Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10448842: Smlouva o dílo - budova OSV stavební úpravy učeben A15, A16, A18

Příloha SOD stavební úpravy A15,A16,A18 do RS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo
    na dodávku stavby „UHK- budova OSV stavební úpravy

                           učeben A15, A16, A18“

uzavřená podle ustanovení § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

                                                          (dále jen smlouva)

                            Smluvní strany

objednatel:        Univerzita Hradec Králové
se sídlem:         Rokitanského 62
                   500 03 Hradec Králové

zastoupený rektorem prof. Ing. Kamilem Kučou, Ph.D.

zástupci v přípravě věcí smluvních a ve věcech předání a převzetí díla:
                                      XXXXXXXXXXXXXXX
                                      XXXXXXXXXXXXXXX

zástupce ve věcech technických:
                                      XXXXXXXXXXXX

IČ:                62690094
DIČ:               CZ 62690094

telefon: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
e-mail: XXXXXXXXXXXXXX

a

zhotovitel:        ERAMONT s.r.o.
se sídlem:         Balbínova 1091
                   500 03 Hradec Králové

poštovní spojení:  Balbínova 1091
                   500 03 Hradec Králové

zastoupený – XXXXXXXXXXXXX

zástupce v přípravě věcí smluvních a ve věcech předání a převzetí díla:
                                      XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

zástupce ve věcech technických - stavbyvedoucí:
                                      XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

IČ:                260 01 381
DIČ:               CZ 26001381

bankovní spojení:  ČSOB a.s.
číslo účtu:        187 934 267 /0300

telefon: XXXXXXXXXXXXXXX
e-mail: XXXXXXXX

                                                                         1
                                                             čl. I
                                                 Základní ustanovení

1/ Podkladem pro uzavření této smlouvy o dílo je nabídka zhotovitele, průzkum trhu a zjištění
ceny obvyklé.

2/ Na základě této smlouvy se zhotovitel zavazuje zhotovit a objednateli předat dílo, jeho
jednotlivé části, v rozsahu, způsobem, v dohodnutých termínech a za podmínek sjednaných
v této smlouvě. Rozsah závazku zhotovitele zahrnuje veškeré dodávky, montáže, zkoušky
a služby potřebné k provedení díla, resp. jeho jednotlivých částí.

3/ Objednatel je povinen řádně a včas provedené dílo, jeho jednotlivé části, převzít a zaplatit
za ně dohodnutou cenu ve výši, způsobem a za podmínek uvedených v této smlouvě.

4/ Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku objednatel.

5/ Nebezpečí škody ve smyslu § 2624 občanského zákoníku nese od počátku zhotovitel, a to až
do doby řádného předání a převzetí díla mezi zhotovitelem a objednatelem.

6/ Jakákoliv změna smlouvy musí mít písemnou formu a musí být podepsána osobami
oprávněnými za objednatele a zhotovitele jednat a podepisovat nebo osobami jimi zmocněnými.
Změny smlouvy se sjednávají jako dodatek ke smlouvě s číselným označením podle
pořadového čísla příslušné změny smlouvy.

7/ Zhotovitel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou
osobu pouze s písemným souhlasem objednatele.
Objednatel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou
osobu pouze s písemným souhlasem zhotovitele.

8/ Místo plnění předmětu smlouvy: Hradecká 1227, 500 03 Hradec Králové, budova „A“ (dle
provozního značení objednatele).

                                                             čl. II
                                               Předmět smlouvy – díla

1/ Předmětem této smlouvy je zhotovení stavby „UHK- budova OSV stavební úpravy učeben
A15, A16, A18“ (dále jen „stavba“).

2/ Zhotovením stavby se rozumí úplné a funkční provedení všech stavebních a montážních
prací a konstrukcí, včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení nezbytných pro řádné
dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících s dodávkou stavebních prací
a konstrukcí jejichž provedení je pro řádné dokončení díla nezbytné (např. zařízení staveniště,
bezpečnostní opatření apod.).

3/ V rámci realizace stavby budou řešeny, mimo jiné, i následující hlavní stavební a montážní
práce:

Stavební úpravy učebny A16 na 2. NP budovy spočívající ve vyklizení stávající místnosti,
její rozdělení novou sádrokartonovou příčkou za účelem vytvoření dvou učeben (označení A15
a A16) a provedení rozvodů a elektroinstalace v nově vybudované příčce. Dále stavební
úpravy stupňovité učebny A18 na 2. NP budovy spočívající v demontáži lavic a stávající
ocelové konstrukce podlahy, opravě stěn, úpravě elektroinstalace a položení PVC na nově
vytvořenou podlahu. Součástí prací je také provedení výmalby a kompletní úklid ve všech třech
učebnách.

