Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10682364: Sanace a rekultivace severozápadních svahů lomu ČSA, 2. část (AVISme

Příloha zz_Dokument 1 k _Smlouva - č. 120450137_.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        /W7“— 16141 /%(L/\/" 00(;/&„ ÍQV'ÚJWF—(QUÚŠ%Š/

H.

2/ ' REKULTIVACE Ústí nad Labem, s.r.o.

REALIZAČNÍ SMLOUVA č. 31216

smlouva o dílo na provedenl stavebních prací při sanaci ekologických škod - Sanace a
rekultivace severozápadních svahů lomu ČSA, 2. část

uzavřená podle $ 536 a násl. zákona č. 513/1991 Sb., obchodní 2ákoník, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „Obchodní zákoník“).

Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely dle svého prohlášení k právním úkonům
způsobilé a řádně zastoupené,

smluvní strany:

1. ČESKÁ REPUBLIKA - MINISTERSTVO FINANCÍ
se sídlem na adrese: Letenská 15,118 10 Praha 1 | |
IČ: 00006947 | |
DIČ: CZ00006947 : Í
bankovní spojení: 421 657 / 0300 |
jednající/zastoupen: Mgr. Zdeněk Zajíček, náměstek ministra

(dále jen „objednatel“)

a

se sídlem na adrese: Velká Hradební 3122/52, 400 01 Ústí nad Labem

IČ: 250 41 738

DIČ: CZ25041738

zapsaná v obchodním rejstříku vedenému Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl
C,vložka 14364 a
bankovní spojení: Raiffeisenbank, a.s., pobočka Ústí nad Labem

číslo účtu: 1037006152/5500

jednající/zastoupen: Ing. Radko Vrbík, jednatel

(dále jen „zhotovitel“)

(dále společně jen „smluvní strany“)

tuto smlouvu o dílo na stavební práce při sanaci ekologických škod (dále jen „smlouva“).

 

Jad

12

1

1.4

Preambule

S ohledem na usnesení vlády ČR č.50/2002 a UV č.189/2002 a UV 272/2002,
UV 1075/2004 a UV 888/2005, týkající se realizace veřejných zakázek, které řeší
ekologické škody vzniklé před privatizací hnědouhelných těžebních společností
v Ústeckém a Karlovarském kraji m. j. vzniklé i Litvínovské uhelné a.s., V. Řezáče
315, 434 67 Most (dále jen „právnická osoba“);

s ohledem na to, že v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve
znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon VZ“) s přihlédnutím k zákonu č. 178/2005
Sb., o zrušení Fondu národního majetku ČR a o působnosti Ministerstva financí při
privatizaci majetku České republiky (zákon o zrušení Fondu národního majetku),
objednatel vyhlásil v otevřeném řízení nadlimitní veřejnou zakázku evid.č 60063421 na
stavební práce „Sanace a rekultivace severozápadních svahů lomu ČSA 2. část“

s ohledem na to, že zhotovitel se seznámil s podmínkami uvedenými v oznámení
o zakázce zveřejněném v Informačním systému o veřejných zakázkách - uveřejňovacím
subsystému /Evid. č. veřejné zakázky 60063421/ k veřejné zakázce (dále jen
„podmínky VZ“) a související zadávací dokumentací č.j. 45/55975/2011/452-ZD či
jiných dokumentech obsahujících vymezení předmětu veřejné zakázky (dále jen
„zadávací dokumentace“ );

s ohledem na to, že součástí zadávací dokumentace byla i Projektová dokumentace
„Severozápadní svahy lomu ČSA, 2. část“ (dále jen „projektová dokumentace“);

s ohledem na to, že na základě podmínek VZ a zadávací dokumentace zhotovitel
předložil objednateli v rámci veřejné zakázky svou nabídku (dále jen „nabídka
zhotovitele“);

s ohledem na to, že nabídka zhotovitele předložená v rámci veřejné zakázky byla
objednatelem vybrána jako nejvhodnější;

s vědomím o obsahu Novelizace Směrnice mezirezortní komise k řešení ekologických
škod vrámci odstraňování starých ekologických škod vzniklých před privatizací
hnědouhelných těžebních společností v Usteckém a Karlovarském kraji

uzavírají smluvní strany tuto smlouvu:

L
Předmět plnění

Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele k provedení díla za podmínek
stanovených touto smlouvou, přičemž za dílo se považují stavební práce, činnosti
a úkoly vrozsahu dle Projektové dokumentace a podle nabídky zhotovitele
a realizačního projektu, resp. zadávací dokumentace. Pokud se v této smlouvě hovoří
o realizačním projektu, považuje se za realizační projekt zadávací dokumentace, která

realizační projekt nahrazuje.
Zhotovitel se zavazuje zajistit, aby při provádění díla nedošlo ke škodám na majetku,
zdraví, životech, přírodě ani životním prostředí.

Zhotovitel na svůj náklad a své nebezpečí poskytne jako součást díla dodávku
inženýringu, potřebné dokumentace a zajistí bezvadné provedení stavebních prací
a veškerých souvisejících prací v souladu s touto smlouvou, s nabídkou zhotovitele,
realizačním projektem a rozhodnutími a povoleními příslušných orgánů státní správy.
Dílo bude prováděno v rozsahu a podle nabídky zhotovitele a schváleného realizačního
projektu, popř. doplněného o další podmínky vyplývající ze zákonných předpisů včetně
2

doplňujících předpisů a dalších podmínek, stanovených v rámci stavebního řízení,
řízení o vydání integrovaného povolení, procedury EIA či jiného správního řízení. Dále
je zhotovitel povinen postupovat při realizaci díla v souladu s obsahem Novelizace
Směrnice mezirezortní komise křešení ekologických škod vrámci odstraňování
starých ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních
společností v Ústeckém a Karlovarském kraji.

Součástí nabídky zhotovitele je harmonogram časového, příp. věcného a finančního
plnění pro dobu realizace díla dle realizačního projektu. Dílo bude ukončeno
protokolárním předáním a převzetím díla, včetně závěrečné zprávy v 6 vyhotoveních,
objednateli podle podmínek stanovených v článku XTI této smlouvy.

Veškeré práce na díle budou provedeny s odbornou péčí dle platných právních
předpisů. Pokud si to charakter prací vyžádá, musí být zajištěno vydání povolení
a rozhodnutí příslušných orgánů veřejné správy. Povinnost zajistit tato rozhodnutí nese
zhbotovitel, případně právnická osoba (dle statutu konkrétního správního řízení
a příslušné zákonné normy). Právnická osoba může svou povinnost převést mandátní
smlouvou či plnou mocí na zhotovitele. .

I
Cena

Základem ceny za provedení díla podle této smlouvy je výkaz výměr, který je součástí
nabídky zhotovitele (dále jen. „rozpočet“). Tento rozpočet se považuje za rozpočet
závazný, úplný a tvořící součást této smlouvy.

Cena za provedení díla podle rozpočtu bez DPH činí 43.899.199,42 Kč (slovy: čtyřicet-
tři-miliony-osm-set-devadesát-devět-tisíc-sto-devadesát-devět korun českých a čtyřicet-
dva haléře). :
'Cena za provedení díla podle rozpočtu včetně DPH (20 %) činí 52.679.039,31 Kč
(slovy: padesát-dva-miliony-šest-set-sedmdesát-devět-tisíc-třicet-devět korun českých a
třicet-jedna haléřů).

