Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10755140: Kupní smlouva - 10 ks nízkopodlažních autobusů

Příloha S2019068_ke zveřejnění.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUPNÍ SMLOUVA

Číslo smlouvy Prodávajícího:
Číslo smlouvy Kupujícího: S2019068

                   uzavřená podle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
                              (dále jen „Občanský zákoník“), (dále jen „Smlouva“)

                                           Článek I.
                                        Smluvní strany

Zhotovitel:          ZLINER s.r.o.
se sídlem:           tř. Tomáše Bati 283, 761 12 Zlín
zastoupený:          Miloslavem Zbožínkem, vedoucím prodeje autobusů, na základě plné moci
IČ:                  45479534
DIČ:                 CZ45479534
bankovní spojení:    Komerční banka, a.s., číslo účtu: █████████
spisová značka:      C 5174 vedená u Krajského soudu v Brně
oprávněn k jednání:  Miloslav Zbožínek, vedoucí prodeje autobusů
                     tel: ██████████, fax: ██████████, email: ██████████.

dále jen „Prodávající“ na straně jedné

a

Kupující:            Dopravní podnik města Hradce Králové, a.s.
se sídlem:           Pouchovská 153/52, 500 03 Hradec Králové
zastoupený:          Zdeňkem Abrahamem, předsedou představenstva
IČ:                  25267213
DIČ:                 CZ25267213
bankovní spojení:    Komerční banka, a.s., číslo účtu: █████████
spisová značka:      B 1625 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové

dále jen „Kupující“ na straně druhé

Kupující a Prodávající společně jen „Smluvní strany“ nebo jednotlivě „Smluvní strana“.

                                             Článek II.
                                        Předmět Smlouvy

1. Smlouva je uzavírána mezi Kupujícím a Prodávajícím na základě výsledků zadávacího řízení
    na sektorovou veřejnou zakázku zadávanou v otevřeném nadlimitním řízení v souladu s ustanovením
    § 56 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“), s názvem „Dodávka
    nízkopodlažních autobusů v roce 2020“ (ID veřejné zakázky na profilu Kupujícího jakožto zadavatele
    veřejné zakázky: P19V00000153 / Evidenční číslo veřejné zakázky ve Věstníku veřejných zakázek:
    Z2019-029642) (dále jen „Veřejná zakázka“). Nabídka Prodávajícího podávaná v rámci zadávacího řízení
    na Veřejnou zakázku byla vyhodnocena jako nejvýhodnější.
2. Předmětem plnění Smlouvy je dodávka 10 ks nízkopodlažních autobusů v kategorii vozidla M3
    se dvěma nápravami pro provoz v MHD v Hradci Králové1 dle technické specifikace, uvedené v Příloze
    č. 1 Smlouvy (dále jen „Předmět Smlouvy“ nebo též „Zařízení“).

3. Všechny dodané autobusy po dobu plnění dle článku III. Smlouvy budou stejného, případně
    modernizovaného typu od stejného jednoho výrobce. Předmět Smlouvy bude dodán plně nový
    (nebyl předmětem odpisů, tedy Kupující je jeho prvním uživatelem), bez jakýchkoli faktických
    a právních vad a plně způsobilý k řádnému užívání spolu s veškerými potřebnými doklady, jež jsou
    nutné k jeho převzetí a užívání.

4. Prodávající s dodávkou prvního autobusu zajistí dodání tří sad výrobcem předepsaného speciálního
    servisního nářadí a diagnostického zařízení, nutného k údržbě a provozu, dále dodání 3 sad technické
    dokumentace, 5 sad návodu k obsluze pro řidiče a 2 sad aktuálního katalogu náhradních dílů (ND)
    v tištěné podobě. Veškerou dokumentaci dodá Prodávající také na elektronickém nosiči (CD, DVD)
    ve formátu nevyžadující specializované programy. Aktuální katalog ND v elektronické podobě dodá
    Prodávající ve 3 sadách.

5. Prodávající dále zajistí u technické dokumentace a katalogu ND jejich bezplatnou aktivaci a aktualizaci
    po dobu deklarované (garantované) životnosti dodaných autobusů výrobcem.

6. Veškerá dokumentace bude vypracována a dodána Kupujícímu v českém jazyce.

7. Prodávající zajistí nejpozději do 5 pracovních dnů od dodání prvního autobusu na vlastní náklady
    provedení vstupního školení v minimálním rozsahu dle pokynů výrobce Zařízení obsluhy autobusu
    pro cca 15 pracovníků Kupujícího (vstupní školení bude probíhat v místě plnění dle článku III. odst. 4
    Smlouvy).