                                                                                                                                            2
4/ Mimo všechny definované činnosti patří do dodávky stavby i následující práce a činnosti:

    • odvoz a uložení vybouraných hmot a stavební suti na skládku včetně poplatku
         za uskladnění v souladu s ustanoveními zákona 185/2001 Sb., o odpadech,

    • uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu,

    • provedení všech opatření k zachování veškerých podmínek nutných k provozu dotčené
         budovy „A“ Univerzity Hradec Králové, při provádění stavby,

    • vypracování dílčí výrobní či jiné technické dokumentace nutné pro realizaci stavby,
         včetně předkládání souvisejících technických a technologických předpisů výrobců
         a dodavatelů stavebních hmot, materiálů a prvků,

                          čl. III
                     Lhůty plnění

1/ Jako termín zahájení stavebních prací se sjednává den, kdy dojde k protokolárnímu předání
a převzetí staveniště, přičemž tento den nastane nejpozději do 10-ti kalendářních dnů
po uzavření smlouvy.

2/ Zhotovitel se zavazuje provést dílo uvedené v čl. II – Předmět smlouvy - díla této smlouvy
v tomto termínu:

Předání a převzetí díla: 30. 10. 2019

3/ Pokud zhotovitel práce na díle nezahájí ani ve lhůtě 30-ti dnů ode dne, kdy měl práce na díle
zahájit, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit.

                        čl. IV
                     Cena díla

1/ Smluvní strany se dohodly, že cena za dílo provedené v rozsahu, způsobem, v dohodnutých
termínech a za podmínek sjednaných v této smlouvě činí:

Cena celkem bez DPH                111 221,49 Kč
DPH 21%                             23 356,51 Kč
Cena celkem vč. DPH
                                   134 578,00 Kč

slovy:stotřicetčtyřitisícpětsetsedmdesátosm korun českých včetně daně z přidané hodnoty.

2/ Cena za zhotovení díla je podrobněji členěna v nabídce zhotovitele ze dne 26. 9. 2019, resp.
v cenové části této nabídky – oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb.

3/ Sjednaná cena obsahuje veškeré náklady a zisk zhotovitele nezbytné k řádnému
a včasnému provedení díla.

Cena jednotlivých položek soupisu prací obsahuje i doprovodné náklady na jejich montáž
(zabudování), kterou je pro prvky těchto položek potřeba provést vzhledem k umístění
a návaznosti těchto prvků na navazující konstrukce, tj. nutné přizpůsobení dodávaných věcí
či konstrukcí.

4/ V případě dodatečných změn prací má objednatel právo snížit rozsah plnění, dle této
smlouvy, o práce neprovedené, které nejsou nezbytně nutné pro budoucí užívání díla.

                                                  3
                                                             čl. V
                                                  Platební podmínky

1/ Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu.

2/ Cena za provedení díla bude uhrazena na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného
zhotovitelem po předání díla.

3/ Součástí faktury bude soupis provedených prací a fotodokumentace provedených prací.

4/ Splatnost daňového dokladu (faktury) činí 30 dnů ode dne doručení.

5/ Pokud plnění dle této smlouvy bude podléhat režimu přenesené daňové povinnosti dle
zákona o DPH bude zhotovitel postupovat dle znění tohoto zákona. Faktury pak budou
vystaveny bez DPH, ale bude na nich vyčíslena příslušná sazba DPH.

                                                            čl. VI
                                                Povinnosti zhotovitele

1/ Stavební dílo bude zhotoveno v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., „o územním plánování
a stavebním řádu (stavební zákon)“ – v platném znění, s bezpečnostními, ekologickými,
požárními, a hygienickými předpisy, platnými českými technickými normami (ČSN), a veškerými
platnými obecně závaznými právními předpisy a zákony ČR a EU.

2/ Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které v dalším postupu
budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to nejméně 2 pracovní dny před termínem,
v němž budou předmětné práce zakryty.

3/ Zhotovitel je povinen k jednotlivým prvkům, zařízením a přístrojům zabudovaným
do stavby navrhnout nosné, spojovací a podobné prvky, a pojednat je jako součást výrobní
dokumentace - tyto pomocné konstrukce a prvky jsou zahrnuty do ceny dodávky či montáže
těchto prvků.

