části,

    b) se zhotovitel přes opakované upozorněni objednatelem zpozdil o vÍce než 30 dnů
       s plněním jakékoliv ze svých povinností (zejména nedodržel termín předání
       dokončeného díla uvedený v článku lil. této smlouvy) stanovených touto smlouvou,
       pokud pro danou povinnost tato smlouva výslovně nestanoví jinak,

   C) zhotovitel opakovaně nerealizuje dílo podle smlouvy nebo opakovaně zanedbává
       realizaci svých povinností daných smlouvou,

   d) zhotovitel neobstarává, zanedbává obstaráváni, odmítá nebo není schopen obstarat
       potřebné věci, služby nebo pracovni sIly na realizaci a dokončení díla v souladu se
       smlouvou,

   e) celková výše smluvních pokut vyměřených podle této smlouvy zhotoviteli, a to včetně
       těch již zhotovitelem zaplacených, dosáhla limitu stanoveného ČI. VIl., nebo

   f) zhotovitel je v insolvenčním řízeni a bylo rozhodnuto o jeho úpadku nebo je v likvidaci.

   V případě odstoupeni objednatele od smlouvy ve výše uvedených případech je objednatel
   oprávněn sám nebo prostřednictvím třetí osoby dílo nebo jeho část dokončit, případně
   opravit nebo jinak uvést do souladu s podmínkami smlouvy. V takovém případě všechny
    náklady převyšujÍcÍ cenu díla dle této smlouvy spojené s dokončením nebo uvedením díla
   či jeho části do souladu se smlouvou uhradí zhotovitel na účet objednatele do 30 dnů po
   obdržení platebního dokladu objednatele, Objednatel je oprávněn odečíst ze svých
   finančních závazků vůči zhotoviteli své finanční nároky na úhradu výše uvedených
    nákladů, které zhotoviteli účtuje.

3. Objednatel má dále právo odstoupit od smlouvy v případě, že nebude mít finanční
    prostředky pro pokračování realizace díla. V tomto případě má zhotovitel nárok na
   zaplacení poměrné části ceny díla odpovidajÍcÍ jeho provedenému rozsahu.

4. Zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy ,
    objednatelem, kterým kromě případů odstoupeni zhotovitele výslovně uvedených
   v ostatních článcích této smlouvy je situace, kdy se objednatel přes opakovaná
    upozorněni zpozdil o vice než 45 dnů s úhradou faktury, kterou přijal a nevrátil v souladu
   s článkem ll. a ostatními podmínkami této smlouvy. V tomto případě uhradí objednatel
   zhotoviteli též úrok z prodlení v zákonem stanovené výši.

5. V případě odstoupení objednatele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
   zhotovitelem nemá zhotovitel nárok na zaplaceni ceny podle článku ll. této smlouvy, a to
   ani na její poměrnou část, pokud se objednatel se zhotovitelem nedohodnou písemně
   jinak. Zhotovitel je pouze oprávněn žádat po objednateli to, o co se objednatel
   zhotovováním předmětu díla obohatil. Odstoupením od smlouvy není dotčen nárok
    objednatele na náhradu případné škody a zaplacení smluvní pokuty.

6. V případě odstoupení zhotovitele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
    objednatelem má zhotovitel nárok na zaplaceni poměrné části ceny díla odpovídajÍcÍ jeho
    provedenému rozsahu. Odstoupením od smlouvy není dotčen nárok zhotovitele na
    náhradu případné škody a zaplacení smluvní pokuty.

Strana 8 (celkem 11)  SOD č. 1/2018
                                                    Článek IX.
                                       Přechod vlastnického práva

Vlastnické právo k předmětu díla přechází ze zhotovitele na objednatele dnem podpisu
protokolu o předání a převzetí předmětu díla oběma smluvními stranami.

                                                     Článek X.
                                    Předání a převzetí předmětu díla

1. Předmět díla bude předán objednateli v dohodnutém místě, kterým je sídlo objednatele.

2. Zhotovitel je povinen včas objednatele vyzvat k převzetí předmětu díla. Důkazní břemeno
    prokazujici vyzvání objednatele k převzetí předmětu díla a prokazujÍcÍ včasnost takové
    výzvy nese zhotovitel.

