Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10337106: OPRAVA PODLAHY GARÁŽÍ V AREÁLU

Příloha 282_19_TSÚ_O AN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo

uzavřená podle ust. § 2586-2635 zákona č. 89/2012, Sb. Občanského zákoníku v platném
                                 znění (dále jen „občanský zákoník“)

                                                   Článek I.
                                               Smluvní strany

1. Ostravské komunikace, a.s.
        se sídlem Novoveská 1266/25, 709 00 Ostrava – Mariánské Hory
        zastoupení: Ing. Daniel Lyčka, předseda představenstva
        zapsán v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 1886
        oprávněn jednat ve věcech smluvních: Bc. Markéta Bartošová
                                                        e-mail:xxxxxxxxxxxx
                                                        tel.: 595 621 404
        oprávněn jednat ve věcech technických: Miroslav Žurek
                                                          e-mail: xxxxxxxxxxx
                                                          tel.: xxx xxx xxx
        IČ: 25396544
        DIČ CZ25396544
        bankovní spojení: Komerční banka, a.s., pobočka Ostrava
         číslo účtu: xxxxxxxxxxxx
        tel.: +420 595 621 444
        fax: +420 596 621 103
       (dále jen „Objednatel“)

2. EDS Trade s.r.o.
         se sídlem: Komárovská 2438/13, 746 01 Opava
         zastoupení: xxxxxxxxxxx, jednatel
         zapsán v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 61455
         oprávněn jednat ve věcech smluvních: xxxxxxxxxxxxx
                                                        e-mail: xxxxxxxxxxxxxx
                                                        tel.: xxx xxx xxx

                                                        xxxxxxxxxxxxx
                                                        e-mail: xxxxxxxxxxxxxx
                                                        tel.: xxx xxx xxx
         oprávněn jednat ve věcech technických: xxxxxxxxxxxx
                                                          e-mail: xxxxxxxxxxxxx
                                                          tel.: xxx xxx xxx
         IČ: 03832210
         DIČ: CZ03832210
         bankovní spojení: Komerční banka, a.s., pobočka Opava
         číslo účtu: xxxxxxxxxxxxx
         tel.: xxx xxx xxx
        (dále jen „Zhotovitel“)
                                                       Článek II.
                                                Základní ustanovení

1. Tato smlouva o dílo je uzavřená podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku
        v platném znění.

2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v čl. I. smlouvy o dílo a taktéž oprávnění
        k podnikání jsou v souladu s právní skutečností v době uzavření smlouvy.

3. Smluvní strany se zavazují, že změny dotčených údajů oznámí bez prodlení druhé
        smluvní straně.

4. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele, a to
        v předem stanovené době dílo a objednatel se zavazuje dílo od zhotovitele převzít a
        zaplatit za něj cenu za dílo, to vše za podmínek sjednaných dle čl. III. této smlouvy.

5. Zhotovitel se rovněž zavazuje, že po celou dobu platnosti této smlouvy bude mít
        sjednánu pojistnou smlouvu pro případ způsobení škody v souvislosti s výkonem
        předmětu smlouvy, a to ve výši min. 2 mil. Kč, kterou je povinen zhotovitel na výzvu
        objednatele předložit objednateli nejpozději ke dni podpisu smlouvy, a dále pak
        kdykoli v průběhu trvání účinnosti této smlouvy.

                                               Článek III.
                                             Předmět plnění

1. Předmětem plnění smlouvy je provedení opravy podlahy objektu garáže „G“, která se

         nachází v areálu Ostravských komunikací, a.s. Práce budou provedeny v rozsahu

         projektové dokumentace zpracované projektantem xxxxxxxxxxxx Nádražní 18, 739

         21 Paskov.

2. Zhotovitel se dále zavazuje provést dílo, které je předmětem smlouvy v souladu
         s nabídkou zhotovitele, ze dne 5. 8. 2019 zpracovanou k veřejné zakázce s názvem
         „Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.“ a ev. číslem: ZMR/23/19, řádně a
         včas. Zhotovitel je povinen respektovat všechny technologické předpisy pro aplikaci a
         použití speciálních materiálů a technologií.

