Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, mezi níže uvedenými smluvními stranami: Město Ivančice IČO: 00281859 se sídlem: Palackého náměstí 196/6, 664 91 Ivančice zastoupené: starosta města bankovní spojení: č. ú.: osoby pověřené jednat ve věcech technických: OISMaP tel.: + 420 e-mail: (dále jen objednatel) a 49975358 Kavyl spol., s r.o. Mohelno 563, 675 75 IČO: Se sídlem: - jednatelem Zastoupený: bankovní spojení: č.ú.: (dále jen zhotovitel) (ve smlouvě společně dále jen jako „smluvní strany“) I. Prohlášení o způsobilosti Smluvní strany si vzájemně prohlašují, že jejich způsobilost a volnost uzavřít tuto smlouvu, jakož i způsobilost ke všem souvisejícím právním jednáním, není nijak omezena ani vyloučena. II. Předmět smlouvy 1) Zhotovitel se zavazuje pro objednatele provést dílo – „Zahrada plná života ZŠ TGM Ivančice – I etapa, altán“. Jedná se o vybudování altánu v rámci projektu školní zahrady. 2) Zhotovitel dílo zhotoví podle soupisu prací s výkazem výměr (Příloha č. 1) a dle podmínek Výzvy. Objednateli pak zhotovitel dílo předá ve stavu, způsobilém užívání v souladu s technickými a právními předpisy platnými v době předání v České republice. III. Termíny 1) Termíny a) Termín předání staveniště: nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne podpisu smlouvy o dílo; b) Termín zahájení stavebních prací (díla): nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne předání a převzetí staveniště; předpoklad 10/2019 1 Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. c) Termín dokončení kompletních prací (díla): nejpozději do 25 kalendářních dnů. d) Termín předání a převzetí díla: nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne termínu dokončení stavebních prací; předpoklad 12/2019 e) Termín vyklizení staveniště: nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne předání a převzetí díla. 2) Zhotovitel je oprávněn dokončit práce na díle i před uplynutím lhůty plnění a Objednatel je povinen dříve řádně dokončené dílo převzít a zaplatit. 3) Termín dokončení je závislý na řádném a včasném splnění součinností Objednatele dohodnutých ve smlouvě. Po dobu prodlení Objednatele s poskytnutím dohodnutých součinností není Zhotovitel v prodlení s plněním závazku. Nedojde-li mezi stranami k jiné dohodě, prodlužuje se Termín dokončení díla o dobu shodnou s prodlením Objednatele v plnění jeho součinností, toto ustanovení se v případě nepříznivých klimatických podmínek mající vliv na dodržení technologických postupů použije obdobně. Tato skutečnost však musí být zaznamenána ve stavebním deníku Zhotovitele v okamžiku, kdy příčina prodlení nastane a Zhotovitel bude prokazatelně o této skutečnosti informovat Objednatele. 4) Prodlení Zhotovitele s dokončením díla delší jak 14 dnů se považuje za podstatné porušení smlouvy, ale pouze v případě, že prodlení Zhotovitele nevzniklo z důvodů na straně Objednatele. 5) Objednatel nebo jeho zástupce je oprávněn stanovit Zhotoviteli závazný termín závazný termín pro odstranění porušení povinnosti dle této smlouvy, a to zápisem do stavebního deníku nebo jeho stanovením na kontrolním dnu stavby. IV. Práva a povinnosti zhotovitele 1) Zhotovitel se zavazuje pro účely zhotovení díla řádně používat potřebné technologické postupy, provést potřebné zkoušky, měření a revize včetně protokolů, provést potřebnou geodetickou činnost a předat dokumentaci skutečného provedení včetně dokladů podle zákona č. 22/1997 Sb. v platném znění a podle jeho prováděcích předpisů v platném znění. 2) Zhotovitel se zavazuje dodržovat pokyny objednatele, pokud neodporují obsahu smlouvy nebo právním předpisům. 3) Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s místními poměry, prostudoval zadání stavby a je schopen provést dílo řádně. 