8. Prodávající zajistí provedení základního školení před dodávkou prvního autobusu pro 5 pracovníků
    Kupujícího (pracovníci střediska údržby a oprav vozového parku MHD) v rozsahu stanoveném výrobcem
    Zařízení, nezbytně nutném pro zajištění provozu a údržby Zařízení, ve výrobním závodě Prodávajícího
    (cestovní náhrady pracovníků Kupujícího bude hradit Kupující).

9. Prodávající se zavazuje k bezplatnému poskytování technické pomoci na vyžádání Kupujícího po celou
    dobu deklarované životnosti každého dodaného autobusu (jako např. technickou dokumentaci
    k opravám, závazný pokyn ke způsobu opravy konkrétní poruchy nebo havárie, pomoc při specifikaci
    náhradních dílů potřebných pro opravu apod., vše v českém jazyce), a to nejpozději do 3 pracovních
    dnů od vyžádání. Vyžádáním se pro tento případ rozumí doručení písemného vyžádání Kupujícího
    elektronickou formou Prodávajícímu (fax, e-mail).

10. Prodávající se dále zavazuje k připravenosti na poskytování nevýhradních dodávek náhradních dílů
    a to po dobu životnosti každého dodaného autobusu.

11. Prodávající zaručuje, že dodané autobusy budou ke dni dodání splňovat veškeré podmínky pro provoz
    na pozemních komunikacích a v městské hromadné dopravě osob stanovené obecně závaznými
    právními předpisy platnými na území České republiky včetně závazných i doporučených českých
    a evropských technických norem (ČSN, EN) a jsou současně bez jakýchkoliv technických
    či jiných úprav způsobilé k provozu v síti Kupujícího.

12. Prodávající se zavazuje dodat předmět Smlouvy na níže uvedené místo plnění, Kupující se zavazuje
    předmět Smlouvy odebrat a uhradit sjednanou kupní cenu podle podmínek uvedených ve Smlouvě.

13. Prodávající se zavazuje zabezpečit olakování vozidel, která jsou předmětem Smlouvy, v souladu
    s podmínkami vymezenými v přílohách č. 1 a 2 této Smlouvy.

14. Vlastnické právo k předmětu Smlouvy přechází na Kupujícího okamžikem předání a převzetí předmětu
    Smlouvy Kupujícím.

1 Dále také jako „autobusy“.
15. Smluvní strany prohlašují, že předmět Smlouvy není plněním nemožným, a že Smlouvu uzavřely
    po pečlivém zvážení všech možných důsledků.

                                       Článek III.
                                 Doba a místo plnění

1. Dodávka předmětu Smlouvy bude realizována nejpozději v následujících termínech:

a. Termín zahájení plnění:         den následující po uzavření Smlouvy.

b. Termín dodání 5 ks autobusů:    do 8 měsíců od uzavření Smlouvy.

c. Termín dodání 5 ks autobusů:    do 11 měsíců od uzavření Smlouvy.

2. Prodávající vyzve Kupujícího k předání a převzetí předmětu Smlouvy nejpozději 5 pracovních dnů před
    dodáním předmětu Smlouvy v termínech dle odstavce 1. tohoto článku Smlouvy.

3. Dodávku předmětu Smlouvy do místa plnění zajistí na svůj účet a nebezpečí Prodávající.

4. Místem plnění Veřejné zakázky resp. dodávky předmětu Smlouvy, provádění záručních, pozáručních
    a servisních prohlídek a dodávek náhradních dílů je pro účely Smlouvy sídlo Kupujícího uvedené
    v článku I. Smlouvy, není-li dohodnuto jinak.

                                      Článek IV.
                                 Předání a převzetí

1. Převzetí předmětu Smlouvy nastane po provedené kontrole sjednané technické specifikace v rozsahu
    Přílohy č. 1 Smlouvy, předvedení funkcí, seznámení s obsluhou a údržbou a předání úplné dokumentace
    dle článku II. Smlouvy.

2. O řádném předání a převzetí předmětu Smlouvy v rozsahu, stanoveném článkem III. Smlouvy, podepíší
    zástupci Smluvních stran předávací protokol (vyhotoví Prodávající), který bude podkladem
    pro vystavení faktury Prodávajícím. Podepsat předávací protokol o předání a převzetí zboží je oprávněn
    za Kupujícího p. Josef Urban, vedoucí dopravní mistr, nebo jím pověřený zástupce Kupujícího.

