Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10971548: 4/19/0197-SoD-Odstranění závad z revize elektrických zařízení výpravní

Příloha 4_19_0197-DS201901421.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo

                      číslo objednatele 4/19/0197

                         číslo zhotovitele

uzavřená mezi níže uvedenými účastníky podle § 2586 a násl. občanského Zákoníku

                                 1.Účastníci smlouvy

1.1 Objednatel:     STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC

PSČ, sídlo:         460 01, nám. Dr. E. Beneše 1, Liberecl

   Zastoupené:      Tiborem Batthyánym, primátorem města
                    00262978
4

   IČO:

DIČ:                CZ00262978

Telefon:            485 243 111

Fax:                485 243 113

bank. Spøjeniz

ve věcech smluvních oprávněn k jednání: Bc. David Novotný, ved. odb. správy veř. majetku

ve věcech technických oprávněn k jednání: Bc. David Novotný, ved. odb. správy veř. majetku

(dále jen objednatel)

1.2 Zhotovitel:     ELMOS Liberec s.r.o.

       PSČ, sídlo:  Ševčíkova 982, 460 06 Liberec 6

zastoupená:         Vladimírem Hejralem, jednatelem

IČO:                47780126

Dıcz

Telefon:

bank. spojeni:

ve věcech technických oprávněn k jednání: Vladimír Hejral, jednatel

Zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C,
vložka 3796

       (dále jen zhotovitel)

(objednatel a zhotovitel dále společně také jen jako „účastníci smlouvy“ nebo také jen ,,sm|uvní

strany“)

                                          2. Předmět a smlouzy

Touto Smlouvou se Zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí
dílaazaplaceni ceny za jeho provedení, ato za podmínek smluvených níže. Dále tato
smlouva upravuje vzájemné právní vztahy mezi objednatelem azhotovitelem, ato zejména jejich
práva a povinnosti při zhotovování díla tak, jak je dále v této smlouvě uvedeno.

                              3. Předmět plnění- vymezení a účel díla

3.1 Předmětem plnění Smlouvy je provedení stavebních prací a úprav pod názvem „Odstranění
       závad z revize elektrických zařízení výpravní budovy autobusového nádraží v Liberci -
       Vaňurova 885/5, Liberec“. Budova autobusového nádraží je ve vlastnictví statutárního města
       Liberec. Dílo bude realizováno na základě nabidky zhotovitele ze dne 3. 12. 2019, která je

        přílohou a nedílnou součástí této smlouvy.

                                                                                                                                                                                                          1
3.2 Jedná se o následující činnosti popsané cenové nabídce č. 1

3.3 Účelem plnění je rekonstrukce elektroinstalací v budově Autobusového nádraží, a to z důvodu,
        nevyhovujícího stávajícího stavu.

3.4. Místem plnění je Liberec, budova autobusového nádraží včetně venkovních prostorů, na adrese
        ulice Vaňurova, č. p. 885/5, Liberec.

3.5 Předmětem plnění (díla) je provedení veškerých dalších činnosti souvisejících s realizací díla,
        přičemž se zejména jedná o:
        Objednatel a zhotovitel se zavazují poskytnout si vzájemnou součinnost tak, aby zhotovitel
        vstoupil do smluvního vztahu přímo s dodavateli služeb a energií nezbytných k řádnému
        a včasnému provedení díla. Pokud to nebude možné, zavazuje se zhotovitel během stavby
        odebrané služby či spotřebované energie uhradit objednateli na základě vyúčtování vyčísleném
        a předloženém objednatelem.

                              4.Doba plnění předmětu díla, doba provedení díla

4.1 Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo ve lhůtě maximálně do 31. 3. 2020 ode dne převzetí
        staveniště (dále jen „lhůta“).

4.2 Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. 7.1 této smlouvy o dílo do
        pěti (5) dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do pěti (5) dnů od převzetí staveniště
        zahájit plnění této smlouvy.

4.3 Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty uvedené
        v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat pouze
        v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací z kterékoli z následujících příčin:

      4.3.1 neplnění závazku ze smlouvy na straně objednatele z důvodu nedostatku finančních
               prostředků pro plynulé financování díla objednatelem;

      4.3.2 pozastavení prací z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem
               vnitřních poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze strany zhotovitele);

      4.3.3 v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje
               zejména živelná pohroma, rozhodnutí znemožňující další postup prací (vydané nikoliv
               z důvodů nebo pro jednání zhotovitele), válka, stávky, výjimečný bezpečnostní stav státu,
               jakož další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany nezpůsobily, ani jim při
               vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které nelze v provádění díla pokračovat
               a včas jej dokončit.

                                                5.Cena díla a platební podmínky

5.1 Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze dne
        3.12.2019.
        Bude vystavena zálohová faktura na 100 000 Kč a finální cena bude dle skutečných nákladů
        realizace stavby.
        Celková cena poskytovaných služeb však nepřesáhne částku 150 000,- Kč bez DPH, tedy
        181 500,- Kč včetně 21% DPH.

5.2 Daň z přidané hodnoty bude k celkové ceně, resp. k jejím průběžným splátkám, účtována dle
        daňových předpisů platných v době vystavení daňového dokladu (dle zákona o DPH č. 235/2004
        Sb., v platném znění) při fakturaci zdanitelného plnění.

