Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo na dodávku stavby „UHK- budova OSV stavební úpravy učeben A15, A16, A18“ uzavřená podle ustanovení § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů. (dále jen smlouva) Smluvní strany objednatel: Univerzita Hradec Králové se sídlem: Rokitanského 62 500 03 Hradec Králové zastoupený rektorem prof. Ing. Kamilem Kučou, Ph.D. zástupci v přípravě věcí smluvních a ve věcech předání a převzetí díla: XXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXX zástupce ve věcech technických: XXXXXXXXXXXX IČ: 62690094 DIČ: CZ 62690094 telefon: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX e-mail: XXXXXXXXXXXXXX a zhotovitel: ERAMONT s.r.o. se sídlem: Balbínova 1091 500 03 Hradec Králové poštovní spojení: Balbínova 1091 500 03 Hradec Králové zastoupený – XXXXXXXXXXXXX zástupce v přípravě věcí smluvních a ve věcech předání a převzetí díla: XXXXXXXXXXXXXXXXXXX zástupce ve věcech technických - stavbyvedoucí: XXXXXXXXXXXXXXXXXXX IČ: 260 01 381 DIČ: CZ 26001381 bankovní spojení: ČSOB a.s. číslo účtu: 187 934 267 /0300 telefon: XXXXXXXXXXXXXXX e-mail: XXXXXXXX 1 čl. I Základní ustanovení 1/ Podkladem pro uzavření této smlouvy o dílo je nabídka zhotovitele, průzkum trhu a zjištění ceny obvyklé. 2/ Na základě této smlouvy se zhotovitel zavazuje zhotovit a objednateli předat dílo, jeho jednotlivé části, v rozsahu, způsobem, v dohodnutých termínech a za podmínek sjednaných v této smlouvě. Rozsah závazku zhotovitele zahrnuje veškeré dodávky, montáže, zkoušky a služby potřebné k provedení díla, resp. jeho jednotlivých částí. 3/ Objednatel je povinen řádně a včas provedené dílo, jeho jednotlivé části, převzít a zaplatit za ně dohodnutou cenu ve výši, způsobem a za podmínek uvedených v této smlouvě. 4/ Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku objednatel. 5/ Nebezpečí škody ve smyslu § 2624 občanského zákoníku nese od počátku zhotovitel, a to až do doby řádného předání a převzetí díla mezi zhotovitelem a objednatelem. 6/ Jakákoliv změna smlouvy musí mít písemnou formu a musí být podepsána osobami oprávněnými za objednatele a zhotovitele jednat a podepisovat nebo osobami jimi zmocněnými. Změny smlouvy se sjednávají jako dodatek ke smlouvě s číselným označením podle pořadového čísla příslušné změny smlouvy. 7/ Zhotovitel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou osobu pouze s písemným souhlasem objednatele. Objednatel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou osobu pouze s písemným souhlasem zhotovitele. 8/ Místo plnění předmětu smlouvy: Hradecká 1227, 500 03 Hradec Králové, budova „A“ (dle provozního značení objednatele). čl. II Předmět smlouvy – díla 1/ Předmětem této smlouvy je zhotovení stavby „UHK- budova OSV stavební úpravy učeben A15, A16, A18“ (dále jen „stavba“). 2/ Zhotovením stavby se rozumí úplné a funkční provedení všech stavebních a montážních prací a konstrukcí, včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení nezbytných pro řádné dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících s dodávkou stavebních prací a konstrukcí jejichž provedení je pro řádné dokončení díla nezbytné (např. zařízení staveniště, bezpečnostní opatření apod.). 3/ V rámci realizace stavby budou řešeny, mimo jiné, i následující hlavní stavební a montážní práce: Stavební úpravy učebny A16 na 2. NP budovy spočívající ve vyklizení stávající místnosti, její rozdělení novou sádrokartonovou příčkou za účelem vytvoření dvou učeben (označení A15 a A16) a provedení rozvodů a elektroinstalace v nově vybudované příčce. Dále stavební úpravy stupňovité učebny A18 na 2. NP budovy spočívající v demontáži lavic a stávající ocelové konstrukce podlahy, opravě stěn, úpravě elektroinstalace a položení PVC na nově vytvořenou podlahu. Součástí prací je také provedení výmalby a kompletní úklid ve všech třech učebnách. 