                                             Článek V.
                                 Cenové a platební podmínky

1. Cena dodávky předmětu Smlouvy je uvedena v českých korunách (CZK) a je dohodnuta následovně:

· Cena celkem za 1 ks nízkopodlažního autobusu v kategorii vozidla M3 se dvěma nápravami

cena bez DPH:     5 790 000,- Kč
DPH (21 %):       1 215 900,- Kč
cena včetně DPH:  7 005 900,- Kč

· Cena celkem za 5 ks nízkopodlažních autobusů v kategorii vozidla M3 se dvěma nápravami

cena bez DPH:     28 950 000,- Kč
DPH (21 %):        6 079 500,- Kč
cena včetně DPH:  35 029 500,- Kč

· Cena celkem za 10 ks nízkopodlažních autobusů v kategorii vozidla M3 se dvěma nápravami

cena bez DPH:     57 900 000,- Kč
DPH (21 %):       12 159 000,- Kč
cena včetně DPH:  70 059 000,- Kč
2. K ceně bez DPH bude připočtena DPH v platné výši v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani
    z přidané hodnoty, v platném znění (dále také jako „ZoDPH").

3. V případě, že v České republice dojde v průběhu plnění Veřejné zakázky k zavedení EUR jako úřední
    měny České republiky, bude od tohoto okamžiku proveden přepočet celkové a jednotkové ceny
    dodávky na EUR podle úředně stanoveného směnného kurzu a veškeré platby za dodávky předmětu
    plnění Veřejné zakázky budou hrazeny pouze v EUR.

4. Cena za předmět Smlouvy je konečná a nepřekročitelná a obsahuje veškeré náklady, jejichž vynaložení
    Prodávající předpokládá a jsou obvyklé při plnění Veřejné zakázky či Smlouvy, a to vč. nákladů rizik,
    zisků, dopravy a pojištění pro transport, poplatků, odstranění veškerých případných vad a nedodělků
    zjištěných při předání a převzetí zboží. Kupní cena zahrnuje též všechny vedlejší náklady
    např. na kursové vlivy, obecný vývoj cen, apod.

5. Výši celkové nabídkové ceny za plnění předmětu Smlouvy bude možno překročit pouze v těchto
    případech:

    · nabídkovou cenu je možné v průběhu plnění Smlouvy překročit v případě, že dojde ke změnám
         daňových právních předpisů, které budou mít prokazatelný vliv na výši nabídkové ceny,
         a to zejména v případě zvýšení sazby DPH,

    · nabídkovou cenu je v průběhu plnění Smlouvy dále možné překročit z důvodu změny právních
         předpisů, kterými budou stanoveny nové povinné technické, bezpečnostní, ekologické a jiné
         požadavky na výrobu a provoz autobusů, jejichž důsledkem budou změny v technickém provedení
         předmětu Smlouvy mající vliv na jeho cenu.

6. Faktury musí formou a obsahem odpovídat zákonu č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění
    a dále ZoDPH (mít náležitosti daňového dokladu) a občanského zákoníku (mít náležitosti obchodní
    listiny). Nedílnou součástí faktury (její přílohou) musí být podepsaný předávací protokol podle článku
    lV. Smlouvy.

7. Právo na fakturaci za plnění předmětu Smlouvy vzniká dnem plnění, tj. dnem řádného převzetí
    předmětu Smlouvy dle uskutečněných dodávek, stanovených v článku III. Smlouvy. Faktura bude
    doručena Kupujícímu nejdéle do 5. kalendářního dne po datu uskutečnění zdanitelného plnění.

8. Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu fakturu vystavenou dle předchozích odstavců tohoto článku
    Smlouvy ve lhůtě splatnosti, která se sjednává minimálně na 30 kalendářních dnů poté, co dojde
    k jejímu prokazatelnému doručení do dispozice Kupujícího (místo plnění dle čl. III odst. 4 Smlouvy).
    Dnem zaplacení se rozumí den odepsání fakturované částky z účtu Kupujícího ve prospěch účtu
    Prodávajícího.

9. Kupující je oprávněn vrátit vystavenou fakturu Prodávajícímu, jestliže neobsahuje náležitosti
    dle předchozích odstavců tohoto článku Smlouvy nebo údaje v ní obsažené jsou věcně či cenově
    nesprávné, a to včetně dopisu s uvedením důvodů, pro které fakturu vrací.

10. Kupující nebude poskytovat zálohu na dodávku předmětu Smlouvy. Prodávající je oprávněn navrhnout
    Kupujícímu lepší platební podmínky a delší dobu splatnosti.

                                                           Článek VI.

                                                Záruční a servisní podmínky

1. Záruční doba na celé vozidlo činí 60 měsíců.

    Záruční doba na celé vozidlo znamená, že po uvedenou záruční dobu v délce od dodání, bude každý
    dodaný autobus dle článku II. Smlouvy bez omezení počtu ujetých kilometrů způsobilý k provozu
    a bude splňovat určené technické parametry v souladu s příslušnými technickými normami a platnými
    právními předpisy. Nebude-li tomu tak, poskytne Prodávající pro odstranění nedostatků bezplatný
    záruční servis dle Smlouvy o zajištění záručního a pozáručního servisu a dodávek náhradních dílů.
2. Záruční doba na korozi karoserie a rámu každého dodaného autobusu dle článku II. Smlouvy činí
    120 měsíců, v opačném případě hradí vzniklé náklady s nápravou poškození vozidla Prodávající. Kupující
    požaduje záruku na korozi karoserie a rámu každého jednoho dodaného vozidla v délce minimálně 120
    měsíců.