Tato celková cena je fixní, konečná, nejvýše přípustná a závazná za řádné provedení
díla. Rovněž jednotkové ceny uvedené v rozpočtu, ze kterých se celková cena skládá,
jsou fixní, konečné, nejvýše přípustné a závazné. Celková cena a/nebo jednotkové ceny
mohou být upraveny pouze z důvodů legislativních změn a v případě stavebních prací
v rámci předmětu této smlouvy také v závislosti na meziročním nárůstu inflace, podle
indexu cen stavebních prací a stavebních objektů stanoveného ČSÚ.

Jestliže zhotovitel zjistí vprůběhu plnění předmětu smlouvy nové skutečnosti
ovlivňující rozpočet, oznámí to bezodkladně písemně objednateli.

Cena dle rozpočtu podle bodu 2.1 této smlouvy může být zpřesněna nebo upravena jen
písemnou dohodou mezi objednatelem a zhotovitelem, za podmínek stanovených touto
smlouvou, v souladu s podmínkami VZ a zadávací dokumentací a v souladu se

zákonem VZ.

Cena uvedená v bodě 2.1 této smlouvy zahrnuje řádné provedení a předání díla v
rozsahu,kvalitě a kompletnosti stanovené v této smlouvě, popř. v jejích přílohách a dále
veškeré činnosti a dodávky zhotovitele potřebné k bezvadnému provedení a vyzkoušení
díla dle předmětu této smlouvy. |

 

 

|
1
|

 

Zhotovitel má nárok na zaplacení pouze těch prací, které jsou uvedeny ve schváleném
rozpočtu, a to v objemu, který skutečně provedl a který byl odsouhlasen objednatelem
a právnickou osobou.

Zhotovitel prohlašuje, že bankovní záruka předložená před podpisem této smlouvy
objednateli zhotovitelem k zajištění plnění z této smlouvy splňuje požadavky uvedené
V tomto bodu. Bankovní záruka (písemný závazek banky uvedený v záruční listině) je
sjednána ve výši 10% z ceny za provedení díla uvedené v bodě 2.1 této smlouvy bez
DPH zaokrouhleno na celé tisíce směrem nahoru, tedy 4.390.000,- Kč (slovy: čtyři-
miliony-tři-sta-devadesát-tisíc korun českých) ve prospěch objednatele. Tato bankovní
záruka je vystavena nebo potvrzena bankou nebo pobočkou zahraniční banky
oprávněnou podnikat jako banka v České republice, přičemž tato není v nucené správě,
konkursu, vyrovnání ani likvidaci. Plnění z bankovní záruky je podmíněno pouze tím,
že objednatel doručí vystavující nebo potvrzující bance písemné prohlášení o vzniku
nároku objednatele vůči zhotoviteli podepsané osobami oprávněnými jednat za nebo
jménem objednatele s tím, že podpisy těchto osob budou úředně ověřeny. Nejsou
připuštěny žádné jiné podmínky plnění z uvedené bankovní záruky. Plnění z příslušné
bankovní záruky dle obsahu záruční listiny je přislíbeno bezhotovostním převodem
peněžních prostředků na účet objednatele uvedený v záhlaví této smlouvy nebo jiný

účet, který bude určen v písemném prohlášení objednatele o vzniku nároku vůči

zhotoviteli, a to nejpozději do 10 pracovních dnů od splnění shora uvedené podmínky
pro plnění z bankovní záruky. Plnění z bankovní záruky je objednatel oprávněn
požadovat i opakovaně. Bankovní záruka je platná nejméně na jeden kalendářní rok.
Zhotovitelem bude vždy nejpozději 14 kalendářních dnů před uplynutím platnosti
bankovní záruky předložena objednateli bankovní záruka nová, příp. doklad o
prodloužení bankovní záruky, tak aby po celou dobu provádění díla a trvání záruční
Ihůty dle bodu 16.4 této smlouvy poskytoval zhotovitel objednateli bankovní záruku
dle tohoto bodu smlouvy.

Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy, jestliže se ukáže, že prohlášení
zhotovitele v bodě 2.7 této smlouvy je nepravdivé, nebo jestliže zhotovitel řádně a včas
aesplní své povinnosti uvedené v bodě 2.7 této smlouvy. Ustanovení bodu 15.4 této
smlouvy se v takovém případě uplatní obdobně.

I.
Doba plnění

Zhotovitel bere na vědomí, že právnická osoba má za povinnost zajistit předání
xracoviště (místa plnění) zhotoviteli na základě předávacího protokolu nejpozději do 30
Inů od doručení písemné výzvy objednatele nebo zhotovitele k takovému předání.
zhotovitel se zavazuje vyzvat právnickou osobu k předání pracoviště (místa plnění) do
» dnů od účinnosti této smlouvy.

< ukončení plnění předmětu smlouvy a předání díla dojde nejpozději do 31.1.2020.
'ředpokládaná doba výstavby — 8 let. Způsob a termín předání díla je upraven článkem
UI. této smlouvy.

IV.
Místo plnění

Místem. plnění je k.ú. Kundratice u Chomutova. k.ú. Dřínov u Komořan. k.ú. Jezeří:

 

 

V.
Platební podmínky

Vyúčtování formou účetního dokladu (faktury) za řádné provedení díla bude
zhotovitelem předkládáno objednateli měsíčně, a to formou tzv. souhrnné faktury s
přílohou kopií dílčích faktur včetně kopií faktur všech subdodavatelů (viz čl. XXII.
smlouvy), specifikací provedených prací a v souladu s platnými právními předpisy
určujícími náležitosti daňových dokladů. Fakturovaná částka musí být vyčíslena a
uvedena výhradně v českých korunách. Objednatel provádí finanční úhradu jen za
provedení projektovaných prací. Práce související s nakládáním s odpady lze fakturovat
až po prokázání jejich konečného využití nebo odstranění (potvrzení oprávněnou
osobou).

Právo vystavit příslušnou fakturu vznikne zhotoviteli na základě podpisu dílčích zápisů
ohledně provedených prací osobami pověřenými právnickou osobou a osobami
vykonávajícími technický dozor objednatele (dále jen „supervizor“). Faktury za
provedené práce budou zhotoviteli hrazeny po jejich věcném přezkoumání a formálním
odsouhlasení supervizorem, právnickou osobou a objednatelem. Supervizor a právnická
osoba odsouhlasí bez bezdůvodných průtahů příslušné faktury formou „Prohlášení o
účelnosti vynaložených nákladů“.

Splatnost faktur je určena těmito podmínkami:

- — od doby doručení faktur si objednatel vyhrazuje 30 dní na posouzení správnosti
a oprávněnosti vyúčtování;
pokud objednatel nebude mít námitky, zavazuje se ve lhůtě následujících 15 dní

zaplatit fakturovanou částku zhotoviteli; v takovém případě je doba splatnosti
faktury 45 dní;

bude-li mít objednatel námitky, vyzve neprodleně zhotovitele k jednání o

vypořádání námitek na úrovni zástupců smluvních stran; nedojde-li takto k

vypořádání námitek, sejdou se neprodleně k jednání statutární orgány smluvních
stran nebo jejich zmocněnci;

nedojde-li k dohodě, objednatel vrátí fakturu zhotoviteli a zhotovitel předloží
fakturu na nespornou část a ohledně sporné části má zhotovitel právo domáhat se
povinnosti zaplacení podle ustanovení o řešení sporů z této smlouvy.

