Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1101217: Výstavba polních cest "Za Řekou" v k.ú. Uhliště

Příloha SOD 1_2017_504203_RS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                    Č.j. zhotovitele:
                                                    Výstavba polních cest „Za Řekou“ v k.ú. Uhliště

             SMLOUVA O DÍLO NA ZHOTOVENÍ STAVBY (PRV)

                         č. 1/2017/504203

                         (dále jen „smlouva“)
                                uzavřená

             podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,

                         (dále jen „občanský zákoník“)

                         mezi smluvními stranami

Objednatel:                                                       vedoucí     Pobočky
Česká republika - Státní pozemkový úřad,
Krajský pozemkový úřad pro Plzeňský kraj
Pobočka Klatovy
zastoupený: Ing. Zbyňkem Weberem, vedoucím Pobočky Klatovy
ve smluvních záležitostech oprávněn jednat: Ing. Zbyněk Weber,

                                                         Klatovy

v technických záležitostech oprávněn jednat:  xxxxxxxx
                                              email: xxxxxxxx
Adresa:                                       tel. xxxxxxxx
Tel.:                                         xxxxxxxx
E-mail:                                       email: xxxxxxxx
ID DS:                                        tel. xxxxxxxx
Bankovní spojení:                             Čapkova 127/V, 339 01 Klatovy
Číslo účtu:                                   xxxxxxxx
IČO:                                          xxxxxxxx
DIČ:                                          z49per3
                                              xxxxxxxx
                                              xxxxxxxx
                                              01312774
                                              není plátcem DPH

(dále jen „objednatel“)

a                                             Silnice Klatovy a.s.            předsedou
Zhotovitel:
zastoupený:                                   Ing. Ladislavem Koláčným,
                                              představenstva a.s.
Adresa:                                       Vídeňská 190/I, 339 01 Klatovy
tel./fax:                                     xxxxxxxx
e-mail:                                       xxxxxxxx
ID DS:                                        tqasgee

                                              1/28
                               Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                               Č.j. zhotovitele:

v technických záležitostech je oprávněn jednat: xxxxxxxx, výrobní náměstek

tel./fax:          xxxxxxxx

e-mail:            xxxxxxxx

bankovní spojení:  xxxxxxxx
číslo účtu:        xxxxxxxx
IČO:               45357307
DIČ:               CZ45357307

Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl B,
vložka 221.

(dále jen „zhotovitel“)

Touto smlouvou se v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění
pozdějších (dále jen „ZVZ“) předpisů, v souladu s vyhláškou č. 230/2012 Sb., kterou se
stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu
stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr a vyhláškou č. 231/ 2012 Sb., kterou se
stanoví obchodní podmínky veřejné zakázky na stavební práce, realizuje příslušná veřejná
zakázka.

Podklady pro uzavření smlouvy:

Nabídka zhotovitele ze dne: 14. 10. 2016

Zadávací dokumentace ze dne: 21. 09. 2016

Rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky ze dne: 21. 12. 2016

Stavební povolení ze dne: 14. 09. 2013, prodloužení platnosti stavebního povolení ze dne
20. 11. 2015

                                  Čl.I Předmět a účel smlouvy

1. Účelem smlouvy je zajištění realizace společných zařízení navržených v rámci
    komplexních pozemkových úprav v Uhliště dle zákona č. 139/2002 Sb.,
    o pozemkových úpravách a pozemkových úřadech, ve znění pozdějších předpisů
    a o změně zákona č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému
    zemědělskému majetku, ve znění pozdějších předpisů, a to v souladu se zadávací
    dokumentací Veřejné zakázky (dále jen „Zadávací dokumentace“).

2. Předmětem smlouvy je provedení stavby polních cest „Za Řekou“ (dále jen „dílo“)
    zhotovitelem v rozsahu a za podmínek ujednaných v této smlouvě a v jejích přílohách,
    které jsou nedílnou součástí této smlouvy.

3. Zhotovitel se zavazuje provést dílo formou kompletní dodávky při respektování
    projektů, příslušných technických norem, obecně závazných právních předpisů
    a závazných podmínek stanovených pro provedení díla objednatelem v podmínkách
    zadávacího řízení veřejné zakázky.

                                                      2/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

4. Práce nad rámec rozsahu předmětu díla, uvedeného v čl. II, které budou nezbytné
    k řádnému dokončení díla, funkčnosti provozu nebo respektování závazných pokynů
    schvalovacích orgánů (závazných povolení, např. stavebních povolení, kolaudačních
    rozhodnutí apod.), se zhotovitel zavazuje provést dle pokynů objednatele. Objednatel
    má právo rozsah díla omezit nebo rozšířit v závislosti na svých finančních možnostech
    a zhotovitel se zavazuje v tomto případě jeho požadavky respektovat.

5. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést dílo a objednatel se zavazuje k převzetí
    díla a zaplacení ceny za jeho provedení.

                      Čl.II Rozsah a specifikace předmětu smlouvy

1. Dílem se rozumí zhotovení následující stavby:

Název díla:  „Výstavba polních cest „Za Řekou“

Místo stavby: k.ú. Uhliště, okres Klatovy, Plzeňský kraj

(dále jen “stavba”).

Rozsah díla a jeho kvalita, včetně příslušných parcelních čísel a vytyčovacích bodů je
specifikován ve schválené projektové dokumentaci dle vyhlášky č. 230/2012 Sb., kterou
se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah
soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr kterou vypracovala
projekční společnost Pontex, spol. s r.o., Bezová 1658, 147 14 Praha 4, středisko Plzeň,
Plánská 5, 301 00 Plzeň, IČO 40763439, č. zakázky 12 818 00, 12 818 02. Uvedená
projektová dokumentace bude objednatelem protokolárně předána zhotoviteli nejpozději
při předání staveniště.

2. Součástí realizace díla jsou tyto činnosti:
          a. Zajištění dodávek materiálů a zařízení nezbytných pro řádné dokončení díla.
               Součástí díla je i výsadba doprovodné zeleně.
          b. Provedení všech činností souvisejících s provedením díla nezbytných pro
               řádné dokončení díla (dodávek, služeb, bezpečnostní opatření apod.),
          c. Koordinaci veškerých činností, jež jsou součástí realizace díla.
          d. Geodetické vytyčení pozemků pro stavbu před zahájením provádění díla
               (příslušná parcelní čísla a vytyčovací body jsou uvedeny v projektové
               dokumentaci);
          e. Geodetické zaměření skutečně provedeného díla včetně případných
               geometrických plánů pro kolaudační řízení, případné majetkové vypořádání a
               zápis díla do katastru nemovitostí.
          f. Zajištění povinné publicity dle pravidel pro publicitu Programu rozvoje
               venkova (dále jen „PRV“) 2014-2020. Zhotovitel prohlašuje, že byl s tímto
               závazkem objednatelem seznámen a jsou mu známy jeho podmínky Údaje

                      3/26
                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    povinné publicity stanoví Příručka pro publicitu PRV 2014-2020 na
    internetových stránkách www.eagri,cz/prv a www.szif.cz.
g. Zhotovitel zajistí předběžný záchranný archeologický výzkum.
h. Pokud dojde v průběhu provádění předběžného záchranného archeologického
    výzkumu v rámci přípravy a realizace stavby k nepředvídaným nálezům
    kulturně cenných předmětů, detailů stavby nebo chráněných částí přírody
    anebo k archeologickým nálezům, je zhotovitel povinen umožnit provedení
    záchranného archeologického výzkumu v průběhu realizace díla dle zákona
    č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů;
i. Dojde-li během přípravy a realizace stavby k nepředvídaným nálezům
    kulturně cenných předmětů, detailů stavby nebo chráněných částí přírody
    anebo k archeologickým nálezům (dle §176, odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb.)
    je zhotovitel povinen neprodleně oznámit nález objednateli, stavebnímu
    úřadu a orgánu státní památkové péče nebo orgánu ochrany přírody a zároveň
    učinit opatření nezbytná k tomu, aby nález nebyl poškozen nebo zničen, a
    práce v místě nálezu přerušit.
j. Zajištění všech dalších nepředvídatelných průzkumů nutných pro řádné
    provádění a dokončení díla, jejichž potřeba by vznikla během realizačních
    prací, např., nálezy munice apod. Tyto průzkumy budou řešeny jako
    dodatečné práce dle této smlouvy.
k. Zajištění a provedení všech opatření organizačního charakteru nezbytných
    k řádnému provedení díla.
l. Zřízení staveniště, jeho zařízení, napojení na inženýrské sítě a po zhotovení
    stavby jeho odstranění.
m. Ostraha stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního
    prostředí.
n. Projednání a zajištění případného zvláštního užívání komunikací a veřejných
    ploch, popř. dalších pozemků, včetně úhrady vyměřených poplatků a
    nájemného.
o. Zajištění přístupu k jednotlivým úsekům stavby za účelem provádění díla,
    uvedení prováděním díla dotčených pozemků do původního stavu po
    ukončení provádění díla, úhrada náhrad za dočasné zábory ploch, dočasné
    a trvalé stavby a poplatků za uložení odpadů na skládku.
p. Zajištění dopravního značení k dopravním omezením vč. případné světelné
    signalizace, jejich údržba, přemisťování a následné odstranění.
q. Zajištění všech ostatních nezbytných zkoušek, atestů a revizí podle ČSN a
    případných jiných právních nebo technických předpisů platných v době
    provádění a předání díla, kterými bude prokázáno dosažení předepsané
    kvality a předepsaných technických parametrů díla.
r. Respektování obecných podmínek daných povoleními k realizaci stavby, a to
    zejména vedením přehledu o případně vytěžené ornici a o nakládání s ní při
    respektování zásad její ochrany.
s. Zajištění ochrany a vytyčení podzemních inženýrských sítí uvedených
    v projektové dokumentaci.

