Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11408832: služby (telefony, revize, servis, údržba, jiné) - Smlouva na provádění

Příloha Smlouva_práce_v_lese_2020_Grass_zveřejnit.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        1. Město Přeštice
se sídlem Masarykovo náměstí 107, 334 01 Přeštice
zastoupené Mgr. Karlem Naxerou, starostou města
IČ: 00257125
DIČ: CZ00257125
bankovní spojení:829361/0100, vedený u Komerční banky, a.s.

dále také jen jako "objednatel"

a

2.GRASS Services, s.r.o.
se sídlem Čermná č.p.78, Staňkov 345 61
IČ: 28038479
DIČ: CZ28038479
bankovní spojení:741620389/0800, vedený u České spořitelny a.s.

dále také jen jako "zhotovitel"

uzavírají níže uvedeného dne měsíce a roku s odkazem na ust. § 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník tuto:

                           Smlouvu na provádění těžebních činností

I. Úvodní ustanovení a účel smlouvy
    1. Objednatel je mimo jiné vlastníkem nemovitostí - pozemků určených k plnění funkcí lesa.
    2. Zhotovitel je subjektem s oprávněním k dílu sjednanému v této smlouvě a má k jeho provádění
         odborné a provozní předpoklady.
    3. Smluvní strany se za účelem zajištění povinností objednatele vyplývajících z jeho vlastnictví
         pozemků určených k plnění funkcí lesa dohodli na uzavření této smlouvy.

II. Předmět smlouvy
    1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provádět pro objednatele na vlastní náklad a dílo
         specifikované v čl. III. této smlouvy a současně závazek objednatele řádně a včas provedené dílo
         převzít a zaplatit zhotoviteli sjednanou cenu, to vše v rozsahu, způsobem a za podmínek dále
         specifikovaných touto smlouvou.

III. Dílo
     1. Dílem se pro účely této smlouvy rozumí provádění prací - těžební činnosti a souvisejících a
        navazujících činností.
     2. Těžební činností je zejména, nikoliv však výlučně:
            - přibližování vytěžených lesních porostů včetně manipulace na jednotlivé sortimenty,
            - a další činnosti v souvislosti s obhospodařováním lesa ve smyslu zákona č. 289/1995 Sb., o
            lesích.
     3. Bližší konkretizaci rozsahu a podmínek provádění těžebních činností prováděných zhotovitelem
        může stanovit objednatel svými pokyny.
     4. Objednatel může vymezit bližší obecný rozsah provádění těžebních činností, včetně cílů těchto

                                                            Stránka 1 z 7
        prací, kvalitativních nároků, objemů a lokalit v projektu správy lesů. Zhotovitel podpisem této
        smlouvy stvrzuje, že byl s tímto projektem před podpisem smlouvy seznámen.

IV. Provádění díla
    1. Zhotovitel se zavazuje provádět sjednané práce samostatně, na vlastní nebezpečí, dle této
         smlouvy a na základě pokynů objednatele. Zhotovitel je pokyny objednatele vázán.
    2. Zhotovitel se zavazuje provádět práce s odbornou péčí, v rozsahu a kvalitě podle této smlouvy a
         ve sjednané době. Zhotovitel je povinen opatřit si na vlastní náklad vše, co je zapotřebí k
         provedení prací dle této smlouvy.
    3. Zhotovitel je oprávněn provést dílo prostřednictvím třetích osob.
    4. Práce podle této smlouvy budou prováděny na pozemcích ve vlastnictví objednatele v lokalitě
         dle pokynů objednatele.
    5. Zhotovitel je povinen postupovat při provádění prací tak, aby neohrozil a nepoškodil životní
         prostředí, majetek České republiky nebo majetek objednatele, ani jiných právnických či
         fyzických osob, ani zdraví svých zaměstnanců nebo třetích osob. Zhotovitel je povinen při
         provádění prací postupovat dle této smlouvy, pokynů objednatele a platných právních předpisů,
         zejména dle zákona č. 289/1995 Sb., o lesích, včetně prováděcích předpisů , zákona č. 326/2004
         Sb., o rostlinolékařské péči, zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, zákona č. 254/2001 Sb., o
         vodách, zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, zákona č. 20/1987 Sb., o státní
         památkové péči, vyhlášky č. 327/2004 Sb., o ochraně včel, zvěře, vodních organismů a dalších
         necílových organismů při použití přípravků na ochranu rostlin, zákona č. 149/2003 Sb., o
         obchodu s reprodukčním materiálem lesních dřevin a dalších souvisejících právních předpisů a
         povinnosti vztahující se na něj dle příslušných právních norem dodržovat.
    6. Zhotovitel je povinen zabezpečit při provádění prací dodržování povinností pro ochranu zdraví
         a bezpečnost práce a povinnosti v souvislosti s požární ochranou, zejména dodržovat zásady pro
         rozdělávání ohňů, pálení klestu, nezpracovatelného dřevního odpadu po těžbě dříví, kůry a
         nehroubí v lesních porostech a na lesních pozemcích.
    7. Zhotovitel je povinen pravidelně informovat objednatele o stavu prováděných prací a na
         vyžádání objednatele prokázat objednateli skutečný stav prováděných prací.
    8. Zhotovitel se zavazuje na výzvu objednatele okamžitě omezit nebo zastavit těžební činnost dle
         této smlouvy.
    9. Zhotovitel se zavazuje pravidelně předkládat objednateli písemný přehled provedených
         těžebních činností podle porostních skupin, a to pověřeným pracovníkům objednatele a na
         základě těchto písemných přehledů předávat řádně provedené těžební činnosti ve lhůtě do prvého
         dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byly těžební činnosti provedeny.
    10. Zhotovitel je povinen řídit se při těžbě, asanaci a dopravě lesní hmoty rovněž Doporučenými
         pravidly pro měření a třídění dříví v ČR a ust. § 32 odst. 1 písm. b) a § 33 odst. 1 věta první
         lesního zákona.
    11. Zhotovitel se zavazuje zpracovávat přednostně před ostatními těžbami nahodilé těžby, zejména
         kůrovcové a kůrovcem ohrožené porosty, ve lhůtách stanovených objednatele a v souladu s ust.
         § 32 odst. 1 písm. b) a § 33 odst. 1 věta první lesního zákona.

