Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
*KUJCP01NFQC5* . 2> o/c&^/y/co//cZo KUJCP01NFQC5 Smlouva o poskytnutí provozní a investiční dotac:ee uzavřená ve smyslu §159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů i. Smluvní strany 1. Poskytovatelem dotace ve formě vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby podle této smlouvy je: Jihočeský kraj U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice, IČ:70890650 DIČ: CZ70890650 Zastoupený: Mgr. Ivanou Stráskou, hejtmankou bankovní spojení: ČSOB a.s. č. účtu: 170320242/0300 dále jako „JČ kraj“ 2. Příjemcem dotace ve formě vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby je: Jihočeské letiště České Budějovice a.s. IČ: 26093545 DIČ: CZ26093545 jednající členem představenstva Ing. Robertem Kalou U Zimního stadionu 1952/2, 370 01 České Budějovice 7 zapsána v obchodním rejstříku vedeným Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl B, vložka 1450 bankovní spojení: ČSOB a.s. č. účtu: 196577257/0300 dále jako „Jihočeské letiště“ II. Předmět a účel smlouvy 2.1. Předmětem a účelem této smlouvy je naplnění společných zájmů smluvních stran deklarovaných v Memorandu o spolupráci při rozvoji a provozu letiště České Budějovice ze dne 15. 12. 2006 v oblasti financování poskytnutím finanční dotace. 2.2. Smluvní úpravou svých práv a povinností strany sledují stanovení pravidel pro poskytnutí dotace JČ kraje na provoz a investice Jihočeského letiště v roce 2020 v souladu s platnými předpisy, zejména s předpisy na ochranu hospodářské soutěže proti nepovolené veřejné podpoře. V době podpisu této smlouvy jsou takovými předpisy zejména Sdělení komise ES o službách veřejného zájmu v Evropě (OJ 2001/C 17/04), Rozhodnutí Komise o použití čl. 106, odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytování služeb obecného hospodářského zájmu (Úřední věstník 2012/21/EU) a Pokyny ke státní podpoře letišť a leteckých společností (Úřední věstník 2014/C 99/03). 2.3. Účelem této smlouvy je dále umožnit Jihočeskému letišti plnit závazek veřejné služby poskytnutím provozní a investiční dotace. Obsah závazku veřejné služby je založen výše uvedeným Memorandem, rozhodnutím Úřadu pro civilní letectví č. j. 13835/05-720/A ze dne 14. 12. 2005 o provozování letiště České Budějovice, rozhodnutím Úřadu pro civilní letectví č. j. 13835/05-720/B ze dne 14. 12. 2005, o stanovení druhu letiště české Budějovice jako veřejné vnitrostátní letiště, rozhodnutím Úřadu pro civilní letectví č. j. 18651/06-720/B ze dne 6. 12. 2006, o stanovení druhu letiště České Budějovice jako neveřejné mezinárodní letiště s vnitřní hranicí, rozhodnutím Úřadu 1 pro civilní letectví č. j. 1147/08-720/B ze dne 19. 3. 2008, o stanovení druhu letiště České Budějovice jako neveřejné mezinárodní letiště s vnější hranicí, smlouvou o nájmu, správě a provozování letiště České Budějovice uzavřenou mezi JČ krajem a Jihočeským letištěm. 2.4. Rozsah závazku veřejné služby, délka jeho trvání a ukazatele pro výpočet, kontrolu a hodnocení poskytnutých vyrovnávacích plateb jsou stanoveny rozhodnutím zastupitelstva JČ kraje ze dne 15.12. 2016, č. 56/2016/ZK- 2 a jsou obsahem přílohy č. 1 a 2 této smlouvy. III. Výše dotace, platební podmínky a doba, v níž má být účelu dotace dosaženo 3.1. JČ kraj se zavazuje poskytnout Jihočeskému letišti provozní a investiční dotaci formou vyrovnávacích plateb závazku veřejné služby pro rok 2020 v celkovém rozsahu 52 645 000,-Kč, s tím, že provozní dotace bude činit 38 870 000,- Kč a investiční dotace bude činit 13 775 000,- Kč. 3.2. Provozní dotací se rozumí peněžní prostředky určené pro financování provozních potřeb Jihočeského letiště, investiční dotací se rozumí peněžní prostředky určené pro financování investičních potřeb Jihočeského letiště. Vymezení investic se řídí platnými daňovými předpisy, zejména zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. 3.3. JČ kraj se zavazuje zasílat měsíční zálohu na provozní dotaci na účet Jihočeského letiště uvedený v bodě 1. 