                                                                                                                 2
5.3 Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu
        provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena zahrnuje mimo jiné
        předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví, včetně předpokládaného vývoje kurzů české měny
        k zahraničním měnám, až do doby dokončení a předání řádného díla, náklady na pojištění
        předmětu díla a odpovědnosti za škody, na schvalovací řízení, převod práv, bankovní garance,
        daně, cla, poplatky.

5.4 Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele
        na úhradu vícenákladů či víceprací či souvisejících nákladů, a to i ve formě (paušalizovaných)
        náhrad škod, oproti sjednané celkové ceně.

5.5 Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací
        zhotovitelem ve výši položek uvedených nabídkovém rozpočtu zhotovitele.

5.6 Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny
        vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla.
        Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH.

5.7 Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací, oboustranně odsouhlasený
        a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu stranami pověřenými,
        vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro objednatele.
        Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací
        pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušné faktury –
        daňového dokladu.

5.8 Cenu díla může zhotovitel fakturovat po:

         Zhotovitel vystaví zálohou fakturu a skutečná cena bude dofakturována po dokončení
               realizace včetně DPH.

         konečná faktura bude vystavena po odstranění veškerých vad a nedodělků na díle,
               vyplývající z protokolu o předání a převzetí díla.

5.9 Proti vystavené faktuře s celkovou cenou lze v okamžiku její splatnosti kompenzovat
        uplatněné smluvní pokuty či jiné peněžité nároky objednatele vůči zhotoviteli či jeho právnímu
        nástupci dle této smlouvy.

5.10 Zálohy na cenu díla objednatel neposkytuje.

5.12 Faktura zhotovitele – daňový doklad pro úhradu musí obsahovat náležitosti daňového dokladu
        dle § 29 odst. 1 a 2 zákona 235/2004 Sb. v jeho platném znění. Na daňovém dokladu bude
        uveden název projektu „Odstranění závad z revize elektrických zařízení výpravní budovy
        autobusového nádraží v Liberci – Vaňurova 885/5, Liberec“, dále musí obsahovat číslo
        smlouvy o dílo, popis provedeného plnění, cenu bez DPH, sazbu a výši DPH, cenu celkem –
        částku k úhradě.
        V případě, že účetní/daňové doklady nebudou obsahovat některou z výše uvedených náležitostí
        nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, nepovažují
        se za relevantní fakturu dle této smlouvy a objednatel není povinen na ni cokoli platit. Objednatel
        je oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění či opravě, přičemž tato doba se
        nepovažuje za prodlení objednatele se splatností. Lhůta splatnosti opravených nebo doplněných
        daňových dokladů počíná běžet znovu od opětovného a prokazatelného doručení náležitě
        doplněných či opravených daňových dokladů (faktury) objednateli.

5.13 V případě, že jsou součástí předmětu díla i přeložky inženýrských sítí, jejichž správce vyžaduje
        provedení jím certifikovaným realizátorem a jejich skutečná ceny bude tímto správcem uplatněna
        v odlišné výši, než bylo ocenění uvedené v zadávacích podmínkách, bude tato změna předmětem
        dodatku k této smlouvě.

                                                6.Řízení stavby a provádění díla

6.1 Účastníci se dohodli na těchto svých zástupcích :

Zástupce zhotovitele:  Vladimír Hejral

                                                                                  3
Zástupce objednatele:  e-mail :

                       Bc. David Novotný
                       e-mail :

6.2 Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle této smlouvy o dílo, k prováděnému dílu se
        vztahujících technologických postupů, technických listů výrobků, norem (zejm. ČSN), obecně
        závazných právních předpisů, specifických požadavků místních orgánů a správců sítí a pokynů
        objednatele jako profesionál a s náležitou odbornou péčí a rozumnou mírou předvídatelnosti.
        V případě jakéhokoliv rozporu mezi dokumenty a/nebo pravidly bude mít přednost dokument
        a/nebo pravidlo uvedené v tomto odstavci dříve.

        Bez ohledu na předchozí větu se tímto smluvní strany dohodly, že pokud jakýkoliv dokument
        a/nebo pravidlo uvedené výše bude obsahovat jakýkoliv požadavek nad rámec uvedený
        v obecně závazných právních předpisech (vč. obecně uznávaných technických norem, ať již
        závazných či doporučujících), nebude taková skutečnost považována za rozpor a zhotovitel bude
        bez dalšího povinen dodržovat takový přísnější požadavek uvedený v jakémkoliv takovém
        dokumentu a/nebo pravidlu.

        Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími
        dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i zejména situací na trhu
        a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto získané informace a na poslední
        poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně všech příloh
        a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za řádně
        a včas proveditelné.

6.3 Při provádění díla musí zhotovitel používat materiály, výrobky a technologická zařízení pouze
        nové a v 1. jakostní třídě; pouze schválené pro použití v ČR a splňující dle platných právních
        předpisů předepsané vlastnosti (prohlášení o shodě, certifikáty, pokyny a návody). Skladování
        všech výrobků, materiálů a zařízení, manipulace s nimi a zpracování do díla musí být provedeno
        v souladu s technickými a technologickými pokyny, návody a upozorněními výrobců. Použití
        jiných materiálů či výrobků při provádění díla oproti DZS či RDS lze pouze po odsouhlasení
        s objednatelem nebo technickým dozorem. Použití materiálů a výrobků nezpůsobilých k dosažení
        řádné kvality díla dle podkladů a vydaných rozhodnutí, nebo nedodržení předepsaných nebo
        doporučených pracovních či technologických postupů při zpracování materiálů, zabudování
        výrobků nebo technologických částí (tzv. nezpůsobilé součásti), včetně poškození kvality při
        skladování není možné. V takovém případě má objednatel právo požadovat odstranění
        nezpůsobilých součástí a jejich nahrazení vhodnými. Zhotovitel je povinen nahradit nezpůsobilé
        součásti na své náklady a bezodkladně.

