Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O PROVEDENÍ AUDITU č. 200190413/R uzavřená dle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů. Klient: Výzkumný Ústav Železniční, a.s. Zapsaná v OR vedeném u Městského soudu v Praze oddíl B, vložka 10025 Se sídlem: IČ: Novodvorská 1698, Praha 4 - Braník, 142 01 DIČ: 272 57 258 Bankovní spojení: CZ 272 57 258 Číslo účtu: Zastoupená: Funkce: Funkce jako klient na jedné straně (dále také jako „Klient“) a Dodavatel: M.C.TRITON, spol. s r.o. Sídlo: Evropská 846/176a, 160 00 Praha 6 IČ: 49622005 DIČ: CZ49622005 Bankovní spojení: Číslo účtu: zastoupená: Funkce: jako dodavatel na straně druhé (dále také jako „Dodavatel“) (Dodavatel a Klient společně dále také jako „Strany“ nebo jednotlivě také jako „Strana“) uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku následující Smlouvu o provedení auditu (dále také jako „Smlouva“): 1. VYMEZENÍ POJMŮ 1.1. Ve Smlouvě: a) „Audit“ je činnost blíže specifikována v článku 3 Smlouvy; b) „Cena“ je cenou za Audit a je tvořena dílčími cenami za jednotlivé části Auditu; c) „DPH“ je daň z přidané hodnoty ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů; d) „GDPR“ je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů); e) „Chráněné informace“ jsou informace, které podle Smlouvy podléhají závazku mlčenlivosti. Vymezení Chráněných informací je v odstavci 7.2. Smlouvy. f) „MD“ neboli man-day je člověkoden a představuje 8 hodin práce jednoho pracovníka Dodavatele; g) „Občanský zákoník“ je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. 2. PŘEDMĚT SMLOUVY 2.1. Dodavatel se zavazuje provést pro Klienta personálně-organizační audit VUZ zaměstnanců působících v oblasti správní a provozní podpory, dále jen („Audit“), a Klient se zavazuje zaplatit Dodavateli Cenu v souladu s touto Smlouvou. 2.2. Projekt bude realizován u cca 60 pracovních pozic obsazených konkrétními zaměstnanci dle platné systemizace, ve dvou lokalitách – Praha a Cerhenice, celkem se jedná o 8 organizačních celků. V rámci procesů bude Audit zahrnovat posouzení činností vykonávaných v rámci všech podpůrných procesů společnosti, a to zejména: a) Corporate governance b) Plánování, financování, účetnictví, controlling a reporting c) HR procesy d) Investice e) Nákup, údržba a správa majetku f) IT g) Ostatní správní činnosti 2.3. Výstupem Auditu je: h) Analýza a vyhodnocení stanovených interních procesů a vzájemných vazeb, reportingu a kontroly i) Analýza pracovního vytížení zaměstnanců, odhalení duplicit, odhalení slabých míst j) Návrh efektivního řízení a práce s lidskými zdroji ve vztahu k předmětu plnění k) Návrh optimální organizační struktury společnosti a počtu pracovních míst, seznam pracovních pozic ke snížení či zvýšení včetně objektivní argumentace 3. POPIS AUDITU A TERMÍNY REALIZACE 3.1. Audit je složen z dvou částí: První část Auditu bude zahájena osobní schůzkou (tzv. kick off meeting) mezi Dodavatelem a odpovědnými pracovníky Klienta, a to nejpozději do 5-ti dnů ode dne uzavření Smlouvy. 