Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Společnost: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje IČO: 272 56 456 DIČ: CZ27256456 Se sídlem: Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01 Zastoupená: JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 35-3525450227/0100 Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019 dále též jako „Objednatel“ na straně jedné, a Jméno a příjmení: Zdeněk Kadlec – KAZA IČO: 498 01 392 DIČ: CZ7103210961 S místem podnikání: Dolní Krupá 115, PSČ 295 01 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 19-5782060237/0100 dále též jako „Zhotovitel“ na straně druhé, společně též jako „smluvní strany“ se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012, občanský zákoník, jak stanoví tato: SMLOUVA O DÍLO dále jen „smlouva“ 1. Úvodní ustanovení 1.1. Objednatel je provozovatelem Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi (dále jen „nemocnice“). 1.2. Zhotovitel prohlašuje, že předmět plnění této smlouvy odpovídá jeho podnikatelskému oprávnění, a disponuje potřebnými kapacitami k řádnému a včasnému provádění díla dle této smlouvy. Tuto smlouvu uzavírá v postavení profesionála a zavazuje se postupovat při plnění této smlouvy s odbornou péčí. 1.3. Zhotovitel prohlašuje, že není v úpadku, nebylo vůči němu zahájeno insolvenční řízení ani mu není znám hrozící úpadek. Dále prohlašuje, že vůči němu nebylo zahájeno žádné soudní, správní, daňové či jiné řízení na plnění, které by mohlo být důvodem exekuce na majetek Zhotovitele, a že neexistuje žádné pravomocné rozhodnutí soudu, správního, daňového či jiného orgánu, na základě kterého by bylo možno vůči němu vést exekuci na majetek. 1.4. Zhotovitel dále prohlašuje, že má sjednáno platné pojištění odpovědnosti za škodu/újmu, ve výši odpovídající předmětu této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje udržovat toto pojištění v platnosti po celou dobu provádění díla dle této smlouvy. Stránka 1 z 5 2. Předmět smlouvy 2.1. Předmětem této smlouvy je závazek Zhotovitele provést pro Objednatele na vlastní náklady a nebezpečí malířské a natěračské práce v prostorách nemocnice a závazek Objednatele řádně a včas provedené dílo převzít a zaplatit za něj Zhotoviteli sjednanou cenu. 2.2. Malování na jednotlivých pracovištích bude probíhat dle harmonogramu, který je přílohou č. 1 této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že se před podpisem této smlouvy s harmonogramem podrobně seznámil. 2.3. Zhotovitel bere na vědomí, že včasné provedení díla je pro Objednatele zvlášť důležité, neboť malování prostor nemocnice je spojeno s omezením provozu dotčených pracovišť a jakékoliv zpoždění oproti sjednaným termínům znamená pro Objednatele značnou finanční ztrátu v podobě neprovedených zdravotních výkonů. 2.4. Případná změna oproti dohodnutému harmonogramu je možná pouze na základě písemného vzájemně odsouhlaseného ujednání podepsaného oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2.5. Provedené dílo musí splňovat následující minimální požadavky: plně otěruvzdorný nátěr, provedení penetrace před prvním nátěrem, v případě nátěru bílou barvou minimální bělost 88 %, nátěry dveří a zárubní vodou ředitelnými barvami, veškerý použitý materiál musí být vhodný k použití ve zdravotnickém zařízení. 2.6. Součástí díla jsou i práce blíže nespecifikované, které jsou však nezbytné k řádnému provedení díla, a o kterých vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem Zhotovitel měl nebo mohl vědět. Součástí díla je vždy hrubý úklid dotčených prostor. 2.7. O předání a převzetí jednotlivých částí díla (pracovišť) bude sepsán předávací protokol. V předávacím protokolu budou uvedeny případné vady či nedodělky zjištěné při předávacím řízení, včetně dohodnutého termínu jejich odstranění. Jestliže je protokol o předání a převzetí díla podepsán oběma smluvními stranami, považují se veškeré údaje o opatření a lhůtách v zápise uvedených za dohodnuté. Jestliže Objednatel uvede v protokolu o předání a převzetí díla reklamované vady nebo popíše, jak se projevují, platí, že tím současně požaduje jejich bezplatné odstranění. 3. Místo a termín zhotovení díla 3.1. Místem plnění je sídlo objednatele. 3.2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v termínech uvedených v příloze č. 1 této smlouvy. 4. Cena díla, platební podmínky 4.1. Smluvní strany se dohodly, že cena díla bude účtována dle skutečného rozsahu provedených prací. Cena jednotlivých prací se řídí ceníkem, který je přílohou č. 2 této smlouvy. 