6.4 Kvalita zhotovitelem provedeného díla musí odpovídat požadavkům uvedeným v normách
        vztahujících se k prováděnému dílu, zejména pak v ČSN, případně evropských technických
        normách, v obecně závazných právních předpisech a v této smlouvě. Objednatel je oprávněn
        kvalitu zhotovitelem prováděného díla kdykoli kontrolovat.

        Při provádění stavby musí být dodrženy, respektovány, či splněny:
          obecné podmínky dané povoleními k realizaci stavby, v případě změn, které vyplynou

            v průběhu realizace akce nebo vyvolané zhotovitelem a odsouhlasené objednatelem,
          všechny právní předpisy, zejména týkající se ochrany životního prostředí, předpisy na likvidaci

            odpadů, znečišťování ovzduší a hygienické předpisy o ochraně okolí stavby před nadměrným
            hlukem,
          podmínky stanovené vydanými a platnými stavebními povoleními týkajícími se provedení
            stavby, a to včetně všech dalších podmínek stanovených dotčenými orgány a účastníky
            řízení, při vydání výše uvedených povolení,
          pokyny a připomínky autorského dozoru stavby a technického dozoru investora, případného
            jiného autora stavební dokumentace, resp. dozoru objednatele nad prováděním díla.

6.5 Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí a zajistit na svůj náklad
        všechny věci a povolení či oprávnění nutná k provedení díla.

6.6 Dílo se považuje za provedené, je-li dokončeno bez vad a nedodělků a předáno. To platí i pro

                                                                                                                 4
        dílčí části díla.

6.7 Za vady se mimo jiné považuje jakýkoli nesoulad s touto smlouvou, projektovou dokumentací,
        k prováděnému dílu se vztahujícími technologickými postupy, technickými listy výrobků, normami
        (zejména ČSN), obecně závaznými právními předpisy a pokyny objednatele. Za vadu se
        považuje i dílo, které není způsobilé plně sloužit k účelu smluvenému v této smlouvě.

6.8 Zhotovitel nese odpovědnost za vhodnost použitých materiálů a je povinen objednatele písemně
        upozornit na nevhodné materiály určené k použití při provádění díla, které je oprávněn použít
        pouze v případě, že objednatel písemně sdělí, že na jejich použití trvá.

6.9 Zhotovitel je povinen projednat s objednatelem a od objednatele si nechat předem schválit
        veškeré změny technologických postupů, změny použití materiálů a ostatní změny
        stavebních procesů při provádění díla.

6.10 Výkon technického dozoru investora (TDI) nesmí provádět dodavatel stavby, ani osoba s ním
        propojená – to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám objednatel.

                                                7.Staveniště, stavební deník

7.1 Vytýčení inženýrských sítí na místě stavby a v nezbytném pracovním prostoru zajistí zhotovitel,
        a to vždy v dostatečném časovém předstihu před započetím zemních či jiných prací. Zhotovitel
        je povinen řídit se při stavební činnosti pokyny a podmínkami uloženými příslušnými správci sítí.
        Za poškození inženýrských sítí, jakož i komunikací či dalšího majetku třetích osob v souvislosti
        s prováděním stavby, odpovídá zhotovitel.

7.2 Přístup na staveniště, jeho údržbu, sjízdnost a bezpečný provoz zajistí na své náklady zhotovitel,
        veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho
        existencí a vlivem na okolí

7.3 Připojení a dodávku energií zajistí na své náklady objednatel.

7.4 Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, subdodavatelům, osobě
        vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a zástupcům a poradcům objednatele
        a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. Ve vztahu
        k těmto osobám zhotovitel odpovídá za bezpečný přístup a pohyb po staveništi.

        Zhotovitel umožní přístup na staveniště osobě provádějící fotodokumentaci
        a videozáznamy o průběhu provádění stavby, tuto osobu vybaví potřebnými ochrannými
        prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v prostoru staveniště.

7.5 Zhotovitel zajistí na svůj náklad ostrahu staveniště a je povinen chránit veškerý uskladněný
        materiál, technologické prvky či zařízení před ztrátou, poškozením či zničením v důsledků
        prováděné stavební činnosti, působení jiných osob či povětrnostních vlivů, jakož i před možnou
        krádeží.

7.5 Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani nesmí
        mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněně zasahovat do nemovitostí sousedících
        se staveništěm.

7.6 Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené staveništi
        a povaze stavby.

7.7 Zhotovitel je oprávněn nainstalovat lešení po obvodové části pravého křídla budovy Krematoria,
        tak aby lešení nebránilo příjezdu vozidel pohřebních služeb.

7.8 Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě
        na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí imisemi,
        hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout
        opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební
        činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.

7.9 Při provádění stavby nesmí zhotovitel omezovat chod v budově Krematoria, především se jedná
        o dobu konání smutečních obřadů ve výstavní síni Krematoria.

                                                                                                                 5
7.10 Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně podepsaného
        předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit, vyčistit a uvést prostor (popř.
        zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. zejména odklidit veškeré zbytky, demontovat
        staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií a předat jej zpět objednateli. O vyklizení
        staveniště bude stranami podepsáno potvrzení.

