Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10091642: Dílo;ostatní

Příloha SML-00241-2019-999.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        LCR0965322

      PROVÁDĚCÍ SMLOUVA O DÍLO č. 930/2019/127
k Rámcové dohodě na výrobu dříví harvestorovou technologií

Smluvní strany
                         v
     Lesy České republiky, s.p.,

se sídlem Přemyslova 1106/19, Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové

zapsaný v Obchodním rejstříku vedeném u KS Hradec Králové, oddíl A XII, vložka 540,

IČO: 421 96 451

DIČ: CZ42196451

zastoupený                        na základě Směrnice, Podpisový řád,

bankovní spojení:

číslo účtu:

(dále jen „Objednatel")

na straně jedné

a
     název/jméno a příjmení: PERPERUNA ECO s.r.o.
     se sídlem/místem podnikání: Hovězí 293, 756 01 Hovězí
     IČO: 28656504
     DIČ: CZ 28656504
     zapsán(a) v Obchodním rejstříku vedeném: zapsaná v OR vedeném u KS v Ostravě pod
     spisovou značkou C 37365
     zastoupená(ý)
     bankovní spojení:

      (dále jen „Zhotovitel")

na straně druhé

uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku na základě uzavřené Rámcové dohody v souladu
sust. § 135 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen ,JZákon o ZVZ") a podle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník^) tuto

                                            Prováděcí smlouvu

1. Úvodní ustanovení
1.1. Tato Prováděcí smlouva je uzavírána v souladu s odst. 3.2 Rámcové dohody na výrobu

         dříví harvestorovou technologií ze dne 24. 5. 2019 (dále jen „Rámcová dohoda"), na
         základě postupu s obnovením soutěže mezi účastníky Rámcové dohody (§135 Zákona

                                  1
        o ZVZ), tj. v tzv. minitendrech (dále jen „minitendr”), a to na základě výsledků
        minitendru realizovaného dle výzvy k podání nabídek ze dne 20.8.2019, název veřejné
        zakázky v minitendru Výroba dříví harvestorovou technologií na LS Horšovský Týn,
        SÚJ Hradišťany (MTR k 099/2018/218).

1.2. Práva a povinnosti smluvních stran (zejm. dodací podmínky, platební podmínky,
        odpovědnost za vady, jiné podmínky plnění aj.) se v rozsahu neupraveném touto
        Prováděcí smlouvou řídí Rámcovou dohodou.

1.3. K podání nabídky v minitendru byli vyzváni všichni účastníci Rámcové dohody.

1.4. Zhotovitel se touto Prováděcí smlouvou zavazuje provést (popř. zabezpečit veškeré
        práce) na vlastní náklady a na své nebezpečí pro Objednatele dílo specifikované
        v článku 2. této Prováděcí smlouvy. Objednatel se zavazuje řádně provedené dílo od
        Zhotovitele převzít a zaplatit Zhotoviteli za jeho provedení cenu sjednanou touto
        Prováděcí smlouvou.

2. Předmět plnění

2.1. Dílem dle této Prováděcí smlouvy se rozumí:
 2.1.1. těžba dřeva včetně druhování a manipulace harvestorem,
 2.1.2. vyvezení vytěženého dřeva na odvozní místo vyvážecí soupravou, roztřídění dle
          vyrobených sortimentů,
 2.1.3. ukládání klestu na přibližovací linky za účelem ochrany půdního povrchu,
 2.1.4. ukládání klestu na hromady nebo řady v soustředěných mýtních úmyslných těžbách,
 2.1.5.provedení dalších souvisejících činností - např. potěžebních úprav, vyhotovení
          Číselníku aj.

