Textová podoba smlouvy Smlouva č. 108065: licenční smlouvy - Licence - Programové vybavení Radnice VERA -

Příloha 77_2011_AN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA

   o udělení Licence k užití formou pronájmu a podpoře provozu
                    Programového vybavení Radnice VĚRA®
                                      číslo SWRp/11/62

Smluvní strany:    VĚRA, spol. s r. o.
(1) Poskytovatel:

                   se sídlem Praha 6 - Vokovice, Lužná 2

                   kontaktní adresa: Klicperovo náměstí 39, 503 51 Chlumec n. C.

                   zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem

                   v Praze v oddílu C, vložka 34140

                   IČ                     : 62587978

                   DIČ                    : CZ62587978

                   kontaktní tel.

                   kontaktní fax

                   bankovní spojení : Česká spořitelna, a. s.

                   jednající              jednatelem Ing. Jiřím Matouškem

a

(2) Nabyvatel:     Město Kostelec nad Orlicí

                   se sídlem Palackého nám. 38, 517 41 Kosteiec nad Orlici

                   IČ                     00274968

                   DIČ                    CZ00274968

                   kontaktní tel.         494 321 551

                   kontaktní fax          494 321 295

                   zastoupený             starostou Ing. Jiřím Bartošem

(dále označovány společně jako „Strany")

                                                           Článek I
                                                  Základní ustanovení

1. Strany se v souladu s ustanovením § 262 odst. 1 zákona č. 513/1991 Sb., obchodního
     zákoníku, ve zněni pozdějších předpisů („obchodní zákoník") dohodly, že rozsah a obsah
     vzájemných práv a povinností z této Smlouvy vyplývajících se bude řídit příslušnými
     ustanoveními obchodního zákoníku a zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o
     právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění
     pozdějších předpisů („autorský zákon").

2. Strany prohlašují, že údaje uvedené v záhlaví Smlouvy jsou ke dni uzavření Smlouvy
     pravdivé. Strany se zavazují, že jakékoliv změny těchto údajů oznámí bez prodlení druhé
     Straně. Strany prohlašují, že osoby podepisující tuto Smlouvu jsou k tomuto úkonu
     oprávněny.

3. Předmět technické podpory jakož i návrh, vývoj a testování provádí Poskytovatel dle
     systému managementu jakosti ISO 9001:2008.

4. Poskytovatel prohlašuje, že je v souladu s autorským zákonem oprávněn vykonávat
     majetková autorská práva k A S W (jak je tento pojem definován níže), anebo že je
     z jiného právního důvodu oprávněn udělit k němu Nabyvateli licenci a poskytovat plnění
     podle této Smlouvy.
                                        Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA'

5. OPRÁVNĚNÉ OSOBY

a/ Osoby oprávněné k jednání ve smluvních vztazích :

za Nabyvatele:      Ing. Jiří Bartoš
                    starosta

za Poskytovatele: Ing. Jiří Matoušek
                              jednatel

b/ Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických a provozních :

za Nabyvatele:      Martin Rýdel
za Poskytovatele:   inform atik
                    tel.: 724 132 220, 606 628 005
                    e-mail: mrydel@muko.cz
                    Václav Bareš
                    projektový manažer
                    te l.:__ : : : n ;
                    e-m ail:;

                    Ing. Milan Seidler

                    ředitel Sekce řízení projektů

                    te l.:'

                    e-mail: i           ~ ______

c/ Kontaktní e-mail Nabyvatele pro prokazatelné doručování oznámení dle
     ustanovení čl. XVI bod 2 a 4: informatici@muko.cz

                                                          Článek II
                                                      Výklad pojmů

Níže uvedené pojmy mají pro účely Smlouvy dále uvedený význam:

„ASW“ nebo také „Programové vybavení Radnice VĚRA®"
Modulární počítačový systém Poskytovatele ve verzi aktuální ke dni podpisu Smlouvy, který
tvoří jádro systému, finanční, majetkové, správní a organizační agendy - počítačové
programy (moduly) specifikované v Příloze č.1. Skladbu modulů je možné po dobu trvání
Smlouvy měnit podle potřeb Nabyvatele, tyto skutečnosti jsou specifikovány vždy v dodatku
Smlouvy.

„Dokumentace“
Uživatelské a instalační příručky poskytované Nabyvateli, dostupné v elektronické podobě
(na adrese https://download.vera.cz/download). které obsahují návod k užívání ASW.

„Koncový uživatel“
Zaměstnanec Nabyvatele, který má prostřednictvím jím užívané Pracovní stanice
kontrolovaný přístup do ASW.

„Licence“
Oprávnění udělené Poskytovatelem Nabyvateli k výkonu práva užít ASW v rozsahu a
způsobem stanoveným v této Smlouvě.

„Dočasné užití ASW“
Poskytnutí ASW formou pronájmu po dobu platnosti Smlouvy.

n

                               Strana 2 (celkem 22)
                                                                                                           Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA®

 Operační systém“
 Systém potřebný k provozování ASW u Nabyvatele, specifikovaný v příloze č. 5. Operační
 systém není součástí ASW a jde o Software třetích stran.
 „Pracovní doba“
 Doba v pracovní dny od 8 hodin do 17 hodin.
 „S m louva“
 Tato Smlouva o udělení Licence k Programovému vybavení Radnice VĚRA® včetně jejích
 příloh po dobu platnosti této Smlouvy.
 „Software“
 Programové vybavení počítače, kterým se zejména rozumí ASW, Operační systém a
 případně další Software Třetích stran, který je podle vstupní analýzy potřebný k provozováni
 ASW.
 „Software Třetích stran"
 Programové vybavení počítače jehož majetková autorská práva vlastní Třetí osoba, jedná
 se zejména o další programové vybavení potřebné k provozování ASW.
  „Aktualizovaná verze"
 Poslední verze ASW určená Poskytovatelem k distribuci.
 „Podporované verze"
 Poslední dvě po sobě následující verze ASW (t.j. Aktualizovaná verze a předcházející). Verzí
se pro účely této Smlouvy rozumí upgrade ASW, který je označován číslem ve formátu X.Y.
 Poslední verze je vyjádřena číslem uvedeným na pozici „Y".
„Testovací prostředí“
Samostatná instalace ASW uvedeného v Příloze č. 1 u Nabyvatele určená výhradně pro
účely ověření funkcionality, případné ověření jiných vlastností ASW v rozsahu dle dohody
s Poskytovatelem. Tato instalace není určena pro „živé" užívání ASW v provozu Nabyvatele.
„Technická podpora“
Činnosti Poskytovatele poskytované Nabyvateli v rozsahu podle této Smlouvy po
zprovoznění a předání ASW.
„Základní technická podpora“
Technická podpora ve specifikaci dle Přílohy č. 2.
„Rozšířená technická podpora"
Soubor služeb poskytovaných Nabyvateli dle Přílohy č. 3
„Help Desk"
Komplex služeb, poskytujících poradenství s využitím všech dostupných komunikačních
prostředků, prostřednictvím specializované aplikace HelpDesk portál, elektronické pošty,
telefonu (dále služba Hotline), faxu, pošty nebo osobním doručením, realizovaných na bázi
komunikace mezi Poskytovatelem a Nabyvatelem, a to ve vazbě na Garantovanou úroveň
servisních služeb (SLA) pouze pro osoby Nabyvatele, které úspěšně absolvovaly Školení
organizované Poskytovatelem. Pokud řešení přesáhne celkovou dobu trvání 1 hodiny a
důvod požadavku na HelpDesk není zaviněn ASW nebo zaměstnancem Poskytovatele, je
toto řešení poskytováno jako placená služba, definovaná výčtem „Doprovodných služeb“ .
Tato služba se nevztahuje na návrhy Nabyvatele v rámci jeho možnosti, podávat
Poskytovateli náměty a pňpomínky.
„Hotline“
Služba pro telefonickou podporu při řešeni požadavků Nabyvatele souvisejících s provozem
a funkčností ASW. Veškeré úkony v rámci této služby jsou zaznamenány v evidenci služby
HelpDesk portál. Tato služba je dostupná v Pracovní době.
„Chyba"
Stav, kdy ASW vykazuje funkční vlastnosti, které jsou v rozporu s poskytnutou Dokumentací,
a to včetně Seznamu změn k aktualizacím ASW (tj. stav, kdy po provedení aktualizace ASW
taková aktualizace neodpovídá příslušné Dokumentaci včetně Seznamu změn).

