Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
KUJCP01B3MI3 Smlouva o poskytnutí dotace č. SDO/OREG/813/16 uzavřená ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a § 10a odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů I. Obecná ustanovení zastupitelstvo Jihočeského kraje rozhodla na základě podané žádosti o poskytnutí dotace svým usnesením č. 49/2016/ZK ze dne 15. 12. 2016 podle § 36 odst. 1 písm.) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech") a ve smyslu směrnice Zastupitelstva Jihočeského kraje č. SM/107/ZK, Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory, o poskytnutí dotace ve výši a za podmínek dále uvedených v této smlouvě. II. Poskytovatel a příjemce dotace 1. Poskytovatelem dotace podle této smlouvy je: Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice IČO 70890650 zastoupený: Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem Jihočeského kraje č. ú. 199783072/0300 dále jako „poskytovatel“ 2. Příjemcem dotace podle této smlouvy je: Město Tábor, Žižkovo náměstí 2, 390 15 Tábor IČO 00253014 zastoupené Ing. Jiřím Fišerem, starostou města č. ú. 701427349/0800 dále jako „příjemce“ Účel a charakter dotace, doba, v níž má být účelu dosaženo 1. Účelem dotace je poskytnutí neinvestičních peněžních prostředků na posílení MHD Tábor v souvislosti s prodloužením termínu opravy Švehlova mostu (dále jen „projekt"). Přílohou č. 1 Smlouvy o poskytnutí dotace je kalkulace posílení MHD Tábor při uzavírce Švehlova mostu a přílohou č. 2 je návrh vložených spojů při objížďce Švehlova mostu do linky č. 30. 2. Projekt bude realizován v termínu od 1. 11. 2016 do 30. 6. 2017. Ukončení projektu je rovněž konečným termínem, kdy má být dosaženo účelu dotace. 3. Peněžní prostředky dotace nesmí příjemce poskytnout jiným právnickým nebo fyzickým osobám, pokud nejde o úhrady spojené s realizací projektu, na který byly poskytnuty a smí je zároveň použít jen k účelu, který je upraven v odst. 1 tohoto ustanovení. 1 IV. Výše dotace a vyplacení dotace 1. Dotace bude poskytnuta ve výši 619 851,- Kč bezhotovostním převodem z účtu poskytovatele na účet příjemce neprodleně po nabytí platnosti a účinnosti této smlouvy. 2. Vyplacení dotace na účet příjemce proběhne následujícím způsobem: Celková výše dotace, tj. 619 851,- Kč, bude vyplacena do 30 dnů po nabytí platnosti a účinnosti smlouvy. V. Ustanovení o DPH Nedílnou součástí této smlouvy je čestné prohlášení, kde příjemce dotace uvede, zda je či není plátcem DPH a zároveň v případě plátce DPH čestně prohlásí, zda může v rámci projektu dle jeho aktivit uplatnit odpočet DPH na vstupu či nikoliv a v jaké výši. Pokud příjemce v době obdržení dotace není plátcem DPH, ale v průběhu čerpání dotace se plátcem DPH stane, je povinen písemně nahlásit poskytovateli změnu plátce DPH. Dále musí sdělit, zda při změně v plátce DPH bude moci dle jeho aktivit uplatnit odpočet DPH na vstupu či nikoliv a v jaké výši, popř. zda v souladu s ustanovením § 79 zákona o dani z přidané hodnoty uplatní nárok odpočtu daně při registraci. Příjemce je povinen, pokud mu to ustanovení § 77 až § 78d zákona o dani z přidané hodnoty umožňuje, uplatnit nárok na odpočet DPH u majetku pořízeného z poskytnuté dotace v průběhu 5 let od pořízení, v případě pozemků, staveb, bytů a nebytových prostor v průběhu 10 let, a vrátit poměrnou část dotace, kterou předtím použil na úhradu DPH příslušného majetku a která byla způsobilým výdajem projektu. DPH, které si příjemce může uplatnit, musí neprodleně vrátit poskytovateli dotace na účet 170320242/0300 se stejným variabilním symbolem, pod kterým dotaci obdržel. V případě, že aktivity v rámci projektu nebudou ekonomickými činnostmi, u kterých by si mohl příjemce (plátce DPH) uplatňovat odpočet DPH na vstupu, nebude mít změna z neplátce v plátce DPH žádný vliv na výši dotace, pouze toto písemné oznámení příjemce o změně bude založeno v rámci podkladů o poskytnuté dotaci u poskytovatele