Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Krajský úřad 19/SML4272/PS/INV Číslo objednatele: Číslo zhotovitele: SMLOUVA O DÍLO A PŘÍKAZNÍ SMLOUVA uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. a § 2430 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) Smluvní strany Objednatel (Příkazce) Ústecký kraj Sídlo: Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem Zastoupený: Oldřichem Bubeníčkem, hejtmanem Ústeckého kraje IČ: 70892156 DIČ: CZ70892156 Bank. spojení: Česká spořitelna a.s. číslo účtu: 5512232/0800 Zástupce pro věcná a technická jednání: Ing. Pavla Svítilová, vedoucí odboru investičního Krajského úřadu Ústeckého kraje Pavla Schneiderová, samostatný referent odboru investičního Krajského úřadu Ústeckého kraje E-mail/telefon: schneiderova.p@kr-ustecky.cz / 475 657 334 (dále jen „objednatel“ i „příkazce“) a Zhotovitel (Příkazník) Název/Jméno ProProjekt s.r.o. Sídlo: Starokřečanská 34, Rumburk, 40801 Koresp. Adresa: Komenského 1173, Rumburk, 40801 IČ: 25487892 DIČ: CZ25487892 Bankovní spojení: KB a.s., pobočka Rumburk číslo účtu: č. účtu: 4020290277/0100 Kontaktní osoba ve věcech smluvních Ing. Jiří Cobl Telefon: 604624450 E-mail: cobl@proprojekt.cz Kontaktní osoba ve věcech technických Ing. Jiří Cobl Telefon: 604624450 E-mail: cobl@proprojekt.cz Dodavatel je zapsán v obchodním rejstříku u KS Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 20514 Výpis z obchodního rejstříku příkazníka tvoří přílohu č. 1 k této smlouvě. (dále jen „zhotovitel“ i příkazník) 1 z 12 uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto SMLOUVU O DÍLO A PŘÍKAZNÍ SMLOUVU: I. Předmět smlouvy (díla a příkazu) 1. Předmětem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při provedení díla a plnění příkazu v rámci provedení projektových prací, inženýrské činnosti (IČ) – zajištění souhlasu stavebního úřadu s realizací akce (územní souhlas, stavební povolení ev. ohlášení apod., bude-li to situace vyžadovat) a výkon autorského dozoru (AD) na akci: „Oblastní muzeum v Děčíně – Varnsdorf – stavební úpravy muzea“. 2. Předmětem plnění díla je zpracování projektové dokumentace (dále také i „PD“) dle vyhlášek č. 62/2013 Sb. a č. 405/2017 Sb., kterou se mění vyhláška č. 499/06 Sb., (dokumentace pro provádění stavby) na akci: „Oblastní muzeum v Děčíně – Varnsdorf – stavební úpravy muzea“, dle nabídky zhotovitele ze dne 6.11.2019 ve smyslu výzvy KUUK/129252/2019/INV/VZ-INV/124/PD, IČ + AD. Předmětem plnění je zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR), pro stavební povolení (DSP), dokumentace pro zadání a provedení stavby (DPS), inženýrská činnost pro získání povolení stavby stavebním úřadem, autorský dozor po celou dobu výstavby a součinnost při jednání hodnotící komise. DPS bude řešit kompletní rekonstrukci stávající budovy pro účely činnosti muzea v ulici Poštovní č.p. 415 Varnsdorf. Řešený objekt č.p. 415 a parcela 1583 jsou zapsány v seznamu nemovitých kulturních památek pod rejstříkovým číslem 15289/5-4036, podléhají tedy zákonu o památkové péči a veškeré stavební úpravy či stavební záměry podléhají projednání a závaznému stanovisku orgánů památkové péče. V rámci přípravy zakázky bude zpracováno: - zaměření stávajícího stavu objektu a okolí - stavebně technických průzkumů (statika, dřevěné konstrukce, vlhkost, biotické poškození, inženýrské sítě, atp.) - aktualizace a doplnění stavebně historického a restaurátorského průzkumu včetně inventarizace místností, architektonických a řemeslných prvků a restaurátorských sond - zpracování dispozičního řešení (přístavba toalet, víceúčelový sál na nádvoří, edukační prostory v přízemí, výtah, expozice a depozitáře v podkroví, požárně bezpečnostní řešení, řešení hygienické parametrů, koncepce nových inženýrských sítí atd. V rámci zpracování projektové dokumentace se musí vyřešit hlavní stavebně technické poruchy stávajícího objektu: - poškozená a nevyhovující střešní krytina - havarijní stav některých částí konstrukcí dřevěných stropů a krovů - částečné poškození dřevěných konstrukcí a prvků dřevokaznými škůdci a houbami - zavlhčení zdiva v přízemí a v suterénech a nevhodné skladby podlah - technicky dožilé rozvody všech inženýrských sítí - dílčí poškození vnitřních povrchových úprav všech prostorů a prvků - poškozená vnější obálka objektu včetně oken a omítek - poškozené a chybějící oplocení, zanedbané venkovní prostory a zeleň - součástí revitalizace areálu muzea bude i úprava přilehlé zahrady a okolí muzea včetně obnovy vstupních schodišť a chodníků, oplocení, zeleně a prvků drobné architektury, DPS bude zpracována v úrovni realizační projektové dokumentace. 