Faktury budou vystavovány zhotovitelem postupně měsíčně v souladu se skutečným
postupem prací, a to v celé výši odpovídající provedeným pracím. Objednatel má však
právo zadržet a nezaplatit 10% z každé fakturované částky až do dne konečného
předání a převzetí díla, který bude uveden v zápise o úspěšném předání a převzetí díla
bez vad a nedodělků. V případě zjištění vad díla při předání a převzetí díla se toto
zádržné právo uplatňuje až do odstranění veškerých vad díla uvedených v protokolu z
přejímacího řízení. Objednatel je povinen doplatit takto zadržované částky ve Ihůtě 15
dní následujících po dni, ve kterém jeho zádržné právo zaniklo. V případě dokončení a
předání samostatných stavebních objektů je objednatel oprávněn uvolnit adekvátní část
zadržované částky. Smluvní strany pro vyloučení pochybností výslovně sjednávají, že
objednatel není v prodlení se splacením příslušných zadržovaných částek po dobu, ve
které oprávněně uplatňuje své zádržné právo podle tohoto bodu včetně lhůty 15 dní
stanovené k doplacení zadržovaných částek. S výkonem zadržovacího práva tak nejsou
cnoienv žádné nevativní důsledkv snoiené s vrodlením (nevzniká nárok na úrok z

 

 

 

Jednotlivé faktury budou vystaveny v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani.

z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a $ 13 a zákona č. 513/1991 Sb.,
obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a musí obsahovat:

- © číslo smlouvy

- © název a sídlo zhotovitele a objednatele |

- © JČ/DIČ zhotovitele

- © IČ objednatele

- © předmět faktury (případně s uvedením lokality)

- © fakturovanou částku rozdělenou na vlastní platbu a DPH

- © splatnost faktury v souladu se smlouvou

- © razítko a podpis zhotovitele

- © v příloze seznam dodávek a dokončených prací za účtované období

- © v příloze originál prohlášení supervizora o účelnosti vynaložených nákladů.

K fakturám se přikládají doklady podle ustanovení této smlouvy ve dvojím vyhotovení,
přičemž vždy minimálně jedna sada dokladů bude předložena v originále.

VI
Vlastnické právo a nebezpečí škody

Zhotovitel provádí dílo na vlastní nebezpečí. Zhotovitel nese nebezpečí škody na
movitých i nemovitých věcech, které umístí nebo vytvoří v místě plnění za účelem
„provedení díla (budovy, technologie, stroje, infrastruktura a další). Pokud dojde ke
. zničení či poškození těchto věcí, je zhotovitel povinen takové zničené nebo poškozené
věci na vlastní náklady nahradit či opravit tak, aby mohlo dojít k provedení díla za
sjednaných podmínek podle této smlouvy, zejména ve stejné kvalitě, rozsahu a termínu.
Stejným způsobem musí postupovat při poškození či zničení movitých a nemovitých
věcí, které jsou ve vlastnictví právnické osoby a jejichž funkčnost je nutná pro
provedení díla. U věcí v majeťku právnické osoby se postupuje v souladu s uzavřenou
pojistnou smlouvou a příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku, případně
smlouvy o spolupůsobení právnické osoby (článek X.).

"Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se sjednává, že v případě, kdy zhotovitel poruší

svou povinnost odstranit po provedení díla veškeré jím umístněné a vytvořené movité i
nemovité věci, které zůstávají ve vlastnictví zhotovitele z místa plnění, je objednatel
anebo právnická osoba oprávněn na náklady zhotovitele tyto věci odstranit. Na úhradu
těchto nákladů může být užito zádržné uplatňované obj ednatelem ve smyslu článku V.
této smlouvy. Zhotoviteli nevznikají v této souvislosti vůči objednateli či právnické
osobě žádné nároky z titulu vlastnictví k odstraňovaným věcem. Objednateli či
právnické osobě nevzniká vůči zhotoviteli v souvislosti s odstraněním a případným
zničením věcí, které mohou být ve vlastnictví zhotovitele, žádná povinnost nahradit
hodnotu těchto věcí či jiná obdobná povinnost. Důvodem vyloučení odpovědnosti
objednatele a právnické osoby je skutečnost, že zhotovitel vyjádřil svůj výslovný
souhlas s odstraněním a případným zničením těchto věcí v případě, že poruší svou
povinnost v rámci provádění díla tyto věci odstranit z místa plnění sám.

 

 

a likvidací nebezpečného odpadu.

Zhotovitel se zavazuje zajistit a provést veškerá možná opatření k minimalizaci rizika,
že při provádění díla podle této smlouvy nedojde ke vzniku škody na místě plnění díla
ani jinde.

VIu.
Sankce

V případě prodlení zhotovitele s předáním díla v termínu uvedeném v čl. III. této
smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny
díla bez DPH za každý i započatý den prodlení.

Právo objednatele požadovat náhradu případné škody není ustanovením o smluvní
pokutě dotčeno. Objednatel může požadovat náhradu škody vedle nároku na zaplacení
smluvní pokuty v plné výši.

Objednatel má právo za každé jednotlivé porušení povinnosti zhotovitele, kterým
budou naplněny důvody k odstoupení od této smlouvy, uplatnit vůči zhotoviteli
smluvní pokutu ve výši 10% ceny za provedení díla bez DPH sjednané včl. II.,
bodě 2.1 této smlouvy. Pro vyloučení pochybností se sjednává, že odstoupení od
smlouvy nemá vliv na možnost uplatnění nároku na smluvní pokutu dle tohoto bodu
smlouvy. | |

V případě prodlení objednatele s úhradou faktur se objednatel zavazuje zaplatit
zhotoviteli úrok ž prodlení ve výši určené v souladu s ustanovením $ 369 Obchodního
zákoníku. Tím není dotčeno ustanovení bodu 5.4 této smlouvy o možnosti výkonu
zádržného práva. Pro vyloučení pochybností smluvní strany sjednávají, že objednatel
není v prodlení s úhradou faktur, pokud nejsou řádně splněny podmínky stanovené v čl.
- V. této smlouvy.

V případě prodlení právnické osoby s plněním povinností popsaných v čl. VIII. a X.
této smlouvy se termíny plnění zhotovitele prodlužují o dobu prodlení právnické osoby,
ovšem pouze v tom rozsahu, ve kterém je prodlení právnické osoby v prokazatelné
příčinné souvislosti se zpožděním s prováděním díla zhotovitelem podle této smlouvy a
plnění, které měla poskytnout právnická osoba, si zhotovitel nemůže opatřit sám bez
vynaložení zcela nepřiměřených nákladů. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně
informovat objednatele o prodlení právnické osoby, které způsobuje zpoždění s
+prováděním díla zhotovitelem. Zhotovitel v této souvislosti bere na vědomí, že ve
smlouvě mezi objednatelem a právnickou osobou budou určité sankční mechanizmy za
porušení povinností právnické osoby uvedených v čl. VIIJI. a X.

V
Bezpečnostní opatření

Zhotovitel se zavazuje dodržovat platné právní a interní bezpečnostní, hygienické,
požární a ekologické předpisy na pracovištích právnické osoby. Zhotovitel si vyžádá
předložení uvedených předpisů od právnické osoby. Zhotovitel bere na vědomí, že
právnická osoba má za povinnost zajistit předání uvedených předpisů zhotoviteli.
Zhotovitel dále zajistí, že uvedené předpisy budou dodržovat i jeho subdodavatelé.
Zhotovitel odpovídá za škodu vzniklou v souvislosti s porušením uvedených předpisů v

místě plnění.

 

8.3

8.4

8.5

8.6

8.7

8.8

8.9

91

9.2.

93

9.4

9.3

9.6

právnickou osobu k zajištění součinnosti při proškolení zaměstnanců zhotovitele.
Proškolení bude současně obsahovat také poučení o vnitropodnikových nařízeních
požární ochrany platných v areálu právnické osoby. Tato skutečnost bude protokolárně
potvrzena mezi školitelem a proškolenými zaměstnanci zhotovitele.

