Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10076986: Komisionářská smlouva "Summit předsedů vlád Visegrádské skupiny a

Příloha SPH_2216_2019.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        č.j. SPH 2216/2019
                                                                                                           ZČ 2081942

                                                                                                      ID RS
                                                                                              Ev. č. UVCR: 19/120-0

               KOMISIONÁŘSKÁ SMLOUVA

                                                   Článek 1
                                              Smluvní strany

1.1 Správa Pražského hradu
         se sídlem: Hrad I. nádvoří č.p. 1, Hradčany, 119 08 Praha 1
         zastoupena: Ing. Ivo Velíškem, CSc., ředitelem, jmenovaným dne 18.1.2006 vedoucím
         Kanceláře prezidenta republiky
         IČO: 49366076
         DIČ: CZ49366076
         právní forma: příspěvková organizace
         bankovní spojení:
         číslo účtu:
         je plátcem DPH
         (dále jen „komisionář“)
         - na straně jedné -

a

1.2 Česká republika – Úřad vlády České republiky
         se sídlem: nábř. E. Beneše 128/4, 118 01 Praha 1 – Malá Strana
         zastoupena: Ing. Ivanou Hošťálkovou, ředitelkou Odboru technického a provozního na
         základě vnitřního předpisu
         IČO: 00006599
         DIČ: CZ00006599
         právní forma: organizační složka státu
         bankovní spojení:
         číslo účtu:
         je plátcem DPH
         (dále jen „komitent“)
         - na straně druhé -

(subjekty 1.1. a 1.2. dále též označovány jako „smluvní strany“).

                                                   Článek 2
                                                  Smlouva

Smluvní strany uzavírají na základě vzájemného konsensu o všech níže uvedených ustanoveních tuto
komisionářskou smlouvu (dále jen „smlouva“).

                                                   Článek 3
                                             Předmět smlouvy

3.1 Předmětem této smlouvy je závazek komisionáře, že vlastním jménem zařídí pro komitenta
         na jeho účet záležitost specifikovanou v odst. 3.2 tohoto článku.

3.2 Záležitostí dle odst. 3.1 tohoto článku se rozumí:
         možnost uspořádat Summit předsedů vlád Visegrádské skupiny a západního Balkánu
         v reprezentačních prostorách severního křídla Nového paláce dne 12.09.2019 od 07:00
         hodin do 12.09.2019 17:00 hodin včetně průběhu a likvidace akce (dále jen „akce“).
         Příprava akce proběhne dne 11.09.2019 od 08:00 hodin do 16:30 hodin .

        a dále:

     − zajištění úklidu před akcí a po akci a úklid toalet v průběhu akce,

     − zajištění hasičské a bezpečnostní asistence v průběhu přípravy, pořádání a likvidace akce, (tj.
        přítomnost hasičské a bezpečnostní služby),

     − zajištění technické služby a asistence, tj. služby elektrikářů, instalatérů, vzduchotechniků,
        topenářů a dalších profesí,

     − zajištění produkčních služeb, služby šatnářek,

     − zajištění mobiliáře (tj. stoly, židle a podia), se kterým je komisionář příslušný hospodařit,
        jeho nastěhování a vystěhování, stavby a odstranění podia, zajištění obsluhy nákladního
        výtahu a pracovní plošiny. Komisionář předá vybraný mobiliář (tj. stoly, židle a podia)
        komitentovi na základě předávacího protokolu a komitent se zavazuje tento mobiliář předat
        komisionáři zpět ve stavu, v jakém jej převzal.

3.3 Komisionář se zavazuje, že zařídí pro komitenta záležitosti specifikované v ustanoveních této
         smlouvy za těchto níže uvedených podmínek:

     − komitent odpovídá za všechny škody, úrazy a způsobenou újmu (i nemajetkovou), které by
        vznikly po dobu trvání příprav akce, samotné akce a její likvidace neplněním nebo porušením
        smluvních či zákonem stanovených povinností, a to i ze strany jeho dodavatelů, resp.
        pracovníků dodavatelů, dalších pracovníků nebo jeho hostů a zavazuje se k bezodkladnému
        zajištění odstranění vzniklé škody i újmy na vlastní náklady, nebude-li komisionářem
        požadováno jinak. O vzniku škody je komitent povinen neprodleně informovat komisionáře a
        vyčkat na jeho vyjádření ve věci odstranění škody. Jestliže dojde k poškození prostor, ve
        kterých je akce pořádána, a to včetně inventáře, poskytnutého mobiliáře a technologického
        zařízení, bude oprava provedena komisionářem na náklady komitenta, přičemž komisionář si
        vyhrazuje právo volby restaurátora či odborné firmy,

