Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10897744: Smlouva č. 1389/B1/2019 o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu

Příloha soubor_100003293_17997.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva č. 1389/B1/2019

                          o poskytnutí finančních prostředků
        z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2019

                                                   Článek 1
                                               Smluvní strany

Státní fond dopravní infrastruktury
Sokolovská 278, 190 00 Praha 9
IČO: 70856508
zastoupený ředitelem
Ing. Zbyňkem Hořelicou
(dále jen „poskytovatel“ nebo „SFDI“)

a

Obec Komorní Lhotka
Komorní Lhotka 27, 739 53 Komorní Lhotka
IČO: 00494232
zastoupená starostou
Ivem Sztefkou
(dále jen „příjemce“)

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 1 zákona č. 104/2000 Sb.,
o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
č. 104/2000 Sb.“) a podle § 1746 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“),

                                           tuto Smlouvu:

                                                   Článek 2
                                                Účel Smlouvy

Účelem této Smlouvy je

    - zajistit provedení ust. § 2 a 3 zákona č. 104/2000 Sb.;
    - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky pro výkon kontroly

         poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými finančními prostředky
         účelového financování dle této Smlouvy;
    - realizovat rozpočet poskytovatele pro rok 2019.
                                                     Článek 3
                                             Předmět Smlouvy

V souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a na základě dohody mezi smluvními stranami je
předmětem této Smlouvy úprava práv a povinností mezi poskytovatelem finančních
prostředků a jejich příjemcem

    - při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou
        na základě shora citovaného zákona § 2, odst. 1, písm. e), tj. pro financování opatření
        ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování
        dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace;

    - při čerpání finančních prostředků;
    - při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými

        finančními prostředky.

                                                   Článek 4
                           Účel a výše poskytnutí finančních prostředků

1. Poskytovatel poskytuje finanční prostředky výlučně na účel specifikovaný touto
    Smlouvou, tj. na akci „Rekonstrukce a prodloužení chodníku u ZŠ“ – ISPROFOND
    5817510183 (dále jen „akce“).

2. Finanční prostředky byly přiděleny v souladu s rozpočtem poskytovatele na rok 2019,
    schváleným Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České republiky usnesením č. 427 ze
    dne 21. prosince 2018 a na základě usnesení č. 1231 ze 155. zasedání Výboru SFDI ze dne
    30. dubna 2019 a Rozhodnutí o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu SFDI pro rok
    2019 ze dne 24. května 2019 (dále jen „Rozhodnutí“), které je Přílohou č. 1 této Smlouvy.

3. V roce 2019 poskytne poskytovatel příjemci k výše vymezenému účelu maximálně částku

                                               1 511 627,00 Kč
           (slovy: jedenmilionpětsetjedenácttisícšestsetdvacetsedm korun českých)

     která odpovídá 84,99 % souhrnu celkových uznatelných nákladů akce, které
     činí 1 778 385,38 Kč vč. DPH po odečtu neuznatelných nákladů uvedených v Příloze
     č. 2 této Smlouvy ve výši 2 149 346,17 Kč vč. DPH z předpokládané celkové ceny
     akce 3 927 731,55 Kč vč. DPH, vyplývající ze Smlouvy o dílo se zhotovitelem
     JANKOSTAV s.r.o., ze dne 25. 09. 2019, která je uložena v jednom vyhotovení
     u příjemce a v jednom vyhotovení u poskytovatele. Příjemce prohlašuje, že tento
     zhotovitel byl vybrán v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných
     zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), u zakázek malého rozsahu a u
     zjednodušeného podlimitního řízení též v souladu s bodem 4, písmenem i), j), k) Pravidel
     pro financování opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření
     ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace pro
     rok 2019 (dále jen „Pravidla pro bezpečnost“).

                                                                                                                 2
4. V odstavci 3 uvedená částka poskytovaných finančních prostředků je nepřekročitelná.
     V případě, že v průběhu realizace akce dojde ke snížení celkových uznatelných nákladů
     akce uvedených v odst. 3, budou příjemci poskytnuty finanční prostředky maximálně ve
     výši 85 % snížených celkových uznatelných nákladů akce při současném splnění
     podmínky, že nebude překročena výše poskytovaných finančních prostředků uvedená
     v odst. 3. Finanční prostředky poskytnuté nad uvedený procentuální limit při snížení
     souhrnu uznatelných nákladů akce je příjemce povinen nejpozději při vypořádání
     poskytnutých prostředků poskytovateli vrátit. V případě, že v průběhu realizace akce
     dojde ke zvýšení souhrnu uznatelných nákladů akce, budou finanční prostředky
     poskytnuty maximálně v částce uvedené v odst. 3 bez vazby na stanovený procentuální
     limit podílu poskytovaných finančních prostředků na souhrnu uznatelných nákladů akce
     uvedených v odst. 3.