7.11 Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný úplný
        a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy v rozsahu
        a o obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů, tj. zejména zaznamenávat všechny
        skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací, o jakosti
        díla a zdůvodněných odchylkách prováděných prací od výkazu výměr, údaje o počtu pracovníků,
        počasí, o denní/noční teplotě, o poddodavatelích a jejich činnostech, o dopravovaném materiálu
        na staveništi a odvozech ze staveniště, odchylky od vydaných veřejnoprávních rozhodnutí, jakož
        veškeré další údaje mající význam z hlediska budoucí kvality a vlastností stavby apod.

        Pro montážní práce musí zhotovitel, resp. poddodavatelé vést montážní deník.

        Stavební/montážní deník musí být veden přímo na staveništi a právo provádět v něm záznamy
        mají zhotovitel, objednatel a jím pověřená osoba vykonávající technický dozor,
        osoba vykonávající dozor nad BOZP, jakož i osoby s právem vstupovat na staveniště za účelem
        kontroly dodržování právních předpisů při provádění stavby.

7.12 Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli originál kompletního
        stavebního deníku a veškeré další dokumentace.

                                                8.Povinnosti zhotovitele

8.1 Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu se svými povinnostmi.
        Zhotovitel se zavazuje zhotovit dílo kvalifikovaně a odborně a zajistit pro jeho provedení veškeré
        technické, provozní, personální a organizační podmínky. Zhotovitel zhotoví dílo v souladu
        s platnými právními předpisy, s platnými technickými normami, předepsanými technologickými
        postupy, s podmínkami vydaného územního rozhodnutí stavby a stavebního povolení stavby,
        v souladu s DZS, RDS, touto smlouvou a pokyny objednatele nebo technického dozoru.

8.2. Zhotovitel je povinen posoudit vhodnost pokynu objednatele a technického dozoru, a pokud dle
        svých odborných znalostí a prověřených zkušeností zjistí nevhodnost pokynu, je povinen
        na nevhodnost pokynu upozornit.

8.3 Zhotovitel je povinen při provádění stavebních prací dodržovat ustanovení příslušných předpisů
        o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci, zejména zákoníku práce, zákona č. 309/2006
        Sb., nařízení vlády č. 362/2005 Sb., č. 591/2006 Sb., č. 495/2001 Sb. a č. 201/2010 Sb. v platném
        znění. Pracovníci zhotovitele jsou povinni při provádění prací dodržovat ustanovení nařízení vlády
        495/2001 Sb., zejména nosit ochrannou přilbu, dlouhé kalhoty a pracovní obuv se zesílenou
        podrážkou a budou viditelně označeni obchodním jménem zhotovitele. Současně jsou povinni
        řídit se pokyny zástupců objednatele směřujícími k ochraně zdraví a majetku. Škody, způsobené
        nedodržením předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci zhotovitelem, hradí
        zhotovitel.

8.4 K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby zakryty, vyzve zhotovitel objednatele
        nebo jím pověřenou osobu nejméně tři (3) pracovní dny předem, a to zápisem do stavebního
        deníku s uvedením termínu kontroly a prokazatelným předložením deníku objednateli. Nevyzve-
        li zhotovitel objednatele ke kontrole zakrývaných prací, je povinen umožnit mu na jeho žádost
        jejich dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré náklady s tím spojené. Nedostaví-li
        se objednatel v termínu uvedeném ve stavebním deníku ke kontrole zakrývaných prací, je
        zhotovitel oprávněn po své kontrole a zápisu do stavebního deníku dílo zakrýt a pokračovat
        v práci. Zhotovitel je povinen odkrýt zakryté práce na žádost objednatele i později. Nebude-li
        na díle shledána žádná vada, uhradí náklady spojené s dodatečným odkrytím objednatel.

        O výsledku provedených kontrol prací před zakrytím se povinně provede zápis ve stavebním
        deníku, včetně popisu vad zjištěných prací.

        V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen
        závadný stav odstranit a přizvat technický dozor k opakované kontrole.

                                                                                                                 6
8.5 Zhotovitel je povinen dodržovat ustanovení zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně v platném
        znění a vyhlášky Ministerstva vnitra č. 246/2001 Sb. (o požární prevenci), v platném znění.
        Veškeré škody, způsobené nedodržením uvedených předpisů, hradí zhotovitel.

8.6 Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s obecně závaznými právními předpisy v oblasti
        životního prostředí.

8.7 Zhotovitel se zavazuje nakládat s odpady vzniklými v průběhu realizace díla dle
        zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech v platném znění a vyhlášek Ministerstva životního prostředí
        č. 376/2001 Sb., č. 381/2001 Sb., č. 383/2001 Sb., č. 384/2001 Sb. a č. 374/2008 Sb. v platném
        znění a dodržovat opatření dle systému řízení EMAS nebo dle českých technických norem řady
        ČSN EN ISO 14000.

8.8 Zhotovitel se zavazuje odstranit na svůj náklad veškerý odpad vzniklý při provádění
        díla a udržovat staveniště uklizené. Úklid je povinen provádět průběžně, nejméně 1x za den po
        celou dobu provádění prací, a vždy v případě potřeby.

8.9 Zhotovitel je povinen odstranit odpad, vzniklý při realizaci díla, na vlastní náklady, vést o odpadu
        příslušnou evidenci a při předání díla (poslední části) předložit objednateli doklady o odstranění
        a likvidaci odpadu. Tyto doklady budou jako příloha součástí „Protokolu o předání a převzetí prací
        zhotovitele“. Pokud zhotovitel objednateli při předání díla (poslední dílčí části) doklady
        o odstranění a likvidaci odpadu nepředloží, jedná se o podstatnou vadu díla a dílo se nepovažuje
        za řádně provedené a objednatel nemá povinnost jej převzít.