     − komitent je povinen řídit se dispozičními pokyny určených pracovníků komisionáře a
        odpovídá za chování svých hostů a činnost svých dodavatelů, resp. pracovníků dodavatelů, a
        dalších pracovníků,

     − komitent se zavazuje, že propagaci akce na území areálu Pražského hradu bude provádět
        pouze po předchozím písemném souhlasu komisionáře,

     − vykonavatelem práv a povinností vyplývajících z této smlouvy je za komisionáře
        ustanovena paní , tel: email:

     − kontaktní spojení na komitenta paní , tel: email:

     − komisionář je povinen chránit jemu známé zájmy komitenta související se zařizováním
        záležitosti dle tohoto článku a dalších ustanovení této smlouvy.

                                                   Článek 4
                                 Práva a povinnosti smluvních stran

4.1 Komisionář je povinen při zařizování záležitosti pro komitenta dle této smlouvy jednat
         s potřebnou odbornou péčí a na základě pokynů komitenta. Komisionář se zavazuje obstarat
         záležitost specifikovanou v článku 3 této smlouvy prostřednictvím vlastních zaměstnanců,
         tzn., že není oprávněn obstarat záležitost prostřednictvím jiné osoby. Smluvní strany
         sjednávají, že upouští od povinnosti komisionáře předložit zprávu o provedení příkazu a
         vyúčtování po obstarání záležitosti specifikované v článku 3 této smlouvy, neboť podpisem
         předávacího protokolu dle článku 6 této smlouvy se má za to, že záležitost byla ze strany
         komisionáře obstarána.
4.2 Komitent nesmí v prostoru areálu Pražského hradu využívat jakékoliv prostředky poškozující
         architekturu Pražského hradu, zejména takové prostředky, které by zvyšovaly vlhkost
         vzduchu, jako jsou různé dýmové efekty. Dále pak komitent nesmí v areálu Pražského hradu
         používat jakékoliv pyrotechnické pomůcky či jiné pomůcky a prostředky, které by mohly
         ohrozit či poškodit dobré jméno komisionáře nebo Pražského hradu. Porušení tohoto
         ustanovení se považuje za hrubé porušení povinností komitenta dle této smlouvy.

4.3 Touto smlouvou jsou stanovena místa, v nichž je dovoleno kouřit. Těmito místy jsou pouze
         venkovní prostory. Nebude-li mezi účastníky sjednáno jinak, je na jiných než uvedených
         místech kouření zakázáno. V případě porušení tohoto ustanovení je komisionář oprávněn
         příslušné osoby z prostor, v nichž se akce koná, vykázat.

4.4 Komitent touto smlouvou dále bere na vědomí, že ve všech prostorách areálu Pražského
         hradu je zakázána jakákoliv manipulace s otevřeným ohněm. Výjimka z tohoto pravidla je
         možná pouze po dohodě obou účastníků na základě samostatné žádosti a za dodržení
         stanovených podmínek. Porušení tohoto ustanovení se považuje za hrubé porušení povinností
         komitenta dle této smlouvy.

4.5 Komitent a všechny další osoby účastnící se akce nejsou oprávněni svévolně přemísťovat
         inventáře budovy a poskytnutý mobiliář, zasahovat do instalace nebo elektroinstalace budovy
         a připojovat neschválené spotřebiče a zařízení. Výjimka z tohoto pravidla je možná po
         dohodě obou účastníků, a to na základě komitentem předloženého organizačního scénáře
         akce dle Článku 5, odst. 5.2 smlouvy, který musí být komisionářem schválen.

4.6 Komitent se zavazuje, že veškerou fotodokumentaci, audiovizuální či jiný obdobný záznam
         pořízený během akce či v průběhu její přípravy a likvidace nevyužije žádným způsobem pro
         komerční účely (tj. nevzniknou předměty či jiné výstupy určené k prodeji zboží či prodeji
         služby, které by výrazně zachycovaly uvedený reprezentační prostor). Takto pořízená
         fotodokumentace či záznam může sloužit pouze k účelům v rámci organizace komitenta, tj.
         k prezentaci a propagaci komitenta, jeho zboží a/či služeb. Porušení tohoto závazku se
         považuje za hrubé porušení povinností komitenta dle této smlouvy.

