Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
KUPNÍ SMLOUVA uzavřená dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, kterou níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany: 1. PANEP s.r.o. se sídlem: Brněnská 1246, Rosice 665 01 zastoupená: Mgr. Radkem Patočkou, jednatelem společnosti IČ: 25550250 DIČ: CZ 25550250 bank. spojení: Komerční banka číslo účtu: 19-7653740227/0100 zapsána u KS v Brně, oddíl C, vložka 32395 jako prodávající (dále jen „prodávající“) 2. Fakultní nemocnice Hradec Králové se sídlem: Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové zastoupená: prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c., ředitelem IČ: 00179906 DIČ: CZ 00179906 bank. spojení: Česká národní banka číslo účtu: 24639511/0710 jako kupující (dále jen „kupující“) I. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek prodávajícího dodávat kupujícímu na základě pokynů kupujícího netkanou textilii, blíže specifikované v Příloze č.1 této smlouvy (dále jen „zboží“), dále převést vlastnické právo k tomuto zboží na kupujícího, a závazek kupujícího řádně dodané zboží od prodávajícího převzít a zaplatit mu sjednanou kupní cenu. 2. Tato smlouva se uzavírá v souladu se zadávací dokumentací kupujícího ze dne 31.7.2019, a to na základě výsledku veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky zadané dle interní směrnice č. 2, o zadávání zakázek, v souladu s ustanovením § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, s názvem „Netkaná textilie“ pod evidenčním číslem P19V00160422 a dále v souladu s nabídkou prodávajícího ze dne 19.8.2019 II. Odvolávky 1. Zboží bude kupujícímu dodáváno postupně, a to dle potřeb kupujícího, na základě jednostranných právních jednání kupujícího (dále jen „odvolávky“ či jednotlivě „odvolávka“), jejichž prostřednictvím dá kupující prodávajícímu pokyn k částečnému plnění této smlouvy. Odvolávky budou předávány prodávajícímu v pracovní dny od 6,00 hodin do 15,00 hodin, a to písemnou formou prostřednictvím elektronické pošty, faxu, elektronického 1 objednávkového systému a ve výjimečném případě i telefonicky. Každá odvolávka musí přesně specifikovat druh, množství a popř. balení zboží. 2. Prodávající neprodleně kupujícímu písemně potvrdí doručení odvolávky. 3. Kontaktními údaji prodávajícího pro doručování odvolávek jsou: email: panep@panep.cz tel: 546 413 540, fax: 546 413 542 4. Kontaktními údaji kupujícího jsou: e-mail: tel: III. Kupní cena a platební podmínky 1. Kupující se zavazuje prodávajícímu zaplatit za převzaté zboží dohodnutou kupní cenu ve výši podle ceníku zboží, který je Přílohou č. 1 této smlouvy. Tato kupní cena je maximální, nejvýše přípustná a obsahuje veškeré náklady prodávajícího (clo, dopravné, balné, pojištění apod.). 2. Ke kupní ceně bude připočtena DPH ve výši stanovené platnými a účinnými právními předpisy k okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění. 3. Úhrada kupní ceny bude kupujícím prováděna bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího, a to na základě daňového dokladu - faktury vystaveného prodávajícím na základě dodacího listu. 4. Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uveden odkaz na tuto kupní smlouvu, název veřejné zakázky a evidenční číslo veřejné zakázky; soupis příloh; kontaktní údaje osoby, která daňový doklad vystavila. 5. Nebude-li faktura obsahovat veškeré předepsané náležitosti či bude-li trpět jinými vadami, je kupující oprávněn takovou fakturu prodávajícímu ve lhůtě splatnosti vrátit, přičemž v tomto případě se kupující nedostane do prodlení s úhradou kupní ceny. Nová lhůta splatnosti, co do počtu dnů nikoli kratší než lhůta původní, počne běžet prokazatelným doručením opravené či nově vystavené faktury kupujícímu. 6. Splatnost faktury činí 30 dní ode dne jejího prokazatelného doručení kupujícímu. Platební povinnost kupujícího se považuje za splněnou dnem, kdy je příslušná částka odepsána z bankovního účtu kupujícího ve prospěch bankovního účtu prodávajícího. 7. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v záhlaví této smlouvy. Prodávající prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně z přidané hodnoty. 