Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA o udělení Licence k užití formou pronájmu a podpoře provozu Programového vybavení Radnice VĚRA® číslo SWRp/11/62 Smluvní strany: VĚRA, spol. s r. o. (1) Poskytovatel: se sídlem Praha 6 - Vokovice, Lužná 2 kontaktní adresa: Klicperovo náměstí 39, 503 51 Chlumec n. C. zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu C, vložka 34140 IČ : 62587978 DIČ : CZ62587978 kontaktní tel. kontaktní fax bankovní spojení : Česká spořitelna, a. s. jednající jednatelem Ing. Jiřím Matouškem a (2) Nabyvatel: Město Kostelec nad Orlicí se sídlem Palackého nám. 38, 517 41 Kosteiec nad Orlici IČ 00274968 DIČ CZ00274968 kontaktní tel. 494 321 551 kontaktní fax 494 321 295 zastoupený starostou Ing. Jiřím Bartošem (dále označovány společně jako „Strany") Článek I Základní ustanovení 1. Strany se v souladu s ustanovením § 262 odst. 1 zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, ve zněni pozdějších předpisů („obchodní zákoník") dohodly, že rozsah a obsah vzájemných práv a povinností z této Smlouvy vyplývajících se bude řídit příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku a zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů („autorský zákon"). 2. Strany prohlašují, že údaje uvedené v záhlaví Smlouvy jsou ke dni uzavření Smlouvy pravdivé. Strany se zavazují, že jakékoliv změny těchto údajů oznámí bez prodlení druhé Straně. Strany prohlašují, že osoby podepisující tuto Smlouvu jsou k tomuto úkonu oprávněny. 3. Předmět technické podpory jakož i návrh, vývoj a testování provádí Poskytovatel dle systému managementu jakosti ISO 9001:2008. 4. Poskytovatel prohlašuje, že je v souladu s autorským zákonem oprávněn vykonávat majetková autorská práva k A S W (jak je tento pojem definován níže), anebo že je z jiného právního důvodu oprávněn udělit k němu Nabyvateli licenci a poskytovat plnění podle této Smlouvy. Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA' 5. OPRÁVNĚNÉ OSOBY a/ Osoby oprávněné k jednání ve smluvních vztazích : za Nabyvatele: Ing. Jiří Bartoš starosta za Poskytovatele: Ing. Jiří Matoušek jednatel b/ Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických a provozních : za Nabyvatele: Martin Rýdel za Poskytovatele: inform atik tel.: 724 132 220, 606 628 005 e-mail: mrydel@muko.cz Václav Bareš projektový manažer te l.:__ : : : n ; e-m ail:; Ing. Milan Seidler ředitel Sekce řízení projektů te l.:' e-mail: i ~ ______ c/ Kontaktní e-mail Nabyvatele pro prokazatelné doručování oznámení dle ustanovení čl. XVI bod 2 a 4: informatici@muko.cz Článek II Výklad pojmů Níže uvedené pojmy mají pro účely Smlouvy dále uvedený význam: „ASW“ nebo také „Programové vybavení Radnice VĚRA®" Modulární počítačový systém Poskytovatele ve verzi aktuální ke dni podpisu Smlouvy, který tvoří jádro systému, finanční, majetkové, správní a organizační agendy - počítačové programy (moduly) specifikované v Příloze č.1. Skladbu modulů je možné po dobu trvání Smlouvy měnit podle potřeb Nabyvatele, tyto skutečnosti jsou specifikovány vždy v dodatku Smlouvy. „Dokumentace“ Uživatelské a instalační příručky poskytované Nabyvateli, dostupné v elektronické podobě (na adrese https://download.vera.cz/download). které obsahují návod k užívání ASW. „Koncový uživatel“ Zaměstnanec Nabyvatele, který má prostřednictvím jím užívané Pracovní stanice kontrolovaný přístup do ASW. „Licence“ Oprávnění udělené Poskytovatelem Nabyvateli k výkonu práva užít ASW v rozsahu a způsobem stanoveným v této Smlouvě. „Dočasné užití ASW“ Poskytnutí ASW formou pronájmu po dobu platnosti Smlouvy. n Strana 2 (celkem 22) Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA® Operační systém“ Systém potřebný k provozování ASW u Nabyvatele, specifikovaný v příloze č. 5. Operační systém není součástí ASW a jde o Software třetích stran. „Pracovní doba“ Doba v pracovní dny od 8 hodin do 17 hodin. „S m louva“ Tato Smlouva o udělení Licence k Programovému vybavení Radnice VĚRA® včetně jejích příloh po dobu platnosti této Smlouvy. „Software“ Programové vybavení počítače, kterým se zejména rozumí ASW, Operační systém a případně další Software Třetích stran, který je podle vstupní analýzy potřebný k provozováni ASW. „Software Třetích stran" Programové vybavení počítače jehož majetková autorská práva vlastní Třetí osoba, jedná se zejména o další programové vybavení potřebné k provozování ASW. „Aktualizovaná verze" Poslední verze ASW určená Poskytovatelem k distribuci. „Podporované verze" Poslední dvě po sobě následující verze ASW (t.j. Aktualizovaná verze a předcházející). Verzí se pro účely této Smlouvy rozumí upgrade ASW, který je označován číslem ve formátu X.Y. Poslední verze je vyjádřena číslem uvedeným na pozici „Y". „Testovací prostředí“ Samostatná instalace ASW uvedeného v Příloze č. 1 u Nabyvatele určená výhradně pro účely ověření funkcionality, případné ověření jiných vlastností ASW v rozsahu dle dohody s Poskytovatelem. Tato instalace není určena pro „živé" užívání ASW v provozu Nabyvatele. „Technická podpora“ Činnosti Poskytovatele poskytované Nabyvateli v rozsahu podle této Smlouvy po zprovoznění a předání ASW. „Základní technická podpora“ Technická podpora ve specifikaci dle Přílohy č. 2. „Rozšířená technická podpora" Soubor služeb poskytovaných Nabyvateli dle Přílohy č. 3 „Help Desk" Komplex služeb, poskytujících poradenství s využitím všech dostupných komunikačních prostředků, prostřednictvím specializované aplikace HelpDesk portál, elektronické pošty, telefonu (dále služba Hotline), faxu, pošty nebo osobním doručením, realizovaných na bázi komunikace mezi Poskytovatelem a Nabyvatelem, a to ve vazbě na Garantovanou úroveň servisních služeb (SLA) pouze pro osoby Nabyvatele, které úspěšně absolvovaly Školení organizované Poskytovatelem. Pokud řešení přesáhne celkovou dobu trvání 1 hodiny a důvod požadavku na HelpDesk není zaviněn ASW nebo zaměstnancem Poskytovatele, je toto řešení poskytováno jako placená služba, definovaná výčtem „Doprovodných služeb“ . Tato služba se nevztahuje na návrhy Nabyvatele v rámci jeho možnosti, podávat Poskytovateli náměty a pňpomínky. „Hotline“ Služba pro telefonickou podporu při řešeni požadavků Nabyvatele souvisejících s provozem a funkčností ASW. Veškeré úkony v rámci této služby jsou zaznamenány v evidenci služby HelpDesk portál. Tato služba je dostupná v Pracovní době. „Chyba" Stav, kdy ASW vykazuje funkční vlastnosti, které jsou v rozporu s poskytnutou Dokumentací, a to včetně Seznamu změn k aktualizacím ASW (tj. stav, kdy po provedení aktualizace ASW taková aktualizace neodpovídá příslušné Dokumentaci včetně Seznamu změn). Strana 3 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA® „Rozdílové školení" Rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti: • s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti; • se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů. Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze agendy. Rozdílové školení je obvykle prováděno hromadně formou přednášky. Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální. „Distanční rozdílové školení" Distanční rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti: • s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti; • se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů. Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze agendy. Rozdílové školení je obvykle prováděno distančně, formou virtuální prezentace příslušných změn, s možností zpětné vazby od uživatele ke školiteli. Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální. „Doprovodné služby“ Doprovodnými službami se pro účely této Smlouvy rozumí služby, které jsou poskytovány nad rámec Základní a Rozšířené technické podpory na základě objednávky Nabyvatele. Specifikace Doprovodných služeb je uvedena v následující tabulce : Pojem Popis definice Školení Školením se rozumí souvislý vvklad Droblematikv nebo ieií ucelené Konzultace části řízený školitelem a demonstrovaný na zkušebním příkladu. Struktura a náplň školení je předem stanovena pro každou agendu. Akreditované Každý typ školení má podle náročnosti a místních podmínek školení doporučen optimální počet školených osob. Součástí školení je praktický trénink školených činností na Telefonická zkušebním příkladu. konzultace Konzultace je poskytování odpovědí na dotazy zákazníka a koncepční pomoc v souvislosti s užíváním agend ASW • konzultace před zahájením provozu agendy (např. konzultace k postupu zavádění) • konzultace během provozu agend (např. doplňující funkce, nadstavby, pomoc s obtížnějšími situacem i,...) Konzultace obvykle navazuji na školení, doplňují a prohlubují znalosti uživatele. Akreditované školení je akreditovaný vzdělávací program průběžného vzdělávání dle ustanovení § 31 odst. 5 zák. č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů. Forma a obsah školení je akreditována Ministerstvem vnitra České republiky. Lektoři akreditovaných školení jsou pro odbornou oblast jmenováni taktéž Ministerstvem vnitra České republiky. Poskytování odpovědí na dotazy Nabyvatele a koncepční pomoc v souvislosti s užíváním agend ASW prováděná telefonickou formou mezi Proškolenou osobou Nabyvatele a Poskytovatelem a to nad rámec Hotline po předchozím upozornění Poskytovatele. Jde o odpovědi na více dotazů současně nebo v několika na sebe navazujících telefonických spojeních. Strana 4 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA8 Konzultační den Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem (společný) konzultace odborných záležitostí z předem definované odborné Hromadné školení oblastí. (společné) Odborné dny Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem školení Vzdálený přístup dané odborné záležitostí. Analýza Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem jednání o předem definované odborné problematice z oblasti řešené Poradenská Nabyvatelem formou přednášky Poskytovatele a diskuse k tématu. metodická pomoc Servisní zásah provedený připojením z pracoviště Poskytovatele do Instalace Pohotovost informačního systému („IS") Nabyvatele prostřednictvím vzdálené systémového technika plochy. Takto lze provést • servisní zásah systémového technika, • analýzu situace a následnou odpověď na dotaz nebo telefonickou konzultaci konzultantem nebo metodikem, • detekci chyby v datech a její nápravu zaměstnancem Poskytovatele, • resp. jiné operace vyžádané Nabyvatelem nebo nabídnuté Poskytovatelem a Nabyvatelem schválené. Vzdálený přístup je prováděn vždy podle pravidel pro připojení dohodnutých v Příloze č. 4 a za současného zachování plné bezpečnosti IS Nabyvatele. Analýza požadavků, procesů a potřeb uživatele. Stanovení cílů a prostředků k jejich dosažení, definice vazeb uvnitř i vně systému a způsoby jejich zajištění. Návrh funkčností pracovních postupů a způsobů použití funkcí a výsledků ASW. V závislosti na rozsahu analyzované oblasti může být součástí také etapové zavádění ASW, přesný harmonogram práce, stanovení kontrolních mechanizmů a určení milníků v Projektu realizace. Poradenská a metodická pomoc spočívá v poskytování odborných rad a informací souvisejících s právními předpisy a se správnými metodickými pracovními postupy. Jedná se o tvorbu analýz a koncepčních dokumentů z různých odborných oblastí, tvorbu interních normativních aktů (řád spisové služby, směrnice tajemníka pro různé oblasti, atd.). Dále se jedná o kvalifikované odborné konzultace, které se týkají optimálního uspořádání činností u Nabyvatele pro efektivní využívání softwarových nástrojů v souladu s právními předpisy pro dané odborné oblasti. Implementace ASW či jiného software do hardware, jeho správné nastavení, zadání a nastavení parametrů, vytvoření datových struktur a uvedení do provozuschopného stavu. Hardware musí splňovat technické parametry definované Poskytovatelem. Zajištění služby systémového technika v mimopracovní dobu, případně dny pracovního volna a klidu. Dostupnost systémového technika pro zaměstnance Nabyvatele je zajištěna předáním telefonního čísla, e-mail adresy nebo jiného odkazu tak, aby doba odezvy prvního kontaktu nepřesáhla 20 minut. V rámci této služby je zahrnuta pohotovost a čas strávený řešením dotazu nebo požadavku maximálně do času 15 minut. Čas strávený nad tuto Strana 5 (celkem 22) Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA® Asistence základní taxu je účtován standardními ceníkovými sazbami, je-li konzultanta u práce prováděna v mimopracovní dobu, je účtována s přirážkou Nabyvatel 50%. Preventivní Na základě požadavků Nabyvatele Poskytovatel poskytuje asistenci systémová údržba zaměstnanců Poskytovatele na pracovištích Nabyvatele v době, kdy (profylaxe) zaměstnanci Nabyvatele budou s využitím ASW uskutečňovat zpracování dat. Zakázkové úpravy ASW Provedení preventivní kontroly systému, databázových tabulek, systémových vazeb, dat v nich, kontrola a čištění systémových a aplikačních logů a jednoduché opravy a nastavení systému zajišťující optimální Chod „Informačního systému Nabyvatele“ v rozsahu max. 4 hodin. Profylaxe je prováděna zásahem systémového technika Poskytovatele na pracovišti Nabyvatele nebo vzdáleným přístupem. Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě formalizovaných požadavků Nabyvatele odsouhlasených Poskytovatelem, které mění nebo přidávají funkčnost ASW a nejsou v rozsahu „Legislativní úpravy ASW ‘, „Rozvoj ASW“, „Obecné úpravy ASW. „Nadstandardní služby“ služby poskytnuté nad rámec této Smlouvy v souladu s či. XI Smlouvy. „Legislativní úpravy ASW" Úpravy ASW vyplývající z obecně závazných právních předpisů (tzv. legislativní upgrade) provedené Poskytovatelem. „Rozvoj ASW Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě vlastního metodického rozvoje. „Obecné úpravy ASW“ Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě formalizovaných požadavků Nabyvatele ve shodě s požadavky ostatních uživatelů ASW, odsouhlasených Poskytovatelem v souladu s konsensuálními požadavky Nabyvatele, přičemž z povahy těchto úprav ASW vyplývá, že mohou být využívány i ostatními uživateli ASW (obecně požadované úpravy). „Portlísť Seznam přenositelnosti ASW. „Servisní lisť znamená písemný záznam o poskytnutých Doprovodných službách nebo Nadstandardních službách (předávací protokol služby). Článek III Předmět Smlouvy 1. Předmětem této Smlouvy je poskytnutí ASW Nabyvateli formou nájmu v rozsahu dle Přílohy č. 1 a udělení Licence Nabyvateli k dočasnému užívání ASW po dobu platnosti Smlouvy. 2. Poskytování služby Základní technické podpory v rozsahu uvedeném v Příloze č. 2 3. Poskytování služby Rozšířené technické podpory v rozsahu uvedeném v Příloze č. 3 4. Poskytovatel se dále zavazuje po dobu platnosti této Smlouvy na základě Poskytovatelem akceptovaných objednávek poskytovat další Doprovodné služby v souladu s čl. II, v rozsahu požadavků a specifikací uvedených v objednávce Nabyvatele za ceníkové oeny Poskytovatele, platné v době provedení služby. 5. Poskytovatel není povinen plnit své povinnosti vyplývající pro něj z ustanovení bodu 1 tohoto článku ve vztahu k jiným než Podporovaným verzím. Strana 6 (celkem 22) Smlouva o udělení Licence a podpoře provozu Radnice VERA* Článek IV Dodání Software, termín a místo plnění 1. Software (rozuměno ASW a případně Software Třetích stran) bude Nabyvateli dodán do 14 dnů od podpisu této Smlouvy, 2. Dodáním se rozumí udělení přístupu k serveru Poskytovatele, z něhož může Nabyvatel získat licenční čísla a instalační software pomocí dálkového přístupu (tzv. stažením - download). 3. Poskytovatel se zavazuje poskytovat služby Nabyvateli v termínech sjednaných mezí oprávněnými zástupci ve věcech technických a provozních. 4. Poskytovatel je oprávněn prodloužit termín poskytnutí služby v případě nedodržení závazků Nabyvatele podle čí. VII a dále z důvodu vlivu okolností vylučujících odpovědnost dle § 374 obchodního zákoníku. V těchto případech není Poskytovatel v prodlení s dodáním služeb Nabyvateli. 5. Místem plnění je sídlo Nabyvatele Palackého nám. 38, 517 41 Kostelec nad Orlicí a jeho detašovaná pracoviště, pracoviště Poskytovatele a další místa určená Poskytovatelem. 6. Poskytovatel je oprávněn pozastavit poskytnutí služby Nabyvateli bez náhrady, pokud bude Nabyvatel v prodlení s plněním jakéhokoliv peněžitého dluhu podle této Smlouvy delším než 90 dnů, a to až do doby jeho úplného uhrazení. 7. Nabyvatel bere na vědomí, že zdrojové kódy k Software mu nejsou poskytovány a že si Poskytovatel (případně oprávněné třetí osoby) ponechává veškerá práva k nim, a že jsou (včetně datového modelu) součástí jeho obchodního tajemství. Článek V Licence 1. Ve smyslu § 46 a násl. autorského zákona a příslušných ustanovení obchodního zákoníku Poskytovatel uděluje Nabyvateli oprávnění k výkonu práva ASW užít, a to v rozsahu stanoveném dále touto Smlouvou (dále jen „Licence“). 2. Licence je udělena Nabyvateli jako nevýhradní, časově omezená po dobu platnosti této Smlouvy. Udělená licence umožňuje, aby Nabyvatel ASW užíval na neomezeném počtu pracovních stanic v místě plnění. Rozsah Licence je stanoven v Příloze č. 1 k této Smlouvě. Nabyvatel se zavazuje, že ASW budou užívat pouze Koncoví uživatelé s potřebnou kvalifikací, kteří absolvovali školení provedené Poskytovatelem. 3. Bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele není Nabyvatel oprávněn Licenci postoupit třetí osobě ani třetí osobě poskytnout oprávnění tvořící Licenci (udělit podlicencí), a to ani z části. 4. Licence nabývá účinnosti poskytnutím licenčních čísel Nabyvateli v elektronické podobě na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v či. I bod 6 c). Poskytovatel se zavazuje tato čísla Nabyvateli poskytnout do 14 dnů po podpisu této Smlouvy. 5. Licence se vztahuje ve stejném rozsahu též na dokumentaci a dodané aktualizované verze a změny ASW poskytnuté Nabyvateli Poskytovatelem v rámci poskytování Doprovodných služeb a Základní technické podpory. 6. Poskytnutý ASW a dokumentace nesmějí být nad rámec Licence rozmnožovány ani zpřístupněny třetím osobám. Nabyvatel není oprávněn k úpravám, změnám, zpracování ani jiným zásahům do ASW. Nabyvatel není oprávněn software rozebírat, dekompilovat ani zpětně překládat za účelem získání zdrojového kódu. Nabyvatel je oprávněn pořídit pouze jednu záložní kopii ASW. 7. Nabyvatel se zavazuje užívat Software Třetích stran v souladu s licenčními podmínkami a dalšími ujednáními nositelů práv k takovému software. 8. Poskytovatel je oprávněn kontrolovat dodržování podmínek Licence Nabyvatelem. V rámci výkonu tohoto oprávnění může Poskytovatel zejména kdykoli osobně po předchozím písemném oznámení a v Pracovní době zkontrolovat, zda Nabyvatel užívá Strana 7 (celkem 22) Smlouva o udělení Licence a podpoře provozu Radnice VERA® ASW v souladu s Licencí. Nabyvatel se zavazuje, že učiní vše potřebné a zajistí, aby Poskytovatel mohl tuto kontrolu provést, zejména mu umožní vstup do svých prostorů a přístup k Pracovním stanicím, a tak i ASW, jakož I jinému hardwaru a softwaru. 9. Každé užití programového vybavení ASW Nabyvatelem nad rámec Licence vyžaduje předchozí písemný souhlas Poskytovatele. 10. V případě užívání ASW Nabyvatelem nad rámec Licence (tj. užívání agend, které nejsou součástí nájmu dle Přílohy č. 1 této Smlouvy) anebo jinak v rozporu s ní vzniká Poskytovateli právo na smluvní pokutu, která odpovídá dvojnásobku licenční odměny za neoprávněně užívané agendy, kterou by Nabyvatel za normálních okolností byl povinen uhradit za získaní Licence k dočasnému užívání, potřebné k takovému užití. Tato licenční odměna se určí podle aktuálních ceníků a podmínek Poskytovatele. Tato částka bude vyúčtována Nabyvateli jako smluvní pokuta, který je povinen ji uhradit stejným způsobem jako odměnu podle čl. V lil této Smlouvy. Tím nejsou dotčena další práva, která Nabyvateli náleží podle této Smlouvy anebo vyplývají ze zákona, zejména § 40 autorského zákona. Článek VI Práva a povinnosti Poskytovatele 1. Poskytovatel se zavazuje: • provádět činnosti uvedené ve Smlouvě ve sjednaných termínech, • veškeré získané informace používat výhradně pro účely plnění této Smlouvy, • vést záznamy o provedené práci formou Servisních listů vystavených po realizaci práce; Servisní listy budou potvrzeny oprávněnou osobou Nabyvatele, za pracovní protokol se považuje Nabyvatelem podepsaný Servisní list, • oznámit Nabyvateli uvolnění nové verze dle Přílohy č. 2, • garantovat Základní technickou podporu Podporovaných verzí, • v případě významné změny uživatelského ovládání ASW pří přechodu na nové verze provést vyškolení zaměstnanců Nabyvatele, • k dodání aktualizovaných verzí ASW zahrnujících úpravy právních předpisů. V případě nedodržení tohoto závazku může Nabyvatel účtovat smluvní pokutu dle čl. XIII, bod 3. Poskytovatel má právo: • vyžadovat součinnost Nabyvatele nezbytnou pro plnění dle této Smlouvy. 