                                                                  Strana 3 (celkem 22)
                                                     Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA®

„Rozdílové školení"

Rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti:

•  s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti;

•  se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů.

Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze     agendy.

Rozdílové školení je obvykle prováděno hromadně formou přednášky.

Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální.

„Distanční rozdílové školení"

Distanční rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti:

•  s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti;

•  se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů.

Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze agendy.

Rozdílové školení je obvykle prováděno distančně, formou virtuální prezentace příslušných

změn, s možností zpětné vazby od uživatele ke školiteli.

Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální.

„Doprovodné služby“
Doprovodnými službami se pro účely této Smlouvy rozumí služby, které jsou poskytovány
nad rámec Základní a Rozšířené technické podpory na základě objednávky Nabyvatele.

Specifikace Doprovodných služeb je uvedena v následující tabulce :

Pojem                Popis definice
Školení
                     Školením se rozumí souvislý vvklad Droblematikv nebo ieií ucelené
Konzultace           části řízený školitelem a demonstrovaný na zkušebním příkladu.
                     Struktura a náplň školení je předem stanovena pro každou agendu.
Akreditované         Každý typ školení má podle náročnosti a místních podmínek
školení              doporučen optimální počet školených osob.
                     Součástí školení je praktický trénink školených činností na
Telefonická          zkušebním příkladu.
konzultace
                     Konzultace je poskytování odpovědí na dotazy zákazníka a
                     koncepční pomoc v souvislosti s užíváním agend ASW

                           • konzultace před zahájením provozu agendy (např.
                                 konzultace k postupu zavádění)

                           • konzultace během provozu agend (např. doplňující funkce,
                                 nadstavby, pomoc s obtížnějšími situacem i,...)

                     Konzultace obvykle navazuji na školení, doplňují a prohlubují
                     znalosti uživatele.

                     Akreditované školení je akreditovaný vzdělávací program
                     průběžného vzdělávání dle ustanovení § 31 odst. 5 zák. č.
                     312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o
                     změně některých zákonů. Forma a obsah školení je akreditována
                     Ministerstvem vnitra České republiky. Lektoři akreditovaných
                     školení jsou pro odbornou oblast jmenováni taktéž Ministerstvem
                     vnitra České republiky.
                     Poskytování odpovědí na dotazy Nabyvatele a koncepční pomoc
                     v souvislosti s užíváním agend ASW prováděná telefonickou formou
                     mezi Proškolenou osobou Nabyvatele a Poskytovatelem a to nad
                     rámec Hotline po předchozím upozornění Poskytovatele.
                     Jde o odpovědi na více dotazů současně nebo v několika na sebe
                     navazujících telefonických spojeních.

                               Strana 4 (celkem 22)
                                      Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA8

 Konzultační den   Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem
 (společný)        konzultace odborných záležitostí z předem definované odborné
 Hromadné školení  oblastí.
 (společné)
 Odborné dny       Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem školení
 Vzdálený přístup  dané odborné záležitostí.

Analýza            Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem jednání
                   o předem definované odborné problematice z oblasti řešené
Poradenská         Nabyvatelem formou přednášky Poskytovatele a diskuse k tématu.
metodická pomoc
                   Servisní zásah provedený připojením z pracoviště Poskytovatele do
Instalace
Pohotovost         informačního systému („IS") Nabyvatele prostřednictvím vzdálené
systémového
technika           plochy.

                   Takto lze provést

                   •        servisní zásah systémového technika,

                   •        analýzu situace a následnou odpověď na dotaz nebo

                   telefonickou konzultaci konzultantem nebo metodikem,

                   •        detekci chyby v datech a její nápravu zaměstnancem

                   Poskytovatele,

                   •        resp. jiné operace vyžádané Nabyvatelem nebo nabídnuté

                   Poskytovatelem a Nabyvatelem schválené.

                   Vzdálený přístup je prováděn vždy podle pravidel pro připojení

                   dohodnutých v Příloze č. 4 a za současného zachování plné

                   bezpečnosti IS Nabyvatele.

                   Analýza požadavků, procesů a potřeb uživatele. Stanovení cílů a
                   prostředků k jejich dosažení, definice vazeb uvnitř i vně systému a
                   způsoby jejich zajištění.
                   Návrh funkčností pracovních postupů a způsobů použití funkcí a
                   výsledků ASW.
                   V závislosti na rozsahu analyzované oblasti může být součástí také
                   etapové zavádění ASW, přesný harmonogram práce, stanovení
                   kontrolních mechanizmů a určení milníků v Projektu realizace.

                   Poradenská a metodická pomoc spočívá v poskytování odborných
                   rad a informací souvisejících s právními předpisy a se správnými
                   metodickými pracovními postupy. Jedná se o tvorbu analýz a
                   koncepčních dokumentů z různých odborných oblastí, tvorbu
                   interních normativních aktů (řád spisové služby, směrnice tajemníka
                   pro různé oblasti, atd.). Dále se jedná o kvalifikované odborné
                   konzultace, které se týkají optimálního uspořádání činností u
                   Nabyvatele pro efektivní využívání softwarových nástrojů v souladu
                   s právními předpisy pro dané odborné oblasti.

                   Implementace ASW či jiného software do hardware, jeho správné
                   nastavení, zadání a nastavení parametrů, vytvoření datových
                   struktur a uvedení do provozuschopného stavu. Hardware musí
                   splňovat technické parametry definované Poskytovatelem.

                   Zajištění služby systémového technika v mimopracovní dobu,
                   případně dny pracovního volna a klidu. Dostupnost systémového
                   technika pro zaměstnance Nabyvatele je zajištěna předáním
                   telefonního čísla, e-mail adresy nebo jiného odkazu tak, aby doba
                   odezvy prvního kontaktu nepřesáhla 20 minut. V rámci této služby je
                   zahrnuta pohotovost a čas strávený řešením dotazu nebo
                   požadavku maximálně do času 15 minut. Čas strávený nad tuto

                            Strana 5 (celkem 22)
                  Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA®

Asistence         základní taxu je účtován standardními ceníkovými sazbami, je-li
konzultanta u     práce prováděna v mimopracovní dobu, je účtována s přirážkou
Nabyvatel         50%.

Preventivní       Na základě požadavků Nabyvatele Poskytovatel poskytuje asistenci
systémová údržba  zaměstnanců Poskytovatele na pracovištích Nabyvatele v době, kdy
(profylaxe)       zaměstnanci Nabyvatele budou s využitím ASW uskutečňovat
                  zpracování dat.
Zakázkové úpravy
ASW               Provedení preventivní kontroly systému, databázových tabulek,
                  systémových vazeb, dat v nich, kontrola a čištění systémových a
                  aplikačních logů a jednoduché opravy a nastavení systému
                  zajišťující optimální Chod „Informačního systému Nabyvatele“
                  v rozsahu max. 4 hodin. Profylaxe je prováděna zásahem
                  systémového technika Poskytovatele na pracovišti Nabyvatele nebo
                  vzdáleným přístupem.

                  Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě
                  formalizovaných požadavků Nabyvatele odsouhlasených
                  Poskytovatelem, které mění nebo přidávají funkčnost ASW a nejsou
                  v rozsahu „Legislativní úpravy ASW ‘, „Rozvoj ASW“, „Obecné
                  úpravy ASW.

„Nadstandardní služby“
služby poskytnuté nad rámec této Smlouvy v souladu s či. XI Smlouvy.

„Legislativní úpravy ASW"
Úpravy ASW vyplývající z obecně závazných právních předpisů (tzv. legislativní upgrade)
provedené Poskytovatelem.

„Rozvoj ASW
Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě vlastního metodického rozvoje.