                                                   Článek 5
                                          Bezpečnostní opatření

5.1 Na základě dohody obou smluvních stran je touto smlouvou stanoven maximální počet osob
         účastnících se akce na 450 osob. Překročení tohoto počtu osob o více než 10 % se považuje
         za hrubé porušení povinností komitenta dle této smlouvy.

5.2 Komitent se zavazuje, že dodá komisionáři za účelem vyřízení záležitosti dle ustanovení
         Článku 3 této smlouvy nejpozději 2 dny před konáním akce:

     − organizační scénář akce,

     − seznam na akci používaných dopravních prostředků a jejich registračních značek,

     − telefonní čísla osob odpovědných za realizaci akce na straně komitenta,

     − jmenný seznam osob určených za komitenta k zajištění akce včetně konkrétních osob
        dodavatelů komitenta zajišťujících akci, respektive všech osob, které se v areálu Pražského
        hradu budou podílet na zajištění a organizaci akce za komitenta. Součástí tohoto seznamu
        osob bude u každé osoby její číslo OP a požádá-li o to komisionář též výpis z evidence
        Rejstříku trestů bez záznamu ne starší než 90 dní ke dni předložení pro každou osobu
        uvedenou na seznamu. Komitent se zavazuje akceptovat výhrady komisionáře či
        bezpečnostních útvarů působících v areálu Pražského hradu k jednotlivým osobám na
        seznamu a přijmout opatření k jejich realizaci.

        Na základě uvedeného seznamu a dle rozhodnutí komisionáře (resp. bezpečnostních útvarů
        působících v areálu Pražského hradu) mohou být dotčeným osobám vydány karty externího
        pracovníka pro realizaci akce v areálu Pražského hradu. Tyto karty budou komitentovi
        protokolárně předány před zahájením akce. Externí pracovník je povinen kartu v areálu
        Pražského hradu nosit na viditelném místě a na požádání se touto kartou prokázat. Tam, kde
        jsou umístěny stálé čtečky el. kartového systému, popřípadě čtečky mobilní, jsou povinny
        tyto osoby pro vstup, výstup a svou identifikaci využívat výhradně a vždy tyto čtečky.
        Nejpozději do tří dnů od skončení akce vrátí protokolárně komitent všechny vydané karty
        externích pracovníků komisionáři.

        Nedodání těchto podkladů nebo nedodržení zde uvedených podmínek bude považováno za
        hrubé porušení povinností komitenta dle této smlouvy.

5.3 Není-li tedy dohodnuto jinak, odpovídá komitent za kontrolu všech vstupů na akci a za
         kontrolu a identifikaci hostů, pracovníků i svých dodavatelů, resp. pracovníků dodavatelů.
         Komisionář má právo tuto identifikaci kontrolovat. Nesplnění povinnosti komitenta dle
         tohoto ustanovení se považuje za hrubé porušení povinností komitenta dle této smlouvy.

5.4 Komitent, resp. jeho hosté, dodavatelé a všichni další pracovníci, jsou oprávněni využívat
         pouze prostory uvedené ve smlouvě, a to výhradně k činnostem ve smlouvě vymezeným.
         Komitent zajistí, aby se příslušné osoby nepohybovaly mimo určené prostory, tj. v těchto
         prostorách zejména nekonzumovaly jakékoliv nápoje a jiné občerstvení (zejména
         v prostorách nádvoří a toalet).

5.5 Vjezd vozidel do areálu Pražského hradu k místu konání akce a výjezd vozidel od místa
         konání akce z areálu Pražského hradu, bude umožněn v době od 6.00 hod. do 22.00 hod.
         pouze přes propustkové stanoviště ÚOP na Prašném mostě a v době vojenského střežení
         areálu Pražského hradu (tzn. od 22.00 hod. do 6.00 hod.) přes propustkové stanoviště Hradní
         stráže v Pacassiho bráně. Toto platí obdobně pro odchod komitenta a jeho zaměstnanců, popř.
         dodavatelů, od místa konání akce z areálu Pražského hradu v době vojenského střežení areálu
         Pražského hradu. Pro odchod osob, které se účastní akce, z místa konání akce v areálu
         Pražského hradu v době vojenského střežení areálu Pražského hradu, je určeno jako odchozí
         místo Pacassiho brána. V době vojenského střežení areálu Pražského hradu (tzn. od 22.00
         hod. do 6.00 hod.) je komitent (včetně jeho zaměstnanců a dodavatelů) povinen se pohybovat
         a vjíždět dopravními prostředky pouze do blízkosti určeného vchodu místa konání akce na II.
         nádvoří Pražského hradu.

