Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8980227: smlouva o dílo

Příloha SML_vyroba_1027_2019_Vávra.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo č. 1027/2019

                             I. Smluvní strany

1.Objednatel

Městské lesy Hradec Králové a.s.
Se sídlem: Přemyslova 219, 500 08 Hradec Králové
IČ: 25962523 DIČ: CZ25962523
Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxxxxx, č. účtu: xxxxxxxxxxxxxx
zastoupená Ing. Milanem Zerzánem, ředitelem
Osoba oprávněná jednat ve věcech technických p. Tomáš Jankovský
Telefon: 495 272 656
e-mail : mlhk@vslesy.cz
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové v oddílu B,
vložce č. 2220

2. Zhotovitel

Josef Vávra

místo podnikání : xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

jednající: Josef Vávra

telefon: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

e-mail: IČ: 13203801         DIČ

bankovní spojení:            číslo účtu:

Živnostenský list, výpis č.j. MMHK/061568/2018 ze dne 3.4.2018 magistrát města Hradec
Králové

                                  II. Úvodní ustanovení

Smluvní strany prohlašují, že mají zájem spolu uzavřít níže uvedenou smlouvu o dílo s tím, že
průběžná realizační plnění podle této smlouvy nejsou samostatné nebo dílčí smlouvy ale
budou nadále považovány za faktická plnění.

                                   III. Předmět smlouvy

Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel bude provádět na svůj náklad a nebezpečí pro
objednatele po dobu trvání této smlouvy postupně v souladu s platným živnostenským
oprávněním dílo a to:

Těžební práce – bezpečnostní ořezy stromů*
Přibližování a odvoz dříví*
Pěstební práce*
Údržbu cest a rozdělení lesa*
Práce na ES*
Ostatní práce*

(*nehodící se škrtne)

                                                        1
Objednatel se zavazuje vždy postupně předanou část řádně dokončeného díla bez vad a
nedodělků převzít a zaplatit dohodnutou cenu za podmínek uvedených v této smlouvě.

                                 IV. Místo a doba plnění

1. Místo provádění díla bude na LHC Městské lesy Hradec Králové.

2. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle sjednaného časového harmonogramu:

   Termín zahájení postupného provádění díla: 26.4.2019

   Termín ukončení a předání díla: Dílo bude předáváno postupně a předáváno na základě
   realizačních protokolů uvedených v čl. VI odst.1 této smlouvy

                                        V. Cena díla

    1. Cena za dílo je stanovena jako cena smluvní podle tarifních tabulek (ceníku) pro
         jednotlivé práce a činnosti, které jsou nedílnou součástí této smlouvy.

    2. Předpokládaná výše plnění smlouvy v roce 2019 je 100 000,- Kč bez DPH.

                                  VI. Platební podmínky

1. Úhrada ceny díla bude provedena na základě vystaveného daňového dokladu-faktury, který
   bude vystaven vždy k poslednímu dni v měsíci po písemném odsouhlasení množství
   a objemu provedených prací a výkonů (realizačního protokolu – zadávací list LA 41)
   zástupcem objednatelem pro věci technické.

2. Odsouhlasené množství a objem provedených prací a výkonů je vždy povinnou přílohou
   daňového dokladu a nezbytnou podmínkou pro zaplacení smluvní ceny.

3. Splatnost daňových dokladů je 14 dnů od doručení faktury-daňového dokladu
   s připojeným odsouhlaseným množstvím a objemem prací objednateli (realizačního
   protokolu – zadávací list LA 41).

                                     VI. Provádění díla

1. Zhotovitel bude při plnění předmětu díla této smlouvy postupovat s odbornou péčí
      a zavazuje se dodržovat obecně závazné právní předpisy, technické a kvalitativní normy,
      a dodržovat veškerá další ujednání vyplývající z konkrétních podmínek zadaného díla
      dle této smlouvy.

2. Zhotovitel je povinen vést ode dne zahájení provádění díla písemnou evidenci – Deník
      prací a výkonů prováděných podle této SoD. Deník prací a výkonů předkládá 1x
      týdně ke kontrole zástupci objednatele ve věcech technických.

                                                        2
3. Deník bude obsahovat zejména:

      a) označení díla
      b) označení objednatele
      c) označení zhotovitele
      d) jména a příjmení pracovníků
      e) provedené práce a výkony
      f) další údaje dle smluvního ujednání obou stran.

