Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo č. 1027/2019 I. Smluvní strany 1.Objednatel Městské lesy Hradec Králové a.s. Se sídlem: Přemyslova 219, 500 08 Hradec Králové IČ: 25962523 DIČ: CZ25962523 Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxxxxx, č. účtu: xxxxxxxxxxxxxx zastoupená Ing. Milanem Zerzánem, ředitelem Osoba oprávněná jednat ve věcech technických p. Tomáš Jankovský Telefon: 495 272 656 e-mail : mlhk@vslesy.cz zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové v oddílu B, vložce č. 2220 2. Zhotovitel Josef Vávra místo podnikání : xxxxxxxxxxxxxxxxxxx jednající: Josef Vávra telefon: xxxxxxxxxxxxxxxxxx e-mail: IČ: 13203801 DIČ bankovní spojení: číslo účtu: Živnostenský list, výpis č.j. MMHK/061568/2018 ze dne 3.4.2018 magistrát města Hradec Králové II. Úvodní ustanovení Smluvní strany prohlašují, že mají zájem spolu uzavřít níže uvedenou smlouvu o dílo s tím, že průběžná realizační plnění podle této smlouvy nejsou samostatné nebo dílčí smlouvy ale budou nadále považovány za faktická plnění. III. Předmět smlouvy Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel bude provádět na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele po dobu trvání této smlouvy postupně v souladu s platným živnostenským oprávněním dílo a to: Těžební práce – bezpečnostní ořezy stromů* Přibližování a odvoz dříví* Pěstební práce* Údržbu cest a rozdělení lesa* Práce na ES* Ostatní práce* (*nehodící se škrtne) 1 Objednatel se zavazuje vždy postupně předanou část řádně dokončeného díla bez vad a nedodělků převzít a zaplatit dohodnutou cenu za podmínek uvedených v této smlouvě. IV. Místo a doba plnění 1. Místo provádění díla bude na LHC Městské lesy Hradec Králové. 2. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle sjednaného časového harmonogramu: Termín zahájení postupného provádění díla: 26.4.2019 Termín ukončení a předání díla: Dílo bude předáváno postupně a předáváno na základě realizačních protokolů uvedených v čl. VI odst.1 této smlouvy V. Cena díla 1. Cena za dílo je stanovena jako cena smluvní podle tarifních tabulek (ceníku) pro jednotlivé práce a činnosti, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. 2. Předpokládaná výše plnění smlouvy v roce 2019 je 100 000,- Kč bez DPH. VI. Platební podmínky 1. Úhrada ceny díla bude provedena na základě vystaveného daňového dokladu-faktury, který bude vystaven vždy k poslednímu dni v měsíci po písemném odsouhlasení množství a objemu provedených prací a výkonů (realizačního protokolu – zadávací list LA 41) zástupcem objednatelem pro věci technické. 2. Odsouhlasené množství a objem provedených prací a výkonů je vždy povinnou přílohou daňového dokladu a nezbytnou podmínkou pro zaplacení smluvní ceny. 3. Splatnost daňových dokladů je 14 dnů od doručení faktury-daňového dokladu s připojeným odsouhlaseným množstvím a objemem prací objednateli (realizačního protokolu – zadávací list LA 41). VI. Provádění díla 1. Zhotovitel bude při plnění předmětu díla této smlouvy postupovat s odbornou péčí a zavazuje se dodržovat obecně závazné právní předpisy, technické a kvalitativní normy, a dodržovat veškerá další ujednání vyplývající z konkrétních podmínek zadaného díla dle této smlouvy. 2. Zhotovitel je povinen vést ode dne zahájení provádění díla písemnou evidenci – Deník prací a výkonů prováděných podle této SoD. Deník prací a výkonů předkládá 1x týdně ke kontrole zástupci objednatele ve věcech technických. 2 3. Deník bude obsahovat zejména: a) označení díla b) označení objednatele c) označení zhotovitele d) jména a příjmení pracovníků e) provedené práce a výkony f) další údaje dle smluvního ujednání obou stran. 