3. Součástí předmětu této smlouvy je rovněž v ceně díla zajištění:
            zařízení staveniště včetně přípojek energií
            vyhotovení dokumentace skutečného provedení (1 vyhotovení)
            souhrnná zpráva o jakosti prací včetně atestů materiálů a protokolů o provedených
                zkouškách, daných příslušnými ČSN a TKP
            zajištění případné další dokumentace nutné pro realizaci stavby
            fotodokumentace průběhu realizace stavby na CD – ROM
            sdělení maximálního počtu fyzických osob (pracovníků) na staveništi před
                zahájením prací
            dodržování vypracovaného plánu BOZP (plán BOZP zajistí investor),
            při realizaci díla musí dodavatel stavby dodržovat veškeré technologické postupy
                tak, aby stavba byla provedena v odpovídající kvalitě
            pracovníci zhotovitele, kteří budou pracovat v prostorách pro místo plnění, budou
                seznámeni s bezpečnostními riziky a požární bezpečností OK, a.s., které stvrdí
                svými podpisy; pokud tak neučiní, nemohou v areálu OK, a.s. pracovat.

4. Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy
         veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla, a že

Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.

                                                             2|Stránka
         disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla
         nezbytné, a že dílo bude prováděno v souladu s předpisy upravujícími provádění
         stavebních děl a ustanoveními této smlouvy.
5. Objednatel se zavazuje předmět plnění smlouvy převzít bez vad a nedodělků,
         s výjimkou drobných vad a nedodělků, které samy o sobě ani ve spojení s jinými
         nebrání užívání stavby funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným způsobem
         neomezují, převzít a za jeho zhotovení zaplatit zhotoviteli cenu za dílo dle podmínek
         stanovených v této smlouvě.
6. Předmět smlouvy může být rozšířen o práce a činnosti, které vyplynou z
         nepředvídatelných změn oproti zadání, výhradně však na základě souhlasného
         stanoviska nebo požadavku objednatele (vícepráce). Smluvní strany se zavazují v
         případě vzniku víceprací zahájit jednání o rozsahu víceprací a uzavření dodatku k této
         smlouvě.
7. V případě požadavku na méněpráce objednatel zapíše svůj požadavek do deníku
         provedených prací a zhotovitel zpracuje odpočtový dodatek rozpočtu, kde budou
         použity ceny dle položkového rozpočtu zhotovitele platné v době zpracování tohoto
         rozpočtu. O těchto změnách uzavřou smluvní strany po jejich ocenění písemný
         dodatek ke smlouvě o dílo.
8. Smluvní strany prohlašují, že předmět smlouvy není plněním nemožným a že dohodu
         uzavřely po pečlivém zvážení všech možných důsledků.
9. Předmět díla musí být proveden v nejlepší kvalitě a v souladu s příslušnými normami
         a předpisy platnými v době provádění díla, tzn. české technické normy, evropské
         normy, technické specifikace zveřejněné v úředním věstníku Evropské unie, stavební
         technická osvědčení.
10. Před započetím prací předloží zhotovitel objednateli k odsouhlasení Kontrolní a
         zkušební plán stavby.

                                             Článek IV.
                                             Doba plnění

1. Smluvní strany se dohodly, že dílo dle článku III. této smlouvy bude zhotovitelem
         provedeno v následujícím termínu: říjen – listopad 2019. Doba realizace je
         stanovena na 50 kalendářních dnů.

2. Práce na realizaci předmětu smlouvy budou započaty do 5 pracovních dnů od výzvy
         objednatele. V případě 2x opakovaného nezahájení prací ve stanoveném termínu může
         objednatel odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem
         prokazatelného doručení.

3. Zhotovitel není v prodlení s provedením díla, pokud nemůže plnit svůj závazek
        v důsledku prodlení objednatele s plněním jeho smluvních povinností.