2 4/ Mimo všechny definované činnosti patří do dodávky stavby i následující práce a činnosti: • odvoz a uložení vybouraných hmot a stavební suti na skládku včetně poplatku za uskladnění v souladu s ustanoveními zákona 185/2001 Sb., o odpadech, • uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu, • provedení všech opatření k zachování veškerých podmínek nutných k provozu dotčené budovy „A“ Univerzity Hradec Králové, při provádění stavby, • vypracování dílčí výrobní či jiné technické dokumentace nutné pro realizaci stavby, včetně předkládání souvisejících technických a technologických předpisů výrobců a dodavatelů stavebních hmot, materiálů a prvků, čl. III Lhůty plnění 1/ Jako termín zahájení stavebních prací se sjednává den, kdy dojde k protokolárnímu předání a převzetí staveniště, přičemž tento den nastane nejpozději do 10-ti kalendářních dnů po uzavření smlouvy. 2/ Zhotovitel se zavazuje provést dílo uvedené v čl. II – Předmět smlouvy - díla této smlouvy v tomto termínu: Předání a převzetí díla: 30. 10. 2019 3/ Pokud zhotovitel práce na díle nezahájí ani ve lhůtě 30-ti dnů ode dne, kdy měl práce na díle zahájit, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit. čl. IV Cena díla 1/ Smluvní strany se dohodly, že cena za dílo provedené v rozsahu, způsobem, v dohodnutých termínech a za podmínek sjednaných v této smlouvě činí: Cena celkem bez DPH 111 221,49 Kč DPH 21% 23 356,51 Kč Cena celkem vč. DPH 134 578,00 Kč slovy:stotřicetčtyřitisícpětsetsedmdesátosm korun českých včetně daně z přidané hodnoty. 2/ Cena za zhotovení díla je podrobněji členěna v nabídce zhotovitele ze dne 26. 9. 2019, resp. v cenové části této nabídky – oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb. 3/ Sjednaná cena obsahuje veškeré náklady a zisk zhotovitele nezbytné k řádnému a včasnému provedení díla. Cena jednotlivých položek soupisu prací obsahuje i doprovodné náklady na jejich montáž (zabudování), kterou je pro prvky těchto položek potřeba provést vzhledem k umístění a návaznosti těchto prvků na navazující konstrukce, tj. nutné přizpůsobení dodávaných věcí či konstrukcí. 4/ V případě dodatečných změn prací má objednatel právo snížit rozsah plnění, dle této smlouvy, o práce neprovedené, které nejsou nezbytně nutné pro budoucí užívání díla. 3 čl. V Platební podmínky 1/ Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu. 2/ Cena za provedení díla bude uhrazena na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného zhotovitelem po předání díla. 3/ Součástí faktury bude soupis provedených prací a fotodokumentace provedených prací. 4/ Splatnost daňového dokladu (faktury) činí 30 dnů ode dne doručení. 5/ Pokud plnění dle této smlouvy bude podléhat režimu přenesené daňové povinnosti dle zákona o DPH bude zhotovitel postupovat dle znění tohoto zákona. Faktury pak budou vystaveny bez DPH, ale bude na nich vyčíslena příslušná sazba DPH. čl. VI Povinnosti zhotovitele 1/ Stavební dílo bude zhotoveno v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., „o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)“ – v platném znění, s bezpečnostními, ekologickými, požárními, a hygienickými předpisy, platnými českými technickými normami (ČSN), a veškerými platnými obecně závaznými právními předpisy a zákony ČR a EU. 2/ Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které v dalším postupu budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to nejméně 2 pracovní dny před termínem, v němž budou předmětné práce zakryty. 3/ Zhotovitel je povinen k jednotlivým prvkům, zařízením a přístrojům zabudovaným do stavby navrhnout nosné, spojovací a podobné prvky, a pojednat je jako součást výrobní dokumentace - tyto pomocné konstrukce a prvky jsou zahrnuty do ceny dodávky či montáže těchto prvků. 4/ Zhotovitel má povinnost spolupůsobit při výkonu finanční kontroly, ve smyslu § 2 písm. e) a § 13 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, tj. poskytnout kontrolnímu orgánu doklady o dodávkách stavebních prací, zboží a služeb hrazených z veřejných výdajů nebo z veřejné finanční podpory v rozsahu nezbytném pro ověření příslušné operace. Tutéž povinnost bude též zhotovitel požadovat po svých dodavatelích. čl. VII Splnění smlouvy a předání celého díla 1/ Splněním dodávky (viz předmět této smlouvy) se rozumí úplné a řádné dokončení celé stavby - díla, její vyklizení, podepsání zápisu o předání a převzetí díla a předání dokladů o předepsaných zkouškách a revizích, osvědčeních a atestech dle stavebního zákona v platném znění. 