                                                   Článek 5
                                            Prohlášení příjemce

Příjemce prohlašuje, že

1. zřídil a má u České národní banky (dále jen „ČNB“) otevřen účet č. 0000-0000000/0710
    určený ve prospěch financování akce „Rekonstrukce a prodloužení chodníku u ZŠ“ –
    ISPROFOND 5817510183 z rozpočtu poskytovatele;

2. na tuto akci vynaloží vlastní prostředky minimálně ve výši stanoveného vlastního
    procentuálního podílu na celkových uznatelných nákladech akce uvedených v odst. 3 čl. 4
    Smlouvy odpovídající nejméně částce 266 758,38 Kč dle Přílohy č. 2 Smlouvy. Současně
    příjemce prohlašuje, že čerpání vlastních prostředků bude upřednostněno před čerpáním
    finančních prostředků poskytovatele. Při snížení celkových uznatelných nákladů akce
    uvedených v čl. 4 odst. 3 bude podíl vlastních (jiných) prostředků příjemce na akci
    upraven ve vazbě na úpravu výše podílu poskytovaných finančních prostředků pro tuto
    akci dle čl. 4 odst. 4.

                                                   Článek 6
                                  Poskytování finančních prostředků

1. Finanční prostředky poskytovatele určené na financování v souladu s touto Smlouvou
    převádí poskytovatel ze svého účtu výhradně na účet příjemce specifikovaný v čl. 5 této
    Smlouvy na základě žádostí příjemce o uvolnění finančních prostředků a dle vývoje
    příjmové stránky běžného účtu poskytovatele.

2. Žádost o zálohové uvolnění finančních prostředků (dále jen „Žádost“) předkládá příjemce
    podle své skutečné potřeby finančních prostředků na základě již existujících daňových
    dokladů (faktur), které mají být uhrazeny z poskytnutých finančních prostředků, dle
    Pravidel pro financování z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen
    „Pravidla“). Vzor Žádosti je k dispozici na www.sfdi.cz.

                                                                                                                 3
    V Žádosti příjemce uvede název akce, na kterou mají být finanční prostředky uvolněny,
    číslo ISPROFOND a požadovanou částku k uvolnění.

    K Žádosti je příjemce povinen doložit:

    - soupis faktur na předepsaném formuláři „Soupiska faktur“, jehož vzor je k dispozici
        na www.sfdi.cz, vždy ve formátu .xls nebo .xlsx;

    - kopii(e) faktury (faktur) včetně soupisu provedených prací, ke kterým se faktura(y)
        vztahuje(í). V případě, že se v soupisu provedených prací jedná o neuznatelnou
        položku, je příjemce povinen toto zřetelně vyznačit;

    - kopii dokladu (výpis z účtu příjemce) o užití vlastních finančních prostředků pro tuto
        akci ve výši stanoveného vlastního podílu ve smyslu prohlášení uvedeného v čl. 5
        odst. 2;

    - pokud jsou v rámci Žádosti požadovány finanční prostředky pro narovnání podílu
        účasti poskytovaných prostředků ze SFDI na financování akce - kopii dokladu (výpis
        z účtu příjemce) o užití vlastních finančních prostředků pro tuto akci nad rámec
        stanoveného vlastního podílu ve smyslu prohlášení uvedeného v čl. 5 odst. 2.

    Žádost ve formátu .pdf , podepsanou odpovědnou osobou oprávněnou za příjemce nebo
    jménem příjemce jednat, jejíž součástí je čestné prohlášení příjemce osvědčující věcnou
    správnost fakturovaných částek a jejich soulad s financovaným účelem, včetně výše
    uvedených příloh zasílá příjemce

        a) datovou schránkou na adresu poskytovatele e5qaihb. Žádost musí být podepsána
             kvalifikovaným elektronickým podpisem osoby oprávněné za nebo jménem
             příjemce jednat a opatřena kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem.

        nebo

        b) v listinné podobě na adresu poskytovatele uvedenou v záhlaví této Smlouvy.
             V tomto případě je příjemce povinen současně odeslat elektronicky naskenovanou
             Žádost obsahující čestné prohlášení ve formátu .pdf a Soupisku faktur vždy ve
             formátu .xls či .xlsx na adresu podatelna@sfdi.cz.

    Pokud nebude Žádost řádně zpracována, doložena přílohami a zaslána dle výše uvedených
    požadavků, nebudou požadované finanční prostředky uvolněny.