3. V případě vadného plnění předmětu Smlouvy se nároky řídí § 2099 až § 2117 Občanského zákoníku.

4. Záruční doba počíná běžet dnem řádného předání a převzetí předmětu Smlouvy. Do záruční lhůty
    se nezapočítává doba, po kterou není možno předmět Smlouvy používat vlivem vadného plnění.

Průběh veškerých záručních dob se pro každý jednotlivý dodaný autobus stanovuje samostatně,
a to vždy od data jeho řádného převzetí Kupujícím.

5. Prodávající garantuje dodržení provozuschopnosti ve výši 98 % u každého dodaného vozidla po dobu
    záruky na celé vozidlo dle odstavce 1. tohoto článku Smlouvy. Dodržení míry provozuschopnosti
    se vypočte jako podíl dnů provozuschopnosti daného vozidla a kalendářních dnů v hodnoceném období
    – 12 měsíců na každé vozidlo, vynásobený konstantou 100. Kupující si vymiňuje právo účtovat
    Prodávajícímu smluvní pokutu při nedodržení hranice 98 % i v průběhu hodnoceného období.

Jako neprovozuschopné dny autobusů nebudou považovány prostoje způsobené bez viny Prodávajícího
– dopravní nehodou, vandalismem, živelnou pohromou apod.

Dále, jako neprovozuschopné dny autobusů, nebudou považovány prostoje způsobené prováděním
pravidelné údržby, prováděním pravidelných revizí a zkoušek a prostoje při poruchách informačního
a odbavovacího systému.

Za neprovozuschopný autobus ve smyslu tohoto článku Smlouvy je považován každý dodaný autobus
dle článku II. Smlouvy, který je nepojízdný nebo který není možné bezpečně provozovat dle platných
předpisů z důvodů vzniklých bez viny Kupujícího, jeho zaměstnance či třetí strany.

Při výpočtu míry provozuschopnosti se bude vycházet z evidence Kupujícího, přičemž
neprovozuschopné vozidlo je nutné ze strany Kupujícího neprodleně oznámit na kontaktní osobu
Prodávajícího. První den neprovozuschopnosti je určen jako následující kalendářní den od oznámení
závady. Oznámením se pro tento případ rozumí doručení písemného oznámení Kupujícího
elektronickou formou Prodávajícímu (fax, e-mail).

· Kontaktní osoba:  jméno: Michal Hoďa
                    fax: ██████████
                    e-mail: █████████
                    telefon: ██████████

6. Lhůta na dodání náhradních dílů po skončení záruční doby na celé vozidlo od oznámení požadavku
    na dodání náhradního dílu je maximálně 5 pracovních dnů.

Oznámením se pro tento případ rozumí doručení písemné žádosti Kupujícího elektronickou formou
Prodávajícímu (fax, e-mail). Dodávkou náhradního dílu se rozumí dodání náhradního dílu do místa
plnění dle článku III. Smlouvy.

· Kontaktní osoba:  jméno: Tomáš Olšák
                    fax: ██████████
                    e-mail: █████████
                    telefon: ██████████

7. Garantovaná životnost každého dodaného autobusu dle článku II. Smlouvy bez omezení počtu ujetých
    kilometrů činí 180 měsíců. Kupující požaduje garantovanou životnost každého jednoho dodaného
    vozidla v délce minimálně 180 měsíců.

Garantované životnosti každého dodaného vozidla není dosaženo, pokud z důvodu koroze nebo
únavového porušení základních nosných částí karoserie včetně zavěšení náprav a agregátů vozidlo
nemůže být provozováno v souladu s platnými předpisy upravujícími technické podmínky pro provoz
na pozemních komunikacích v České republice. Prodávající bude zbaven závazků, plynoucích
    z garantované životnosti vozidla, pokud prokáže, že garantované životnosti nebylo dosaženo zaviněním
    ze strany Kupujícího.

    V případě, že by došlo ke sporu mezi Prodávajícím a Kupujícím týkajícím se dosažení garantované
    životnosti, bude dané vozidlo podrobeno nezávislému odbornému posouzení na náklady Prodávajícího,
    toto posouzení rozhodne o provozuschopnosti vozidla.