4. Provádění díla lze ve výjimečných případech po vzájemné předchozí písemné dohodě
        smluvních stran přerušit z klimatických nebo jiných objektivně nutných důvodů, a to
        zápisem do stavebního deníku a samostatným zápisem podepsaným osobami
        oprávněnými jednat ve věcech technických obou smluvních stran. Přerušení realizace
        není důvodem ke změně smlouvy za předpokladu dodržení celkové doby realizace dle
        bodu 1. tohoto článku. Přerušení prací podle tohoto odstavce nemá vliv na sjednanou
        cenu za provedení díla uvedenou v článku V, která se tímto nemění.

5. Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným zhotovením a předáním
        objednateli bez vad a nedodělků, vyjma vad a nedodělků, které nebrání bezpečnému
        užívání díla a jejichž odstranění bude uvedeno v předávacím protokolu. O předání a
        převzetí díla sepíší zhotovitel i objednatel zápis dle článku VIII této smlouvy.

Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.

                                                          3|Stránka
6. Objednatel má právo v průběhu provádění díla provádět kontrolu, zda dílo je plněno
        dle předmětu smlouvy. Zápis o provedené kontrole provede do stavebního deníku

                                                  Článek V.
                                                   Cena díla

1. V souladu se zákonem č. 526/90 Sb. o cenách a předpisy, které jej doplňují, se
         smluvní strany dohodly na smluvní ceně za zhotovení díla, specifikovaného v čl. III.
         této smlouvy o dílo, která činí: 2 885 637,83 Kč bez DPH.

2. Fakturované plnění bude předmětem přenesené daňové povinnosti dle § 92a a § 92e
         zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, a výši daně je povinen doplnit a přiznat příjemce
         plátce daně, pro kterého se plnění uskutečnilo.

3. Cena je stanovena na základě přílohy č. 1 smlouvy, cenové nabídky zhotovitele.
4. Cena za dílo uvedená v bodě 1. tohoto článku této smlouvy je dohodnuta na základě

         zadávací dokumentace, projektové dokumentace a nabídky zhotovitele ze dne 5. 8.
         2019
5. V ceně jsou zahrnuty veškeré náklady na práce i materiál zhotovitele nutné pro řádné
         provedení díla, dle článku III této smlouvy, veškeré práce a dodávky, poplatky za
         skladování a likvidaci odpadů, nezbytné pro řádné a úplné zhotovení díla a parametry
         předepsané zadávací dokumentací, projektovou dokumentací a touto smlouvou.
6. Cena obsahuje i případně zvýšené náklady spojené s vývojem cen vstupních nákladů,
         a to až do doby ukončení díla. Zjistí-li zhotovitel v průběhu plnění smlouvy, že bude
         nutno cenu podstatně překročit, oznámí tuto skutečnost objednateli bez zbytečného
         odkladu s příslušným odůvodněním a sdělením nové ceny.
7. Ke změně ceny uvedené v tomto článku, odst. 1., může dojít pouze na základě
         písemného dodatku k této smlouvě, odsouhlaseného a podepsaného statutárními
         zástupci obou smluvních stran, a to z těchto důvodů: nutnost provedení dodatečných
         stavebních prací nezbytných pro dokončení původního díla, za předpokladu splnění
         podmínek stanovených § 222 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
         v platném znění (dále jen „zákon“).

         Článek VI.
    Platební podmínky

1.  Zálohová platba se neposkytuje.

2.  Platba ceny díla bude provedena na základě dílčích měsíčních faktur.

3.  Konečnou fakturu předloží zhotovitel spolu se soupisem skutečně provedených prací a

    zjišťovacím protokolem odsouhlaseným objednatelem po protokolárním předání a

    převzetí dokončeného díla vždy bez vad a nedodělků.

4.  Faktura bude vystavena do 5 kalendářních dnů následujícího měsíce, spolu se

    soupisem skutečně provedených prací a zjišťovacím protokolem odsouhlaseným

    objednatelem a doručena na podatelnu objednatele.

5.  Cenu díla včetně DPH uhradí objednatel zhotoviteli v termínu splatnosti do 60 - ti

    kalendářních dnů od prokazatelného doručení faktury objednateli.

6.  Podkladem pro úhradu smluvní ceny díla je faktura, která bude mít náležitosti

    daňového dokladu dle zákona § 29 zákona č. 235/2004 Sb. o DPH v platném znění a

    zjišťovací protokol o provedených pracích.

Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.

                                                                          4|Stránka
7.  Nebude – li daňový doklad (faktura) obsahovat nějakou povinnou náležitost nebo bude

    chybně vyúčtována cena, je objednatel oprávněn vadnou fakturu před uplynutím doby

    splatnosti vrátit druhé smluvní straně bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené

    faktuře vyznačí objednatel důvod vrácení. Druhá smluvní strana provede opravu

    vystavením nové faktury. Vrátí – li objednatel vadnou fakturu zhotoviteli, přestává

    běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta běží opět ode dne doručení nově vyhotovené

    faktury.

8.  Objednatel je oprávněn pozastavit financování v případě, že zhotovitel bezdůvodně

    přeruší práce nebo práce provádí v rozporu s příslušnými ČSN nebo dokumentací.

9.  Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.

10. V souladu s ust. § 21 odst. 5 písm. a) zákona o DPH, v platném znění sjednávají

    smluvní strany dílčí plnění. Dílčí plnění odsouhlasené objednatelem v soupisu

    skutečně provedených prací za kalendářní měsíc a zjišťovacím protokolem oceněné se

    považuje za samostatně zdanitelné dílčí plnění. Datum uskutečnění dílčího

    zdanitelného plnění je poslední den příslušného měsíce.

11. Smluvní strany se dohodly, že platba bude provedena na číslo účtu uvedené

    zhotovitelem ve faktuře bez ohledu na číslo účtu uvedené v záhlaví této smlouvy.

    Musí se však jednat o číslo účtu zveřejněné způsobem umožňujícím dálkový přístup

    podle § 96 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších

    předpisů. Zároveň se musí jednat o účet vedený v tuzemsku.

12. Pohledávky zhotovitele vzniklé dle této smlouvy nebo v souvislosti s ní je možno

    postoupit na třetí osobu nebo je zastavit pouze se souhlasem objednatele.

                          Článek VII.
                 Staveniště a provádění díla

1.  Veškeré práce a dodávky budou zhotovitelem realizovány v souladu se zadávací

    dokumentací, projektovou dokumentací a touto smlouvou. Dodržení kvality všech

    dodávek a prací sjednaných touto smlouvou je obligatorní povinností zhotovitele.

2.  Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště v termínu dle článku IV. bodu 2. této

    smlouvy. Staveništěm se pro účely této smlouvy rozumí pracovní místo, na němž se

    provádí dílo, včetně jeho okolí v rozsahu potřebném pro přípravu a provádění

    stavebních, montážních prací a dalších prací nezbytných pro provádění díla a

    uskladnění stavebnin. Zařízením staveniště se rozumí dočasné objekty, zařízení a jiné

    movité věci, které po dobu provádění díla slouží provozním, sociálním, hygienickým a

    výrobním potřebám zhotovitele při plnění této smlouvy a jsou umístěny v prostoru

    staveniště.

3.  O předání staveniště objednatelem zhotoviteli se strany zavazují pořídit zápis.

    Zhotovitel je povinen vypracovat pro staveniště požární řád, poplachové směrnice

    stavby a provozně dopravní řád stavby, v rozsahu a způsobem stanoveným

    příslušnými předpisy a je povinen je viditelně na staveništi umístit.

4.  Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště,

    dodržování bezpečnostních, hygienických a požárních předpisů, včetně prostorů

    staveniště, bezpečnosti pěšího provozu v prostoru staveniště.

5.  Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu, na svůj

    náklad odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho činností, a to v souladu

    s příslušnými předpisy, zejména ekologickými a o likvidaci odpadů.

6.  Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem, na vlastní náklady a na vlastní

Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.

                                                                           5|Stránka
    zodpovědnost.

7.  Zhotovitel povede ode dne převzetí staveniště stavební deník. Do stavebního deníku

    bude zapisovat všechny skutečnosti, rozhodné pro plnění smlouvy.

8.  Zhotovitel se zavazuje realizovat práce vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení

    podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují.