2 z 12 PD bude vyskladněna takto: - příprava zakázky 3x listinná podoba + 1x CD ve formátu pdf. - DÚR ověřená stavebním úřadem 1x v listinné podobě, DSP koncept k odsouhlasení, DSP ověřená stavebním úřadem 1x v listinné podobě, 1 x na CD. - DPS bude předána v 8 paré v listinné podobě, 1x na CD ve formátu pdf, soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr (dále také jen „soupis prací“) na CD 1x ve formátu pdf, 1x v excelu (ten bude zamčený pro úpravy, volné budou pouze buňky pro vyplnění identifikačních údajů dodavatele a pro vyplnění jednotkových cen a nebude obsahovat soubory a komplety) 2x tištěná podoba, rozpočet 1x ve formátu pdf na CD a 1x v tištěné podobě. - Podrobný soupis prací bude zpracován v souladu s platným zněním zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále také jen „ZZVZ“) a vyhláškou č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr jako podklad pro výběr zhotovitele stavebních prací a položkového rozpočtu. Soupis prací a položkový rozpočet nebudou obsahovat soubory, komplety a rezervu. Rozpočet bude zpracovaný v aktuální cenové hladině. DPS ani soupis prací nebude obsahovat odkaz na určité dodavatele nebo výrobky nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu. Odkaz na určité dodavatele nebo výrobky nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu může být uveden jen výjimečně, pokud stanovení technických podmínek dle § 89 odst. 1 ZZVZ nemůže být dostatečně přesné nebo srozumitelné. V PD u každého takovéhoto odkazu musí být uvedeno, že zadavatel v takovýchto případech vždy výslovně umožní pro plnění veřejné zakázky použití i jiných, rovnocenných řešení. - Součástí PD bude plán BOZP, samostatný projekt zásady organizace výstavby (ZOV) a návrh věcného a časového harmonogramu postupu prací a zapracování podmínek ze stavebního řízení do PD. Dále bude PD obsahovat případnou nutnost použití speciální techniky a technologie pro realizaci stavebních prací nebo dle povahy možnost rozšíření záručních dob na stavebně konstrukční prvky, střechy, okna apod. - Součástí PD bude nový PENB nebo aktualizovaný PENB. - DPS bude obsahovat m. j. nezbytné průzkumy a posudky. - IČ bude zahrnovat projednání stavby se všemi dotčenými stranami, projednání realizace stavby se stavebním úřadem a zajištění vydání souhlasu stavebního úřadu příp. pravomocného stavebního povolení. - PD bude v rozpracovanosti jednotlivých stupňů prokazatelně písemnou formou projednána a odsouhlasena se zadavatelem, Ústeckým krajem, a uživatelem, p. o.: Oblastní muzeum v Děčíně, příspěvková organizace, Čsl. mládeže 1/31, 40502 Děčín. Zhotovitel PD se před zahájením prací podrobně seznámí s místem budoucí výstavby. 3. Předmětem plnění příkazu je závazek příkazníka obstarat pro příkazce jeho jménem a na jeho účet inženýrskou činnost k získání povolení stavby stavebním úřadem, výkon autorského dozoru po dobu realizace akce a závazek příkazce poskytnout za obstarání těchto záležitostí příkazníkovi odměnu ujednanou touto smlouvou. Za účelem obstarání uvedených činností a v souladu s touto smlouvou se zhotovitel zavazuje vykonávat pro příkazce zejména jednání a činnosti specifikované v tabulce v článku III. odst. 1. Příkazník je povinen vykonávat i činnosti výslovně neuvedené v tabulce v článku III. odst. 1, jsou-li nutné k provedení předmětu plnění příkazu dle platných právních předpisů nebo dle okolností. 3 z 12 4. Součástí předmětu plnění bude i součinnost v rámci zpracování odpovědí na případné žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se mohou vyskytnout během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se projektové dokumentace a soupisu prací, a stejně tak i součinnost při jednání komise při výběru zhotovitele stavby. Zhotovitel je povinen poskytnout objednateli písemně podklady pro odpověď na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se vyskytnou během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se projektové dokumentace a soupisu prací, ve lhůtě do 2 pracovních dnů od doručení žádosti o vysvětlení od objednatele. Písemné podklady pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace budou srozumitelné včetně případných oprav v projektové dokumentaci (technické zprávy, výkresová část, soupis prací a jiné). Písemné podklady pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace budou poskytovány v rámci záruky za dílo a součinnost při jednání komise bude hrazena hodinovou sazbou. 