Zhotovitel se zavazuje zajistit vlastní dozor nad bezpečností práce při činnosti na
pracovištích právnické osoby ve smyslu přísl. ustanovení zák. č. 262/2006 Sb., zákoník
práce, ve znění pozdějších předpisů.

Zhotovitel se zavazuje vybavit své zaměstnance osobními ochrannými prostředky
podle profesí, činností a rizik při výkonu prací na pracovištích právnické osoby.

Zhotovitel je povinen zajistit řádné a příslušným předpisům odpovídající použití
technických prostředků, dalšího materiálu a věcí používaných při poskytování sjednané
práce a služeb.

Zhotovitel bere na vědomí, že právnická osoba má za povinnost seznámit vedoucího
zaměstnance zhotovitele s možnými riziky na pracovištích právnické osoby. Zhotovitel
je povinen vyzvat právnickou osobu k poskytnutí součinnosti při seznámení jeho
vedoucího zaměstnance ve smyslu předchozí věty. Vedoucí zaměstnanec zhotovitele na
tato rizika upozorní zaměstnance zhotovitele, jeho subdodavatele a určí způsob ochrany
a prevence proti úrazům a jinému poškození zdraví.

Zhotovitel je povinen upozornit právnickou osobu na všechny možnosti, které by
mohly při jeho činnosti na pracovištích právnické osoby vést k ohrožení provozu nebo
ohrožení bezpečného stavu technických zařízení a objektů.

Zhotovitel odpovídá v plném rozsahu za bezpečnost a ochranu zdraví všech svých
zaměstnanců a zaměstnanců svých subdodavatelů, kteří se budou pohybovat v areálu
právnické osoby, za ostrahu staveniště a zařízení staveniště.

Povolení vypouštění odpadních vod z asanace a případná další povolení zajistí
zhotovitel na základě podkladů a z pověření právnické osoby.

IX.
Způsob provádění díla

Způsob provádění díla se řídí ustanoveními $ 550 a násl. Obchodního zákoníku, pokud
není v této smlouvě dohodnuto jinak.

Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo v souladu se všemi obecně závaznými právními
předpisy a platnými normami, které se vztahují k předmětu plnění.

Zhotovitel se zavazuje neprodleně písemně informovat objednatele i právnickou osobu
o potřebě provedení dalších činností, které nejsou specifikovány v nabídce zhotovitele.
Takové další činnosti mohou být ze strany zhotovitele provedeny až po odsouhlasení ze
strany objednatele, právnické osoby a příslušného orgánu státní správy s tím, že
provedením takových dalších činností nesmí dojít k rozšíření celkového objemu prací
vymezeného cenou za provedení díla uvedené v čl. II. této smlouvy v návaznosti na
jednotkové ceny dílčích prací uvedené v rozpočtu.

Zhotovitel se zavazuje udržovat komunikace, jakož i jiná místa užívaná v rámci plnění
této smlouvy v čistotě a pořádku. V případě jejich znečištění či poškození těchto
komunikací jakož i jiných míst je uvede na vlastní náklady do původního stavu.
Zhotovitel se zavazuje udržovat pořádek na pracovištích místa plnění a do jednoho
měsíce po přejímce díla provést úklid místa plnění na své náklady.

Zhotovitel se zavazuje vést stavební deník (dále jen „deník“) v souladu s ustanoveními

9.7
9.8

9.9

tohoto bodu 9.6.

9.6.1

9.6.2

9.6.3

9.6.4

9.6.5

: 9.6.6

Do deníku bude pověřený zaměstnanec zhotovitele denně provádět záznamy o
provedených pracích a všech skutečnostech rozhodných pro plnění smlouvy
(zejména se jedná o údaje o časovém postupu prací, jejich jakosti, splnění
sjednaných termínů, záznam a zdůvodnění případných odchylek od nabídky
zhotovitele resp. realizačního projektu) odsouhlasených objednatelem, údaje
nutné pro posouzení prací příslušným orgánem státní správy, údaje o
vykonaných zkouškách a kontrole díla objednatelem v určitém stupni jeho
provádění. Každý zápis bude potvrzovat supervizor.

Zhotovitel si vyžádá podle bodu 9.8 této smlouvy ke všem zápisům v deníku
stanovisko právnické osoby a dále supervizora, a to nejpozději do
následujícího týdne po příslušném zápisu. Zhotovitel může poznamenat své
vyjádření ke stanovisku právnické osoby, popř. supervizora, a to do
3 pracovních dnů, jinak platí, že se stanoviskem souhlasí.

Na první straně deníku budou uvedeni zástupci zhotovitele, supervizora
a právnické osoby, kteří jsou oprávněni činit do něho zápisy a potvrzovat je.
Dojde-li k rozporu mezi požadavky takto zapsanými, budou tyto řešeny v
přiměřené lhůtě dohodou smluvních stran tak, aby nedošlo k prodlení s
konečným termínem předání díla.

Během pracovní doby zhotovitele musí být deník vmístě plnění trvale
přístupný oprávněným osobám.

Denní záznamy podepisuje pověřený zaměstnanec zhotovitele či jeho zástupce
v ten den, kdy byly práce provedeny nebo kdy nastaly skutečnosti, které jsou
předmětem zápisu. Výjimečně může být zápis proveden v následujícím
pracovním dnu. |

Mimo osob uvedených v bodě 9.6.3 mohou provádět záznamy v deníku orgány
státní kontroly, popř. jiné příslušné orgány veřejné správy.

Způsob provádění technického dozoru bude upřesněn při předání místa plnění.

V místě plnění bude vykonáván technický dozor právnické osoby. Pověřený
zaměstnanec zhotovitele je povinen předložit mu denní záznam nejpozději následující
pracovní den a odevzdat mu první průpis. Jestliže pověřený zástupce právnické osoby
nesouhlasí s obsahem zápisu, zapíše to do 3 pracovních dnů do deníku s uvedením
důvodů, jinak se má za to, že s obsahem záznamu souhlasí.

9.8.1

9.8.2

9.8.3

Technický dozor právnické osoby sleduje zejména, zda práce jsou prováděny
účelně a efektivně v souladu s realizačním projektem a příslušnými
rozhodnutími orgánů státní správy. Na nedostatky zjištěné v průběhu prací
neprodleně upozorní zástupce zhotovitele a je oprávněn provést zápis do
deníku.

Dílčí sjednané termíny plnění se považují za splněné zápisem v deníku, který -

potvrdí pověřený zástupce právnické osoby.

Zástupce zhotovitele je povinen zabezpečit účast svých zaměstnanců při
úkonech technického dozoru a učinit neprodleně opatření k odstranění
zjištěných závad.

vv v

Provádění prací zhotovitelem bude průběžně kontrolováno, a to zpravidla po určitých
objektivně oddělitelných částech nebo stupních prací. Nevyzve-li  zhotovitel
objednatele a právnickou osobu ke kontrole prováděných prací na určitém stupni, je
zhotovitel povinen na žádost objednatele zakryté práce odkrýt na vlastní náklady.

9

 

2LŮ

9.11

912

10.1

19,2

10.3

10.4

11.1

11.2

11.3

Objednatel a právnická osoba musí být k prohlídce prací písemně vyzváni nejméně
5 pracovních dnů předem. Nedostaví-li se k prohlídce prací, může zhotovitel
pokračovat v další realizaci prací a příslušné práce zakrýt, objednatel pak hradí
zhotoviteli mimo smluvní cenu náklady spojené s pozdějším odkrytím a zakrytím prací,
bude-li tyto požadovat. Současně se o dobu provádění těchto prací prodlužuje termín
sjednaný pro provedení díla. Ustanovení předchozích dvou vět, týkající se povinnosti
objednatele k úhradě nákladů a prodloužení termínu sjednaného pro provedení díla,
neplatí v případě, že se při dodatečném odkrytí zjistí, že zakryté práce nebyly
provedeny ve sjednaném rozsahu a kvalitě.