9.  Zhotovitel je povinen provedené stavební práce a výrobky zabezpečit před

    poškozením a krádežemi až do předání díla objednateli, a to na vlastní náklady.

10. Zhotovitel se zavazuje vyklidit a vyčistit staveniště do 5 dnů od ukončení prací. Při

    nedodržení tohoto termínu se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli veškeré náklady

    a škody, které mu tím vznikly, viz. článek XI., odst. 3 této smlouvy.

11. Objednatel bude na stavbě vykonávat občasný dohled, k tomu zhotovitel poskytne

    veškerou součinnost.

12. Zjistí-li zhotovitel při provádění díla skryté překážky bránící řádnému provádění díla,

    je povinen to bez odkladu oznámit objednateli a navrhnout mu další postup.

                                             Článek VIII.
                                             Předání díla

1.  Zhotovitel vyzve objednatele k převzetí díla dnem ukončení prací.

2.  Zahájení přejímacího řízení započne nejpozději 5 den od výzvy zhotovitele a ukončení

    přejímacího řízení bude do 5 dnů od jeho zahájení.

3.  Datum ukončení přejímacího řízení bude dnem zdanitelného plnění fakturace za dílo.

4.  Doba do ukončení přejímacího řízení se nezapočítává do doby plnění díla uvedené v

    čl. IV., odst. 1 této smlouvy.

5.  Zhotovitel přejímá veškerou zodpovědnost za péči o stavbu ode dne zahájení prací do

    dne, kdy na stavbu bylo ukončeno přejímací řízení. Dojde – li během tohoto období ke

    ztrátám nebo poškození stavby, napraví zhotovitel tuto ztrátu nebo poškození tak, aby

    stavba odpovídala požadavkům a podmínkám uvedeným v této smlouvě.

6.  O předání díla nebo jeho části bude sepsán zápis o odevzdání a převzetí. Tento zápis

    sepíše zhotovitel a bude obsahovat:

     označení díla,

     označení objednatele a zhotovitele díla,

     číslo a datum uzavření smlouvy o dílo, včetně čísel a dat uzavření jejich

            dodatků,

     zahájení a dokončení prací na zhotovovaném díle,

     prohlášení objednatele, že dílo přejímá, případně že dílo pro specifikované

            vady nepřejímá, přičemž za vady se považuje i nedodání všech dokumentů a

            dalších věcí uvedených v článku III odst. 3 této smlouvy; v takovém případě se

            v zápise uvede rozsah vad a datum, kdy bude opětovně provedeno předání a

            převzetí díla,

     datum a místo sepsání zápisu,

     jména a podpisy zástupců objednatele a zhotovitele,

     termín vyklizení staveniště,

     soupis vad a nedodělků s termínem jejich odstranění v případě, že se

            objednatel rozhodne dílo převzít i s těmito vadami a nedodělky, k čemuž ale

            není objednatel povinen.

7.  Zhotovitel a objednatel jsou oprávněni uvést v zápise cokoli, co budou považovat za

    nutné.

Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.

                                                                           6|Stránka
8.  Objednatel není oprávněn užívat nepředanou část díla bez předchozí dohody se

    zhotovitelem. Dohoda o užívání nepředané části díla musí být písemná.

9.  Součástí předávacího protokolu bude souhrnná zpráva zhotovitele o hodnocení jakosti

    stavebních prací dle příslušných norem a předpisů.

                                             Článek IX.
                                             Jakost díla

1.  Zhotovitel se zavazuje k tomu, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude

    plně splňovat své náležitosti, tj. využitelnost, bezpečnost, ochranu životního prostředí,

    požární bezpečnost a hygienické požadavky.

2. Zhotovitel je povinen postupovat při provádění díla v souladu s platnými právními

    předpisy podle schválených technologických postupů stanovených českými

    technickými normami a bezpečnostními předpisy, v souladu se současným standardem

    u používaných technologií a postupů tak, aby dodržel smluvenou kvalitu díla.

    Dodržení kvality všech prací a dodávek sjednaných v této smlouvě je závaznou

    povinností zhotovitele. Zjištěné vady a nedodělky je povinen zhotovitel odstranit na

    své náklady.