5. Zhotovitel se zavazuje k provedení díla pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu díla. 6. Smluvní strany se dohodly na tom, že objednatel je oprávněn jednostranně snížit (omezit) rozsah díla z důvodu nedostatku finančních prostředků nebo nevypořádání majetkoprávních vztahů k dotčeným pozemkům (jedná se o částečné odstoupení od smlouvy). Cena díla bude v takovém případě snížena způsobem podle ust. § 2614 občanského zákoníku. 7. Bude-li objednatel požadovat v průběhu provádění díla další dodávky nebo práce, zavazuje se je zhotovitel v rozsahu požadavku objednatele provést, dojde-li mezi smluvními stranami k dohodě o ceně. 8. Dílo je určeno pro účely: Oblastní muzeum v Děčíně, příspěvková organizace, Čsl. mládeže 1/31, 40502 Děčín II. Doba a místo dodání díla a doba trvání příkazu 1. Zhotovitel (příkazník) se zavazuje provést dílo v celém rozsahu a obstarat plnění příkazu v termínech dle článku III., odst. 1. této smlouvy. 2. Objednatel (příkazce) si vyhrazuje jednostranným právním jednáním: a) prodloužit dobu provádění díla a plnění příkazu, pokud to bude nutné z důvodu potřeby posílení rozpočtu Ústeckého kraje, a to o dobu nezbytně nutnou pro splnění této podmínky prodloužení, b) dočasně pozastavit provádění díla a plnění příkazu z důvodu nedostatku finančních prostředků. Uvedená jednání objednatele (příkazce) v písemné formě musí být doručeny zhotoviteli (příkazníkovi). Provádění díla a plnění příkazu bude zhotovitelem (příkazníkem) pozastaveno ke dni stanovenému objednatelem (příkazníkem). Zhotovitel (příkazník) bude v průběhu roku informován o stavu finančních prostředků určených rozpočtem Ústeckého kraje na financování díla a plnění příkazu. Po odpadnutí důvodů pro pozastavení provádění díla a plnění příkazu bude v provádění díla a plnění příkazu pokračováno nejpozději do 7 dnů od písemné výzvy objednatele (příkazce) k pokračování provádění prací. Datum opětovného zahájení prací bude písemně oznámeno zhotovitelem (příkazníkem) objednateli (příkazci) a od tohoto data bude pokračovat doba plnění. O dobu odpovídající pozastavení provádění díla a plnění příkazu dle odst. 2. písm. b) tohoto článku se prodlužuje doba plnění díla a příkazu dle odst. 1. tohoto článku. 4 z 12 3. Objednatel (příkazce) si dále vyhrazuje změnu závazku ze smlouvy spočívající ve změně doby plnění díla a příkazu dle odst. 1 tohoto článku na základě nutnosti pozastavení provádění díla a plnění příkazu z důvodů nezákonných průtahů ve stavebním, vodoprávním či jiném správním řízení, podaných odvolání v daných řízeních, doplnění vstupních údajů nebo podkladů pro vypracování PD a IČ, nevhodných klimatických podmínek pro přípravu zakázky (zaměření stáv. stavu, stavebnětechnický průzkum) či nastalé potřeby zasmluvnění věcných břemen či přeložek objednatelem, které nastaly objektivně a nebyly tak předpokládány a zahrnuty do doby plnění díla a plnění příkazu. O přerušení prací bude zhotoven písemný zápis podepsaný oběma smluvními stranami, kde bude uveden vždy důvod a délka doby pozastavení provádění díla a plnění příkazu. Doba pozastavení provádění díla a plnění příkazu se nebude započítávat do dílčího a celkového termínu plnění dle článku III. odst. 1 smlouvy. Objednatel (příkazce) prohlašuje, že výše uvedené vyhrazené změny nemění celkovou povahu veřejné zakázky, předmět plnění i všechny ostatní podstatné náležitosti smlouvy zůstávají nezměněny. 4. V případě omezení rozsahu díla dle článku I. odst. 5. této smlouvy bude smluvními stranami dohodnuta nová doba plnění, která bude odpovídat omezenému rozsahu díla oproti dílu původnímu. 5. Místem dodání díla je sídlo Krajského úřadu Ústeckého kraje, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem. III. Cena díla, odměna za obstarání příkazu a platební podmínky 1. Cena díla a odměna za obstarání příkazu se ujednává ve výši: - 3.249.000,-Kč (slovy: Třimilionydvěstěčtyřicedevěttisíc korun českých) bez DPH, - 665.490,-Kč (slovy: Šestsetšedesátpěttisícřtyřistadevadesát korun českých) DPH 21% - 3.914.490,-Kč (slovy: Třimilionydevětsetčtrnácttisícčtyřistadevadesát korun českých) včetně 21 % DPH. Cena díla a odměna za obstarání příkazu se rovná ceně plnění veřejné zakázky KUUK/129252/2019/INV/VZ-INV/124/PD,IČ+AD uvedené v nabídce zhotovitele (příkazníka) ze dne 6.11.2019. 