5.6 Komitent se zavazuje dodržovat obecně závazné právní předpisy k ochraně státního majetku,
         kulturních památek, požární a bezpečnostní předpisy, jakož i interní předpisy komisionáře k
         režimu a provozu v chráněné oblasti Pražského hradu a zároveň se zavazuje poučit o obsahu
         příslušných předpisů své zaměstnance.

        Komitent se zavazuje v areálu Pražského hradu dodržovat především tyto řídící akty
        komisionáře a seznámit s nimi a zavázat k jejich dodržování také své zaměstnance podílející
        se na pořádání akce, dodavatele a třetí osoby, které mají s komitentem smluvní vztah
        související s akcí:

         − Směrnici č. 01/04/2011 k zajištění požární ochrany,

         − Směrnice vedoucího Kanceláře prezidenta republiky (dále jen KPR) č. 071115 o režimu
            vstupu do objektů a prostor KPR a SPH,

         − Rozhodnutí vedoucího KPR č. 151121, kterým se upravuje režim vstupu pro veřejnost do
            areálu Pražského hradu,

         − Směrnici KPR č. 090119 stanovující způsob příležitostných osvětlení interiérů a objektů
            v areálu Národní kulturní památky PH,

         − Dopravní řád,

         − Směrnice č. 01/02/2018 o zpracování osobních údajů.

         V případě změny některého vnitřního předpisu či vydání nového vnitřního předpisu se
         komitent zavazuje přizpůsobit akci v souladu se zněním takového vnitřního předpisu a řídit se
         jím, a to od okamžiku, kdy bude s novým předpisem či změnou seznámen. Porušení tohoto
         závazku se považuje za hrubé porušení povinností komitenta dle této smlouvy.
5.7 Komitent zajistí, aby všichni jeho zaměstnanci, dodavatelé a hosté respektovali pokyny
         vykonavatele práv komisionáře, bezpečnostních útvarů působících na Pražském hradě
         (zejména ÚOP a Hradní stráž) a Bezpečnostní a požární služby, a těmito pokyny se řídili.

5.8 Veškeré osobní údaje, které byly komisionáři předány na základě odst. 5.2 tohoto článku,
         budou dále zpracovávány komisionářem jen po dobu trvání této smlouvy, za účelem jejího
         naplnění a v souladu s platnými právními předpisy v době konání akce. Osobní údaje
         potřebné pro vytvoření externí karty pracovníka, popřípadě i jiné (např. RZ vozidel pro
         zajištění vjezdu do areálu Pražského hradu apod.), budou předány KPR a ÚOP v souladu s
         interními předpisy komisionáře. Komitent se zavazuje se zpracováním těchto osobních údajů
         v rozsahu daném touto smlouvou obeznámit své zaměstnance či osoby, jejichž osobní údaje
         bude komisionáři předávat, a popř. zajistit jejich písemné souhlasy s takovýmto zpracováním
         a tyto na vyžádání předat komisionáři, bude-li to vyžadovat platná legislativa. Všeobecné
         nakládání a zpracovávání osobních údajů vyplývá zejména ze zákona č. 110/2019 Sb., o
         zpracování osobních údajů, evropských předpisů a vnitřní směrnice č. 01/02/2018 o
         zpracování osobních údajů.

5.9 Nesplnění povinností dle Článku 5 se považuje za hrubé porušení povinností komitenta dle
         této smlouvy.

                                                   Článek 6
                                       Další povinnosti komitenta

6.1 Komitent je povinen protokolárně převzít všechny dotčené prostory, v nichž bude akce
         probíhat, a po celkovém ukončení akce tyto prostory komisionáři osobně protokolárně zpět
         předat správci objektu komisionáře. Protokolárně bude převzat také mobiliář dle Článku 3
         odst. 3.2 této smlouvy.

6.2 Komitent se zavazuje zaplatit komisionáři za vyřízení záležitosti dle této smlouvy úplatu dle
         ustanovení Článku 7 a nahradit případné další náklady komisionáře dle Článku 8 této
         smlouvy.