                                          4/26
                                             Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                             Č.j. zhotovitele:

3. Dílo bude provedeno dle projektové dokumentace, soupisu stavebních prací, dodávek
    a služeb s výkazem výměr a v souladu se stavebním povolením vydaným Městským
    úřadem Klatovy, odborem dopravy – dopravním úřadem dne 20. 08. 2013 č.j.
    OD/5067/13-3/Ru, které nabylo právní moci dne 14. 09. 2013. Platnost tohoto
    povolení byla prodloužena rozhodnutím stejného úřadu dne 20. 10. 2015, č.j.
    OD/9530/15-3/Au, které nabylo právní moci dne 20. 11. 2015.

4. Veškerý odpad, jenž při provádění díla vznikne, je zhotovitel povinen odstranit na
    vlastní náklady. Veškeré meziskládky a skládky, nezbytné pro provedení díla je
    zhotovitel povinen zajistit na vlastní náklady po dohodě s obcí. Náklady spojené
    s užíváním jiných pozemků než těch, které jsou určeny pro realizaci díla (např. pro
    pojezd vozidel), je povinen hradit zhotovitel.

               Čl. III Cena díla

1. Cena za provedení díla v rozsahu podle Čl. II. smlouvy, se sjednává dohodou

smluvních stran ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších

předpisů, na základě nabídky učiněné zhotovitelem na Veřejnou zakázku ze dne

14. 10. 2016.

2. Cena je nejvýše přípustná a nepřekročitelná, je platná po celou dobu realizace díla,

a to i při případném prodloužení termínu dokončení realizace díla z důvodů vzniklých

na straně objednatele, s výjimkou zákonné změny výše sazby DPH.

3. Cena díla zahrnuje všechny náklady související se zhotovením díla, vedlejší náklady

související s umístěním stavby, zařízením staveniště a také ostatní náklady související

s plněním podmínek zadávací dokumentace.

4. Celková cena za provedení díla:

bez DPH činí                                 4.952.651,- Kč

DPH 21 % činí                                1.040.057,- Kč

Celková cena za provedení díla vč. DPH činí  5.992.708,- Kč

5. Položkový nabídkový rozpočet bude nedílnou součástí smlouvy i v elektronické
    podobě (příloha č.3– CD nosič) a musí minimálně obsahovat následující specifikaci
    (sloupce excelovské tabulky) – kód položky, jednotkovou cenu, popis položky,
    měrnou jednotku a množství, nebo může být přímo exportován z programu KROS
    (ÚRS Praha)s využitím standardní funkcionality tohoto programu pro exporty „Excel
    VZ“.

               Čl. IV Platební podmínky

1. Úhrada provedených prací bude provedena na základě zhotovitelem vyhotoveného
    daňového dokladu (faktury).

2. Objednatel neposkytuje zálohy.
3. Objednatel uhradí zhotoviteli cenu díla po řádném zhotovení díla a jeho protokolárním

    předání a převzetí dle této smlouvy, a to na základě vystavené faktury se správně
    vyplněnými údaji, včetně finanční částky. Faktura bude vystavena do 15 kalendářních
    dnů od protokolárního předání a převzetí díla. Součástí faktury budou technickým
    dozorem stavebníka odsouhlasené a objednatelem potvrzené soupisy provedených
    prací. Faktura bude doručena objednateli nejdéle do 15.11. příslušného roku.

                                    5/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

4. V případě, že dílo bylo dokončeno a předáno v souladu s touto smlouvou, bude
    konečná faktura uhrazena jednorázově v plné výši.

5. Zádržné
    Objednatel uhradí faktury/u vystavené/ou zhotovitelem v souladu s tímto článkem až
    do dosažení 90 % celkové ceny díla bez DPH a DPH v platné výši. Částka rovnající se
    10% z ceny díla sloužící jako zádržné, bude uhrazena objednatelem zhotoviteli po
    odstranění zjištěných vad a nedostatků, které byly zjištěny při předání a převzetí díla,
    tj. po provedení díla dle této smlouvy. Zádržné bude uhrazeno objednatelem
    zhotoviteli do 15 dnů po úspěšném protokolárním předání a převzetí díla. Pokud
    objednatel převezme dílo, na němž se vyskytují vady či nedodělky, a nebo zhotovitel
    nepředá objednateli příslušné dokumenty dle čl. IX odst. 26, bude toto zádržné
    uhrazeno až po jejich odstranění či předání příslušných dokumentů.

6. Pokud zhotovitel požádá nahradit zádržné bankovní zárukou a zároveň předloží
    doklad o bankovní záruce minimálně ve výši zádržného, je objednatel povinen
    nahradit zádržné bankovní zárukou. Z dokladu o bankovní záruce musí být zřejmé, že
    výše bankovní záruky je minimálně ve výši zádržného, objednatel musí být osobou
    oprávněnou z bankovní záruky. O nahrazení zádržného bankovní zárukou bude
    smluvními stranami sepsán dodatek k této smlouvě.

7. Daňový doklad (Faktura) bude vyhotoven ve třech stejnopisech a bude obsahovat
    náležitosti daňového dokladu požadované zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
    hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, avšak výslovně vždy musí obsahovat
    následující údaje: označení smluvních stran a jejich adresy, IČO, DIČ (je-li přiděleno),
    údaj o tom, že vystavovatel faktury je zapsán v obchodním rejstříku včetně spisové
    značky, označení této smlouvy, označení poskytnutého plnění, číslo faktury, den
    vystavení a lhůtu splatnosti faktury, označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který
    se má platit, fakturovanou částku, razítko a podpis oprávněné osoby.

8. Součástí faktury budou dále soupisy provedených prací odsouhlasené technickým
    dozorem stavebníka a potvrzené objednatelem a v případě „konečné“ faktury také
    kopie protokolu o předání a převzetí díla, řádně podepsaného za obě smluvní strany.
    Převzaté práce budou oceněny jednotkovými cenami, dle k této smlouvě přiloženého
    oceněného soupisu prací. Fakturované částky budou zaokrouhleny na celé Kč.

9. Na faktuře pro objednatele bude zhotovitel uvádět:
    Odběratel: Státní pozemkový úřad, Praha 3, Husinecká 1024/11a, PSČ 130 00, IČO
    01312774
    Konečný příjemce: Státní pozemkový úřad, Pobočka Klatovy, Čapkova 127/V, 339 01
    Klatovy.

10. V případě, že faktura nebude obsahovat náležitosti uvedené v této smlouvě či jejích
    přílohách nebo v ní nebudou správně uvedené údaje dle této smlouvy, je objednatel
    oprávněn ji vrátit zhotoviteli na doplnění. V takovém případě začne plynout
    doručením opravené faktury objednateli nová lhůta splatnosti.

11. Splatnost faktury se stanovuje na 30 kalendářních dnů od data doručení faktury
    objednateli. Platby peněžitých částek se provádí bankovním převodem na účet druhé
    smluvní strany uvedený ve faktuře. Peněžitá částka se považuje za zaplacenou

                                                      6/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    okamžikem jejího odepsání z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele. Faktura
    musí být objednateli doručena nejpozději do 15.11. příslušného roku.
12. Bude-li ze strany zhotovitele porušena právní povinnost, která je stanovena předpisy
    nebo touto smlouvou, a objednatel učiní nebo opomene či nebude moci učinit pro
    porušení takové povinnosti následné činnosti, v jejichž důsledku bude sankcionován
    ze strany orgánů veřejné správy, je příslušný zhotovitel povinen tuto částku jako
    vzniklou škodu objednateli nahradit, pokud nebyla způsobena zcela či zčásti v
    důsledku jednání či opomenutí objednatele nebo pokud na možné porušení předpisů
    zhotovitel objednatele předem neupozornil.
13. Zhotovitel tímto bere na vědomí, že objednatel je organizační složkou státu a jeho stav
    účtu závisí na převodu finančních prostředků ze státního rozpočtu. Zhotovitel souhlasí
    s tím, že v případě nedostatku finančních prostředků na účtu objednatele, dojde k
    zaplacení faktury po obdržení potřebných finančních prostředků a že časová prodleva
    z těchto důvodů nebude započítána do doby splatnosti uvedené na faktuře a nelze z
    těchto důvodů vůči objednateli uplatňovat žádné sankce. Objednatel se zavazuje, že v
    případě, že tato skutečnost nastane, oznámí ji neprodleně, a to písemně, zhotoviteli
    nejpozději do 5 pracovních dní před původním termínem splatnosti faktury, popř. do 3
    pracovních dnů od okamžiku, kdy se objednatel dověděl o vzniku této skutečnosti,
    nastane-li ve lhůtě kratší než 5 pracovních dní před původním termínem splatnosti
    faktury.
14. Objednatel je oprávněn pozastavit či jednostranně započíst proti pohledávkám
    zhotovitele kteroukoli z plateb z kteréhokoli z následujících důvodů:

         a. vad a nedodělků díla,
         b. oprávněných nároků vznesených třetími stranami vůči objednateli v souvislosti

             s neplněním povinností zhotovitelem,
         c. nezaplacení ze strany zhotovitele za práci, materiál, zařízení anebo

             podzhotoviteli,
         d. škody způsobené objednateli nebo jinému zhotoviteli či podzhotoviteli,
         e. zřejmosti, že dílo nebude dokončeno ve stanovené lhůtě, a že nezaplacená

             částka je přiměřená k pokrytí škod vzniklých v důsledku prodlení
             s dokončením díla,
         f. opakovaného neplnění povinností ze strany zhotovitele a nepostupování
             v souladu se smlouvou, nebo
         g. v případě existence jakýchkoliv oprávněných finančních či jiných nároků
             objednatele vůči zhotoviteli.
15. Zhotovitel není oprávněn započíst žádnou svou pohledávku proti pohledávce
    objednatele z této smlouvy.
16. V případě prodlení kterékoliv smluvní strany se zaplacením peněžité částky na základě
    úplné a řádně vystavené faktury, vzniká oprávněné straně nárok na úrok z prodlení ve
    výši patnácti tisícin procenta (0,015 %) z dlužné částky za každý i započatý den
    prodlení. Tím není dotčen ani omezen nárok na náhradu vzniklé škody.
17. Zhotovitel bere na vědomí, že na financování díla bude objednatelem požádáno o
    přiznání dotace z PRV 2014-2020.Zhotovitel souhlasí s následujícími specifickými
    podmínkami, které z této skutečnosti vycházejí:

                                                      7/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

         a. Zhotovitel se zavazuje, že fakturace bude prováděna tak, aby fakturované
             stavební práce byly členěny způsobem, který umožní zařazení dle číselníků
             výdajů (kódy 001, 002, 003, 004, 005, 006, 007), na které může být poskytnuta
             dotace PRV 2014-2020.

         b. Zhotovitel se zavazuje poskytovat informace, dokladovat svoji činnost,
             poskytovat veškerou dokumentaci vztahující se k realizaci projektu a umožnit
             vstup kontrolou pověřeným osobám (zejména kontrolám ze strany Státního
             pozemkového úřadu, Ministerstva zemědělství ČR, Státního zemědělského
             intervenčního fondu, útvaru pro winding-up, Centrální harmonizační jednotky
             pro finanční kontrolu ve veřejné správě, Platebního orgánu, Nejvyššího
             kontrolního úřadu, Evropské komise a Evropského účetního dvora, popř. jimi
             určených zmocněnců a dalších kontrolních orgánů dle zákona č. 320/2001 Sb.,
             o finanční kontrole ve veřejné správě a změně některých zákonů, ve znění
             pozdějších předpisů o finanční kontrole, do svých objektů a na pozemky
             k ověřování plnění podmínek Pravidel Programu rozvoje venkova 2014 -2020.

         c. Zhotovitel se zavazuje uchovávat příslušné smlouvy a ostatní doklady týkající
             se realizace projektu ve smyslu zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění
             pozdějších předpisů, po dobu stanovenou v tomto zákoně, nejméně však 10 let
             od proplacení dotace.

18. Zhotovitel tímto bere na vědomí, že objednatel může požadovat rozdělení financování
    díla dle různých zdrojů. V takovém případě je zhotovitel povinen vystavit na vyžádání
    objednateli vícero faktur v závislosti na způsobilých a nezpůsobilých výdajích dotace.
    Zhotovitel je rovněž povinen umožnit přistoupení třetí strany k financování části díla.

                                         Čl.V Doba plnění

1. Dílo bude dokončeno nejpozději do 25. 09. 2017.
2. Objednatel se zavazuje předat staveniště dle čl. V odst. 6 této smlouvy. Zhotovitel je

    povinen zahájit a ukončit práce v termínech dle čl. V odst. 6 této smlouvy. Dobou
    plnění se rozumí úplné dokončení a předání díla objednateli včetně odstranění
    případných vad a nedodělků a vyklizení staveniště. Bude-li objednatelem dán příkaz k
    dočasnému zastavení prací na díle (sistace) je zhotovitel povinen tento příkaz
    uposlechnout, bez zbytečného odkladu zastavit práce a při provádění zabezpečovacích
    prací na stavbě postupovat dle pokynů objednatele tak, aby nedošlo k poškození či
    znehodnocení díla. Objednatel má právo vydat příkaz k zastavení nebo přerušení prací
    na nezbytně nutnou dobu v kterékoliv fázi výstavby. Prokazatelně vzniklé škody a
    náklady na straně zhotovitele v důsledku takto zastavené nebo přerušené práce
    objednatel uhradí. Výše uvedenými příkazy přestávají běžet lhůty ke splnění
    povinností zhotovitele vyplývající z této smlouvy. O dobu, o kterou je třeba dílo
    přerušit, se prodlužuje lhůta dohodnutá pro jeho dokončení. Trvá-li sistace déle než tři
    měsíce, je objednatel povinen vše, co dosud zhotovitel dokončil a připravil k plnění
    díla odebrat a zaplatit, pokud nedojde k jiné dohodě. Trvá-li sistace déle než šest
    měsíců nebo uplynula-li již původně dohodnutá doba provedení díla, je zhotovitel i
    objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

                                                      8/26
                                                   Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                   Č.j. zhotovitele:

3. V případě, že zhotovitel přeruší práce na předmětu díla z důvodů na jeho straně, nebo

na příkaz objednatele, k jehož vydání bude objednatel vyzván příslušnými orgány za

mimořádné situace (např. požár, povodeň), projedná s ním objednatel neprodleně

důvod přerušení a dohodne s ním termín opětného zahájení prací na díle. Nedojde-li k

dohodě, resp. nesplní-li zhotovitel dohodnutý termín k zahájení prací, stanoví

objednatel písemně dodatečnou přiměřenou lhůtu pro zahájení prací zhotovitelem.

Nezahájí-li zhotovitel v dodatečné lhůtě práce nebo prohlásí před uplynutím dodatečné

lhůty, že svůj závazek nesplní, může objednatel od smlouvy odstoupit. Toto přerušení

prací nemá vliv na dohodnutou dobu plnění díla, pokud nedojde k jiné dohodě formou

dodatku ke smlouvě.

4. Objednatel je oprávněn přesunout termín zahájení prací uvedených dle této smlouvy

na dobu jinou (max. však o 24 měsíců od uvedeného termínu). Tato případná změna

bude řešena dodatkem ke smlouvě.

5. Zhotovitel bere na vědomí, že realizace díla je podmíněna zaregistrováním Žádosti o

dotaci z Programu rozvoje venkova (dále jen „Žádost“) po uzavření smlouvy o dílo a

předložení všech podkladů k Žádosti. O datu zaregistrování Žádosti bude objednatel

zhotovitele neprodleně a prokazatelně informovat (písemnou formou).

6. Dílo bude provedeno v následujících termínech:

a. Termín předání a převzetí staveniště: 02. 05. 2017

                     (nejpozději do 5 pracovních dnů před zahájením prací)

b. Termín zahájení stavebních prací:               09. 05. 2017

c. Termín dokončení stavebních prací: 25. 09. 2017

d. Termín předání a převzetí díla:                 27. 09. 2017

                     (protokolární předání a převzetí řádně dokončeného díla)

7. Do 10 pracovních dnů od předání a převzetí staveniště si obě strany dohodnou

kontrolní body průběhu stavby a rovněž organizační záležitosti předávacího a

přejímacího řízení.

8. Žádost o kolaudaci podává u stavebního nebo speciálního úřadu objednatel, na základě

písemného oznámení zhotovitele, že stavební práce jsou dokončeny a stavba je

připravena ke kolaudačnímu řízení.

                     Čl.VI Povinnosti objednatele

1. Objednatel předá zhotoviteli staveniště, jak je vymezeno v příloze č. 1 této smlouvy,
    vyklizené a prosté práv třetích stran, o čemž bude proveden zápis.

2. Objednatel se na vyzvání zhotovitele zúčastní prohlídky dokončených a v budoucnosti
    nepřístupných prací a konstrukcí před zakrytím. Vyzván k tomu bude zhotovitelem
    nejméně 5 pracovních dnů předem. O provedené prohlídce bude učiněn zápis do
    stavebního deníku technickým dozorem.

3. Objednatel zajistí technický dozor stavebníka a autorský dozor, případně koordinátora
    bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen BOZP). Objednatel, technický dozor
    stavebníka, autorský dozor a koordinátor BOZP jsou oprávněni kontrolovat provádění
    stavebních prací a provádět zápisy do stavebního deníku.

                                    9/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

4. Objednatel, popřípadě jím určený technický dozor stavebníka, organizuje kontrolní
    dny stavby. Jejich četnost je závislá na složitosti stavby, časovém harmonogramu, na
    postupu provádění prací, na potřebě zajistit koordinaci prováděných prací se
    zhotovitelem a podzhotovitelem, kteří působí současně na stavbě, a v závislosti na
    důležitosti projednávaných úkolů a z nich vyplývajících povinností jednotlivých
    účastníků výstavby. Projednávané úkoly se zaznamenávají do zápisu z kontrolního
    dne.

5. Objednatel poskytne zhotoviteli součinnost nezbytnou k provedení díla.

                                Čl. VII Povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel je povinen vést stavební deník v rozsahu vyhlášky č. 499/2006 Sb. o
    dokumentaci staveb. Do stavebního deníku se zapisují všechny skutečnosti rozhodné
    pro plnění smlouvy. Zhotovitel je povinen vést stavební deník ode dne, kdy byly
    zahájeny práce na staveništi o pracích, které provádí sám nebo jeho dodavatelé.
    Povinnost vést stavební deník končí dnem, kdy se odstraní stavební vady a nedodělky
    podle kolaudačního souhlasu.

2. Zhotovitel se zavazuje na staveništi - pracovišti:
         a. dodržovat bezpečnostní, hygienické, požární a ekologické předpisy, zajistit si
             vlastní dozor nad bezpečností práce, zajistit si vlastní požární dozor u těch
             prací, kde to předpisují požární předpisy, a to i po skončení těchto prací v
             rozsahu stanoveném příslušnými požárními předpisy
         b. zodpovídat za dodržování předpisu o bezpečnosti práce a technických zařízení
             na staveništi dle nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních
             požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích
         c. zodpovídat za čistotu veřejných komunikací v případě vlastního provozu na
             nich.
         d. zajistit na stavbě v souladu s ust. § 153 zákona č. 183/2006 Sb., o územním
             plánování a stavebním řádu (dále jen „stavební zákon“), ve znění pozdějších
             předpisů (s odkazem na další související předpisy) stavbyvedoucího, přičemž
             tato osoba musí splňovat podmínky stanovené v zákoně č. 360/1992 Sb., o
             výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání
             autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších
             předpisů.

3. Zhotovitel odpovídá za pořádek a čistotu na pracovišti a je povinen na své náklady
    odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi.

4. Zařízení staveniště si zabezpečuje zhotovitel v souladu se svými potřebami,
    dokumentací předanou objednatelem a s požadavky objednatele. Cena zařízení,
    vybudování, provozu a likvidace staveniště je součástí smluvní ceny.

5. Zhotovitel se zavazuje při provádění díla respektovat rozhodnutí objednatele, je však
    současně povinen objednatele upozornit na možné negativní důsledky jeho rozhodnutí,
    včetně důsledků pro kvalitu a termín odevzdání díla. Ustanovení § 2594 a 2595
    občanského zákoníku tímto nejsou dotčena.