3. Příjemce je povinen zaslat vyúčtování zálohově uvolněných finančních prostředků
    zpravidla do 15. dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byly poskytované finanční
    prostředky formou zúčtovatelné zálohy příjemci uvolněny na účet specifikovaný v čl. 5
    odst. 1 této Smlouvy. Nejpozději však do 15. ledna následujícího kalendářního roku po
    roce, ve kterém byly poskytnuty finanční prostředky. Rozsah a forma vyúčtování
    poskytnutých prostředků je uvedena v Metodickém pokynu k žádostem o uvolnění
    finančních prostředků, vyúčtování zálohově poskytnutých prostředků a vratkám
    poskytnutých finančních prostředků (dále jen „Metodický pokyn k žádostem“), vydaným
    poskytovatelem, a který je k dispozici na www.sfdi.cz.

4. Příjemce je povinen za účelem sledování poskytnutých transferů a půjček veřejným
    rozpočtům územní úrovně identifikovat příslušné platby z rozpočtu SFDI účelovými
    znaky. Pro rok 2019 platí dle číselníku Ministerstva financí České republiky (dále jen
    „MF ČR“) tento účelový znak:

                 č. 91628 - Financování dopravní infrastruktury – investice.

                                                                                                                 4
    Pod tímto účelovým znakem budou zahrnuty všechny investiční (kapitálové) prostředky,
    které budou poskytnuty na základě této Smlouvy z rozpočtu SFDI příjemci finančních
    prostředků jako transfery obcím.

5. Poskytovatel si vyhrazuje právo v mimořádných případech, jež budou náležitě
    odůvodněny a po předchozím písemném upozornění příjemce, jím požadované platby
    odložit, případně upravit výši požadovaných finančních prostředků.

6. Finanční prostředky poskytované na základě této Smlouvy převedené na účet příjemce
    uvedený v článku 5 mají povahu zúčtovatelných záloh (s výjimkou narovnání podílu
    účasti poskytovaných prostředků ze SFDI na financování akce), které mohou být čerpány
    výhradně v souladu s účelem, ke kterému jsou poskytovány. Zálohově poskytované
    finanční prostředky nemůže příjemce v rámci svého hospodaření použít k jiným účelům,
    než ke kterým jsou určeny, a tyto finanční prostředky nemohou být předmětem výkonu
    práv třetích subjektů.

7. Finanční prostředky poskytované na základě této Smlouvy nelze použít na zpětné
    proplacení již uhrazených nákladů souvisejících s realizací akce s výjimkou narovnání
    podílu účasti poskytovaných prostředků ze SFDI na financování akce uvedeného v čl. 4
    odst. 3 Smlouvy, a to pouze v době, na kterou se Smlouva uzavírá, uvedené v čl. 10 odst.
    1 Smlouvy. Finanční prostředky budou příjemci uvolněny po ověření správnosti
    vystavených faktur, které příjemce uhradil z vlastních (jiných) zdrojů, a pro které uvolnění
    finančních prostředků žádá. Poskytovatel si vyhrazuje právo na provedení kontroly na
    místě realizace akce před uvolněním finančních prostředků.

                                                   Článek 7
                     Podmínky čerpání poskytnutých finančních prostředků

A. Práva a povinnosti příjemce

1. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky efektivně
     a hospodárně dle účelu jejich užití stanoveného touto Smlouvou a s péčí řádného
     hospodáře.

2. Příjemce je povinen z poskytnutých finančních prostředků provádět úhradu svých
     nákladů odpovídajících účelu vymezenému touto Smlouvou, tj. úhradu faktur nebo jejich
     části, ve vztahu ke kterým byla předložena žádost o uvolnění finančních prostředků dle
     čl. 6 odst. 2 této Smlouvy, výhradně prostřednictvím účtu uvedeného v čl. 5 této
     Smlouvy. Finanční prostředky může příjemce výjimečně čerpat k narovnání podílu účasti
     poskytovaných prostředků na financování akce uvedeného v čl. 4 odst. 3 Smlouvy
     v případech, kdy příjemce uhradil z vlastních prostředků (tj. mimo prostředky
     poskytovatele) uznatelné náklady akce v rozsahu větším, než je jeho povinný procentuální
     podíl na úhradě těchto nákladů uvedený v Příloze č. 2 Smlouvy. Z uvolněných finančních
     prostředků může příjemce provádět platby ve vztahu k financované akci, pouze do 31.
     prosince 2019.