                                                   Článek 7
                                                    Úplata

7.1 Komitent se zavazuje zaplatit komisionáři úplatu za jeho činnost dle Článku 3, odst. 3.2 této
         smlouvy v termínu dle této smlouvy, a to ve výši 438.000,- Kč bez DPH (slovy:
         čtyřistatřicetosmtisíc korun českých), přičemž k této částce bude připočteno 21 % DPH ve
         výši 91.980,- Kč (slovy: devadesátjednatisícdevětsetosmdesát korun českých), tj. celkem
         úplatu ve výši 529.980,- Kč vč. DPH (slovy: pětsetdvacetdevěttisícdevětsetosmdesát korun
         českých), a to na účet komisionáře vedený u , pod číslem .

7.2 Úplatu je komitent povinen zaplatit na základě řádného daňového dokladu s datem
         zdanitelného plnění 12.09.2019. Komisionář je oprávněn vystavit tento daňový doklad ke dni
         ukončení činnosti dle čl. 3, odst. 3.2, tedy ke dni 12.09.2019 se splatností 14 dní od data
         vystavení daňového dokladu. Komisionář se zavazuje, že vystaví a předá komitentovi veškeré
         daňové doklady ve smyslu obecně závazných právních předpisů. V případě, že komitent
         povinnost zaplacení úplaty dle Článku 7 nesplní, považuje se to za hrubé porušení povinností
         komitenta.

7.3 Smluvní strany považují jakékoliv peněžité plnění ze strany komitenta za splněné připsáním
         částky na účet komisionáře.

                                                   Článek 8
                                  Náhrada nákladů, smluvní sankce

8.1 Komisionář má kromě nároku na úplatu dle ustanovení Článku 7 této smlouvy nárok též na
         náhradu komitentem písemně odsouhlasených nákladů, které vynaložil v souvislosti
         s vyřizováním záležitosti pro komitenta dle této smlouvy, popřípadě další dodatečně
         odsouhlasené náklady. Vyúčtování těchto nákladů bude součástí faktury – vyúčtovacího
         daňového dokladu dle ustanovení Článku 7, odst. 7.2 této smlouvy. Náhrada nákladů je
         splatná ve lhůtě uvedené v tomto dokladu.

8.2 Pro případ prodlení s úhradou úplaty se sjednává úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č.
         351/2013 Sb., v platném znění.

8.3 V případě hrubého porušení povinností komitenta dle této smlouvy je tento povinen zaplatit
         komisionáři smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (slovy: desettisíc korun českých) za každé
         takovéto jednotlivé porušení smlouvy, která ho však nezbavuje odpovědnosti za skutečnou
         škodu či nemajetkovou újmu, která komisionáři vznikla. V případě nevrácení byť i jen jediné
         karty vydané komisionářem dle Článku 5 odst. 5.2 této smlouvy se však na rozdíl od pokuty
         uvedené výše v tomto odstavci sjednává pokuta ve výši 5.000,- Kč (slovy: pěttisíc korun
         českých) za každou nevrácenou kartu.

8.4 V případě hrubého porušení povinnosti komisionáře dle této smlouvy je tento povinen zaplatit
         komitentovi smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (slovy: desettisíc korun českých) za každé
         takovéto jednotlivé porušení smlouvy, která ho však nezbavuje odpovědnosti za skutečnou
         škodu či nemajetkovou újmu, která komitentovi vznikla.

8.5 Výše smluvní pokuty nemá vliv na náhradu škody v plné výši a smluvní strany mezi sebou
         vylučují uplatnění § 2050 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                                   Článek 9
                                                 Mlčenlivost

Smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jim byly svěřeny smluvním
partnerem, nezpřístupní třetím osobám bez jeho předchozího písemného souhlasu a ani tyto
informace nepoužijí pro jiné účely než pro plnění podmínek této smlouvy, a to po celou dobu trvání
smlouvy i po jejím skončení, a to až do doby než se tyto informace stanou obecně známé. To neplatí
v případě, kdy komisionáři vznikne povinnost výše uvedené informace poskytnout podle obecně
závazných právních předpisů, a dále, bude-li o tyto informace požádán svým zřizovatelem. Smluvní
strany sjednávají, že smlouva v uvedeném znění, může být kteroukoli ze smluvních stran zveřejněna
v souladu s platnými právními předpisy.

                                                  Článek 10
                                              Trvání smlouvy

Smlouva je uzavřena podpisem oprávněných zástupců smluvních stran a nabývá účinnosti dnem
uveřejnění prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních
podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, v platném
znění.