2/ O předání a převzetí předmětu díla bude pořízen zápis – „Protokol o předání a převzetí díla“, který podepíší obě smluvní strany. 3/ Obsahuje-li dílo, které je předmětem předání a převzetí vady nebo nedodělky, musí „protokol o předání a převzetí díla obsahovat i: 4 • soupis zjištěných vad a nedodělků, • dohodu o způsobu a termínech jejich odstranění, popřípadě o jiném způsobu narovnání. 4/ Zhotovitel je povinen připravit a doložit u předávacího a přejímacího řízení zejména tyto doklady: • doklady o likvidaci odpadů stavby, • zápisy a výsledky o vyzkoušení smontovaného zařízení, o provedených revizních a provozních zkouškách (např. revize elektroinstalace, apod.), • doklady (atesty) o požární odolnosti použitých materiálů a výrobků, apod., • seznam strojů a zařízení, které jsou součástí díla, jejich pasporty, záruční listy, návody k obsluze a údržbě v českém jazyce, • zápisy o zaškolení obsluhy, • seznam strojů a zařízení s kratší záruční dobou, nejméně však 24 kalendářních měsíců. 5/ Nedoloží-li zhotovitel požadované doklady nepovažuje se dílo za dokončené a schopné předání. čl. VIII Záruční lhůty, zajištění závazku 1/ Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání a dále odpovídá za vady díla zjištěné v záruční době. 2/ Záruční lhůta je stanovena v délce 60 kalendářních měsíců. 3/ Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat pro vady díla, za které zhotovitel odpovídá. 4/ Záruční lhůta pro dodávky strojů a zařízení, na něž výrobce těchto zařízení vystavuje samostatný záruční list, se sjednává v délce lhůty poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce 24 kalendářních měsíců. 5/ Počátek běhu záruční doby, a to i pro dodávky uvedené v odst. 4/ tohoto článku smlouvy, nastává dnem podpisu „protokolu o předání a převzetí díla“ oběma smluvními stranami. 6/ Objednatel je povinen vady v záruční době písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Oznámení (reklamaci) odešle na adresu zhotovitele uvedenou v oddíle smluvní strany. V reklamaci musí být vady popsány nebo uvedeno jak se projevují. V případech, kdy se bude jednat o vadu, která bude bránit řádnému užívání díla, případně bude hrozit nebezpeční škody velkého rozsahu, tak se jedná o „havárii“. 7/ Zhotovitel je povinen nejpozději do 10-ti dnů, v případě havárie do dvou pracovních dnů, po obdržení reklamace písemně oznámit objednateli zda reklamaci uznává či neuznává. Současně musí písemně sdělit, v jakém termínu nastoupí k odstranění vad(y). Pokud tak neučiní, má se za to, že reklamaci objednatele uznává. 8/ Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady do 20-ti dnů, v případě havárie do tří pracovních dnů, po obdržení reklamace je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jinou odbornou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí objednateli zhotovitel. 5 9/ Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad sjednají obě smluvní strany podle povahy a rozsahu reklamované vady. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění reklamované vady platí, že reklamovaná vada musí být odstraněna nejpozději do 20- ti dnů, reklamovaná havarijní vada do 5-ti pracovních dnů, ode dne uplatnění reklamace objednatelem. čl. IX Dodavatelský systém 1/ Při přejímacím řízení předloží zhotovitel objednateli seznam svých subdodavatelů, pomocí kterých dílo realizoval (jako informaci objednateli pro možnost budoucího sjednání pozáručního servisu). Tato informace bude obsahovat seznam jednotlivých částí díla realizovaných subdodavateli zhotovitele a stručné identifikační a kontaktní údaje příslušných subdodavatelů (obchodní název, IČ, a kontaktní osobu ve „věcech