3.2. Druhá část Auditu: 1) Etapa 1 Analýza a vyhodnocení stanovených interních procesů a vzájemných vazeb, reportingu a kontroly Analýza vytížení zaměstnanců, odhalení duplicit, odhalení slabých míst 2) Etapa 2 Návrh efektivního řízení a práce s lidskými zdroji ve vztahu k předmětu plnění Návrh optimální organizační struktury společnosti a počtu pracovních míst, seznam pracovních pozic ke snížení či zvýšení včetně objektivní argumentace 3.3. Audit bude realizován v termínech, obsažených v harmonogramu Auditu v příloze č. 1 Smlouvy. Strany výslovně prohlašují a berou na vědomí, že harmonogram dle věty předchozí má orientační povahu, jelikož termíny plnění jednotlivých částí Auditu dle této Smlouvy Dodavatelem závisí na součinnosti Klienta. Strany se zavazují vyvinout maximální úsilí pro to, aby byl Audit proveden dle harmonogramu, a pokud to nebude možné, pak se dohodnout na skutečných termínech plnění jednotlivých částí Auditu s ohledem na potřeby a možnosti obou Stran. 4. PRÁVA A POVINNOSTI STRAN 4.1. Dodavatel se zavazuje: a) provést Audit řádně; b) aktivně projednávat postup činností při plnění Smlouvy s Klientem c) průběžně konzultovat s Klientem své návrhy a doporučení související s plněním Smlouvy. 4.2. Dodavatel je oprávněn provádět Audit prostřednictvím spolupracujících osob. Dodavatel odpovídá za odbornou způsobilost svých pracovníků k činnostem, které vykonává podle Smlouvy. 4.3. Klient se zavazuje poskytnout Dodavateli maximální součinnost pro řádné a včasné provedení Auditu, zejména zajistit spolupráci kompetentních odpovědných pracovníků Klienta pro všechny části Auditu a poskytnout Dodavateli veškeré potřebné doklady a jiné písemnosti, informace a vysvětlení. 4.4. Za správnost a úplnost všech podkladů a informací potřebných pro Audit odpovídá Klient, přičemž jejich nesprávnost či neúplnost zprošťuje Dodavatele odpovědnosti za případnou škodu způsobenou vadami či neúplnosti Auditu. 4.5. Vyžádá-li si Dodavatel písemně součinnost Klienta nebo jakékoliv písemnosti potřebné pro řádné a včasné provedení Auditu, Klient je Dodavateli poskytne nejpozději do 2 (dvou) pracovních dnů ode dne odeslání takové žádosti. 4.6. V případě prodlení Klienta s plněním jakékoliv povinnosti vyplývající ze Smlouvy přestává od okamžiku Klientova prodlení běžet doba ke splnění Smlouvy Dodavatelem, a to až do okamžiku splnění Klientovy povinnosti. O dobu od okamžiku prodlení Klienta se splněním svých povinnosti do okamžiku jejich splnění se tedy prodlužují veškeré doby k plnění Dodavatele. Dodavatel není odpovědný za jakoukoliv škodu, způsobenou takto vzniklým prodlením s dokončením Auditu. 4.7. Veškeré materiály vytvořené v souvislosti s Auditem jsou vlastnictvím Klienta., 5. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY 5.1. Smluvní strany se dohodly, že cena jednoho MD činí …….,- Kč (man-day / člověkoden), celková cena za všechny činnosti při provádění Auditu…..činí ……….,- Kč bez DPH. Dohodnutá cena obsahuje veškeré náklady nutné k celkové realizaci kompletního Auditu v rozsahu specifikace uvedené v této Smlouvě a jejích Přílohách. Součástí ceny jsou i další náklady nutné k celkové realizaci Auditu, které nejsou výslovně uvedeny v této Smlouvě či jejích Přílohách, avšak Dodavatel je měl nebo mohl na základě svých odborných a technických znalostí při uzavření Smlouvy předpokládat. Cena byla stanovena jako maximální a nepřekročitelná. K ceně bude přičtena DPH v zákonné výši. 5.2. Cena zahrnuje rovněž veškeré běžné náklady Dodavatele, spojené s provedením Auditu, jako např. náklady na dopravu, kancelářské potřeby apod. 5.3. Všechny vícepráce nad rámec očekávaného rozsahu Auditu musí písemně odsouhlasit Klient na změnovém listu, přičemž vyjádření ke změnovému listu se Klient zavazuje zaslat Dodavateli písemně ve lhůtě do 5 (pěti) dnů ode dne jeho doručení Klientovi. Vzor změnového listu tvoří přílohu č. 2 Smlouvy. 