8.10 Zhotovitel prohlašuje, že se dostatečně seznámil s faktickým stavem a technickou dokumentací
        stavu místa provádění díla a staveniště, a že nezjistil, ani podle stanovisek jím přiznaných
        odborně způsobilých osob, žádné překážky, které by zhotoviteli bránily v uzavření této smlouvy
        a/nebo které by vedly k nemožnosti provedení díla.

8.11 Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně
        subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn.
        do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností
        objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn. že v případě jakéhokoliv narušení či
        poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození
        zdraví osob, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to
        možné, tak finančně uhradit. Zhotovitel je povinen pojistit, aniž se tím omezují jeho povinnosti
        a odpovědnosti:

        a) předmět díla včetně veškerého materiálu skladovaného na staveništi, který bude sloužit pro
            realizaci díla, včetně zařízení staveniště, pojištěním stavebně montážních rizik, a to
            na pojistnou částku nejméně ve výši celkové ceny díla včetně DPH

        b) náklady na demolici, vyklizení a odvoz suti nutné k opravě nebo znovuzřízení
            díla znehodnoceného pojistnou událostí, a to na pojistnou částku v plné výši, nejméně ve výši
            dohodnuté ceny díla

        c) stavební zařízení a věci zhotovitele umístěné na staveništi a sloužící k realizaci díla
        d) ostatní rizika a odpovědnosti (proti požáru, odpovědnost z provozu vozidel, profesní pojištění,

            odpovědnost za zaměstnance atd.)

8.12 Zhotovitel se zavazuje plně respektovat a dodržet veškerá opatření a termíny stanovené
        objednatelem k nápravě a odstranění případných nesrovnalostí, nedostatků a závad při
        provádění stavby, zjištěných v rámci kontrolní činnosti. Za taková opatření objednatele jsou
        považována i opatření a požadavky dozoru objednatele, pokud objednatel výslovně nestanoví
        jinak.

8.13 Zhotovitel se zavazuje řádně uchovávat originál smlouvy, včetně dodatků a všech jejích příloh,
        veškeré originály dokladů a listin (zejména účetních) týkajících se předmětu smlouvy či s ním
        souvisejících činností, a to minimálně po dobu deseti let od provedení díla.

8.14 Zhotovitel se zavazuje oznámit objednateli neprodleně všechny podstatné změny a skutečnosti,
        které mají vliv nebo mohou mít vliv, nebo souvisejí s předmětem smlouvy, nebo se jakýmkoliv
        způsobem předmětu smlouvy nebo stavby dotýkají.

8.15 Zhotovitel se zavazuje poskytnout v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole,
        subjektům provádějícím audit a kontrolu všechny nezbytné informace týkající se dodavatelských
        činností spojených s předmětem smlouvy a poskytnout těmto kontrolním orgánům svoji

                                                                                                                 7
        součinnost.

                                                9.Spolupůsobení objednatele

9.1 Objednatel zajistí součinnost v rámci pokácení vzrostlých borovic, které se nacházejí při
        obvodové zdi pravého křídla budovy Krematoria.

9.2 Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně
        a včas dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu. Pokud je to nezbytné
        k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat součinnost objednatele. V takovém
        případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat předem a poskytnout k tomu objednateli
        přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená
        a zároveň oznámí lhůtu ke splnění požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto
        objednatelem určená lhůta. Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze
        v urgentních případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn
        požádat kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné
        podobě tuto žádost zaslat dodatečně.

9.3 Pokud dojde k přerušení provádění díla z důvodů a zavinění na straně objednatele,
        doba k provedení díla může být prodloužena o dobu, po kterou zhotovitel nemohl dílo z důvodů
        a zavinění na straně objednatele provádět. Doba prodloužení se určí podle doby trvání překážky
        nebo neplnění závazku objednatele sjednaných touto smlouvou, za podmínky, že zhotovitel učinil
        veškerá racionální opatření ke zkrácení nebo odvrácení zpoždění, a to bude stanoveno
        písemným dodatkem k této smlouvě.

                             10.Vlastnické právo ke stavbě, přejímací řízení

10.1 Vlastnické právo ke zhotovované věci – stavbě přechází okamžikem zabudování materiálu
        a zařízení do stavby na objednatele. Zhotovitel však nese odpovědnost za nebezpečí vzniku
        škod na zhotovovaném díle, tj. jeho poškozením, či zničením, do jeho předání objednateli.
        Odstraňování následků z takto vzniklých škod nezakládá právo zhotovitele na přerušení prací či
        prodloužení lhůty k dokončení díla.

10.2 Z důvodu prodlení objednatele s úhradou faktury, s převzetím díla nebo jiného porušení
        povinnosti dle této Smlouvy, není zhotovitel oprávněn již zabudované součásti do
        díla demontovat nebo odstraňovat, přemísťovat z místa stavby, prodat, ani jinak s nimi nakládat
        nebo činit jiná opatření na zabudovaném díle. Takový postup je vždy považován bez dalšího
        za nezákonný zásah do vlastnictví objednatele a za podstatné porušení této smlouvy

10.3 Závazek zhotovitele provést dílo dle této smlouvy zhotovitel splní řádným dokončením
        díla v kvalitativních parametrech dle čl. 6 této smlouvy a předáním bezvadného díla objednateli
        dnem ukončení přejímky. Tato skutečnost bude uvedena v předávacím protokolu, podepsaného
        smluvními stranami nebo oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Objednatel je oprávněn
        převzít dílo s vadami a nedodělky, které samy o sobě nebo ve vzájemné spojitosti nebrání užívání
        díla.