2.2. Předpokládané množství zpracovaného dřeva v m3

Celkové předpokládané  Předpokládané množství zpracov aného dřeva
množství zpracovaného
                       v daném intervalu přibližovací vzc álenosti (m3)
    dřeva CPM (m3)
                       do 500 m     501 - 1000 m  více než 1000 m
           7000
                       5800         800           400

2.3. Smluvní strany shodně konstatují, že CPM je pouze předpokládaným/orientačním
         údajem, přičemž množství dříví Zhotovitelem skutečně zpracovaného na základě této
         Prováděcí smlouvy se může od CPM lišit (směrem nahoru i dolu). CPM však může
         být navýšeno max. o 20 %. Zhotovitel se zavazuje zpracovat celé skutečné množství
         dříví (tj. i množství vyšší než CPM), a to za jednotkovou cenu (JC) uvedenou v odst.
         4.1 této Prováděcí smlouvy.

3. Místo a termín plnění

3.1. Místo plnění: Krajské ředitelství Plzeň, LS Horšovský Týn, SÚJ Hradišťany, revír
    Sedmihoří a Holýšov.

3.2. Termín zahájení provádění díla (prací): bezodkladně po podpisu smlouvy
         Termín dokončení díla: 31. 12. 2019

                                 2
v                                                     "3
3.3. Časové rozložení plnění: rovnoměrně měsíční podíl m z CPM po celé období trvání

této Prováděcí smlouvy.

3.4. Dílo je provedeno, je-li provedeno v souladu s ujednáními dle této Prováděcí smlouvy
        (a v souladu s podmínkami Rámcové dohody) a nevykazuje-li vady. Objednatel není
        povinen převzít dílo vykazující vady.

3.5. O předání a převzetí díla bude pořízen písemný protokol podepsaný oběma smluvními
        stranami.

4. Cena
4.1. Smluvní strany sjednávají za řádné a včasné provedení díla následující cenu:

JC = jednotková cena za 1 m3 zpracovaného dřeva, Kč             bez

jednotná (konstantní) pro celý objem plnění realizovaný DPH/m3

na základě této Prováděcí smlouvy obsahující veškeré                 384 Kč

náklady spojené splněním předmětu této Prováděcí

smlouvy

4.2. Zhotoviteli bude placena cena za skutečně poskytnuté plnění stanovená jako součin m
         zpracovaného dřeva a JC dle odstavce 4.1. této Prováděcí smlouvy.

4.3. Cena za dílo zahrnuje veškeré náklady Zhotovitele na řádné provedení díla a
        poskytnutí veškerých plnění dle této Prováděcí smlouvy.

5. Platební podmínky

5.1. Podmínky měsíční fakturace za zpracované dřevo ve smyslu odstavce 4.5. Rámcové
         dohody: Zhotovitel je oprávněn fakturovat cenu lx měsíčně, a to na základě
         předávacího protokolu potvrzeného Objednatelem, který bude k faktuře přiložen.
        Náležitosti předávacího protokolu stanoví článek 8. této Prováděcí smlouvy. V případě
         převzetí prací na více pracovištích v rámci jednoho měsíce se provádí fakturace za
         všechna pracoviště zároveň dle jednotlivých lesnických úseků.

5.2. Zhotovitel je povinen fakturovat cenu za provedenou část díla (dílčí plnění podle
         zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů) vždy
         za období kalendářního měsíce. Za den uskutečnění zdanitelného plnění se považuje
         poslední den příslušného kalendářního měsíce. Zhotovitel vystaví daňový doklad
         (fakturu) do 15 dnů ode dne uskutečnění zdanitelného plnění a neprodleně jej doručí
         Objednateli. Doba splatnosti daňových dokladů (faktur), resp. ceny účtované
         Zhotovitelem Objednateli, na jejich základě bude činit vždy 21 dnů ode dne doručení
         řádného daňového dokladu (faktury) Objednateli.

5.3. Stane-li se Zhotovitel nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zák. č. 235/2004 Sb., o
         dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (zákon o DPH), je povinen
         neprodleně o tomto písemně informovat Objednatele.