„Obecné úpravy ASW“
Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě formalizovaných požadavků Nabyvatele
ve shodě s požadavky ostatních uživatelů ASW, odsouhlasených Poskytovatelem v souladu
s konsensuálními požadavky Nabyvatele, přičemž z povahy těchto úprav ASW vyplývá, že
mohou být využívány i ostatními uživateli ASW (obecně požadované úpravy).

„Portlísť
Seznam přenositelnosti ASW.

„Servisní lisť
znamená písemný záznam o poskytnutých Doprovodných službách nebo Nadstandardních
službách (předávací protokol služby).

                                                          Článek III
                                                   Předmět Smlouvy

1. Předmětem této Smlouvy je poskytnutí ASW Nabyvateli formou nájmu v rozsahu dle
        Přílohy č. 1 a udělení Licence Nabyvateli k dočasnému užívání ASW po dobu platnosti
       Smlouvy.

2. Poskytování služby Základní technické podpory v rozsahu uvedeném v Příloze č. 2

3. Poskytování služby Rozšířené technické podpory v rozsahu uvedeném v Příloze č. 3

4. Poskytovatel se dále zavazuje po dobu platnosti této Smlouvy na základě
       Poskytovatelem akceptovaných objednávek poskytovat další Doprovodné služby
       v souladu s čl. II, v rozsahu požadavků a specifikací uvedených v objednávce
       Nabyvatele za ceníkové oeny Poskytovatele, platné v době provedení služby.

5. Poskytovatel není povinen plnit své povinnosti vyplývající pro něj z ustanovení bodu 1
       tohoto článku ve vztahu k jiným než Podporovaným verzím.

                  Strana 6 (celkem 22)
                                                                                                          Smlouva o udělení Licence a podpoře provozu Radnice VERA*

                                                           Článek IV
                                     Dodání Software, termín a místo plnění
 1. Software (rozuměno ASW a případně Software Třetích stran) bude Nabyvateli dodán
         do 14 dnů od podpisu této Smlouvy,
 2. Dodáním se rozumí udělení přístupu k serveru Poskytovatele, z něhož může Nabyvatel
         získat licenční čísla a instalační software pomocí dálkového přístupu (tzv. stažením -
         download).
 3. Poskytovatel se zavazuje poskytovat služby Nabyvateli v termínech sjednaných mezí
         oprávněnými zástupci ve věcech technických a provozních.
 4. Poskytovatel je oprávněn prodloužit termín poskytnutí služby v případě nedodržení
        závazků Nabyvatele podle čí. VII a dále z důvodu vlivu okolností vylučujících
        odpovědnost dle § 374 obchodního zákoníku. V těchto případech není Poskytovatel
        v prodlení s dodáním služeb Nabyvateli.
 5. Místem plnění je sídlo Nabyvatele Palackého nám. 38, 517 41 Kostelec nad Orlicí a
        jeho detašovaná pracoviště, pracoviště Poskytovatele a další místa určená
        Poskytovatelem.

6. Poskytovatel je oprávněn pozastavit poskytnutí služby Nabyvateli bez náhrady, pokud
        bude Nabyvatel v prodlení s plněním jakéhokoliv peněžitého dluhu podle této Smlouvy
        delším než 90 dnů, a to až do doby jeho úplného uhrazení.

7. Nabyvatel bere na vědomí, že zdrojové kódy k Software mu nejsou poskytovány a že si
        Poskytovatel (případně oprávněné třetí osoby) ponechává veškerá práva k nim, a že
        jsou (včetně datového modelu) součástí jeho obchodního tajemství.

                                                           Článek V
                                                            Licence

1. Ve smyslu § 46 a násl. autorského zákona a příslušných ustanovení obchodního
        zákoníku Poskytovatel uděluje Nabyvateli oprávnění k výkonu práva ASW užít, a to
        v rozsahu stanoveném dále touto Smlouvou (dále jen „Licence“).

2. Licence je udělena Nabyvateli jako nevýhradní, časově omezená po dobu platnosti této
        Smlouvy. Udělená licence umožňuje, aby Nabyvatel ASW užíval na neomezeném
        počtu pracovních stanic v místě plnění. Rozsah Licence je stanoven v Příloze č. 1
        k této Smlouvě. Nabyvatel se zavazuje, že ASW budou užívat pouze Koncoví uživatelé
        s potřebnou kvalifikací, kteří absolvovali školení provedené Poskytovatelem.

3. Bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele není Nabyvatel oprávněn Licenci
        postoupit třetí osobě ani třetí osobě poskytnout oprávnění tvořící Licenci (udělit
        podlicencí), a to ani z části.

4. Licence nabývá účinnosti poskytnutím licenčních čísel Nabyvateli v elektronické
        podobě na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v či. I bod 6 c). Poskytovatel se
        zavazuje tato čísla Nabyvateli poskytnout do 14 dnů po podpisu této Smlouvy.

5. Licence se vztahuje ve stejném rozsahu též na dokumentaci a dodané aktualizované
        verze a změny ASW poskytnuté Nabyvateli Poskytovatelem v rámci poskytování
        Doprovodných služeb a Základní technické podpory.

6. Poskytnutý ASW a dokumentace nesmějí být nad rámec Licence rozmnožovány ani
       zpřístupněny třetím osobám. Nabyvatel není oprávněn k úpravám, změnám,
       zpracování ani jiným zásahům do ASW. Nabyvatel není oprávněn software rozebírat,
       dekompilovat ani zpětně překládat za účelem získání zdrojového kódu. Nabyvatel je
       oprávněn pořídit pouze jednu záložní kopii ASW.

7. Nabyvatel se zavazuje užívat Software Třetích stran v souladu s licenčními
       podmínkami a dalšími ujednáními nositelů práv k takovému software.

8. Poskytovatel je oprávněn kontrolovat dodržování podmínek Licence Nabyvatelem. V
       rámci výkonu tohoto oprávnění může Poskytovatel zejména kdykoli osobně po
       předchozím písemném oznámení a v Pracovní době zkontrolovat, zda Nabyvatel užívá

                                                                 Strana 7 (celkem 22)
                                                                                                        Smlouva o udělení Licence a podpoře provozu Radnice VERA®

        ASW v souladu s Licencí. Nabyvatel se zavazuje, že učiní vše potřebné a zajistí, aby
        Poskytovatel mohl tuto kontrolu provést, zejména mu umožní vstup do svých prostorů
        a přístup k Pracovním stanicím, a tak i ASW, jakož I jinému hardwaru a softwaru.
9. Každé užití programového vybavení ASW Nabyvatelem nad rámec Licence vyžaduje
        předchozí písemný souhlas Poskytovatele.
 10. V případě užívání ASW Nabyvatelem nad rámec Licence (tj. užívání agend, které
        nejsou součástí nájmu dle Přílohy č. 1 této Smlouvy) anebo jinak v rozporu s ní vzniká
        Poskytovateli právo na smluvní pokutu, která odpovídá dvojnásobku licenční odměny
        za neoprávněně užívané agendy, kterou by Nabyvatel za normálních okolností byl
        povinen uhradit za získaní Licence k dočasnému užívání, potřebné k takovému užití.
        Tato licenční odměna se určí podle aktuálních ceníků a podmínek Poskytovatele. Tato
        částka bude vyúčtována Nabyvateli jako smluvní pokuta, který je povinen ji uhradit
        stejným způsobem jako odměnu podle čl. V lil této Smlouvy. Tím nejsou dotčena další
        práva, která Nabyvateli náleží podle této Smlouvy anebo vyplývají ze zákona, zejména
        § 40 autorského zákona.

                                                          Článek VI
                                        Práva a povinnosti Poskytovatele

1. Poskytovatel se zavazuje:
        • provádět činnosti uvedené ve Smlouvě ve sjednaných termínech,
        • veškeré získané informace používat výhradně pro účely plnění této Smlouvy,
        • vést záznamy o provedené práci formou Servisních listů vystavených po realizaci
             práce; Servisní listy budou potvrzeny oprávněnou osobou Nabyvatele, za pracovní
             protokol se považuje Nabyvatelem podepsaný Servisní list,
       • oznámit Nabyvateli uvolnění nové verze dle Přílohy č. 2,
       • garantovat Základní technickou podporu Podporovaných verzí,
       • v případě významné změny uživatelského ovládání ASW pří přechodu na nové
            verze provést vyškolení zaměstnanců Nabyvatele,
       • k dodání aktualizovaných verzí ASW zahrnujících úpravy právních předpisů.
            V případě nedodržení tohoto závazku může Nabyvatel účtovat smluvní pokutu dle
            čl. XIII, bod 3.