4. Objednatel je oprávněn písemnou evidenci prací a výkonů kontrolovat a k zápisům
     připojovat svá stanoviska.

                            VII. Povinnosti smluvních stran

Povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel se zavazuje pro mazání řetězů JMP používat pouze rostlinný olej. Při provádění
   prací a výkonů podle této SoD mohou být používána zhotovitelem jen mazadla schválená
   objednatelem. Zhotovitel se zavazuje neohrožovat a nepoškozovat svojí činností životního
   prostředí. Zhotovitel je povinen předložit objednateli před prováděním díla ke schválení
   seznam používaných mazadel. Po skončení prací proběhne před předáním pracoviště úklid
   pracoviště a na přibližovacích linkách budou opraveny koleje v místech, kde jejich hloubka
   přesáhne 10cm (měřeno s úrovní terénu). Úklid cest, hlavně asfaltových, od kůry, větví a
   hlíny z činnosti zhotovitele bude proveden po zakončení práce denně.

2. Zhotovitel se zavazuje provádět postupně sjednané dílo ve stanovené kvalitě a včas a
   zavazuje se, že bude dbát, aby svojí činností nezpůsobil škody na lesních porostech a
   ostatním majetku objednatele. Při způsobení škody se zavazuje tuto škodu uhradit
   v termínu stanoveném objednatelem.

3. Zhotovitel se zavazuje, že zajistí organizaci práce, a to i u svých spolupracovníků tak, aby
   na pracovišti nepracoval osamocený pracovník a byla tak v případě úrazu, či
   nevolnosti neprodleně zajištěna účinná pomoc.

4. Zhotovitel se zavazuje předložit objednateli při podpisu této smlouvy návody na obsluhu,
   prohlášení o shodě u strojů a pomůcek používaných k sjednané práci. Zhotovitel odpovídá
   za technický stav vlastních mechanizačních prostředků, nástrojů, nářadí a vhodnost
   ochranných pomůcek (i u svých pracovníků, případně subdodavatelů). Zhotovitel se
   zavazuje věnovat zvláštní pozornost údržbě a stanoveným technických revizím
   (kontrolám) používaných věcí (nástrojů, nářadí) při plnění díla, dle návodu k obsluze,
   obecných předpisů včetně BOZP a stanoveným podmínkám státního odborného dozoru a
   hygienickým předpisům.

5. Zhotovitel je odpovědný za předepsanou kvalifikaci a platnost oprávnění (pokud je pro
   sjednané dílo a použitý prostředek stanovena), jak u své osoby, tak u svých pracovníků.
   Toto oprávnění je zhotovitel povinen předložit na požádání orgánu státního odborného
   dozoru a zástupci objednatele.

6. Zhotovitel svým podpisem této smlouvy prohlašuje, že byl seznámen prostřednictvím
   lesního příslušného okrsku objednatele s Organizační směrnicí o zabezpečení provozu a
   údržby závor a dopravního značení a zavazuje se ji dodržovat.

7. Zhotovitel se zavazuje dodržovat bezpečnostní předpisy dle své kvalifikace a oprávnění při
   dohodnuté práci (díla) na určeném pracovišti objednatele, kde se se souhlasem objednatele
   ve stanoveném období zdržuje (obdobně i u svých pracovníků).

                                                        3
8. Zhotovitel se zavazuje dodržovat režimová bezpečnostních opatření při práci na
   pracovištích, která jsou v blízkosti veřejných komunikací, telefonních a elektrických
   vedení.

9. Zhotovitel se zavazuje, že všichni jeho zaměstnanci budou při provádění prací na pracovišti
   používat nezbytné ochranné pomůcky, které si sám na své náklady zajistí.

10.Zhotovitel je povinen proškolit své zaměstnance zásadami BOZP a způsobem přivolání
   pomoci v případě úrazu a se zásadami PO.

11.Zhotovitel je povinen pojistit sebe i své spolupracovníky pro případ úrazu, či jiné újmy na
   zdraví, jakož i proti škodám způsobených při výkonu své podnikatelské činnosti. Kopie
   platné a účinné pojistné smlouvy je přílohou této smlouvy.

Povinnosti objednatele

1.Pověřený zástupce objednatele vystaví zadávací list LA 41 na kterém seznámí zhotovitele
s podmínkami práce na pracovišti a s úseky, které podléhají uvedeným režimovým opatřením.
2.Pověřený zástupce objednatele proškolí zhotovitele se zásadami BOZP a způsobem
přivolání pomoci v případě úrazu.
3.Pověřený zástupce objednatele proškolí zhotovitele s platnými osnovami z hlediska PO.
Zhotovitel proškolení stvrdí svým podpisem. Před vystavením zadávacího listu a před
proškolením PO není zhotovitel oprávněn zahájit práce (dílo).