10.4 O předání a převzetí celého díla (poslední dílčí části) musí být účastníky sepsán konečný
        předávací protokol, ve kterém musí být uvedeno, že se jedná o závěrečné dílčí plnění.

10.5 Objednatel je povinen řádně dokončené dílo bez vad a plnící smluvený účel převzít. Objednatel
        však má právo nepřevzít dílo vykazuje-li byť drobné vady a nedodělky bránící samy o sobě nebo
        ve vzájemné souvislosti řádnému užívání a provozování stavby a/nebo ohrožující zdraví
        a bezpečnost osob, jakož i pro neúplnost potřebných a požadovaných dokladů, či dílo neplnící
        svůj účel.

10.6 Případné vady díla (dále jen vady) zjištěné při předání dílčí části díla, jakož i celého díla (poslední
        dílčí části) uvedou účastníci v předávacím protokolu (konečném předávacím protokolu).
        Zhotovitel je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejdéle do 20 dnů po jejich vytčení.

10.7 Dnem předání a převzetí díla přechází nebezpečí vzniku škod na stavbě ze zhotovitele
        na objednatele.

                                                                                                                 8
10.8 Zhotovitel se zavazuje zajistit práce dodatečně požadované při kontrolní prohlídce před vydáním
        kolaudačního souhlasu na stavbu, a to v termínech vyplývajících z tohoto řízení.

10.9 Smluvní strany mají vady za vytknuté bez zbytečného odkladu, pokud jsou tyto zhotoviteli
        oznámeny ve lhůtě nikoli kratší, než je lhůta přiměřená k zajištění odborného posouzení
        předmětné vady a jejího vlivu na cenu díla.

        Pro uplatnění práva ze skryté vady se smluvní strany dohodly na lhůtě pěti let od převzetí díla.

10.10 Zhotovitel se nezprostí odpovědnosti z vad díla, pouze prokáže-li, že předmětná
        vada byla způsobena výlučně chybou ve stavební dokumentaci a/nebo selháním stavebního
        dozoru objednatele, pokud nepůjde o případ jednání zhotovitele dle výslovného pokynu takového
        stavebního dozoru schváleného objednatelem, který byl zhotovitelem poučen o nevhodnosti
        takového pokynu.

                                                       11.Záruky

11.1 Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost dokončeného díla, jeho součásti a prvky, která
        se vztahuje na veškeré vlastnosti díla, které je činí způsobilým pro použití ke smluvenému, pokud
        není tak k obvyklému, účelu a které má mít podle této smlouvy. Záruční doba na celé dílo činí 60
        měsíců (dále jen „záruční doba“), počínaje (i) dnem předání a převzetí díla bez vad
        a nedodělků, anebo (ii) při převzetí díla s vadami a nedodělky počínaje dnem odstranění všech
        vad a nedodělků uvedených v oboustranně podepsaném protokolu o předání a převzetí díla.

        Výjimku tvoří strojní zařízení, technologie a výrobky, na které výrobce poskytuje kratší záruční
        lhůty. U těch však zhotovitel poskytuje záruku min. v délce 24 měsíců anebo delší lhůtě, pokud ji
        poskytují jednotliví výrobci součástí a příslušenství stavby.

11.2 Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít až do skončení běhu záruční doby vlastnosti stanovené
        touto smlouvou, projektovou dokumentací, k prováděnému dílu se vztahujícími technologickými
        postupy, technickými listy výrobků, normami (zejm. ČSN), obecně závaznými právními předpisy
        a pokyny objednatele, a že bude moci sloužit ke smluvenému, resp. obvyklému, účelu.

11.3 Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před uplynutí záruční doby, které jsou
        objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční doby. Záruka zhotovitele se vztahuje
        na veškeré vady díla způsobené zhotovitelem nebo kterýmkoliv z jeho subdodavatelů.
        Záruka zhotovitele se vztahuje i na vady, které si mohl objednatel zjistit nejpozději při převzetí
        díla.

11.4 Objednatel oznámí zhotoviteli bez zbytečného odkladu vady díla, které se projeví v záruční době
        (dále jen „oznámení vady“). V oznámení vady je objednatel povinen označit místo výskytu vady
        a popsat její projev a uplatnit dle své volby kterékoli níže uvedené záruční nároky:

      11.4.1 odstranění vady opravou, anebo dodáním nové či chybějící věci; a/nebo
      11.4.2 požadovat vůči zhotoviteli slevu z ceny díla; a/nebo
      11.4.3 požadovat odstranění uplatněné vady jiným profesionálem v oboru na účet zhotovitele;

        přičemž objednatel je oprávněn veškeré své nároky ve vztahu k vytčeným vadám libovolně
        kombinovat. Objednatel však není oprávněn u vady, která byla napravena opravou či dodáním
        nové či chybějící věci, současně požadovat slevu z ceny díla.