2. Poskytovatel je oprávněn plnit povinnosti vyplývající z této Smlouvy též prostřednictvím třetích osob. Článek VII Práva a povinností Nabyvatele 1. Nabyvatel se zavazuje: • zabezpečit pro ASW odpovídající provozní prostředí specifikované v Dokumentaci Poskytovatele, zejména dle Přílohy č. 5. • zajistit předání dokumentace, informací, dat nezbytných k plnění předmětu Smlouvy, • umožnit zaměstnancům Poskytovatele vstup na pracoviště Nabyvatele v individuálně předem sjednaných termínech, • poskytnout Poskytovateli součinnost při instalaci ASW, • zajistit přítomnost pověřených osob Nabyvatelem, pokud je to vyžadováno Poskytovatelem, a to i po pracovní době, pokud je to nezbytné k plnění předmětu Smlouvy, • určit osobu, která bude zajišťovat chod ASW jako jeho správce, případně správce jednotlivých podsystémů, Strana 8 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA* • instalovat Aktualizované verze, • používat po dobu platnosti této Smlouvy poslední verzi ASW nebo Podporovanou verzi, na platformách uvedených v Příloze č. 5. Nedodrží-li Nabyvatel tento závazek, není Poskytovatel povinen poskytovat podporu a údržbu ASW. • poskytovat Poskytovateli další potřebnou součinnost při plnění této Smlouvy. • v nezbytném rozsahu předávat Poskytovateli věci a informace, které Poskytovatel potřebuje ke splnění svých závazků ze Smlouvy a to v předem dohodnutých termínech • zaplatit Poskytovateli za služby poskytované v rozsahu stanoveném touto Smlouvou dohodnutou oenu 2. Nabyvatel má právo : • předem konzultovat nákup nových hardwarových a softwarových prostředků s Poskytovatelem, pokud mají jakýkoliv vztah kASW a nejsou specifikovány v Příloze č. 5. 3. V rámci Základní technické podpory systému má Nabyvatel nárok na poskytování aktualizací v rozsahu Legislativní úpravy ASW, Obecné úpravy ASW a Rozvoj ASW v rozsahu zakoupených licencí ve specifikaci dle aktualizované Dokumentace. Případné vícepráce potřebné k zavedení rozšířené funkcionality, požadované Nabyvatelem nad rámec výše uvedených aktualizací, nejsou součástí Základní technické podpory systému, ale budou realizovány buď v rámci Rozšířené technické podpory nebo hrazeny v rámci Doprovodných služeb. Provedení víceprací nad rámec Rozšířené technické podpory musí být písemně předem schváleno Nabyvatelem včetně jejich ceny, jinak nemohou být Poskytovatelem účtovány a v takovém případě se má za to, že se nejedná o vícepráce, ale o součást Základní technické podpory. Článek Vlil Ceny 1. Roční cena za udělení Licence ASW k užití formou pronájmu včetně Základní technické podpory (dle čl. III bod 1-2) činí: Cena bez D P H .......................................................... 395 0 0 0 ,-Kč DPH 20%.................................................................... 79 000,- Kč Cena celkem včetně D P H ...................................... 474 000,- Kč 2. Roční cena za poskytování Rozšířené technické podpory (dle čl. III bod 3) činí Cena bez D P H .......................................................... 75 000,- Kč DPH 2 0 % .................................................................. 15 000,- Kč Cena celkem včetně D P H ...................................... 90 000,* Kč. 3. Strany se dohodly, že dojde-li v průběhu plnění předmětu smlouvy ke změně zákonné sazby DPH, bude Poskytovatel od okamžiku nabytí účinnosti změny zákonné sazby DPH účtovat platnou sazbu DPH. O této skutečnosti není nutné uzavírat dodatek k této Smlouvě. 4. Cena za poskytnutí samostatně objednaných Doprovodných služeb, školení či jiných služeb bude účtována fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce na základě Servisního listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výši stanovené podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den poskytnutí služby. 5. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Strana 9 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA6 Článek IX Platební podmínky 1. Nabyvatel se zavazuje k úhradě cen dle článku III bod 1-2 ve čtyřech čtvrtletních splátkách ve výši 1/4 roční ceny, a to na základě daňových dokladů vystavených vždy do 15. dne prvního měsíce každého kalendářního čtvrtletí. Dnem zdanitelného plnění je datum vystavení daňových dokladů. 2. Cena za poskytnutí dalších samostatně objednaných Doprovodných služeb bude fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce na základě Servisního listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výší stanovené podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den poskytnutí služby. 3. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Fakturována bude podle skutečně provedené práce na základě Servisního listu případně Předávacího protokolu potvrzeného Nabyvatelem, pokud se obě Strany nedohodnou jinak. Dnem zdanitelného plnění je den poskytnutí služby. 4. Faktury budou splatné do čtrnácti (14) dnů ode dne doručení a uhrazeny bezhotovostním převodem ve prospěch bankovního účtu Poskytovatele uvedeného v záhlaví faktury. Faktury se považují za zaplacené připsáním příslušné částky ve prospěch bankovního účtu Poskytovatele. 5. Ceny uvedené v čl. III bod 1-2 mohou být Poskytovatelem v každém roce platnosti této Smlouvy upravovány v souladu s oficiální mírou inflace definovanou Českým statistickým úřadem. Tato úprava o definovanou inflaci se promítne každoročně do faktury vystavené v lednu příslušného roku jako změna ceny. 6. Případné změny cen Poskytovatele mimo režim inflace musí být ujednány formou písemného Dodatku k této Smlouvě podepsaného oběma Stranami. Článek X Řešení vzniklých Chyb a připomínek 1. Připomínky a Chyby je Nabyvatel povinen prokazatelně uplatňovat prostřednictvím služby HelpDesk s uvedením závažnosti problému, popisu Chyby a kdy a za jakých okolností se Chyba vyskytla, popisu předchozích kroků a ostatních vstupů. Nabyvatel dále uvede požadavek na odstranění Chyby nebo řešení připomínky. Doba zahájení řešení vedoucí k odstranění Chyby a způsob řešení jsou určeny podle závažnosti Chyby podle tabulky níže. Doba zahájení jDoba vyřešení Míra Závažnost Definice závažnosti Chyby řešení (od plnění Řešeni Chyby a, b A Provoz systému je zcela zastaven. nahlášení) SLA a, b Důležitá funkce systému je narušena - hrozí a, b, škoda. 24 hodiny 48 hodin 95% b, c, v pracovních v pracovních dnech dnech od nahlášení B Provoz je omezen, ale Činnosti mohou 48 hodin Jio v rámci pracovních pokračovat po určitou dobu ve formě pracovní doby dní 80% náhradního řešení problému - jin á cesta“. C Provoz je problémem ovlivněn, ale může 72 hodin 30 pracovních pokračovat jiným způsobem. v rámci dní 65% pracovní doby D Námět na rozvoj IS 14 pracovních 60 pracovních dnů dnů 65% Strana 10 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA" 2. Řešením se ve smyslu této Smlouvy rozum í: a/ Odstranění Chyby aplikace nebo lokalizace jiné závady mimo vliv Poskytovatele (např. závada hardware). Opravy Chyb ASW bude provádět Poskytovatel do Aktualizované verze, b/ Poskytnutí přijatelného náhradního řešení problému, cl Poskytnutí informace o akceptování/neakceptování námětu k zapracování do budoucích verzí. 