dotace. Jestliže zákon o DPH příjemci umožní při změně z neplátce na plátce uplatňovat odpočet DPH na vstupu, je vždy povinen informovat poskytovatele programu o výši vratký DPH a ze strany poskytovatele na základě této změny v přidělené dotaci bude vyhotoven dodatek ke smlouvě, ve kterém bude snížen nárok na dotaci o výši DPH, jež si příjemce bude uplatňovat u místně příslušného finančního úřadu. VI. Uznatelné výdaje 1. Uznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou náklady nezbytné pro provedení projektu a musí vyhovovat zásadám zdravého finančního řízení, efektivnosti a hospodárnosti, musí být vynaloženy během realizace projektu, být skutečně vynaloženy, doloženy a zaevidovány v účetnictví na účetních dokladech, musí být identifikovatelné, úplné, srozumitelné, věcně a formálně správné. Jedná se o náklady spojené se zajištěním městské autobusové dopravy v Táboře v souvislosti s posílením a prodloužením spojů. 2. Neuznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou ostatní náklady neuvedené v bodě 1. 3. V případě, že v rámci projektu budou zadávány veřejné zakázky, je příjemce povinen postupovat podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že se jedná o zakázky malého rozsahu, na které se tento zákon vztahuje pouze v obecných zásadách, je povinen příjemce u plnění přesahujících částku 100.000,- Kč bez DPH, které jsou z více než 50 % financované z dotace, provést výběr dodavatele v jednoduchém výběrovém řízení. Nabídky musí být vyžádány nejméně u 3 dodavatelů a jejich nabídky musí být učiněny písemně (např. e-mailem, faxem), je nutno 2 pořídit písemný záznam o výběru dodavatele, lze rovněž využít ceníky zveřejněné na internetu. Záznam z výběrového řízení včetně cenových nabídek nebo průzkumů a korespondence musí být uloženy u dokumentace k podporované činnosti a spolu s ní archivovány. 4. Ustanovení odst. 3 neplatí, má-li příjemce vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek; v takovém případě postupuje podle nich. Na výzvu poskytovatele je příjemce povinen tato pravidla kraji předložit a doložit dodržení podmínek stanovených zákonem o veřejných zakázkách a jeho pravidly. VII. Vyúčtování a vypořádání dotace 1. Po ukončení akce předloží příjemce poskytovateli, tj. Odboru regionálního rozvoje, územního plánování, stavebního řádu a investic Krajského úřadu Jihočeského kraje nejpozději do 14 dnů ode dne jejího ukončení závěrečnou zprávu o jejích výsledcích včetně vyúčtování dotace. Součástí vyúčtování je přehled dokladů o uskutečněných výdajích souvisejících se zajištěním akce, přičemž v přehledu příjemce označí doklady, týkající se výdajů realizovaných z rozpočtu kraje. Výdaje hrazené z dotace kraje doloží kopiemi dokladů. 2. Pokud příjemce nevyčerpá všechny prostředky dotace na stanovený účel, je povinen vrátit poskytovateli nevyčerpanou částku nejpozději do 2 měsíců po uzavření vyúčtování dotace bezhotovostním převodem na účet poskytovatele. Vlil. Povinnosti příjemce při přeměně, insolvenci a likvidaci právnické osoby 1. V případě, že je příjemce právnickou osobou vyjma obce a má dojít k jeho přeměně podle příslušného zákona a příjemce má být zanikající právnickou osobou, má povinnost tuto skutečnost oznámit s dostatečným předstihem poskytovateli s žádostí o udělení souhlasu s přechodem práv a povinností z tohoto smluvního vztahu na právního nástupce. Přitom musí respektovat, že každá taková skutečnost musí být projednána v tom orgánu poskytovatele, který schválil poskytnutí dotace a smlouvu o jejím poskytnutí. 2. K žádosti o udělení souhlasu podle odstavce 1 musí příjemce prokázat příslušnými dokumenty, že práva a povinnosti z tohoto smluvního vztahu přejdou na právního nástupce a právní nástupce se zavazuje tyto povinnosti plnit (např. projekt fúze). Poskytovatel je oprávněn si vyžádat dodatečné podklady, pokud z dodaných podkladů nebude tato skutečnost vyplývat. 