Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO ev. č. 16/2020 podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník uzavřená mezi: Objednatel: město Hostinné, IČO: 00277908 Náměstí 69, 543 71 Hostinné zastoupené ve věcech smluvních: Ing. Dagmar Sahánkovou, starostkou ve věcech technických: Zdeňkem Lamačem, lesníkem Bankovní spojení: Česká spořitelna, a. s., č. ú. 1300757309/0800, vedený u České spořitelny, a. s., pobočka Hostinné (dále jen „objednatel“) a Zhotovitel: Ondřej Ligas Čermná 143, 543 71 Hostinné Fyzická osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění s IČO: 07975589 Bankovní spojení: MONETA Money Bank, účet č. xxxxxxxxxxxx vedený u Moneta Money Bank, a. s., pobočka Hostinné (dále jen „zhotovitel“) I. Předmět smlouvy Předmětem smlouvy je provedení lesnicko−technických prací v 1.–4. čtvrtletí 2020 v obvodu lesů města Hostinné. II. Povinnosti zhotovitele Zhotovitel se zavazuje provést práce na výkonech: těžební a pěstební činnost. Konkrétně se zavazuje a) provést práce v požadovaném množství, kvalitě a daném termínu, dle požadavku objednatele a technických podmínek předávky prací, b) provést práce v souladu s platnými předpisy pro uvedenou technologii na své nebezpečí, c) nést plnou odpovědnost za dodržování obecně závazných protipožárních předpisů, předpisů na ochranu vod před znečištěním ropnými produkty včetně ochrany životního prostředí na pracovištích, d) nést plnou odpovědnost za zajištění celé oblasti bezpečnosti a hyg. práce, zásad ochrany zdraví při práci a zejména respektovat požadavky na zdravotní způsobilost a kvalifikaci, e) dodržovat pravidla BHP MLVD ČJ OKOŘ 336/89 a související TOS pro těžební činnost − zabezpečení práce ve dvou a více členných skupinách pro vzájemnou kontrolu z hlediska OBZP, Stránka 1 z 5 − požadavky na vybavení odpovídajícího stavu JMP, nářadí, OPP dle předpisů č. 42/85, 48/82, regulativu bývalých ZČSL, − ekologické požadavky při práci s chem. a ropné produkty, f) nést plnou odpovědnost za mimořádné události v souvislosti s prováděním dohodnutých výkonů, zvláště pak v oblasti bezpečnosti práce, ochrany zdraví svého či jiných osob, majetku v dosahu jeho pracoviště a ochrany životního prostředí, g) splnit povinnost vyplývající z jeho podnikatelské činnosti vůči státu, zejména v oblasti živnostenského oprávnění a odvodu daní, h) nejpozději tři dny před dokončením prací na jednom pracovišti požádat pověřeného pracovníka o předání dalšího pracoviště, i) chránit les před znečisťujícími látkami, unikajícími nebo vznikajícími při hospodářské činnosti. Používat výhradně biologicky odbouratelné oleje k mazání řetězu JMP a biologicky odbouratelné hydraulické kapaliny, j) v případě poškození kořenových náběhů nebo kmenů stromů provést bez nároku na mzdu ošetření (nátěr) poškozené části stromů – fungicidním přípravkem, k) neodvážet dřevní hmotu z lesních pozemků bez vědomí zástupce města Hostinné. III. Povinnosti objednatele Objednatel se zavazuje a) před zahájením práce seznámit dodavatele s platnou výkonovou normou, technologickým postupem, technickými podmínkami předávky prací, specifikou BOZP na daném pracovišti a ostatními podmínkami pro řádný výkon práce, b) přebírat provedené práce dle technických podmínek přejímky prací v měsíci, ve kterém byla práce provedena, c) nejpozději tři dny po žádosti dodavatele o předání nového pracoviště předat pracoviště dodavateli, d) o předání (převzetí) pracoviště před zahájením a po ukončení prací sepsat zápis s podpisy obou zúčastněných stran, s datem předání (převzetí) pracoviště a soupisem závad zjištěných před započetím a po ukončení prací na pracovišti, e) vystavit na provedenou práci zadávací list s výpočtem celkové ceny. IV. Způsob zajišťování množství – fakturace 1. Podkladem pro zjištění množství provedené a fakturované práce je zadávací list, který obě smluvní strany musí odsouhlasit svým podpisem. Bez výše uvedených podkladů není zhotovitel oprávněn provedené práce fakturovat. 2. Zúčtovacím obdobím je jeden měsíc. Částka vypočtená odběratelem na základě odsouhlasených údajů bude uhrazena dodavateli na základě daňového dokladu se splatností 30 dní od doručení objednateli. Fakturovány budou pouze skutečně odvedené práce. 3. Uvedené ceny neobsahují DPH, která se účtuje samostatnou položkou ve výši stanovené zákonem. 4. Roční objem fakturace bude ve výši maximálně 250.000 Kč. 5. Daňový doklad vystavený zhotovitelem musí obsahovat čísla pracovních lístků, druh práce, objem odpracovaného množství a cena za jednotku množství. Zadávací list musí tvořit přílohu č. 1, a doplněný číselník dlouhého a rovnaného dříví tvoří přílohu č. 2, daňového dokladu. Stránka 2 z 5 V. Další ujednání 1. Při neplnění závazků zhotovitele dle čl. II této smlouvy má objednatel právo od smlouvy do 24 h odstoupit. Tímto se dojednává mezi účastníky odstoupení od smlouvy. 2. Zhotovitel odpovídá za škody způsobené jeho činností a nese náklady spojené s náhradou těchto škod. 3. Zhotovitel stvrzuje svým podpisem převzetí 1 ks klíče od závory k vjezdu do lesa. Při vjezdu i odjezdu bude závora uzamčena. Klíč je zapůjčen pouze k účelu provádění lesnických prací. Stanovuje se zákaz výroby duplikátu. Porušení tohoto ujednání je důvodem k ukončení smlouvy. VI. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou od 02.01.2020 do 31.12.2020. 2. Změny a dodatky této smlouvy v průběhu platnosti mohou být sjednány pouze písemnou dohodou obou stran. 3. Přílohu této smlouvy tvoří dodatek formulující povinnosti dodavatele v oblasti BOZP a PO. 4. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž jedno (1) obdrží zhotovitel a dvě (2) objednatel. 5. Smluvní strany se dohodly a výslovně souhlasí s tím, že celé znění této smlouvy bude zveřejněno v registru smluv, a bude tak veřejně přístupné; zveřejnění zajistí objednatel. 6. Uzavření této smlouvy schválila v souladu s usnesením Rady města Hostinné č. 929/59/RM/2016 ze dne 27.07.2016 starostka města. V Hostinném 02.01.2020 V Hostinném 03.01.2020 Ing. Dagmar Sahánková v. r. Ondřej Ligas v. r. objednatel zhotovitel Stránka 3 z 5 Dohoda o zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí Příloha 1. Zhotovitel byl před zahájením prací seznámen objednavatelem s organizací práce v lese, se zvláštnostmi zadaného pracoviště, s bezpečností provádění jednotlivých úkonů, s pracovními podmínkami. Dále byl seznámen s možným ohrožením svých pracovníků klimatickými podmínkami, povětrnostní situací, zvířaty, hmyzem. Rovněž byl upozorněn na hnízdiště chráněných druhů živočichů a výskyt chráněných rostlin v místě výkonu práce včetně jejich ochrany. 2. Zhotovitel je povinen zajistit dodržování základních požadavků k zajištění bezpečnosti práce a technických zařízení dle nařízení vlády č. 28/2002 Sb. a vyhlášky ČÚBP č. 48/1982 Sb. v platném znění. Pokud zhotovitel dále smluvní práce zadává subdodavatelům, vztahují se na ně všechny povinnosti jako na něj samotného. 3. Zhotovitel se zavazuje, že bude práce provádět bezpečným způsobem v souladu s nařízením vlády a předpisů souvisejícími s pracovními a technologickými postupy. 4. Smluvní strany se dohodly, že na místo provádění díla zhotovitelem mohou pouze pověření zaměstnanci objednavatele a souhlasí s tím, že tito pověření zaměstnanci objednavatele mohou kontrolovat dodržování citovaných zásad (např. ochranné prvky JMP, přestávky). Označení zákazu vstupu, rozmístění bezpečnostních sdělení, tabulek zajistí zhotovitel. 5. Zhotovitel určí před započetím prací svého vedoucího zaměstnance, který bude seznámen se zásadami bezpečného chování na pracovištích objednatele a možnými místy a zdroji ohrožení. Tento vedoucí pak prokazatelně poučí ostatní zaměstnance a další osoby, které se budou s vědomím zhotovitele zdržovat na přiděleném pracovišti. O seznámení bude proveden zápis. Objednatel informoval zhotovitele o rizicích, která vyplývají z prováděných činnosti. Soupis(y) rizik je (jsou) přílohou: − rizika při lesnických činnostech − rizika při práci s lesními a zemědělskými stroji − rizika při práci s motorovou pilou − rizika při pěstebních činnostech v lesnictví − rizika při práci v autodopravě − rizika při manipulaci s materiálem 6. Zhotovitel prohlašuje, že on sám i jeho zaměstnanci, subdodavatelé vykonávající smluvní činnost mají: − platná osvědčení k obsluze používaných strojů, zařízení − že stroje, zařízení a další pomůcky mají potřebné platné revize a atesty a že vyhovují platným předpisům − zdravotní způsobilost k vykonávání požadované činnosti − OOPP podle profesí, činností a rizik při uskutečnění díla 7. Zhotovitel prohlašuje, že byl seznámen − s technologickým pracovním postupem − se všemi riziky spojenými s vykonávanou činností − s traumatologickým plánem pracoviště a se zásadami první pomoci − s pracovním pokynem k nakládání s NCHLP – bezolovnaté automobilové benzíny − s pracovním pokynem havarijní instrukce pro případ nehody lesních mechanizmů 8. Zhotovitel prohlašuje, že je vybaven na případné ekologické havárie havarijními prostředky včetně jejich likvidace. Pokud dojde k havarijní situaci, bude vedoucí zaměstnanec zhotovitele neprodleně informovat kontaktní osobu a provede taková opatření, aby maximálně omezil dopad havárie na životní prostředí a zdraví pracovníků. Stránka 4 z 5 9. Zhotovitel prohlašuje, že byl objednatelem seznámen se zásadami PO a prohlašuje, že před započetí díla seznámí své zaměstnance a všechny spolupracující osoby, které se s jeho vědomím budou pohybovat na smluvních pracovištích s těmito zásadami PO. 10. Zhotovitel svým podpisem stvrzuje, že je mu rozsah povinností srozumitelný, pochopil je a při své činnosti je bude uplatňovat. Dále uznává svou obecnou zodpovědnost upravenou v § 420 a § 420 občanského zákoníku, zejména za porušení interních směrnic, bezpečnostních, požárních, ekologických předpisů a norem a souhlasí s tím, že neplnění uvedených nařízení mohou být důvodem k odstoupení od smlouvy. V Hostinném 02.01.2020 V Hostinném 03.01.2020 Ing. Dagmar Sahánková v. r. Ondřej Ligas v. r. objednatel zhotovitel Stránka 5 z 5