3. Poskytovatel řeší nahlášené Chyby a připomínky dle priorit dohodnutých mezi oprávněnými osobami a podle závažnosti Chyby stanovené v bodě 1 tohoto článku. Poskytovatel má výhradní právo stanovit, zda nahlášené události jsou Chybou ASW a jaká je její závažnost, či pouze připomínkami nebo námětem na rozvoj ASW. Závažnost Chyby nahlášené Nabyvatelem může být Poskytovatelem změněna, pokud se ukáže, že původní posouzení závažnosti neodpovídalo je jí povaze. Poskytovatel má výhradní právo stanovit, zda mají být náměty na rozvoj ASW zahrnuty do nových verzí ASW. 4. Doba zahájení řešení znamená časový úsek od nahlášení Chyby do okamžiku, ve kterém Poskytovatel zahájil činnosti směřující k nalezení a poskytnutí řešení Nabyvateli podle bodu 2 tohoto článku. 5. Míra plnění SLA se měří pololetně, vyjadřuje poměr Chyb dané závažnosti, u nichž byla dodržena doba zahájení řešení (v souladu s předchozím bodem), vůči všem nahlášeným Chybám dané závažnosti a stanovuje základ pro výpočet případné sankce. Článek XI Nadstandardní služby 1. Poskytovatel může dále poskytovat Nabyvateli nadstandardní služby nad rámec této Smlouvy, jako jsou např. převody dat, správa systému, konzultantská podpora v sídle Nabyvatele, úpravy, případně vytváření nových sestav, dovývoj specializovaných řešení a práce podobného charakteru, školení obsluhy, opravy chyb v datech způsobených obsluhou. Tyto služby nejsou předmětem Smlouvy a nejsou cenově zohledněny v čl. V lil. 2. Nadstandardní služby se sjednávají individuálně na základě písemné objednávky ze strany Nabyvatele. Článek XII Záruka za jakost, odpovědnost za škodu 1. Poskytovatel poskytuje záruku na Chyby ASW (záruka) po dobu šesti měsíců od předání ASW, jeho části nebo aktualizace do rutinního provozu (záruční doba). Zárukou se rozumí, že Poskytovatel bude odstraňovat Chyby, které mu byly řádně oznámeny během trvání záruční doby, v rámci Základní technické podpory a bez nároku na další úplatu nad rámec ceny za poskytování Základní technické podpory (tím není dotčeno ustanovení bodu 3 níže). 2. Záruční doba počíná běžet ode dne předání ASW či poskytnutí služeb dle Předávacího protokolu; v případě, že ASW či služby budou Nabyvateli poskytnuty formou dálkového přenosu dat, běží záruční doba od okamžiku, kdy se Nabyvatel dozvěděl, že takovýto přenos dat je k dispozici. 3. Chyby způsobené Nabyvatelem (a to včetně Chyb oznámených během záruční doby) bude Poskytovatel odstraňovat na náklady Nabyvatele nad rámec ceny za poskytování Základní technické podpory. Strana 11 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VĚRA® 4. Poskytovatel se zavazuje zahájit řešení vedoucí k odstranění Chyby ve lhůtách podle tabulky uvedené v čl. X bod 1. 5. Poskytovatel neodpovídá za ušlý zisk a ztráty Nabyvatele ani za jinou škodu vzniklou Nabyvateli nesprávným zadáním ze strany Nabyvatele, způsobené okolnostmi vylučujícími odpovědnost, způsobené nesprávným použitím programového vybavení dodaného Poskytovatelem nebo neoprávněným zásahem Nabyvatele. 6. Poskytovatel nenese odpovědnost a nepřebírá záruku za to, že dodané programové vybavení bude fungovat bez přerušení, bez chybných výsledků, chyb v datech a jiných Chyb či jiných nedostatků způsobených: • závadami používaného hardware • vadnou obsluhou či Nabyvatele • zásahem Nabyvatele nebo třetí stranou bez předchozího souhlasu Poskytovatele, způsobí-li takový zásah Chyby, jsou veškeré potřebné úkony Poskytovatele spojené s odstraněním takové Chyby předmětem placených Doprovodných služeb nad rámec Technické podpory dle této Smlouvy, • za chybné výsledky nebo chyby v datech způsobené Chybou, na kterou byl Nabyvatel upozorněn způsobem uvedeným v čl. XVI odst 3. • kolizí s ostatním programovým vybavením Nabyvatele o jehož užívání Poskytovatel prokazatelně nevěděl nebo na možnost kolize Poskytovatel předem Nabyvatele upozornil dle ustanovení čl. XVI bod 3. 7. Poskytovatel není odpovědný za produkty třetích stran. 8. Pro rozsah odpovědnosti za škodu a způsob jejího uplatnění platí ust. § 373 a násl. obchodního zákoníku. 9. Strany se dohodly, že výše jakékoliv škody vyplývající z porušení této Smlouvy anebo z plnění této Smlouvy, kterou jedna Strana může požadovat po druhé Straně, je pro všechny události (mající za následek vznik takové škody) jenž nastanou během jednoho roku, omezena částkou odpovídající výši ceny za poskytování Základní technické podpory. Článek XIII Sankce 1. V případě prodlení Nabyvatele se zaplacením jakéhokoliv dluhu podle této Smlouvy, je Poskytovatel oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 2. Nabyvatel je oprávněn požadovat po Poskytovateli smluvní pokutu za nenaplnění míry SLA v termínech dle této Smlouvy (prodlení Poskytovatele), v jednotlivých kategoriích ve výši dle následující tabulky. Smluvní pokutu lze uplatnit pouze v případě, že k prodlení Poskytovatele nedošlo vinou technické či jiné nepřipravenosti Nabyvatele Závažnost Chyby Jednotka pro Výše smi. pokuty pro jednotku za (dle čl. X) výpočet každý den prodlení A. 1% 500 200 B. 1% 100 neuplatní se C. 5% D. neuplatní se Celková výše smluvní pokuty se určí tak, že celkový počet případů, kdy nebyla splněna míra plnění SLA, vyjádřený v procentech v souladu s čl. XI odst. 5, se (i) vydělí jednotkou pro výpočet, (ii) vynásobí počtem dnů prodlení a (iii) vynásobí výší smluvní pokuty pro jednotku za každý den prodlení. Strana 12 (celkem 22) Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA1 3. V případě prodleni Poskytovatele se splněním závazku uvedeného v 51. VI, o d st 1, poslední odrážka vzniká Nabyvateli nárok na smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den prodlení. 4. V případě nedodržení závazku Nabyvatele uvedeného v čl. VII odst. 1 může Poskytovatel účtovat smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den nesplnění povinnosti Nabyvatele. 5. Zaplacením smluvní pokuty není dotčena nárok oprávněné Strany požadovat po druhé Straně náhradu škody ve výši převyšující smluvní pokutu. Článek XIV Odškodnění za zásah do práv třetích stran 1. ASW, testovací programy, dokumentace a související materiály dle této Smlouvy jsou chráněny právy z duševního vlastnictví, které náležejí Poskytovateli. 2. Vznese-li jakákoliv třetí osoba nárok, že v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle této Smlouvy dochází k neoprávněnému zásahu do práv této třetí osoby, je Nabyvatel povinen Poskytovatele bez prodlení informovat. Poskytovatel podá Nabyvateli neprodleně stanovisko, ve kterém je povinen se zejména vyjádřit k oprávněnosti vznesených nároků a navrhnout další postup. Strany se zavazují spolupracovat při zjednání nápravy. 