2. této smlouvy podle rozpisu, který je obsahem přílohy č. 3 této smlouvy s variabilním symbolem složeným z čísla příslušného měsíce. Zasláním se rozumí odepsání částky z bankovního účtu JČ kraje. 3.4. JČ kraj se zavazuje zasílat na účet Jihočeského letiště uvedený v bodě 1. 2. této smlouvy jako zálohu na investiční dotaci částku ve výši stanovené požadavkem Jihočeského letiště. Požadavek Jihočeského letiště musí být doručen písemně JČ kraji, který se zavazuje zaslat požadovanou zálohu na investiční dotaci do 10 dnů po obdržení požadavku. Součet takto poskytnutých záloh v průběhu příslušného kalendářního roku nesmí přesáhnout celkovou částku dotace uvedenou v odst. 3.1. Identifikace zaslané zálohy je dána variabilním symbolem složeným z čísla příslušného měsíce. Zasláním se rozumí odepsání částky z bankovního účtu JČ kraje. 3.5. JČ kraj upřesňuje v příloze č. 4 této smlouvy maximální výši jednotlivých ukazatelů úhrady vyrovnávacích plateb poskytnutých Jihočeskému letišti za realizaci závazku veřejné služby v roce 2020 v rozsahu stanoveném rozhodnutím zastupitelstva JČ kraje ze dne 15. 12. 2016, č. 56/2016/ZK - 2. IV. Podmínky poskytnutí dotace, vyúčtování a vypořádání dotace 4.1. Jihočeské letiště se zavazuje použít provozní a investiční dotaci pro financování svých provozních a investičních potřeb při plnění závazku veřejné služby s tím, že určené prostředky nelze vzájemně zaměňovat. 4.2. Jihočeské letiště povede svou účetní evidenci tak, aby bylo možné zjistit řádné a účelné použití provozní a investiční dotace. 4.3. Jihočeské letiště povede svou účetní evidenci tak, aby bylo možné identifikovat a oddělit všechny operace související s plněním závazku veřejné služby od další činnosti Jihočeského letiště. 4.4. Jihočeské letiště se zavazuje vyhotovit ke dni 31. 12. 2020 písemně analýzu své činnosti zaměřenou na plnění závazku veřejné služby za období roku 2020 a předat tuto analýzu JČ kraji nejpozději do 15. 2. 2021. Jihočeské letiště učiní analýzu součástí přílohy roční účetní závěrky Jihočeského letiště za rok 2020 schvalované dozorčí radou a valnou hromadou společnosti. 2 4.5. Jihočeské letiště je povinno vyhotovit písemně přehled o použití poskytnuté provozní a investiční dotace v roce 2020 a vyčíslit v něm částky, které nebyly na provoz či investice z poskytnutých záloh v období do 31. 12. 2020 využity. Tento přehled je Jihočeské letiště povinno do 15. 2. 2021 předat JČ kraji. Nevyužité části poskytnutých záloh na provozní a investiční dotaci poukáže Jihočeské letiště na bankovní účet JC kraje číslo 170320242/0300 do 15 dnů po schválení přehledu představenstvem Jihočeského letiště. Jihočeské letiště učiní přehled součástí přílohy roční účetní závěrky Jihočeského letiště za rok 2020 schvalované dozorčí radou a valnou hromadou společnosti. 4.6. Jihočeské letiště je povinno vyhotovit písemně přehled o poskytnutých vyrovnávacích platbách za rok 2020 poskytnutých na realizaci závazku veřejné služby v členění upřesněném JČ krajem dle článku 3. 4. této smlouvy. Tento přehled je Jihočeské letiště povinno do 15. 2. 2021 předat JČ kraji. Maximální výše vyrovnávacích plateb za tyto závazky nesmí překročit maximální výši upřesněnou JČ krajem dle odst. 3.4. Současné je však umožněno Jihočeskému letišti provádět přesuny mezi jednotlivými ukazateli úhrady vyrovnávacích plateb a to bez předchozího souhlasu JČ kraje až do výše +- 20% na jeden ukazatel. 4.7. JČ kraj má právo na kontrolu použití provozní a investiční dotace, jakož i právo na kontrolu plnění závazku správy a provozování Jihočeského letiště. K umožnění výkonu těchto práv Jihočeské letiště JC kraji předloží účetní závěrku za rok 2020 v rozsahu dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a to do 15 - ti dnů po jejím schválení valnou hromadou, nejdéle však do 15. 7. 2021, jakož i další účetní doklady, o které JČ kraj Jihočeské letiště požádá. Jihočeské letiště je povinno JČ kraji poskytnout veškerou nutnou součinnost k realizaci jeho práva kontroly. Jihočeské letiště dále JČ kraji předloží výroční zprávu za rok 2020 do 15 - ti dnů po jejím schválení valnou hromadou, nejdéle však do 15. 