Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10006022: 009296 Smlouva o dílo - malířské a natěračské práce

Příloha Smlouva o dílo - malování Kadlec.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Společnost:          Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.,

                     nemocnice Středočeského kraje

IČO:                 272 56 456

DIČ:                 CZ27256456

Se sídlem:           Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01

Zastoupená:          JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva

                     Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva

Bankovní spojení:    Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:          35-3525450227/0100

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019

dále též jako „Objednatel“ na straně jedné,

a

Jméno a příjmení:    Zdeněk Kadlec – KAZA
IČO:                 498 01 392
DIČ:                 CZ7103210961
S místem podnikání:  Dolní Krupá 115, PSČ 295 01
Bankovní spojení:    Komerční banka, a.s.
Číslo účtu:          19-5782060237/0100

dále též jako „Zhotovitel“ na straně druhé,
společně též jako „smluvní strany“

se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli v souladu s ustanovením § 2586 a násl.
zákona č. 89/2012, občanský zákoník, jak stanoví tato:

                      SMLOUVA O DÍLO

                         dále jen „smlouva“

1. Úvodní ustanovení

1.1. Objednatel je provozovatelem Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi (dále jen
        „nemocnice“).

1.2.  Zhotovitel prohlašuje, že předmět plnění této smlouvy odpovídá jeho
      podnikatelskému oprávnění, a disponuje potřebnými kapacitami k řádnému a
      včasnému provádění díla dle této smlouvy. Tuto smlouvu uzavírá v postavení
      profesionála a zavazuje se postupovat při plnění této smlouvy s odbornou péčí.

1.3.  Zhotovitel prohlašuje, že není v úpadku, nebylo vůči němu zahájeno insolvenční
      řízení ani mu není znám hrozící úpadek. Dále prohlašuje, že vůči němu nebylo
      zahájeno žádné soudní, správní, daňové či jiné řízení na plnění, které by mohlo být
      důvodem exekuce na majetek Zhotovitele, a že neexistuje žádné pravomocné
      rozhodnutí soudu, správního, daňového či jiného orgánu, na základě kterého by
      bylo možno vůči němu vést exekuci na majetek.

1.4. Zhotovitel dále prohlašuje, že má sjednáno platné pojištění odpovědnosti za
        škodu/újmu, ve výši odpovídající předmětu této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje
        udržovat toto pojištění v platnosti po celou dobu provádění díla dle této smlouvy.

                                                                     Stránka 1 z 5
2. Předmět smlouvy

2.1.  Předmětem této smlouvy je závazek Zhotovitele provést pro Objednatele na vlastní
      náklady a nebezpečí malířské a natěračské práce v prostorách nemocnice a závazek
      Objednatele řádně a včas provedené dílo převzít a zaplatit za něj Zhotoviteli
      sjednanou cenu.

2.2. Malování na jednotlivých pracovištích bude probíhat dle harmonogramu, který je
        přílohou č. 1 této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že se před podpisem této
        smlouvy s harmonogramem podrobně seznámil.

2.3.  Zhotovitel bere na vědomí, že včasné provedení díla je pro Objednatele zvlášť
      důležité, neboť malování prostor nemocnice je spojeno s omezením provozu
      dotčených pracovišť a jakékoliv zpoždění oproti sjednaným termínům znamená pro
      Objednatele značnou finanční ztrátu v podobě neprovedených zdravotních výkonů.

2.4. Případná změna oproti dohodnutému harmonogramu je možná pouze na základě
        písemného vzájemně odsouhlaseného ujednání podepsaného oprávněnými zástupci
        obou smluvních stran.

2.5. Provedené dílo musí splňovat následující minimální požadavky:

       plně otěruvzdorný nátěr,

       provedení penetrace před prvním nátěrem,

       v případě nátěru bílou barvou minimální bělost 88 %,

       nátěry dveří a zárubní vodou ředitelnými barvami,

       veškerý použitý materiál musí být vhodný k použití ve zdravotnickém zařízení.