3. Zhotovitel odpovídá za to, že provedené a objednateli předané dílo je kompletní a bez

    právních vad a že má vlastnosti určené projektovou dokumentací, platnými právními

    předpisy, ČSN a touto smlouvou. Nemá-li dílo tyto požadované vlastnosti, je vadné

                               Článek X.
                  Záruční podmínky a vady díla

1.  Zhotovitel odpovídá za kvalitu, funkčnost a úplnost díla provedeného v rozsahu dle

    článku III. této smlouvy a zaručuje se, že bude provedeno v souladu s podmínkami

    této smlouvy, a že jakost provedených prací a dodávek bude odpovídat technickým

    normám a předpisům v České republice v době realizace.

2.  Dílo má vady, jestliže jeho provedení neodpovídá požadavkům uvedeným v této

    smlouvě, nebo jiné dokumentaci, vztahující se k provedení díla.

3.  Zhotovitel zodpovídá za vady, jež má dílo v době předání.

4.  Zhotovitel zodpovídá za vady, které se vyskytly v záruční době.

5.  Za vady díla, které se vyskytly po záruční době, odpovídá zhotovitel pouze tehdy,

    pokud jejich příčinou bylo porušení jeho povinností a při předání díla nemohl vadu

    díla objednatel objektivně odhalit.

6.  Zhotovitel poskytuje na provedené dílo záruku 60 měsíců. Zhotovitel přejímá zárukou

    za jakost závazek, že provedené dílo bude po záruční dobu způsobilé pro použití

    k obvyklému účelu a bez vad, a že si po tuto dobu zachová smluvené vlastnosti.

7.  Záruční doba začíná plynout ode dne protokolárního předání a převzetí díla. Záruční

    doba se prodlužuje o dobu, po kterou bude trvat odstraňování vad zhotovitelem, pokud

    se smluvní strany nedohodnou jinak.

8.  Ze záruční povinnosti jsou vyloučeny závady způsobené provozováním díla v rozporu

    s právními technickými předpisy, jeho poškození živelnou událostí nebo třetí osobou.

9.  Vyskytne – li se v průběhu záruční doby na provedeném díle vada, oznámí písemně

    objednatel zhotoviteli její výskyt, a jak se projevuje. Jakmile objednatel odeslal toto

    písemné oznámení, má se za to, že požaduje bezplatné odstranění vady. Smluvní

    strany ujednávají, že vadu díla je objednatel oprávněn uplatnit kdykoliv v průběhu

Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.

                                                                           7|Stránka
          trvání záruční doby.
10. Zhotovitel započne s odstraněním reklamované vady do 2 dnů od doručení písemného

          oznámení o vadě. Vada bude bezplatně odstraněna do 3 dnů od započetí prací, pokud
          se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě, že zhotovitel vadu v záruce
          neodstraní, je objednatel oprávněn zajistit odstranění vady třetí osobou na náklady
          zhotovitele. Zhotovitel se v takovém případě zavazuje zaplatit objednateli skutečnou
          částku vynaloženou objednatelem na odstranění vady násobenou koeficientem 1,25
          obsahujícím administrativní náklady spojené se zajištěním odstranění takové vady.
          Provedením opravy třetí osobou nejsou práva ze záruky dotčena.

                                                    Článek XI.
                                               Sankční ujednání

 1. Při prodlení smluvního termínu dokončení díla má objednatel právo požadovat po
          zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý den prodlení. Pokud bude
          objednatel požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu, je zhotovitel povinen zaplatit
          objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý den prodlení na výzvu
          objednatele řádně a včas.

 2. Při pozdní úhradě každé faktury zaplatí objednatel zhotoviteli za každý den prodlení
          úrok z prodlení dle platné právní úpravy.

 3. V případě prodlení s vyklizením a vyčištěním staveniště je zhotovitel povinen zaplatit
          objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý den prodlení.

 4. V případě nedodržení sjednaného termínu k odstranění vady je zhotovitel povinen
          zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý den
          prodlení a za každý zjištěný případ.