Zhotovitel se zavazuje informovat objednatele a právnickou osobu o veškerých
prováděných zkouškách a dalších pracích, které mají zásadní význam pro kvalitu
prováděného díla, a přizvat k nim zástupce objednatele a právnické osoby.

Zhotovitel nese odpovědnost za vlastní řízení postupu prací a dodržování předpisů
bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a za pořádek na pracovištích místa plnění;
zhotovitel odpovídá za účelné a efektivní provádění díla v požadované kvalitě a ve
stanovených termínech.

Zhotovitel bude respektovat případně vzniklé připomínky objednatele, supervizora
a právnické osoby.

X.
Spolupůsobení právnické osoby

O způsobu a formě spolupůsobení při provádění díla se právnická osoba dohodne

smluvní formou se zhotovitelem.

Při provádění díla podle této smlouvy zhotovitel vyžádá od právnické osoby, která

k tomu určí a jmenuje zodpovědnou osobu pro výkon dohledu, potřebné spolupůsobení,

zejména:

- © předání pracoviště na základě předávacího protokolu

- © zajištění napojovacích míst

- © provedení vytýčení stávajících podzemních sítí, případně předání podkladů
potřebných k provedení vytýčení stávajících podzemních sítí.

Při předání místa plnění mezi právnickou osobou a zhotovitelem ve smyslu bodu 3.1

této smlouvy bude sepsán protokol, v němž uvedené osoby rovněž potvrdí vzájemné
závazky v oblasti bezpečnosti práce.

Práce při provádění díla nesmí omezit činnost právnické osoby a bezpečnost vlastního
provozu ani okolí bez souhlasu právnické osoby.

XI.
Jakost a provedení díla

Zhotovitel je povinen provést dílo na své nebezpečí ve sjednané době, a co do kvality
a rozsahu tak, aby vyhovovalo nabídce zhotovitele, podmínkám realizačního projektu

a rozhodnutí příslušného orgánu státní správy.

V případě, kdy nabídka zhotovitele, realizační projekt anebo rozhodnutí příslušného
orgánu státní správy nestanoví blíže a ohledně těch vlastností díla, které nabídka
zhotovitele, realizační projekt anebo rozhodnutí příslušného orgánu státní správy
výslovně neupravují, je zhotovitel povinen dílo provést v nejvyšší možné kvalitě.

Kontrolu jakosti a řádného provádění díla je zhotovitel povinen zabezpečit

10

 

12.1

12.2

:12.3

prostřednictvím nejméně 3 osoby s VŠ nebo SŠ vzděláním zaměření s minimálně Sti,

eventuelně 10ti letou praxí v oboru. Zhotovitel še zavazuje při podpisu této smlouvy
předložit objednateli seznam těchto osob. V případě změny v osobách je zhotovitel
povinen písemně oznámit objednateli tuto změnu a uvést údaje o osobě splňující
požadavky dané objednatelem.

XU
Přejímka díla

Zhotovitel předá objednateli dílo formou přejímacího řízení. Úmysl o předání díla
oznámí objednateli a právnické osobě písemně v dostatečném předstihu, nejméně však
10 dnů předem. Po obdržení takového oznámení předloží právnická osoba příslušnému
orgánu státní správy, který vydal správní rozhodnutí ukládající právnické osobě
povinnost odstranit závadný stav a opatření k nápravě ekologických závad, závěrečnou
zprávu o plnění realizačního projektu. Stanovisko příslušného orgánu státní správy
vydané na základě závěrečné zprávy právnické osoby bude projednáno se zmocněnými
zástupci objednatele za účasti zástupce zhotovitele na společném jednání. O výsledku
projednání sepíše právnická osoba zápis, který podepíší řádně zmocnění zástupci
účastníků jednání.

Přejímacímu řízení musí předcházet veškeré další úkony vyplývající z dalších správních
rozhodnutí a povolení vymezujících podmínky provedení díla — např. kolaudační
souhlas vydaný v případech stanovených v zákoně č. 183/2006 Sb., o územním
plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, či kontrola
dosažení limitů vyplývajících z vydaného Integrovaného povolení atd.

Jestliže to výsledek jednání dle bodu 12.1 a splnění podmínek dle bodu 12.2 této
smlouvy dovolí, zahájí se přejímací řízení. Na termínu převzetí se zhotovitel,

" objednatel a právnická osoba dohodnou. O předání díla a jeho převzetí právnickou

12.4

12:5

osobou bude sepsán zápis, ve kterém se zejména uvede soupis předávaných dokladů,
způsob předání díla, výsledek předání, pokyny a doporučení pro uživatele díla, soupis
zjištěných vad, ujednání o opatřeních a lhůtách k jejich odstranění, a termín vyklizení
místa plnění. |

V případě zjištění vad díla sepíší o tom zástupci objednatele, právnické osoby
a zhotovitele zápis, ve kterém uvedou svá stanoviska a jejich zdůvodnění. Právo na
odstranění zjištěných vad uplatní objednatel v zápise o předání a převzetí díla. Kontrola
odstranění vad bude provedena opět protokolárně.

Zhotovitel je povinen na své náklady do 30 dnů po přejímce díla a odstranění
případných vad upravit terén a provést úklid míst, na kterých svojí činností způsobil
znečištění.

XIM.
Kontrola provádění díla

Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla v celém průběhu provádění díla z
hlediska kvality díla, bezpečnosti práce, dodržování technické dokumentace,
harmonogramu prací a udržování úklidu. Kontrolu provádí objednatel prostřednictvím
svých zmocněných zástupců. Náklady spojené s činností těchto zástupců nese
objednatel. Provádění díla může kontrolovat též zástupce pověřený Ministerstvem
životního prostředí (dále jen „MŽP“), nebo Ministerstvem průmyslu a obchodu (dále
jen „MPO“) na své náklady. :

Všechny zjištěné a ohlášené nedostatky (vady provádění díla) je zhotovitel povinen
napravit v souladu se smlouvou, oznámením zadávacího řízení, ZD a realizačním

11

 

13.3

13.4

135

13.6

141

projektem. Připomínky dotýkající se bezpečného provozu zařízení a bezpečnosti
pracujících bude zhotovitel respektovat okamžitě.

Kontroly prováděné v průběhu provádění díla a jejich případné vyhodnocení nezbavují
zhotovitele odpovědností z plnění smluvních povinností.

Zhotovitel se zavazuje zpracovávat 1x za čtvrt roku dílčí zprávu pro kontrolní den o
průběžném plnění této smlouvy, ve které budou zahrnuty výsledky jeho práce za dané
období včetně dokladování stavu prováděných prací a stavu místa plnění. Zpráva bude
vyhotovena a předána spolu se stanoviskem právnické osoby objednateli, MŽP,
příslušnému orgánu státní správy a objednatelovu supervizorovi vždy do 10 dnů po
ukončení čtvrtletní práce na díle. Zhotovitel se zavazuje zúčastnit se kontrolních dnů
organizovaných zpravidla jedenkrát za čtvrtletí právnickou osobou.

Operativní namátková kontrola pověřenými zaměstnanci právnické osoby a objednatele
za účasti zhotovitele se bude konat zpravidla jedenkrát měsíčně.