    Stejně tak, nezávislým odborným posudkem na náklady Prodávajícího, bude řešen případný spor
    o zavinění ze strany Kupujícího, pro které nebylo možné garantované životnosti dosáhnout.

8. Prodávající bude zbaven jakýchkoliv závazků plynoucích z poskytnutých garancí, pokud závada nebo
    jakákoliv další škoda, která by jinak byla zahrnuta v některé z garancí, vznikla z důvodů, které nelze
    rozumně započítat k tíži Prodávajícího, tedy zejména:

    a) poškozením vozidla Kupujícím, jeho zaměstnancem či třetí stranou,

    b) dopravní nehodou, pokud tato nevznikla v důsledku vady podléhající některé z garancí,

    c) chybným jednáním personálu Kupujícího (např. nedostatečná oprava, včas neprovedená nebo
         chybně provedená údržba). Rozsah Prodávajícím předepsané údržby je dán technickou
         dokumentací vypracovanou Prodávajícím (tj. návodem k obsluze autobusu), která bude Kupujícímu
         Prodávajícím předána s dodávkou autobusů,

    d) úpravami provedenými Kupujícím bez souhlasu Prodávajícího,

    e) použitím autobusů způsobem nebo k účelům jiným, než obvyklým,

    f) vyšší mocí.

    Za případ vyšší moci se rozumí událost vylučující odpovědnost podle ustanovení Občanského zákoníku,
    a to zejména válka, ozbrojený konflikt, embargo, občanské nepokoje, sabotáže, teroristické činy nebo
    hrozba sabotáže či teroristického činu, epidemie, výbuchy, chemická nebo radioaktivní kontaminace
    nebo ionizující záření, zásahy bleskem, zemětřesení, vánice, povodně, požáry, vichřice, bouře nebo jiné
    působení přírodních živlů, stávky, uzavření podniků nebo jiné kroky v rámci průmyslových odvětví nebo
    mimořádné spory mezi zaměstnavatelem a odborovými orgány, srážky nebo působení vozidel, letadel
    nebo předmětů padajících z letadel nebo jiných vzdušných zařízení nebo výskyt tlakových vln
    způsobených letadly či jinými vzdušnými zařízeními pohybujícími se nadzvukovou rychlostí, a to vše při
    splnění těchto předpokladů:

    a) událost nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění povinnosti,

    b) nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo
         překonala,

    c) nelze rozumně předpokládat, že v době uzavření Smlouvy povinná strana vznik této události
         předvídala.

    Ze záruk a garancí jsou dále vyloučeny součásti podléhající běžnému opotřebení, pokud jejich životnost
    neklesne pod obvyklé hodnoty. To se týká zejména brzdových obložení, žárovek, pojistek, pneumatik
    apod.

    Obecně platí, že jakékoliv nároky plynoucí z některé z poskytnutých garancí, uplatněné Kupujícím vůči
    Prodávajícímu, považují obě strany za oprávněné a platné, pokud Prodávající neprokáže jejich
    neoprávněnost. Kupující se zavazuje poskytovat Prodávajícímu potřebnou součinnost při získávání
    podkladů pro posouzení nároků uplatněných Kupujícím.
                                                           Článek VII.

                                                        Smluvní sankce

1. V případě, že se Prodávající dostane do prodlení s dodáním předmětu plnění dle čl. III. Smlouvy,
    je Kupující oprávněn účtovat Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny dodávky dle článku
    III. odst. 1 Smlouvy k danému datu (bez DPH) za každý i započatý kalendářní den prodlení. Zaplacením
    smluvní pokuty není dotčeno právo Kupujícího na náhradu škody.

2. V případě prodlení Kupujícího s placením kupní ceny, je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu smluvní
    pokutu ve výši 0,05 % z ceny dodávky dle článku III. odst. 1 Smlouvy (bez DPH) za každý i započatý
    kalendářní den prodlení.

3. V případě, že se Prodávající dostane do prodlení s dodáním náhradních dílů na opravy po skončení
    záruční doby na celé vozidlo ve sjednané lhůtě 5 pracovních dnů, je Kupující oprávněn účtovat
    Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 5 % z ceny nedodaného zboží, minimálně však 5 000,- Kč za každý
    i započatý kalendářní den prodlení.

4. V případě nedodržení stanovené míry provozuschopnosti každého dodaného vozidla 98 %, vyjádřeno
    v kalendářních dnech, tj. 357 dní provozu v záruční době na jedno vozidlo, uhradí Prodávající smluvní
    pokutu za prvních 5 dní nedodržení hranice 98 % ve výši 10 000,- Kč za každý i započatý kalendářní den,
    za druhých 5 dní nedodržení hranice 98 % smluvní pokutu ve výši 15 000,- Kč za každý i započatý
    kalendářní den a za 11. a každý další i započatý kalendářní den smluvní pokutu ve výši 20 000,- Kč.
    Kupující si vymiňuje právo fakturovat (účtovat) smluvní pokutu při nedodržení hranice 98 % v průběhu
    hodnoceného období.