2.6.  Součástí díla jsou i práce blíže nespecifikované, které jsou však nezbytné
      k řádnému provedení díla, a o kterých vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem
      Zhotovitel měl nebo mohl vědět. Součástí díla je vždy hrubý úklid dotčených
      prostor.

2.7.  O předání a převzetí jednotlivých částí díla (pracovišť) bude sepsán předávací
      protokol. V předávacím protokolu budou uvedeny případné vady či nedodělky
      zjištěné při předávacím řízení, včetně dohodnutého termínu jejich odstranění.
      Jestliže je protokol o předání a převzetí díla podepsán oběma smluvními stranami,
      považují se veškeré údaje o opatření a lhůtách v zápise uvedených za dohodnuté.
      Jestliže Objednatel uvede v protokolu o předání a převzetí díla reklamované vady
      nebo popíše, jak se projevují, platí, že tím současně požaduje jejich bezplatné
      odstranění.

3. Místo a termín zhotovení díla
3.1. Místem plnění je sídlo objednatele.
3.2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v termínech uvedených v příloze č. 1 této

        smlouvy.

4. Cena díla, platební podmínky

4.1. Smluvní strany se dohodly, že cena díla bude účtována dle skutečného rozsahu
        provedených prací. Cena jednotlivých prací se řídí ceníkem, který je přílohou č. 2
        této smlouvy.

4.2.  Uvedené ceny jsou stanoveny jako konečné, maximální, nejvýše přípustné a
      zahrnují v sobě veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu
      provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Cena díla zahrnuje
      zejména náklady na dopravu, instalaci, náklady na vybavení místa, montáže,
      uskladnění, zařízení staveniště, hrubý úklid dotčených prostor, odvoz a likvidaci
      odpadů včetně skládkovného, náklady na používání strojů a služeb až do
      skutečného dokončení díla, obstarání a přepravu věcí, zařízení, materiálu, dodávek,

                                                                    Stránka 2 z 5
      pojištění, garance, daně, cla, poplatky, inflační vlivy a jakékoli další výdaje nutné k
      provedení díla.

4.3.  Cena díla bude hrazena na základě daňových dokladů (faktur) vystavených
      Zhotovitelem zpravidla 1x měsíčně. Zhotovitel je oprávněn vystavit fakturu po
      předání a převzetí bezvadného díla/části díla a po odstranění případných vad či
      nedodělků zapsaných v předávacím protokolu.

4.4. Splatnost faktury bude do 30 dnů od jejího doručení Objednateli.

4.5. V případě, že Zhotovitelem vystavená faktura bude obsahovat nesprávné či neúplné
        údaje, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit. V takovém případě
        vystaví Zhotovitel novou fakturu s novou lhůtou splatnosti.

4.6. V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla je Zhotovitel oprávněn
        požadovat po Objednateli zaplacení úroku z prodlení v zákonné výši.

4.7.  Zveřejní-li správce daně skutečnost, že Zhotovitel je nespolehlivým plátcem ve
      smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, je Objednatel oprávněn
      z každé fakturované platby zadržet daň z přidané hodnoty a tuto aniž by k tomu byl
      vyzván jako ručitel uhradit za Zhotovitele příslušnému správci daně.

5. Práva a povinnosti smluvních stran

5.1. Zhotovitel bere na vědomí, že se bude pohybovat ve zdravotnickém zařízení a
        práce bude provádět za provozu nemocnice. Zhotovitel je povinen se v maximální
        možné míře provozu nemocnice přizpůsobit.

5.2. Objednatel je oprávněn určit začátek a konec provádění prací, zejména u prací
        spojených se zvýšenou hlučností nebo prašností. Zhotovitel je povinen stanovenou
        dobu provádění prací respektovat.