3. Bude-li soudem čí rozhodčím soudem pravomocně uznán nárok jakékoliv třetí osoby vyplývající z neoprávněného zásahu do jejích práv v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle této Smlouvy, pak se Poskytovatel za podmínek že: a/ Nabyvatel o takovém nároku Poskytovatele vyrozuměl bez zbytečného odkladu poté, co se o něm dozvěděl, b/ poskytl mu v souvislosti s tím veškeré potřebné informace a součinnost, c/ umožnil Poskytovateli se aktivně účastnit soudního nebo rozhodčího řízení na straně Nabyvatele, zejména uplatňovat tvrzení a předkládat důkazy na svou a Nabyvatelovu obranu d/ Nabyvatel bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele neuznal nárok třetí osoby ani s ním neuzavřel soudní či mimosoudní smír zavazuje Nabyvateli: a/ nahradit to, co bude Nabyvatel povinen podle pravomocného rozsudku či nálezu uhradit třetí osobě; b/ nahradit další škodu, která Nabyvateli prokazatelně vznikla, avšak pouze do výše odměny, kterou Nabyvatel Poskytovateli podle této Smlouvy již uhradil; c/ podle svého rozhodnutí a na své náklady • zajistit Nabyvateli oprávnění ASW i nadále užívat; nebo • ASW v nezbytně nutném rozsahu a v přiměřeném termínu upravit nebo nahradit tak, aby byla odstraněna příčina vzniku takového nároku, a aby užívání ASW nebylo podstatným způsobem nepříznivě ovlivněno, • přičemž pokud Poskytovatel zjistí, že ani jedna z těchto dvou možností není realizovatelná, dohodne s Nabyvatelem písemně další postup. 4. Ustanovení bodu 3 se neuplatní v případech, kdy Nabyvatel užíval ASW v rozporu s touto Smlouvou anebo jiným i písemnými ujednáními mezi Stranami. 5. Ustanovení bodu 3 představuje veškeré nároky, které může Nabyvatel vůči Poskytovateli uplatnit v případě, kdy v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle této Smlouvy dojde k neoprávněnému zásahu do práv třetí osoby. Strana 13 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA9 Článek XV Důvěrné informace 1. Pokud není v této Smlouvě uvedeno jinak, žádná ze Stran nesdělí žádné třetí osobě pro jakýkoli účel žádné informace, které tato Strana získá nebo dříve získala v souvislosti s plněním této Smlouvy nebo jejím projednáváním, a které byly označeny za důvěrné (dále jen „Důvěrné informace"). Za Důvěrné informace se považují veškerá ustanovení této Smlouvy. Důvěrné informace však nezahrnují informace, které: a/ jsou v době použití nebo sdělení veřejně dostupné; b/ se stanou veřejně dostupnými (jinak než nepovoleným zveřejněním nebo použitím); nebo d jsou poskytnuty Straně třetí stranou, která má k těmto informacím právo a je oprávněna je zpřístupnit nebo použít. 2. Žádná ze Stran Důvěrné informace neposkytne žádné třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu druhé Strany s výjimkou případů, kdy a/ zveřejnění nebo poskytnutí Důvěrné informace vyžaduje zákon nebo jiný právní předpis nebo je vyžadováno soudem či správním či podobným orgánem b/ Důvěrná informace je poskytována právním zástupcům, účetním, auditorům, odborným poradcům nebo agenturám provádějícím rating ke splnění jejich úkolů, které nejsou v rozporu s účelem této Smlouvy d jde o sdělení informací smluvním partnerům Poskytovatele, a to v rozsahu nezbytně nutném pro účely plnění této Smlouvy 3. Nabyvatel uděluje svolení, aby Poskytovatel vedl záznamy o své činnosti podle této Smlouvy, zejména uváděl Nabyvatele v seznamu zákazníků, vedl záznamy o rozsahu užití softwaru a poskytoval tyto informace svým smluvním partnerům, jsou-li jim i požadovány. 4. Ustanovení tohoto článku nejsou dotčena ukončením platnosti a účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu a zůstávají platná i účinná i po zániku této Smlouvy, nebude-li Stranami dohodnuto jinak. 5. V případě porušení povinnosti plynoucích z tohoto článku Smlouvy je druhá Strana oprávněna účtovat Straně, jež se porušeni dopustila, smluvní pokutu ve výší 10.000,- Kč (deset tisíc korun českých) za každý případ takového porušení. Tím není dotčeno právo na náhradu škody převyšující tuto smluvní pokutu. Článek XVI Doručování 1. Doručování mezi Stranami se uskutečňuje na adresy a další kontaktní údaje uvedené v záhlaví této Smlouvy. Každá Strana má povinnost oznámit do 5 dnů druhé Straně změnu své adresy, popř. jiných kontaktních údajů. V případě neoznámení takové změny jsou rozhodné údaje uvedené ve Smlouvě. 2. Oznámení o udělení dálkového přístupu Nabyvatele k serveru Poskytovatele za účelem stažení - downtoad Licence ASW bude zasláno elektronicky na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c) a považuje se za doručené dnem jeho odeslání. 3. Všechna oznámení a další úkony, které mají za přímý následek vznik práv a povinností (např. odstoupení od Smlouvy uplatnění smluvní pokuty, výzvy k zaplaceni atp.) musí být učiněny v písemné formě a druhé Straně doručeny osobně, kurýrem, doporučeným dopisem, prostřednictvím datové schránky nebo elektronickou poštou se zaručeným elektronickým podpisem. 4. Ostatní oznámení a jiné úkony, které nemají za následek přímý vznik práv a povinností (např. oznámení technické povahy, oznámení o změně kontaktních údajů atp.) mohou být vedle výše uvedených způsobů doručeny běžnou elektronickou poštou na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c). Strana 14 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpore provozu Radnice VERA1 Článek XVII Doba trvání a zánik Smlouvy 1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a uzavírá se na dobu neurčitou. Smlouva nabývá účinnosti dnem 01.07.2011. 2. Trvání této Smlouvy lze ukončit: a/ písemnou dohodou Stran, jejíž nedílnou součástí je i vypořádání vzájemných závazků a pohledávek. bi písemnou výpovědí jedné ze smluvních stran s výpovědní lhůtou v délce 6měsíců, výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po prokazatelném doručení výpovědi druhé smluvní straně. c/ odstoupením od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností jednou ze Stran. 3. Za podstatné porušení povinností Nabyvatele se zejména považuje (i) užívá-li ASW v rozporu s touto Smlouvou a to i přes Poskytovatelem písemné upozornění obsahující výzvu k nápravě, (ii) je-li v prodlení s placením po dobu delší než 90 dnů od data splatností či (iii) v prodlení s plněním jiných závazků delším než 30 dnů, zejména poskytování spolupůsobení podle čl. VII této Smlouvy. 4. Za podstatné porušení povinnosti Poskytovatele se považuje prokazatelné a Poskytovatelem zaviněné prodleni s plněním jeho závazků podle této Smlouvy delším než 60 dnů ode dne poskytnutí podkladů. 