3. Příjemce se zavazuje čerpat z bankovního účtu uvedeného v čl. 5 vedeného u ČNB pouze
     takovou výši finančních prostředků, která odpovídá schválenému rozpočtu akce a která

                                                                                                                 5
     souhlasí s výší nezbytně nutných nákladů, které příjemce účelově vynaloží na realizaci
     plnění dle čl. 3 a 4 této Smlouvy a dle zákona č. 104/2000 Sb.

4. Příjemce se zavazuje vést o čerpání a užití poskytnutých finančních prostředků průkaznou
     účetní evidenci způsobem, který zajistí jednoznačné přiřazení účetních položek
     k poskytnutým finančním prostředkům na akci v souladu s touto Smlouvou v návaznosti
     na účel, pro který se poskytují. Tuto evidenci je povinen příjemce uchovávat po dobu pěti
     let od ukončení akce, na kterou jsou finanční prostředky poskytovány. Při vedení této
     účetní evidence je příjemce povinen řídit se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
     ve znění pozdějších předpisů a metodickými pokyny vydanými poskytovatelem.

5. Příjemce se zavazuje provést za kalendářní rok 2019 vypořádání zálohově poskytnutých
     finančních prostředků čerpaných na základě této Smlouvy, přičemž tyto finanční
     prostředky vypořádá odděleně od případných ostatních finančních prostředků
     poskytnutých z rozpočtu poskytovatele. Dále je příjemce povinen vrátit na účet
     poskytovatele č. 9324001/0710, vedený u ČNB, veškeré v souladu s účelem
     do 31. prosince 2019 nevyčerpané finanční prostředky z poskytnutých finančních
     prostředků v členění dle účelu, ke kterému byly poskytovány.

     Datum, ke kterému je příjemce povinen nevyčerpané finanční prostředky ze zálohově
     poskytnutých finančních prostředků vrátit poskytovateli, a rozsah, forma a termín
     vypořádání poskytnutých finančních prostředků budou stanoveny zvláštním metodickým
     pokynem vydaným poskytovatelem, který bude příjemci zaslán, a který bude také
     zveřejněn na www.sfdi.cz. Nesplnění povinnosti vrátit ve stanoveném termínu
     nevyčerpané finanční prostředky poskytovateli znamená neoprávněné zadržení
     poskytnutých finančních prostředků příjemcem a zakládá podezření na porušení
     rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových
     pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění
     pozdějších předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“), a bude při něm postupováno podle
     § 44a rozpočtových pravidel.

6. Příjemce se zavazuje převést veškeré částky peněžitého plnění nahrazujícího úrok
     z bankovního účtu specifikovaného v článku 5 této Smlouvy, které obdrží podle § 33
     odst. 9 rozpočtových pravidel od MF ČR, ve prospěch poskytovatele na jeho účet
     č. 9324001/0710 vedený u ČNB do data stanoveného zvláštním metodickým pokynem.

7. Příjemce se zavazuje nehradit z poskytnutých finančních prostředků poplatky za vedení
     bankovního účtu a za provedené bankovní služby.

8. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli pořizování kopií a výpisů dokladů z účetní
     evidence příjemce v souvislosti s výkonem kontrolní činnosti poskytovatele vztahující se
     k předmětu smlouvy.

9. Příjemce se zavazuje postupovat při přípravě a realizaci financování akce podle platných
     Pravidel a Pravidel pro bezpečnost vydaných poskytovatelem a zveřejněných na
     www.sfdi.cz.

10. Příjemce je povinen při realizaci akce, pro kterou čerpá finanční prostředky dle této
     Smlouvy, postupovat v souladu s technicko-ekonomickými parametry akce uvedenými
     ve schválené projektové dokumentaci předložené spolu se žádostí o příspěvek, na základě
     které mu byla schválena výše příspěvku.

                                                                                                                 6
11. Příjemce je povinen předložit poskytovateli ke stanovisku všechny změny při realizaci
     akce. Tyto změny může provádět za dodržení postupu dle ZZVZ.

     Vícepráce v neuznatelných nákladech, vícepráce nad rámec méněprací v uznatelných
     nákladech a nové položky v uznatelných nákladech provedené se souhlasem
     poskytovatele mimo schválenou projektovou dokumentaci nemohou být financovány
     z poskytnutých prostředků. Vícepráce a jejich zápočty oproti méněpracím v uznatelných
     nákladech provedené se souhlasem poskytovatele ve schválené projektové dokumentaci
     mohou být financovány z poskytnutých prostředků pouze s předchozím písemným
     souhlasem poskytovatele v případě, že jejich provedení je potřebné, aby byl dosažen účel,
     pro který se finanční prostředky poskytují.