5. V případě nedodržení požadované životnosti vozidla uhradí Prodávající Kupujícímu smluvní pokutu
    ve výši 500 000,- Kč za každé vozidlo, které nesplnilo požadovanou životnost.

6. Prodávající předložil před podpisem Smlouvy pojistnou smlouvu, kterou má sjednáno pojištění
    odpovědnosti za škody způsobené Prodávajícím Kupujícímu nebo třetí osobě včetně odpovědnosti
    za škody způsobené vadným výrobkem v minimální výši 10 mil. Kč. Pojistná smlouva tvoří nedílnou
    součást této Smlouvy, aniž by k ní musela být přiložena. Prodávající je povinen udržovat pojištění tak,
    jak bylo předloženo, a to beze změn, po celou dobu plnění této Smlouvy (vč. trvání garancí a záruk).
    Na pokyn Kupujícího je Prodávající povinen předložit Kupujícímu důkazy, že pojištění v požadovaném
    rozsahu a výši trvá. Pokud by v důsledku pojistného plnění nebo jiné události mělo dojít k zániku
    pojistného, k omezení rozsahu pojištěných rizik, ke snížení stanovené minimální výše pojistného
    v pojištění, nebo k jiným změnám, které by znamenaly zhoršení podmínek oproti původnímu stavu,
    je Prodávající povinen učinit příslušná opatření tak, aby pojištění bylo udrženo tak, jak je požadováno
    v tomto ustanovení. Pro případ porušení povinnosti Prodávajícího udržovat pojištění odpovědnosti
    za škody způsobené třetí osobě po celou dobu trvání Smlouvy sjednávají Smluvní strany této Smlouvy
    smluvní pokutu 10 000,- Kč za každý den, kdy Prodávající nemá sjednané toto pojištění.

7. Práva a povinnosti plynoucí ze Smlouvy nelze postoupit bez souhlasu druhé Smluvní strany. V případě
    porušení tohoto ustanovení Smlouvy některou ze Smluvních stran je porušitel povinen uhradit smluvní
    pokutu ve výši, která je rovna postupované částce oprávněné druhé Smluvní straně na základě písemné
    výzvy oprávněné druhé Smluvní strany s formulací porušené povinnosti.

8. Smluvní pokuty jsou splatné do 15 dnů ode dne vystavení penalizace, není-li ve vyúčtování uvedena
    splatnost delší.

9. Prodávající prohlašuje, že není nespolehlivým plátcem DPH a že v případě, kdy by se jím v průběhu
    trvání Smlouvy stal, neprodleně tuto informaci sdělí Kupujícímu.
                                                           Článek VIII.

                                                Podstatné porušení Smlouvy

1. Smluvní strany se dohodly, že ve smyslu § 2002 odst. 1 Občanského zákoníku pokládají za podstatné
    porušení smluvní povinnosti zakládající možnost odstoupení od Smlouvy:

    a) prodlení s dodáním předmětu Smlouvy, specifikovaným v článku ll. Smlouvy, dle odstavce 1. článku
         lV. Smlouvy o více než 14 dnů,

    b) prodlení Kupujícího s řádným zaplacením faktury o více než 14 dnů,

    c) neudržuje-li Prodávající pojištění odpovědnosti za škody způsobené Kupujícímu nebo třetí osobě
         včetně odpovědnosti za škody způsobené vadným výrobkem,

    d) předmět Smlouvy nesplňuje některý z vymezených technických parametrů uvedených v Příloze č. 1
         Smlouvy, popř. nesplňuje požadavky na jeho vybavení.

                                                           Článek IX.

                                                       Ostatní ujednání

1. Prodávající se zavazuje, že poskytuje garanci výroby originálních nebo adekvátních náhradních dílů
    po uplynutí dalších 5 let po ukončení záruční doby a jejich dodání ve lhůtě do 5 pracovních dnů ode dne
    doručení písemné objednávky Kupujícího elektronickou formou Prodávajícímu (fax, e-mail)
    a to nejméně po dobu deklarované životnosti vozidel.

2. Prodávající se zavazuje poskytovat součinnost v případě odstraňování složitějších poruch popř. havárie
    instruktáž na místě plnění dle článku III. Smlouvy.

3. Není-li stanoveno jinak, jakýkoliv dopis, oznámení či jiný dokument bude považován za doručený druhé
    straně této Smlouvy, bude-li doručen na adresu uvedenou u dané Smluvní strany v článku I. Smlouvy,
    nebo na jakoukoli jinou adresu oznámenou Smluvní stranou druhé straně pro účely doručování
    písemných oznámení. V případě pochybností se má za to, že písemnost zaslaná doporučenou poštovní
    přepravou byla doručena třetí den po dni odeslání písemnosti.