5.4. Bude-li Zhotovitel ke dni zdanitelného plnění veden jako nespolehlivý plátce ve
         smyslu § 106a zákona o DPH, je Objednatel oprávněn část ceny odpovídající dani z
         přidané hodnoty uhradit přímo na účet správce daně v souladu s ust. § 109a zákona o
         DPH. Zhotovitel obdrží pouze cenu za dílo bez DPH.

                         3
6. Podmínky provádění díla, práva a povinnosti smluvních stran

6.1. Zhotovitel se zavazuje, že vlastní těžba bude provádět pouze a výhradně za použití
        technologie harvestorového uzlu. V případě, že Zhotovitel uvedenou podmínku poruší
        je Objednatel oprávněn postupovat v souladu s odstavcem 7.1. a 9.4. této Prováděcí
         smlouvy.

6.2. Zhotovitel se zavazuje provést manipulaci dříví podle „sortimentace“, tj. dle
         specifikace technických požadavků Objednatele na výrobu sortimentů dříví.
         Sortimentaci předá Objednatel Zhotoviteli před zahájením prací při předání pracoviště.

6.3. Objednatel seznámí Zhotovitele s fytogeografickými a biogeografickými údaji
         v chráněných a zvláště chráněných územích vyskytujících se v místě práce a pohybem
         externích subjektů (dle norem ISO). Dále seznámí dodavatele s mohylovými a
         archeologickými nalezišti, poddolovanými územími a pásmy hygienické ochrany
        vodních zdrojů. Dodavatel je povinen dodržovat podmínky a pokyny pro provádění
        prací v těchto lokalitách.

6.4. Objednatel je oprávněn provádět přezkoumání havarijní připravenosti Zhotovitele (dle
        norem ISO).

6.5. Objednatel je oprávněn kontrolovat průběh provádění díla (prací) Zhotovitelem, řídit
        jejich postup a upřesňovat sortimentaci, je oprávněn v případě sporu nebo
         mimořádných okolností probíhající práce zastavit, popř. přerušit.

6.6. Zhotovitel je oprávněn používat pro účely plnění předmětu této Prováděcí smlouvy
         bezplatně LDS, která je v majetku Objednatele; při tomto užívání je však povinen
        postupovat s péčí řádného hospodáře tak, aby došlo pouze k přiměřenému
         opotřebování LDS. V případě poškození LDS, vzniklého v souvislosti splněním
        předmětu této Prováděcí smlouvy, má Objednatel právo požadovat náhradu vzniklé
         škody.

6.7. Zhotovitel se zavazuj e:

    a) udržovat bezvadný technický stav použitých mechanismů tak, aby nedocházelo
          k únikům oleje či provozních kapalin zapříčiněných jejich nevhodným technickým
          stavem,

    b) používat vhodné osobní ochranné pracovní prostředky a dodržovat předpisy o
          bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a předpisy o požární ochraně,

    c) disponovat oprávněními vyžadovanými v souvislosti s provozem a použitím
         mechanismů,

    d) neohrožovat provoz na silničních komunikacích, železničních tratích a elektrickém
         vedení,

    e) v případě poškození kmenů a kořenových náběhů provést na své náklady ošetření
         poškozených míst, nejpozději do konce pracovní směny, při níž došlo k poškození, a
         to prostředkem zabraňujícím napadení dřevolcaznými houbami,

    f) v případě poškození oplocenek/y provést na své náklady opravu oplocenek/y do
         konce pracovní směny, při níž došlo k poškození,

    g) zajistit zpracování havarijní připravenosti personálu, havarijních postupů, pomůcek a
         strojů pracujících na pracovištích Objednatele (dle norem ISO).

