Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10776832: Smlouva o dílo - rozšíření kapacit volného výběru Univerzitní knihovny

Příloha SOD knihovna 1. etapa do RS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Obchodní podmínky (Smlouva o dílo)

                               na dodávku stavby
    „Rozšíření kapacit volného výběru Univerzitní knihovny
v budově A, ulice Hradecká 1227, Hradec Králové – 1. etapa“

uzavřená podle ustanovení § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

                           (dále jen smlouva)

                           Smluvní strany

objednatel:        Univerzita Hradec Králové
se sídlem:         Rokitanského 62
                   500 03 Hradec Králové

zastoupený rektorem prof. Ing. Kamilem Kučou, Ph.D.

zástupci v přípravě věcí smluvních a ve věcech předání a převzetí díla:
                                      XXXXXXXXXXXXXXXX
                                      XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

zástupce ve věcech technických:
                                      XXXXXXXXXXXXXXXXX

IČ:                62690094
DIČ:               CZ 62690094

telefon: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
e-mail: XXXXXXXXXXXXXXXXX

a

zhotovitel:        ERAMONT s.r.o.
se sídlem:         Balbínova 1091
                   500 03 Hradec králové

poštovní spojení:  Balbínova 1091
                   500 03 Hradec králové

zastoupený         XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

zástupce v přípravě věcí smluvních a ve věcech předání a převzetí díla: XXXXXXXXXXXXXX

zástupce ve věcech technických - stavbyvedoucí: XXXXXXXXXXX

IČ:                26001381
DIČ:               CZ26001381

bankovní spojení:  ČSOB a.s.
číslo účtu:        187 934 267/0300

telefon: XXXXXXXXXXXXXXXX
e-mail: XXXXXXXXXXXXXXX

                                čl. I

                                                                                                        1
                                                 Základní ustanovení

1/ Na základě této smlouvy se zhotovitel zavazuje zhotovit a objednateli předat dílo, jeho
jednotlivé části, v rozsahu, způsobem, v dohodnutých termínech a za podmínek sjednaných
v této smlouvě. Rozsah závazku zhotovitele zahrnuje veškeré dodávky, montáže, zkoušky
a služby potřebné k provedení díla, resp. jeho jednotlivých částí.

2/ Objednatel je povinen řádně a včas provedené dílo, jeho jednotlivé části, převzít a zaplatit
za ně dohodnutou cenu ve výši, způsobem a za podmínek uvedených v této smlouvě.

3/ Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku objednatel.

4/ Nebezpečí škody ve smyslu § 2624 občanského zákoníku nese od počátku zhotovitel, a to až
do doby řádného předání a převzetí díla mezi zhotovitelem a objednatelem.

5/ Jakákoliv změna smlouvy musí mít písemnou formu a musí být podepsána osobami
oprávněnými za objednatele a zhotovitele jednat a podepisovat nebo osobami jimi zmocněnými.
Změny smlouvy se sjednávají jako dodatek ke smlouvě s číselným označením podle
pořadového čísla příslušné změny smlouvy.

6/ Zhotovitel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou
osobu pouze s písemným souhlasem objednatele.

Objednatel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou
osobu pouze s písemným souhlasem zhotovitele.

7/ Místo plnění předmětu smlouvy: Hradecká 1227, 500 03 Hradec Králové, budova „A“ (dle
provozního značení objednatele).