7. 2021. V. Porušení rozpočtové kázně a výpověď smlouvy 5.1. V případě porušení povinností stanovených pro čerpání dotace, zjištěných na základě provedené kontroly, bude Jihočeské letiště vyzváno k provedení opatření k nápravě zjištěného pochybení tehdy, jestliže porušilo méně závažnou podmínku, u které je stanovena možnost sníženého odvodu dle odst. 5.2. V rozsahu, v jakém bude provedeno opatření k nápravě, platí, že nedošlo k porušení rozpočtové kázně. 5.2. Nižší odvod za pochybení při čerpání dotace a nesplnění podmínek této smlouvy může být stanoven v těchto případech: a) Za nedodržení termínů jednotlivých administrativních úkonů, jejichž povaha umožňuje nápravu v náhradní lhůtě až do výše 5% dotace, b) za nedodržení termínu odevzdání dokladů dle čl. IV této smlouvy až do výše 5% z dotace; toto neplatí, pokud Jihočeské letiště prokáže, že k nedodržení termínu došlo z reálných a objektivních důvodů, c) za porušení zákona o veřejných zakázkách (budou-li zakázky z provozní a investiční dotace zadávány): 1. neprovedení výběrového řízení 100% výdajů této zakázky 2. diskriminace při výběrovém řízení 10 - 25% výdajů této zakázky 3. dělení předmětu zakázky 10 - 25% výdajů této zakázky 4. nezveřejnění veřejné zakázky zákonem stanoveným způsobem 5% výdajů této zakázky (např. nezveřejnění smlouvy na veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž cena přesáhne 500 000 Kč bez DPH atd.) 5. méně závažná porušení při zadávání veřejných zakázek až do výše 5% výdajů této zakázky (např. nedodržení zákonem stanovených lhůt atd.) Jednotlivá porušení zákona o veřejných zakázkách se nesčítají, ale krácení výdajů se posuzuje podle nejzávažnějšího pochybení ve stejné zakázce. 3 5.3. V případě, že Jihočeské letiště má vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek, postupuje podle nich. Na základě výzvy je pak Jihočeské letiště povinno tato pravidla Jč kraji předložit ke kontrole. 5.4. V případě, že Jihočeské letiště bude vyzváno k vrácení dotace nebo její poměrné části a svou povinnost kjejímu vrácení nesplní vjemu stanovené náhradní lhůtě, bude považována jeho nečinnost za porušení rozpočtové kázně ve formě zadržení dotace. 5.5. Porušení jiných povinností než těch, které jsou upraveny v odst. 2, bude považováno za porušení rozpočtové kázně stím, že bude požadován odvod ve výši neoprávněného použití dotace a zároveň i úhrada penále za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 promile denně ve vztahu k uloženému odvodu. 5.6. JČ kraj je oprávněn tuto smlouvu vypovědět z důvodů na straně Jihočeského letiště, a to v případě porušení čl. 4, odst. 4.1 až 4.4. 5.7. Výpovědní lhůta je 10 dní a začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi příjemci. 5.8. V písemné výpovědi JČ kraj uvede zjištěné skutečnosti, které jej prokazatelně vedly k výpovědi smlouvy, a vyzve Jihočeské letiště k vrácení celé dotace nebo její poměrné části. Příjemce je povinen vrátit tyto prostředky do 15 dnů od ukončení smlouvy na účet JČ kraje uvedený ve výpovědi. Pokud tyto prostředky ještě nebyly převedeny na účet Jihočeského letiště, přestože byla uzavřena smlouva, má JČ kraj právo je neposkytnout. VI. Povinnosti Jihočeského letiště v případě přeměny společnosti 6.1. V případě, že má dojít k přeměně Jihočeského letiště podle příslušného zákona, a to má být zanikající právnickou osobou, má povinnost tuto skutečnost oznámit s dostatečným předstihem JČ kraji, se sdělením, že bude nutné zajistit přechod práv a povinností z tohoto smluvního vztahu na právního nástupce. 6.2. K výše uvedenému postupu musí Jihočeské letiště prokázat příslušnými dokumenty, že práva a povinnosti z tohoto smluvního vztahu, včetně případné udržitelnosti, přejdou na právního nástupce (včetně případné udržitelnosti) a právní nástupce se zavazuje tyto povinnosti plnit (např. projekt fúze). JČ kraj je oprávněn si vyžádat dodatečné podklady, pokud z dodaných podkladů nebude tato skutečnost vyplývat. 