5.4. Přílohou každé faktury dle odstavce 5.3. této Smlouvy bude rozpis poskytnutých služeb a času, stráveného poskytováním těchto služeb v rámci provádění Auditu. 5.5. Všechny faktury jsou splatné 30 (třicátý) den ode dne jejich vystavení, nestanoví-li konkrétní faktura splatnost delší. Klient souhlasí se zasíláním faktur elektronicky na e-mailovou adresu … 5.6. Jednostranné započtení pohledávek mezi Stranami je vyloučeno. 6. ODPOVĚDNÉ OSOBY 6.1. Odpovědné osoby Stran jsou: a) Za Dodavatele: Za Klienta: Kromě zástupců zapsaných ve veřejném rejstříku jsou za Strany v souvislosti se Smlouvou oprávněny jednat odpovědné osoby Stran dle předchozího odstavce. 7. DŮVĚRNOST INFORMACÍ 7.1. Strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech Chráněných informacích, jakož i o bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečení Chráněných informací. Dodržováním povinnosti mlčenlivosti se rozumí zejména nesdělení a nezpřístupnění Chráněných informací jakýmkoliv třetím osobám a jejich nepoužití k jiným účelům než účelům nezbytným pro plnění Smlouvy. 7.2. Chráněné informace představují obchodní tajemství Stran ve smyslu § 504 Občanského zákoníku. 7.3. Chráněnou informací není informace, která je v době zpřístupnění nebo použití běžně dostupná veřejnosti. 7.4. Porušením povinnosti Strany podle tohoto článku není, pokud zpřístupní nebo použije Chráněnou informaci: a) s předchozím písemným souhlasem druhé Strany a Dodavatele; b) která byla Straně známa z jiných zdrojů než od druhé Strany a/nebo Dodavatele, a kterou nezískala porušením závazku mlčenlivosti nebo právního předpisu; c) z důvodu povinnosti stanovené právním předpisem nebo veřejnoprávním orgánem nebo d) z důvodu, že je to nezbytné pro splnění povinností Strany v rámci Smlouvy. 7.5. I pro zpřístupnění nebo použití Chráněných informací podle odstavce 7.4. této Smlouvy platí, že je Strana oprávněna tak učinit pouze v nezbytném rozsahu. 7.6. Porušením povinností podle tohoto článku není zpřístupnění Chráněných informací konzultantovi, poradci, auditorovi či právnímu zástupci Strany nebo jejímu subdodavateli pro plnění Smlouvy, pokud je zavázaný k mlčenlivosti ohledně Chráněných informací nejméně ve stejném rozsahu, jako Strana podle Smlouvy. Za případné porušení závazku mlčenlivosti této osoby však Strana, která údaje takto zpřístupnila, vždy odpovídá jako by se porušení dopustila sama. 7.7. Skončení Smlouvy nemá vliv na závazek mlčenlivosti dle tohoto článku. Závazek mlčenlivosti trvá po celou dobu existence Chráněných informací nebo do okamžiku, kdy Strana druhou Stranu mlčenlivosti písemně zprostí či písemně sdělí, že na ochraně Chráněných informací již netrvá. 8. SMLUVNÍ POKUTY A ÚROK Z PRODLENÍ 8.1. V případě porušení závazku mlčenlivosti podle článku 7 této Smlouvy je Strana, která se dopustila porušení, povinna zaplatit druhé Straně smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč, a to za každý jednotlivý případ porušení. 8.2. V případě, že Dodavatel postoupí nebo dá do zástavy jakoukoliv pohledávku vzniklou na základě této Smlouvy bez předchozího písemného souhlasu Objednatele, má Objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši 20% z hodnoty postoupené či zastavené pohledávky a to i v případě, že by se takové postoupení pohledávky ukázalo jako neplatné. 