       Poskytovatel má právo:

       • vyžadovat součinnost Nabyvatele nezbytnou pro plnění dle této Smlouvy.
2. Poskytovatel je oprávněn plnit povinnosti vyplývající z této Smlouvy též prostřednictvím

       třetích osob.
                                                         Článek VII

                                         Práva a povinností Nabyvatele

1. Nabyvatel se zavazuje:
    • zabezpečit pro ASW odpovídající provozní prostředí specifikované v Dokumentaci
         Poskytovatele, zejména dle Přílohy č. 5.
    • zajistit předání dokumentace, informací, dat nezbytných k plnění předmětu Smlouvy,
    • umožnit zaměstnancům Poskytovatele vstup na pracoviště Nabyvatele v individuálně
         předem sjednaných termínech,
    • poskytnout Poskytovateli součinnost při instalaci ASW,
    • zajistit přítomnost pověřených osob Nabyvatelem, pokud je to vyžadováno
         Poskytovatelem, a to i po pracovní době, pokud je to nezbytné k plnění předmětu
         Smlouvy,
    • určit osobu, která bude zajišťovat chod ASW jako jeho správce, případně správce
         jednotlivých podsystémů,

                                                                Strana 8 (celkem 22)
                                                                                                          Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA*

      • instalovat Aktualizované verze,
      • používat po dobu platnosti této Smlouvy poslední verzi ASW nebo Podporovanou

           verzi, na platformách uvedených v Příloze č. 5. Nedodrží-li Nabyvatel tento závazek,
           není Poskytovatel povinen poskytovat podporu a údržbu ASW.
      • poskytovat Poskytovateli další potřebnou součinnost při plnění této Smlouvy.
      • v nezbytném rozsahu předávat Poskytovateli věci a informace, které Poskytovatel
           potřebuje ke splnění svých závazků ze Smlouvy a to v předem dohodnutých termínech
      • zaplatit Poskytovateli za služby poskytované v rozsahu stanoveném touto Smlouvou
           dohodnutou oenu

 2. Nabyvatel má právo :
        • předem konzultovat nákup nových hardwarových a softwarových prostředků s
                Poskytovatelem, pokud mají jakýkoliv vztah kASW a nejsou specifikovány
                v Příloze č. 5.

 3. V rámci Základní technické podpory systému má Nabyvatel nárok na poskytování
        aktualizací v rozsahu Legislativní úpravy ASW, Obecné úpravy ASW a Rozvoj ASW
        v rozsahu zakoupených licencí ve specifikaci dle aktualizované Dokumentace.
        Případné vícepráce potřebné k zavedení rozšířené funkcionality, požadované
        Nabyvatelem nad rámec výše uvedených aktualizací, nejsou součástí Základní
        technické podpory systému, ale budou realizovány buď v rámci Rozšířené technické
        podpory nebo hrazeny v rámci Doprovodných služeb. Provedení víceprací nad rámec
        Rozšířené technické podpory musí být písemně předem schváleno Nabyvatelem
        včetně jejich ceny, jinak nemohou být Poskytovatelem účtovány a v takovém případě
        se má za to, že se nejedná o vícepráce, ale o součást Základní technické podpory.

                                                         Článek Vlil
                                                              Ceny

1. Roční cena za udělení Licence ASW k užití formou pronájmu včetně Základní technické
        podpory (dle čl. III bod 1-2) činí:
               Cena bez D P H .......................................................... 395 0 0 0 ,-Kč
                DPH 20%.................................................................... 79 000,- Kč
               Cena celkem včetně D P H ...................................... 474 000,- Kč

2. Roční cena za poskytování Rozšířené technické podpory (dle čl. III bod 3) činí
               Cena bez D P H .......................................................... 75 000,- Kč
               DPH 2 0 % .................................................................. 15 000,- Kč
               Cena celkem včetně D P H ...................................... 90 000,* Kč.

3. Strany se dohodly, že dojde-li v průběhu plnění předmětu smlouvy ke změně zákonné
       sazby DPH, bude Poskytovatel od okamžiku nabytí účinnosti změny zákonné sazby
       DPH účtovat platnou sazbu DPH. O této skutečnosti není nutné uzavírat dodatek k této
       Smlouvě.

4. Cena za poskytnutí samostatně objednaných Doprovodných služeb, školení či jiných
       služeb bude účtována fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce
       na základě Servisního listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výši stanovené podle ceníku
       Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den
       poskytnutí služby.

5. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku
       Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb.

                                                                 Strana 9 (celkem 22)
                                                                                           Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA6

                                                          Článek IX
                                                   Platební podmínky

1. Nabyvatel se zavazuje k úhradě cen dle článku III bod 1-2 ve čtyřech čtvrtletních
        splátkách ve výši 1/4 roční ceny, a to na základě daňových dokladů vystavených vždy
        do 15. dne prvního měsíce každého kalendářního čtvrtletí. Dnem zdanitelného plnění je
        datum vystavení daňových dokladů.

2. Cena za poskytnutí dalších samostatně objednaných Doprovodných služeb bude
        fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce na základě Servisního
        listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výší stanovené podle ceníku Poskytovatele platného
        v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den poskytnutí služby.

3. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku
        Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Fakturována bude podle skutečně
        provedené práce na základě Servisního listu případně Předávacího protokolu
       potvrzeného Nabyvatelem, pokud se obě Strany nedohodnou jinak. Dnem zdanitelného
       plnění je den poskytnutí služby.

4. Faktury budou splatné do čtrnácti (14) dnů ode dne doručení a uhrazeny
       bezhotovostním převodem ve prospěch bankovního účtu Poskytovatele uvedeného
       v záhlaví faktury. Faktury se považují za zaplacené připsáním příslušné částky ve
       prospěch bankovního účtu Poskytovatele.

5. Ceny uvedené v čl. III bod 1-2 mohou být Poskytovatelem v každém roce platnosti této
       Smlouvy upravovány v souladu s oficiální mírou inflace definovanou Českým
       statistickým úřadem. Tato úprava o definovanou inflaci se promítne každoročně do
       faktury vystavené v lednu příslušného roku jako změna ceny.

6. Případné změny cen Poskytovatele mimo režim inflace musí být ujednány formou
       písemného Dodatku k této Smlouvě podepsaného oběma Stranami.

                                                         Článek X
                                     Řešení vzniklých Chyb a připomínek
1. Připomínky a Chyby je Nabyvatel povinen prokazatelně uplatňovat prostřednictvím
       služby HelpDesk s uvedením závažnosti problému, popisu Chyby a kdy a za jakých
       okolností se Chyba vyskytla, popisu předchozích kroků a ostatních vstupů. Nabyvatel
       dále uvede požadavek na odstranění Chyby nebo řešení připomínky. Doba zahájení
       řešení vedoucí k odstranění Chyby a způsob řešení jsou určeny podle závažnosti
       Chyby podle tabulky níže.

                                                        Doba zahájení jDoba vyřešení Míra

Závažnost  Definice závažnosti Chyby                    řešení (od                    plnění                                                          Řešeni
Chyby                                                                                                                                                 a, b
A          Provoz systému je zcela zastaven.            nahlášení)                    SLA                                                             a, b
           Důležitá funkce systému je narušena - hrozí                                                                                                a, b,
           škoda.                                       24 hodiny      48 hodin       95%                                                             b, c,
                                                        v pracovních   v pracovních
                                                        dnech          dnech od
                                                                       nahlášení

B          Provoz je omezen, ale Činnosti mohou         48 hodin       Jio
                                                        v rámci        pracovních
           pokračovat po určitou dobu ve formě          pracovní doby  dní            80%

           náhradního řešení problému - jin á cesta“.