Zpravidla jednou za čtvrtletí se koná u právnické osoby kontrolní den.
Jako vstupní informaci předloží zhotovitel písemnou zprávu v maximálním rozsahu
10 stran v tomto členění:

- © srovnání časového a finančního harmonogramu prací,

- stručná charakteristika místa plnění - rozsah provedených prací v období od
posledního kontrolního dne, včetně relace plánovaných a vynaložených nákladů,

- © shoda, případně odchylky od věcného, časového a finančního plánu prací
(síťového grafu), návrhy na optimalizaci dalšího postupu s předpokládanými
dopady,

- © přehled o průběžném čerpání finančních prostředků od posledního kontrolního dne
a od zahájení prací v členění dle jednotlivých staveb či technologií,

- © průběh a stav nakládání s odpady a uvedení přehledu o nakládání s odpady až k

jejich konečnému využití, úpravě nebo odstranění, minimálně podle přílohy č. 20
vyhlášky č. 383/2001 Sb., s písemným doložením vyjádření subdodavatele
o způsobu naložení s odpadem, pokud není prováděno přímo zhotovitelem
a písemnou zprávu zhotovitele o kontrole postupu subdodavatele při nakládání

s odpadem,

"5 = plánované práce na další období (technicky, časově, finančně),

- © případný návrh opatření - požadavků k orgánům státní správy (změny či doplnění
rozhodnutí apod.),

- © případný návrh opatření - požadavků k obj ednateli,

- © stanovisko právnické osoby ke zprávě,

- © přehled výsledků kontrol a způsobu odstranění případných vad.

XIV.
Odpovědnost za škody a náhrada škody

Zhotovitel odpovídá za veškerou škodu způsobenou obj ednateli, právnické osobě nebo
třetí osobě porušením svých povinností při plnění této smlouvy, zejména při provádění
díla. Současně odpovídá za škody, které způsobili objednateli, právnické osobě či
třetím osobám v souvislosti s prováděním díla podle této smlouvy jeho zaměstnanci
nebo subdodavatelé porušením svých povinností. Náhrada způsobené škody se řídí
příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku. Vzniklá škoda se hradí v celém

12

 

r

 

14.2

14.3

14.4

rozsahu.

Zhotovitel se zavazuje při podpisu této smlouvy předložit objednateli originál nebo
úředně ověřenou kopii pojistné smlouvy (včetně všech příslušných pojistných
podmínek a případných dalších souvisejících ujednání) o pojištění odpovědnosti za
škodu, kterou zhotovitel může svou činností i nečinností při plnění předmětu této
smlouvy způsobit objednateli, právnické osobě, jakož i jakékoli třetí osobě (dále jen
„pojistná smlouva“). Pojistná smlouva musí potvrzovat, že zhotovitel má postavení
pojištěného, případně spolupojištěného s obdobným rozsahem práv jako přímý
pojištěný ve vztahu k pojistnému krytí jeho odpovědnosti, a musí být uzavřená S
renomovanou pojišťovací společností oprávněnou provozovat pojišťovací činnost na
území České republiky. Pojištění musí být sjednáno za obvyklých podmínek, které
budou zajišťovat komplexní pojištění zhotovitele za škodu, kterou může způsobit v
souvislosti s prováděním. díla, s ročním pojistným plněním minimálně ve výši 50% z
ceny za provedení díla bez DPH dle bodu 2.1 této smlouvy, tj. 21.949.600,- Kč (slovy:
dvacet-jedna—mílionů—devět—set—čtyřicet—devět-tisíc—šest—set korun českých). Pojistná
smlouva příp.pojištění musí být udržována v účinnosti po celou dobu trvání smlouvy.
V případě, že objednatel shledá po doručení pojistné smlouvy takovou pojistnou
smlouvu nedostatečnou z hlediska zajištění odpovědnosti zhotovitele ve smyslu tohoto
bodu, písemně na to zhotovitele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 5 dnů od
doručení pojistné smlouvy, upozorní a vyzve jej ke zjednání nápravy včetně uvedení
nedostatků, které v pojištění spatřuje, a Ilhůty pro odstranění nedostatků, která nebude
kratší než 30 dnů. Zhotovitel se zavazuje odstranit objednatelem vytčené nedostatky v
jemu stanovené lhůtě. V případě, že objednatel neshledá v pojištění nedostatky nebo
nevyzve zhotovitele ve stanovené lhůtě k jejich odstranění, má se za to, že pojištění je
dostatečné. Zároveň se zhotovitel zavazuje do 5 pracovních dnů od podpisu
kteréhokoliv dodatku k pojistné smlouvě, nebo v případě uzavření nové pojistné

" smlouvy v rozsahu dle tohoto článku, doručit kopii takového dodatku či nové pojistné

smlouvy objednateli. Zhotovitel je povinen plnit veškeré závazky z pojistné smlouvy
plynoucí nebo s ní související a nezměnit v jakémkoliv ohledu podstatné podmínky
pojistné smlouvy bez předchozího písemného souhlasu objednatele. Trvání pojistné
smlouvy je zhotovitel povinen na požádání objednateli prokázat.

Zhotovitel se dále zavazuje v návaznosti na ustanovení bodu 14.2 této smlouvy
informovat objednatele o uplatnění jakýchkoli nároků podle pojistné smlouvy v
souvislosti s prováděním díla, jakož i průběžně informovat o průběhu vyřizování

: těchto nároků. Pro vyloučení pochybností se tímto stanoví, že zhotovitel je povinen

domáhat se plnění na pojistiteli ohledně jakéhokoliv nároku uplatněného podle
pojistné smlouvy v případě, kdy jej o to objednatel požádá. V případě, kdy zhotovitel
nebude řádně plnit peněžité závazky související s pojistnou smlouvou, je objednatel
oprávněn takové splatné závazky za zhotovitele splnit s tím, že cena (bez DPH)
uvedená v bodě 2.1 této smlouvy bude snížena o částku rovnající se takto uhrazeným
závazkům. V případě, že zhotovitelem je sdružení, vztahuje se povinnost a závazek
předložení pojistné smlouvy, v rozsahu a s plněním, jak uvádí bod.14.2. a 14.3.této
smlouvy, na každého člena sdružení, resp. členové sdružení jsou povinni předložit
takovou pojistnou smlouvu, ze které bude vyplývat, že každý člen sdružení je ve
vztahu k plnění předmětu smlouvy pojištěný v rozsahu, jak uvádí bod 14.2 a 14.3 této
smlouvy.

Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy, jestliže zhotovitel řádně a včas
nesplní své povinnosti uvedené v bodech 14.2 a 14.3 této smlouvy. Ustanovení bodu
15.4 této smlouvy se v takovém případě uplatní obdobně.

13

A

 

154

15.2

pa

15.4

135

16.1 -
:16.2

16.3

: 16.4

16.5

16.6

17.1

XV.
Odstoupení od smlouvy

Každá smluvní strana má právo odstoupit od této smlouvy, jestliže okolnosti „vyšší
moci", jejichž existence byla druhé smluvní straně neprodleně písemně oznámena,
trvají déle než 3 kalendářní měsíce a strany se ve smyslu bodu 20.6 nedohodly jinak.

Objednatel má dále právo odstoupit od smlouvy, jestliže prodlení zhotovitele s plněním
termínů uvedených v čI. II. této smlouvy je delší než tři měsíce, a to z důvodů na
straně zhotovitele. Objednatel může též od smlouvy odstoupit v případě porušení ze
strany zhotovitele jeho jakýchkoli dalších podstatných závazků dle této smlouvy.

Zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy, jestliže je objednatel v prodlení s úhradou
plateb po dobu delší než 3 měsíce, počítáno ode dne splatnosti faktury, jak je stanoveno
v čl. V. této smlouvy. O dobu prodlení objednatele s úhradou faktur se prodlužuje
termín předání díla. Pro vyloučení pochybností smluvní strany sjednávají, že objednatel
není v prodlení s úhradou faktur, pokud nejsou řádně splněny podmínky stanovené v čl.
V. této smlouvy.

Oznámení o odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně doporučeným dopisem
podepsaným statutárním orgánem smluvní strany. Odstoupením od smlouvy zanikají
všechna práva a povinnosti smluvních stran, avšak tímto nejsou dotčena ustanovení
$ 351 Obchodního zákoníku.

Kromě případů výslovně stanovených touto smlouvou či zákonem není žádná smluvní
strana oprávněna od této smlouvy odstoupit, vypovědět ji či jiným způsobem
jednostranně ukončit.

XVI.
Odpovědnost za vady a záruka

Zhotovitel odpovídá za vady, které bude mít dílo v době jeho předání.

Zhotovitel odpovídá za to, že provedené dílo bude vyhovovat kritériím stanoveným v
příslušných rozhodnutích orgánů státní správy dle čl. I. této smlouvy.

Zhotovitel odpovídá za to, že provedené dílo bude provedeno v souladu s touto
smlouvou, příslušnými právními předpisy, nabídkou zhotovitele a realizačním
projektem.

Zhotovitel poskytuje objednateli záruku na kvalitu provedeného díla ve smyslu
ukazatelů jeho kvality v souladu s čl. XI. této smlouvy v délce 5 let po řádném
protokolárním předání a převzetí díla a odstranění případných zjištěných vad
a nedodělků. :

Za vady způsobené na díle vnějšími vlivy a událostmi po předání díla, které zhotovitel

rys

nezapříčinil, zhotovitel neodpovídá.

V případě postupu po etapách nese zhotovitel odpovědnost za provedenou činnost a za
to, že neohrozí proveditelnost dalších (návazných) činností, resp. splnění sanačních,
rekultivačních a časových parametrů nápravných opatření.

XVII.
Vady díla

Odpovědnost za vady díla (faktické i právní) se řídí ujednáním smluvních stran v této
smlouvě a ustanoveními Obchodního zákoníku s tím, že zhotovitel bere na vědomí
a souhlasí s tím, že nároky objednatele z vad díla dle této smlouvy budou postoupeny
na právnickou osobu.

14

172

La

18.1

18.2

18.4

Pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady díla je nezbytná reklamace objednatele u

zhotovitele. Reklamace musí být uplatněna písemnou formou, a to faxem nebo
doporučeným dopisem zaslaným na adresu sídla zhotovitele uvedenou v záhlaví této
smlouvy.

Objednatel, resp. právnická osoba, je povinen v reklamaci vadu popsat a uvést, jak se
projevuje. Současně navrhne přiměřenou dodatečnou lhůtu k odstranění vady. Tato
lhůta může být upravena po dohodě smluvních stran.

XVIN.
Nároky z vad díla

Nároky z odpovědnosti za vady díla se řídí ujednáním smluvních stran v této smlouvě
a ustanoveními Obchodního zákoníku.

Volbu mezi nároky plynoucími ze zhotovitelovy odpovědnosti za vady v závislosti na
povaze porušení této smlouvy sdělí obj ednatel v reklamaci.

V případě, že vada díla bude takového rozsahu či charakteru, že bude nutno vadu
odstranit či začít odstraňovat ihned po jejím zjištění (z ekonomických, provozních,
bezpečnostních, ekologických či jiných závažných důvodů) je objednatel oprávněn
odstranit vadu sám na náklady zhotovitele, nezapočne-li s okamžitým odstraňováním
vady zhotovitel, ačkoliv byl se záměrem objednatele v přiměřené lhůtě předem
obeznámen. K úhradě vyvolaných nákladů objednatele může být užito zádržné
v souladu s ustanovením bodu 5.4 této smlouvy, případně bankovní garance V souladu
s ustanovením bodu 2.8.

Jestliže vady díla jsou takového charakteru, kdy to nebrání užívání díla, jedná se o
nepodstatné porušení smlouvy a objednatel uplatní nárok z odpovědnosti za vady podle

+ 6437 Obchodního zákoníku.

18.5

18.6

19.1

Zhotovitel se zavazuje začít s odstraňováním vad bez zbytečného odkladu po obdržení
reklamace a bude si počínat tak, aby vada byla odstraněna v nejkratším technologicky
možném termínu. Ohledně průběhu odstřaňování vad sepíší smluvní strany závazný
podrobný časový a věcný rozvrh odstranění vad, který bude moci být měněn pouze na
základě dohody smluvních stran.

O odstranění vady bude sepsán protokol, který podepíší obě smluvní strany. Protokol
vystaví zhotovitel. Protokol musí obsahovat:

- jména zástupců smluvních stran

- datum uplatnění reklamace a č.j. reklamace

- © popis a rozsah vady a způsob jejího odstranění

- datum zahájení a datum ukončení odstranění vady

- celková doba trvání vady (od jejího zjištění do odstranění)

- vyjádření, zda vada bránila v užívání díla ke sjednanému účelu
- stanovisko právnické osoby k obsahu protokolu

- stanovisko supervize k obsahu protokolu.

XIX.
Ochrana důvěrných informací

Zhotovitel se zavazuje, že jakékoliv obchodní a technické informace, které mu byly
zpřístupněny v souvislosti s předmětem plnění této smlouvy, či informace poskytnuté
mezi smluvními stranami v souvislosti s touto smlouvou, nezpřístupní třetím osobám

15

 

20.1

20.2

20.3

' 204

20.5

20.6

21.2

bez písemného souhlasu objednatele a právnické osoby a tyto informace nepoužije pro
jiné účely než pro plnění této smlouvy. To neplatí pro takové informace, které
zadavatel sám veřejně třetím osobám zpřístupnil.

XX.
Ujednání o vyšší moci

Smluvní strany nebudou v prodlení se splněním svých smluvních závazků založených
touto smlouvou, pokud by toto nesplnění bylo způsobeno okolnostmi vyšší moci a tyto
okolnosti znemožní nebo podstatným negativním způsobem ovlivní plnění závazků dle
této smlouvy, avšak pouze po dobu existence překážky vyšší moci nebo trvání jejích
následků a pouze ve vztahu k závazku nebo závazkům přímo a bezprostředně dotčeným
překážkou vyšší moci.

Za okolnosti vyšší moci se pokládají takové události, které smluvní strana nemohla v
době uzavření smlouvy předvídat, a které smluvní straně objektivně brání v plnění
smluvních závazků. Za okolnosti vyšší moci se považují zejména válka, embargo,
zásah státu nebo vlády, živelné události a generální stávka. Pro vyloučení pochybností
smluvní strany sjednávají, že za okolnost vyšší moci se považuje též nemožnost
pokračování v provádění díla z důvodu nezajištění rozhodnutí příslušných správních
úřadů, kromě případů, kdy příslušná rozhodnutí nebyla zajištěna z důvodů na straně
zhotovitele.

Za okolnosti vyšší moci se nepovažuje zpoždění dodávek subdodavatelů, výpadek
výroby, nedostatek energie, nejsou-li rovněž způsobeny okolnostmi vyšší moci, dále
pak neoficiální stávky a stávky omezené na jednoho podnikatele.