        Spolu a vedle shora uvedených záručních nároků má objednatel právo požadovat :

      11.4.4 sjednanou smluvní pokutu za porušení povinnosti řádně a včas odstranit vady, jakož
                 náhradu škody vzniklou v důsledku vady díla vyskytnuvší se v záruční době; a/nebo

      11.4.5 odstoupit (zcela či zčásti) od této smlouvy, pokud jakákoli vytknutá vada nebude ve
                 stanovené lhůtě napravena anebo se vyskytla již nejméně jednou v minulosti.

11.5 Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit vady uplatněné v záruční době dle následujících
        podmínek a v termínech níže uvedených :

      11.5.1 do dvou (14) pracovních dnů po obdržení oznámení vady se zhotovitel dostaví
                 k prohlídce vady na místo stavby a nejpozději do jednoho (1) týdne po obdržení oznámení

                                                                                                                 9
          sdělí objednateli své stanovisko k uplatněným vadám, tj. rozsah uznání, způsob odstranění
          nebo důvody odmítnutí záručního nároku. Pokud zhotovitel neuzná oprávněnost nároku (i
          z části), posoudí existenci vady znalec z příslušného oboru, kterého jmenuje objednatel.
          Potvrdí-li znalec oprávněnost záručního nároku objednatele, je zhotovitel povinen vadu
          odstranit za podmínek této smlouvy a uhradit objednateli veškeré výdaje s tím spojené,
          zejména na znalecký posudek;
11.5.2 do patnácti (30) dnů po obdržení oznámení vady zhotovitel odstraní uplatněnou vadu,
          pokud se strany s ohledem na charakter vady písemně nedohodnou na lhůtě delší.

11.6 V případě, že zhotovitel řádně či včas neodstraní vady díla uplatněné v záruce, je objednatel
        oprávněn:

11.6.1  uplatnit nárok na slevu díla ve výši přiměřené povaze vady určené objednatelem (dále jen
11.6.2  „sleva“).; a/nebo
        zajistit odstranění vady jiným profesionálem v oboru opatřeným objednatelem na náklady
11.6.3  zhotovitele, a to na základě písemné dohody uzavřené mezi objednatelem a jiným
        profesionálem s určením rozsahu a ceny prací (dále jen „náklady“). Výši nákladů
        vyčíslených jiným zhotovitelem objednatel zhotoviteli oznámí a po odstranění vad tyto
        náklady zhotoviteli objednatel písemně vyúčtuje (vyfakturuje) k zaplacení se splatností do
        patnácti (15) dnů ode dne obdržení vyúčtování. V případě sporu stran o výši nákladů
        na odstranění vady jinou osobou, objednatel má právo zajistit znalecký posudek na účet
        zhotovitele a částka určená znalcem bude považována za oprávněné náklady objednatele
        na odstranění vady jiným zhotovitelem; a/nebo
        odstoupit zcela či zčásti od smlouvy.

11.7 Doba ode dne obdržení oznámení vady zhotoviteli až do dne jejího odstranění se do záruční doby
        nezapočítává a o dobu odstraňování vady se u dané vady prodlužuje záruční doba.

11.8 O odstranění vad zjištěných při předání díla, jakož vad v záruce musí být pořízen zápis,
        obsahující i (foto-)dokumentaci jako v případě provádění díla (dále jen „zápis“), podepsaný
        zhotovitelem a objednatelem nebo jimi pověřenými osobami.

11.9 Záruka se nevztahuje na vady díla způsobené nevhodným nebo nesprávným provozováním
       a údržbou díla v rozporu se, zhotovitelem objednateli předanými uživatelskými manuály anebo
       návody k použití.

11.10 Zhotovitel je povinen nést veškeré náklady s odstraněním vad díla, včetně nákladů spojených
        s pořízením případných znaleckých posudků zajištěných objednatelem ke stanovení přiměřené
        slevy z ceny díla.

                            12.Porušení smlouvy, smluvní pokuty a náhrada škody

12.1 Strany tímto souhlasí, že nesplnění závazků z této smlouvy zhotovitelem, jakož objednatelem,
        jakož nesplnění jakékoliv z lhůt podle této smlouvy, se považuje za porušení této smlouvy (dále
        jako „porušení“) a bude mít následky, které tato smlouva či české právo spojuje s porušením
        smluvních povinností a strany budou odpovědné za následky jakéhokoliv porušení.

12.2 Za porušení se považuje zejména nedodržení dílčích a konečného termínu dokončení díla,
        nekvalitní provedení dílčích částí a celkového díla, jakož i nedodržení platebních podmínek.

12.3 Za každé jednotlivé porušení může oprávněná strana po straně, která porušení způsobila nebo
        k němu došlo z důvodu spočívající v její činnosti, nečinnosti nebo opomenutí či za něj odpovídá

      12.3.1 Za porušení povinnosti zhotovitele odstranit včas vady a nedodělky v termínu uvedeném
                 v zápise o předání a převzetí díla – stavby, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve
                 výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den
                 prodlení.

      12.3.2 Za prodlení zhotovitele s odstraněním každé jednotlivé vady uplatněné v záruční době,
                 zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých)
                 za každou vadu a každý i započatý den prodlení, půjde-li však o prodlení zhotovitele
                 s odstraněním vady, která bude bránit nebo podstatně omezovat užívání či provoz stavby,
                 v takovém případě činí smluvní pokuta 2 000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých)
                 za každou vadu a každý i započatý den prodlení.

        10
      12.3.3 Za prodlení zhotovitele (nebo jeho nečinnost) pro převzetí staveniště či nástup
                 na odstranění vad má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5 000,-
                 Kč (slovy: pět tisíc korun českých) za každou vadu a započatý den.