C          Provoz je problémem ovlivněn, ale může       72 hodin       30 pracovních

           pokračovat jiným způsobem.                   v rámci        dní            65%

                                                        pracovní doby

D          Námět na rozvoj IS                           14 pracovních  60 pracovních
                                                        dnů            dnů
                                                                                      65%

                               Strana 10 (celkem 22)
                                                                                                          Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA"

 2. Řešením se ve smyslu této Smlouvy rozum í:

         a/ Odstranění Chyby aplikace nebo lokalizace jiné závady mimo vliv Poskytovatele
                 (např. závada hardware). Opravy Chyb ASW bude provádět Poskytovatel do
                Aktualizované verze,

         b/ Poskytnutí přijatelného náhradního řešení problému,

         cl Poskytnutí informace o akceptování/neakceptování námětu k zapracování do
                budoucích verzí.

 3. Poskytovatel řeší nahlášené Chyby a připomínky dle priorit dohodnutých mezi
        oprávněnými osobami a podle závažnosti Chyby stanovené v bodě 1 tohoto článku.
        Poskytovatel má výhradní právo stanovit, zda nahlášené události jsou Chybou ASW a
        jaká je její závažnost, či pouze připomínkami nebo námětem na rozvoj ASW.
        Závažnost Chyby nahlášené Nabyvatelem může být Poskytovatelem změněna, pokud
        se ukáže, že původní posouzení závažnosti neodpovídalo je jí povaze. Poskytovatel má
        výhradní právo stanovit, zda mají být náměty na rozvoj ASW zahrnuty do nových verzí
        ASW.

4. Doba zahájení řešení znamená časový úsek od nahlášení Chyby do okamžiku, ve
        kterém Poskytovatel zahájil činnosti směřující k nalezení a poskytnutí řešení Nabyvateli
        podle bodu 2 tohoto článku.

5. Míra plnění SLA se měří pololetně, vyjadřuje poměr Chyb dané závažnosti, u nichž byla
        dodržena doba zahájení řešení (v souladu s předchozím bodem), vůči všem
        nahlášeným Chybám dané závažnosti a stanovuje základ pro výpočet případné
        sankce.

                                                          Článek XI
                                                 Nadstandardní služby

1. Poskytovatel může dále poskytovat Nabyvateli nadstandardní služby nad rámec této
        Smlouvy, jako jsou např. převody dat, správa systému, konzultantská podpora v sídle
        Nabyvatele, úpravy, případně vytváření nových sestav, dovývoj specializovaných
        řešení a práce podobného charakteru, školení obsluhy, opravy chyb v datech
        způsobených obsluhou. Tyto služby nejsou předmětem Smlouvy a nejsou cenově
        zohledněny v čl. V lil.

2. Nadstandardní služby se sjednávají individuálně na základě písemné objednávky ze
        strany Nabyvatele.

                                                          Článek XII
                                   Záruka za jakost, odpovědnost za škodu

1. Poskytovatel poskytuje záruku na Chyby ASW (záruka) po dobu šesti měsíců od
       předání ASW, jeho části nebo aktualizace do rutinního provozu (záruční doba).
       Zárukou se rozumí, že Poskytovatel bude odstraňovat Chyby, které mu byly řádně
       oznámeny během trvání záruční doby, v rámci Základní technické podpory a bez
       nároku na další úplatu nad rámec ceny za poskytování Základní technické podpory (tím
       není dotčeno ustanovení bodu 3 níže).

2. Záruční doba počíná běžet ode dne předání ASW či poskytnutí služeb dle Předávacího
       protokolu; v případě, že ASW či služby budou Nabyvateli poskytnuty formou dálkového
       přenosu dat, běží záruční doba od okamžiku, kdy se Nabyvatel dozvěděl, že takovýto
       přenos dat je k dispozici.

3. Chyby způsobené Nabyvatelem (a to včetně Chyb oznámených během záruční doby)
       bude Poskytovatel odstraňovat na náklady Nabyvatele nad rámec ceny za poskytování
       Základní technické podpory.

                                                                Strana 11 (celkem 22)
                              Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VĚRA®

4. Poskytovatel se zavazuje zahájit řešení vedoucí k odstranění Chyby ve lhůtách podle
        tabulky uvedené v čl. X bod 1.

5. Poskytovatel neodpovídá za ušlý zisk a ztráty Nabyvatele ani za jinou škodu vzniklou
        Nabyvateli nesprávným zadáním ze strany Nabyvatele, způsobené okolnostmi
        vylučujícími odpovědnost, způsobené nesprávným použitím programového vybavení
        dodaného Poskytovatelem nebo neoprávněným zásahem Nabyvatele.

6. Poskytovatel nenese odpovědnost a nepřebírá záruku za to, že dodané programové
        vybavení bude fungovat bez přerušení, bez chybných výsledků, chyb v datech a jiných
        Chyb či jiných nedostatků způsobených:

        • závadami používaného hardware

        • vadnou obsluhou či Nabyvatele

        • zásahem Nabyvatele nebo třetí stranou bez předchozího souhlasu Poskytovatele,
             způsobí-li takový zásah Chyby, jsou veškeré potřebné úkony Poskytovatele spojené
             s odstraněním takové Chyby předmětem placených Doprovodných služeb nad
             rámec Technické podpory dle této Smlouvy,

        • za chybné výsledky nebo chyby v datech způsobené Chybou, na kterou byl
             Nabyvatel upozorněn způsobem uvedeným v čl. XVI odst 3.

       • kolizí s ostatním programovým vybavením Nabyvatele o jehož užívání Poskytovatel
             prokazatelně nevěděl nebo na možnost kolize Poskytovatel předem Nabyvatele
             upozornil dle ustanovení čl. XVI bod 3.

7. Poskytovatel není odpovědný za produkty třetích stran.

8. Pro rozsah odpovědnosti za škodu a způsob jejího uplatnění platí ust. § 373 a násl.
       obchodního zákoníku.

9. Strany se dohodly, že výše jakékoliv škody vyplývající z porušení této Smlouvy anebo
       z plnění této Smlouvy, kterou jedna Strana může požadovat po druhé Straně, je pro
       všechny události (mající za následek vznik takové škody) jenž nastanou během
       jednoho roku, omezena částkou odpovídající výši ceny za poskytování Základní
       technické podpory.

                                                        Článek XIII
                                                           Sankce

1. V případě prodlení Nabyvatele se zaplacením jakéhokoliv dluhu podle této Smlouvy, je
       Poskytovatel oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky
       za každý den prodlení.

2. Nabyvatel je oprávněn požadovat po Poskytovateli smluvní pokutu za nenaplnění míry
       SLA v termínech dle této Smlouvy (prodlení Poskytovatele), v jednotlivých kategoriích
       ve výši dle následující tabulky. Smluvní pokutu lze uplatnit pouze v případě, že
       k prodlení Poskytovatele nedošlo vinou technické či jiné nepřipravenosti Nabyvatele

Závažnost Chyby Jednotka pro  Výše smi. pokuty
                              pro jednotku za
(dle čl. X)  výpočet          každý den prodlení

A.           1%                          500
                                         200
B.           1%                          100
                                   neuplatní se
C.           5%

D.           neuplatní se

Celková výše smluvní pokuty se určí tak, že celkový počet případů, kdy nebyla splněna
míra plnění SLA, vyjádřený v procentech v souladu s čl. XI odst. 5, se (i) vydělí
jednotkou pro výpočet, (ii) vynásobí počtem dnů prodlení a (iii) vynásobí výší smluvní
pokuty pro jednotku za každý den prodlení.

                      Strana 12 (celkem 22)
                                                                                             Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA1

 3. V případě prodleni Poskytovatele se splněním závazku uvedeného v 51. VI, o d st 1,
         poslední odrážka vzniká Nabyvateli nárok na smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za
         každý započatý den prodlení.

 4. V případě nedodržení závazku Nabyvatele uvedeného v čl. VII odst. 1 může
         Poskytovatel účtovat smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den
         nesplnění povinnosti Nabyvatele.

