Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11498028: Smlouva o dílo - Smlouva o dílo, práce v lese 1. - 4. čtvrtletí 2020

Příloha 16_2020.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO ev. č. 16/2020
                podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

uzavřená mezi:

Objednatel:        město Hostinné, IČO: 00277908
                   Náměstí 69, 543 71 Hostinné
                   zastoupené ve věcech smluvních: Ing. Dagmar Sahánkovou, starostkou
                   ve věcech technických: Zdeňkem Lamačem, lesníkem

Bankovní spojení:  Česká spořitelna, a. s., č. ú. 1300757309/0800, vedený u České
                   spořitelny, a. s., pobočka Hostinné
                   (dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:        Ondřej Ligas
                   Čermná 143, 543 71 Hostinné
                   Fyzická osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění
                   s IČO: 07975589

Bankovní spojení:  MONETA Money Bank, účet č. xxxxxxxxxxxx vedený u Moneta
                   Money Bank, a. s., pobočka Hostinné
                   (dále jen „zhotovitel“)

                                                        I.
                                             Předmět smlouvy
Předmětem smlouvy je provedení lesnicko−technických prací v 1.–4. čtvrtletí 2020 v obvodu
lesů města Hostinné.

                                                       II.
                                           Povinnosti zhotovitele
Zhotovitel se zavazuje provést práce na výkonech: těžební a pěstební činnost. Konkrétně se
zavazuje
a) provést práce v požadovaném množství, kvalitě a daném termínu, dle požadavku
     objednatele a technických podmínek předávky prací,
b) provést práce v souladu s platnými předpisy pro uvedenou technologii na své nebezpečí,
c) nést plnou odpovědnost za dodržování obecně závazných protipožárních předpisů,
     předpisů na ochranu vod před znečištěním ropnými produkty včetně ochrany životního
     prostředí na pracovištích,
d) nést plnou odpovědnost za zajištění celé oblasti bezpečnosti a hyg. práce, zásad ochrany
     zdraví při práci a zejména respektovat požadavky na zdravotní způsobilost a kvalifikaci,
e) dodržovat pravidla BHP MLVD ČJ OKOŘ 336/89 a související TOS pro těžební činnost
         − zabezpečení práce ve dvou a více členných skupinách pro vzájemnou kontrolu
             z hlediska OBZP,

                                                                                                                          Stránka 1 z 5
         − požadavky na vybavení odpovídajícího stavu JMP, nářadí, OPP dle předpisů
             č. 42/85, 48/82, regulativu bývalých ZČSL,

         − ekologické požadavky při práci s chem. a ropné produkty,
f) nést plnou odpovědnost za mimořádné události v souvislosti s prováděním dohodnutých

     výkonů, zvláště pak v oblasti bezpečnosti práce, ochrany zdraví svého či jiných osob,
     majetku v dosahu jeho pracoviště a ochrany životního prostředí,
g) splnit povinnost vyplývající z jeho podnikatelské činnosti vůči státu, zejména v oblasti
     živnostenského oprávnění a odvodu daní,
h) nejpozději tři dny před dokončením prací na jednom pracovišti požádat pověřeného
     pracovníka o předání dalšího pracoviště,
i) chránit les před znečisťujícími látkami, unikajícími nebo vznikajícími při hospodářské
     činnosti. Používat výhradně biologicky odbouratelné oleje k mazání řetězu JMP
      a biologicky odbouratelné hydraulické kapaliny,
j) v případě poškození kořenových náběhů nebo kmenů stromů provést bez nároku na mzdu
     ošetření (nátěr) poškozené části stromů – fungicidním přípravkem,
k) neodvážet dřevní hmotu z lesních pozemků bez vědomí zástupce města Hostinné.