4. Kupující je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací Veřejné zakázky včetně
    účetních dokladů minimálně do konce roku 2029. Pokud je v českých právních předpisech stanovena
    lhůta delší, musí ji Kupující použít.

5. Kupující je povinen minimálně do konce roku 2029 poskytovat požadované informace a dokumentaci
    související s realizací Veřejné zakázky zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů
    a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci
    Veřejné zakázky a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost.

6. Prodávající se zavazuje v rámci plnění předmětu Smlouvy dodržovat dle pokynů Kupujícího
    bezpečnostní a ekologické předpisy v souladu s právním řádem České republiky a normami ČSN EN
    ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001.

                                                            Článek X.

                                                       Platnost Smlouvy

1. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího uzavření, tj. dnem jejího podpisu oprávněnými
    zástupci obou Smluvních stran.

    Je-li však některá Smluvní strana subjektem povinným postupovat podle zákona č. 340/2015 Sb.,
    o registru smluv (dále jen „zákon o registru smluv“), nabývá Smlouva účinnosti nejdříve dnem
    uveřejnění v registru smluv, nebyla-li dohodnuta účinnost pozdější.
2. Smlouva může být ukončena:

    a) písemnou dohodou Smluvních stran,

    b) jednostranným odstoupením od Smlouvy, pokud dojde k jejímu podstatnému porušení podle
         článku Vlll. Smlouvy. Odstoupení je účinné okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení
         od Smlouvy druhé Smluvní straně.

3. Při ukončení platnosti Smlouvy shora uvedenými způsoby musí Smluvní strany vyrovnat všechny
    vzájemné pohledávky a závazky včetně smluvních pokut, na které vznikl nárok.

                                            Článek XI.
                                     Závěrečná ustanovení

1. Právní vztahy neupravené Smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.

2. Smluvní strany shodně prohlašují, že jsou si vědomy povinnosti uveřejnit Smlouvu v registru smluv
    dle zákona o registru smluv, přičemž se Kupující zavazuje, že Smlouvu zašle správci registru smluv
    k uveřejnění způsobem stanoveným tímto zákonem.

3. Smluvní strany se dále dohodly, že na základě ustanovení § 5 odst. 6 zákona o registru smluv jsou
    obchodním tajemstvím tato data: Příloha č. 1 – Technická specifikace.

4. Smluvní strany se dohodly, že případné spory, vzniklé ze závazků sjednaných Smlouvou, budou řešit
    především vzájemnou dohodou. Spory nevyřešené dohodou budou rozhodovány příslušným soudem,
    který je obecným soudem Kupujícího v okamžiku podpisu Smlouvy.

5. V případě, že se některé ustanovení této Smlouvy ukáže neplatným, neúčinným či nevymahatelným
    anebo některé ustanovení chybí, zůstávají ostatní ustanovení této dohody touto skutečností
    nedotčena. Smluvní strany se dohodnou na náhradě takového neplatného, neúčinného
    či nevymahatelného ustanovení za ustanovení jiné, které nejlépe splňuje tytéž obchodní účely jako
    ustanovení neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné.

6. Smlouvu lze měnit jen vzájemnou dohodou Smluvních stran, a to pouze formou písemných
    a vzestupnou řadou číslovaných dodatků.

7. Práva a povinnosti plynoucí z této Smlouvy jsou právně závazné pro případné právní nástupce
    Smluvních stran.

8. Smlouva se vyhotovuje ve 2 stejnopisech, z nichž Kupující obdrží 1 vyhotovení a Prodávající
    1 vyhotovení.

9. Přílohami Smlouvy jsou tyto dokumenty:

    a) Příloha č. 1 – Technická specifikace,

    b) Příloha č. 2 – Požadavky na barevné provedení autobusů.

10. Smluvní strany prohlašují, že toto je jejich svobodná, pravá a vážně míněná vůle uzavřít obchodní
    Smlouvu, že si tuto Smlouvu přečetly a s celým jejím obsahem souhlasí. Na důkaz toho připojují své
    podpisy.

V Hradci Králové, dne: 31. 10. 2019  Ve Zlíně, dne: 31. 10. 2019

 …………………………………..                                            …………………………………..
       za Kupujícího                                             za Prodávajícího

    Zdeněk Abraham                                             Miloslav Zbožínek
předseda představenstva                                    vedoucí prodeje autobusů
             PŘÍLOHA Č. 1 SMLOUVY S2019068
TECHNICKÁ SPECIFIKACE PŘEDMĚTU VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

            k nadlimitní sektorové veřejné zakázce na dodávky s názvem:

„Dodávka nízkopodlažních autobusů v roce 2020“

v souladu s § 151 a násl. zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“), zadávané
v otevřeném řízení podle § 56 ZZVZ.