                                                             čl. II
                                               Předmět smlouvy – díla

1/ Předmětem této smlouvy je provedení stavebních úprav a doplnění interiéru v rámci
realizace stavební akce „Rozšíření kapacit volného výběru Univerzitní knihovny v budově
A, ulice Hradecká 1227, Hradec Králové – 1. etapa“ (dále jen „stavba“).
Rozsah předmětu (stavby) a základní podmínky pro provádění stavby jsou vymezeny
projektovou dokumentací pro provádění stavby „Rozšíření kapacit volného výběru
Univerzitní knihovny v budově A, ulice Hradecká 1227, Hradec Králové“ vypracovanou
společností Atelier H1 & Atelier Hájek, s.r.o. z 07/2019 ve smyslu vyhlášky
č. 499/2006 Sb. „o dokumentaci staveb“. Součástí této projektové dokumentace jsou soupisy
stavebních prací, dodávek a služeb s výkazy výměr a technické parametry.
(viz. příloha č.1 této smlouvy o dílo)
V 1. etapě se jedná o nové uspořádání stávajících stolů v prostoru galerie knihovny do tzv.
hnízd pro možnost práce studentů ve skupinách. Tato hnízda jsou střídavě uspořádána
s novými stoly pro jednotlivce. Prostor pod galerií bude vybaven kompletně novými regály, které
jsou navrženy ze stejné konstrukce a materiálu jako jsou stávající. Pod schodištěm do galerie
jsou navrženy nové celodřevěné regály, které kopírují tvar spodní hrany schodiště. Součástí
těchto úprav jsou i úpravy rozvodů slaboproudých a silnoproudých rozvodů k nově rozmístěným
pozicím stolů s počítači a elektrozařízení na galerii a pod galerií a na trase ke galerii od
příslušných rozvaděčů. Stavební úpravy se týkají sanace omítky na bočních zdech v místě
galerie.

Předmětem plnění není:
     • demontáž nepotřebného stávajícího nábytku v prostoru galerie a pod galerií
     • práce 2.etapy – všechny činnosti, které nesouvisí s úpravou galerie a místem pod galerií a
          na trase elektrorozvodů ke galerii

2/ Zhotovením stavby se rozumí úplné a funkční provedení všech stavebních a montážních
prací a konstrukcí, včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení nezbytných pro řádné
dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících s dodávkou stavebních prací

                                                                                                                                            2
a konstrukcí jejichž provedení je pro řádné dokončení díla nezbytné (např. zařízení staveniště,
bezpečnostní opatření apod.).

3/ Mimo všechny definované činnosti patří do dodávky stavby i následující práce a činnosti:

    • odvoz a uložení vybouraných hmot a stavební suti na skládku včetně poplatku
         za uskladnění v souladu s ustanoveními zákona 185/2001 Sb., o odpadech,

    • uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu,

    • provedení všech opatření k zachování veškerých podmínek nutných k provozu dotčené
         budovy „A“ Univerzity Hradec Králové, při provádění stavby,

    • vypracování dílčí výrobní či jiné technické dokumentace nutné pro realizaci stavby,
         včetně předkládání souvisejících technických a technologických předpisů výrobců
         a dodavatelů stavebních hmot, materiálů a prvků,

6/ Dokumentaci skutečného provedení stavby předá zhotovitel objednateli v jednom vyhotovení
v grafické (tištěné) podobě a v elektronické podobě, formátu PDF. Dokumentace skutečného
provedení stavby bude zpracována ve formě a obsahu dle přílohy č. 7 vyhlášky
č. 499/2006 Sb, „o dokumentaci staveb“. Každý výkres dokumentace skutečného provedení
stavby bude opatřen podpisem zástupce zhotovitele ve věcech technických a razítkem
zhotovitele.

                                       čl. III
                                  Lhůty plnění

1/ Jako termín zahájení stavebních prací se sjednává den, kdy dojde k protokolárnímu předání
a převzetí staveniště, přičemž tento den nastane nejpozději do 10-ti kalendářních dnů
po uzavření smlouvy.

2/ Zhotovitel se zavazuje provést dílo uvedené v čl. II – Předmět smlouvy - díla této smlouvy
v tomto termínu:

termín – předání a převzetí díla: 14. 2. 2020

3/ Pokud zhotovitel práce na díle nezahájí ani ve lhůtě 30-ti dnů ode dne, kdy měl práce na díle
zahájit, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit.

                                     čl. IV
                                  Cena díla

1/ Smluvní strany se dohodly, že cena za dílo provedené v rozsahu, způsobem, v dohodnutých
termínech a za podmínek sjednaných v této smlouvě činí:

Cena celkem bez DPH                             499 706,00 Kč
DPH 21%                                         104 938,26 Kč
Cena celkem vč. DPH                             604 644,26 Kč

slovy: šestsetčtyřitisícšestsetčtyřicetčtyři korun českých dvacetšest haléřů včetně
daně z přidané hodnoty.