5.3. Zhotovitel je povinen provádět dílo s náležitou odbornou péčí, v souladu s touto
        smlouvou, příslušnými obecně závaznými právními přepisy a technickými,
        hygienickými či jinými normami, jakož i požadavky a pokyny Objednatele.

5.4.  Trvá-li Objednatel na provedení díla podle zřejmě nevhodného požadavku či podle
      nevhodných pokynů, podkladů či s využitím nevhodných věcí i přes písemné
      upozornění Zhotovitele, je Zhotovitel oprávněn požadovat udělení takového
      požadavku v písemné podobě. Tato okolnost však není důvodem k odstoupení od
      smlouvy Zhotovitelem.

5.5. Zhotovitel na vlastní náklady zajišťuje likvidaci veškerého vyprodukovaného
        odpadu, který vznikne při provádění díla. Při nakládání s odpady je povinen
        postupovat v souladu s obecně závaznými právními předpisy jako jejich původce.

5.6.  Zhotovitel je povinen zabránit úniku jakékoliv nebezpečné látky, jež by mohla
      jakýmkoliv způsobem negativně zasáhnout nebo poškodit majetek Objednatele,
      životní prostředí, nebo by mohla způsobit škody na lidském zdraví. V případě vzniku
      výše popsané situace je Zhotovitel povinen neprodleně informovat Objednatele
      a nést náklady na likvidaci havárie či ekologické škody v plné výši.

5.7.  Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s pokyny Objednatele v oblasti BOZP a PO pro

      externí  subjekty,  které        jsou  dostupné                  na  adrese:

      http://www.klaudianovanemocnice.cz/dokumenty/ms-63/p1=63. Zavazuje se

      postupovat při provádění prací v souladu s těmito pokyny.

5.8. Před zahájením prací a vstupem na pracoviště je Zhotovitel povinen doložit splnění
        podmínek pro dodavatele, které jsou uvedeny v příloze č. 3 této smlouvy.

5.9.  Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o
      kterých se dozvěděli v souvislosti s uzavřením této smlouvy. Tím není dotčena
      povinnost uveřejnit obsah této smlouvy a další informace týkající se smluvního
      vztahu založeného touto smlouvou v zákonem stanoveném rozsahu. Zhotovitel se

                                                                           Stránka 3 z 5
        zavazuje dodržovat mlčenlivost o všech skutečnostech a informacích týkajících se
        léčebné, ekonomické, obchodní či technické činnosti Objednatele, o kterých se
        dozví v souvislosti s činností prováděnou na základě této smlouvy. Zhotovitel se
        zavazuje, že výše uvedené informace neposkytne třetí osobě, nevyužije jich ve
        vlastní prospěch ani ve prospěch třetích osob.

5.10. Objednatel je povinen poskytnout Zhotoviteli nezbytnou součinnost při provádění
        díla, zejména zajistit Zhotoviteli přístup do míst dotčených prováděním díla.

6. Odpovědnost za vady, záruka za jakost

6.1. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost díla v délce 24 měsíců. Záruční
        lhůta počíná běžet dnem předání a převzetí díla a po odstranění případných vad či
        nedodělků.

6.2.  V záruční lhůtě je Zhotovitel povinen odstranit reklamované závady na vlastní
      náklad bez zbytečného odkladu, nejpozději však do sedmi (7) dnů, a v případě
      havarijního stavu do tří (3) dnů od nahlášení vady Objednatelem. V případě, že
      Zhotovitel v uvedených lhůtách vady neodstraní, nebo je-li vzhledem ke všem
      okolnostem zjevné, že tak neučiní, je Objednatel oprávněn nechat tyto vady
      odstranit sám na náklady Zhotovitele.