                                                     10/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

6. Zhotovitel je povinen umožnit výkon technického dozoru stavebníka, autorského
    dozoru a koordinátora BOZP. Zhotovitel má povinnost zajistit v rámci zařízení
    staveniště podmínky pro výkon funkce autorského dozoru projektanta a technického
    dozoru stavebníka a případně koordinátora BOZP.

7. V případě selhání plnění povinností autorského dozoru, nebo technického dozoru
    stavebníka, je zhotovitel o této skutečnosti povinen bezodkladně informovat
    objednatele. V opačném případě není zhotovitel zproštěn odpovědnosti za vady díla
    tímto způsobené.

8. K ověření objemu provedených prací provede zhotovitel soupis provedených prací
    podle jednotlivých položek. Potvrzený soupis provedených prací je podkladem pro
    úhradu provedených prací. Kontrolu ocenění, tj. jednotkových cen, provádí technický
    dozor a jejich odsouhlasení je podmínkou úhrady faktury.

9. Zhotovitel je povinen použít pro provádění díla pozemky určené ve stavebním
    povolení. Zhotovitel odpovídá za škody způsobené objednateli a jiným osobám mimo
    staveniště a tyto škody se zavazuje uhradit ve lhůtě, kterou stanoví objednatel
    v písemném oznámení o škodě mimo staveniště.

10. Zhotovitel prohlašuje, že odpovídá objednateli za škodu na věcech, které od
    objednatele protokolárně převzal pro účely provedení díla, a zavazuje se spolu
    s předávaným dílem předložit objednateli vyúčtování a vrátit mu veškeré takové věci,
    které při provádění díla nezpracoval.

11. V případech stanovených zákonem č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek
    bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
    „ZoBP“), je zhotovitel povinen s předstihem 7 pracovních dnů vyrozumět objednatele
    o skutečnostech, zakládajících povinnost určit koordinátora BOZP na staveništi
    k výkonu zákonem stanovených činností.

12. Zhotovitel zajistí bezpečnost práce při přípravě a provádění stavby v souladu
    s ustanovením ZoBP , kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany
    zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví
    při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy a zajistí dodržování
    právních předpisů v oblasti protipožární ochrany.

13. V případě, že v průběhu zpracování díla vstoupí v platnost novela některého z
    předmětných předpisů, příp. bude vydán jiný právní předpis, který by se týkal uvedené
    problematiky, je zhotovitel povinen řídit se těmito novými předpisy.

14. Zhotovitel je povinen využívat veřejnou komunikaci jen v souladu s platnými předpisy
    a hradí případné škody vzniklé jejím užíváním.

15. Zhotovitel je povinen ve smyslu zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích,
    ve znění pozdějších předpisů, v případě omezení veřejného provozu na příslušných
    komunikacích nebo zvláštního režimu užívání příslušných komunikací si zabezpečit
    příslušné povolení u silničního správního úřadu a provést na svůj náklad všechna
    opatření, která úřady nařídí, totéž platí pokud se týče zajištění místa pro uložení
    přebytečné zeminy a stavební suti.

16. Dodávky energií a vody pro výstavbu budou zajištěny z odběrních míst, které zajistí
    zhotovitel v rámci řešení zařízení staveniště.

                                                     11/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

17. Zhotovitel je povinen splnit vůči objednateli povinnosti stanovené v § 147a odst. 4 a 5
    ZVZ.

18. Zhotovitel se zavazuje, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém je v
    době jeho užití známo, že je škodlivý. Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen na
    písemné vyzvání objednatele provést okamžitě nápravu a veškeré náklady s tím
    spojené nese zhotovitel.

19. Zhotovitel se zavazuje, že k realizaci díla nepoužije materiály, které nemají
    požadovanou certifikaci či předepsaný průvodní doklad, je-li to pro jejich použití
    nezbytné podle příslušných předpisů.

20. Zhotovitel doloží na vyzvání objednatele, nejpozději však v termínu předání a převzetí
    díla soubor certifikátů, či jiných průvodních dokladů rozhodujících materiálů užitých k
    vybudování díla.

21. Zhotovitel je povinen provést zápis o učiněném nálezu a z něho vyplývajícím
    přerušení prací do stavebního deníku, jak stanoví příloha č. 5 vyhl. č. 499/2006 Sb., B.
    1. písm. y).

22. Zhotovitel se zavazuje dodržovat ustanovení této smlouvy a příslušných předpisů
    vztahujících se k realizaci díla.

                                 Čl. VIII Pojištění zhotovitele

1. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni podpisu této Smlouvy má uzavřenou pojistnou
    smlouvu, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou
    zhotovitelem třetí osobě v souvislosti s výkonem jeho činnosti, ve výši nejméně
    10.000.000,- Kč. Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu trvání této smlouvy bude
    pojištěn ve smyslu tohoto ustanovení a že nedojde ke snížení pojistné částky pod
    částku uvedenou v předchozí větě. Zhotovitel se dále zavazuje, že bude pojištěn také
    po dobu záruky a že nedojde ke snížení pojistné částky pod 30 % pojistné částky dle
    tohoto odstavce.

2. V úředně ověřené kopii pojistné smlouvy či rámcové pojistné smlouvy musí být
    zhotovitelem zřetelně barevně vyznačeny požadované výše uvedené jednotlivé
    specifikace předmětu pojištění s pojistnou částkou a dobou platnosti nebo k tomu bude
    přiložen podepsaný dokument od pojišťovací společnosti, z kterého to bude
    jednoznačně vyplývat.

3. Dále v případě, že tato pojistná smlouva také řeší nebo omezuje limit pro jeden škodní
    případ, tak to zhotovitel zřetelně barevně vyznačí v pojistné smlouvě nebo v
    přiloženém dokumentu podepsaném pojišťovací společností. Tento limit nesmí být
    nižší než výše uvedený finanční limit.

4. Úředně ověřené kopie pojistné smlouvy (pojistných smluv) zhotovitele, resp.
    akceptované návrhy na uzavření pojistné smlouvy ze strany pojišťovny dle tohoto
    článku musí být doručeny objednateli nejpozději při převzetí staveniště. Na žádost
    objednatele je zhotovitel povinen kdykoliv později předložit uspokojivé doklady o
    tom, že pojistná smlouva (pojistné smlouvy) uzavřené zhotovitelem jsou a zůstávají v
    platnosti a účinnosti.

                                                     12/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

5. Zhotovitel je povinen řádně platit pojistné tak, aby pojistná smlouva či smlouvy
    sjednané dle této smlouvy či v souvislosti s ní byly platné po celou dobu provádění
    díla a v rozsahu dle předchozího odstavce i po dobu záruky. V případě, že dojde k
    zániku pojištění, je zhotovitel povinen o této skutečnosti neprodleně informovat
    objednatele a ve lhůtě 3 pracovních dnů uzavřít novou pojistnou smlouvu ve výše
    uvedeném rozsahu. Porušení této povinnosti ze strany zhotovitele považují strany této
    smlouvy za podstatné porušení smlouvy zakládající právo objednatele od smlouvy
    odstoupit.

6. Náklady na pojištění nese zhotovitel a má je zahrnuty ve sjednané ceně.

            Čl. IX Provedení a předání, převzetí díla

Staveniště

1. Objednatel předá staveniště zhotoviteli nejpozději do 5 pracovních dnů před
    zahájením prací, o předání a převzetí staveniště vyhotoví objednatel písemný protokol,
    který obě smluvní strany podepíší. Za den předání a převzetí staveniště se považuje
    den, kdy dojde k oboustrannému podpisu příslušného protokolu.

2. Zařízení staveniště včetně odběru všech energií, vodného a stočného si zabezpečuje
    zhotovitel na svůj účet. Zhotovitel rovněž zajišťuje svým jménem a na svůj účet
    uzavření příslušných smluv s dodavateli všech energií, smlouvu na vodné a stočné a
    smlouvu řešící odvádění dešťové a splaškové vody. (Dodávky energií a vody pro
    výstavbu budou zajištěny z odběrních míst za úhradu přes podružné měření, které
    zajistí zhotovitel v rámci řešení zařízení staveniště.).

3. Od doby převzetí staveniště až do protokolárního předání a převzetí díla objednatelem
    nese zhotovitel nebezpečí škody na díle a všech jeho zhotovovaných, upravovaných a
    dalších částech a na částech či součástech díla, které jsou na staveništi uskladněny.
    Z tohoto důvodu se zhotovitel zavazuje uzavřít a na své náklady udržovat v platnosti
    pojištění proti všem rizikům, ztrátám nebo poškozením díla způsobeným požárem,
    elektrickým zkratem, explozí, bouří, vichřicí, povodní, záplavou, sesouváním půdy,
    zemětřesením, tíhou sněhu nebo námrazy, letadlem nebo jiným letícím předmětem či
    předmětem z letadla spadlým.

4. Zhotovitel se zavazuje odstranit zařízení staveniště a vyklizené staveniště předat
    objednateli nejpozději s podpisem protokolu o provedení díla, řádně podepsaného za
    obě smluvní strany, ledaže se smluvní strany dohodnou, že dílo bude předáno až
    s předáním poslední odstraněné drobné vady a nedodělku. Nebo Staveniště bude
    vyklizeno a případné úpravy okolí byly provedeny do 15 kalendářních dnů po předání
    a převzetí díla.

5. Nevyklidí-li zhotovitel staveniště ve sjednaném termínu je objednatel oprávněn
    zabezpečit vyklizení staveniště třetí osobou a náklady s tím spojené uhradí objednateli
    zhotovitel.