                                                       III.
                                          Povinnosti objednatele
Objednatel se zavazuje
a) před zahájením práce seznámit dodavatele s platnou výkonovou normou, technologickým
     postupem, technickými podmínkami předávky prací, specifikou BOZP na daném
     pracovišti a ostatními podmínkami pro řádný výkon práce,
b) přebírat provedené práce dle technických podmínek přejímky prací v měsíci, ve kterém
     byla práce provedena,
c) nejpozději tři dny po žádosti dodavatele o předání nového pracoviště předat pracoviště
     dodavateli,
d) o předání (převzetí) pracoviště před zahájením a po ukončení prací sepsat zápis s podpisy
     obou zúčastněných stran, s datem předání (převzetí) pracoviště a soupisem závad
     zjištěných před započetím a po ukončení prací na pracovišti,
e) vystavit na provedenou práci zadávací list s výpočtem celkové ceny.

                                                       IV.
                              Způsob zajišťování množství – fakturace
1. Podkladem pro zjištění množství provedené a fakturované práce je zadávací list, který
     obě smluvní strany musí odsouhlasit svým podpisem. Bez výše uvedených podkladů není
     zhotovitel oprávněn provedené práce fakturovat.
2. Zúčtovacím obdobím je jeden měsíc. Částka vypočtená odběratelem na základě
     odsouhlasených údajů bude uhrazena dodavateli na základě daňového dokladu se
     splatností 30 dní od doručení objednateli. Fakturovány budou pouze skutečně odvedené
     práce.
3. Uvedené ceny neobsahují DPH, která se účtuje samostatnou položkou ve výši stanovené
     zákonem.
4. Roční objem fakturace bude ve výši maximálně 250.000 Kč.
5. Daňový doklad vystavený zhotovitelem musí obsahovat čísla pracovních lístků, druh
     práce, objem odpracovaného množství a cena za jednotku množství. Zadávací list musí
     tvořit přílohu č. 1, a doplněný číselník dlouhého a rovnaného dříví tvoří přílohu č. 2,
     daňového dokladu.

                                                                                                                          Stránka 2 z 5
                                                       V.
                                               Další ujednání
1. Při neplnění závazků zhotovitele dle čl. II této smlouvy má objednatel právo od smlouvy
     do 24 h odstoupit. Tímto se dojednává mezi účastníky odstoupení od smlouvy.
2. Zhotovitel odpovídá za škody způsobené jeho činností a nese náklady spojené s náhradou
     těchto škod.
3. Zhotovitel stvrzuje svým podpisem převzetí 1 ks klíče od závory k vjezdu do lesa. Při
     vjezdu i odjezdu bude závora uzamčena. Klíč je zapůjčen pouze k účelu provádění
     lesnických prací. Stanovuje se zákaz výroby duplikátu. Porušení tohoto ujednání je
     důvodem k ukončení smlouvy.

                                                       VI.
                                           Závěrečná ustanovení
1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou od 02.01.2020 do 31.12.2020.
2. Změny a dodatky této smlouvy v průběhu platnosti mohou být sjednány pouze
     písemnou dohodou obou stran.
3. Přílohu této smlouvy tvoří dodatek formulující povinnosti dodavatele v oblasti BOZP
     a PO.
4. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž jedno (1) obdrží zhotovitel
     a dvě (2) objednatel.
5. Smluvní strany se dohodly a výslovně souhlasí s tím, že celé znění této smlouvy bude
     zveřejněno v registru smluv, a bude tak veřejně přístupné; zveřejnění zajistí objednatel.
6. Uzavření této smlouvy schválila v souladu s usnesením Rady města Hostinné
     č. 929/59/RM/2016 ze dne 27.07.2016 starostka města.

V Hostinném 02.01.2020       V Hostinném 03.01.2020

Ing. Dagmar Sahánková v. r.  Ondřej Ligas v. r.
objednatel                   zhotovitel

                                                     Stránka 3 z 5
             Dohoda o zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí

Příloha
1. Zhotovitel byl před zahájením prací seznámen objednavatelem s organizací práce v lese, se
zvláštnostmi zadaného pracoviště, s bezpečností provádění jednotlivých úkonů, s pracovními
podmínkami. Dále byl seznámen s možným ohrožením svých pracovníků klimatickými
podmínkami, povětrnostní situací, zvířaty, hmyzem. Rovněž byl upozorněn na hnízdiště
chráněných druhů živočichů a výskyt chráněných rostlin v místě výkonu práce včetně jejich
ochrany.
2. Zhotovitel je povinen zajistit dodržování základních požadavků k zajištění bezpečnosti
práce a technických zařízení dle nařízení vlády č. 28/2002 Sb. a vyhlášky ČÚBP č. 48/1982
Sb. v platném znění. Pokud zhotovitel dále smluvní práce zadává subdodavatelům, vztahují se
na ně všechny povinnosti jako na něj samotného.
3. Zhotovitel se zavazuje, že bude práce provádět bezpečným způsobem v souladu
s nařízením vlády a předpisů souvisejícími s pracovními a technologickými postupy.
4. Smluvní strany se dohodly, že na místo provádění díla zhotovitelem mohou pouze pověření
zaměstnanci objednavatele a souhlasí s tím, že tito pověření zaměstnanci objednavatele
mohou kontrolovat dodržování citovaných zásad (např. ochranné prvky JMP, přestávky).
Označení zákazu vstupu, rozmístění bezpečnostních sdělení, tabulek zajistí zhotovitel.
5. Zhotovitel určí před započetím prací svého vedoucího zaměstnance, který bude seznámen
se zásadami bezpečného chování na pracovištích objednatele a možnými místy a zdroji
ohrožení. Tento vedoucí pak prokazatelně poučí ostatní zaměstnance a další osoby, které se
budou s vědomím zhotovitele zdržovat na přiděleném pracovišti. O seznámení bude proveden
zápis.
Objednatel informoval zhotovitele o rizicích, která vyplývají z prováděných činnosti.
Soupis(y) rizik je (jsou) přílohou:
− rizika při lesnických činnostech
− rizika při práci s lesními a zemědělskými stroji
− rizika při práci s motorovou pilou
− rizika při pěstebních činnostech v lesnictví
− rizika při práci v autodopravě
− rizika při manipulaci s materiálem
6. Zhotovitel prohlašuje, že on sám i jeho zaměstnanci, subdodavatelé vykonávající smluvní
činnost mají:
− platná osvědčení k obsluze používaných strojů, zařízení
− že stroje, zařízení a další pomůcky mají potřebné platné revize a atesty a že vyhovují
platným předpisům
− zdravotní způsobilost k vykonávání požadované činnosti
− OOPP podle profesí, činností a rizik při uskutečnění díla
7. Zhotovitel prohlašuje, že byl seznámen
− s technologickým pracovním postupem
− se všemi riziky spojenými s vykonávanou činností
− s traumatologickým plánem pracoviště a se zásadami první pomoci
− s pracovním pokynem k nakládání s NCHLP – bezolovnaté automobilové benzíny
− s pracovním pokynem havarijní instrukce pro případ nehody lesních mechanizmů
8. Zhotovitel prohlašuje, že je vybaven na případné ekologické havárie havarijními prostředky
včetně jejich likvidace. Pokud dojde k havarijní situaci, bude vedoucí zaměstnanec
zhotovitele neprodleně informovat kontaktní osobu a provede taková opatření, aby maximálně
omezil dopad havárie na životní prostředí a zdraví pracovníků.

                                                                                                                          Stránka 4 z 5
9. Zhotovitel prohlašuje, že byl objednatelem seznámen se zásadami PO a prohlašuje, že před
započetí díla seznámí své zaměstnance a všechny spolupracující osoby, které se s jeho
vědomím budou pohybovat na smluvních pracovištích s těmito zásadami PO.
10. Zhotovitel svým podpisem stvrzuje, že je mu rozsah povinností srozumitelný, pochopil je
a při své činnosti je bude uplatňovat. Dále uznává svou obecnou zodpovědnost upravenou
v § 420 a § 420 občanského zákoníku, zejména za porušení interních směrnic,
bezpečnostních, požárních, ekologických předpisů a norem a souhlasí s tím, že neplnění
uvedených nařízení mohou být důvodem k odstoupení od smlouvy.

V Hostinném 02.01.2020       V Hostinném 03.01.2020

Ing. Dagmar Sahánková v. r.  Ondřej Ligas v. r.
objednatel                   zhotovitel

                                                 Stránka 5 z 5