4) Zhotovitel se zavazuje vyzvat Objednatele, nebo jeho zástupce (technický dozor investora – dále TDI) ke kontrole prováděných prací, ke kontrole zakrývaných prací, konstrukcí či technologických částí díla před jejich zakrytím. Tato výzva Objednateli bude učiněna prokazatelným způsobem (e-mail, písemné sdělení) a zápisem ve stavebním deníku (dále jen SD). Pro umožnění pokračování prací je nutný zápis TDI ve SD o kontrole a schválení provedených prací a souhlasu k pokračování. Podle známých skutečností sestaví Zhotovitel s Objednatelem před zahájením stavby soupis všech kontrol, které budou dle tohoto článku realizovány. Objednatel si vyhrazuje právo 2 Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. stanovit další kontroly dle svého uvážení, jejich požadavek však musí Zhotoviteli oznámit nejméně 24 hodin předem. 5) Zhotovitel výslovně prohlašuje, že má sjednané pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou (způsobenou) v souvislosti s prováděním staveb (v souvislosti s plněním předmětu díla podle této smlouvy) na pojistnou částku 1 mil. Kč (Příloha č. 2 smlouvy). Toto pojištění se zavazuje mít po celou dobu plnění, včetně záruční doby. Objednatel je oprávněn provádět zjišťování, zda zhotovitel toto ustanovení plní. Zhotovitel se zavazuje předložit důkaz o svém pojištění při podpisu smlouvy. 6) Zhotovitel se zavazuje použít pro realizaci díla jen materiály, které mají ke dni jejich zabudování do díla dle této smlouvy takové vlastnosti, aby po dobu předpokládané existence stavby byla při běžné údržbě zaručena požadovaná stabilita, ochrana zdraví a životního prostředí a bezpečnost při užívání. 7) Za dodatečné stavební práce se považují práce, které nebyly obsaženy v původních zadávacích podmínkách, jejich potřeba vznikla v důsledku objektivně nepředvídaných okolností a tyto dodatečné stavební práce jsou nezbytné pro provedení původního rozsahu předmětu plnění. Provedení dodatečných stavebních prací musí být předem písemně odsouhlaseno objednatelem nebo jeho zástupcem. K realizaci dodatečných stavebních prací neopravňuje zhotovitele zápis ve SD provedený zhotovitelem bez dalšího písemného odsouhlasení objednatelem. Jakékoliv náklady na předem písemně neodsouhlasené dodatečné stavební práce půjdou zcela k tíži zhotovitele. Zhotovitel není oprávněn o cenu takto provedených dodatečných stavebních prací navýšit cenu díla. 8) Zhotovitel je povinen vést stavební deník (dále jen SD) od předání staveniště po konečné předání díla. Do SD se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Objednatel může k zápisům připojovat svoje stanovisko. Během pracovní doby musí být SD na stavbě trvale přístupný. Zhotovitel je povinen průběžně pořizovat fotodokumentaci provádění díla a předložit ji objednateli nebo TDI kdykoli k nahlédnutí. 9) Pokud některé práce provádí subdodavatel, zapisuje je do SD zhotovitel s identifikací subdodavatele. Subdodavatel může vést i svůj SD, do SD zhotovitele se pak napíše pouze odkaz na stavební deník subdodavatele. 10) Zhotovitel se zavazuje zapisovat denní záznamy se do SD čitelně a zajistit jejich podepsání odpovědnou osobou, případně jeho zástupcem zásadně ten den, kdy byly práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. V SD musí být na zvláštní straně vypsány vícepráce a méněpráce schválené objednatelem, a dále zúčastnění subdodavatelé. 11) Zhotovitel se zavazuje určit stavbyvedoucího a proškolit své pracovníky o jejich povinnostech plynoucích z předpisů o bezpečnosti práce, požárních předpisů o ochraně životního prostředí, případně dalších předpisů, které jsou pracovníci povinni dodržovat. 12) Zhotovitel se zavazuje udržovat na staveništi pořádek a čistotu. 13) Zhotovitel je povinen vést a průběžně aktualizovat reálný seznam všech subdodavatelů včetně výše jejich podílů na akci. Tento přehled je povinen na vyžádání předložit objednateli, a to do 3 dnů od doručení výzvy objednatele. V případě, že zhotovitel v zadávacím řízení, jehož předmětem bylo zadání předmětu plnění této smlouvy, prokazoval kvalifikaci subdodavatelem, a tento subdodavatel by se neměl 3 Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. podílet na realizaci této smlouvy ve stanoveném rozsahu, nebo by měl být změněn v průběhu realizace této smlouvy, změna subdodavatele podléhá předchozímu písemnému souhlasu Objednatele. V. Práva a povinnosti objednatele 1) Objednatel se zavazuje uhradit cenu díla způsobem sjednaným v této smlouvě. 2) Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli staveniště nejpozději ke dni zahájení prací zhotovitele. O předání bude pořízen zápis o předání a převzetí staveniště. 3) Veškeré prováděné části díla budou kontrolovány ze strany objednatele TDI. Jméno a ostatní ohledně této osoby bude zapsáno do stavebního deníku. Pokud se tato osoba změní, je objednatel povinen neprodleně o této skutečnosti informovat zhotovitele a zápis ve stavebním deníku změnit. 4) Objednatel může svolávat v průběhu stavby kontrolní dny. 5) Objednatel je oprávněn během trvání provádění díla a záruční doby požadovat na zhotoviteli, aby prokázal, že je pojištěn ve smyslu ustanovení čl. IV odst. 5 této smlouvy. 6) Objednatel nebo TDI jsou oprávněni do SD zapisovat své požadavky, doporučení, výsledky kontroly a stanoviska. 7) TDI je oprávněn pozastavit provádění díla v případě zjištění závažných pochybení (zejména porušení technologické kázně, použití jiného materiálu apod.). Tato pozastávka nebude mít vliv na termín dokončení díla dle této smlouvy. 8) Tato smlouva podléhá zákonu č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Zhotovitel bere na vědomí, že Objednatel je povinen tuto smlouvu zveřejnit v registru smluv MV ČR v předepsaném formátu. VI. Cena díla 1) Cena díla je 270 432,- Kč (slovy: dvěstěsedmdesáttisícčtyřistatřicetdva korun českých) bez DPH (pokud není zhotovitel plátce DPH, jedná se o cenu konečnou). Ke sjednané ceně bude připočítána DPH ve výši dle platných předpisů v době vzniku daňové povinnosti. 2) Cena díla obsahuje veškeré práce a dodávky, služby, výkony a média, kterých je třeba trvale či dočasně k provedení, dokončení a předání zhotovovaného díla včetně zařízení staveniště a příjezdových cest, zajištění si potřebných energií a zdrojů a vytýčení inženýrských sítí v okolí stavby. Pokud nějaké energie a zdroje poskytne objednatel, pak vlastní připojení a měření si zajišťuje zhotovitel a odebrané uhradí. 3) Cena díla obsahuje též provoz zařízení staveniště, údržbu pořádku okolí stavby a zajištění bezpečnosti staveniště včetně zajištění kompletního přechodného dopravního značení. Obsahuje též údržbu pořádku na staveništi a v okolí zasaženém působením stavby (např. veřejné komunikace, sousední pozemky). Cena díla obsahuje veškeré náklady na likvidaci odpadů. 4 Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. 4) Přílohou č. 1 a nedílnou součástí této smlouvy je položkový rozpočet zpracovaný zhotovitelem. 5) Stanovení ceny víceprací bude následující: v případě, že se změna díla týká části stavby, která je již položkově naceněna nabídkou zhotovitele, použije se jednotková cena z této nabídky, v případě, že se změna díla týká části stavby, která není položkově naceněna nabídkou zhotovitele, nesmí být jednotková cena zhotovitele vyšší, než je cena v místě a čase obvyklá. Za cenu v místě a čase obvyklou se pokládá jednotková rozpočtová cena uvedená v ceníku uznané cenové soustavy pro veřejné zakázky, v cenových úrovních platných v čase realizace díla, v případě, že uznaná cenová soustava položku předmětné vícepráce neobsahuje, zhotovitel doloží cenotvorbu položky kalkulačním vzorcem platným pro uznanou cenovou soustavu. 6) U materiálů nebo služeb, které zhotovitel dodá podle přímého požadavku (určení) objednatele, bude použita cena za dodávku zhotoviteli (nákupní cena, kterou zhotovitel doloží dodacím listem nebo fakturou od subdodavatele zvýšená o dopravu na stavbu a marži zhotovitele). 7) V případě nových položek, které se ve sjednaném rozpočtu nevyskytují, bude cena stanovena dohodou na základě nabídky zhotovitele na nově požadované práce. V případě úpravy množství u stávajících položek bude platit jednotková cena v rozpočtu. VII. Platební podmínky 1) Cena díla bude uhrazena po provedení díla. Přílohou daňového dokladu bude odsouhlasený soupis provedených prací stavebním dozorem investora. 