2/ Cena za zhotovení díla je podrobněji členěna v cenové části této nabídky – oceněný soupis

stavebních                        prací,                       dodávek

a služeb s výkazem výměr projektové dokumentace pro provedení stavby vč. dílčích rozpočtů

(viz. příloha č.2 této smlouvy).

3/ Sjednaná cena obsahuje veškeré náklady a zisk zhotovitele nezbytné k řádnému
a včasnému provedení díla.

Cena jednotlivých položek soupisu prací obsahuje i doprovodné náklady na jejich montáž
(zabudování), kterou je pro prvky těchto položek potřeba provést vzhledem k umístění

                                                                                                                                            3
a návaznosti těchto prvků na navazující konstrukce, tj. nutné přizpůsobení dodávaných věcí
či konstrukcí.

4/ V případě dodatečných změn prací má objednatel právo snížit rozsah plnění, dle této
smlouvy, o práce neprovedené, které nejsou nezbytně nutné pro budoucí užívání díla.

                                                             čl. V
                                                  Platební podmínky

1/ Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu.

2/ Cena za provedení díla bude uhrazena na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného
zhotovitelem po předání díla.

3/ Součástí faktury bude soupis provedených prací a fotodokumentace provedených prací.

4/ Splatnost daňového dokladu (faktury) činí 30 dnů ode dne doručení.

5/ Pokud plnění dle této smlouvy bude podléhat režimu přenesené daňové povinnosti dle
zákona o DPH bude zhotovitel postupovat dle znění tohoto zákona. Faktury pak budou
vystaveny bez DPH, ale bude na nich vyčíslena příslušná sazba DPH.

                                                            čl. VI
                                                Povinnosti zhotovitele

1/ Zhotovitel je povinen akceptovat dílčí změny v předmětu plnění díla (dodatečné změny
v projektové dokumentaci) požadované objednatelem v průběhu provádění stavby.
Tyto změny provede zhotovitel jako dodatečné práce, v návaznosti na čl. I, odst. 5/, této
smlouvy, nebo na základě samostatné objednávky od objednatele.

2/ Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které v dalším postupu
budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to nejméně 2 pracovní dny před termínem,
v němž budou předmětné práce zakryty.

3/ Zhotovitel je povinen k jednotlivým prvkům, zařízením a přístrojům zabudovaným
do stavby navrhnout nosné, spojovací a podobné prvky, a pojednat je jako součást výrobní
dokumentace - tyto pomocné konstrukce a prvky jsou zahrnuty do ceny dodávky či montáže
těchto prvků.

4/ Zhotovitel bere na vědomí, že je osobou povinou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly
dle § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, v platném znění.

                                                            čl. VII
                                    Splnění smlouvy a předání celého díla

1/ Splněním dodávky (viz předmět této smlouvy) se rozumí úplné a řádné dokončení celé
stavby - díla, její vyklizení, podepsání zápisu o předání a převzetí díla a předání dokladů
o předepsaných zkouškách a revizích, osvědčeních a atestech dle stavebního zákona
v platném znění.

2/ O předání a převzetí předmětu díla bude pořízen zápis – „Protokol o předání a převzetí díla“,
který podepíší obě smluvní strany.

3/ Obsahuje-li dílo, které je předmětem předání a převzetí vady nebo nedodělky, musí „protokol
o předání a převzetí díla obsahovat i:

                                                                                                                                            4
         • soupis zjištěných vad a nedodělků,
         • dohodu o způsobu a termínech jejich odstranění, popřípadě o jiném způsobu

           narovnání.