4. Objednatel je oprávněn písemnou evidenci prací a výkonů kontrolovat a k zápisům připojovat svá stanoviska. VII. Povinnosti smluvních stran Povinnosti zhotovitele 1. Zhotovitel se zavazuje pro mazání řetězů JMP používat pouze rostlinný olej. Při provádění prací a výkonů podle této SoD mohou být používána zhotovitelem jen mazadla schválená objednatelem. Zhotovitel se zavazuje neohrožovat a nepoškozovat svojí činností životního prostředí. Zhotovitel je povinen předložit objednateli před prováděním díla ke schválení seznam používaných mazadel. Po skončení prací proběhne před předáním pracoviště úklid pracoviště a na přibližovacích linkách budou opraveny koleje v místech, kde jejich hloubka přesáhne 10cm (měřeno s úrovní terénu). Úklid cest, hlavně asfaltových, od kůry, větví a hlíny z činnosti zhotovitele bude proveden po zakončení práce denně. 2. Zhotovitel se zavazuje provádět postupně sjednané dílo ve stanovené kvalitě a včas a zavazuje se, že bude dbát, aby svojí činností nezpůsobil škody na lesních porostech a ostatním majetku objednatele. Při způsobení škody se zavazuje tuto škodu uhradit v termínu stanoveném objednatelem. 3. Zhotovitel se zavazuje, že zajistí organizaci práce, a to i u svých spolupracovníků tak, aby na pracovišti nepracoval osamocený pracovník a byla tak v případě úrazu, či nevolnosti neprodleně zajištěna účinná pomoc. 4. Zhotovitel se zavazuje předložit objednateli při podpisu této smlouvy návody na obsluhu, prohlášení o shodě u strojů a pomůcek používaných k sjednané práci. Zhotovitel odpovídá za technický stav vlastních mechanizačních prostředků, nástrojů, nářadí a vhodnost ochranných pomůcek (i u svých pracovníků, případně subdodavatelů). Zhotovitel se zavazuje věnovat zvláštní pozornost údržbě a stanoveným technických revizím (kontrolám) používaných věcí (nástrojů, nářadí) při plnění díla, dle návodu k obsluze, obecných předpisů včetně BOZP a stanoveným podmínkám státního odborného dozoru a hygienickým předpisům. 5. Zhotovitel je odpovědný za předepsanou kvalifikaci a platnost oprávnění (pokud je pro sjednané dílo a použitý prostředek stanovena), jak u své osoby, tak u svých pracovníků. Toto oprávnění je zhotovitel povinen předložit na požádání orgánu státního odborného dozoru a zástupci objednatele. 6. Zhotovitel svým podpisem této smlouvy prohlašuje, že byl seznámen prostřednictvím lesního příslušného okrsku objednatele s Organizační směrnicí o zabezpečení provozu a údržby závor a dopravního značení a zavazuje se ji dodržovat. 7. Zhotovitel se zavazuje dodržovat bezpečnostní předpisy dle své kvalifikace a oprávnění při dohodnuté práci (díla) na určeném pracovišti objednatele, kde se se souhlasem objednatele ve stanoveném období zdržuje (obdobně i u svých pracovníků). 3 8. Zhotovitel se zavazuje dodržovat režimová bezpečnostních opatření při práci na pracovištích, která jsou v blízkosti veřejných komunikací, telefonních a elektrických vedení. 9. Zhotovitel se zavazuje, že všichni jeho zaměstnanci budou při provádění prací na pracovišti používat nezbytné ochranné pomůcky, které si sám na své náklady zajistí. 10.Zhotovitel je povinen proškolit své zaměstnance zásadami BOZP a způsobem přivolání pomoci v případě úrazu a se zásadami PO. 11.Zhotovitel je povinen pojistit sebe i své spolupracovníky pro případ úrazu, či jiné újmy na zdraví, jakož i proti škodám způsobených při výkonu své podnikatelské činnosti. Kopie platné a účinné pojistné smlouvy je přílohou této smlouvy. Povinnosti objednatele 1.Pověřený zástupce objednatele vystaví zadávací list LA 41 na kterém seznámí zhotovitele s podmínkami práce na pracovišti a s úseky, které podléhají uvedeným režimovým opatřením. 2.Pověřený zástupce objednatele proškolí zhotovitele se zásadami BOZP a způsobem přivolání pomoci v případě úrazu. 3.Pověřený zástupce objednatele proškolí zhotovitele s platnými osnovami z hlediska PO. Zhotovitel proškolení stvrdí svým podpisem. Před vystavením zadávacího listu a před proškolením PO není zhotovitel oprávněn zahájit práce (dílo). VIII. Předání díla 1. Objednatel se zavazuje dílo postupně převzít, pokud je řádně a včas v dané části provedeno a to na základě realizačních protokolů uvedených v čl. VI odst.1 této smlouvy. 2. Pokud objednatel odmítl dokončené dílo převzít, musí být sepsán o tomto zápis se stanovisky obou smluvních stran a zdůvodněním. IX. Odstoupení od smlouvy 1. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že zhotovitel je v prodlení s postupným prováděním díla dle termínů uvedených v této smlouvě a příslušnou část (dílčí část) díla neprovedl ani nedokončil v náhradní 15ti denní lhůtě. Tímto není dotčeno právo kterékoliv smluvní strany na odstoupení od této smlouvy podle příslušných ustanovení občanského zákoníku. 2. Odstoupení nabývá účinnosti dnem doručení druhé smluvní straně a jeho účinky se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 3. V případě odstoupení objednatele je zhotovitel povinen předat objednateli nedokončené dílo vč. věcí, které jsou součástí díla a byly jím opatřeny, a uhradit objednateli příp. vzniklou škodu. 4. Zhotovitel může odstoupit od smlouvy v případě hrubého porušení smlouvy objednatelem nebo při neposkytnutí součinnosti, které brání zhotoviteli v provádění díla dle této smlouvy. Zhotovitel má právo vyúčtovat objednateli veškeré dosud vzniklé náklady, včetně případných škod, způsobených odstoupením od smlouvy. 4 X. Sankce 1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín kterékoliv dílčího části díla z důvodů na jeho straně, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny předpokládané dílčí části díla za každý den prodlení. 2. Pokud objednatel neuhradí fakturu za provedené práce ve stanoveném termínu, zaplatí zhotoviteli dohodnutý úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. 3. Sankce spočívající v dohodnutých smluvních pokutách nezbavuje smluvní strany práva na vymáhání případné škody. 4. V případě porušení povinností stanovených v této smlouvě z důvodů na straně zhotovitele je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši sankcí uložených objednateli stanovených orgánem oprávněným k provádění kontroly. 5. Při porušení smluvních povinností podle článku VIII. odstavec 1. a 2. je objednatel oprávněn vyúčtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 50 000,00 Kč za každé jednotlivé porušení povinností. 6. Nárok na náhradu škody tím není dotčen a zůstává objednateli zachován. XI. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva může být změněna pouze písemnými dodatky, které budou vzestupně číslovány a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran. 2. Smlouva může být ukončena také písemnou dohodou smluvních stran, která bude upravovat vzájemná práva a povinnosti. 3. Zhotovitel nemůže bez předchozího písemného souhlasu objednatele postoupit pohledávky za objednatelem z této SoD na třetí osobu. 4. Smluvní strany se dohodly, že v případě nástupnictví jsou právní nástupci vázáni ustanoveními této smlouvy v plném rozsahu. 5. Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení. V případě, že kterékoliv ustanovení této smlouvy se stane neúčinným nebo neplatným, smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení novým. 6. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu před jejím podpisem přečetly, že byla uzavřena podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně a její autentičnost stvrzují svými podpisy. 7. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, každá smluvní strana obdrží po jednom vyhotovení. 8. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 9. Smluvní strany berou na vědomí, že na předmětnou smlouvu a její případné dodatky se ve smyslu ust. § 6 zákona č. 340/2016 Sb. vztahuje s účinnosti od 1.7. 2017 povinnost jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv, když o vzniku této povinnosti nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění. Pokud by smlouva nebyla uveřejněna prostřednictvím registru smluv ani do tří měsíců ode dne, kdy byla uzavřena, platí že je zrušena od počátku. 5 Přílohy: Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (*nehodící se škrtne) V Hradci Králové, dne 26.4.2019 ............................................. ............................................... Objednatel Zhotovitel 6