5 z 12 Činnost Cena bez DPH 21 % % z celkové Cena Realizace DPH nabídkové celkem v týdnech a) Příprava zakázky 132 006,00 ceny, bez od nabytí (zaměření stáv. stavu, 628 600,00 132 006,00 správních 760 606,00 účinnosti stavebnětechnický průzkum, 628 600,00 165 007,50 poplatků, 760 606,00 smlouvy mykologický průzkum návrh 785 750,00 231 010,50 součinnosti 950 757,50 dispozičního řešení, statika, 1 100 050,00 660 030,00 a AD 1 331 060,50 30 týdnů od apod.) 3 143 000,00 3 803 030,00 nabytí b) Dokumentace pro územní 5 250,00 20 účinnosti rozhodnutí + IČ pro územní 25 000,00 210,00 30 250,00 smlouvy rozhodnutí a vydání územního 1 000,00 20 rozhodnutí v právní moci Nepodléhají 1 210,00 43 týdnů od (DUR) 80 000,00 DPH 25 80 000,00 nabytí 3249000,00 3 91 4490,00 účinnosti c) DSP ke stavebnímu řízení 665490,00 35 smlouvy včetně SP s nabytím právní 48 týdnů od moci nabytí účinnosti d) Dokumentace pro smlouvy provádění stavby vč. rozpočtu 50 týdnů od a soupisu prací nabytí účinnosti Celkem cena a doba plnění smlouvy bez AD, součinnosti a 50 týdnů od správních poplatků nabytí účinnosti e) Autorský dozor HZS doplní smlouvy účastník 500,- Kč bez DPH/hod a AD max. průběžně po dobu realizace celkem f) Součinnost při jednání komise při posuzování nabídek na stavební práce jako její poradce (doplní účastník 500,-Kč bez DPH/hod) max. celkem g) IČ – správní poplatky Celkem cena včetně správních poplatků, AD a součinnosti při jednání komise 2. Správní poplatky uhradí objednatel v prokázané výši až do částky uvedené ve smlouvě. Pokud bude nutno uhradit správní poplatky ve větším objemu, než je uvedeno ve smlouvě, bude smlouva upravena dodatkem a nebude řešeno jako změna nabídkové ceny (dodatečné služby). Cena díla a odměna za obstarání příkazu je ujednána dohodou smluvních stran. Cena díla a odměna za obstarání příkazu bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná a obsahuje veškeré náklady spojené s realizací díla a plnění příkazu. Sazba DPH se řídí příslušným právním předpisem. Zhotovitel není v žádném případě oprávněn žádat změnu ceny díla (např., že provádění díla si vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno). Zhotovitel přebírá ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 občanského zákoníku nebezpečí změny okolností. 6 z 12 3. V případě omezení rozsahu díla dle článku I. odst. 6 nebo 7 této smlouvy bude cena díla snížena způsobem dle ust. § 2614 občanského zákoníku. 4. Pokud se nedostaví příkazcem požadovaný výsledek při obstarání záležitostí příkazce příkazníkem dle článku. I. odst. 3 nebo 4, obdrží příkazník odměnu pouze ve výši účelně vynaložených nákladů při provádění příkazu, maximálně však ve výši ceny díla dle článku III. odst. 1. To neplatí, pokud byl nezdar způsoben porušením povinností příkazníka, či splnění příkazu zmařila náhoda, ke které dal podnět příkazník. 5. Veškeré náklady, které příkazník nutně a účelně vynaloží při plnění svého závazku dle této smlouvy, jsou již v plné výši zahrnuty v odměně stanovené touto smlouvou a příkazník tak není oprávněn vůči příkazci uplatňovat jakékoliv další nároky z titulu vynaložení nákladů při výkonu činnosti dle této smlouvy. Příkazník není oprávněn požadovat v souvislosti s plněním závazku této smlouvy jakoukoliv zálohu. 6. Cena díla a odměna za obstarání příkazu bude zaplacena objednatelem (příkazcem) na základě vystaveného daňového dokladu – faktury (dále i jako „faktura“) zhotovitelem i příkazníkem, s možností dílčí fakturace dle členění v článku III. odst. 1. smlouvy. 7. Podkladem pro vystavení faktury u plnění díla je Protokol o předání a převzetí díla nebo jeho části (dále i jako „Protokol“) stvrzený oběma smluvními stranami. 