6.3. V rámci postupu při přeměně společnosti bude nutné v daném případě vyhotovit a uzavřít dodatek ke smlouvě, který bude obsahovat popis a důvod jeho uzavření s ohledem na přeměnu Jihočeského letiště. 6.4. V případě, že nebude možné akceptovat přechod práv a povinností, bude JČ kraj oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o případném vrácení poskytnuté veřejné finanční podpory nebo její části. V takovém případě má Jihočeské letiště povinnost vrátit doposud vyplacenou veřejnou finanční podporu nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou JČ kraje. 6.5. V případě, že příslušný soud rozhodl o úpadku Jihočeského letiště, či má být tato společnost zrušena s likvidací, je JČ kraj oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o případném vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má Jihočeské letiště povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou Jč kraje. Zároveň je povinno bezodkladně oznámit insolvenčnímu správci či likvidátorovi, že společnost přijala dotaci z rozpočtu JČ kraje a váže ji povinnost vyplacenou veřejnou finanční podporu vrátit zpět do jeho rozpočtu. 4 VII. Ostatní ujednání 7.1. Jihočeské letiště souhlasí se zveřejněním této smlouvy a prohlašuje, že tato smlouva neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. 7.2. Při kontrole dodržování podmínek čerpání dotace z rozpočtu kraje a uplatnění sankcí při neoprávněném použití nebo zadržení dotace se postupuje podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) a zákona č.129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů. 7.3. Příjemce dotace je povinen v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s dalšími právními předpisy České republiky umožnit poskytovateli nebo jím pověřeným osobám provést kontrolu použití finančních prostředků. Vlil. Závěrečná ujednání 8.1. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech majících povahu originálu, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom vyhotovení. 8.2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků, podepsaných oběma smluvními stranami. Upřesnění či změny údajů (zejména adresa, číslo bankovní účtu, kontaktní osoba) stačí písemně sdělit JČ kraji, pokud tento netrvá na uzavření dodatku ke smlouvě. 8.3. Na důkaz výslovného souhlasu s obsahem a všemi ustanoveními této smlouvy a své pravé, svobodné a vážné vůle, je tato smlouva po jejím přečtení smluvními stranami vlastnoručně podepsána. 8.4. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 8.5. Tuto smlouvu schválilo Zastupitelstvo Jihočeského kraje svým usnesením č. 403/2019/ZK-25 ze dne 12. 12.2019. Příloha č. 1 Rozsah závazku veřejné služby na letišti České Budějovice Příloha č. 2 Ukazatele pro výpočet, kontrolu a hodnocení vyrovnávacích plateb Příloha č. 3 Rozpis záloh provozní dotace Příloha č. 4 Vybrané ukazatele organizace rok 2020 V Českých Budějovicích, dne.2....3...-..1?~ V , doftČeské Budě' ./ Jihočeské letiště České Budějovic Mgr. Ivana Stráská hejtmanka U Zimního stadionu 1952/' Jihočeský kraj 370 01 České Budšjovr IČ 260 93 545 DIČ CZ2609C,. .............. -4- Ing. Robert Kala člen představenstva společnosti Jihočeské letiště České Budějovice a.s. 5 Příloha č. 1 v Rozsah závazku veřejné služby na letišti České Budějovice (podrobné členění prací) V rámci závazku veřejné služby na letišti České Budějovice budou zabezpečovány především následující práce a činnosti: 1. výstavba infrastruktury a vlastních letištních zařízení nebo přímé podpory práce v oblasti výstavby vyjednávání s vlastníky dotčených pozemků výkon funkce zástupce Jihočeského kraje v příslušných správních řízeních týkajících se veřejné části letiště výkon funkce zástupce Jihočeského kraje v příslušných jednáních s projektanty u projektů týkajících se veřejné části letiště práce v oblasti správních činností spolupráce při přípravě podkladů pro vydání správních rozhodnutí 2. provozování infrastruktury, které