6.8. Zhotovitel se dále zavazuje dodržovat následující podmínky:

                                                        4
    a) Ve výchovných těžbách, clonných sečích, jednotlivém výběru a rozptýlených
          nahodilých těžbách s výjimkou souší, smějí být těženy pouze vyznačené stromy.
          V těchto těžbách se však všechny vyznačené stromy musí vytěžit.

    b) Těžba musí být prováděna tak, aby bylo zpracováno veškeré hroubí. Ostatní dříví
          musí být zkráceno na díly kratší než 2 m. Pro účely příjmu dříví a jeho evidence se
          dříví měří do průměru 7 cm. Střední průměr se měří ve středu vzdálenosti mezi
          dolním čelem kmene a místem, kde dříví dosahuje průměru 7 cm.

    c) Odstraňování zavěšených stromů a uvolňování zakácených cest a odvodňovacích
          příkopů musí být prováděno neprodleně, nejpozději do konce pracovní směny.

6.9. Zhotovitel je po ukončení prací povinen provést potěžební asanaci pracoviště (oprava
        narušení půdního krytu - koleje od použité mechanizace, poškození technických
        památek aj.), vyčistit odvodňovací síť, příkopy LDS, a to dle dohody s Objednatelem.

6.10. Zhotovitelé nemůžou podat vminitendru společnou nabídku na plnění dílčí veřejné
        zakázky zadávané na základě Rámcové dohody. Stejně tak Zhotovitel, který je
        účastníkem Rámcové dohody, nemůže v minitendru podat společnou nabídku
        s dodavatelem, který není účastníkem Rámcové dohody. V obou shora uvedených
        případech Objednatel bude na nabídku pohlížet, jako by nebyla podána.

                                                                                                                                                                                                                                                      o

6.11. Pokud Zhotovitel uvede v nabídce vminitendru jednotkovou cenu za 1 m
        zpracovaného dřeva vyšší, než je hodnota uvedená pro daného Zhotovitele v příloze
        č. 1 Rámcové dohody, pohlíží Objednatel na takovou nabídku, jako by nebyla podána.

7. Smluvní pokuty a úrok z prodlení

7.1. V případě, že Zhotovitel poruší podmínku stanovenou v odst. 6.1 této Prováděcí
         smlouvy se Zhotovitel zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 200 000
        Kč. Uplatněním nároku na zaplacení této smluvní pokuty není dotčeno právo
        Objednatele od této Prováděcí smlouvy odstoupit dle odst. 9.4 této Prováděcí smlouvy.

7.2. Objednatel uplatní smluvní pokutu vůči Zhotoviteli a Zhotovitel se ji zavazuje zaplatit
         Objednateli v případě, že:

         • Zhotovitel se ocitl v prodlení se zahájením díla (prací) o více než 5 dnů. Zhotovitel
            se zavazuje zaplatit Objednateli jednorázovou smluvní pokutu ve výši 20.000,-Kč,
            a dále ve výši 5.000,-Kč za každý i započatý den prodlení;

         • Zhotovitel se ocitl v prodlení s dokončením díla (prací) ujednaným včl. 3. této
            Prováděcí smlouvy. Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve
            výši 20.000,-Kč, a to za každý i započatý kalendářní měsíc prodlení;

         • Zhotovitel nezajistil včasné ošetření kořenových náběhů Či kmenů, které poškodil
            při těžbě či pojíždění v porostu. Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní
            pokutu ve výši 100,- Kč, a to za každý včas neošetřený kořenový náběh či kmen;

         • Zhotovitel provedl neoprávněnou těžbu dříví. Zhotovitel se zavazuje zaplatit
            Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč, a to za každý m3 vytěženého dříví;

         • Při přejímce dříví na odvozním místě nebo při prodeji tohoto dříví třetí osobě byly
            zjištěny výrobní vady, které jsou neodstranitelné a které mají za následek snížení
            ceny zboží (zejména nedodržení nadměrků, průměrů). Zhotovitel se zavazuje
            zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý 1 m3 vadného

                                                        5
            zboží.

         • Zhotovitel nedodržel maximální velikost pařezů. Zhotovitel se zavazuje zaplatit
            Objednateli smluvní pokutu ve výši 300,-Kč, a to za každý nedostatečně seříznutý
            pařez.