V. Pokyny objednatele
    1. Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn dávat zhotoviteli pokyny k provádění
         sjednaných prací. Zhotovitel je těmito pokyny vázán. V případě nevhodnosti pokynu objednatele
         je zhotovitel povinen na to objednatele bezodkladně písemně upozornit.
    2. Pokyny je objednatel oprávněn určovat zhotoviteli detailní specifikaci požadovaných a
         sjednaných těžebních prací, místo provádění sjednaných prací, včetně termínu zahájení

                                                            Stránka 2 z 7
         sjednaných prací, lhůt pro splnění a další požadavky vztahující se ke sjednané těžební činnosti.
    3. Objednatel je povinen dávat zhotoviteli pokyny v písemné formě s časovým předstihem nejméně

         1 týden před termínem zahájení prací dle pokynu. Povaze pokynu objednatele neodporuje jeho
         název a pokyn tak může být nazván jako objednávka, výzva či příkaz a podobně.

VI. Cena a způsob její úhrady
    1. Ceny za provádění prací sjednaných touto smlouvou jsou smluvními cenami dle zákona č.
         526/1990 Sb., o cenách, stanovenými dohodou stran. Sjednané ceny jsou pevné, neměnné a
         zahrnují veškeré uvažované, reálné i dodatečně vzniklé náklady zhotovitele v souvislosti s
         prováděním prací dle této smlouvy. Ke zvýšení ceny za provádění prací může dojít pouze
         písemnou dohodou smluvních stran.
    2. Dohodnuté ceny ve formě jednotkových cen modelové kalkulace jsou přílohou č. 1 této smlouvy,
         přičemž platí, že ceny těžebních činností jsou pro obě smluvní strany závazné po celou dobu
         trvání této smlouvy. Jiné položky je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze za písemného souhlasu
         objednatele.
    3. Sjednané ceny nezahrnují daň z přidané hodnoty (DPH). DPH v zákonné výši bude v rámci faktur
         zhotovitele účtováno jako samostatná položka.
    4. Veškeré ceny jsou sjednávány bez dané z přidané hodnoty (DPH). Tato daň v zákonné výši bude
         v rámci vystavovaných faktur účtována jako samostatná položka.
    5. Platby na úhradu peněžních závazků vyplývajících z této smlouvy budou prováděny
         bezhotovostní, bankovním převodem na účet druhé smluvní strany. Zaplacením se pro účely této
         smlouvy rozumí odepsání příslušné částky z účtu smluvní strany.
    6. Platby budou prováděny na základě fakturace. Faktury musí mimo jiné obsahovat náležitosti
         daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
         předpisů, a dle ust. § 11 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.
         Objednatel je oprávněn vrátit fakturu před uplynutím lhůty její splatnosti bez zaplacení v případě,
         že neobsahuje zákonem stanovené náležitosti, neobsahuje přílohu dle čl. VI. odst. 7 této smlouvy,
         obsahuje nesprávné nebo neúplné údaje. Objednatel musí uvést důvod vrácení. V takovém
         případě běží nová lhůta splatnosti ode dne doručení opraveného dokladu objednateli.
    7. Právo na vystavení faktury vzniká podepsáním výkazu provedených prací. Faktura bude
         vystavena nejpozději do patnáctého dne po jeho podepsání. Podkladem pro vystavení faktury a
         zároveň její přílohou bude písemný převzatý a podepsaný výkaz provedených prací.
    8. Množství dříví vytěžené v jednotlivých porostech se bude pro potřeby fakturace stanovovat
         měřením jednotlivých těžených kmenů nebo výřezů a evidenci v číselníku.
    9. Splatnost faktur je dohodou smluvních stran stanovena na 21 dnů ode dne jejího prokazatelného
         doručení objednateli. Doba splatnosti úroků z prodlení, smluvních pokut nebo náhrady škody se
         sjednává na 30 dnů od data doručení příslušného daňového dokladu.
    10. Za účelem splnění závazků vyplývajících z této smlouvy se smluvní strany dohodly na možnosti
         provádění jednostranných zápočtů vzájemných pohledávek z právního vztahu založeného touto
         smlouvou.