3. Objednatel je povinen převzít pouze řádně provedený předmět díla, tzn. bez vad a
    nedodělků, předaný v ujednaném termínu a místě plnění. O předání a převzetí předmětu
    díla se sepíše protokol o předáni a převzetí předmětu díla, který podepÍšÍ obě smluvní
    strany. jestliže objednatel odmítl předmět díla převzít, neboť' při převzetí zjistil, že
    předmět díla nebyl proveden řádně, protokol o předáni a převzetí díla nepodepíše, ale
    pouze zaznamená důvody odmítnutI převzetí do protokolu. Po odstraněni vad díla se
    opakuje předávací řízení v nezbytně nutném rozsahu.

4. Dílo se považuje za dokončené v okamžiku podpisu protokolu o předáni a převzetí
    předmětu díla oběma smluvními stranami. Předpokladem pro vystaveni protokolu o
    předání a převzetí předmětu díla je řádné splnění díla dle článku l. této smlouvy.

                                                     Článek XI.

                                              Změny, vícepráce

1. V průběhu prováděni díla si může objednatel písemným oznámením zhotoviteli vyžádat
   změny díla nebo jeho části. Pokud se strany nedohodnou na jiné lhůtě, zhotovitel do 10
    dnů po obdržení požadavku objednatele na změnu navrhne a předloží objednateli
    k odsouhlasení dokument změny díla, který bude obsahovat návrhy zhotovitele na
    provedeni změn a, pokud si to změny budou vyžadovat, též návrh na úpravu celkové ceny
    díla (s podrobnou specifikací) a návrh na úpravu termínu plnění.

2. V případě, že bude objednatel po uzavření této smlouvy v důsledku nových skutečností
    požadovat práce nad rámec předmětu plněni této smlouvy, bude požadavek na
    dodatečné plněni uplatněn písemně a takto výslovně označen. Rozsah, cena a termín
    dodatečného plnění bude před jeho realizací dohodnut mezi stranami v písemném
    dodatku této smlouvy. Takto dojednané plnění nad rámec předmětu díla této smlouvy,
   jehož provedení bude mít vliv na cenu díla nebo terminy plněni, může být provedeno až
    po uzavření písemného dodatku k této smlouvě, pokud se objednatel se zhotovitelem
    nedohodnou písemně jinak. Zhotovitel provede změnu díla v rozsahu a za podmínek
    dohodnutých smluvními stranami.

3. Zhotovitel připraví a bude uchovávat záznam zachycujÍcÍ povahu, náklady a stav všech
    změn, jak navrhovaných, tak i schválených.

4. Normálni vývoj realizace díla a úpravy prováděné zhotovitelem, které směřuji k dosaženi
    souladu díla s podmínkami této smlouvy nebo které musí být zhotovitelem provedeny na
    základě požadavků směřujIcích k dosaženi účelu předmětu díla, nemohou být chápány a
    vykládány jako změny smlouvy, nevztahují se na ně ostatní ustanovení tohoto článku, a
    nemohou tak být důvodem ani ke zvýšení ceny díla, ani ke změně termínu plnění.

Strana 9 (celkem 11)  SOD Č. 1/2018
                                                     Článek XII.
                                                Ostatní ujednání

1. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným osobám, je
    zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu škodu odstranit, není-li to možné, pak
    finančně nahradit. Náklady s tím spojené nese zhotovitel.

2. Pokud nesplněním některé z povinnosti zhotovitele vzniknou objednateli náklady nebo
    vůči zhotoviteli finanční nároky, je objednatel oprávněn započíst takové nároky, tj. od
    částky fakturované zhotovitelem takové náklady, případně vzniklé finanční nároky, odečíst
    a zhotoviteli uhradit částku pouze do výše tohoto rozdIlu.