4/ Zhotovitel má povinnost spolupůsobit při výkonu finanční kontroly, ve smyslu § 2 písm. e)
a § 13 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a změně některých
zákonů, ve znění pozdějších předpisů, tj. poskytnout kontrolnímu orgánu doklady o dodávkách
stavebních prací, zboží a služeb hrazených z veřejných výdajů nebo z veřejné finanční podpory
v rozsahu nezbytném pro ověření příslušné operace. Tutéž povinnost bude též zhotovitel
požadovat po svých dodavatelích.

                                                            čl. VII
                                    Splnění smlouvy a předání celého díla

1/ Splněním dodávky (viz předmět této smlouvy) se rozumí úplné a řádné dokončení celé
stavby - díla, její vyklizení, podepsání zápisu o předání a převzetí díla a předání dokladů
o předepsaných zkouškách a revizích, osvědčeních a atestech dle stavebního zákona
v platném znění.

2/ O předání a převzetí předmětu díla bude pořízen zápis – „Protokol o předání a převzetí díla“,
který podepíší obě smluvní strany.

3/ Obsahuje-li dílo, které je předmětem předání a převzetí vady nebo nedodělky, musí „protokol
o předání a převzetí díla obsahovat i:

                                                                                                                                            4
         • soupis zjištěných vad a nedodělků,
         • dohodu o způsobu a termínech jejich odstranění, popřípadě o jiném způsobu

           narovnání.

4/ Zhotovitel je povinen připravit a doložit u předávacího a přejímacího řízení zejména tyto
doklady:

         • doklady o likvidaci odpadů stavby,
         • zápisy a výsledky o vyzkoušení smontovaného zařízení, o provedených revizních
         a provozních zkouškách (např. revize elektroinstalace, apod.),
         • doklady (atesty) o požární odolnosti použitých materiálů a výrobků, apod.,
         • seznam strojů a zařízení, které jsou součástí díla, jejich pasporty, záruční listy, návody
         k obsluze a údržbě v českém jazyce,
         • zápisy o zaškolení obsluhy,
         • seznam strojů a zařízení s kratší záruční dobou, nejméně však 24 kalendářních
         měsíců.

5/ Nedoloží-li zhotovitel požadované doklady nepovažuje se dílo za dokončené a schopné
předání.

                                                           čl. VIII
                                         Záruční lhůty, zajištění závazku

1/ Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání a dále odpovídá za vady díla
zjištěné v záruční době.

2/ Záruční lhůta je stanovena v délce 60 kalendářních měsíců.

3/ Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat pro vady díla,
za které zhotovitel odpovídá.

4/ Záruční lhůta pro dodávky strojů a zařízení, na něž výrobce těchto zařízení vystavuje
samostatný záruční list, se sjednává v délce lhůty poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce
24 kalendářních měsíců.

5/ Počátek běhu záruční doby, a to i pro dodávky uvedené v odst. 4/ tohoto článku smlouvy,
nastává dnem podpisu „protokolu o předání a převzetí díla“ oběma smluvními stranami.

6/ Objednatel je povinen vady v záruční době písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného
odkladu po jejich zjištění. Oznámení (reklamaci) odešle na adresu zhotovitele uvedenou
v oddíle smluvní strany. V reklamaci musí být vady popsány nebo uvedeno jak se projevují.
V případech, kdy se bude jednat o vadu, která bude bránit řádnému užívání díla, případně bude
hrozit nebezpeční škody velkého rozsahu, tak se jedná o „havárii“.

7/ Zhotovitel je povinen nejpozději do 10-ti dnů, v případě havárie do dvou pracovních dnů,
po obdržení reklamace písemně oznámit objednateli zda reklamaci uznává či neuznává.
Současně musí písemně sdělit, v jakém termínu nastoupí k odstranění vad(y). Pokud tak
neučiní, má se za to, že reklamaci objednatele uznává.

8/ Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady do 20-ti dnů, v případě havárie
do tří pracovních dnů, po obdržení reklamace je objednatel oprávněn pověřit odstraněním
vady jinou odbornou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí
objednateli zhotovitel.

                                                                                                                                            5
9/ Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad sjednají obě smluvní strany podle povahy
a rozsahu reklamované vady. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění
reklamované vady platí, že reklamovaná vada musí být odstraněna nejpozději do 20- ti dnů,
reklamovaná havarijní vada do 5-ti pracovních dnů, ode dne uplatnění reklamace
objednatelem.