VII. Odpovědnost
    1. Obě smluvní strany nesou odpovědnost za porušení závazků (zejména za prodlení, za vady a
         škody), které pro ně vyplývají z této smlouvy a z obecně závazných právních předpisů.
    2. Zhotovitel je povinen veškeré činnosti upravené touto smlouvou vykonávat tak, aby neohrozil
         životní prostředí, majetek České republiky nebo majetek objednatele, ani jiných právnických
         nebo fyzických osob, ani zdraví svých zaměstnanců nebo třetích osob. Zhotovitel odpovídá za
         škody, které vzniknou v souvislosti se zajišťováním a prováděním prací upravených touto

                                                            Stránka 3 z 7
         smlouvou. Zhotovitel odpovídá i za škody, které způsobí jeho zaměstnanci nebo právnické či
         fyzické osoby pro něj pracující cestou do místa plnění, v místě plnění a v jejich bezprostředním
         okolí nebo cestou z místa plnění . Zhotovitel nese odpovědnost ve stejném rozsahu i v případě,
         že činnosti upravené touto smlouvou provádí zhotovitel prostřednictvím třetích osob.
    3. Odpovědnost za škody způsobené provozní činností se řídí ust. § 2924 občanského zákoníku.
         Výše náhrady škody na lesních porostech se řídí vyhláškou č. 55/1999 Sb., o způsobu výpočtu
         výše újmy nebo škody způsobené na lesích.
    4. Odpovědnost za škody způsobené smluvní stranou druhé smluvní straně a povinnost takové
         škody nahradit se vztahuje i na pokuty pravomocně uložené orgány státní správy.
    5. Objednatel neodpovídá třetím osobám za škody způsobené protiprávním jednáním zhotovitele
         nebo jím použitými třetími osobami, které vzniknou v rámci plnění povinností zhotovitele
         vyplývajících z této smlouvy nebo v rozporu s těmito povinnostmi.

VIII. Práva a povinnosti stran
    1. Zhotovitel je povinen nejpozději do 30 dnů ode dne podpisu této smlouvy předložit pojistný
         certifikát u řádné registrovaného pojistného ústavu na území ČR, ze kterého bude zřejmé, že je
         řádně pojištěn vůči škodám způsobeným třetím osobám a škodám způsobeným na majetku
         objednatele a to nejméně ve výši 1.000.000,- Kč. Zhotovitel je povinen být pojištěn po celou
         dobu platnosti této rámcové smlouvy.
    2. Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli nezbytnou součinnost pro splnění předmětu této
         smlouvy a uhradit zhotoviteli sjednanou odměnu.
    3. Objednatel je po celou dobu trvání této smlouvy vlastníkem věcí, na kterých k provádění prací
         dochází a to včetně jejích součástí a příslušenství. Objednatel je také vlastníkem veškerých
         samostatných věcí, které prováděním prací na věcech objednatele vzniknou.
    4. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění prací a zjistí-li, že zhotovitel provádí práce
         v rozporu se svými povinnostmi, je oprávněn žádat po zhotoviteli odstranění vzniklých vad nebo
         dohodnout přiměřené snížení ceny za provedené práce.
    5. Vzájemná komunikace stran bude probíhat prostřednictvím pověřených kontaktních osob,
         kterými jsou: za objednatele pan Petr Kouřil a za zhotovitele pan Martin Nechutný.