     Schválené změny v uznatelných nákladech se vždy zapracují do Smlouvy formou jejího
     Dodatku. Dodatkem bude také upraveno financování započtených víceprací, jinak nejsou
     předmětem financování podle této Smlouvy a k jejich úhradě nesmějí být použity
     poskytnuté finanční prostředky. Pokud příjemce použije poskytnuté finanční prostředky
     bez předchozího souhlasu poskytovatele k financování víceprací, bude se jednat
     o neoprávněné použití poskytnutých finančních prostředků, které zakládá podezření na
     porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel.

     Případné změny ve schválené projektové dokumentaci předloží příjemce k posouzení a ke
     schválení poskytovateli nejpozději do 15. 11. 2019. Příjemce bere na vědomí, že
     v případě předložení žádosti o změnu po tomto termínu, poskytovatel negarantuje vydání
     svého stanoviska v daném kalendářním roce.

     V případě změny dokončené akce v době udržitelnosti je nutné před její realizací také
     požádat o souhlas se zásahem do hotové stavby.

12. V případě, že bude z jakéhokoliv důvodu předčasně ukončena realizace akce financované
     z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy, je příjemce povinen
     neprodleně, nejpozději do jednoho měsíce ode dne, kdy došlo k předčasnému ukončení
     realizace akce, o této skutečnosti poskytovatele informovat a předložit mu zprávu
     o dosažených výsledcích realizace akce, důvodech jejího ukončení a užití finančních
     prostředků poskytnutých poskytovatelem a vrátit nevyčerpané finanční prostředky, které
     již byly na akci uvolněny, poskytovateli.

13. Příjemce je povinen zajistit, aby na žádném z pozemků v jeho vlastnictví nebylo ke dni
     podpisu Smlouvy umístěno žádné reklamní zařízení v silničním ochranném pásmu
     dálnice nebo silnice I. třídy, které by bylo zřízeno nebo provozováno v rozporu s § 31
     zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
     Splnění této podmínky příjemce prokázal podpisem Čestného prohlášení o splnění této
     povinnosti, které předložil před podpisem Smlouvy.

14. Pokud příjemce příspěvku zřizuje publicitu k akcím financovaným z finančních
     prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy, je povinen uvádět v informačních a
     dalších materiálech (včetně informačních tabulí instalovaných na místě realizované akce
     nebo instalovaných na místě dokončené stavby) k akcím financovaným z finančních
     prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy údaj, že akce je financována,
     případně spolufinancována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Současně
     s touto informací bude na těchto materiálech uváděno i logo poskytovatele, k jehož užití k
     uvedenému účelu dává poskytovatel tímto souhlas. Logo ke stažení pro tyto účely včetně
     manuálu k jeho užití je k dispozici na www.sfdi.cz.

                                                                                                                 7
15. Příjemce, který je plátcem daně podle § 6 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
     hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o DPH") nesmí hradit
     z poskytnutých finančních prostředků daň z přidané hodnoty (dále jen "DPH"), pokud má
     u přijatých zdanitelných plnění nárok na odpočet daně v plné výši. Jestliže příjemce je
     plátcem daně, který je povinen krátit nárok na odpočet koeficientem podle § 76 zákona
     o DPH, může hradit DPH z poskytnutých finančních prostředků, ale je povinen vrátit
     poskytovateli finančních prostředků DPH ve výši poměrné části nároku na odpočet daně
     odpovídající koeficientu vypočtenému podle § 76 zákona o DPH a to do 30 dnů
     po celoročním zúčtování DPH. V tomto termínu předloží poskytovateli rovněž kopii
     příslušného daňového podání.

     Příjemce, který uskutečňuje pouze plnění osvobozená od daně bez nároku na odpočet
     daně nebo se nepovažuje za osobu povinnou k dani při výkonu působností v oblasti
     veřejné správy podle § 5 odst. 4 zákona o DPH, může hradit DPH z poskytnutých
     finančních prostředků za předpokladu, že nemůže hradit DPH z jiných zdrojů.

16. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o příjemci finančních prostředků jsou
     uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele. Příjemce rovněž souhlasí se
     zveřejněním svého názvu, sídla, IČO, účelu a výše poskytnutých finančních prostředků
     z rozpočtu poskytovatele.