6.3.  Zhotovitel je povinen nahradit Objednateli v plné výši škodu, která by mu vznikla
      vadným plněním nebo jako důsledek porušení povinností či závazků Zhotovitele.
      Zhotovitel neodpovídá za škodu, která byla způsobena nevhodnými požadavky či
      pokyny Objednatele, jestliže Zhotovitel na nevhodnost pokynů písemně upozornil a
      Objednatel na jejich dodržení trval, nebo jestliže tuto nevhodnost nemohl zjistit.

7. Sankční ujednání

7.1. V případě prodlení Zhotovitele s provedením díla oproti sjednaným termínům je
        Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý
        započatý den prodlení a za každé pracoviště.

7.2. V případě porušení pravidel bezpečnosti práce a ochrany zdraví ze strany
        Zhotovitele je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši
        1.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení.

7.3. V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad díla je Zhotovitel povinen uhradit
        Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou jednotlivou vadu a každý
        započatý den prodlení.

7.4.  V případě, že se některé z prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy,
      ukáže být nepravdivým, hrubě zkresleným či v podstatném ohledu zavádějícím, je
      Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každé
      jednotlivé porušení.

7.5. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé poškozené
        smluvní straně v plné výši.

8. Předčasné ukončení smlouvy

8.1. Objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět i bez výpovědní doby v případě
        závažného porušení smluvní nebo zákonné povinnosti Zhotovitele. Za závažné
        porušení smluvní povinnosti se považuje zejména:

        a) nedodržení závazných právních, hygienických nebo technických norem
               nebo pravomocného rozhodnutí orgánu státní správy,

        b) prodlení se zhotovením díla o více než 15 dnů,

        c) nepravdivé, hrubě zkreslené či v podstatném ohledu zavádějící prohlášení
               Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy.

                                          Stránka 4 z 5
8.2. Zhotovitel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět i bez výpovědní doby v případě
        prodlení Objednatele s úhradou ceny díla o více než 30 dnů.

8.3. Účinky výpovědi bez výpovědní doby nastávají okamžikem doručení výpovědi druhé
        smluvní straně.

8.4.  Ukončení této smlouvy výpovědí nebo odstoupením jedné ze smluvních stran se
      nedotýká práva na náhradu újmy vzniklé porušením této smlouvy, práva na
      smluvní pokutu, povinnosti zachovávat mlčenlivost, ani dalších práv a povinností, z
      jejichž povahy plyne, že mají trvat i po ukončení této smlouvy. Totéž platí
      přiměřeně i v případě, že tato smlouva bude shledána neplatnou nebo neúčinnou.

8.5.  V případě předčasného ukončení této smlouvy z důvodů nikoliv na straně
      Objednatele je Zhotovitel povinen poskytnout Objednateli veškerou potřebnou
      součinnost k tomu, aby Objednateli nevznikla škoda, zejména zajištěním provádění
      nezbytných činností do doby započetí prací novým zhotovitelem.

9. Závěrečná ustanovení

9.1.  Pokud některé z ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným či
      neúčinným, nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení
      této smlouvy. Smluvní strany se zavazují takové ustanovení bez zbytečného
      odkladu nahradit novým platným a účinným ustanovením, které svým obsahem
      bude odpovídat účelu ustanovení předchozího.

9.2. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravená se řídí
        příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zejména
        ustanoveními o smlouvě o dílo.

9.3. V případě rozporu této smlouvy s její přílohou má vždy přednost ustanovení této
        smlouvy.

9.4. Jakékoli změny a doplňky této smlouvy jsou možné pouze ve formě písemných
        dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

9.5. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní stran
        obdrží po jednom.

9.6. Smluvní strany si smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují
        vlastnoruční podpisy svých oprávněných zástupců.

Přílohy:
1) Harmonogram malování
2) Ceník prací
3) Podmínky pro dodavatele

V Mladé Boleslavi dne ___________

             ……………………………………………….                ……………………………………………….
 Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.,          Zdeněk Kadlec – KAZA

         nemocnice Středočeského kraje
 JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva
Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva

                                                Stránka 5 z 5