IX. Smluvní sankce
    1. Smluvní strany se dohodly na smluvních pokutách pro případ porušení povinností vyplývajících
         z této smlouvy.
    2. Objednatel je oprávněn nárokovat po zhotoviteli smluvní pokutu:
         - pro případ prodlení s prováděním činností sjednaných v této smlouvě činí výše smluvní pokuty
         0,2 % z finančního objemu nesplněné části závazku a to za každý i započatý kalendářní den
         prodlení,
         - ve výši 1.000,- Kč za každý případ provádění prací v nedostatečné kvalitě; smluvní strany se
         dohodly, že nedostatečnou kvalitu prováděných prací je oprávněn určit objednatel,
         - za provedení neoprávněné těžby dříví 500,- Kč za každý 1 m3 neoprávněně vytěženého dříví,
         - při nepředložení platného pojistného certifikátu nebo platné pojistné smlouvy s potvrzením o
         řádném zaplacení pojistného dle rozsahu stanoveného touto smlouvou částku 2000,- Kč za každý
         den prodlení včetně dne doručení platného pojistného certifikátu nebo smlouvy s dokladem o
         zaplacení pojistného; objednatel je oprávněn nárokovat tuto sankci nejdříve po uplynutí 30-ti dnů
         ode dne podpisu této smlouvy zhotovitelem a sankci je objednatel oprávněn uplatnit i v průběhu
         trvání smlouvy při zjištění neplatnosti pojistné smlouvy a to za každý byť i započatý den, kdy
         byla smlouva neplatná,
    3. Smluvní pokuty jsou splatné ve lhůtě 5-ti dnů od doručení písemné výzvy druhé straně k

                                                            Stránka 4 z 7
         zaplacení smluvní pokuty.
    4. Ujednáním o smluvní pokutě, ani jejím zaplacením není dotčena povinnost smluvní strany splnit

         závazek zajištěný smluvní pokutou, povinnost k náhradě škody, oprávnění smluvní strany
         smlouvu vypovědět.

X. Trvání smlouvy
    1. Tato smlouva se uzavírá se na dobu určitou, a to od 6.1.2020 do 31.12.2020.
    2. Smlouva zaniká:
        a) uplynutím doby, na kterou byla sjednána,
        b) dohodou smluvních stran o ukončení její platnosti uzavřené v písemné formě,
        c) zánikem nebo zrušením některé ze smluvních stran bez právního nástupce,
        d) výpovědí jedné ze smluvních stran.
    3. Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna tuto smlouvu vypovědět z důvodů uvedených v
         obecně závazných právních předpisech nebo z důvodů uvedených v této smlouvě. Výpovědní
         lhůta činí 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé
         straně. Výpověď musí obsahovat důvod výpovědi.
    4. Objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět z těchto důvodů:
        a) při opakovaném prodlení zhotovitele s plněním svých závazků vyplývajících z této smlouvy
         delším než 15 dnů,
        b) pokud zhotovitel opakovaně přes upozornění objednatele neprovádí činnosti, které jsou
        předmětem této smlouvy, řádně, resp. v požadované kvalitě a v souladu s podmínkami této
        smlouvy,
        c) zhotovitel provede opakovaně neoprávněnou těžbu dříví mimo určené porosty, přesahující v
         jednotlivém případě 25 m3 nebo pokud neoprávněná těžba přesáhne v celkovém součtu 50 m3,
        d) v případě, že bude vůči zhotoviteli zahájeno insolvenční řízení
        e) při zjištění podstatných vad, jako je nedodržení sortimentace, délkových přídavků a
         hmotových rozdílů, technologie výroby (zejména těžba a přibližování).
    5. Zhotovitel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět v případě, že prodlení objednatele se zaplacením
         faktury přesáhne 15 dnů.
    6. V případě zániku této smlouvy jsou smluvní strany povinni se vzájemně vypořádat za podmínek
         stanovených obecně závaznými právními předpisy ve lhůtě 30 dnů ode dne ukončení platnosti a
         účinnosti této smlouvy.
    7. Smluvní strany výslovně sjednávají, že pokud veškeré závazky z této smlouvy vyplývající
         nebudou zcela splněny či vypořádány do uplynutí doby trvání této, platnost této smlouvy se
         automaticky prodlužuje do doby úplného vypořádání veškerých závazků z ní vyplývajících.