8. Daňový doklad - faktura vystavená zhotovitelem (příkazníkem) musí obsahovat kromě čísla smlouvy a lhůty splatnosti, která činí 30 dnů ode dne doručení objednateli (příkazci), také náležitosti daňového dokladu stanovené příslušnými právními předpisy, zejména zák. č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a údaje dle § 435 občanského zákoníku. Faktura bude objednateli (příkazci) doručena v listinné podobě nebo v elektronické podobě do datové schránky. V případě, že faktura nebude mít uvedené náležitosti, objednatel (příkazce) není povinen fakturovanou částku uhradit a nedostává se do prodlení. Bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě splatnosti, objednatel i příkazce fakturu vrátí zpět zhotoviteli (příkazníkovi) k doplnění. Lhůta splatnosti počíná běžet od doručení daňového dokladu obsahujícího veškeré náležitosti. 9. Pro platby dle článku VI. této smlouvy činí splatnost 15 dnů ode dne vystavení dokladu. 10. Úhrada ceny díla a odměny za obstarání příkazu je provedena bezhotovostní formou převodem na bankovní účet zhotovitele (příkazníka). Obě smluvní strany se dohodly na tom, že peněžitý závazek je splněn dnem, kdy je částka odepsána z účtu objednatele (příkazce). 11. Pro platby dle článku VI. této smlouvy platí přiměřeně platební podmínky jako pro vystavení a placení faktury. 12. Zhotovitel (příkazník) prohlašuje, že daň uvedenou v jím vystaveném daňovém dokladu – faktuře řádně zaplatí a že se nedostal do postavení, kdy nemůže tuto daň zaplatit. Pokud by se stalo, že by nebyl schopen daň zaplatit, oznámí to nejpozději den před splatností faktury objednateli (příkazci) a navrhne správci daně její úhradu objednatelem (příkazcem). Pokud správce daně zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup čísla účtu, které zhotovitel (příkazník) určil v přihlášce k registraci plátce DPH ke zveřejnění, považuje se povinnost zhotovitele (příkazníka) zaplatit DPH za splněnou připsáním DPH na takto zveřejněný účet. Pro případ, že se zhotovitel (příkazník), jako poskytovatel zdanitelného plnění, stane v okamžiku zdanitelného plnění dle § 21 ZDPH, nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a ZDPH, se smluvní strany dohodly, že objednatel zaplatí odměnu takto: a) odměnu bez DPH zaplatí na účet zhotovitele (příkazníka) uvedený v záhlaví této smlouvy nebo na daňovém dokladu, b) DPH na účet správce daně jako zvláštní způsob zajištění daně podle právní úpravy platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění, které je placeno. Zhotovitel (příkazník) prohlašuje, že jeho místně příslušným správcem daně z přidané hodnoty je Finanční úřad pro Děčín územní pracoviště Rumburk a že případnou změnu místně 7 z 12 příslušného správce daně z přidané hodnoty zhotovitel do tří dnů oznámí objednateli (příkazci). IV. Splnění závazku (provedení díla) Přechod nebezpečí škody 1. Ke splnění závazku zhotovitele dojde úplným dokončením a předáním díla objednateli v místě dodání díla a potvrzením (podepsáním) Protokolu oběma smluvními stranami. 2. Při přebírání díla je objednatel povinen dílo prohlédnout nebo zařídit jeho prohlídku za účelem zjištění zjevných vad. Vady a nedodělky zjištěné při předání a převzetí budou jako výhrady uvedeny v Protokolu. 3. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objednatele okamžikem splnění závazku zhotovitele způsobem uvedeným v odst. 1. tohoto článku. V. Odpovědnost zhotovitele za vady a jakost 1. Dílo má vady, neodpovídá-li smlouvě. 2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání. 3. Objednatel je oprávněn zadržet cenu díla nebo její část ve výši odpovídající odhadem přiměřeně právu objednatele na slevu z ceny díla z důvodu vadného plnění. Nedostává se tak do prodlení se splněním svého závazku zaplatit cenu díla ohledně zadržované ceny z díla nebo její části. 4. Zhotovitel přejímá závazek (záruku za jakost), že dílo bude po dobu záruční doby způsobilé pro použití ke smluvenému účelu. 5. Záruční doba začíná běžet dnem předání bezvadného díla dle této smlouvy, trvá i po celou dobu provádění stavby, realizované na základě PD, která je předmětem této smlouvy, a končí po ukončení záruční doby zhotovitele stavby, obvykle 60 měsíců ode dne předání a převzetí stavby bez vad a nedodělků. Smluvní strany se dohodly na tom, že po tutéž dobu odpovídá zhotovitel za vady díla. 6. Vady díla existující v době jeho předání a vady, na něž se vztahuje záruka za jakost, je objednatel povinen uplatnit bez zbytečného odkladu u zhotovitele písemnou formou (dále jako „reklamace“). V reklamaci je objednatel povinen vady popsat, popřípadě uvést, jak se projevují. Zhotovitel se zavazuje, že v případě vady