7.3. V případě, že Zhotovitel poruší jakoukoliv jinou povinnost stanovenou touto
         Prováděcí smlouvou a nezjedná nápravu ani v přiměřené lhůtě poskytnuté
         Objednatelem, zavazuje se Zhotovitel zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši
         1 000,-Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti.

7.4. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost Zhotovitele splnit povinnost, jejíž
         splnění bylo smluvní pokutou zajištěno, stejně jako tím není dotčeno ani omezeno
         právo Objednatele na náhradu škody vzniklé porušením povinnosti, jejíž splnění je
         zajištěno smluvní pokutou, a to v plném rozsahu, popř. právo Objednatele od této
         Prováděcí smlouvy odstoupit.

8. Převzetí díla

8.1. Podkladem pro vystavení faktury dle článku 5 této Prováděcí smlouvy je doklad
        potvrzený Objednatelem - Předávací protokol (doklad MVO 511), že dílo v uvedeném
         množství a druhu je řádně provedeno.

8.2. Příjem a evidence dříví viz. Příloha č. 1 této Prováděcí smlouvy.

9. Doba trvání Prováděcí smlouvy, ukončení platnosti smlouvy

9.1 Tato Prováděcí smlouva se uzavírá na dobu určitou do doby předání a převzetí řádně
        provedeného díla.

9.2 Případné ukončení Rámcové dohody nebude mít vliv na platnost a účinnost této
        Prováděcí smlouvy.

9.3 Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna od této Prováděcí smlouvy písemně
         odstoupit v případě jejího podstatného porušení druhou smluvní stranou, kterým se
        rozumí zejména opakované nekvalitní provedení prací ze strany Zhotovitele, na které
         Objednatel Zhotovitele upozornil a prodlení s uhrazením sjednané ceny za provedení
        díla delší než 1 měsíc na straně Objednatele. Odstoupení je účinné dnem jeho doručení
        druhé smluvní straně a jeho účinky se řídí příslušnými ustanoveními občanského
        zákoníku.

9.4 Objednatel je dále oprávněn od této Prováděcí smlouvy odstoupit v případě, že
        mechanismy užívané Zhotovitelem k provedení díla nesplňují požadavky stanovené
        vodst. 6.1 této Prováděcí smlouvy. Právo Objednatele na zaplacení smluvní pokuty
        dle odst. 7.1 této Prováděcí smlouvy tím není dotčeno.

10. Prevence a detekce trestněprávních ěi neetických jednání, případná reakce na
        taková jednání

10.1. Smluvní strany níže svým podpisem stvrzují, že v průběhu vyjednávání o této smlouvě
        vždy jednaly a postupovaly čestně a transparentně a současně se zavazují, že takto
        budou jednat i při plnění této smlouvy a veškerých činnostech s ní souvisejících.

10.2. Smluvní strany se dále zavazují vždy jednat tak a přijmout taková opatření, aby
        nedošlo ke vzniku důvodného podezření na spáchání trestného činu či k samotnému
        jeho spáchání (včetně formy účastenství), v důsledku tedy jednat tak, aby kterékoli ze
        smluvních stran nemohla být přičtena odpovědnost podle zákona č. 418/2011 Sb., o
        trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, nebo nevznikla trestní

                                                        6
        odpovědnost fyzických osob (včetně zaměstnanců) podle zákona č. 40/2009 Sb.,
        trestního zákoníku, případně aby nebylo zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv ze
        smluvních stran včetně jejích zaměstnanců podle platných právních předpisů.

10.3. Objednatel za tímto účelem vytvořil tzv. Criminal compliance program Lesů České
        republiky, s.p. (viz www.lesycr.cz), a v jeho rámci přijal závazek vymezovat se proti
        jakémukoli protiprávnímu a neetickému jednání a nastavil postupy k prevenci a
        odhalování takového jednání.