2) Splatnost daňového dokladu bude 30 dní od data prokazatelného doručení objednateli 3) Při neúplnosti nebo nesprávnosti daňového dokladu je objednatel oprávněn doklad vrátit a běh splatnosti se zastaví. Nová doba splatnosti začne běžet od doručení dokladu nového nebo opraveného. 4) Smluvní strany se dohodly, že daňové doklady budou považovat za úplné a správné pokud budou obsahovat: a) označení a číslo b) název a sídlo, IČO, DIČ zhotovitele c) bankovní spojení zhotovitele d) fakturovanou částku e) sazbu DPH f) výši DPH g) datum vystavení h) přílohu dokladující vznik práva na plnění podle daňového dokladu. i) lhůtu splatnosti j) dále bude na daňovém dokladu uveden název akce, tj. „Zahrada plná života ZŠ TGM Ivančice – I etapa, altán“. 5) Zhotovitel je oprávněn vystavit daňový doklad pro objednatele, i pokud TDI bezdůvodně neodsouhlasí soupis skutečně použitého materiálu dle této smlouvy a 5 Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. provedených prací dle této smlouvy, včetně přesunu hmot. Ustanovení tohoto článku neplatí v případě, že TDI neodsouhlasí soupis skutečně použitého materiálu dle této smlouvy a provedených prací dle této smlouvy, včetně přesunu hmot z důvodu zřejmých vad a nedodělků. 6) Dojde-li po uzavření smlouvy ke změně účtu zhotovitele, který je uveden v této smlouvě, je zhotovitel povinen o tom neprodleně informovat objednatele a tato skutečnost bude řešena příslušným Dodatkem této smlouvy. 7) Pokud smlouva obsahuje plnění dle § 92a zákona č. 235/2004 Sb. o DPH, daň odvede Objednatel. VIII. Vlastnické právo, předání a převzetí díla, odpovědnost za škodu 1) Objednatel je vlastníkem pozemku, na kterém se dílo provádí. 2) Vlastníkem díla, nebo jeho části se stává objednatel ode dne, kdy dílo nebo jeho část, se stane věcí v právním slova smyslu. Do dne sepsání zápisu o předání a převzetí díla nese riziko škody zhotovitel. 3) Předání díla je předání celého díla bez nedodělků s případnými drobnými vadami, které nebrání Objednateli v obvyklém užívání díla. O předání a převzetí díla bude vyhotoven zvláštní zápis s určením termínů odstranění vad. O jejich odstranění bude sepsán zvláštní zápis. 4) Konečné předání díla je předání dokončeného díla bez vad a nedodělků zjištěných v protokole o předání a převzetí díla. 5) Zhotovitel odpovídá v plné výši i za škody způsobené třetím osobám při provádění díla nebo v souvislosti s ním. 6) Zhotovitel není v prodlení s plněním svého závazku a neodpovídá za škody způsobené v důsledku okolností neležících na jeho straně. a) Z důvodu na straně objednatele (opožděné předání staveniště, neposkytnutí potřebné součinnosti, přerušení prací zhotovitelem z důvodu prodlení objednatele s plněním dle této smlouvy). b) Z důvodu vyšší moci (např. výbuch v důsledku teroristické činnosti, požáru působeného bleskem, povodeň, sesuv půdy a jiné živelné pohromy, nepříznivé klimatické podmínky, stávky apod.). IX. Záruka za jakost díla 1) Zhotovitel poskytuje záruční dobu 60 měsíců na stavební práce od sepsání protokolu o předání a převzetí díla. Záruční podmínky mohou být upřesněny v předávacím protokolu stavby. Zhotovitel odpovídá za případné vady díla po celou záruční dobu. 2) Zhotovitel se zavazuje zahájit odstraňování vady zjištěné v záruční době nejpozději do 5 dní od prokazatelného nahlášení (mail, dopis…) s přihlédnutím k charakteru vady a ke způsobu jejího odstranění. Náklady spojené s odstraněním vad nese zhotovitel, ledaže by prokázal, že vady byly způsobeny okolnostmi vylučující jeho odpovědnost. 6 Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. 3) Zhotovitel se zavazuje zahájit odstraňování vady do 48 hod. od nahlášení závady, hrozí-li nebezpečí z prodlení. X. Smluvní pokuty 1) V případě nedodržení termínu dokončení díla dle článku III. Smlouvy ze strany Zhotovitele se zhotovitel zavazuje uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny díla bez DPH za každý den prodlení. 