                                                  Článek 11
                                            Ukončení smlouvy

11.1 Tato smlouva končí:

     − dohodou smluvních stran

     − obstaráním záležitosti

     − odstoupením od smlouvy některou ze smluvních stran.

11.2 Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna od této smlouvy odstoupit v případě opakovaného
         porušení nebo hrubého porušení této smlouvy druhou ze smluvních stran. Toto odstoupení je
         účinné dnem doručení formou písemného oznámení s odůvodněním do sídla druhé smluvní
         strany. Komisionář je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit z důvodu státního nebo
         reprezentačního zájmu Správy Pražského hradu nebo Kanceláře prezidenta republiky, v tomto
         případě je komisionář oprávněn odstoupit od této smlouvy i jeden den před konáním akce,
         přičemž toto odstoupení bude komitentovi oznámeno emailem zaslaným kontaktní osobě dle
         Článku 3 odst. 3.3 této smlouvy.

11.3 Nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení od této smlouvy dle ustanovení odst. 11.2
         tohoto článku je komisionář povinen předat komitentovi veškeré předměty, které od něj
         převzal za účelem vyřízení záležitosti dle této smlouvy.

                                                  Článek 12
                                             Rozhodné právo

Tato smlouva podléhá materiálnímu právu České republiky za vyloučení kolizních a případných
přímých norem mezinárodního práva soukromého. Tato smlouva se řídí ustanoveními Občanského
zákoníku (zák. č. 89/2012 Sb., v platném znění), zejména ust. § 2455 a násl.

                                                  Článek 13
                                          Salvatorní ustanovení

Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této smlouvy neplatné či neúčinné, nedotýká se to ostatních
ustanovení této smlouvy, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v tomto případě zavazují
nahradit neplatné/neúčinné ustanovení ustanovením platným/účinným, které nejlépe odpovídá
původně zamýšlenému účelu ustanovení neplatného/neúčinného. Do té doby platí odpovídající
úprava obecně závazných právních předpisů České republiky.

                                                  Článek 14
                                          Ustanovení závěrečná

14.1 Tato smlouva se uzavírá (podepisuje a vyhotovuje) ve čtyřech exemplářích v českém jazyce,
         z nichž komisionář i komitent obdrží dva exempláře.

14.2 Tato smlouva může být měněna nebo doplňována pouze formou vzestupně číslovaných
         písemných dodatků za předpokladu úplné bezvýhradné shody na jejich obsahu, bez připuštění
         byť nepatrných odchylek, podepsaných oběma oprávněnými zástupci smluvních stran,
         jakákoliv ústní ujednání o změnách této smlouvy budou považována za právně neplatná a
         neúčinná.

14.3 Smluvní strany se budou snažit veškeré spory vyřešit pokud možno mimosoudní cestou.
         V případě, že nebude vzájemná dohoda mezi smluvními stranami možná, zavazují se takový
         spor řešit u místně příslušného soudu komisionáře dle jeho sídla v Praze.

14.4 Smluvní strany sjednávají, že si budou písemnosti dle této smlouvy zasílat na kontakty, které
         jsou pro konkrétní jednání uvedené v této smlouvě či na adresu sídla smluvní strany. Smluvní
         strany také sjednávají, že si mohou platně zasílat jakákoli písemná právní jednání dle této
         smlouvy i do příslušné datové schránky formou datové zprávy (je třeba aktivace služby
         poštovní datová zpráva). Takové doručení, je-li v souladu s platnými právními předpisy, se
         považuje za platné doručení písemnosti dle této smlouvy. Smluvní strany dále sjednávají, že i
         pro tento případ mezi sebou ohledně doby doručení uplatní domněnku doby dojití stanovenou
         v § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

14.5 V případě uzavření dalších smluvních vztahů mezi smluvními stranami této smlouvy, z nichž
         vyplynou vzájemná plnění, sjednávají strany této smlouvy pro účely vypořádání vzájemných
         finančních závazků formu započtení pohledávek dle § 1982 a násl. zák. č. 89/2012 Sb.,
         občanský zákoník, v platném znění. V tomto smyslu bude na příslušných daňových
         dokladech (fakturách) uváděna poznámka „NEPROPLÁCET – ZAPOČTENÍ“.
V Praze                                          V Praze

      ___________________________                __________________________

         Ing. Ivana Hošťálková                         Ing. Ivo Velíšek, CSc.
      ředitelka Odboru technického a provozního                 ředitel
Česká republika – Úřad vlády České republiky
                                                      Správa Pražského hradu
                   za komitenta                            za komisionáře