17. Po řádném ukončení akce je příjemce povinen předložit poskytovateli do jednoho roku
     od prvního dne následujícího po ukončení Smlouvy Závěrečné vyhodnocení akce (dále
     jen „ZVA“) obsahující zprávu o splnění závazných ukazatelů a podmínek účasti
     finančních prostředků poskytovatele stanovených v této Smlouvě v rozsahu formulářů
     uvedených v Pravidlech, kolaudační souhlas, výpisy z katastru nemovitostí dokladující,
     že příjemce má vlastnické, případně jiné právo k pozemkům, na kterých byla financovaná
     akce realizována a které jsou uvedeny v kolaudačním souhlasu, fotodokumentaci
     realizované akce, případně DVD či jiný elektronický nosič dat s nahrávkou realizované
     akce apod. V případě, že v kolaudačním souhlasu jsou uvedena jiná čísla parcel než
     ve stavebním povolení, doloží příjemce finančních prostředků geometrický plán nebo
     srovnávací tabulku těchto parcelních čísel. V případě, že v souvislosti s předloženým
     ZVA bude zjištěno, že souhrn uznatelných nákladů akce byl nižší, než ze kterého se
     vycházelo při stanovení výše poskytovaných finančních prostředků, a že finanční
     prostředky byly poskytnuty příjemci nad procentuální limit uvedený v článku 4 odst. 4
     Smlouvy je příjemce povinen finanční prostředky poskytnuté nad tento procentuální limit
     poskytovateli vrátit do pěti pracovních dnů od obdržení výzvy poskytovatele k vrácení
     těchto finančních prostředků. Pokud lhůtu pro předložení ZVA nemůže příjemce dodržet,
     např. nebyl vydán kolaudační souhlas nebo nemá vyřešeny majetkoprávní vztahy
     k dotčeným pozemkům, je povinen o této skutečnosti poskytovatele písemně informovat,
     uvést důvody nedodržení lhůty a současně požádat o prodloužení lhůty pro předložení
     ZVA.

18. Příjemce se zavazuje, že nejméně po dobu pěti let po ukončení akce (viz Pravidla),
     na kterou poskytovatel na základě této smlouvy poskytuje finanční prostředky, nepřevede
     majetek nabytý z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích subjektů ani
     jej jinak nezcizí ani nepředá do úplatného užívání třetím subjektům s výjimkou případů,
     kde takové nakládání s majetkem vyplývá z platné právní úpravy, nezastaví tento majetek
     po uvedenou dobu, ani jej jinak nezatíží právy třetích osob, vyjma případů, kde toto
     zatížení vyplývá z platné právní úpravy nebo se jedná o zřízení služebnosti inženýrské

                                                                                                                 8
     sítě ve smyslu §1267 a §1268 občanského zákoníku. Současně je příjemce povinen
     zajistit, aby tento majetek mohl být po uvedenou dobu i po jejím uplynutí trvale veřejně
     bezplatně užíván k účelu, ke kterému je určen.

19. Příjemce se zavazuje, že v souvislosti s fakturací plnění, kde k úhradě budou užity
     finanční prostředky poskytované dle této Smlouvy, nebude uplatněn režim přenesení
     daňové povinnosti, jelikož v případě akce, pro kterou se poskytují finanční prostředky,
     příjemce vystupuje v pozici osoby nepovinné k DPH.

20. V případech, kdy příjemce z objektivních důvodů v průběhu roku 2019 nevyčerpá
     na základě této Smlouvy poskytované finanční prostředky k účelu, ke kterému jsou
     poskytovány, může požádat poskytovatele za podmínek uvedených v Pravidlech o převod
     v tomto roce nevyčerpaných finančních prostředků k čerpání v souladu s účelem
     Smlouvy v roce 2020. V žádosti o převod finančních prostředků do roku 2020 musí
     příjemce uvést důvody, pro které nebyly poskytnuté finanční prostředky v roce 2019
     užity a doloží potřebu financování akce, na kterou byly finanční prostředky poskytnuty,
     i v roce 2020. Žádost o převod finančních prostředků do roku 2020 předkládá příjemce
     poskytovateli začátkem roku 2020 po provedení vypořádání poskytnutých finančních
     prostředků za rok 2019 (viz čl. 7, písm. A, odst. 5 této Smlouvy). Žádost o převod
     finančních prostředků do roku 2020 nemusí příjemce podávat, pokud do 31. prosince
     2019 nezačne s čerpáním poskytnutých finančních prostředků a v tomto případě budou
     poskytnuté finanční prostředky převedeny ve prospěch příjemce k čerpání pro akci
     uvedenou v čl. 4 odst. 1 do roku 2020 v souladu s Rozhodnutím o poskytnutí finančních
     prostředků z rozpočtu SFDI pro rok 2019 uvedeným v Příloze č. 1 této Smlouvy.

B. Práva a povinnosti poskytovatele:

1. Poskytovatel je povinen převádět poskytované finanční prostředky dle této Smlouvy
    výlučně na účet příjemce, uvedený v článku 5 této Smlouvy v souladu s účelovým
    určením poskytovaných finančních prostředků.

2. Poskytovatel je oprávněn pozastavit v odůvodněných případech čerpání finančních
    prostředků z účtu příjemce a neposkytovat další finanční prostředky pokud příjemce
    závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např. použije poskytnuté finanční
    prostředky k jinému účelu, než ke kterému byly podle této Smlouvy poskytnuty
    (s výjimkou postupu dle ujednání v čl. 7 části A. odst. 2 Smlouvy). V případě zjištění
    porušení Smlouvy je poskytovatel povinen na tuto skutečnost příjemce upozornit a
    stanovit mu lhůtu ke zjednání nápravy nebo, v případě porušení Smlouvy, kde zjednání
    nápravy není možné, stanoví poskytovatel příjemci lhůtu pro vrácení finančních
    prostředků, kterých se porušení Smlouvy týká. Pokud ve stanovené lhůtě nebude náprava
    dle předchozí věty zjednána, pozastaví příjemci čerpání finančních prostředků
    a neposkytne další finanční prostředky a současně má poskytovatel právo od této Smlouvy
    odstoupit.

3. Pokud ve stanovené lhůtě nebude zjednána náprava nebo vráceny finanční prostředky tam,
    kde zjednání nápravy není možné, bude použití poskytnutých finančních prostředků
    v návaznosti na porušení povinností vyplývajících ze Smlouvy posuzováno jako podezření
    na porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 rozpočtových pravidel a bude dále
    postupováno podle § 44a rozpočtových pravidel. Pro účely odvodů ve smyslu § 44a
    odst. 4 rozpočtových pravidel se bude jednat o méně závažná porušení povinností

                                                                                                                 9
    uvedených ve Smlouvě v případě povinností uvedených v článku 7 části A, v odstavcích
    6, 13, 14 a 17, a v článku 8 odstavci 3 věta druhá. V těchto případech bude porušení
    povinnosti postiženo odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši 5 % z poskytnutých
    finančních prostředků, jichž se porušení povinnosti týká. V případě, že příjemce v průběhu
    realizace akce provede bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele změnu oproti
    schválené projektové dokumentaci s tím, že tato změna nebude mít za následek změnu
    financovaného účelu, ani nesníží výsledné užitné vlastnosti realizované stavby, bude toto
    porušení povinností ze strany příjemce postiženo rovněž sníženým odvodem za porušení
    rozpočtové kázně ve výši 5 % z poskytnutých finančních prostředků, jichž se porušení
    povinnosti týká.
    V případě porušení rozpočtové kázně v důsledku porušení ZZVZ, bude výše odvodu
    za porušení této povinnosti stanovena v souladu s Pravidly.

4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy i v případě, že se prokáže, že údaje
    sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek stanovených poskytovatelem
    ve Smlouvě jsou zkreslené, nepravdivé nebo i přes předchozí upozornění poskytovatele
    neúplné.

                                                   Článek 8
                            Kontrola nakládání s finančními prostředky

1. Příjemce se poskytovateli zavazuje k účinné spolupráci při výkonu kontroly
    hospodárného, účelného a efektivního nakládání s účelově poskytnutými finančními
    prostředky, kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických pokynů tak,
    aby kontrolním pracovníkům poskytovatele bylo umožněno provedení kontroly v souladu
    s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb. Provedení kontroly se bude řídit zákonem
    č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), a zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční
    kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole),
    ve znění pozdějších předpisů.

2. Při zjištění závažných nesrovnalostí při čerpání finančních prostředků poskytnutých
    na základě této Smlouvy je poskytovatel oprávněn žádat vrácení poskytnutých finančních
    prostředků, pozastavit jejich čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení
    předpokládané efektivnosti poskytnutých finančních prostředků v souladu s platnými
    předpisy a mezinárodními závazky. O tomto je povinen písemně informovat příjemce.

3. Poskytovatel je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce
    a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu.
    Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zajišťování veškerých
    podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci
    ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde finanční plnění
    vyplývající ze smluvního vztahu je financováno či spolufinancováno z prostředků
    poskytovaných na základě této Smlouvy. Toto ujednání se týká výlučně práva kontroly
    poskytovatele. Tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních
    a finančních orgánů státní správy České republiky.

                                                                                                               10
                                                   Článek 9
                                              Ostatní ujednání

1. Nečerpání celkové výše finančních prostředků poskytovaných podle této Smlouvy se
    nepovažuje za neplnění Smlouvy a nezakládá právo příjemce na dočerpání finančních
    prostředků v příštím období.