díla poskytne objednateli následující práva z odpovědnosti zhotovitele za vady, a to: a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad provedením nového díla, pokud dílo vykazuje podstatné vady bránící užívání, b) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad opravou předmětu díla c) právo na přiměřenou slevu z ceny díla nebo Objednatel sdělí zhotoviteli, jaké právo si zvolil, při uplatnění vad, nebo bez zbytečného odkladu po uplatnění vad. Provedenou volbu nemůže objednatel změnit bez souhlasu zhotovitele; to neplatí, žádal-li objednatel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. V případě, že se strany nedohodnou na termínu odstranění vad provedením nového díla nebo opravou předmětu díla platí, že zhotovitel je povinen vady odstranit nejpozději do 15 dnů nebo dle uzavřené dohody. 7. Smluvní strany se dohodly na tom, že objednatel je oprávněn si zvolit, zda vadu odstraní zhotovitel nebo objednatel sám nebo prostřednictvím třetích osob s tím, že zhotovitel je povinen uhradit náklady na odstranění vady po předložení vyúčtování. 8 z 12 8. Neodstraní-li zhotovitel vadu včas nebo vadu odmítne odstranit, může objednatel požadovat slevu z ceny díla, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže objednatel změnit bez souhlasu zhotovitele. 9. Uplatněním práv dle odst. 7. tohoto článku nezaniká právo na náhradu škody či jiné sankce. 10. Jakékoliv finanční nároky dle odst. 7. tohoto článku je objednatel oprávněn uhradit ze zadržené ceny (odměny) nebo její části dle odst. 3 tohoto článku. VI. Porušení smluvních povinností 1. Smluvní strany se dohodly na následujících sankcích za porušení smluvních povinností: a) zhotovitel (příkazník) se zavazuje zaplatit objednateli (příkazci) za každý den překročení sjednané doby plnění smluvní pokutu ve výši 0,2 % z celkové ceny (odměny) bez DPH té části díla, se kterou je zhotovitel v prodlení, b) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení sjednané doby odstranění vady smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč/den, c) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každou zjištěnou vadu z titulu odpovědnosti za vady nebo za jakost smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč, d) příkazník se zavazuje zaplatit příkazci za každý zjištěný případ porušení každé jednotlivé povinnosti dle této smlouvy (včetně těch, které jsou dány platnými právními předpisy) smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč, e) smluvní strany se zavazují zaplatit druhé straně za každý den překročení sjednaného termínu splatnosti kteréhokoliv peněžitého závazku úrok z prodlení ve výši 0,05% z neuhrazené částky do jejího zaplacení, f) pokud bude v zadávacím řízení veřejné zakázky na stavební práce, kde součástí zadávací dokumentace je DPS se soupisem prací zpracovaná dle této smlouvy, uplatněna žádost o vysvětlení zadávací dokumentace z důvodu nesouladu DPS a soupisu prací, nebo dojde-li k takovému rozporu během realizace stavebních prací nebo nesplněním článku I odst. 2, písm. c) této smlouvy, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč vč. DPH za každý takovýto případ, g) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení lhůty pro poskytnutí písemných podkladů pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se vyskytnou během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se nesouladu DPS a soupisu prací dle článku I. odst. 4 nebo 5 této smlouvy, smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč, h) pokud orgán dohledu, poskytovatel dotace, auditní orgán nebo soud rozhodne, že odkaz na obchodní firmy nebo na značky výrobků v DPS a soupisu prací vede k neodůvodněnému omezení hospodářské soutěže, zhotovitel poskytne zadavateli součinnost pro obhajobu tohoto postupu při zpracování DPS a soupisu prací a uhradí všechny náklady objednatele s touto obhajobou spojené. Pokud přesto orgán dohledu, poskytovatel dotace, auditní orgán nebo soud rozhodne o uložení sankcí za porušení zákona o veřejných zakázkách, případně pokud na základě takového pochybení zhotovitele vznikne objednateli škoda, zhotovitel uhradí objednateli veškeré náklady spojené s projednáváním tohoto pochybení před orgánem dohledu, poskytovatelem dotace, auditním orgánem či před soudy, a uhradí objednateli v plném rozsahu sankce, které musel za takové pochybení zaplatit, včetně prokazatelně vzniklé škody, i) zhotovitel (jako autorský dozor) se zavazuje zaplatit objednateli za neúčast na kontrolních dnech v průběhu realizace stavby a součinnost při řešení problémů, 9 z 12 vzniklých na stavbě v případě, že byl písemně vyzván objednatelem, smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč za každou neúčast či neřešení vzniklého problému. 