XI. Další ujednání
    1. Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k tomu, aby veškeré spory, které mezi nimi
         vzniknou při realizaci této smlouvy, byly řešeny dohodou. Nedojde-li k dohodě, je kterákoli ze
         smluvních stran oprávněna podat návrh na řešení sporu u místně a věcně příslušného soudu v
         České republice.
    2. Právní vztahy ve věcech založených touto smlouvou se ve vztahu mezi účastníky řídí především
         ustanoveními občanského zákoníku a lesním zákonem. Při výkladu smlouvy je třeba přihlédnout
         i k obchodním zvyklostem zachovávaným obecně v odvětví lesního hospodářství. Smluvní
         strany pro účely výkladu vylučují aplikaci ustanovení § 557 občanského zákoníku.
    3. Obě smluvní strany se zavazují bez zbytečného odkladu jednat o změně této smlouvy v případech
         kalamitního poškození lesních porostů, nebo jestliže není reálné dodržet objemy stanovené v
         projektech dle č. III. odst. 5 této smlouvy.

                                                            Stránka 5 z 7
4. Obě smluvní strany se zavazují se okamžitě informovat a přistoupit k jednání v případě, že zjistí
    existenci důvodů, ohrožujících splnění této smlouvy.

5. Objednatel si vyhrazuje právo v případě nepříznivých výkupních cen dřevní hmoty nedodržet
    plánovaný objem těžby.

6. Za písemnou formu se pro účely této smlouvy považuje fax, listinný zápis nebo dopis a
    elektronická zpráva (email či datová zpráva).

XII. Závěrečná ustanovení
    1. Tato smlouva byla projednána na řádném jednání rady města Přeštice dne 6.1.2020 a schválena
         usnesením přijatým pod č.6/2020.
    2. Vztahy smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravené se řídí příslušnými ustanoveními
         občanského zákoníku.
    3. Tuto smlouvu lze měnit pouze formou písemných, vzestupně číslovaných dodatků, podepsaných
         oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
    4. Smlouva byla pořízena ve čtyřech vyhotoveních, po dvou vyhotoveních pro každou ze smluvních

         stran.

    5. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že bere na vědomí, že obsah této smlouvy včetně všech dodatků
         může být poskytnut žadateli v režimu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k
         informacím, ve znění pozdějších předpisů, a že tato smlouva včetně všech dodatků bude městem
         Přeštice uveřejněna v registru smluv (pokud takovému uveřejnění podléhá) dle zákona č.
         340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a
         o registru smluv (zákon o registru smluv).

    6. Smluvní strany se zavazují, že zachovají mlčenlivost o informacích obchodní a technické
         povahy, které jim byly svěřeny druhou stranou v souvislosti s touto smlouvou ať již jsou či nejsou
         jejím přímým obsahem této smlouvy a nezpřístupní je třetím osobám bez písemného souhlasu
         druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům, než je k plnění dle této smlouvy.

    7. Zhotovitel souhlasí se zpracováním svých osobních údajů (zejména jména a příjmení, adresy
         trvalého, příp. přechodného bydliště, data narození, telefonního čísla), obsažených v této
         smlouvě, objednatelem a jeho zaměstnanci a to pro účely vedení evidence a majetkoprávní
         agendy, projednávání v orgánech objednatele a zveřejnění rozhodnutí těchto orgánů, uzavření
         smluv, apod., ve kterých jsou tyto údaje obsaženy, tj. všude tam, kde lze uvedením osobních
         údajů předejít záměně účastníků právního vztahu. Tento souhlas je poskytován na dobu
         neurčitou, nejdéle však do okamžiku, kdy pomine účel, pro který budou uvedené osobní údaje
         zpracovány, s výjimkami stanovenými zvláštními zákony. Zhotovitel si je zároveň vědom svých
         práv podle § 12 a 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých
         zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

    8. Smluvní strany tuto smlouvu přečetly, prohlašují, že je projevem jejich svobodné a vážné vůle,
         že nebyla sjednána v tísni za nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz souhlasu doplňují
         zástupci obou smluvních stran své vlastnoruční podpisy.

V Přešticích dne 7. 1. 2020                 V Přešticích dne 17. 1. 2020

______________________                      ________________________
objednatel                                  zhotovitel
Město Přeštice

                             Stránka 6 z 7
Příloha č. 1                                                1.300.000,- Kč

         těžba dřeva – kůrovec
         - cena za m3
         přibližování dřeva
         - cena za m3
         shrnování klestu
         - cena za 1 hod práce traktoru
         vývoz klestu
         - cena za m3
         asanace dřeva odkorněním
         oplocování pletivem 160/3m/19drátů

         celkem

                                             Stránka 7 z 7