 5. Zaplacením smluvní pokuty není dotčena nárok oprávněné Strany požadovat po druhé
         Straně náhradu škody ve výši převyšující smluvní pokutu.

                                                          Článek XIV
                                  Odškodnění za zásah do práv třetích stran

 1. ASW, testovací programy, dokumentace a související materiály dle této Smlouvy jsou
        chráněny právy z duševního vlastnictví, které náležejí Poskytovateli.

 2. Vznese-li jakákoliv třetí osoba nárok, že v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle
        této Smlouvy dochází k neoprávněnému zásahu do práv této třetí osoby, je Nabyvatel
        povinen Poskytovatele bez prodlení informovat. Poskytovatel podá Nabyvateli
        neprodleně stanovisko, ve kterém je povinen se zejména vyjádřit k oprávněnosti
        vznesených nároků a navrhnout další postup. Strany se zavazují spolupracovat při
        zjednání nápravy.

3. Bude-li soudem čí rozhodčím soudem pravomocně uznán nárok jakékoliv třetí osoby
        vyplývající z neoprávněného zásahu do jejích práv v důsledku užívání ASW
        Nabyvatelem podle této Smlouvy, pak se Poskytovatel za podmínek že:

           a/ Nabyvatel o takovém nároku Poskytovatele vyrozuměl bez zbytečného odkladu
                  poté, co se o něm dozvěděl,

           b/ poskytl mu v souvislosti s tím veškeré potřebné informace a součinnost,
           c/ umožnil Poskytovateli se aktivně účastnit soudního nebo rozhodčího řízení na

                  straně Nabyvatele, zejména uplatňovat tvrzení a předkládat důkazy na svou a
                  Nabyvatelovu obranu
          d/ Nabyvatel bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele neuznal nárok
                  třetí osoby ani s ním neuzavřel soudní či mimosoudní smír
        zavazuje Nabyvateli:
          a/ nahradit to, co bude Nabyvatel povinen podle pravomocného rozsudku či nálezu
               uhradit třetí osobě;
          b/ nahradit další škodu, která Nabyvateli prokazatelně vznikla, avšak pouze do výše
               odměny, kterou Nabyvatel Poskytovateli podle této Smlouvy již uhradil;
          c/ podle svého rozhodnutí a na své náklady
                  • zajistit Nabyvateli oprávnění ASW i nadále užívat; nebo
                  • ASW v nezbytně nutném rozsahu a v přiměřeném termínu upravit nebo

                       nahradit tak, aby byla odstraněna příčina vzniku takového nároku, a aby
                       užívání ASW nebylo podstatným způsobem nepříznivě ovlivněno,
                  • přičemž pokud Poskytovatel zjistí, že ani jedna z těchto dvou možností není
                       realizovatelná, dohodne s Nabyvatelem písemně další postup.
4. Ustanovení bodu 3 se neuplatní v případech, kdy Nabyvatel užíval ASW v rozporu
       s touto Smlouvou anebo jiným i písemnými ujednáními mezi Stranami.
5. Ustanovení bodu 3 představuje veškeré nároky, které může Nabyvatel vůči
       Poskytovateli uplatnit v případě, kdy v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle této
       Smlouvy dojde k neoprávněnému zásahu do práv třetí osoby.

                                                                Strana 13 (celkem 22)
                                                                                           Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA9

                                                         Článek XV
                                                   Důvěrné informace

 1. Pokud není v této Smlouvě uvedeno jinak, žádná ze Stran nesdělí žádné třetí osobě
        pro jakýkoli účel žádné informace, které tato Strana získá nebo dříve získala v
        souvislosti s plněním této Smlouvy nebo jejím projednáváním, a které byly označeny za
        důvěrné (dále jen „Důvěrné informace"). Za Důvěrné informace se považují veškerá
        ustanovení této Smlouvy. Důvěrné informace však nezahrnují informace, které:
           a/ jsou v době použití nebo sdělení veřejně dostupné;
           b/ se stanou veřejně dostupnými (jinak než nepovoleným zveřejněním nebo
                použitím); nebo
           d jsou poskytnuty Straně třetí stranou, která má k těmto informacím právo a je
                oprávněna je zpřístupnit nebo použít.

2. Žádná ze Stran Důvěrné informace neposkytne žádné třetí osobě bez předchozího
        písemného souhlasu druhé Strany s výjimkou případů, kdy
          a/ zveřejnění nebo poskytnutí Důvěrné informace vyžaduje zákon nebo jiný právní
                předpis nebo je vyžadováno soudem či správním či podobným orgánem
          b/ Důvěrná informace je poskytována právním zástupcům, účetním, auditorům,
               odborným poradcům nebo agenturám provádějícím rating ke splnění jejich úkolů,
                které nejsou v rozporu s účelem této Smlouvy
          d jde o sdělení informací smluvním partnerům Poskytovatele, a to v rozsahu
                nezbytně nutném pro účely plnění této Smlouvy

3. Nabyvatel uděluje svolení, aby Poskytovatel vedl záznamy o své činnosti podle této
        Smlouvy, zejména uváděl Nabyvatele v seznamu zákazníků, vedl záznamy o rozsahu
        užití softwaru a poskytoval tyto informace svým smluvním partnerům, jsou-li jim i
        požadovány.

4. Ustanovení tohoto článku nejsou dotčena ukončením platnosti a účinnosti Smlouvy z
       jakéhokoliv důvodu a zůstávají platná i účinná i po zániku této Smlouvy, nebude-li
        Stranami dohodnuto jinak.

5. V případě porušení povinnosti plynoucích z tohoto článku Smlouvy je druhá Strana
        oprávněna účtovat Straně, jež se porušeni dopustila, smluvní pokutu ve výší 10.000,- Kč
        (deset tisíc korun českých) za každý případ takového porušení. Tím není dotčeno právo
        na náhradu škody převyšující tuto smluvní pokutu.

                                                        Článek XVI
                                                        Doručování

1. Doručování mezi Stranami se uskutečňuje na adresy a další kontaktní údaje uvedené
       v záhlaví této Smlouvy. Každá Strana má povinnost oznámit do 5 dnů druhé Straně
       změnu své adresy, popř. jiných kontaktních údajů. V případě neoznámení takové
       změny jsou rozhodné údaje uvedené ve Smlouvě.

2. Oznámení o udělení dálkového přístupu Nabyvatele k serveru Poskytovatele za účelem
       stažení - downtoad Licence ASW bude zasláno elektronicky na kontaktní e-mail
       Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c) a považuje se za doručené dnem jeho odeslání.

3. Všechna oznámení a další úkony, které mají za přímý následek vznik práv a povinností
       (např. odstoupení od Smlouvy uplatnění smluvní pokuty, výzvy k zaplaceni atp.) musí
       být učiněny v písemné formě a druhé Straně doručeny osobně, kurýrem, doporučeným
       dopisem, prostřednictvím datové schránky nebo elektronickou poštou se zaručeným
       elektronickým podpisem.

4. Ostatní oznámení a jiné úkony, které nemají za následek přímý vznik práv a povinností
       (např. oznámení technické povahy, oznámení o změně kontaktních údajů atp.) mohou
       být vedle výše uvedených způsobů doručeny běžnou elektronickou poštou na kontaktní
       e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c).

                                                                Strana 14 (celkem 22)
                                                                                             Smlouva o uděleni Licence a podpore provozu Radnice VERA1

                                                          Článek XVII
                                             Doba trvání a zánik Smlouvy

 1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a uzavírá se
         na dobu neurčitou. Smlouva nabývá účinnosti dnem 01.07.2011.

 2. Trvání této Smlouvy lze ukončit:
         a/ písemnou dohodou Stran, jejíž nedílnou součástí je i vypořádání vzájemných
                závazků a pohledávek.
         bi písemnou výpovědí jedné ze smluvních stran s výpovědní lhůtou v délce
                6měsíců, výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po
                prokazatelném doručení výpovědi druhé smluvní straně.
         c/ odstoupením od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností jednou ze
                Stran.