8.3. Uhrazení jakékoliv smluvní pokuty nemá vliv na povinnost Strany nahradit škodu ve výši, která překračuje smluvní pokutu. 8.4. Dodavatel prohlašuje, že smluvní pokuty a jejich výši považuje za přiměřené významu povinností, které zajišťují. 9. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ 9.1. V rámci provádění Auditu zpřístupní Klient Dodavateli osobní údaje svých zaměstnanců. Klient pověřuje Dodavatele zpracováním těchto osobních údajů za účelem provedení Auditu. 9.2. Za výše uvedeným účelem bude Dodavatel zpracovávat identifikační údaje a popisné údaje zaměstnanců, zákazníků a partnerů Klienta tak, že bude kontrolovat soulad Klientem prováděného zpracování těchto osobních údajů s GDPR, bude na ně nahlížet, ukládat je a dalším způsobem vhodně zpracovávat. Součástí osobních údajů mohou být v některých případech i zvláštní kategorie osobních údajů, zejména v souvislosti s plněním pracovněprávních povinností Klienta nebo povinností v oblastech sociálního zabezpečení a sociální ochrany. 9.3. Smluvní strany si sjednávají, že konkrétní podmínky zpracování osobních údajů poskytnutých Klientem budou upraveny ve zvláštní zpracovatelské smlouvě. 10. ZÁNIK SMLOUVY 10.1. Smlouva zaniká: a) zánikem jedné ze Stran; b) splněním Smlouvy; c) dohodou Stran nebo d) odstoupením od Smlouvy. 10.2. Dodavatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit s okamžitou účinností při podstatném porušení Smlouvy ze strany Klienta. Za podstatné porušení Smlouvy ze strany Klienta Strany považují zejména (i) prodlení Klienta s úhradou oprávněně fakturované částky o více než 60 (šedesát) kalendářních dnů ode dne její splatnosti nebo (ii) prodlení Klienta s poskytnutím součinnosti o více než 30 (třicet) kalendářních dnů ode dne, kdy Dodavatel o součinnost požádal, pokud byl Klient na své prodlení a možnost Dodavatele od Smlouvy odstoupit nejméně 10 (deset) kalendářních dnů předem písemně upozorněn. Dodavatel je dále oprávněn od Smlouvy odstoupit s okamžitou účinností v případě, že je rozhodnuto o úpadku Klienta nebo Klient vstoupí do likvidace. 10.3. Klient je oprávněn od Smlouvy odstoupit s okamžitou účinností při podstatném porušení Smlouvy ze strany Dodavatele. Za podstatné porušení Smlouvy ze strany Dodavatele Strany považují, když: a) Audit je prováděn ve zjevně nevyhovující kvalitě; b) Dodavatel opakovaně nedodržel podmínky Smlouvy, ačkoliv jej už na první porušení Klient písemně upozornil; c) je rozhodnuto o úpadku Dodavatele nebo Dodavatel vstoupí do likvidace. 10.4. Odstoupením od Smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti Stran s výjimkou závazku mlčenlivosti a sankčních nároků. Odstoupení od Smlouvy se nedotýká nároku na úhradu dílčí ceny za již dokončené části Auditu ani ceny za odpracované MD. 10.5. Odstoupení od Smlouvy musí být provedeno písemnou formou doporučeným dopisem adresovaným do místa sídla druhé Strany nebo dopisem osobně doručeným do místa sídla druhé Strany. Odstavec 12.3. Smlouvy se nepoužije. Smlouva zaniká dnem následujícím po dni doručení písemného oznámení o odstoupení od Smlouvy druhé Straně. 11. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU A POJIŠTĚNÍ 11.1. Strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. 11.2. Dodavatel prohlašuje, že bude profesně pojištěn do výše 1.000.000 Kč ke dni zahájení Auditu, a toto pojištění bude udržovat v platnosti po celou dobu plnění této Smlouvy. 