2. V případě neoprávněného použití finančních prostředků ve smyslu § 3 písm. e)
    rozpočtových pravidel, kterým došlo k porušení rozpočtové kázně, odvede příjemce
    neoprávněně čerpané nebo zadržené finanční prostředky podle toho, zda se jedná
    o závažné nebo méně závažné porušení rozpočtové kázně, jak je vymezeno v článku 7
    části B odst. 3 Smlouvy, poskytovateli prostřednictvím místně příslušného finančního
    úřadu, a to včetně penále ve smyslu § 44a odst. 10 rozpočtových pravidel.

3. Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona č. 586/1992
    Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace a o jejich výši se
    pro účely odpisů snižuje vstupní cena hmotného majetku, k jehož pořízení byly tyto
    finanční prostředky použity.

                                                   Článek 10
                                            Závěrečná ujednání

1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a účinnosti
     dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Smlouva se uzavírá na dobu
     určitou do 31. prosince 2019. Tím nejsou dotčena ustanovení Smlouvy, která svou
     úpravou přesahují uvedený časový rámec.

2. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou její přílohy:
     Příloha č. 1 - Rozhodnutí o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu SFDI pro rok
     2019 ze dne 24. 05. 2019;
     Příloha č. 2 - neuznatelné náklady položkového rozpočtu akce.

3. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny pouze formou číslovaných
     písemných dodatků a nabývají účinnosti dnem jejich uveřejnění prostřednictvím registru
     smluv, s výjimkou změn týkajících se změny výše neuznatelných nákladů akce a změny
     výše celkové ceny akce, u kterých se výslovně sjednává, že pro jejich změnu se neuzavírá
     dodatek ke Smlouvě za předpokladu, že tyto změny nemají vliv na výši souhrnu
     celkových uznatelných nákladů akce a neovlivní výši poskytovaných finančních
     prostředků. Příjemce je ale povinen vždy v těchto případech změny výše neuznatelných
     nákladů akce a změny výše celkové ceny akce poskytovateli písemně oznámit.

4. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními občanského
     zákoníku a dalšími platnými právními předpisy ČR.

5. Příjemce přebírá podle § 1765 občanského zákoníku riziko změny okolností.

                                                                                                               11
6. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné,
     vážné, omylu prosté a pravé vůle a že se řádně seznámily s textem této Smlouvy
     a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz toho připojují své podpisy pod text této
     Smlouvy.

7. Obě smluvní strany se zavazují neprodleně písemně informovat druhou stranu o všech
     závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu smluvního vztahu.

8. Smluvní strany shodně konstatují, že v souvislosti s uzavřením této Smlouvy a na jejím
     základě si smluvní strany vzájemně předávají a i do budoucna budou předávat za účelem
     zajištění řádného plnění Smlouvy osobní údaje kontaktních osob, které se podílejí nebo
     budou podílet na plnění této Smlouvy, s uvedením jejich osobních údajů: jméno,
     příjmení, titul, funkce, telefonický a e-mailový kontakt, u kterých právním důvodem pro
     jejich zpracování smluvními stranami, jako správci těchto osobních údajů, je jejich
     oprávněný zájem na splnění této Smlouvy, na kterém se v mezích své kompetence
     podílejí subjekty údajů. V souvislosti s tím se každá smluvní strana zavazuje v rámci
     svých povinností, jako správce předaných osobních údajů, zajistit, aby subjekty těchto
     údajů byly při poskytnutí osobních údajů informovány dle článku 13 Nařízení
     Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně
     fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto
     údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
     o zpracování poskytnutých osobních údajů pro účel plnění této Smlouvy, a že toto
     zpracování je v souladu s úpravou dle článku 6 odst. 1 písm. f) uvedeného nařízení a se
     zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále aby subjekty údajů byly
     informovány o svých právech v rozsahu, jak pro ně vyplývají z uvedeného nařízení a
     z citovaného zákona.

9. Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah Smlouvy není předmětem utajení a že
     souhlasí se zveřejněním Smlouvy a jejích případných dodatků na www.sfdi.cz bez dalších
     podmínek. Poskytovatel v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách
     účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon
     o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, uveřejní Smlouvu po jejím podpisu
     smluvními stranami prostřednictvím registru smluv.

10. Smlouva je vyhotovena v pěti stejnopisech s platností originálu s tím, že poskytovateli
     náleží tři její vyhotovení a příjemci dvě vyhotovení Smlouvy.

V Praze dne …………….…………….        V .………………………. dne ………….

…...…………………………..…………            …...…………………………..…………
          Ing. Zbyněk Hořelica                   Ivo Sztefek
                 ředitel SFDI                   starosta obce

                                12