5. Dnem zániku této Smlouvy zaniká i Licence k dočasnému užívání. Nabyvatel je povinen nejpozději do 90 dní od tohoto okamžiku přestat užívat ASW a dokumentaci. Ve stejné lhůtě je Nabyvatel povinen předat Poskytovateli veškeré rozmnoženiny ASW, které měl k dispozici, včetně dokumentace, o předání bude sepsán předávací protokol, který obě Strany podepíší. Rozmnoženiny ASW, které nelze předat, je Nabyvatel povinen vymazat nebo podle pokynů Poskytovatele jinak zničit a doložit jejich zničení písemným oznámením; totéž platí obdobně pro vše, co obsahuje Důvěrné informace. 6. Zánikem této Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních pokut, ochrany důvěrných informací a ustanovení týkající se takových práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po ukončení této Smlouvy. Poskytovatel není po ukončení Smlouvy povinen vracet jakékoli částky přijaté od Nabyvatele, ledaže tato Smlouva stanoví výslovně jinak. 7. Po zániku Smlouvy Strany protokolárně provedou inventarizaci veškerých nevypořádaných plnění provedených kdatu, kdy Smlouva zanikla. Závěrem této inventarizace Strany podpisem protokolu odsouhlasí finanční hodnotu doposud nevypořádaného plnění. Veškeré závazky budou vyrovnány nejpozději do 30 dnů po podpisu odsouhlaseného protokolu. Článek XVIII Závěrečná ustanovení 1. Dnem účinnosti této smlouvy se ukončuje platnost Smlouvy o pronájmu a užívání programového vybavení Radnice VĚRA® číslo SWRp/06/35 uzavřené dne a 6.4.2007 a Smlouvy o technické podpoře provozu a užití IS Radnice VĚRA® uzavřené dne 6.4.2007. 2. Právní vztahy výslovně neupravené touto Smlouvou jsou podřízeny právní úpravě obsažené v obchodním zákoníku. 3. Strany této Smlouvy se dohodly, že žádná z nich není oprávněna postoupit svá práva a povinnosti vyplývající z této Smlouvy třetí straně bez předchozího písemného souhlasu druhé Strany. Strana 15 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA9 4. Nabyvatel souhlasí s uváděním názvu své firm y či názvu při propagačních akcích a na propagačních materiálech Poskytovatele. 5. Jakékoli změny, dodatky či zrušení této Smlouvy musí být učiněny v písemné formě. Písemné změny a doplňky této Smlouvy budou provedeny písemnými dodatky s uvedením čísla této Smlouvy, opatřeny pořadovým číslem, datem a podpisy obou Stran. 6. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou její přílohy č. 1 - č. 5. Seznam příloh: Příloha č. 1 Popis ASW - programového vybavení Radnice VĚRA® Příloha č. 2 Základní technická podpora Příloha č. 3 Služby Rozšířené technické podpory Příloha č. 4 Podmínky pro poskytování služby HotLine, HelpDesk a vzdálený přístup Příloha č. 5 Seznam přenositelnosti pro systém Radnice VĚRA® 7. Tato Smlouva je vyhotovena ve čtyřech exemplářích z nichž každý má platnost originálu. Poskytovatel obdrží dva a Nabyvatel rovněž dva výtisky. 8. Tato smlouva byla schválena Radou města Kostelec nad Orlicí dne 1. 8. 2011, číslo usnesení 15/19/2011. 9. Strany prohlašují, že činí tento právní úkon srozumitelně, vážně, určitě a svobodně a na důkaz připojuji své podpisy. Datum: ..^L.. oi oa zón Datum: Poskytovatel: Nabyvatel: VERA, spol. s r. o. Město Kostelec nad Orlicí tng. Jiří Matoušek ------ ^ ---------------- Ing. Jiří Bartoš, starosta Strana 16 (celkem 22) Smlouva o udílení Licence a podpofe provozu Radnice VERA* Příloha č. 1 - Rozsah programového vybavení Radnice VĚRA® Předmět Smlouvy tvoří níže uvedené agendy programového vybavení Radnice VĚRA® provozované na platformě Windows Server 2008. Agendy programového vybavení Radnice VĚRA® Banka Evidence psů Export do účetnictví Fakturace Hrací automaty Komunální odpad Majetek Objednávky Organizace voleb Pokladna Programový manažer Pronájem nemovitého majetku Přestupkové řízení Příjmy Registry Rozpočtové účetnictví S IP O _____________________________________________________ Smlouvy Sociální agenda Spisová služba Volební agenda Výdaje Vymáhání pohledávek Změny obyvatel z centrální evidence Rozhraní CzechPoint Rozhraní CzechPoint KzMU Rozhraní Datové schránky Komfort__________________________ VeraSigner Komfort Strana 17 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA1 Příloha č. 2 - Základní technická podpora dle ČI. III, odst. 1 Služba: 1. Provádění změn ASW vyplývajících z úprav právních předpisů, obecných úprav ASW, rozvoje ASW (aktualizovaná verze ASW). 2. Poskytnutí aktualizovaných verzí ASW k užití Nabyvateli, připravovaných Poskytovatelem v souvislosti se změnou právních předpisů a v rámci dalšího vývoje tohoto produktu, a to v případě řádného uhrazení ceny Základní technické podpory Nabyvatelem, vždy do šedesáti (60) dnů po ukončení vývoje a uvolnění nové verze k distribuci. O aktualizované verzi Poskytovatel vždy písemně informuje Nabyvatele, a to do 15 dnů od jejího uvolnění k distribuci 3. Verze ASW aktualizované v souvislosti se změnami právních předpisů budou Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti příslušného právního předpisu. Pokud právní předpis nabude účinnosti dříve než 60 dnů po uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“ „aktualizované verze“ provedena nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce zákonů 4. Informování o změnách a nových funkcích v aktualizovaných verzích ASW. 5. Průběžná aktualizace dokumentace. 6. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu operačního systému na vyšší verze v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 5 této Smlouvy, a to do šesti (6) měsíců od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel bude zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 5. Ukončení podpory verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení. Aktualizované verze ASW budou Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti příslušného právního předpisu. Pokud právní předpis nabude účinnosti dříve než 60 dnů po uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“ „aktualizované verze“ provedena nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce zákonů. 7. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu databázového systému na vyšší verze v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 5 této Smlouvy, a to do šesti (6) měsíců od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel bude zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 5. Ukončení podpory verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení. 8. Povinnost průběžného upgrade a update ASW podle ustanovení odstavce 6 a 7 se nevztahuje na případy, kdy upgrade produktů třetích stran vykazují takové vlastnosti, které omezují, či znemožňují provoz ASW a jejich vzájemné užívání by proto bylo neslučitelné. 9. Možnost účasti Nabyvatele na schůzkách uživatelů pořádaných Poskytovatelem. 10. Služba HelpDesk. 