 3. Za podstatné porušení povinností Nabyvatele se zejména považuje (i) užívá-li ASW
        v rozporu s touto Smlouvou a to i přes Poskytovatelem písemné upozornění obsahující
        výzvu k nápravě, (ii) je-li v prodlení s placením po dobu delší než 90 dnů od data
        splatností či (iii) v prodlení s plněním jiných závazků delším než 30 dnů, zejména
        poskytování spolupůsobení podle čl. VII této Smlouvy.

4. Za podstatné porušení povinnosti Poskytovatele se považuje prokazatelné a
        Poskytovatelem zaviněné prodleni s plněním jeho závazků podle této Smlouvy delším
        než 60 dnů ode dne poskytnutí podkladů.

5. Dnem zániku této Smlouvy zaniká i Licence k dočasnému užívání. Nabyvatel je
        povinen nejpozději do 90 dní od tohoto okamžiku přestat užívat ASW a dokumentaci.
        Ve stejné lhůtě je Nabyvatel povinen předat Poskytovateli veškeré rozmnoženiny ASW,
        které měl k dispozici, včetně dokumentace, o předání bude sepsán předávací protokol,
        který obě Strany podepíší. Rozmnoženiny ASW, které nelze předat, je Nabyvatel
        povinen vymazat nebo podle pokynů Poskytovatele jinak zničit a doložit jejich zničení
        písemným oznámením; totéž platí obdobně pro vše, co obsahuje Důvěrné informace.

6. Zánikem této Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních pokut, ochrany
        důvěrných informací a ustanovení týkající se takových práv a povinností, z jejichž
        povahy vyplývá, že mají trvat i po ukončení této Smlouvy. Poskytovatel není po
        ukončení Smlouvy povinen vracet jakékoli částky přijaté od Nabyvatele, ledaže tato
        Smlouva stanoví výslovně jinak.

7. Po zániku Smlouvy Strany protokolárně provedou inventarizaci veškerých
        nevypořádaných plnění provedených kdatu, kdy Smlouva zanikla. Závěrem této
        inventarizace Strany podpisem protokolu odsouhlasí finanční hodnotu doposud
        nevypořádaného plnění. Veškeré závazky budou vyrovnány nejpozději do 30 dnů po
        podpisu odsouhlaseného protokolu.

                                                        Článek XVIII
                                                Závěrečná ustanovení

1. Dnem účinnosti této smlouvy se ukončuje platnost Smlouvy o pronájmu a užívání
       programového vybavení Radnice VĚRA® číslo SWRp/06/35 uzavřené dne a 6.4.2007
       a Smlouvy o technické podpoře provozu a užití IS Radnice VĚRA® uzavřené dne
       6.4.2007.

2. Právní vztahy výslovně neupravené touto Smlouvou jsou podřízeny právní úpravě
       obsažené v obchodním zákoníku.

3. Strany této Smlouvy se dohodly, že žádná z nich není oprávněna postoupit svá práva a
       povinnosti vyplývající z této Smlouvy třetí straně bez předchozího písemného souhlasu
       druhé Strany.

                                                                Strana 15 (celkem 22)
                     Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA9

4. Nabyvatel souhlasí s uváděním názvu své firm y či názvu při propagačních akcích a na
        propagačních materiálech Poskytovatele.

5. Jakékoli změny, dodatky či zrušení této Smlouvy musí být učiněny v písemné formě.
        Písemné změny a doplňky této Smlouvy budou provedeny písemnými dodatky
        s uvedením čísla této Smlouvy, opatřeny pořadovým číslem, datem a podpisy obou
        Stran.

6. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou její přílohy č. 1 - č. 5.

        Seznam příloh:
        Příloha č. 1 Popis ASW - programového vybavení Radnice VĚRA®
        Příloha č. 2 Základní technická podpora
       Příloha č. 3 Služby Rozšířené technické podpory
       Příloha č. 4 Podmínky pro poskytování služby HotLine, HelpDesk

                               a vzdálený přístup
       Příloha č. 5 Seznam přenositelnosti pro systém Radnice VĚRA®
7. Tato Smlouva je vyhotovena ve čtyřech exemplářích z nichž každý má platnost
       originálu. Poskytovatel obdrží dva a Nabyvatel rovněž dva výtisky.

8. Tato smlouva byla schválena Radou města Kostelec nad Orlicí dne 1. 8. 2011,
       číslo usnesení 15/19/2011.

9. Strany prohlašují, že činí tento právní úkon srozumitelně, vážně, určitě a svobodně a
       na důkaz připojuji své podpisy.

Datum: ..^L..                                      oi oa zón

                                            Datum:

Poskytovatel:                               Nabyvatel:
VERA, spol. s r. o.                         Město Kostelec nad Orlicí

tng. Jiří Matoušek                          ------ ^ ----------------
                                            Ing. Jiří Bartoš, starosta

                     Strana 16 (celkem 22)
                                                                                                        Smlouva o udílení Licence a podpofe provozu Radnice VERA*

Příloha č. 1 - Rozsah programového vybavení Radnice VĚRA®

Předmět Smlouvy tvoří níže uvedené agendy programového vybavení Radnice VĚRA® provozované
na platformě Windows Server 2008.

                               Agendy programového vybavení Radnice VĚRA®

                                Banka
                                Evidence psů
                                Export do účetnictví
                                Fakturace
                                Hrací automaty
                                Komunální odpad
                                Majetek
                                Objednávky
                                Organizace voleb
                                Pokladna
                                Programový manažer
                                Pronájem nemovitého majetku
                                Přestupkové řízení
                                Příjmy
                                Registry
                                Rozpočtové účetnictví
                                S IP O _____________________________________________________
                                Smlouvy
                               Sociální agenda
                               Spisová služba
                               Volební agenda
                               Výdaje
                               Vymáhání pohledávek
                               Změny obyvatel z centrální evidence
                               Rozhraní CzechPoint
                               Rozhraní CzechPoint KzMU
                               Rozhraní Datové schránky Komfort__________________________
                               VeraSigner Komfort

                                                               Strana 17 (celkem 22)
                                                                                           Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA1

 Příloha č. 2 - Základní technická podpora dle ČI. III, odst. 1
Služba:

 1. Provádění změn ASW vyplývajících z úprav právních předpisů, obecných úprav
           ASW, rozvoje ASW (aktualizovaná verze ASW).

2. Poskytnutí aktualizovaných verzí ASW k užití Nabyvateli, připravovaných
           Poskytovatelem v souvislosti se změnou právních předpisů a v rámci dalšího vývoje
           tohoto produktu, a to v případě řádného uhrazení ceny Základní technické podpory
           Nabyvatelem, vždy do šedesáti (60) dnů po ukončení vývoje a uvolnění nové verze k
           distribuci. O aktualizované verzi Poskytovatel vždy písemně informuje Nabyvatele, a
           to do 15 dnů od jejího uvolnění k distribuci

3. Verze ASW aktualizované v souvislosti se změnami právních předpisů budou
           Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti příslušného
           právního předpisu. Pokud právní předpis nabude účinnosti dříve než 60 dnů po
           uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“ „aktualizované verze“ provedena
           nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce zákonů

4. Informování o změnách a nových funkcích v aktualizovaných verzích ASW.
5. Průběžná aktualizace dokumentace.
6. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu operačního systému na vyšší verze

          v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 5 této Smlouvy, a to do šesti (6)
          měsíců od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel
          bude zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 5. Ukončení
          podpory verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení.
          Aktualizované verze ASW budou Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před
          nabytím účinnosti příslušného právního předpisu. Pokud právní předpis nabude
          účinnosti dříve než 60 dnů po uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“
          „aktualizované verze“ provedena nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce
          zákonů.
7. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu databázového systému na vyšší verze
          v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 5 této Smlouvy, a to do šesti (6)
          měsíců od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel
          bude zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 5. Ukončení
          podpory verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení.
8. Povinnost průběžného upgrade a update ASW podle ustanovení odstavce 6 a 7 se
          nevztahuje na případy, kdy upgrade produktů třetích stran vykazují takové vlastnosti,
          které omezují, či znemožňují provoz ASW a jejich vzájemné užívání by proto bylo
          neslučitelné.
9. Možnost účasti Nabyvatele na schůzkách uživatelů pořádaných Poskytovatelem.
10. Služba HelpDesk.
11. Řešení vzniklých Chyb a připomínek podle či. X této Smlouvy.