2. Objednatel (příkazce) má právo na náhradu škody vzniklou z porušení povinnosti, ke kterému se vztahuje smluvní pokuta. Náhrada škody zahrnuje skutečnou škodu a ušlý zisk. VII. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Příkazník je při obstarávání záležitostí příkazce oprávněn právně jednat za příkazce po předchozím projednání a souhlasu příkazce. 2. Příkazce vystavuje příkazníkovi plnou moc za účelem právního jednání v souvislosti s plněním příkazníkova závazku. 3. Příkazník je při provádění činností dle této smlouvy zejména povinen: a) plnit příkaz poctivě a pečlivě podle svých schopností s náležitou odbornou péčí a použít přitom každý prostředek, který vyžaduje povaha obstarávané záležitosti, jakož i takový, který se shoduje s vůlí příkazce, b) vykonávat činnost dle této smlouvy v úzké spolupráci a v souladu s pokyny zástupce příkazce pro věcná jednání, a zájmy příkazce, které zná či musí znát, a to v souladu s účelem, kterého má být činnostmi prováděnými dle této smlouvy dosaženo a který je příkazníkovi znám, c) oznamovat příkazci všechny okolnosti, které zjistil při provádění činností dle této smlouvy a jež mohou mít vliv na změnu pokynů příkazce v rámci provádění činností dle této smlouvy, d) vykonávat činnost dle této smlouvy osobně; příkazník není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu příkazce nechat se při výkonu činností dle této smlouvy zastupovat třetí osobou, přičemž za třetí osobu nejsou považováni pověření zaměstnanci příkazníka. 4. Zjistí-li příkazník, že pokyny objednatele týkající se provádění činnosti dle této smlouvy jsou nevhodné či neúčelné, nebo že odporují obecně závazným právním předpisům, je povinen na toto příkazce bez zbytečného odkladu písemně upozornit a toto upozornění náležitě odůvodnit. V případě, že tak zhotovitel neučiní, odpovídá příkazci za škodu způsobenou v důsledku porušení této povinnosti. Bude-li příkazce na jím udělených pokynech trvat, je příkazník povinen pokračovat ve výkonu činnosti dle této smlouvy v souladu s těmito pokyny příkazce a současně písemně požadovat, aby příkazce setrvání na těchto pokynech příkazníkovi písemně potvrdil. 5. Od příkazcových pokynů je příkazník oprávněn se odchýlit pouze, pokud je to nezbytné v zájmu příkazce a příkazník nemůže včas obdržet jeho souhlas. O případech, kdy se příkazník odchýlí od pokynů objednatele, je příkazník povinen příkazce písemně informovat do 3 pracovních dnů ode dne, kdy k takovému odchýlení došlo. 6. Příkazník je povinen pravidelně, a to nejméně 1x za 14 dní informovat osobně (na KUUK nebo p.o.) příkazce o postupu při plnění závazku dle této smlouvy. Za příkazce přijímá informace zástupce pro věcná jednání. 7. Příkazník je povinen zachovávat mlčenlivost o všech informacích a skutečnostech, o nichž se dověděl v souvislosti s plněním závazku. Příkazník použije vše, co získá v souvislosti s plněním této smlouvy, výhradně za účelem plnění závazku. 8. Zhotovitel (příkazník) odpovídá objednateli (příkazci) za veškerou škodu, kterou mu způsobí v souvislosti s plněním závazku dle této smlouvy, a to bez ohledu na výši škody. Zhotovitel (příkazník) odpovídá za škodu způsobenou objednateli (příkazci) i tehdy, byla-li škoda způsobena v souvislosti s plněním závazku jeho zaměstnancem či poddodavatelem. Zhotovitel (příkazník) se zavazuje uzavřít pojištění odpovědnosti za 10 z 12 škodu a být pojištěn po celou dobu trvání této smlouvy na pojistnou částku minimálně 5 000 000,00 Kč. Zhotovitel (příkazník) předloží objednateli (příkazci) pojistku nejpozději před podpisem této smlouvy. Náklady na pojištění nese zhotovitel (příkazník) a jsou zahrnuty v odměně. 9. Funkci zodpovědného projektanta bude vykonávat Ing. Jiří Cobl. V případě změny zodpovědného projektanta je zhotovitel povinen před touto změnou písemně požádat o schválení této změny objednatele. Objednatel tuto žádost bez zbytečného odkladu vyřídí. Změna údaje o zodpovědném projektantovi nebude prováděna dodatkem k této smlouvě. 