            13/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    Zahájení prací
6. Zhotovitel zahájí činnosti vedoucí k dokončení stavby dnem předání a převzetí

    staveniště.
    Pokud zhotovitel nezahájí činnosti vedoucí ke zdárnému dokončení stavby do 15 dnů
    ode dne předání a převzetí staveniště ani v dodatečné přiměřené lhůtě, je objednatel
    oprávněn odstoupit od smlouvy.
7. Pokud jsou při provádění stavby poskytovány dodávky či práce jinými osobami přímo
    pro objednatele, je objednatel povinen do předloženého harmonogramu vyznačit
    termíny stavební připravenosti a provádění těchto přímých dodávek.
    Zhotovitel je povinen dodržovat harmonogram postupu výstavby.
8. Při provádění díla postupuje zhotovitel samostatně. Zhotovitel se však zavazuje brát v
    úvahu veškeré upozornění a pokyny objednatele, týkající se realizace předmětného
    díla a upozorňující na možné porušování smluvních povinností zhotovitele.
    Zhotovitel je povinen upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou
    povahu věcí převzatých od objednatele nebo pokynů daných mu objednatelem k
    provedení díla, jestliže zhotovitel mohl tuto nevhodnost zjistit při vynaložení odborné
    péče (především se může jednat o zjištěnou vadu v projektové dokumentaci).
9. Zhotovitel do doby obdržení nových pokynů od objednatele, je oprávněn přerušit
    provádění prací, pokud je to nezbytně nutné. O tuto dobu přerušení má zhotovitel
    nárok na prodloužení termínu dokončení díla, případně náhradu vzniklých
    vícenákladů.
    Objednatel je povinen upozornit zhotovitele bez zbytečného odkladu na nevhodné
    provádění díla a na nové skutečnosti, týkající se předmětného díla, které zjistil
    v průběhu výstavby.

    Kontrola prováděných prací
10. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel

    provádí dílo v rozporu s povinnostmi vyplývajícími z této smlouvy nebo obecně
    závazných právních předpisů, je objednatel oprávněn požadovat, aby zhotovitel
    odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže
    zhotovitel tak neučiní v přiměřené lhůtě, jedná se o podstatné porušení této smlouvy,
    které opravňuje objednatele k odstoupení od této smlouvy.
11. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které v dalším
    postupu budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými (postačí zápis ve stavebním
    deníku). Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele nejméně 5 pracovních dnů před
    termínem, v němž budou předmětné práce zakryty. Pokud zhotovitel objednatele ke
    kontrole řádně nevyzve, je zhotovitel povinen na žádost objednatele odkrýt zakryté
    práce na vlastní náklad. Jestliže se objednatel i přes řádnou výzvu nedostaví a
    neprovede kontrolu těchto prací, je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt;
    bude-li následně objednatel požadovat dodatečně odkrytí těchto prací, je zhotovitel
    povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. V případě, že se při dodatečné
    kontrole zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, hradí náklady spojené s odkrytím,
    opravou vadného stavu a následným zakrytím zhotovitel těchto prací zhotovitel,

                                                     14/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    přičemž ustanovení § 2626 odst. 2 občanského zákoníku se neuplatní.

    Kontrolní dny
12. Pro účely kontroly průběhu provádění díla organizuje objednatel, případně jím určený

    technický dozor stavebníka kontrolní dny v termínech nezbytných pro řádné provádění
    kontroly, nejméně však 1x měsíčně.
13. Objednatel je povinen oznámit konání kontrolního dne písemně nejméně 5 dnů před
    jeho konáním.
14. Kontrolních dnů se zúčastní zástupci objednatele případně osob vykonávající funkci
    technického dozoru stavebníka a autorského dozoru.
15. Zástupci zhotovitele jsou povinni se zúčastňovat kontrolních dnů. Zhotovitel má právo
    přizvat na kontrolní den své podzhotovitele.
16. Kontrolní dny vede objednatel, případně jím určený technický dozor stavebníka.
17. Obsahem kontrolního dne je zejména zpráva zhotovitele o postupu prací, kontrola
    časového a finančního plnění provádění prací, připomínky a podněty osob
    vykonávajících funkci technického a autorského dozoru a stanovení případných
    nápravných opatření a úkolů.
18. Objednatel, popřípadě jím určený technický dozor stavebníka pořizuje z kontrolního
    dne zápis o jednání, který písemně předá všem zúčastněným.
19. Zhotovitel je povinen zapsat termín konání kontrolního dne a jeho závěry do
    stavebního deníku.

    Předání a převzetí díla
20. Zhotovitel je povinen provést dílo v termínu sjednaném ve smlouvě.
21. Zhotovitel je povinen písemně oznámit objednateli nejpozději 7 pracovních dnů

    předem termín ukončení prací a k tomuto termínu předložit objednateli veškeré
    doklady nezbytné k předání a převzetí díla a ke kolaudaci stavby. Pokud není
    dohodnuto jinak, je místem předání místo, kde je stavba prováděna. Místem pro
    předání dokladů je Státní pozemkový úřad, Krajský pozemkový úřad pro Plzeňský
    kraj, Pobočka Klatovy.
22. Objednatel je povinen nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne dokončení díla zahájit
    přejímací řízení a řádně v něm pokračovat. Odchylně od ustanovení § 2607 odst. 2
    občanského zákoníku se smluvní strany dohodly, že případné zkoušky nezbytné pro
    prokázání dokončení díla mohou být provedeny pouze za přítomnosti objednatele či
    osoby jím určené.
23. V případě, že zhotovitel hodlá dokončit dílo před termínem sjednaným ve smlouvě, je
    povinen nové datum dokončení díla objednateli písemně oznámit nejméně 14 dnů
    předem a současně jej vyzvat k předání a převzetí díla. Objednatel však není povinen
    zahájit přejímací řízení před sjednaným termínem dokončení díla.
24. Pokud se při předání a převzetí díla prokáže, že dílo není dokončeno, je zhotovitel
    povinen dílo dokončit v náhradní lhůtě a nese veškeré náklady vzniklé objednateli
    s opakovaným předáním a převzetím díla. Poskytnutí náhradního termínu neznamená,
    že objednatel nemůže uplatnit smluvní sankce za nesplnění termínu dokončení díla.

                                                     15/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

25. Obě smluvní strany mohou dodatkem k této smlouvě sjednat předávání a přejímání
    díla po částech nebo mohou sjednat předčasné předání.

26. Řádné provedení díla bude stvrzeno podpisem protokolu o provedení díla osobami
    oprávněnými jednat za objednatele a zhotovitele, a to po splnění všech níže uvedených
    podmínek:

                  i. Dílo bylo dokončeno a předáno v souladu s touto smlouvou v rozsahu
                      dle Čl. II. a v termínu dle Čl. V. této smlouvy.

                  ii. O předání a převzetí díla byl vyhotoven protokol, jenž byl podepsán
                      osobami oprávněnými jednat za objednatele a zhotovitele. V tomto
                      protokolu musí být vždy uvedeno, zda bylo dílo převzato s výhradami
                      (pokud dílo obsahuje ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve
                      spojení s jinými nebrání užívání stavby funkčně nebo esteticky, ani její
                      užívání podstatným způsobem neomezují), či bez výhrad. V protokolu
                      o předání a převzetí díla bude uvedeno zejména:

             • hodnocení prací, zejména jejich jakostí,
             • prohlášení objednatele, že předávané dílo nebo jeho část přejímá,
             • soupis zjištěných vad a nedodělků a dohodnuté lhůty k jejich bezplatnému
             odstranění, způsobu odstranění, popř. sleva z ceny díla,
             • dohoda o jiných právech z odpovědnosti za vady
             (prodloužení záruční lhůty).

             Nedojde-li k dohodě, uvedou se v zápise stanoviska obou stran.
                 iii. Staveniště bylo vyklizeno a případné úpravy okolí byly provedeny do
                      15 kalendářních dnů po předání a převzetí díla.

                 iv. Objednateli byly předány následující doklady:

                           1. stavební deník v souladu s ustanovením §157 zákona č.
                               183/2006 Sb. a vyhláškou č.62/2013 Sb.

                           2. geodetické zaměření skutečného provedení díla vč. případných
                               geometrických plánů a to ve čtyřech vyhotoveních v grafické
                               (tištěné) podobě a v jednom digitálním vyhotovení (CD) ve
                               formátech pdf a dwg.

                           3. podrobný soupis skutečně provedených prací dle jednotkových
                               cen dle členění požadovaného objednatelem,

                           4. dokumentace skutečného provedení stavby v souladu s § 4 a
                               přílohou č. 3 vyhlášky č. 499/2006 Sb, o dokumentaci staveb,
                               ve znění pozdějších předpisů,

                           5. doklady o kvalitě jakosti provedených skrytých prací a
                               konstrukcí,

                           6. certifikáty použitých materiálů,

                                                     16/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

                           7. doklady o výsledcích zhutnění,

                           8. doklady o vyhovujících výsledcích zkoušek,

                           9. doklad o uložení přebytečné zeminy a odpadů,

                           10. zápis o odstranění případných drobných vad a nedodělků
                               vyplývajících z protokolu o předání a převzetí díla,

                           11. kolaudační souhlas (varianta při použití čl. V odst. 11)

                           12. a jiné doklady, vyplývající ze specifikace veřejné zakázky.

27. V případě, kdy je dílo předáno bez vad, převezme objednatel dílo bez výhrad.
28. V případě, kdy dílo vykazuje pouze ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve

    spojení s jinými vadami nebrání užívání díla funkčně nebo esteticky, ani jeho užití
    podstatným způsobem neomezují, může objednatel převzít dílo s výhradami, například
    pokud je řádné provedení díla závislé na vegetačních podmínkách. Drobné vady
    budou zhotovitelem odstraněny neprodleně, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
    Termín odstranění bude uveden v předávacím protokolu. O odstranění drobných vad a
    nedodělků bude sepsán samostatný protokol o odstranění drobných vad a nedodělků.
29. Kvalita díla bude odpovídat závazným standardům stanoveným ČSN, atestům,
    certifikačním protokolům a ujednáním dle této smlouvy.
30. Vlastníkem zhotovované věci je až do okamžiku protokolárního předání díla
    objednateli zhotovitel, který zároveň nese nebezpečí škody na této věci. Na
    objednatele přechází toto vlastnictví okamžikem protokolárního převzetí díla, tímto
    okamžikem přechází na objednatele i nebezpečí škody na zhotovené věci.
31. V případě, že zhotovitel oznámí objednateli, že dílo je připraveno k předání a převzetí
    a při předávacím a přejímacím řízení se prokáže, že dílo není dokončeno nebo není ve
    stavu schopném předání a převzetí, je zhotovitel povinen uhradit objednateli veškeré
    náklady jemu vzniklé při neúspěšném předávacím a přejímacím řízení. Zhotovitel nese
    i náklady na organizaci opakovaného řízení.
32. V případě, že se objednatel přes řádné vyzvání a bez závažného důvodu nedostaví k
    převzetí a předání díla, nebo předávací a přejímací řízení jiným způsobem zmaří, je
    objednatel povinen uhradit zhotoviteli veškeré náklady jemu vzniklé při neúspěšném
    předávacím a přejímacím řízení. Objednatel pak nese i náklady na organizaci
    opakovaného řízení s tím, že zhotovitel není, v případě včasného vyzvání, po dobu od
    sjednaného termínu dokončení díla v prodlení.

                          Čl. X Kontrola projektové dokumentace

1. Zhotovitel potvrzuje, že provedl kontrolu projektové dokumentace, výkazu výměr a
    seznámil se se všemi okolnostmi a podmínkami svého plnění včetně prostoru
    staveniště.

2. Zjistí-li zhotovitel vady projektové dokumentace, je povinen na ně objednatele
    bezodkladně upozornit. Zhotovitel předá objednateli soupis vad a nedostatků
    projektové dokumentace, včetně návrhů na jejich odstranění.

                                                     17/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

3. Pokud zhotovitelem zjištěné vady a nedostatky projektové dokumentace jsou
    objednatelem shledány jako oprávněné a objednatel nemůže tyto vady projektové
    dokumentace odstranit do 15 pracovních dnů ode dne oznámení zhotovitelem, sjednají
    se zhotovitelem lhůtu k jejich odstranění. Po tuto dobu se pozastavuje zhotovitelova
    lhůta pro plnění závazků, vyplývajících z této smlouvy a zhotovitel není v prodlení.
    Termíny plnění dle této smlouvy budou prodlouženy o dobu, po kterou budou
    odstraňovány vady projektové dokumentace.

                                      Čl. XI Stavební deník

1. Zhotovitel je povinen vést ode dne předání a převzetí staveniště stavební deník dle
    vyhlášky 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, do kterého zapisuje skutečnosti
    předepsané zákonem a příslušnou prováděcí vyhláškou.

2. Povinnost vést stavební deník končí dnem odstranění vad a nedodělků z přejímacího
    řízení nebo vydáním kolaudačního souhlasu (rozhodující je okolnost, která nastane
    později).

3. Zápisy do stavebního deníku provádí zhotovitel formou denních záznamů. Veškeré
    okolnosti rozhodné pro plnění díla musí být učiněny zhotovitelem v ten den, kdy
    nastaly nebo nejpozději následující den, kdy se na stavbě pracuje.

4. Stavební deník musí být přístupný kdykoliv v průběhu pracovní doby oprávněným
    osobám objednatele, případně jiným osobám oprávněným do stavebního deníku
    zapisovat.

5. Objednatel, nebo jím pověřená osoba vykonávající funkci technického dozoru
    stavebníka, je povinen se vyjadřovat k zápisům ve stavebním deníku učiněným
    zhotovitelem nejpozději do 5 dnů ode dne vzniku zápisu, jinak se má za to, že s
    uvedeným zápisem souhlasí.

6. Nesouhlasí-li zhotovitel se zápisem, který učinil do stavebního deníku objednatel nebo
    jím pověřená osoba vykonávající funkci technického dozoru, případně osoba
    vykonávající funkci autorského dozoru, musí k tomuto zápisu připojit svoje
    stanovisko nejpozději do 5 dnů, jinak se má za to, že se zápisem souhlasí.

7. V případě neočekávaných událostí nebo okolností majících zvláštní význam pro další
    postup stavby, pořizuje zhotovitel i příslušnou fotodokumentaci, která se stane
    součástí stavebního deníku.

8. Stavební deník musí mít číslované listy a nesmí v něm být vynechána volná místa.
9. Zápisy do stavebního deníku musí být prováděny čitelně a musí být vždy k

    nadepsanému jménu a funkci podepsány osobou, která příslušný zápis učinila.
10. Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako podklad

    pro vypracování příslušných dodatků smlouvy.

             Čl. XII Odpovědnost za vady, smluvní pokuty, záruční doba

1. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání a převzetí a dále
    odpovídá za vady díla zjištěné po celou dobu záruční lhůty (záruka za jakost).

2. Zhotovitel poskytne objednateli záruku za jakost díla v délce 60 měsíců ode dne
    předání a převzetí díla. V případě, že součástí díla je výsadba zeleně, poskytne

                                                     18/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    zhotovitel na tuto část plnění záruku v délce 36 měsíců ode dne předání a převzetí díla.
    Minimálně po tuto dobu zodpovídá zhotovitel za to, že dílo bude způsobilé
    k obvyklému účelu , zachová si touto smlouvou stanovené vlastnosti a bude odpovídat
    požadavkům platných právních předpisů a norem.
3. Po dobu záruky za jakost se zhotovitel zavazuje bezplatně odstranit vady uplatněné
    objednatelem bezodkladně, nejpozději však do 30 kalendářních dnů od doručení
    reklamace, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Na odstraněné vady se rovněž
    vztahuje záruka v délce dle předchozího odstavce tohoto článku od doby jejich
    odstranění.
4. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, které byly způsobeny objednatelem, třetí osobou
    nebo vyšší mocí, případně běžným opotřebením.
5. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny použitím věcí
    předaných mu ke zpracování objednatelem v případě, že zhotovitel ani při vynaložení
    odborné péče nevhodnost těchto věcí nemohl zjistit nebo na ně upozornil a objednatel
    na jejich použití trval.
6. Zhotovitel rovněž neodpovídá za vady způsobené dodržením nevhodných pokynů
    daných mu objednatelem, jestliže zhotovitel na nevhodnost těchto pokynů písemně
    upozornil a objednatel na jejich dodržení trval nebo jestli zhotovitel tuto nevhodnost
    ani při vynaložení odborné péče nemohl zjistit.
7. Nebyla-li do okamžiku, kdy objednatel uplatnil vady díla zaplacena cena za dílo, není
    ji povinen objednatel zaplatit do doby odstranění uplatněných vad, ledaže by
    zhotovitel prokázal, že reklamace nebyla oprávněná.
8. Odstranění vad a nedodělků bude potvrzeno zápisem o jejich odstranění podepsaným
    zástupci smluvních stran.
9. Zhotovitel se zavazuje při provádění díla dodržet vytyčenou vlastnickou hranici
    pozemků určených ke stavbě dle projektové dokumentace pro provádění stavby. O
    vadu díla se jedná v případě, že při kontrolním zaměření stavby pro potřeby udělení
    kolaudačního souhlasu bude zjištěno, že zhotovitel vytyčenou vlastnickou hranici
    nedodržel a že se stavba nachází na pozemcích sousedních vlastníků. V takovém
    případě je zhotovitel povinen uhradit objednateli veškeré náklady související s výkupy
    takto zastavěných pozemků včetně vyhotovení geometrických plánů a veškeré další
    náklady související s odstraněním této vady, jakož i případné škody, které objednateli
    nebo třetím osobám tímto vzniknou.
10. V případě, že se jedná o vadu typu havárie, jež může zapříčinit vznik dodatečných
    škod, je zhotovitel povinen započít s odstraňováním vady neprodleně tak, aby
    nedocházelo ke vzniku dalších škod.
11. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetím osobám
    z titulu opomenutí, nedbalosti nebo neplněním podmínek vyplývajících ze zákona,
    technických nebo jiných norem nebo vyplývajících z této smlouvy je zhotovitel
    povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně
    uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel. Zhotovitel odpovídá i za škodu
    na díle způsobenou činností těch, kteří pro něj dílo provádějí.

                                                     19/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

12. Zhotovitel odpovídá též za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v povaze
    strojů, přístrojů nebo jiných věcí, které zhotovitel použil nebo hodlal použít při
    provádění díla.

13. Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat pro
    vady díla, za které zhotovitel odpovídá.

14. Zhotovitel odpovídá objektivně za vady, které mělo dílo v době předání. Tyto vady
    mohou být zjevné nebo skryté. Objednatel je povinen provést kontrolu předmětu díla,
    co nejdříve po předání, při této kontrole by měl odhalit všechny zjevné vady díla

15. Pokud při nesplnění termínu dokončení díla a termínu předání a převzetí díla z důvodů
    na straně zhotovitele nebudou objednateli proplaceny zcela nebo zčásti náklady na dílo
    z prostředků EU (PRV), zavazuje se zhotovitel objednateli uhradit do 30 kalendářních
    dnů vzniklou škodu.

16. Zhotovitel se zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši 0,02 % z celkové ceny díla bez
    DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení s termínem zahájení prací dle této
    smlouvy.

17. Zhotovitel se zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové ceny díla bez
    DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení s předáním dokončeného díla dle
    této smlouvy.

18. V případě, kdy předávané dílo bude obsahovat vady a nedodělky, se zhotovitel
    zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové ceny díla bez DPH za
    každý i započatý kalendářní den prodlení se sjednaným termínem odstranění vad a
    nedodělků.

19. Pokud zhotovitel neodstraní objednatelem uplatněnou vadu díla ve sjednaném
    termínu, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové ceny
    díla bez DPH, za každou uplatněnou vadu.

20. Za porušení povinnosti mlčenlivosti dle této smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit
    objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč, a to za každý jednotlivý případ
    porušení povinnosti.

21. Za porušení povinností stanovených v § 147a odst. 4 a 5 ZVZ je zhotovitel povinen
    zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč, a to za každý jednotlivý
    případ porušení této povinnosti.