zahrnuje údržbu a správu letištní infrastruktury zajištění sjízdnosti vozovek a letištních ploch v zimním období posyp vozovek a letištních ploch posyp vozovek inertním materiálem posyp vozovek a letištních ploch chemickým materiálem posyp letištních ploch chemickým materiálem se zkrápěním odstraňování sněhu z vozovek a letištních ploch odstraňování sněhu předsazenou radlicí odstraňování sněhu frézami odstraňování ledu z vozovek a letištních ploch odstraňování ledu mechanickými prostředky odstraňování ledu chemickými prostředky odstraňování ledu pomocí tepelného zdroje dispečerská služba a pohotovost pohotovost pracovníků na pracovišti úklid po zimě 6 zabezpečení silničního a letištního provozu v letních měsících čištění vozovek a letištních ploch metením s pomocí speciální techniky údržby letištních ploch chemické ošetření spár mechanické ošetření spár kosení travních porostů strojně kosení travních porostů traktorem - mulčovač údržba a opravy dopravního a letištního značení jak vodorovného, tak svislého údržba letištního zařízení a infrastruktury údržba a opravy provádění oprav a revizí elektrických zařízení údržba a opravy budov ve veřejné části letiště údržba a opravy provádění oprav a revizí elektrických, mechanických a ostatních zařízení údržba ochranných pásem letiště manuální ošetření lesních porostů strojní ošetření lesních porostů 3. poskytování letištních služeb přidružených k leteckému provozu, jako je poskytování odbavovacích služeb a používání připojených infrastruktur poskytování letištních služeb souvisejících s leteckým provozem poskytování naváděcích služeb poskytování informací k přistání, vzletu a pohybu po letištních plochách poskytování meteorologických informací poskytování informací k přípravě letového plánu atd. poskytování handlingových služeb a to zejména prodej pohonných hmot manipulace se zavazadly zabezpečení parkování letadel zabezpečení pohybu letadel po pohybových plochách odmrazování letadel poskytování služeb cabin servisu poskytování služeb APU a GPU 7 úklid letadel odbaveni nákladu poskytování služeb pro pasažéry doprava pasažérů a posádek po letištních plochách zabezpečení odbavovacích služeb poskytování služeb souvisejících s připojenou infrastrukturou a případné další služby nutné k zabezpečení chodu letiště 8 Příloha č. 2 UKAZATELE PRO VÝPOČET, KONTROLU A HODNOCENÍ VYROVNÁVACÍCH PLATEB Řádek Ukazatel 9 Příloha č. 3 Rozpis záloh provozní dotace měsíc Den platby leden 6. 3 239 167,00 3 239 167,00 únor 3. 3 239 167,00 3 239 167,00 březen 2. 3 239 167,00 3 239 167,00 duben 1. 3 239167,00 3 239167,00 květen 4. 3 239167,00 3 239 167,00 červen 1. 3 239 167,00 3 239 163,00 červenec 1. 38 870 000,00 srpen 3. září 1. říjen 1. listopad 2. prosinec 1. ročně 10 Příloha č. 4 VYBRANÉ UKAZATELE ORGANIZACE ROK 2020 Název organizace: Jihočeské letiště České Budějovice o.s. Paragrafy rozpočtové skladby:_________________________________________________ ____________ Řádek Ukazatel rok 2020 1 NÁKLADY 98 915 549,00 2 Spotřeba materiálu 5 569 000,00 3 Prodej zboží 4 000 000,00 4 Spotřeba energie 4 765 000,00 5 Opravy a udržování 6 850 000,00 6 Ostatní služby 27 035 501,00 7 Mzdové náklady 35 017 200,00 8 v tom : platy zaměstnanců 34 717 200,00 9 OON 300 000,00 10 Sociál.a zdravot, pojištění 11 803 848,00 11 Zákonné sociální náklady 1 050 000,00 12 Daně a poplatky 240 000,00 13 Jiné ostatní náklady 2 550 000,00 14 Odpisy dlouhodobého majetku 0,00 15 Daň z příjmů 16 Ostatní náklady 35 000,00 17 VÝNOSY 98 910 000,00 18 Tržby za vlastní výrobky a zboží 16 550 000,00 19 Tržby z prodeje služeb 20 Úroky 20 000,00 21 Jiné ostatní výnosy 0,00 22 Tržby z dlouhodobého majetku 4 600 000,00 23 Tržby z prodeje zboží 24 Ostatní výnosy 25 Příspěvek na provoz 77 740 000,00 26 Hospodářský výsledek po zdanění 5 549,00 27 Doplňkové údaje: 0,00 28 Příspěvek na investice 27 550 000,00 29 Použití investičního fondu 0,00 30 Použití rezervního fondu 0,00 31 Použitífondu odměn 0,00 32 Průměr, evid. počet zaměstnanců 74 11