                                     VIII. Předání díla

1. Objednatel se zavazuje dílo postupně převzít, pokud je řádně a včas v dané části
      provedeno a to na základě realizačních protokolů uvedených v čl. VI odst.1 této
      smlouvy.

2. Pokud objednatel odmítl dokončené dílo převzít, musí být sepsán o tomto zápis se
      stanovisky obou smluvních stran a zdůvodněním.

                               IX. Odstoupení od smlouvy

1. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že zhotovitel je v prodlení
      s postupným prováděním díla dle termínů uvedených v této smlouvě a příslušnou část
      (dílčí část) díla neprovedl ani nedokončil v náhradní 15ti denní lhůtě. Tímto není dotčeno
      právo kterékoliv smluvní strany na odstoupení od této smlouvy podle příslušných
      ustanovení občanského zákoníku.

2. Odstoupení nabývá účinnosti dnem doručení druhé smluvní straně a jeho účinky se řídí
      příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

3. V případě odstoupení objednatele je zhotovitel povinen předat objednateli nedokončené
      dílo vč. věcí, které jsou součástí díla a byly jím opatřeny, a uhradit objednateli příp.
      vzniklou škodu.

4. Zhotovitel může odstoupit od smlouvy v případě hrubého porušení smlouvy
      objednatelem nebo při neposkytnutí součinnosti, které brání zhotoviteli v provádění díla
      dle této smlouvy. Zhotovitel má právo vyúčtovat objednateli veškeré dosud vzniklé
      náklady, včetně případných škod, způsobených odstoupením od smlouvy.

                                                        4
                                          X. Sankce

1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín kterékoliv dílčího části díla z důvodů na jeho
      straně, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny předpokládané dílčí části
      díla za každý den prodlení.

2. Pokud objednatel neuhradí fakturu za provedené práce ve stanoveném termínu, zaplatí
      zhotoviteli dohodnutý úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den
      prodlení.

3. Sankce spočívající v dohodnutých smluvních pokutách nezbavuje smluvní strany práva
      na vymáhání případné škody.

4. V případě porušení povinností stanovených v této smlouvě z důvodů na straně
      zhotovitele je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši sankcí
      uložených objednateli stanovených orgánem oprávněným k provádění kontroly.

5. Při porušení smluvních povinností podle článku VIII. odstavec 1. a 2. je objednatel
      oprávněn vyúčtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 50 000,00 Kč za každé jednotlivé
      porušení povinností.

6. Nárok na náhradu škody tím není dotčen a zůstává objednateli zachován.

                                XI. Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva může být změněna pouze písemnými dodatky, které budou vzestupně
      číslovány a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran.

2. Smlouva může být ukončena také písemnou dohodou smluvních stran, která bude
      upravovat vzájemná práva a povinnosti.

3. Zhotovitel nemůže bez předchozího písemného souhlasu objednatele postoupit
      pohledávky za objednatelem z této SoD na třetí osobu.

4. Smluvní strany se dohodly, že v případě nástupnictví jsou právní nástupci vázáni
      ustanoveními této smlouvy v plném rozsahu.

5. Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost
      ostatních ustanovení. V případě, že kterékoliv ustanovení této smlouvy se stane
      neúčinným nebo neplatným, smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit
      takové ustanovení novým.

6. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu před jejím podpisem přečetly, že byla uzavřena
      podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně a její autentičnost
      stvrzují svými podpisy.

7. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, každá smluvní
      strana obdrží po jednom vyhotovení.

8. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.
9. Smluvní strany berou na vědomí, že na předmětnou smlouvu a její případné dodatky se

      ve smyslu ust. § 6 zákona č. 340/2016 Sb. vztahuje s účinnosti od 1.7. 2017 povinnost
      jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv, když o vzniku této povinnosti nabývá
      účinnosti nejdříve dnem uveřejnění. Pokud by smlouva nebyla uveřejněna
      prostřednictvím registru smluv ani do tří měsíců ode dne, kdy byla uzavřena, platí že je
      zrušena od počátku.

                                                        5
Přílohy:
      Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
      Xxxxxxxxxxxxxxxx
      Xxxxxxxxxxxxxx
      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

               (*nehodící se škrtne)

V Hradci Králové, dne 26.4.2019

.............................................     ...............................................
         Objednatel                                          Zhotovitel

                                               6