2) V případě nedodržení termínu odstranění vad a nedodělků nebránících užívání díla uvedených v předávacím protokolu se Zhotovitel zavazuje uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny díla bez DPH za každý den prodlení po termínu jejich odstranění, uvedeném v předávacím protokolu. 3) V případě, že Zhotovitel nezahájí odstraňovat vadu podle čl. IX. odst. 2, 3 smlouvy ve stanoveném termínu, zavazuje se Zhotovitel uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny díla bez DPH za každý den prodlení. 4) Pro případ prodlení se splněním peněžitého závazku ze strany Objednatele sjednávají smluvní strany úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. 5) Zhotovitel se zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny díla za neumožněnou nebo nedostatečně připravenou kontrolu zakrývaných prací podle čl. IV. odst. 4 smlouvy. XI. Zánik smlouvy 1) Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že: zhotovitel bezdůvodně zastaví provádění díla před jeho dokončením bez souhlasu objednatele na dobu delší než 10 kalendářních dní, bude ve vztahu k zhotoviteli zahájeno insolvenční řízení. 2) Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy, poruší-li Zhotovitel povinnosti stanovené mu touto smlouvou a právními předpisy, a to zejména v případě prodlení Zhotovitele s dokončením díla delší jak 14 dnů, které se považuje za podstatné porušení smlouvy. Zhotovitel není v prodlení, pokud prodlení vznikne z důvodu na straně objednatele. V takovém případě je Objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy v souladu s ustanoveními tohoto článku. Objednatel má v tomto případě nárok na náhradu škody v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 3) Zhotovitel je oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že bude ve vztahu k objednateli zahájeno insolvenční řízení. 4) Odstoupením od smlouvy smlouva zaniká, a to okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. 5) Smluvní strana, jejíž porušení povinnosti vyplývající z této smlouvy bylo důvodem pro odstoupení od smlouvy, nemá nárok na úhradu náhrady škody, která jí odstoupením od smlouvy vznikla. 6) Smlouva může být ukončena písemnou dohodou smluvních stran. 7 Smlouva o dílo Číslo zakázky: ….…….. XII. Závěrečná ustanovení 1) Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma stranami. 2) Tuto smlouvu lze měnit pouze vzestupně číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami. Jakékoliv změny po uzavření smlouvy jsou si smluvní strany neprodleně oznámit, o čemž bude sepsán dodatek. 3) Doručování případných písemností souvisejících s touto smlouvou bude prováděno na adresy účastníků, uvedené v této smlouvě, pokud některý účastník druhému nedoručí písemnou zprávu o změně adresy pro doručování. Po doručení této změny bude doručováno na novou adresu. 4) Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení. Pro případ, že se kterékoliv ustanovení této smlouvy stane neúčinným nebo neplatným, se smluvní strany zavazují bez zbytečného odkladu nahradit takové ustanovení novým. 5) Tato smlouva je sepsána ve čtyřech stejnopisech, z nichž po dvou obdrží každá smluvní strana. 6) Vztahy ve smlouvě neupravené se řídí právním řádem České republiky, zejména ustanoveními § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. 7) Strany prohlašují, že se s obsahem smlouvy, která byla sepsána dle jejich svobodné a vážné vůle, určitě a srozumitelně, nikoliv v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz toho k ní připojují níže své podpisy. V Ivančicích dne 1. 11. 2019 V Mohelně dne 29. 10. 2019 ……..………………… …………………………… za Objednatele za Zhotovitele starosta jednatel Příloha č. 1 – Soupis prací s výkazem výměr Příloha č. 2 – Pojistná smlouva/certifikát Schváleno na schůzi Rady města Ivančice č. 33, bod 821, konané dne 23. 10. 2019. 8