11. Závěrečná ustanovení

10.4. Prováděcí smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma
        smluvními stranami. V případě, že se na tuto Prováděcí smlouvu vztahuje povinnost
        uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních
        podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
        (zákon o registru smluv), v rozhodném znění, a je-li dle uvedeného zákona účinnost
        této Prováděcí smlouvy vázána na její uveřejnění, nabývá tato Prováděcí smlouva
        účinnosti nejdříve dnem uveřejnění.

10.5. Prováděcí smlouva může být doplňována a/nebo měněna pouze ve formě písemných
        dodatků podepsaných oběma smluvními stranami.

10.6. Prováděcí smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými
        ustanoveními občanského zákoníku a Zákona o ZVZ. Veškeré spory mezi smluvními
        stranami budou rozhodovány v řízení před obecnými soudy České republiky.

10.7. Prováděcí smlouvaje vyhotovena ve dvou stejnopisech splatností originálu, z nichž
        každá smluvní strana obdrží po jednom.

10.8. Zhotovitel bere na vědomí, že Objednatel bude postupovat v souladu se svými
        povinnostmi stanovenými v § 219 Zákona o ZVZ, tedy uveřejní na svém profilu
        zadavatele údaje a dokumenty, k jejichž uveřejnění je dle zmíněného ustanovení
        povinen.

10.9. Smluvní strany prohlašují, že s obsahem této Prováděcí smlouvy souhlasí, rozumí jí a
        zavazují se k jejímu plnění, a že tato Prováděcí smlouva byla uzavřena podle jejich
        vážné a svobodné vůle prosté tísně. Na důkaz toho připojují své podpisy.

Přílohy dle zvyklostí OJ, např.:
Příloha č. 1 - Příjem a evidence dříví
Příloha č. 2a - Zadávací list nahodilá těžba
Příloha č. 2b - Zadávací list kůrovec
Zásady požární ochrany aj.

Za Objednatele                                Za Zhotovitele
V Plzni dne ^ V
                                              V- •            dne -

Ředitel KŘ Plzeň                                                               f
Lesy České republiky, s.p.                     PERPBRUNA ECO s.r.o/

                                              7
Příloha č. 1 - Příjem a evidence dříví

1) Příjem dříví dle výstupu měřícího systému Harvestoru u harvestorových technologií

a) Použití výstupu měřícího systému harvestoru není přípustné u těch typů strojů, kde je

z technického hlediska umožněna na výstupu nezachycená manipulace s údaji.

b) Použití výstupu měřícího systému harvestoru je dále podmíněno předáním dat

z měřícího zařízení harvestoru Lesům ČR a provedením kontrolního měření Lesy ČR,

tj. porovnáním výstupu harvestoru s provedeným ruěním měřením vždy při zahájení

prací na daném revíru.

c) Kontrolní měření se provádí proměřením délek, průměrů a objemu u nejméně 7

těžených stromů a zároveň minimálně 5 m3, u těžby +40 let 3 m3, u těžby -40 let 1 m3.
Do průměrné hmotnatosti• v porostu 0,20 m'X dle předaných proj• ektů Těžebních

činností nebo Zadávacích listů bude kontrolováno nejméně 10 ks.

d) Veškeré množství nespecifikovaných výřezů dříví uvedených na harvestorové sjetině

bude započteno do Číselníku vyrobeného dříví.

e) Dále provádí Lesy ČR namátkové kontrolní měření v nepravidelných intervalech

stejným způsobem jako měření při zahájení prací na revíru. Namátkové měření musí

být u každého harvestoru provedeno přibližně na každých 1000 m3 mýtní těžby, 600

o                                          o
m předmýtní těžby nad 40 let a 200 m předmýtní těžby do 40 let. Do kontrolního

měření nesmí být zahrnovány jakékoliv extrémní stromy, které nemají v porostu

významnější zastoupení a zkreslily by výsledek kontrolního měření (např. okrajové

stromy se silnou horkou). Měření je prováděno s přesností na 0,01 m3 dle ČSN

480009. U rozměrů, které nejsou podchyceny touto normou, budou použity objemy

stanovené předem vzájemnou písemnou dohodou smluvních stran.