4/ Zhotovitel je povinen připravit a doložit u předávacího a přejímacího řízení zejména tyto
doklady:

         • požadovaná vyhotovení dokumentace skutečného provedení díla (stavby) dle čl. II,
         odst. 7/ této smlouvy,
         • doklady o likvidaci odpadů stavby,
         • zápisy a výsledky o vyzkoušení smontovaného zařízení, o provedených revizních a
         provozních zkouškách (např. revize elektroinstalace, apod.),
         • doklady (atesty) o požární odolnosti použitých materiálů a výrobků, apod.,
         • seznam strojů a zařízení, které jsou součástí díla, jejich pasporty, záruční listy, návody
         k obsluze a údržbě v českém jazyce,
         • zápisy o zaškolení obsluhy,
         • stavební deník (deníky) a montážní deníky, originály,
         • seznam strojů a zařízení s kratší záruční dobou, nejméně však 24 kalendářních
         měsíců.

5/ Nedoloží-li zhotovitel požadované doklady nepovažuje se dílo za dokončené a schopné
předání.

                                                           čl. VIII
                                         Záruční lhůty, zajištění závazku

1/ Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání a dále odpovídá za vady díla
zjištěné v záruční době.

2/ Záruční lhůta je stanovena v délce 60 kalendářních měsíců.

3/ Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat pro vady díla,
za které zhotovitel odpovídá.

4/ Záruční lhůta pro dodávky strojů a zařízení, na něž výrobce těchto zařízení vystavuje
samostatný záruční list, se sjednává v délce lhůty poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce
24 kalendářních měsíců.

5/ Počátek běhu záruční doby, a to i pro dodávky uvedené v odst. 4/ tohoto článku smlouvy,
nastává dnem podpisu „protokolu o předání a převzetí díla“ oběma smluvními stranami.

6/ Objednatel je povinen vady v záruční době písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného
odkladu po jejich zjištění. Oznámení (reklamaci) odešle na adresu zhotovitele uvedenou
v oddíle smluvní strany. V reklamaci musí být vady popsány nebo uvedeno jak se projevují.

V případech, kdy se bude jednat o vadu, která bude bránit řádnému užívání díla, případně bude
hrozit nebezpeční škody velkého rozsahu, tak se jedná o „havárii“.

7/ Zhotovitel je povinen nejpozději do 10-ti dnů, v případě havárie do dvou pracovních dnů,
po obdržení reklamace písemně oznámit objednateli zda reklamaci uznává či neuznává.
Současně musí písemně sdělit, v jakém termínu nastoupí k odstranění vad(y). Pokud tak
neučiní, má se za to, že reklamaci objednatele uznává.

8/ Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady do 20-ti dnů, v případě havárie
do tří pracovních dnů, po obdržení reklamace je objednatel oprávněn pověřit odstraněním
vady jinou odbornou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí
objednateli zhotovitel.

                                                                                                                                            5
9/ Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad sjednají obě smluvní strany podle povahy
a rozsahu reklamované vady. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění
reklamované vady platí, že reklamovaná vada musí být odstraněna nejpozději do 20- ti dnů,
reklamovaná havarijní vada do 5-ti pracovních dnů, ode dne uplatnění reklamace
objednatelem.

                                                            čl. IX
                                                Dodavatelský systém

1/ Při přejímacím řízení předloží zhotovitel objednateli seznam svých subdodavatelů, pomocí
kterých dílo realizoval (jako informaci objednateli pro možnost budoucího sjednání pozáručního
servisu). Tato informace bude obsahovat seznam jednotlivých částí díla realizovaných
subdodavateli zhotovitele a stručné identifikační a kontaktní údaje příslušných subdodavatelů
(obchodní název, IČ, a kontaktní osobu ve „věcech technických“ a její telefonní číslo).

                                                             čl. X
                                    Důsledky porušení smluvních ujednání

1/ Pokud bude zhotovitel v prodlení proti smluvenému termínu „předání a převzetí díla“ dle
čl. III, odst. 2/, této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 %
z celkové ceny díla (vztaženo k ceně nabídkové, bez dodatečných změn) za každý i započatý
den prodlení, maximálně však do celkové výše smluvní ceny díla.

2/ Pokud zhotovitel neodstraní nedodělky či vady uvedené v protokole o předání a převzetí díla
v dohodnutém termínu zaplatí objednateli smluvní pokutu 500,- Kč za každý nedodělek či vadu,
u nichž je v prodlení a za každý den prodlení.