3. V případě, že poskytovatel žádosti vyhoví, zpraví o tom bez zbytečného odkladu příjemce po projednání v příslušném orgánu poskytovatele a uzavře dodatek ke smlouvě, který bude obsahovat popis a důvod jeho uzavření s ohledem na přeměnu příjemce. 4. V případě, že žádosti poskytovatel nevyhoví, bezodkladně o tom spraví příjemce po projednání v příslušném orgánu poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou poskytovatele. 5. V případě, že je příjemce příspěvkovou organizací jiného územního samosprávného celku, je povinen při sloučení, splynutí či rozdělení postupovat obdobně podle odstavce 1 (doložení např. formou usnesení zastupitelstva územně samosprávného celku). Poslední věta odstavce 2 platí obdobně. 6. V případě, že příslušný soud rozhodl o úpadku příjemce nebo má být příjemce zrušen s likvidací, je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit poskytovateli. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě 3 stanovené výzvou poskytovatele. Zároveň je povinen bezodkladně oznámit insolvenčnímu správci či likvidátorovi příjemce, že tento přijal dotaci z rozpočtu poskytovatele a váže ho povinnost vyplacenou dotaci vrátit zpět do rozpočtu poskytovatele. IX. Výpověď smlouvy a porušení rozpočtové kázně 1. Poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět z důvodů na straně příjemce, a to zejména v případě, že po uzavření této smlouvy nastane nebo vyjde najevo skutečnost, která poskytovatele opravňuje dotaci nebo její část odejmout. Takovou skutečností je například zjištění poskytovatele, že údaje, které mu sdělil příjemce, a které měly vliv na rozhodnutí o poskytnutí dotace, jsou nepravdivé. 2. Výpovědní lhůta je 10 dní a začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi příjemci. 3. V písemné výpovědi poskytovatel uvede zjištěné skutečnosti, které jej prokazatelně vedly k výpovědi smlouvy, a vyzve příjemce k vrácení celé dotace nebo její části, pokud již byly poskytnuty. Příjemce je povinen vrátit tyto prostředky do 15 dnů od ukončení smlouvy na účet poskytovatele uvedený ve výpovědi. Pokud tyto prostředky ještě nebyly převedeny na účet příjemce, přestože byla uzavřena smlouva, má poskytovatel právo je neposkytnout. 4. V případě porušení povinností stanovených pro čerpání dotace, zjištěných na základě provedené kontroly, může být příjemce vyzván k provedení opatření k nápravě zjištěného pochybení tehdy, jestliže porušil méně závažnou podmínku, u které je stanovena možnost sníženého odvodu dle odst. 5 tohoto ustanovení. V rozsahu, v jakém příjemce provedl opatření k nápravě, platí, že nedošlo k porušení rozpočtové kázně. 5. Nižší odvod za pochybení při čerpání dotace a nesplnění podmínek veřejnoprávní smlouvy je stanoven v těchto případech: a) Za nedodržení termínů jednotlivých administrativních úkonů příjemce, jejichž povaha umožňuje nápravu v náhradní lhůtě až do výše 5 % dotace, b) za nedoložení všech požadovaných podkladů k vyúčtování až do výše 5 % dotace, c) za nedodržení termínu odevzdání vyúčtování a závěrečné zprávy až do výše 5 % z dotace; toto neplatí, pokud příjemce prokáže, že k nedodržení termínu došlo z reálných a objektivních důvodů, d) za nedodržení případně nastavených kritérií poskytnuté dotace - poměrná část celkové podpory k naplněným kritériím, e) za porušení zákona o veřejných zakázkách: 1. neprovedení výběrového řízení 100 % výdajů této zakázky 2. diskriminace při výběrovém řízeni 10 - 25 % výdajů této zakázky 3. dělení předmětu zakázky 10-25 % výdajů této zakázky 4. nezveřejnění veřejné zakázky zákonem stanoveným způsobem 5 % výdajů této zakázky (např. nezveřejnění smlouvy na veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž cena přesáhne 500 000 Kč bez DPH atd.) 5. méně závažná porušení při zadávání veřejných zakázek až do výše 5 % výdajů této zakázky (např. nedodržení zákonem stanovených lhůt atd.) f) za porušení povinnosti uvedené v čl. VI odst. 3 a 4 smlouvy 100 % výdajů zakázky. Jednotlivá porušení zákona o veřejných zakázkách se nesčítají, ale krácení uznatelných výdajů se posuzuje podle nejzávažnějšího pochybení ve stejné zakázce. 