f) Smluvní partner tímto není zbaven povinnosti provádět kalibraci měřícího zařízení

harvestoru dle postupu daného výrobcem.

g) Jestliže není výsledek srovnávacího měření v souladu s měřením harvestoru (přípustná

tolerance ± 2 %, přičemž je nepřípustný pravidelný jednosměrný rozdíl), provádí se

příjem dřeva dále délek nebo měřením v hřáních, případně měřením čepových

tlouštěk, nebo výjimečně jiným, písemně dohodnutým způsobem. Měření harvestoru

nebude považováno za směrodatné od posledního kontrolního měření, které bylo

provedeno s přípustnou tolerancí. Pokud bylo v takovém případě dříví již

vyexpedováno, případně není možné provést jeho přeměření, je objem dříví

zpracovaný v období mezi oběma kontrolními měřeními procenticky snížen nebo

zvýšen o zjištěný rozdíl.

2) Příjem dříví na OM
         lze použít, pokud bude zadán v Zadávacím listu (v Zadávacím listu bude v takovém
        případě uvedeno: „Příjem na OM - vhráních“). Hráně musí umožňovat následnou
        kontrolu objemu dříví na Číselník. Hráně musí být začeleny a jejich výška se měří

                                        8
zpravidla z obou stran, v hráni mohou být uloženy pouze výřezy o stejné jmenovité
délce (vyjma hráni těžebních zbytků - zužitkovatelného hroubí). V jedné hráni není
přípustné uložení dříví z více porostních skupin, s výjimkou případů, kdy je s takovým
postupem vysloven předchozí souhlas ze strany lesního správce uvedený v Zadávacím
listu.

Objem rovnaného dříví se podle ČSN 480050 odvozuje na základě prostorové míry a
převodních koeficientů:

Smrk, Jedle     0,64

Borovice, Modřín, Douglaska 0,61

Listnaté        0,54

Těžební zbytky  0,45

Postup měření probíhá podle Doporučených pravidel pro měření a třídění dříví v ČR
platných v okamžiku těžby.

                                  9
              PŘÍLOHA č. 2a VZOR ZADÁVACÍHO LISTU - NAHODILÁ TĚŽBA

Evidence nahodilé těžby a zadání jejího zpracování č.

Adresa SP:                                Adresa
                                          Lesů ČR: Lesy České republiky, s.p., lesní správa

PSČ: .......                              PSČ:

IČO: .......  DIČ         ........        IČO          DIČ:

                          požadovaný

              požadovaný          způsob  zpracováno zpracováno

Por- ks m3 termín         zpracování            m3           datum  Poznámka

Objednáno dne:                            Podpis:
     Za SP převzal dne:
     Poznámky k převzetí zadání:                       Podpis:

     Převzetí po dokončení prací                        Podpis:
     Za Lesy ČR převzal dne:                           Podpis:
     Poznámky k převzetí prací:

     Za Lesy ČR akceptoval dne:
        PŘÍLOHA č. 2b VZOR ZADÁVACÍHO LISTU - OBJEDNÁVKA Těžby
                                           Kůrovcových Stromů

Evidence kůrovcových stromů a jejich asanace č.               i Adresa
Adresa SP:                                                    jLesů ČR: Lesy České republiky, s.p., lesní správa

PSČ: i..........                 I                            PSČ:                !

IČO: |                           jDĚ                          (Čí)                   DIČ:               I

                                                                                     Záznamy revírníka

por.    ks                   m3     požadovaný termín způsob        asanováno m3     asanováno datum              Poznámka

                                             těžby  asanace

—-....... - -...-........ -

Objednáno dne:                      Podpis:

Za SP převzal dne:                                                     Podpis:
Poznámky k převzetí zadání:                                           Po dpis:
                                                                    Podpis:
Převzetí po dokončení prací
Za Lesy ČR převzal dne:                                       11
Poznámky k převzetí prací:

Za Lesy ČR akceptoval dne: