Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1145801: servisní - ventilátor k ventilaci plic

Příloha LINDE_GAS_servisni.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Servisní smlouva č. ………

uzavřená dle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, mezi:

1. objednatelem:

   název:                   Fakultní nemocnice Hradec Králové

   sídlo:                   Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové

   IČ:                      00179906

   DIČ:                     CZ00179906

   bankovní spojení:        Česká spořitelna a.s., Praha

                            č.ú. 2651552/0800

   zastoupený:              prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c.

                            ředitelem

   (dále jen „objednatel“)

a

2. poskytovatelem:

   název:                   Linde Gas a.s.

   sídlo:                   U Technoplynu 1324, 198 00 Praha 9

   IČ:                      00011754

   DIČ:                     CZ00011754

   bankovní spojení:        UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s.

                            č. ú. 502-305466004/2700

   zastoupený:                                 , na základě plné moci

   zapsaná(ý) v OR          vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 411

   (dále jen „poskytovatel“)

Objednatel a poskytovatel uzavírají tuto smlouvu na provádění pozáručního servisu (dále jen „servis“) v souladu se
zadávací dokumentací objednatele ze dne 30.8.2016, a to na základě výsledku zadávacího řízení na veřejnou
zakázku na dodávku vybavení s názvem „Ventilátor k invazivní i neinvazivní ventilaci plic“ (dále jen „veřejná
zakázka“) zadaného podle zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, v platném znění v otevřeném řízení
pod evidenčním číslem přiděleným ve Věstníku veřejných zakázek: 640868, a nabídkou poskytovatele ze dne

21.10.2016.

                                                    1. Předmět smlouvy

Předmětem této smlouvy je závazek poskytovatele provádět po dobu neurčitou servis zdravotnické přístrojové
techniky dodané poskytovatelem na základě kupní smlouvy včetně bezpečnostně technických kontrol. Servis musí
být zabezpečen v rozsahu a za podmínek stanovených v zadávací dokumentaci objednatele ze dne 30.8.2016 pro
nadlimitní veřejnou zakázku na dodávku vybavení s názvem „Ventilátor k invazivní i neinvazivní ventilaci
plic“ (dále jen „zadávací dokumentace“) a v nabídce poskytovatele ze dne 21.10.2016. Podrobná specifikace
zajišťovaných činností v rámci této smlouvy je uvedena v Příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy a
odpovídá specifikaci uvedené v nabídce poskytovatele ze dne 21.10.2016.

Touto smlouvou se tak poskytovatel zavazuje provádět na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele servis
vymezený v této smlouvě a objednatel se zavazuje servis přebírat a zaplatit poskytovateli sjednanou cenu.

Servis bude prováděn v souladu se zákonem č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích, v platném znění,
zejména v souladu s hlavou IX. Servis a revize.

Servis bude zajišťován buď vlastními pracovníky poskytovatele, nebo smluvně zajištěnými servisními pracovníky
jiných společností. Nedílnou součástí servisu jsou:

       bezpečnostně technické kontroly podle zákona č. 268/2014 Sb. o zdravotnických prostředcích a další
           předepsané kontroly, které jsou nezbytné pro zajištění řádného a bezvadného provozu dodaných ZP (ať
           předepsané zákonnými či profesními nařízeními, nebo doporučeními výrobce). Pokud je pro provedení
           bezpečnostně technické kontroly či jakéhokoliv dalšího předepsaného testu vyžadován spotřební materiál,
           je tento vždy součástí provedení kontroly a proto nemůže být samostatně účtován. Kontroly provádí
           poskytovatel v předepsaných termínech automaticky, a tedy k jejich provedení jej nemusí objednatel
           vyzývat,

                                               -1-
       veškeré úkony vyžadované v hlavě IX. Servis a revize zákona č. 268/2014 Sb. o zdravotnických
           prostředcích,

       dodávka a montáž náhradních dílů potřebných k zajištění bezvadné, bezpečné a spolehlivé funkčnosti
           dýchacích přístrojů. Cena náhradních dílů a spotřebního materiálu potřebného pro uživatelské zajištění
           běžného provozu přístroje není zahrnuta do ceny servisu a bude ze strany poskytovatele fakturována
           samostatně, a to za ceny v daném místě a čase obvyklé, není-li v této smlouvě stanoveno jinak.

       bezplatné zpětvzetí nefunkčního/omezeně funkčního náhradního dílu na základě žádosti objednatele,

       doprava, likvidace obalů a odpadu

Objednatel si vyhrazuje právo na přičlenění předmětu smlouvy v plném rozsahu k jiné, již existující servisní
smlouvě.

Objednatel se zavazuje platit poskytovateli za bezvadné provádění servisních prací v souladu s požadavky
uvedenými v této smlouvě, sjednanou smluvní cenu.

Prováděný servis musí být bez vad faktických i právních a provedený servisní úkon bude převzat až po jeho
úplném a úspěšném dokončení.

                                          2. Cena

2.1 Cena

Smluvní cena paušálního servisu dle této smlouvy bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná

po dobu 48 měsíců od data účinnosti smlouvy – tedy po dobu 48 měsíců od konce záruční doby na dodané
zdravotnické prostředky v rámci realizace veřejné zakázky s názvem „Ventilátor k invazivní i neinvazivní
ventilaci plic“.

Smluvní cena servisu dle této smlouvy činí 3 000,- Kč bez DPH ročně.

Fakturovanou smluvní cenou servisu včetně DPH v každém kalendářním roce bude cena bez DPH zvýšená o
aktuálně platné sazby DPH.

Specifikace ceny – rozpočet – v položkovém členění je uvedena v Příloze č. 2, která je nedílnou součástí této
smlouvy.

Cena za servis zahrnuje veškeré náklady (např. náklady na dopravu, mzdové náklady, atd.), rizika, zisk a finanční
vlivy (inflační, kursový) po celou dobu platnosti servisní smlouvy v souladu s podmínkami uvedenými v této
smlouvě a v zadávací dokumentaci. Dále zahrnuje likvidaci obalů a odpadu.

Závady, poruchy a poškození pacientského ventilátoru způsobené úmyslně třetí osobou, vyšší mocí, nesprávným
používáním ventilátoru objednatelem atp., jinými slovy událostmi, jež nemají ničeho společného s vadností
pacientského ventilátoru jako takového, případně nemohou být dávány do souvislosti s dalšími provedenými
pracemi poskytovatele v rámci plnění veřejné zakázky, budou objednatelem hrazeny nad rámec smluvní ceny
paušálního servisu.

Cena za servis může být, po uplynutí 48 měsíců platnosti smlouvy, upravena. Tato úprava může být provedena
maximálně 1x v kalendářním roce s platností min. 12 měsíců. Přípustná změna ceny za servis je následující:

      Cena za servis:

                o Cena bez DPH (maximálně může činit cenu původní dle této smlouvy, navýšenou o průměrnou
                     výši inflace za uplynulý kalendářní rok)

                o DPH xx % (aktuálně platná snížená sazba)
                o DPH xx % (aktuálně platná sazba základní)
                o Cena celkem, včetně DPH
Tato úprava může být provedena jednostranným písemným právním úkonem.

             3. Fakturace, platební podmínky

3.1. Záloha

Objednatelem nebudou zálohy poskytovány.

                                          -2-
3.2. Platební podmínky

Cena za servis uvedená v čl. 2. této smlouvy bude objednatelem hrazena v pravidelných měsíčních splátkách po
skončení záruky na dodaný zdravotnický prostředek. Úhrada bude vždy provedena na základě daňového dokladu -
faktury vystavené poskytovatelem za uplynulý kalendářní měsíc. Samostatně bude fakturována paušální částka za
provádění servisu, samostatně bude hrazena fakturovaná částka za spotřebované náhradní díly. Cena servisu
musí být na daňovém dokladu - faktuře uvedena v české měně a musí být rozepsána dle jednotlivých položek
předmětu smlouvy.

Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č.
89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uvedena odvolávka na tuto
servisní smlouvu, název veřejné zakázky a evidenční číslo veřejné zakázky, prohlášení poskytovatele, že ke dni
vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, soupis příloh, razítko a
podpis osoby oprávněné k vystavení daňového dokladu.

Z daňového dokladu – faktury musí být mimo jiné zřejmý základ daně pro sníženou sazbu DPH a základ daně pro
základní sazbu DPH ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

Splatnost faktur za servis je sjednána na 30 kalendářních dnů.

Lhůta splatnosti faktury za servis začíná běžet ode dne prokazatelného doručení daňového dokladu objednateli. Za
uhrazení faktury se považuje den, kdy byla předmětná částka odepsána z účtu objednatele.

V případě, že faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, je objednatel oprávněn fakturu vrátit v průběhu
běhu lhůty splatnosti způsobem, který prokazuje, že do tohoto data poskytovatel vrácenou fakturu od objednatele
převzal. V takovém případě je poskytovatel povinen vystavit fakturu novou. Nová faktura musí být znovu zaslána
objednateli. Lhůta splatnosti, co do počtu dní nikoli kratší než lhůta původní, začíná běžet ode dne doručení
opravené či nově vystavené faktury objednateli. Jestliže bez zavinění poskytovatele dojde v průběhu provádění
servisních prací k nutnosti jejich provedení odchylně od zadání, a tím i k možnému zvýšení nákladů a zvýšení
smluvní ceny, mohou být poskytovatelem tyto práce provedeny jen s písemným souhlasem objednatele, na
základě písemného dodatku smlouvy a v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném
znění.

Jestliže poskytovatel bez písemného souhlasu objednatele provede práce a jiná plnění nad rámec smlouvy, nemá
nárok na jejich zaplacení. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně nutné k tomu, aby nedošlo ke vzniku škody na
servisovaném zdravotnickém prostředku nebo na majetku objednatele, a to po předchozím odsouhlasení
objednatelem. Poskytovatel musí prokázat, že hrozící škoda nevznikla v důsledku vadného provádění servisu, ale
pouze v důsledku skutečností a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat.

Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v záhlaví
této smlouvy. Poskytovatel prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zák. č.
235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce
daně z přidané hodnoty.

Poskytovatel prohlašuje, že ke dni uzavření smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané
hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o
prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném
znění.

Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že poskytovatel je v okamžiku uskutečnění
zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající
výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele. Uhrazení částky odpovídající výši daně
z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku
objednatele uhradit sjednanou cenu poskytovateli.

                  4. Doba plnění a ostatní ujednání

4.1. Doba plnění

Servis bude na základě této smlouvy zajišťován průběžně po dobu neurčitou.

                  -3-
4.2. Realizace servisu

Servis bude prováděn v souladu se zákonem č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích, v platném znění,
zejména v souladu s hlavou IX. Servis a revize.

Technické kontroly a kalibrace zboží jsou poskytovatelem prováděny ve výrobcem daných termínech, minimálně
1x ročně. Objednatel není povinen vyzývat poskytovatele písemnou formou k jejich provedení. Pokud tak ale učiní,
potom poskytovatel na tyto prohlídky nastoupí nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení výzvy, pokud se
smluvní strany nedohodnou jinak.

Objednatel je oprávněn kvalitu a správnost prováděného servisu kontrolovat sám nebo prostřednictvím pověřených
osob. Těmto přísluší kdykoli právo vstupu do prostor, kde je servis zajišťován, s možností prověřit, zda práce na
servisovaných ZP jsou prováděny v souladu se zadávací dokumentací, touto smlouvou a technickými normami.

Poskytovatel je povinen na své náklady bezprostředně odstranit odpady a nečistoty vzniklé při provádění
servisního zásahu.

Poskytovatel je dále povinen zabezpečit:

     o respektování požadavků zdravotnických provozů, aby činnost v objektech byla co nejméně omezena,

     o veškeré atesty na výrobky, prohlášení o shodě apod. potřebné pro převzetí plně funkčního a bezpečného
          servisovaného zdravotnického prostředku po provedení servisního zásahu

4.3. Předání a převzetí servisních prací

Závazek poskytovatele provést servis je průběžně plněn řádným prováděním servisu dle podmínek vyplývajících
ze zadávací dokumentace, zákonných předpisů (zejména hlavy IX. Servis a revize zákona č. 268/2014 Sb. o
zdravotnických prostředcích, v platném znění) pokynů výrobce a této smlouvy, a to na základě podpisu
předávacího protokolu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Součástí prováděného servisu je i
dokumentace a povinné doklady k použitým náhradním dílům. Předávací protokol je za objednatele oprávněn
podepsat pracovník pověřený statutárním orgánem objednatele. Jedno vyhotovení předávacího protokolu zůstává
poskytovateli pro jeho potřeby a druhé vyhotovení zůstává objednateli.

Bude-li zdravotnický prostředek po provedeném servisním výkonu vykazovat při předání vady či nedodělky, budou
tyto v předávacím protokolu specifikovány a bude zde uvedena lhůta k jejich odstranění.

V případě dle předchozího odstavce se servisní výkon považuje za dokončený okamžikem podpisu předávacího
protokolu po odstranění vad a nedodělků pověřenými zástupci smluvních stran.

4.4. Místo plnění

Místem plnění předmětu smlouvy je III. Interní gerontometabolická klinika, geriatriocká JIP v sídle kupujícího.

4.5. Součinnost

Smluvní strany jsou povinny vyvíjet veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci předmětu smlouvy,
které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně uloženo v jednotlivých
ustanoveních smlouvy. Především jsou smluvní strany povinny vyvinout součinnost v rámci smlouvou upravených
postupů a vyvinout potřebné úsilí, které lze na nich v souladu s pravidly poctivého obchodního styku požadovat, k
řádnému splnění jejich smluvních povinností.

Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy okolnosti, které jí brání, aby dostála svým smluvním povinnostem,
sdělí to neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se zavazují neprodleně odstranit v rámci svých
možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností. Pokud k
odstranění těchto okolností nedojde, je druhá smluvní strana oprávněna požadovat splnění povinnosti v náhradním
termínu, který stanoví s přihlédnutím k povaze záležitosti.

Objednatel umožní příjezd poskytovatele do místa plnění na dobu nezbytně nutnou ke složení materiálů
potřebných k realizaci servisu.

4.6. Smluvní sankce

V případě závady na servisovaných dýchacích přístrojích, která způsobí jejich nefunkčnost, bude v případě
pozdního dokončení servisního zásahu poskytovatelem dle čl. 1. této smlouvy objednatel oprávněn vyúčtovat
poskytovateli smluvní pokutu.

                                                                                   -4-
Za závadu objednatel považuje též včasné neprovedení úkonů touto smlouvou sjednaných. Jedná se především o
neprovedení úkonů, které objednateli neumožní postupovat v souladu s hlavou VIII. Používání § 59, a hlavou IX.
Servis a revize zákona č. 268/2014 Sb. o zdravotnických prostředcích, v platném znění. Tato smluvní pokuta činí
1.000,- Kč za každý kalendářní den a může být objednatelem poskytovateli účtována za každý i započatý den
prodlení a to až do úplného odstranění reklamovaných vad.

V případě pozdní úhrady faktury poskytovatele objednatelem se objednatel zavazuje uhradit poskytovateli smluvní
úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý den prodlení.

Smluvní pokuta bude účtována samostatným daňovým dokladem – fakturou, jejíž lhůta splatnosti bude činit 30
kalendářních dnů ode dne doručení druhé povinné straně.

Smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele na náhradu vzniklé škody.

4.7. Zánik závazků

Závazky smluvních stran z této smlouvy zanikají:

 Písemnou dohodou smluvních stran.

 Odstoupením od kupní smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami v souvislosti s veřejnou zakázkou jinak než
     jejím splněním (zejména uzavřením dohody o ukončení platnosti kupní smlouvy či odstoupením od kupní
     smlouvy).

 Poskytovatel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu, a to i bez udání důvodu, nejdříve po 48 měsících ode dne
     nabytí účinnosti této smlouvy. Výpověď musí být učiněna písemně. Výpovědní lhůta činí 6 měsíců a počíná
     běžet dnem následujícím po doručení výpovědi objednateli,

 Objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí i bez uvedení důvodu doručenou druhé
     smluvní straně. Výpovědní lhůta činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího
     po měsíci, v němž byla výpověď doručena poskytovateli.

                                  5. Záruka, servisní podmínky a reklamace

Poskytovatel prohlašuje, že prováděný servis bude bez jakýchkoli faktických či právních vad, bude prováděn
v souladu s hlavou IX. Servis a revize zákona č. 268/2014 Sb. o zdravotnických prostředcích a zavazuje se, že
servisované dýchací přístroje budou mít vlastnosti stanovené zadáním objednatele, obsahem nabídky
poskytovatele, touto smlouvou, pokyny výrobce a technickými normami vztahujícími se na prováděné servisní
práce, a to po celou dobu platnosti servisní smlouvy.

Poskytovatel poskytuje na provedené servisní práce záruku 6 kalendářních měsíců, na použité náhradní díly
záruku 12 kalendářních měsíců.

Objednatel má vůči poskytovateli tato práva z odpovědnosti za vady:
          a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad,
          b) právo na zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si objednatel vady či nedodělky opraví
                nebo odstraní sám nebo použije k jejich odstranění třetí osoby. Tohoto práva objednatel může využít
                pouze po vzájemné dohodě smluvních stran nebo za situace, kdy poskytovatel nenastoupí na
                provedení opravy, nebo bude v prodlení s odstraněním závady,
          c) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny odpovídající rozsahu reklamovaných vad či nedodělků,
          d) právo na odstoupení od smlouvy, kdy vady či nedodělky jsou takového charakteru, že podstatně
                ztěžují či dokonce brání v užívání servisovaných zdravotnických prostředků.

Lhůta pro odstranění závady činí 1 pracovní den od nahlášení závady. Pokud poskytovatel prokazatelně náhradní
díl potřebný k odstranění závady nemá a musí jej teprve zajistit (je možné doložit např. výdejkou ze skladu
výrobce, dokladem o převzetí dílu od kurýrní služby či jiného dopravce), prodlužuje se tento termín o 1 pracovní
den. Den nahlášení závady a den odstranění závady se do této lhůty nezapočítává.

V ostatním platí pro uplatňování a způsob odstraňování vad příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, v platném znění.

                                                                                   -5-
                                              6. Závěrečná ustanovení

Smlouva nabývá platnosti dnem svého podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran a účinnosti dnem
ukončení záruky na zboží dodaného v souladu se zadávací dokumentací objednatele ze dne 30.8.2016, a to na
základě výsledku zadávacího řízení na veřejnou zakázku na dodávku vybavení s názvem „Ventilátor k invazivní i
neinvazivní ventilaci plic“ a nabídkou poskytovatele ze dne 21.10.2016.

Tato smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.

Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze písemnými vzestupně číslovanými dodatky, akceptovanými oprávněnými
zástupci obou smluvních stran.

Veškerá textová dokumentace, kterou při plnění smlouvy předává či předkládá poskytovatel objednateli, musí být
předána či předložena v českém jazyce.

V případě sporu rozhodne na návrh některé ze smluvních stran věcně a místně příslušný soud v České republice.

Poskytovatel podpisem této smlouvy vyjadřuje souhlas se zveřejněním všech podmínek tohoto smluvního vztahu.

Poskytovatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, v platném znění.

Mimo případy subdodávek dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění , se pro účely této
smlouvy vylučuje postoupení smlouvy dle § 1895 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění,
tj. poskytovatel není oprávněn postoupit svá práva a povinnosti z této smlouvy nebo její části třetí osobě.

Písemnosti mezi stranami této smlouvy, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna nebo zánik práv a povinností
upravených touto smlouvou (zejména odstoupení od smlouvy) se doručují osobně nebo doporučenou poštou, není-
li v této smlouvě stanoveno jinak. Povinnost smluvní strany doručit písemnost doporučeně druhé smluvní straně je
splněna při doručování poštou, jakmile pošta písemnost adresátovi doručí proti podpisu. V případě nedoručení
nabývá odstoupení od smlouvy účinnosti třetí den po odeslání oznámení o odstoupení na adresu druhé smluvní
strany.

Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel obdrží dvě vyhotovení a
poskytovatel obdrží jedno vyhotovení.

Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí s ním. Smluvní strany rovněž
prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, pravou a úplnou vůli, prostou omylů a že tuto
smlouvu neuzavírají v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují smluvní
strany své podpisy.

Příloha č. 1: Specifikace předmětu smlouvy
Příloha č. 2: Specifikace ceny – rozpočet – v položkovém členění

V Hradci Králové dne 20. 1. 2017                    V Praze dne 17. 1. 2017

………………………………..                                      …………………………………..
Za objednatele:                                     Za poskytovatele:

Fakultní nemocnice Hradec Králové                   na základě plné moci
prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.
ředitel

                                               -6-