3. Zhotovitel prohlašuje, že má uzavřenou platnou a účinnou pojistnou smlouvu zahrnující
    pojištěni odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám s pojistným plněním ve výši
    nejméně 250 tis KČ. Existenci pojištěni prokáže zhotovitel objednateli nejpozději před
    podpisem této smlouvy předložením pojistné smlouvy objednateli ke kontrole a příp.
    pořízeni její kopie.

                                                    Článek XIII.
                                                 Náhrada škody'

Objednatel je oprávněn požadovat na zhotoviteli a zhotovitel je povinen poskytnout
objednateli náhradu škody, kterou zhotovitel způsobil objednateli porušením povinností
daných touto smlouvou nebo v souvislosti s plněním této smlouvy, včetně případů takových
porušení, pro která byla v této smlouvě ujednána smluvní pokuta.

                                                   Článek XIV.
                                              Licenční ujednání

Objednatel je oprávněn použit předmět díla - projektovou dokumentaci - pouze pro účely
vyp|ývajÍcÍ z této smlouvy, zejména pro účely poskytnutí této dokumentace účastníkům
výběrových řízení na zhotovitele navazujÍcÍch projektových dokumentaci a na zhotovitele
souvisejÍcĹch staveb, pro účely oprav, úprav a změn této dokumentace a všech stupňů
navazujÍcÍch projektových dokumentací, pro účely rozvedení dokumentace v dalších
stupních projektových dokumentací, pro účely dalšího rozpracování a realizování
dokumentace, pro účely oprav, úprav, rekonstrukcí a změn souvisejících staveb, to vše vždy
i prostřednictvím třetích osob. K použiti díla pro jiné účely, než jaké vyplývají z této smlouvy
a jsou příkladmo uvedeny v tomto odstavci, je třeba souhlasu zhotovitele.

                                                      Článek XV.
                                             Závěrečná ustanovení

1. Změny této smlouvy lze činit pouze písemně, a to formou vzestupně číslovaných dodatků
    odsouhlasených a podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. To neplatí
    v případě změn údajů uvedených v záhlaví smlouvy (např. kontaktních údajů smluvních
    stran nebo jednajicich osob), které lze provést na základě oznámeni příslušné smluvní
    strany. Toto oznámeni učiní příslušná smluvní strana písemně do 10 dnů ode dne, kdy ke
    změně došlo.

2. Nedílnou součástí této smlouvy je příloha č. 5 - Povinnosti zhotovitele projektové
    dokumentace vyplývajíci z finanční spoluúčasti evropských fondů.

Strana 10 (celkem 11)  SOD Č. 1/2018
3. S ohledem na právní úpravu zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném znění,
    ujednávají smluvní strany nás|edujÍcĹ:
    a) Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a
        účinnosti nejdříve uveřejněním v registru smluv.
    b) Objednatel odešle tuto smlouvu ke zveřejněni v registru smluv vedeném Ministerstvem
        vnitra ČR bezprostředně po jejím uzavřeni.
    C) Smluvní strany prohlašujI, že žádná část smlouvy nenaplňuje znaky obchodního
        tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku.
    d) Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li smlouva zveřejněna ani devadesátý den
        od jejího uzavřeni, je následujichn dnem zrušena od počátku.

4. Tato smlouva je vyhotovena v pěti stejnopisech, z nichž objednatel obdrží stejnopisy tři a
    zhotovitel stejnopisy dva.

5. Smluvní strany prohlašují, že ujednání v této smlouvě obsažená jsou jim jasná a
    srozumitelná, jsou jimi míněna vážně a byla učiněna na základě jejich pravé a svobodné
    vůle. Na důkaz tohoto tvrzení smluvní strany připojují níže své podpisy.

Ve Skutči, 28. 8. 2018

   Za objednatele:                            Za zhotovitele:

     Speciá/n/zák/adn/škola                                    0 ADAM PRVN'
     a praktická škola Skuteč
Rubešova 531, 539 73 Skuteč                                         r.
                                   jindřišská 746 · 53(' ô?
        IČO: 720 48 905        T:Č' O: 4: 64.6764 5525 ň16499 :)!(:- -¢(3 ť36

Strana 11 (celkem 11)          SOD Č. 1/2018