11.3. Škoda, která byla způsobena úmyslným jednáním nebo hrubou nedbalostí Dodavatele, se nahrazuje bez jakýchkoliv omezení v souladu s příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku. 11.4. Strany se zavazují upozornit druhou Stranu bez zbytečného odkladu na vzniklé okolnosti vylučující odpovědnost bránící řádnému plnění Smlouvy. 11.5. Žádná ze Stran není odpovědna za prodlení způsobené okolnostmi vylučujícími odpovědnost. Odpovědnost za prodlení nevylučuje překážka, která vznikla teprve v době, kdy povinná Strana byla v prodlení s plněním své povinnosti, nebo vznikla z hospodářských poměrů povinné Strany. Účinky okolností vylučujících odpovědnost jsou omezeny pouze na dobu, dokud trvá překážka, s níž jsou tyto účinky spojeny. 12. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ 12.1. Klient uděluje Dodavateli souhlas s tím, aby uváděl identifikaci Klienta, včetně případného loga a jiných značek, ve svých referenčních dokumentech, prezentacích a na webových stránkách. 12.2. Za písemnou formu podle Smlouvy se rozumí také e-mailová zpráva, odeslaná na e-mailovou adresu odpovědné osoby příslušné Strany, neurčí-li konkrétní ujednání Smlouvy jinak. Má-li Strana více odpovědných osob, postačí zaslat zprávu kterékoliv jedné z nich. 12.3. Není-li ve Smlouvě v konkrétním případě uvedeno jinak, písemnosti související se Smlouvou se doručují na adresu Strany uvedenou v záhlaví Smlouvy, případně na e-mailovou adresu odpovědné osoby Strany. Změní-li Strana svou adresu nebo se změní odpovědná osoba či její kontaktní údaje, oznámí to písemně druhé Straně bez zbytečného odkladu. 12.4. Sjednává se, že smluvní strany považují povinnost doručit písemnost do vlastních rukou za splněnou i v případě, že adresát zásilku, odeslanou na jeho v této smlouvě uvedenou či naposledy písemně oznámenou adresu pro doručování, odmítne převzít, její doručení zmaří nebo si ji v odběrní lhůtě nevyzvedne, a to dnem, kdy se zásilka vrátí zpět odesílateli. 12.5. Smluvní strany prohlašují, že se v průběhu kontraktačního procesu shodly na skutečnostech, tvořících v jejich smluvním vztahu obchodní tajemství tak jak jej definují zákonné předpisy, a které nemohou být zveřejněny ve smyslu zák. č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném znění, a budou Smluvními stranami před zasláním Smlouvy správci Registru smluv náležitě znečitelněny. 12.6. Veškeré změny Smlouvy lze činit pouze vzestupně číslovanými, písemnými dodatky, podepsanými oběma Stranami. 12.7. Smlouva je uzavřena ve 2 (dvou) stejnopisech s platností originálu. Každá ze Stran obdrží jeden stejnopis Smlouvy. 12.8. Příloha č. 1 Smlouvy – harmonogram Za Klienta Za Dodavatele V Praze dne 20.5.2019 Ing. Martin Bělčík Ing. Luděk Pfeifer, CSc. předseda představenstva jednatel společnosti Výzkumný Ústav Železniční, a.s. M.C.TRITON, spol. s r.o. Ing. Ondřej Fanta, Ph.D. člen představenstva Výzkumný Ústav Železniční, a.s. Příloha č. 1 Smlouvy – harmonogram Do 5-ti dnů od podpisu smlouvy – kick off projektu (osobní schůzka členů projektového týmu se zástupci zadavatele) Do 40-ti dnů od podpisu smlouvy – osobní schůzky s dotčenými zaměstnanci a studium interní řídící dokumentace Do 50-ti dnů od podpisu smlouvy – předání výstupu 1. etapy Do 70-ti dnů od podpisu smlouvy – předání výstupu 2. etapy a prezentace zprávy z celého projektu zadavateli