4.2. Uvedené ceny jsou stanoveny jako konečné, maximální, nejvýše přípustné a zahrnují v sobě veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Cena díla zahrnuje zejména náklady na dopravu, instalaci, náklady na vybavení místa, montáže, uskladnění, zařízení staveniště, hrubý úklid dotčených prostor, odvoz a likvidaci odpadů včetně skládkovného, náklady na používání strojů a služeb až do skutečného dokončení díla, obstarání a přepravu věcí, zařízení, materiálu, dodávek, Stránka 2 z 5 pojištění, garance, daně, cla, poplatky, inflační vlivy a jakékoli další výdaje nutné k provedení díla. 4.3. Cena díla bude hrazena na základě daňových dokladů (faktur) vystavených Zhotovitelem zpravidla 1x měsíčně. Zhotovitel je oprávněn vystavit fakturu po předání a převzetí bezvadného díla/části díla a po odstranění případných vad či nedodělků zapsaných v předávacím protokolu. 4.4. Splatnost faktury bude do 30 dnů od jejího doručení Objednateli. 4.5. V případě, že Zhotovitelem vystavená faktura bude obsahovat nesprávné či neúplné údaje, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit. V takovém případě vystaví Zhotovitel novou fakturu s novou lhůtou splatnosti. 4.6. V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla je Zhotovitel oprávněn požadovat po Objednateli zaplacení úroku z prodlení v zákonné výši. 4.7. Zveřejní-li správce daně skutečnost, že Zhotovitel je nespolehlivým plátcem ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, je Objednatel oprávněn z každé fakturované platby zadržet daň z přidané hodnoty a tuto aniž by k tomu byl vyzván jako ručitel uhradit za Zhotovitele příslušnému správci daně. 5. Práva a povinnosti smluvních stran 5.1. Zhotovitel bere na vědomí, že se bude pohybovat ve zdravotnickém zařízení a práce bude provádět za provozu nemocnice. Zhotovitel je povinen se v maximální možné míře provozu nemocnice přizpůsobit. 5.2. Objednatel je oprávněn určit začátek a konec provádění prací, zejména u prací spojených se zvýšenou hlučností nebo prašností. Zhotovitel je povinen stanovenou dobu provádění prací respektovat. 5.3. Zhotovitel je povinen provádět dílo s náležitou odbornou péčí, v souladu s touto smlouvou, příslušnými obecně závaznými právními přepisy a technickými, hygienickými či jinými normami, jakož i požadavky a pokyny Objednatele. 5.4. Trvá-li Objednatel na provedení díla podle zřejmě nevhodného požadavku či podle nevhodných pokynů, podkladů či s využitím nevhodných věcí i přes písemné upozornění Zhotovitele, je Zhotovitel oprávněn požadovat udělení takového požadavku v písemné podobě. Tato okolnost však není důvodem k odstoupení od smlouvy Zhotovitelem. 5.5. Zhotovitel na vlastní náklady zajišťuje likvidaci veškerého vyprodukovaného odpadu, který vznikne při provádění díla. Při nakládání s odpady je povinen postupovat v souladu s obecně závaznými právními předpisy jako jejich původce. 5.6. Zhotovitel je povinen zabránit úniku jakékoliv nebezpečné látky, jež by mohla jakýmkoliv způsobem negativně zasáhnout nebo poškodit majetek Objednatele, životní prostředí, nebo by mohla způsobit škody na lidském zdraví. V případě vzniku výše popsané situace je Zhotovitel povinen neprodleně informovat Objednatele a nést náklady na likvidaci havárie či ekologické škody v plné výši. 5.7. Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s pokyny Objednatele v oblasti BOZP a PO pro externí subjekty, které jsou dostupné na adrese: http://www.klaudianovanemocnice.cz/dokumenty/ms-63/p1=63. Zavazuje se postupovat při provádění prací v souladu s těmito pokyny. 5.8. Před zahájením prací a vstupem na pracoviště je Zhotovitel povinen doložit splnění podmínek pro dodavatele, které jsou uvedeny v příloze č. 3 této smlouvy. 5.9. Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozvěděli v souvislosti s uzavřením této smlouvy. Tím není dotčena povinnost uveřejnit obsah této smlouvy a další informace týkající se smluvního vztahu založeného touto smlouvou v zákonem stanoveném rozsahu. Zhotovitel se Stránka 3 z 5 zavazuje dodržovat mlčenlivost o všech skutečnostech a informacích týkajících se léčebné, ekonomické, obchodní či technické činnosti Objednatele, o kterých se dozví v souvislosti s činností prováděnou na základě této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje, že výše uvedené informace neposkytne třetí osobě, nevyužije jich ve vlastní prospěch ani ve prospěch třetích osob. 5.10. Objednatel je povinen poskytnout Zhotoviteli nezbytnou součinnost při provádění díla, zejména zajistit Zhotoviteli přístup do míst dotčených prováděním díla. 6. Odpovědnost za vady, záruka za jakost 6.1. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost díla v délce 24 měsíců. Záruční lhůta počíná běžet dnem předání a převzetí díla a po odstranění případných vad či nedodělků. 6.2. V záruční lhůtě je Zhotovitel povinen odstranit reklamované závady na vlastní náklad bez zbytečného odkladu, nejpozději však do sedmi (7) dnů, a v případě havarijního stavu do tří (3) dnů od nahlášení vady Objednatelem. V případě, že Zhotovitel v uvedených lhůtách vady neodstraní, nebo je-li vzhledem ke všem okolnostem zjevné, že tak neučiní, je Objednatel oprávněn nechat tyto vady odstranit sám na náklady Zhotovitele. 6.3. Zhotovitel je povinen nahradit Objednateli v plné výši škodu, která by mu vznikla vadným plněním nebo jako důsledek porušení povinností či závazků Zhotovitele. Zhotovitel neodpovídá za škodu, která byla způsobena nevhodnými požadavky či pokyny Objednatele, jestliže Zhotovitel na nevhodnost pokynů písemně upozornil a Objednatel na jejich dodržení trval, nebo jestliže tuto nevhodnost nemohl zjistit. 7. Sankční ujednání 7.1. V případě prodlení Zhotovitele s provedením díla oproti sjednaným termínům je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den prodlení a za každé pracoviště. 7.2. V případě porušení pravidel bezpečnosti práce a ochrany zdraví ze strany Zhotovitele je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. 7.3. V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad díla je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou jednotlivou vadu a každý započatý den prodlení. 7.4. V případě, že se některé z prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy, ukáže být nepravdivým, hrubě zkresleným či v podstatném ohledu zavádějícím, je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. 7.5. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé poškozené smluvní straně v plné výši. 8. Předčasné ukončení smlouvy 8.1. Objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět i bez výpovědní doby v případě závažného porušení smluvní nebo zákonné povinnosti Zhotovitele. Za závažné porušení smluvní povinnosti se považuje zejména: a) nedodržení závazných právních, hygienických nebo technických norem nebo pravomocného rozhodnutí orgánu státní správy, b) prodlení se zhotovením díla o více než 15 dnů, c) nepravdivé, hrubě zkreslené či v podstatném ohledu zavádějící prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy. Stránka 4 z 5 8.2. Zhotovitel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět i bez výpovědní doby v případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla o více než 30 dnů. 8.3. Účinky výpovědi bez výpovědní doby nastávají okamžikem doručení výpovědi druhé smluvní straně. 8.4. Ukončení této smlouvy výpovědí nebo odstoupením jedné ze smluvních stran se nedotýká práva na náhradu újmy vzniklé porušením této smlouvy, práva na smluvní pokutu, povinnosti zachovávat mlčenlivost, ani dalších práv a povinností, z jejichž povahy plyne, že mají trvat i po ukončení této smlouvy. Totéž platí přiměřeně i v případě, že tato smlouva bude shledána neplatnou nebo neúčinnou. 8.5. V případě předčasného ukončení této smlouvy z důvodů nikoliv na straně Objednatele je Zhotovitel povinen poskytnout Objednateli veškerou potřebnou součinnost k tomu, aby Objednateli nevznikla škoda, zejména zajištěním provádění nezbytných činností do doby započetí prací novým zhotovitelem. 9. Závěrečná ustanovení 9.1. Pokud některé z ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným či neúčinným, nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení této smlouvy. Smluvní strany se zavazují takové ustanovení bez zbytečného odkladu nahradit novým platným a účinným ustanovením, které svým obsahem bude odpovídat účelu ustanovení předchozího. 9.2. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravená se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zejména ustanoveními o smlouvě o dílo. 9.3. V případě rozporu této smlouvy s její přílohou má vždy přednost ustanovení této smlouvy. 9.4. Jakékoli změny a doplňky této smlouvy jsou možné pouze ve formě písemných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 9.5. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní stran obdrží po jednom. 9.6. Smluvní strany si smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují vlastnoruční podpisy svých oprávněných zástupců. Přílohy: 1) Harmonogram malování 2) Ceník prací 3) Podmínky pro dodavatele V Mladé Boleslavi dne ___________ ………………………………………………. ………………………………………………. Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., Zdeněk Kadlec – KAZA nemocnice Středočeského kraje JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva Stránka 5 z 5