                                                            čl. IX
                                                Dodavatelský systém

1/ Při přejímacím řízení předloží zhotovitel objednateli seznam svých subdodavatelů, pomocí
kterých dílo realizoval (jako informaci objednateli pro možnost budoucího sjednání pozáručního
servisu). Tato informace bude obsahovat seznam jednotlivých částí díla realizovaných
subdodavateli zhotovitele a stručné identifikační a kontaktní údaje příslušných subdodavatelů
(obchodní název, IČ, a kontaktní osobu ve „věcech technických“ a její telefonní číslo).

                                                             čl. X
                                    Důsledky porušení smluvních ujednání

1/ Pokud bude zhotovitel v prodlení proti smluvenému termínu „předání a převzetí díla“ dle
čl. III, odst. 2/, této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 %
z celkové ceny díla (vztaženo k ceně nabídkové, bez dodatečných změn) za každý i započatý
den prodlení, maximálně však do celkové výše smluvní ceny díla.

2/ Pokud zhotovitel neodstraní nedodělky či vady uvedené v protokole o předání a převzetí díla
v dohodnutém termínu zaplatí objednateli smluvní pokutu 500,- Kč za každý nedodělek či vadu,
u nichž je v prodlení a za každý den prodlení.

3/ Pokud zhotovitel neodstraní reklamovanou vadu ve sjednaném termínu, je povinen zaplatit
objednateli smluvní pokutu 500,- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je v prodlení a za
každý den prodlení.
Pokud zhotovitel neodstraní reklamovanou havarijní vadu ve sjednaném termínu, je povinen
zaplatit objednateli smluvní pokutu 1.000,- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je
v prodlení a za každý den prodlení.

4/ Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná strana straně povinné písemnou formou. Objednatel
může smluvní pokutu započítat oproti splatné peněžité pohledávce zhotovitele.

5/ Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok objednatele na náhradu škody způsobené mu
porušením povinnosti zhotovitele, na niž se smluvní pokuta vztahuje.

6/ V případě prodlení objednatele s uhrazením ceny za dílo, resp. v případě prodlení
objednatele s uhrazením oprávněných a formálně správných faktur zhotovitele, uhradí
objednatel zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý případ a každý
započatý den prodlení.

                                                            čl. XI
                                               Odstoupení od smlouvy

1/ Objednatel i zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy, změní-li se po uzavření smlouvy její
základní účel, v důsledku podstatné změny okolností, za nichž byla smlouva uzavřena.

2/ V případě odstoupení objednatele od smlouvy, náleží zhotoviteli cena již provedených prací,
na které má na základě smlouvy nárok.

                                                                                                                                            6
3/ Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy za podmínek ustanovení § 2001 a násl.
občanského zákoníku, nebo při podstatném porušení této smlouvy zhotovitelem.

Podstatným porušením této smlouvy zhotovitelem je zejména:
         • závažné nebo opětovné nedodržení kvality provádění díla (prací) nebo,
         • opětovné nedodržení termínů anebo opětovné porušení jiných podmínek v této
         smlouvě uvedených nebo z ní vyplývajících.

4/ Objednatel má dále právo odstoupit od smlouvy, jestliže byl na zhotovitele prohlášen
konkurz, povoleno vyrovnání nebo ztratil oprávnění k podnikatelské činnosti.

5/ Odstoupením od této smlouvy nezaniká nárok na náhradu prokazatelné škody vzniklé
porušením smlouvy, a rovněž nezaniká nárok na zaplacení smluvní pokuty oprávněné smluvní
straně. Právo na náhradu škody neplatí tam, kde dojde k odstoupení objednatele od smlouvy
v důsledku porušení povinností ze strany zhotovitele.

Odstoupení od smlouvy musí mít písemnou formu a musí být doručeno druhé smluvní straně,
přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení tohoto písemného oznámení.

                                                             čl. II
                                                Ustanovení závěrečná

1/ Pokud nebylo v této smlouvě ujednáno jinak, řídí se právní poměry z ní vyplývající
a vznikající zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění účinném ke dni uzavření
této smlouvy o dílo.

2/ Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž jeden obdrží
každá ze smluvních stran. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami
a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. Zveřejnění smlouvy
provede v souladu se zákonem objednatel.

Smluvní strany potvrzují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, porozuměly jejímu
obsahu, a uzavírají ji svobodně a vážně. Na důkaz toho připojují své níže uvedené podpisy.

V Hradci Králové dne 27.09.2019  V Hradci Králové dne 30.09.2019

Za zhotovitele:                  Za objednatele:

…….……………………………………                …….……………………………………

XXXXXXXXXř                       XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXX                      XXXXXXX

                                                                  7