 5. Zhotovitel se zavazuje při nedodržení termínu k odstranění vady, která se projevila
          v záruční době, zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý i
          započatý den prodlení.

 6. V případě, že bude zjištěno, že stavební deník není přístupný v pracovní době na
          stavbě, bude objednatelem účtována smluvní pokuta ve výši 1.000,- Kč za každý
          zjištěný případ.

 7. Převede-li zhotovitel v rozporu s ujednáním této smlouvy jakoukoli svou pohledávku
          vůči objednateli vzniklou podle této smlouvy nebo v souvislosti s ní na třetí osobu
          nebo takovou pohledávku zastaví, je povinen zaplatit objednateli jednorázovou
          smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč.

 8. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody a ust. § 2050
          ObčZ se nepoužije. Vylučuje se použití ust. § 1987 odst. 2 ObčZ..

 9. Smluvní pokuty je objednatel oprávněn započíst proti pohledávce zhotovitele s tím, že
          na smluvní pokuty bude vystaveno samostatné vyúčtování. Není-li stanoveno v této
          smlouvě jinak, je smluvní pokuta splatná okamžikem porušení utvrzované povinnosti

      Článek XII.
Závěrečná ustanovení

1. Ustanovení § 2 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
    některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru
    smluv), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZRS“) vyjmenovává povinné
    subjekty, které jsou podle ZRS povinny k uveřejňování smluv v registru smluv.

Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.

                                             8|Stránka
         Objednatel je dle ustanovení § 2 odst. 1 ZRS povinným subjektem a tato smlouva je
         smlouvou, na kterou se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím registru smluv
         dle ZRS, nabývá tato smlouva účinnosti v souladu s ustanovením § 6 ZRS. Objednatel
         je v takovém případě povinen tuto smlouvu bezodkladně po jejím uzavření uveřejnit
         prostřednictvím registru smluv v souladu se ZRS. Objednatel je zároveň po uveřejnění
         smlouvy povinen zaslat zhotoviteli potvrzení o uveřejnění smlouvy, které mu bude z
         registru smluv zasláno do datové schránky, a to na emailovou adresu zhotovitele
         info@edstrade.cz. Zhotovitel souhlasí s uveřejněním smlouvy v registru smluv a
         výslovně prohlašuje, že smlouva neobsahuje žádné obchodní tajemství, v opačném
         případě zhotovitel před podpisem smlouvy uvede, které informace obsažené v této
         smlouvě považuje za obchodní tajemství.
2. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných
        dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této
        smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran.
3. Smluvní strany se dohodly, v souladu s ustanovením § 2001 a násl. občanského
        zákoníku, na možnosti odstoupení od smlouvy, a to v případě porušení smlouvy o dílo
        podstatným způsobem.
    4. Objednatele zastupuje ve věcech technických: Miroslav Žurek, mob. xxx xxx xxx.
5. Zhotovitele zastupuje ve věcech technických: xxxxxxxxxxxxx, mob. xxx xxx xxx
6. Osoby podepisující tuto smlouvu podpisy stvrzují platnost svých jednatelských
        oprávnění.
7. Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a
        že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle určitě,
        vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek, a že se
        dohodly o celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.
8. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.
9. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu podepsaných
        oprávněnými zástupci obou smluvních stran, přičemž objednatel obdrží jedno
        vyhotovení a zhotovitel obdrží jedno vyhotovení.
10. Neplatnost nebo neúčinnost kteréhokoliv ustanovení této smlouvy nemá vliv na
        neplatnost, či neúčinnost ustanovení ostatních nebo smlouvy jako celku.

Příloha č. 1: Cenová nabídka zhotovitele
Příloha č. 2: Harmonogram prací
Příloha č. 3: Poučení externích subjektů – dotazník IMS

V Ostravě dne                                V Ostravě dne
Za zhotovitele:                              Za objednatele:

……………………………………                               ………………………………………
              xxxxxxxxxxxx                              Ing. Daniel Lyčka
               jednatel
                                                    předseda představenstva
Oprava podlahy garáže „G“ v areálu OK, a.s.
                                                                            9|Stránka