3/ Pokud zhotovitel neodstraní reklamovanou vadu ve sjednaném termínu, je povinen zaplatit
objednateli smluvní pokutu 500,- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je v prodlení a za
každý den prodlení.
Pokud zhotovitel neodstraní reklamovanou havarijní vadu ve sjednaném termínu, je povinen
zaplatit objednateli smluvní pokutu 1.000,- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je
v prodlení a za každý den prodlení.

4/ Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná strana straně povinné písemnou formou. Objednatel
může smluvní pokutu započítat oproti splatné peněžité pohledávce zhotovitele.

5/ Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok objednatele na náhradu škody způsobené mu
porušením povinnosti zhotovitele, na niž se smluvní pokuta vztahuje.

6/ V případě prodlení objednatele s uhrazením ceny za dílo, resp. v případě prodlení
objednatele s uhrazením oprávněných a formálně správných faktur zhotovitele, uhradí
objednatel zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý případ a každý
započatý den prodlení.

                                                            čl. XI
                                               Odstoupení od smlouvy

1/ Objednatel i zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy, změní-li se po uzavření smlouvy její
základní účel, v důsledku podstatné změny okolností, za nichž byla smlouva uzavřena.

2/ V případě odstoupení objednatele od smlouvy, náleží zhotoviteli cena již provedených prací,
na které má na základě smlouvy nárok.

                                                                                                                                            6
3/ Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy za podmínek ustanovení § 2001 a násl.
občanského zákoníku, nebo při podstatném porušení této smlouvy zhotovitelem.

Podstatným porušením této smlouvy zhotovitelem je zejména:
          závažné nebo opětovné nedodržení kvality provádění díla (prací) nebo,
          opětovné nedodržení termínů anebo opětovné porušení jiných podmínek v této
         smlouvě uvedených nebo z ní vyplývajících.

4/ Objednatel má dále právo odstoupit od smlouvy, jestliže byl na zhotovitele prohlášen
konkurz, povoleno vyrovnání nebo ztratil oprávnění k podnikatelské činnosti.

5/ Odstoupením od této smlouvy nezaniká nárok na náhradu prokazatelné škody vzniklé
porušením smlouvy, a rovněž nezaniká nárok na zaplacení smluvní pokuty oprávněné smluvní
straně. Právo na náhradu škody neplatí tam, kde dojde k odstoupení objednatele od smlouvy
v důsledku porušení povinností ze strany zhotovitele.

Odstoupení od smlouvy musí mít písemnou formu a musí být doručeno druhé smluvní straně,
přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení tohoto písemného oznámení.

                                                            čl. XII
                                                Ustanovení závěrečná

1/ Pokud nebylo v této smlouvě ujednáno jinak, řídí se právní poměry z ní vyplývající
a vznikající zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění účinném ke dni uzavření
této smlouvy o dílo.

2/ Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž jedno
vyhotovení obdrží objednatel a jedno zhotovitel. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu
oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv dle zákona č.
340/2015 Sb. Zveřejnění smlouvy provede v souladu se zákonem objednatel.

3/ Obě strany prohlašují, že nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy:

     příloha č. 1 - Projektová dokumentace stavby „Rozšíření kapacit volného výběru
         Univerzitní knihovny v budově A, ulice Hradecká 1227, Hradec Králové“
         zpracovaná společností Atelier H1 & Atelier Hájek, s.r.o. z července 2019 vč. soupisu
         stavebních prací, dodávek a služeb s výkazy výměr a technické parametry.

     příloha č. 2 - Nabídka zhotovitele - oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb
         s výkazem výměr projektové dokumentace pro provedení stavby vč. dílčích rozpočtů

4/ Smluvní strany potvrzují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, porozuměly jejímu
obsahu, a uzavírají ji svobodně a vážně. Na důkaz toho připojují své níže uvedené podpisy.

V Hradci Králové dne 06.11.2019  V Hradci Králové, dne 14. 11. 2019
Za zhotovitele:                           Za objednatele:

…….……………………………………                …….……………………………………

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX           XXXXXXXXXXXXXXXXX

                                                                                                  7