technických“ a její telefonní číslo). čl. X Důsledky porušení smluvních ujednání 1/ Pokud bude zhotovitel v prodlení proti smluvenému termínu „předání a převzetí díla“ dle čl. III, odst. 2/, této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové ceny díla (vztaženo k ceně nabídkové, bez dodatečných změn) za každý i započatý den prodlení, maximálně však do celkové výše smluvní ceny díla. 2/ Pokud zhotovitel neodstraní nedodělky či vady uvedené v protokole o předání a převzetí díla v dohodnutém termínu zaplatí objednateli smluvní pokutu 500,- Kč za každý nedodělek či vadu, u nichž je v prodlení a za každý den prodlení. 3/ Pokud zhotovitel neodstraní reklamovanou vadu ve sjednaném termínu, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu 500,- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je v prodlení a za každý den prodlení. Pokud zhotovitel neodstraní reklamovanou havarijní vadu ve sjednaném termínu, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu 1.000,- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je v prodlení a za každý den prodlení. 4/ Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná strana straně povinné písemnou formou. Objednatel může smluvní pokutu započítat oproti splatné peněžité pohledávce zhotovitele. 5/ Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok objednatele na náhradu škody způsobené mu porušením povinnosti zhotovitele, na niž se smluvní pokuta vztahuje. 6/ V případě prodlení objednatele s uhrazením ceny za dílo, resp. v případě prodlení objednatele s uhrazením oprávněných a formálně správných faktur zhotovitele, uhradí objednatel zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý případ a každý započatý den prodlení. čl. XI Odstoupení od smlouvy 1/ Objednatel i zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy, změní-li se po uzavření smlouvy její základní účel, v důsledku podstatné změny okolností, za nichž byla smlouva uzavřena. 2/ V případě odstoupení objednatele od smlouvy, náleží zhotoviteli cena již provedených prací, na které má na základě smlouvy nárok. 6 3/ Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy za podmínek ustanovení § 2001 a násl. občanského zákoníku, nebo při podstatném porušení této smlouvy zhotovitelem. Podstatným porušením této smlouvy zhotovitelem je zejména: • závažné nebo opětovné nedodržení kvality provádění díla (prací) nebo, • opětovné nedodržení termínů anebo opětovné porušení jiných podmínek v této smlouvě uvedených nebo z ní vyplývajících. 4/ Objednatel má dále právo odstoupit od smlouvy, jestliže byl na zhotovitele prohlášen konkurz, povoleno vyrovnání nebo ztratil oprávnění k podnikatelské činnosti. 5/ Odstoupením od této smlouvy nezaniká nárok na náhradu prokazatelné škody vzniklé porušením smlouvy, a rovněž nezaniká nárok na zaplacení smluvní pokuty oprávněné smluvní straně. Právo na náhradu škody neplatí tam, kde dojde k odstoupení objednatele od smlouvy v důsledku porušení povinností ze strany zhotovitele. Odstoupení od smlouvy musí mít písemnou formu a musí být doručeno druhé smluvní straně, přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení tohoto písemného oznámení. čl. II Ustanovení závěrečná 1/ Pokud nebylo v této smlouvě ujednáno jinak, řídí se právní poměry z ní vyplývající a vznikající zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění účinném ke dni uzavření této smlouvy o dílo. 2/ Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž jeden obdrží každá ze smluvních stran. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. Zveřejnění smlouvy provede v souladu se zákonem objednatel. Smluvní strany potvrzují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, porozuměly jejímu obsahu, a uzavírají ji svobodně a vážně. Na důkaz toho připojují své níže uvedené podpisy. V Hradci Králové dne 27.09.2019 V Hradci Králové dne 30.09.2019 Za zhotovitele: Za objednatele: …….…………………………………… …….…………………………………… XXXXXXXXXř XXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXX XXXXXXX 7