      12.3.4 V případě kteréhokoliv jiného porušení této smlouvy neuvedeného v odst. 12.3.1–12.3.3
                 zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých)
                 za každý den prodlení a jednotlivý případ, pokud porušení neodstraní do deseti (10) dnů
                 poté, kdy byl na porušení písemně upozorněn.

      12.3.5 V případě odstoupení od této smlouvy objednatelem, pro porušení povinností zhotovitele, má
                 objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 % z celkové smluvní
                 ceny

12.4 Za prodlení objednatele se splněním povinnosti zaplatit včas dle platebních podmínek, může
        zhotovitel po objednateli požadovat zaplacení úroku z prodlení, který je sjednaný ve výši 0,05 %
        z dlužné částky, za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti
        platit cenu díla, pokud je zhotovitel v prodlení s plněním jakékoli své povinnosti dle této smlouvy.

12.5 Zaplacením smluvní pokuty za kterékoliv z porušení, nezaniká povinnost zhotovitele splnit
        závazek dle této smlouvy, k jehož zajištění se smluvní pokuta vztahuje.

12.6 Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou
        se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené smluvní
        pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením této
        smlouvy může být uplatněno samostatně.

12.7 Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době
        odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno.

12.8 Smluvní strany se dohodly, že objednatel vždy požaduje zaplacení smluvní pokuty, na kterou mu
        vznikl nárok. Pokud smlouva stanoví, že zhotovitel zaplatí smluvní pokutu, je povinen tuto
        objednateli zaplatit i bez další dodatečné výzvy ze strany objednatele nejpozději do třiceti (30)
        dnů od vzniku takové povinnosti.

12.9 Smluvní strany se dohodly, že celková výše poskytnuté slevy, oprávněných nákladů a smluvních
        pokut dle této smlouvy nemůže v úhrnu přesáhnout 50 % celkové ceny díla. Uvedené ujednání
        nemá vliv na rozsah nároku na náhradu škody způsobené porušením povinnosti jedné ze
        smluvních stran.

12.10 Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty či slevy z ceny díla formou zápočtu ke
        kterékoliv splatné či nesplatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

12.11 V případě, že se zhotovitel ocitne v úpadku a existence úpadku zhotovitele bude
        potvrzena v insolvenčním řízení, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši
        5 % z ceny díla, přičemž nárok na smluvní pokutu vzniká pět (5) dnů před zahájením příslušného
        insolvenčního řízení.

                                                13.Všeobecná ustanovení

13.1 Smlouvu lze měnit, doplňovat nebo zrušit na základě dohody obou smluvních stran formou
        písemných číslovaných dodatků.

13.2 Jakékoliv záznamy ve stavebním deníku nenahrazují, nemění ani nedoplňují ujednání této
        smlouvy, a pokud v důsledku záznamů nastane potřeba měnit či doplnit tuto smlouvu, lze
        tak učinit pouze vzájemnou dohodou stran formou písemného dodatku k této smlouvě.

13.3 Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními této smlouvy, ustanoveními občanského
        zákoníku a ostatních platných právních předpisů. V případě konfliktu mají přednost ustanovení
        této smlouvy, pokud nejsou v rozporu s donucujícími ustanoveními občanského zákoníku
        a dalšími právními předpisy.

13.4 Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních, z nichž 2 vyhotovení obdrží objednatel a 2
        zhotovitel.

13.5 Tato smlouva se řídí českým právem a jakékoliv spory stran budou rozhodovány před příslušnými

                                                                                                               11
        soudy České republiky.
13.6 Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
13.7 Pokud jakékoli ustanovení této smlouvy po jejím uzavření shledáno za neplatné, neúčinné nebo

        nevymahatelné, pak tím nebudou dotčeny ostatní části této smlouvy a ostatní její ustanovení
        zůstane platné, účinné a vymahatelné v celém rozsahu povoleném zákonem. Strany se tímto
        zavazují nahradit neplatná, neúčinná nebo nevymahatelná ustanovení novými, přičemž nová
        ustanovení se musí co nejvíce blížit významu neplatných, neúčinných nebo nevymahatelných
        ustanovení.
13.8 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že
        smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku
        na některou ze stran, a že obsahuje úplné ujednání o veškerých skutečnostech a náležitostech,
        které smluvní strany zamýšlely mezi sebou v souvislosti s prováděním díla ujednat.
13.9. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách
        Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
        uvedených v této smlouvě.

13.10 Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona
        č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
        a o registru smluv (zákon o registru smluv).

13.11 Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny
        zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a
        to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považování za souhlas s jejich
        uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

13.12 Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1
        zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
        smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

13.13 Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou
        plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou
        odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá
        strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

13.14 Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu §
        2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                                                                                               12
1

   Přílohy Z

   Příloha č. 1 - Cenová nabídka

   Na důkaz souhlasu sobsahem smluvních ujednání následují podpisy osob oprávněných Za strany

   jednat:

   vLiberøidne _-3 -12- Zíľžâ                                            V Liberci dne ' 1* '12' Žmg

                                                              Í              Vladimír Hej I

                 Í                                                                                                          t

   Bc. David Nov;                                                                 jednatel
   Vedoucí odborlsp /vy eřejného majetku
                                                                 EÍ
                                                u
                                                                 sť

                                                                  ev
                   Cenová nabídka

Oprava elektroinstalace autobusového nádraží v Liberci – Vaňurova 885/5, Liberec

  Celková zálohová cenová nabídka činí 100.000Kč.