Zadavatel:  Dopravní podnik města Hradce Králové, a.s.
            Pouchovská 153/52, Věkoše, 500 03 Hradec Králové
Název:      25267213
Sídlo:
IČ:

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

     V této Technické specifikaci předmětu veřejné zakázky (dále jen „Technická specifikace“) zadavatel
     stanovuje konkrétní požadavky na technické, jakostní a funkční vlastnosti dodávky 10 ks nízkopodlažních
     autobusů v kategorii vozidla M3 se dvěma nápravami pro provoz v MHD v Hradci Králové (v dokumentu
     dále také jako „autobusy“, „zařízení“ nebo „předmět veřejné zakázky“), které jsou předmětem plnění
     veřejné zakázky dle příslušných ustanovení ZZVZ.

     Zadavatelem vymezené kapacitní, kvalitativní a technické parametry a požadavky na předmět zakázky
     stejně jako hodnoty uvedené u těchto parametrů jsou stanoveny jako minimální přípustné. Účastníci
     (v tomto dokumentu též jako „dodavatelé“) proto mohou nabídnout zařízení, která budou disponovat
     lepšími parametry a vlastnostmi u funkcionalit zadavatelem požadovaných.

     Povinnou součástí nabídky dodavatele bude v souladu s čl. XII. písm. f) bod i. zadávací dokumentace
     vyjádření ke splnění všech konkrétních bodů této technické specifikace formou „Splněno – Nesplněno“
     (nehodící se vyjádření ponechá dodavatel přeškrtnuté a odpovídající vyjádření přepíše požadovanou
     formulací bez přeškrtnutí), přičemž toto vyjádření bude doplněno komentářem ke způsobu, jakým
     dodavatelem nabízený autobus naplňuje jednotlivé níže stanovené parametry. Nabídka dodavatele musí
     dále obsahovat náležité dokumenty (výkresy, schémata apod.), je-li pro prokázání splnění konkrétního
     bodu technické specifikace takový dokument požadován.

     Posuzována bude technická část nabídky zpracovaná dodavatelem na základě této technické specifikace.
     Jestliže nebude technická úroveň autobusů, která bude dodavatelem nabídnuta, ve všech bodech
     požadovaných vlastností zadavatelem naplněna, považuje se toto za nesplnění předepsaných podmínek
     v této technické specifikaci.

     Zadavatel ve vztahu k zadávací dokumentaci a všem jejím součástem uvádí, že pokud se kdekoliv
     v technické specifikaci objevují technické podmínky ve smyslu § 89 ZZVZ jako odkazy na obchodní firmy,
     názvy, specifická označení zboží a služeb, které platí pro určitou osobu, jedná se pouze o příkladný popis
     řemeslného zpracování, vizuálního, kvalitativního a technologického standardu a zadavatel jednoznačně
     připouští použití jiných rovnocenných řešení dle § 89 odst. 6 zákona.

II. BLIŽŠÍ POPIS PŘEDMĚTU VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

      Předmětem této veřejné zakázky je dodávka 10 ks nízkopodlažních autobusů v kategorii vozidla M3
      se dvěma nápravami pro provoz v MHD v Hradci Králové, blíže specifikovaná touto technickou specifikací
      a dalšími přílohami zadávací dokumentace.

                                                                                                                                               strana 1
             PŘÍLOHA Č. 2 SMLOUVY S2019068
POŽADAVKY NA BAREVNÉ PROVEDENÍ POŘIZOVANÝCH

                           AUTOBUSŮ

            k nadlimitní sektorové veřejné zakázce na dodávky s názvem:

„Dodávka nízkopodlažních autobusů v roce 2020“

v souladu s § 151 a násl. zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“), zadávané
v otevřeném řízení podle § 56 ZZVZ.

Zadavatel:  Dopravní podnik města Hradce Králové, a.s.
            Pouchovská 153/52, Věkoše, 500 03 Hradec Králové
Název:      25267213
Sídlo:
IČ:

Zadavatel požaduje, aby dodávané autobusy, které jsou předmětem této veřejné zakázky, byly dodány
v tomto vzorovém jednotném barevném provedení (bílá RAL 9010, žlutá RAL 1023, červená RAL 3020 –
vzor Hradec Králové) karoserie aktuálně zastoupených typů vozidel MHD provozovaných zadavatelem –
viz následující obrázky.

                                                                         strana 1
strana 2
strana 3
strana 4
strana 5