6. V případě, kdy není možné postupovat podle odst. 4 a 5 tohoto ustanovení, může vyzvat poskytovatel příjemce k vrácení dotace nebo její části, zjistí-li, že příjemce dotace porušil povinnost, která souvisí s účelem, na který byly peněžní prostředky poskytnuty, nedodržel účel dotace nebo 4 podmínku, za které byla dotace poskytnuta, a u níž není možné vyzvat k provedení opatření k nápravě a není možné uložit snížený odvod. V rozsahu, v jakém vrátil příjemce dotaci nebo její část, platí, že nedošlo k porušení rozpočtové kázně. 7. V případě, že příjemce bude vyzván k vrácení dotace nebo její poměrné části a svou povinnost kjejímu vrácení nesplní vjemu stanovené náhradní lhůtě, bude považována nečinnost příjemce za porušení rozpočtové kázně ve formě zadržení dotace. 8. Porušení jiných povinností příjemce než těch, které jsou upraveny v odst. 5 tohoto ustanovení a v případě, že porušení povinností nebude napraveno dle odst. 4 a 6 smlouvy, bude považováno za porušení rozpočtové kázně s tím, že bude požadován odvod ve výši neoprávněného použití dotace a zároveň i úhrada penále za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 promile denně ve vztahu k uloženému odvodu. X. Ostatní ujednání 1. Finanční podpora poskytovaná na základě této smlouvy naplňuje kritéria veřejné podpory. Poskytování veřejné podpory se řídí Smlouvou o fungování Evropské unie a příslušnými právními akty Evropské unie, zejména nařízením Komise (ES) č. 1407/2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis (dále jen „nařízení o de minimis") ze dne 18. 12. 2013, publikovaného v Úředním věstníku Evropské unie pod číslem L 352 ze dne 24. 12. 2013 a zákonem č. 215/2004, o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory. Celková výše této podpory udělená jednomu subjektu v rozhodném tříletém období nesmí přesáhnout částku 200 000 EUR, kdy tímto tříletým obdobím se rozumí současné účetní období a dvě předcházející účetní období. Datem poskytnutí podpory de minimis je datum podpisu smlouvy poskytovatelem. Nepřekročení zákonného limitu bylo ověřeno poskytovatelem v Registru podpor de minimis a podpisem smlouvy příjemce garantuje jeho nepřekročení. 2. Pokud dojde v průběhu platnosti této smlouvy na straně příjemce ke změně podmínek, za kterých byla dotace poskytnuta (včetně změny kontaktní osoby uvedené v žádosti nebo sídla příjemce), je příjemce povinen oznámit toto písemně poskytovateli neprodleně po zjištění změny. 3. Příjemce souhlasí se zveřejněním této smlouvy a prohlašuje, že tato smlouva neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 4. Příjemce se zavazuje zajistit informování veřejnosti o tom, že akce byla podpořena peněžními prostředky kraje Jihočeského kraje a informovat poskytovatele o konání akce (např. zasláním pozvánky). 5. Příjemce se zavazuje zajistit umístění znaku, respektive loga Jihočeského kraje na materiálech, propagujících akci uvedenou v či. III. odst. 1 této smlouvy; vhodnost užití krajských symbolů bude příjemce konzultovat s odborem Kancelář hejtmana, oddělení marketingu a cestovního ruchu Krajského úřadu Jihočeského kraje, přitom bude postupovat v souladu se směrnicí č. SM/40/RK - Zásady jednotného vizuálního stylu a pravidla pro užívání symbolů a logotypu Jihočeského kraje, která je dostupná na http://www.krai-iihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasadv.htm. Tato zveřejněná verze směrnice se považuje za součást této smlouvy. 6. O užití dotace vede příjemce průkaznou účetní nebo jinou evidenci. Dále se zavazuje uchovávat tuto evidenci po dobu deseti let po skončení projektu. 7. Poskytovatel je oprávněn provádět u příjemce kontrolu účetnictví, příp. dalších skutečností, v rozsahu potřebném k posouzení, zda byla dodržena tato smlouva. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli 5 nebo jím pověřeným osobám provést kdykoli (i v průběhu realizace) komplexní kontrolu postupu a výsledků realizace projektu, včetně použití peněžních prostředků a zpřístupnit na požádání veškeré doklady související s realizací projektu a s plněním této smlouvy. Tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy České republiky. XI. Závěrečná ujednání 1. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech majících povahu originálu, z nichž každá ze smluvních stran obdrží 1 výtisk. 2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků, podepsaných oběma smluvními stranami. Upřesnění či změny údajů (zejména adresa, číslo bankovního účtu, kontaktní osoba) stačí písemně sdělit poskytovateli dotace, pokud tento netrvá na uzavření dodatku ke smlouvě. 3. V případech neřešených touto smlouvou se užije směrnice Jihočeského kraje č. SM/107/ZK - Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory, která je dostupná na http://www.krai- iihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasadv.htm. Tato zveřejněná směrnice, jakož i žádost o poskytnutí finanční podpory se považují za součást této smlouvy. Příjemce prohlašuje, že je mu obsah této smlouvy a Zásad pro poskytování veřejné finanční podpory dostatečně jasný a jednotlivá ustanovení dostatečně určitá. Pokud existuje rozpor mezi smlouvou a směrnicí, použijí se primárně ustanovení smlouvy. 4. Na důkaz výslovného souhlasu s obsahem a všemi ustanoveními této smlouvy a své pravé, svobodné a vážné vůle, je tato smlouva po jejím přečtení smluvními stranami vlastnoručně podepsána. 5. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 6 Čestné prohlášení k DPH V rámci projektu „Posílení MHD Tábor v souvislosti s prodloužením termínu opravy Švehlova mostu" čestně prohlašujeme, že ke dni podpisu smlouvy jsme: □ plátci DPH □ neplátci DPH V případě plátce DPH dále prohlašujeme, že ke dni podpisu této smlouvy: □ můžeme plně □ můžeme částečně □ nemůžeme 7 Výkaz nákladů a tržeb z přepravní činnosti Dopravce : COMETT PLUS, spol.s r.o., TÁBOR divize MHD i Městská automobilová doorava Položka Kč Kč/km -TSSP ■a: 18561 Pohonné hmoty, oleje 1 2184 3,40 28723 29352 12556 3453 Pryžové obruče 2 63870 0,40 3379 19856 35156 Ostatní přimý materiál, energie 3 2,30 19430 101006 0 55597 Přímé mzdy 4 9826 11,70 98842 0 15539 odpisy 5 0 6,44 54405 0 5841 9237 C3A leasing (pronájem,splátky) 6 4640 0,00 0 7338 22109 34964 -OO opravy a udržováni 7 2129 1,80 15206 3367 0 silniční daň 8 0 0,00 0 15367 9717 pojištěni (zákonné,havarijní) 9 186589 1,07 9039 295076 •2 cestovné 10 0,85 7181 ‘.Se .j* odvody do fondů 11 4,05 34214 S c jiné přímé náklady 12 0,39 3295 8 0,00 0 ostatní nedaňové náklady 13 Režijní náklady 14 1,78 15037 Provozn náklady celkem 15 34,18 288753 celkem 16 36466 6,68 56433 57668 tržby z přeprav 17 36466 6,68 56433 57668 jiné tržby 18 do tržeb celkem 19 150123 27,50 232320 237407,5 £(B od obci a mést 20 27,50 mxm0 smol0í I od krajů 21 l,*?•'».V 22 OXZ od Tábora O celkem 23 có 2 KS nidcop.mktibus • plyn 24 Si ostatní 25 z dotace EU 26 Ujeté kilometry (km) 27 5459 8448 8633 2 2 2 Počet autobusů 28 Tržby midibusů proti plánu o 1/3 sníženy. Předpoklad využíváni stávajících předplatních jízdenek. Ujeté kilometry na jednotlivých spojích úsek linka Autob.nádr. - Větrovy 30 6,6 km 6,69 km Větrovy-Autob.nádr. 30 1,2 km Čeftovice MŠ - Pintovka 60 1,16 km Pintovka - Čelkovice MŠ 60 V Táboře 31. října 2016 ll\ 14HU l Návrh vložených spojů při objížďce Švehlova mostu do linky č. 30 Spoje budou ode dne vyhlášení vloženy do stávajících jízdních řádů linky č. 30. Provoz bude zajištěn ve dnech školního vyučování. Spoje budou obsluhovány midibusem s obsaditelností cca 30 osob (15+15). směr Větrovy Větrovy směr AN AN AN PŘÍJEZD Větrovy PŘÍJEZD ODJEZD ODJEZD 7,08 7,45 7,58 6,55 8,43 8,55 9,08 8,30 9,58 10,20 10,33 9,45 10,53 11,25 11,38 10,40 12,40 12,53 12,55 13,08 14,00 14,13 14,35 14,43 15,45 15,58 16,10 16,23 17,00 17,13 17,25 17,38 V Táboře 27. října 2016