2 8. Prodávající prohlašuje, že ke dni uzavření této smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle §106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. 9. Kupující, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že prodávající je v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za prodávajícího. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za prodávajícího bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku kupujícího uhradit sjednanou cenu prodávajícímu. IV. Dodací podmínky 1. Kupující bude u prodávajícího iniciovat prostřednictvím odvolávek dodávky zboží podle svých aktuálních potřeb. 2. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu zboží dle odvolávky do místa plnění ve lhůtě do maximálně 5 pracovních dnů od doručení odvolávky prodávajícímu, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. 3. Jednotlivé dodávky zboží budou prodávajícím realizovány výhradně v pracovní dny v době od 7,00 hod. do 14,00 hod. 4. Místem plnění je odbor MTZ a skladového hospodářství, budova č. 34 Sklad MTZ, Fakultní nemocnice Hradec Králové, Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové. 5. Vlastnické právo ke zboží a nebezpečí vzniku škody přechází z prodávajícího na kupujícího převzetím zboží. 6. Prodávající se dále zavazuje dodávat kupujícímu zboží v kvalitě, množství a druhovém složení podle odvolávek kupujícího učiněných v souladu s podmínkami této smlouvy. 7. Kvalita zboží musí splňovat kritéria stanovená v zadávací dokumentaci veřejné zakázky. 8. Kupující není povinen zboží převzít, zejména pokud prodávající nedodá zboží v množství nebo druhovém složení dle odvolávky, v souladu s požadavky na balení, pokud zboží nebude v předepsané kvalitě, a jakosti nebo bude zboží poškozené, nebo prodávající nedodá doklady nutné k převzetí a řádnému užívání zboží. Nepřevzetím zboží dle tohoto odstavce není kupující v prodlení s převzetím zboží či s úhradou kupní ceny zboží. Prodávající má v takovém případě povinnost dodat bez zbytečného odkladu zboží nové, v souladu s odvolávkou kupujícího. Nárok kupujícího na smluvní pokutu a náhradu škody v případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží není tímto ustanovením dotčen. 9. Každá dodávka zboží bude vybavena dodacím listem. Prodávající je povinen vystavit a předat kupujícímu kromě dodacího listu v písemné podobě i dodací list v elektronické podobě vhodný pro zpracování v informačním systému, pokud jej kupující vyžaduje. Dodané zboží bude řádně zabaleno (odolně vůči vnějším vlivům) a každé balení bude vždy označeno popisem a počtem kusů. 3 10. Prodávající prohlašuje, že zboží odpovídá všem požadavkům stanoveným obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonu č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, v platném znění, a normám ČSN. 11. Spolu s každou dodávkou zboží je prodávající povinen dodat kupujícímu rovněž veškerou dokumentaci v českém jazyce nutnou k převzetí a řádnému užívání zboží, kterou vyžadují příslušné obecně závazné právní předpisy a normy ČSN a EN. 12. V případě, že orgán státního dohledu nařídí stažení zboží, které prodávající dodal kupujícímu, z používání, je prodávající povinen toto zboží od kupujícího odebrat zpět na vlastní náklady a cenu tohoto zboží kupujícímu uhradit, případně po dohodě s kupujícím dodat zboží náhradní. 13. V případě jakékoli změny podmínek (např. vyřazení zboží ze sortimentu, momentální nedostatek zboží na trhu či jiné nenadálé změny), je prodávající povinen bez prodlení o těchto skutečnostech informovat kupujícího, a to nejpozději do 1 pracovního dne od učinění odvolávky. 14. Kupující neposkytuje zálohové platby. V. Smluvní sankce 1. Kupující si vyhrazuje právo při včasném nedodání požadované položky či odmítnutí odvolávky (či její části) na požadovanou položku tuto nakoupit na volném trhu od jiného dodavatele za cenu na volném trhu obvyklou. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu rozdíl mezi kupní (veřejnou zakázkou vysoutěženou) cenou zboží a cenou zboží uhrazenou za nákup na volném trhu. Nárok kupujícího na náhradu škody není tímto ustanovením dotčen. 2. V případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží, či s dodáním náhradního zboží při reklamaci vad zboží kupujícím, je kupující oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,025 % z ceny nedodaného zboží za každý započatý den prodlení. 3. V případě prodlení kupujícího se zaplacením faktury je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Při prodlení kupujícího s úhradou faktury nebude kupujícímu ze strany prodávajícího pozastaveno další plnění a prodlení nebude považováno za podstatné porušení smlouvy. 4. Smluvní pokuta bude vyúčtována samostatným dokladem (fakturou), splatnost smluvní pokuty činí 30 dní ode dne jeho doručení povinné smluvní straně. VI. Odpovědnost za vady zboží 1. Prodávající poskytuje záruku za jakost dodaného zboží v délce 24 měsíců. 2. Zjistí-li kupující po převzetí zboží, že je obal zboží porušen nebo že množství dodaného zboží neodpovídá dodacímu listu, nahlásí tuto vadu prodávajícímu, a to podle možností co nejdříve po převzetí zboží. 3. Skryté vady je kupující oprávněn reklamovat u prodávajícího bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. 4 4. Kupující má vůči prodávajícímu tato práva z odpovědnosti za řádně reklamované vady zboží: a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad zboží, b) právo na výměnu vadné dodávky zboží, c) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny zboží odpovídající rozsahu reklamovaných vad zboží. 5. Prodávající je povinen řádně reklamované vady zboží bezplatně odstranit, vyměnit vadnou dodávku zboží či poskytnout kupujícímu přiměřenou slevu z ceny zboží odpovídající rozsahu reklamovaných vad zboží dle požadavku kupujícího, a to nejpozději do 14 dnů od uplatnění reklamace kupujícím, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. VII. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na 3 roky, nebo do vyčerpání objemu finančních prostředků určených na nákup zboží dle této smlouvy v celkové výši odvolávek 1.250.000,-- Kč bez DPH, a to podle toho, která z těchto skutečností nastane dříve. 2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv. 3. Každá ze smluvních stran je oprávněna tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí i bez uvedení důvodu doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní doba činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně. 4. Kupující je oprávněn od této smlouvy jednostranně a s okamžitou účinností odstoupit v případě výskytu tří či více případů podstatného porušení této smlouvy (tzn. v případě výskytu tří či více různých, tří či více shodných či dvou shodných a jednoho odlišného případu podstatného porušení této smlouvy), kterými se zejména rozumí: a) nikoli včasná realizace dodávky zboží nebo nedodání kompletní dodávky zboží, b) reklamace více než 5 % objemu dodaného zboží z důvodu jeho nekvality v rámci jedné dodávky zboží, c) nevyřízení řádně uplatněné reklamace zboží ve lhůtě a způsobem dle podmínek této smlouvy. 5. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy, případných dodatků uzavřených k této smlouvě, dalších smluv na tuto smlouvu navazujících, jakož i se zveřejněním dalších aspektů tohoto smluvního vztahu. 6. Prodávající není oprávněn postoupit pohledávku plynoucí z této smlouvy třetí osobě bez písemného souhlasu kupujícího. 7. V případě, že mezi smluvními stranami dojde v souvislosti s touto smlouvou ke sporu, zavazují se smluvní strany k jeho řešení smírnou cestou. Pokud tím nedojde k vyřešení sporu, bude spor řešen u věcně a místně příslušného soudu v České republice. 5 8. Smlouva a všechny vztahy s ní související se řídí českým právem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. 9. Veškeré změny smlouvy lze provést pouze písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 10. Smluvní strany souhlasí s uveřejněním smlouvy v registru smluv podle platných právních předpisů. 11. Tato smlouva se vyhotovuje ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom vyhotovení. 12. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím zněním souhlasí a na důkaz toho připojují jejich oprávnění zástupci své vlastnoruční podpisy. Příloha č. 1 – Ceník a specifikace zboží Za prodávajícího: Za kupujícího: V Rosicích dne 19.8.2019 V Hradci Králové dne 1.11.2019 ……………………………………… …………………………………………. PANEP s.r.o. Fakultní nemocnice Hradec Králové Mgr. Radek Patočka, jednatel prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c. ředitel 6