11. Řešení vzniklých Chyb a připomínek podle či. X této Smlouvy. Strana 18 (celkem 22) Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA* Příloha č. 3 - Sazby za služby Rozšířené technické podpory Služby poskytované v rám ci Jednotka služby ■ Sazba R ozšířené technické podpory Kč za jed n o tku s (bez DPH) Školení Konzultace 1 jednotka - 6 hodin 8 400,- Analýza 1 jednotka - 6 hodin 9 600,- Vzdálený přístup 1 jednotka - 6 hodin 9 600,- ..1 jednotka - 1 hodina 1 500,- Výše uvedené služby budou poskytovány v rozsahu sjednaném osobami oprávněnými k jednání ve věcech technických a provozních uvedených v čl. I bod 6 odst. b/. Nevyčerpaná část roční ceny uvedené v článku V lil bod 2 za poskytování služeb Rozšířené technické podpory se převádí do následujícího kalendářního roku. Poskytovatel se zavazuje dohodnout s Příjemcem její náhradní vyčerpání, nejdéle však do konce prvního čtvrtletí následujícího roku. Strana 19 (celkem 22) Smlouva o udělení Licence a podpore provozu Radnice VERA8 Příloha č. 4 - Podmínky pro poskytování služby HotLine, HelpDesk a vzdálený přístup HotLine VERA : Tel. : Email : hotline@vera.cz Služba HelpDesk Služba HelpDesk je poskytována 24 hodin denně na adrese v Přístup do aplikace bude přidělen po uzavřeni Smlouvy pro každého uživatele Individuelně odpovědným pracovníkem Zhotovitele. Vzdálený přístup Nabyvatel se zavazuje poskytnout a zabezpečit Poskytovateli SSH přístup a vzdálenou správu na plochu z následujících IP adres odborných pracovišť společnosti VĚRA platných v době uzavření této smlouvy. Praha Chlumec nad Cidlinou Brno Pardubice Olomouc detašované pracoviště Kunovice ' Aktuální přístupové IP adresy najdete na webových stránkách společnosti VĚRA na adrese www.vera.cz v sekci pro zákazníky. Strana 20 (celkem 22) Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA® Příloha č. 5 - Seznam přenositelnosti pro systém Radnice VĚRA® (Portlist) Platnost od: 1.1.2011 1. Obsah 1. O bsah............................................................................................ 21 2. Obecné ujednání............................................................................................. 21 3. Poznámky........................................................................................................................................................................................................ 21 3.1. Prostřed! Genero 2 ...................................................................................................................................................................................21 3.2. Prostředí M S SQL S erver..................................................................................................................................................................... 21 3.3. Ověřování nových prostředí..................................................................................................................................................................21 3.4. Ukončení podpory pro produkty firmy SCO G roup.........................................................................................................................21 4. Portlist Radnice V E R A ® ...............................................................................................................................................................................22 2. Obecné ujednání Portlist Radnice VĚRA® udává doporučené kombinace verzi operačních systémů, databázi a aplikačních prostředí, u kterých byla ověřena plná funkcionalita systému Radnice VĚRA®. Doplňující součástí je i technologický portlist ťTechlist), kde jsou uvedeny systémové a technologické omezeni na provoz Informačního systému Radnice VĚRA . Společnost VĚRA, spol. s r.o. (dále jen společnost VĚRA) na základě vývoje technologií a portací databázových strojů na jednotlivé operační systémy doporučuje jako perspektivní systémy založené na platformě MS Windows a Linux RedHat. Společnost VĚRA sleduje trendy vývoje a po ověření portace nabízí aktuální a dostupné verze podporovaných technologií. 3. Poznámky 3.1. Prostředí Genero 2 V souladu s trendem vývoje firmy Four J's i společnost VĚRA od distribučního sestavení Informačního systému Radnice VĚRA® verze 13.5 přešla na podporu nového prostřed! Genero 2. Distribuční sestaveni aplikací s nižším číslem než 13.5 pro starší prostřed! Genero v. 1.3x nejsou dále udržovány a rozvíjeny. Souběžný provoz obou prostředí vzhledem k rozdílnosti verzi není možný. Přístup k upgrade na novou verzi Genero 2 i k následným aktualizacím mají všichni zákazníci s platnou technickou podporou od firmy Four J'$ pro prostředí Genero. 3.2. Prostředí MS SQL Server Podpora databáze Microsoft SQL Server patří mezi nově podporovaná databázová prostředí. Při přechodu na tuto databázovou platformu u stávajících zákazníků s plným nasazením Informačního systému Radnice VĚRA® doporučujeme postup přechodu zkonzultovat s Vaším projektovým manažerem, 3.3. Ovéřování nových prostředí Společnost VĚRA připravila a uvedla podporu nové verze operačního systému Red Hat Enterprise Linux 5 (RHEL 5) ve spojitosti s Oracle 10g a novou databází Informix IDS v. 11. 3.4. Ukončení podpory pro produkty firmy SCO Group Podpora pro SCO UnixWare bude ukončena k 31.12.2008, pro SCO Open Server byla podpora ukončena k datu 30.06.2008. Operační systémy společnosti SCO Group jsou ze strany společnosti VĚRA plně podporovány do uvedených termínů, ale jelikož pro tyto klony nejsou ze strany databázových výrobců portovány poslední verze databázových strojů, společnost VĚRA je nepovažuje za perspektivní a jejich nákup už delší dobu nedoporučovala. Společnost VĚRA po tomto terminu nebude na těchto platformách provádět testováni a rozvíjeni funkčnosti. Obecné: Sledujte prosim dostupnost konkrétních databázových prostředí pro jednotlivé verze operačních systémů. Příklad: IDS v. 11.5 není dostupný pro RedHat 3.0 a podobně. Aktuální informace naleznete u výrobců databázových prostředí. Strana 21 (celkem 22) 4. Portlist Radnice VERA® Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA’ Radnice VERA®1, serverová část Microsoft Windows Server 2008 Operační systém Microsoft Windows Server 2003 Red Hat Enterprise Linux Databázová prostředí Informix IDS 11.x Informix IDS 10.x Nekomerční databázová prostředí Informix IDS 9.x Oracle 11 g Databáze * Grafické uživatelské prostředí Oracle 10g Databáze Prostředí Java Oracle 9i Databáze Java servlet container Microsoft SQL Server 2008 Webový server Microsoft SQL Server 2005 Microsoft SQL Server 2008 Express * Radnice VERA"5, klientská část Microsoft SQL Server 2005 Exprès * Operační systém Oracle Database 10g Express Edition * Grafické uživatelské prostředí Four J’s Genero BDL v, 2.11.16 Prostředí Java Java SE Runtime Environment verze 1.6 Microsoft .NET Framework Apache Tomcat 6.x Převod do PDF formátu T Apache HTTP Server 2.0.x Internetový prohlížeč j Microsoft Internet Information Services (IIS) Textový editor Microsoft Windows 7, Vista, XP Linux Desktop Client glibc 2.3 a vyšší* Genero Desktop Klient 2.11.13 Java SE Runtime Environment verze 1.6 Verze 3.5 sp 1 a vyšší * PDF Creator 0 .9 .8 .-1 .0 .1 * IE 7.0, FireFox 3.5.x nebo vyšší Microsoft Office 2003 a vyšší OpenOffice 3.2 a vyšší #SED 01.01.2011 Strana 22 (celkem 22)