22. Za prodlení s uvedením staveniště do původního stavu oproti dohodnutému
    harmonogramu zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 0,03% z celkové
    ceny díla bez DPH za každý i započatý den prodlení

23. Všechny výše uvedené smluvní pokuty jsou splatné do 10 kalendářních dnů od
    doručení jejího vyúčtování zhotoviteli. Smluvní pokuty lze uložit opakovaně za každý
    jednotlivý případ porušení povinnosti. Ujednáním o smluvní pokutě není dotčeno
    právo stran na náhradu škody v plné výši a věřitel je oprávněn domáhat se náhrady
    škody v plné výši, i když přesahuje výši smluvní pokuty.

24. Bude-li ze strany zhotovitele porušena povinnost, která je stanovena právními
    předpisy nebo touto smlouvou a objednatel učiní nebo opomene učinit v důsledku
    porušení takové povinnosti následné činnosti, v jejichž důsledku bude sankcionován
    ze strany orgánů veřejné správy je zhotovitel povinen tuto částku jako vzniklou škodu
    objednateli nahradit, pokud nebyla způsobena zcela či zčásti v důsledku jednání či

                                                     20/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    opomenutí objednatele nebo pokud na možné porušení předpisů zhotovitel objednatele
    předem neupozornil.
25. Žádná ze smluvních stran nemá povinnost nahradit škodu způsobenou porušením
    svých povinností vyplývajících z této smlouvy a není v prodlení, bránila-li jí v jejich
    splnění některá z překážek vylučujících povinnost k náhradě škody ve smyslu § 2913
    odst. 2 občanského zákoníku.

                                  Čl. XIII Ukončení smlouvy

1. Objednatel si vyhrazuje právo na odstoupení od smlouvy v případě, že zhotovitel bude
    v prodlení s plněním smlouvy z důvodů na straně zhotovitele delším než 30
    kalendářních dnů, nebo pokud bude provádět dílo nekvalitně v rozporu s platnými
    právními předpisy nebo smlouvou.

2. Objednatel je od této smlouvy oprávněn odstoupit bez jakýchkoliv sankcí, pokud mu
    nebude schválena částka ze státního rozpočtu, nebo dotace z PRV 2014-2020, která je
    potřebná k úhradě za plnění poskytované podle této smlouvy.

3. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od této smlouvy:
         a. v případě, že probíhá insolvenční řízení proti majetku zhotovitele, v němž bylo
             vydáno rozhodnutí o úpadku nebo byl konkurs zrušen proto, že majetek
             zhotovitele byl zcela nepostačující, nebo zhotovitel vstoupí do likvidace;
         b. v případě podstatného porušení této smlouvy zhotovitelem, zejména v případě:
                  i. prodlení s řádným zahájením prací, předáním dílčího plnění či
                      zhotovením díla, po dobu delší než 30 kalendářních dnů,
                 ii. prodlení s řádným protokolárním předáním díla delším než 30
                      kalendářních dnů,
                 iii. neoprávněného zastavení či přerušení prací na díle na dobu delší než 15
                      kalendářních dnů v rozporu s touto smlouvou,
                 iv. kdy zhotovitel využil k plnění předmětu této smlouvy podzhotovitele
                      v rozporu s nabídkou zhotovitele v rámci zadávacího řízení na
                      Veřejnou zakázku nebo bez předchozího souhlasu objednatele,
                  v. kdy vyjde najevo, že zhotovitel uvedl v rámci zadávacího řízení
                      nepravdivé či zkreslené informace, které by měly zřejmý vliv na výběr
                      zhotovitele pro uzavření této smlouvy
                 vi. jiného porušení povinnosti dle této smlouvy, které nebude odstraněno
                      ani v dostatečné přiměřené lhůtě 14 kalendářních dnů.

4. Odstoupení od této smlouvy musí být učiněno písemným oznámením o odstoupení od
    této smlouvy druhé straně, účinky odstoupení nastávají dnem doručení oznámení
    druhé smluvní straně. V pochybnostech se má za to, že odstoupení odeslané s využitím
    provozovatele poštovních služeb bylo doručeno do 3 pracovních dnů od jeho odeslání
    v poštovní zásilce s dodejkou. Odstoupení od této smlouvy může být učiněno i
    prostřednictvím datové schránky podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických
    úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů.

5. V případě zániku účinnosti této smlouvy odstoupením je zhotovitel povinen okamžitě
    opustit staveniště a vyklidit zařízení staveniště nejpozději do 15 dnů od účinností
    odstoupení, nedohodnou-li se strany jinak. Zhotovitel je v takovém případě povinen

                                                     21/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    učinit veškerá potřebná opatření k tomu, aby zabránil vzniku škody hrozící objednateli
    v důsledku ukončení činností zhotovitele a o těchto opatřeních objednatele
    bezprostředně informovat. V opačném případě odpovídá zhotovitel za škodu
    způsobenou v důsledku porušení této povinnosti. Objednatel se zavazuje převzít a
    zhotovitel se zavazuje předat dosud provedené práce i nedokončené dodávky do 5
    kalendářních dnů ode dne účinnosti odstoupení od této smlouvy. O takovém předání a
    převzetí bude pořízen oběma stranami zápis s náležitostmi protokolu o předání a
    převzetí díla, tj. bude v něm podrobně popsán stav rozpracovanosti díla, provedeno
    jeho ohodnocení, vymezeny vady a nedodělky a sjednán způsob jejich odstranění.
    Objednatel má v případě odstoupení od této smlouvy i u odstranitelných vad právo
    požadovat slevu z ceny, namísto odstranění takových vad.
6. Objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět i bez uvedení důvodu na základě
    písemné výpovědi. Výpovědní doba činí 1 kalendářní měsíc a počíná běžet od prvního
    dne kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé straně.

                  Čl.XIV Povinnost mlčenlivosti a ochrana informací

1. Zhotovitel se zavazuje během plnění této smlouvy i po ukončení její účinnosti
    zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se dozví od objednatele
    v souvislosti s jejím plněním, a to zejména ohledně veškerých informací, dokumentů
    nebo materiálů dodaných objednatelem nebo od objednatele přijatých v jakékoli
    formě, především ohledně obchodního tajemství ve smyslu § 504 občanského
    zákoníku a důvěrných informací ve smyslu § 1730 občanského zákoníku (dále jen
    „Důvěrné informace“). Tím není dotčena možnost zhotovitele uvádět činnost podle
    této smlouvy jako svou referenci ve svých nabídkách v zákonem stanoveném rozsahu,
    popřípadě rozsahu stanoveném zadavatelem či organizátorem konkrétního výběrového
    nebo zadávacího řízení.

2. Zhotovitel se zavazuje věnovat Důvěrným informacím stejnou ochranu, péči a
    pozornost, jakou věnuje svým vlastním důvěrným informacím a zavazuje se, že bez
    výslovného písemného souhlasu objednatele zejména Důvěrné informace nesdělí,
    neposkytne nebo neumožní získat Důvěrné informace žádné třetí osobě ani subjektu.

3. Zhotovitel se zavazuje, že pokud v souvislosti s realizací této smlouvy při plnění
    svých povinností přijdou jeho pověření zaměstnanci do styku s osobními nebo
    citlivými údaji ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění
    pozdějších předpisů, učiní veškerá opatření, aby nedošlo k neoprávněnému nebo
    nahodilému přístupu k těmto údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným
    přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož aby i jinak neporušil
    tento zákon. Zhotovitel nese plnou odpovědnost a právní důsledky za případné
    porušení zákona z jeho strany.

4. Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli či třetí straně, kterou porušením povinnosti
    mlčenlivosti nebo jiné své povinnosti v tomto článku uvedené poškodí, veškeré škody
    tímto porušením způsobené. Povinnosti zhotovitele vyplývající z ustanovení
    příslušných právních předpisů o ochraně utajovaných informací nejsou ustanoveními
    tohoto článku dotčeny.

                                                     22/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

                                   Čl. XV Licenční ujednání

1. Vzhledem k tomu, že součástí plnění zhotovitele dle této smlouvy je i plnění, které
    může naplňovat znaky autorského díla ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu
    autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů,
    ve znění pozdějších předpisů, či předmětu chráněného průmyslovým vlastnictvím
    (dále jen „předmět ochrany“), je k těmto součástem plnění poskytována licence za
    podmínek sjednaných v této smlouvě.

2. Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn vykonávat svým jménem a na svůj účet
    majetková práva k předmětu ochrany a že je oprávněn k jeho užití udělit objednateli
    licenci.

3. Zhotovitel poskytuje objednateli nevýhradní oprávnění ke všem v úvahu přicházejícím
    způsobům užití předmětu ochrany a bez jakéhokoli omezení, to i v případě, pověřil-li
    zhotovitel provedením díla jinou osobu (podzhotovitele), a to zejména pokud jde o
    územní, časový nebo množstevní rozsah užití.

4. Odměna za poskytnutí této licence je zahrnuta v ceně díla dle této smlouvy.
5. Objednatel je oprávněn práva tvořící součást licence zcela nebo zčásti jako podlicenci

    poskytnout třetí osobě.
6. Objednatel je oprávněn předmět ochrany upravit či jinak měnit, a to bez souhlasu

    zhotovitele.

                                   Čl. XVI Zvláštní ujednání

1. Realizace díla, termíny zahájení a dokončení díla, jsou závislé na výši finančních
    prostředků přidělených objednateli ze státního rozpočtu na investice pro příslušný
    kalendářní rok, nebo přiznání dotace z PRV 2014-2020; tímto však není dotčeno
    ustanovení § 82 odst. 7 ZVZ.

2. Pověří-li zhotovitel provedením části díla jinou osobu (podzhotovitele), má zhotovitel
    odpovědnost, jako by dílo prováděl sám.

3. Plnění subdodávkou nad rámec uvedený v nabídce zhotovitele na veřejnou zakázku,
    která je předmětem této smlouvy, musí být předem s objednatelem projednáno,
    odsouhlaseno. Zhotovitel je povinen ve všech podzhotovitelských smlouvách zajistit
    závazek podzhotovitelů poskytnout subjektům provádějícím audit a kontrolu, nezbytné
    informace týkající se podzhotovitelských činností. V případě porušení tohoto
    ustanovení není objednatel povinen uhradit práce provedené podzhotovitelem.