10. Příkazce je povinen poskytovat příkazníkovi nezbytnou součinnost a předávat včas příkazníkovi věci a informace, jež jsou nutné k plnění příkazníkova závazku dle této smlouvy, pokud z jejich povahy nevyplývá, že je má obstarat příkazník. Příkazník potvrzuje, že mu před podpisem smlouvy byly předány veškeré dokumenty, na které se tato smlouva odkazuje. 11. Za objednatele (příkazce) uděluje souhlasy, rozhoduje, přijímá informace a poskytuje součinnost zástupce pro věcná jednání Pavla Schneiderová. VIII. Ostatní a závěrečná ustanovení 1. Objednatel (příkazce) tímto potvrzuje, že o uzavření této smlouvy bylo rozhodnuto Radou Ústeckého kraje usnesením č. 227/82R/2019 ze dne 20.11.2019. 2. Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající příslušnými ustanovení občanského zákoníku. 3. Zánik závazku se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Příkaz lze vypovědět na základě písemné výpovědi došlé druhé smluvní straně a zaniká uplynutím 14 denní výpovědní doby, která počíná běžet od prvního dne následujícího od doručení výpovědi druhé smluvní straně. 4. Do 10 dnů od zániku právního vztahu, založeného touto smlouvou, je zhotovitel (příkazník) povinen předat objednateli (příkazci) veškeré záležitosti (např. doklady a další), které od něho obdržel, jakož i vše, co pro něj získal při obstarání záležitostí dle této smlouvy. 5. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze po dohodě smluvních stran formou písemných a číslovaných dodatků. 6. Tato smlouva je vyhotovena v 5 paré s platností originálu, přičemž objednatel obdrží 3 vyhotovení a zhotovitel 2 vyhotovení. 7. Tato smlouva bude v úplném znění uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel prohlašuje, že souhlasí s uveřejněním svých osobních údajů obsažených v této smlouvě, které by jinak podléhaly znečitelnění, v registru smluv, popř. disponuje souhlasem třetích osob uvedených na své straně s uveřejněním jejich osobních údajů v registru smluv, které by jinak podléhaly znečitelnění. Smluvní strany se dohodly na tom, že uveřejnění v registru smluv provede objednatel (příkazce), který zároveň zajistí, aby informace o uveřejnění této smlouvy byla zaslána zhotoviteli (příkazci) do datové schránky ID zzmvc4t na e-mail: cobl@proprojekt.cz. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. 11 z 12 IX. Podpisy smluvních stran 1. Zhotovitel i objednatel (příkazník i příkazce) shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli, že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, bez zneužití tísně, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení nebo lehkomyslnosti druhé strany, na důkaz čehož připojují své podpisy. 2. Ing. Jiří Cobl je oprávněn podepsat tuto smlouvu za zhotovitele v souladu s přílohou č. 1 této smlouvy. V Ústí nad Labem dne 30. 12. 2019 V Rumburku dne 18. 12. 2019 ……………………………… ……………………………. Objednatel (příkazce) Zhotovitel (příkazník) Ústecký kraj ProProjekt s.r.o. Oldřich Bubeníček Ing. Jiří Cobl - jednatel Hejtman Příloha č.1 Výpis z obchodního rejstříku 12 z 12 Výpis z obchodního rejstříku, vedeného Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl C, vložka 20514 Datum vzniku a zápisu: 19. dubna 2004 Spisová značka: C 20514 vedená u Krajského soudu v Ústí nad Labem Obchodní firma: ProProjekt s.r.o. Sídlo: Rumburk, Starokřečanská 34, PSČ 40801 Identifikační číslo: 254 87 892 Právní forma: Společnost s ručením omezeným Předmět podnikání: projektová činnost ve výstavbě poskytování služeb v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor provádění staveb, jejich změn a odstraňování Statutární orgán: Jednatel: Ing. JIŘÍ COBL, dat. nar. 31. října 1975 Starokřečanská 34/5, Rumburk 3-Dolní Křečany, 408 01 Rumburk Den vzniku funkce: 19. dubna 2004 Způsob jednání: Jednatel zastupuje společnost samostatně. Společníci: Společník: Ing. JIŘÍ COBL, dat. nar. 31. října 1975 Starokřečanská 34/5, Rumburk 3-Dolní Křečany, 408 01 Rumburk Podíl: Vklad: 200 000,- Kč Splaceno: 100% Základní kapitál: Obchodní podíl: 100 % Ostatní skutečnosti: Druh podílu: základní Kmenový list: ne 200 000,- Kč Počet členů statutárního orgánu: 1 Obchodní korporace se podřídila zákonu jako celku postupem podle § 777 odst. 5 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech. Údaje platné ke dni: 3. září 2018 03:38 1/1