Zpoždění způsobená vyšší mocí nejsou neplněním závazku a nedávají důvod k

- jakýmkoli požadavkům dle čl. VII. této smlouvy. Prodlužují termín plnění závazků dle

smlouvy pro každou ze smluvních stran, avšak pouze závazku nebo závazků přímo a
bezprostředně dotčených překážkou vyšší moci a pouze po dobu trvání překážky vyšší
moci nebo trvání jejich následků.

Smluvní strana, která usiluje o osvobození od smluvních závazků z důvodů vyšší moci,
musí neprodleně, nejpozději však do pěti dnů uvědomit druhou smluvní stranu a
právnickou osobu o zásahu těchto okolností písemně (faxem). Oznámení faxem musí
být neprodleně písemně potvrzeno. Stejným způsobem oznámí druhé straně ukončení

„trvání okolností vyšší moci. Smluvní strana dovolávající se vyšší moci musí druhé

smluvní straně na vyžádání předložit důkazy o okolnostech vyšší moci, případně
umožnit osobně se přesvědčit o vzniku těchto okolností.
V případě trvání okolností vyšší moci po dobu delší než 3 měsíce mohou smluvní

strany dohodnout další kroky s cílem nalézt vzájemně přijatelná řešení. Nedospěje-li se
k žádné dohodě, má každá strana právo odstoupit od smlouvy.

XXI.
Ostatní ujednání

Smluvní strany se zavazují v průběhu platnosti smlouvy spolupracovat při realizaci
jejího předmětu plnění. K. tomuto účelu se určí osoby odpovědné za plnění a vyřizování
běžných záležitostí vyplývajících z této smlouvy. Měl-li by být okruh těchto osob
některé ze smluvních stran rozšířen nebo změněn, sdělí takovou skutečnost daná
smluvní strana druhé smluvní straně neprodleně.

Obě strany se zavazují nejpozději při ukončení smlouvy vrátit druhé straně veškeré
písemnosti, které jí náleží.

16

 

 

ZÁ 3

21.4

21.5

21.6

21.7.

Al

222

( 23,

22.4

I

23

2

Případné spory smluvních stran vyplývající z této smlouvy nebo v souvislosti s ní se
budou řešit přednostně smírnou cestou. Nepodaří-li se smírného řešení sporu
dosáhnout, jsou k řešení příslušné soudy.

Pokud předmětem prací byly i geologické práce podléhající vyhlášce Ministerstva pro
životní prostředí č. 368/2004 Sb., o geologické dokumentaci, ve znění pozdějších
předpisů, je třeba geologické práce a její výsledky zaregistrovat. Zhotovitel se zavazuje
učinit na své náklady veškeré nezbytné kroky s tímto související. Zhotovitel vloží
výsledky do databáze SEKM-Systém evidence kontaminovaných míst. Veškerá
dokumentace o těchto pracích (technická, finanční, administrativní apod.) se ukládá u
právnické osoby.

Zhotovitel bere na vědomí, že právnická osoba by měla zhotoviteli poskytnout veškerá
povolení, souhlasy, atd. (zejména vstup na místo plnění a provádění prací dle této
smlouvy) a poskytnout mu veškerou nezbytnou součinnost v průběhu provádění díla a
v průběhu získávání příslušných administrativních povolení a rozhodnutí. Zhotovitel se
zavazuje informovat objednatele o všech případech, kdy mu právnická osoba
neposkytla součinnost nezbytnou k provádění díla dle této smlouvy (včetně součinnosti
předpokládané článkem VIII. této smlouvy).

Smluvní strany tímto dále výslovně sjednávají, že objednatel je oprávněn veškerá svá
práva a pohledávky vzniklé z této smlouvy nebo v souvislosti s ní postoupit na třetí
osoby nebo je započíst proti jakékoliv pohledávce zhotovitele vůči obj ednateli.

Smluvní strany využívají výhradně písemné formy vzájemné komunikace, přičemž
doručování písemných dokumentů probíhá osobně či prostřednictvím kurýrní služby čí
držitele poštovní licence. Adresou pro doručování jsou sídla smluvních stran.

XXII.
Subdodavatelé

Zhotovitel je oprávněn pověřit provedením části díla třetí osobu (subdodavatel), kterou
uvedl jako subdodavatele ve své nabídce zhotovitele. V tomto případě však zhotovitel
odpovídá za činnost subdodavatele tak, jakoby dílo prováděl sám.

Zhotovitel je povinen zabezpečit ve svých subdodavatelských smlouvách splnění všech
povinností vyplývajících zhotoviteli z této smlouvy o dílo.

Změna vosobě subdodavatele podléhá souhlasu objednatele. Využil-li zhotovitel
v zadávacím řízení možnosti prokázat splnění části kvalifikace podle ustanovení $ 51
odst. 4 zákona VZ prostřednictvím subdodavatele, pak v případě změny v osobě
takového subdodavatele je zhotovitel povinen prokázat objednateli splnění kvalifikace
v daném rozsahu rovněž u nového subdodavatele.

Změnu v osobě subdodavatele je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu oznámit
právnické osobě.

XXIN.
Závěrečná ustanovení

Strany se zavazují vzájemně se informovat o změnách zápisů v obchodním rej stříku do
5 dnů od jejich zápisu v obchodním rejstříku. Aktuální výpis zhotovitele z obchodního
rejstříku tvoří přílohu č. 3 této smlouvy.

Není-li v této smlouvě stanoveno jinak, řídí se vztahy smluvních stran vzniklé na jejím
základě ustanoveními Obchodního zákoníku.

V této smlouvě uváděná plnění ve dnech se rozumí dny kalendářní, pokud není

17

 

 

23.4

23.5

23.6,

23.1

23.8

výslovně uvedeno, že se jedná o dny pracovní, kterými se rozumí pondělí až pátek s
výjimkou státních svátků.

Veškeré změny a doplňky této smlouvy musí míť formu písemných číslovaných
dodatků podepsaných oběma smluvními stranami, jinak jsou neplatné. Oznámení podle
bodu 11.3 a úprava podle bodu 9.7 nejsou považovány za změnu smlouvy podle tohoto
odstavce.

Tato smlouva je sepsána v šesti stejnopisech s platností originálu, z nichž objednatel
obdrží dva a zhotovitel čtyři stejnopisy.

V případě, že kterékoliv ustanovení této smlouvy je nebo se stane či bude shledáno
neplatným nebo nevymahatelným, neovlivní to (v nejvyšším rozsahu povoleném
právními předpisy) platnost nebo vymahatelnost zbývajících ustanovení této smlouvy.
Smluvní strany této smlouvy se v takových případech zavazují nahradit neplatné anebo
nevymahatelné ustanovení ustanovením platným a vymahatelným, které bude mít do
nejvyšší možné míry stejný a právními předpisy přípustný význam a účinek, jako byl
záměr ustanovení, jež má být nahrazeno.

Objednatel si vyhrazuje právo zveřejnit v souladu s ustanovením $ 152 zákona VZ tuto
smlouvu a další informace týkající se veřejné zakázky.

Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
Účinnost smlouvy končí dnem řádného předání díla bez vad a nedodělků.

23.9 Přílohou této smlouvy je aktuální výpis z obchodního rejstříku zhotovitele.

. Smluvní strany po přečtení této smlouvy prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že tato
: smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, j ejich pravé a svobodné vůle.

NA.DŮKAZ ČEHOŽ připojily obě smluvní strany níže uvedeného dne své podpisy.

AL ,
V Praze dne Le / í 17 / V Ústí nad Labem dne 472012

Za Českou republiku — Ministerstvo financí Za REKULTIVACE Ústí rad Tahem, s.r.o.

 

Mgr. Zdeněk Zajíček

Ing. Radko Vrbík

náměstek minist jednatel

18