4. Každá změna podzhotovitele musí být předem s objednatelem projednána a
    odsouhlasena.

5. Ke změně podzhotovitelů či dalších osob, jejichž prostřednictvím zhotovitel
    prokazoval jakoukoliv část kvalifikace v zadávacím řízení vedoucí k uzavření této
    smlouvy, je zhotovitel oprávněn po písemném odsouhlasení ze strany objednatele a za
    předpokladu, že každý náhradní podzhotovitel či osoba bude splňovat požadovanou
    část kvalifikace jako podzhotovitel či osoba předchozí, a to ve stejném nebo větším
    rozsahu. Nový podzhotovitel musí splňovat kvalifikaci minimálně v rozsahu, v jakém
    byla prokázána v zadávacím řízení.

                                                     23/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

6. Přerušení provádění díla mohou provést zástupci objednatele i zhotovitele oprávnění
    podepsat tuto smlouvu a její dodatky. Přerušit provádění díla může v odůvodněných
    případech také technický dozor. Důsledky přerušení provádění díla se řídí příslušnými
    ustanoveními občanského zákoníku.

7. V případě, že objednatel převede řádně zhotovené a převzaté dílo na další subjekt, je
    zhotovitel povinen ve vztahu k tomuto dalšímu subjektu plnit veškeré závazky, které
    pro něj z této smlouvy vyplývají, zejména závazky týkající se záruční doby, záruky na
    jakost a uplatnění a odstranění vad díla. Zhotovitel tímto souhlasí s přechodem
    uvedených práv objednatele na nového vlastníka stavby.

8. S výjimkou předchozího je možnost postoupení pohledávek, práv či povinností z této
    smlouvy na třetí stranu vyloučena, pokud se smluvní strany písemně nedohodnou
    jinak.

9. Stane-li se některé ustanovení této smlouvy neplatné či neúčinné, nedotýká se to
    ostatních ustanovení této smlouvy, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v
    tomto případě zavazují dohodou nahradit ustanovení neplatné/neúčinné novým
    ustanovením platným/účinným, které nejlépe odpovídá původně zamýšlenému
    ekonomickému účelu ustanovení neplatného/neúčinného. Do té doby platí
    odpovídající úprava obecně závazných právních předpisů České republiky

10. Vyskytnou-li se události, které jedné nebo oběma smluvním stranám částečně nebo
    úplně znemožní plnění jejich povinností podle této smlouvy, jsou povinny se o tomto
    bez zbytečného odkladu informovat a společně podniknout kroky k jejich překonání.
    Nesplnění této povinnosti zakládá právo na náhradu škody pro stranu, která se
    porušení této smlouvy v tomto bodě nedopustila.

11. Objednatel je oprávněn v průběhu stavby požadovat po zhotoviteli umožnění kontroly
    konstrukčních vrstev třetími osobami. V případě zjištěných nedostatků je zhotovitel
    povinen zajistit nápravu zjištěného stavu.

12. Na provedení díla se bude podílet podzhotovitel zhotovitele.

                                   Čl. XVII Dodatečné práce

1. Objednatel si vyhrazuje právo kdykoliv v průběhu plnění předmětu smlouvy bez
    uvedení důvodu snížit nebo zvýšit druh a rozsah jednotlivých prací či dodávek.
    V případě, kdy tyto práce či dodávky budou obsaženy v nabídkovém rozpočtu, který je
    součástí této smlouvy jako její příloha č. 2, se pro ocenění těchto víceprací či
    méněprací užije cen uvedených v tomto rozpočtu. Pokud tyto práce či dodávky při
    zvýšení rozsahu nebudou obsaženy v nabídkovém rozpočtu, stanoví se soupis
    stavebních prací, dodávek a služeb dle struktury cenové soustavy URS Praha a.s.. Bez
    ohledu na ustanovení předchozích vět bude zadání těchto víceprací či méněprací vždy
    řešeno v souladu se ZVZ.

2. Veškeré práce, které nejsou uvedeny v Čl. II a které nejsou předmětem nabídkového
    rozpočtu (položkou či výměrou), který je součástí této smlouvy jako příloha č. 2, jsou
    dodatečné práce a budou připuštěny pouze ve výjimečných odůvodněných případech.

3. O jakýchkoli dodatečných pracích musí být mezi objednatelem a zhotovitelem
    uzavřena samostatná písemná smlouva (dodatek k této smlouvě) s dohodnutím ceny a

                                                     24/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

    vlivu na termín předání díla dle této smlouvy. Zadání dodatečné práce musí být řešeno
    v souladu se ZVZ.
4. Pokud zhotovitel provede dodatečné práce bez písemného souhlasu a písemné
    smlouvy (dodatku ke smlouvě o dílo) uzavřené s objednatelem, má objednatel právo
    odmítnout jejich úhradu.
5. V případě, že objednatel bude požadovat práce nad rámec rozsahu díla, případně
    omezení rozsahu díla, nebo při realizaci díla budou zjištěny skutečnosti, které nebyly
    v době podpisu této smlouvy známy nebo při realizaci díla budou zjištěny skutečnosti
    odlišné od skutečností uvedené v příslušné projektové dokumentaci předané
    objednatelem a smluvní strany tyto skutečnosti nemohly předvídat, jsou smluvní
    strany povinny řešit otázku výše ceny a případnou změnu doby plnění.
6. Objednatel bude zhotovitelem vždy předem informován, že určitá práce již není
    zahrnuta v původním sjednaném rozsahu díla a zhotovitel není oprávněn začít
    s realizací víceprací předtím, než je objednatel písemně objedná a odsouhlasí jejich
    cenu.
7. Součástí veškerých případných dodatečných prací bude položkový nabídkový
    rozpočet a to i v elektronické podobě, s náležitostmi dle čl. III odst. 5 této smlouvy.

                               Čl. XVIII Závěrečná ustanovení

1. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravené se řídí
    občanským zákoníkem.

2. V případě změny podmínek poskytování dotací z programu PRV, které by měly vliv
    na některá ustanovení této smlouvy, je objednatel oprávněn požadovat po zhotoviteli
    uzavření dodatku k této smlouvě.

3. Ustanovení smlouvy je možno měnit nebo zrušit pouze písemnou formou –dodatku
    podepsaným oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Smlouva nabývá účinnosti
    dnem zaregistrování žádosti o dotaci na Státním zemědělském intervenčním fondu.
    Ukončením účinnosti této smlouvy nejsou dotčena ustanovení smlouvy týkající se
    převodu vlastnického práva, nároků z odpovědnosti za vady a ze záruky za jakost,
    nároků z odpovědnosti za škodu a nároků ze smluvních pokut, ustanovení o povinnosti
    mlčenlivosti a ochraně informací, ani další ustanovení a nároky, z jejichž povahy
    vyplývá, že mají trvat i po zániku této smlouvy.

4. V případě, že objednateli nebude udělena dotace z programu PRV 2014-2020, avšak
    objednateli se podaří zajistit jiný zdroj financování (finanční prostředky na úhradu
    díla), a to ve lhůtě do 2 let ode dne uzavření této smlouvy, tato smlouva nabude
    účinnosti dnem, kdy bude zhotoviteli doručeno písemné prohlášení objednatele o
    zajištění jiného zdroje financování. Písemné prohlášení objednatele dle předchozí věty
    může rovněž obsahovat výzvu k zahájení plnění. V případě změny financování díla
    smluvní strany uzavřou dodatek této smlouvy, kterým se mění práva a povinnosti,
    které vyplývaly z financování ze zdrojů PRV.

5. Nedílnou součást smlouvy tvoří tyto přílohy:
         a. Přílohou č. 1 této smlouvy je specifikace díla a závazný harmonogram postupu
             prací.

                                                     25/26
                                                                                                                         Č.j. objednatele: SPU 019778/2017
                                                                                                                         Č.j. zhotovitele:

         b. Přílohou č. 2 této smlouvy je nabídkový rozpočet zhotovitele včetně závazných
             jednotkových cen (oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb
             s výkazem výměr).

         c. Přílohou č. 3 této smlouvy je položkový rozpočet v elektronické podobě na
             datovém nosiči (CD) ve formátu dle této smlouvy.

6. Nedílnou součástí smlouvy jsou i údaje touto smlouvou neupravené a obsažené v:
         a. zadávací dokumentaci;
         b. nabídce zhotovitele

7. Tato smlouva se vyhotovuje v 6 vyhotoveních, z nichž 4 obdrží objednatel a
    2 zhotovitel.

8. Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě
    pravdivých údajů, nebyla ujednána v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných
    podmínek.

9. Zhotovitel ke dni podpisu této smlouvy prohlašuje, že není v úpadku dle platného a
    účinného insolvenčního zákona ani v likvidaci, a zavazuje se udržovat toto prohlášení
    v pravdivosti a objednatele bezodkladně informovat o všech skutečnostech, které
    mohou mít dopad na pravdivost, úplnost nebo přesnost předmětného prohlášení a o
    změnách v jeho kvalifikaci, kterou prokázal v rámci své nabídky na plnění Veřejné
    zakázky.

10. V případě jakéhokoliv rozporu mezi zněním přílohy a vlastní smlouvy má přednost
    znění smlouvy.

11. Smluvní strany jsou povinny dodržovat ustanovení zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně
    osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
    přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a ZVZ, dle něhož je objednatel
    povinen uveřejnit smlouvu včetně příloh jedna a dvě a další údaje za podmínek
    stanovených v § 147a tohoto zákona.

V Klatovech dne 19. 01. 2017  V Klatovech dne 19. 01. 2017

……………………………………                ……………………………………

Ing. Zbyněk Weber             Ing. Ladislav Koláčný
vedoucí Pobočky Klatovy       předseda představenstva a.s.
Státní pozemkový úřad         Silnice Klatovy a.s.

objednatel                    zhotovitel

                              26/26