                                                                Strana 18 (celkem 22)
                                                                                                        Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA*

Příloha č. 3 - Sazby za služby Rozšířené technické podpory

Služby poskytované v rám ci   Jednotka služby          ■ Sazba
R ozšířené technické podpory                             Kč za jed n o tku s
                                                            (bez DPH)
Školení
Konzultace                      1 jednotka - 6 hodin   8 400,-
Analýza                        1 jednotka - 6 hodin    9 600,-
Vzdálený přístup               1 jednotka - 6 hodin    9 600,-
                              ..1 jednotka - 1 hodina  1 500,-

Výše uvedené služby budou poskytovány v rozsahu sjednaném osobami oprávněnými k
jednání ve věcech technických a provozních uvedených v čl. I bod 6 odst. b/.

Nevyčerpaná část roční ceny uvedené v článku V lil bod 2 za poskytování služeb Rozšířené
technické podpory se převádí do následujícího kalendářního roku. Poskytovatel se zavazuje
dohodnout s Příjemcem její náhradní vyčerpání, nejdéle však do konce prvního čtvrtletí
následujícího roku.

                              Strana 19 (celkem 22)
                                                                                          Smlouva o udělení Licence a podpore provozu Radnice VERA8

Příloha č. 4 - Podmínky pro poskytování služby HotLine, HelpDesk
                      a vzdálený přístup

HotLine VERA :
Tel. :
Email : hotline@vera.cz

Služba HelpDesk
Služba HelpDesk je poskytována 24 hodin denně na adrese v
Přístup do aplikace bude přidělen po uzavřeni Smlouvy pro každého uživatele Individuelně
odpovědným pracovníkem Zhotovitele.

Vzdálený přístup

Nabyvatel se zavazuje poskytnout a zabezpečit Poskytovateli SSH přístup a vzdálenou
správu na plochu z následujících IP adres odborných pracovišť společnosti VĚRA platných
v době uzavření této smlouvy.

Praha
Chlumec nad Cidlinou
Brno
Pardubice
Olomouc

detašované pracoviště

Kunovice               '

Aktuální přístupové IP adresy najdete na webových stránkách společnosti VĚRA na adrese
www.vera.cz v sekci pro zákazníky.

                          Strana 20 (celkem 22)
                                                                                                       Smlouva o udíleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA®

Příloha č. 5 - Seznam přenositelnosti pro systém Radnice VĚRA® (Portlist)
                                                  Platnost od: 1.1.2011

1. Obsah

1. O bsah............................................................................................             21

2.  Obecné ujednání.............................................................................................  21

3.  Poznámky........................................................................................................................................................................................................ 21

    3.1. Prostřed! Genero 2 ...................................................................................................................................................................................21

    3.2. Prostředí M S SQL S erver..................................................................................................................................................................... 21

    3.3. Ověřování nových prostředí..................................................................................................................................................................21

    3.4. Ukončení podpory pro produkty firmy SCO G roup.........................................................................................................................21

4.  Portlist Radnice V E R A ® ...............................................................................................................................................................................22

2. Obecné ujednání

 Portlist Radnice VĚRA® udává doporučené kombinace verzi operačních systémů, databázi a aplikačních
 prostředí, u kterých byla ověřena plná funkcionalita systému Radnice VĚRA®.
 Doplňující součástí je i technologický portlist ťTechlist), kde jsou uvedeny systémové a technologické omezeni na
 provoz Informačního systému Radnice VĚRA .
 Společnost VĚRA, spol. s r.o. (dále jen společnost VĚRA) na základě vývoje technologií a portací databázových
 strojů na jednotlivé operační systémy doporučuje jako perspektivní systémy založené na platformě MS Windows
 a Linux RedHat. Společnost VĚRA sleduje trendy vývoje a po ověření portace nabízí aktuální a dostupné verze
 podporovaných technologií.

3. Poznámky

        3.1. Prostředí Genero 2

V souladu s trendem vývoje firmy Four J's i společnost VĚRA od distribučního sestavení Informačního systému
Radnice VĚRA® verze 13.5 přešla na podporu nového prostřed! Genero 2. Distribuční sestaveni aplikací s nižším
číslem než 13.5 pro starší prostřed! Genero v. 1.3x nejsou dále udržovány a rozvíjeny. Souběžný provoz obou
prostředí vzhledem k rozdílnosti verzi není možný. Přístup k upgrade na novou verzi Genero 2 i k následným
aktualizacím mají všichni zákazníci s platnou technickou podporou od firmy Four J'$ pro prostředí Genero.

        3.2. Prostředí MS SQL Server

Podpora databáze Microsoft SQL Server patří mezi nově podporovaná databázová prostředí. Při přechodu na
tuto databázovou platformu u stávajících zákazníků s plným nasazením Informačního systému Radnice VĚRA®
doporučujeme postup přechodu zkonzultovat s Vaším projektovým manažerem,

        3.3. Ovéřování nových prostředí

Společnost VĚRA připravila a uvedla podporu nové verze operačního systému Red Hat Enterprise Linux 5 (RHEL
5) ve spojitosti s Oracle 10g a novou databází Informix IDS v. 11.

        3.4. Ukončení podpory pro produkty firmy SCO Group

Podpora pro SCO UnixWare bude ukončena k 31.12.2008, pro SCO Open Server byla podpora ukončena k datu
30.06.2008.

Operační systémy společnosti SCO Group jsou ze strany společnosti VĚRA plně podporovány do uvedených
termínů, ale jelikož pro tyto klony nejsou ze strany databázových výrobců portovány poslední verze databázových
strojů, společnost VĚRA je nepovažuje za perspektivní a jejich nákup už delší dobu nedoporučovala.

Společnost VĚRA po tomto terminu nebude na těchto platformách provádět testováni a rozvíjeni funkčnosti.

Obecné:

Sledujte prosim dostupnost konkrétních databázových prostředí pro jednotlivé verze operačních systémů. Příklad:
IDS v. 11.5 není dostupný pro RedHat 3.0 a podobně. Aktuální informace naleznete u výrobců databázových
prostředí.

          Strana 21 (celkem 22)
 4. Portlist Radnice VERA®                 Smlouva o uděleni Licence a podpoře provozu Radnice VERA’

 Radnice VERA®1, serverová část      Microsoft Windows Server 2008
 Operační systém                     Microsoft Windows Server 2003
                                     Red Hat Enterprise Linux
 Databázová prostředí                Informix IDS 11.x
                                     Informix IDS 10.x
Nekomerční databázová prostředí      Informix IDS 9.x
                                     Oracle 11 g Databáze *
Grafické uživatelské prostředí       Oracle 10g Databáze
Prostředí Java                       Oracle 9i Databáze
Java servlet container               Microsoft SQL Server 2008
Webový server                        Microsoft SQL Server 2005
                                     Microsoft SQL Server 2008 Express *
Radnice VERA"5, klientská část       Microsoft SQL Server 2005 Exprès *
Operační systém                     Oracle Database 10g Express Edition *
Grafické uživatelské prostředí       Four J’s Genero BDL v, 2.11.16
Prostředí Java                      Java SE Runtime Environment verze 1.6
Microsoft .NET Framework            Apache Tomcat 6.x
Převod do PDF formátu            T Apache HTTP Server 2.0.x
Internetový prohlížeč             j Microsoft Internet Information Services (IIS)
Textový editor
                                    Microsoft Windows 7, Vista, XP
                                    Linux Desktop Client glibc 2.3 a vyšší*
                                    Genero Desktop Klient 2.11.13
                                    Java SE Runtime Environment verze 1.6
                                    Verze 3.5 sp 1 a vyšší *
                                    PDF Creator 0 .9 .8 .-1 .0 .1 *
                                    IE 7.0, FireFox 3.5.x nebo vyšší
                                    Microsoft Office 2003 a vyšší
                                    OpenOffice 3.2 a vyšší

                                                                                                         #SED 01.01.2011

                                 Strana 22 (celkem 22)