Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11507392: Zajištění bezpečnostních služeb v objektu MZe Plzeň

Příloha Příloha č. 1 k 78-2020-11141.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Příloha č. 1

Specifikace bezpečnostních služeb

Zadávací dokumentace definuje předmět plnění veřejné zakázky „Zajištění bezpečnostních služeb“ pro  Objednatele.

Nedodržením kteréhokoliv ustanovení, respektive podmínek a požadavků, obsaženého v tomto dokumentu ze strany Dodavatele, bude považováno za porušení Smlouvy, a to se všemi důsledky s tím souvisejícími.

Objekt Objednatele, Nerudova 2672/35, Plzeň
Osnova 
1. Cíl

2. Popis činností

2.1 Dodavatel služeb v rámci předmětu veřejné zakázky plní

3. Požadavky na osoby vykonávající služby ostrahy
3.1 Stanovení směn a jejich funkční obsazení
3.2 Požadavky na pracovníky Dodavatele

3.3 Technické vybavení strážných

3.4 Dokumentace vedená na stanovištích ostrahy

3.5 Pochůzková činnost

3.6 Dispozice elektrických a dalších bezpečnostních systémů dislokovaných v recepci hlavního vchodu do objektu Objednatele
4. Kontrolní činnost

5. Ostatní součásti a podmínky služby

1. Cíl 
Chránit majetek a práva Objednatele, chránit životy, zdraví a práva zaměstnanců Objednatele a osob, které se budou v objektu Objednatele oprávněně vyskytovat. Preventivně působit, včas odhalovat a zabraňovat mimořádným situacím (požár, havárie atd.). Prosazovat dodržování režimových opatření u všech osob vyskytujících se oprávněně v objektu Objednatele. 
2. Popis činností 
Fyzická ostraha objektu Objednatele bude zajišťována ostrahou dle stanovených podmínek.

2.1 Dodavatel služeb v rámci předmětu veřejné zakázky musí: 
· udržovat a rozvíjet ochranu zdraví osob a majetku,

· prostřednictvím recepční služby v objektu Objednatele zajišťovat reprezentativní a profesionální kontakt s návštěvníky a zaměstnanci Objednatele,

· používat pracovníky splňující potřebné kvalifikační předpoklady pro výkon příslušné činnosti minimálně v rozsahu a úrovni stanovené právními i oborovými předpisy a v jejich mezích, vnitřními předpisy a příkazy Objednatele,

· provádět veškeré činnosti v souladu s předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a požární ochraně,

· provádět výkony činnosti na dohodnutém místě a v dohodnutém čase, 
· zajišťovat vybavení svých pracovníků odpovídajícími pracovními a ochrannými pomůckami v souladu s platnými předpisy a jednotným pracovním oděvem vhodným pro danou činnost a prostředí, označeným jmenovkou se jménem a logem společnosti,
· zajišťovat, aby se jeho pracovníci při vstupu do objektu Objednatele a při pohybu v nich řídili vnitřními předpisy Objednatele, se kterými je Objednatel seznámil,

· zajišťovat, aby si jeho pracovníci při provádění činností počínali maximálně hospodárně a v nejvyšší možné míře chránili zájmy Objednatele, 
· zajišťovat, aby jeho pracovníci dbali na vnější úpravu svého celého vzhledu, čistý oděv a na dobrý technický stav prostředků výstroje a výzbroje, 

· zajišťovat slušné vystupování jeho pracovníků vůči zaměstnancům Objednatele i vůči třetím osobám, se kterými budou pracovníci uchazeče přicházet při své činnosti do styku, 

· v případě hrubého porušení směrnic pro výkon služby ze strany výkonného pracovníka, nebo z vážných zdravotních důvodů, zajistit výměnu výkonného pracovníka nejdéle do 2 hodin. Totéž platí v případě, že určená odpovědná osoba Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) na základě zjištění nedostatků ve výkonu služby požádá o vystřídání (telefonicky, e-mailem, zápisem v knize služeb) oprávněného zástupce Dodavatele; 
· zajišťovat na základě objednávky Objednatele posílení fyzické ostrahy v souladu s nezbytnými potřebami Objednatele na základě aktuální bezpečnostní situace, 

· zajišťovat svým pracovníkům dostatečnou vybavenost mobilními komunikačními prostředky k nutnému pokrytí a dosahu mezi zaměstnanci uchazeče (telefonní přístroje, vysílačky), 
· upozorňovat Objednatele na potenciální rizika vzniku škod na základě zjištěných nedostatků,

· zajišťovat okamžitou informovanost kontaktních osob Objednatele v případech vzniku mimořádných situací,

· zpracovávat „Protokol o mimořádné situaci“. V případě jejího vzniku neprodleně předat určenému pracovníku Oddělení správy budov, jako podklad k dalšímu šetření, 
· Objednateli předat kontaktní údaje odpovědných osob Dodavatele (seznam odpovědných osob bude předán Objednateli při podpisu Smlouvy) určených k řešení záležitostí výkonu předmětné služby. 
3. Požadavky na osoby vykonávající služby ostrahy 
3.1 Stanovení směn a jejich funkční obsazení 
	Doba
	Funkce
	Počet

	po – pá
	Strážný/Recepční


	1

	06:00 - 18:00
	
	

	
	
	


3.2 Požadavky na osoby vykonávající službu ostrahy 
	Funkce
	Náplň činnosti
	Požadovaná kvalifikace

	Strážný 
	Místo výkonu služby: recepce v hlavním vchodu budovy Objednatele,

· kontrolovat oprávněnost vstupu osob do objektu a je jich výstupu z objektu, 
· kontrolovat vnášení věcí do objektu a jejich vynášení z objektu,
· předcházet a snažit se zabránit vzniku mimořádné situace, příp. provádět nezbytné kroky k minimalizaci jejích následků (včetně havárií, či poruch výtahů – zajištění vyproštění),

· vést denní záznamy v knize ostrahy o průběhu služby a vést další definovanou dokumentaci,

· v mimopracovní době přebírat zásilky dodané kurýrní službou, vyjma zpoplatněných zásilek,

· v mimopracovní době v nepravidelných intervalech provádět obchůzky uvnitř i vně objektu dle požadavků Objednatele, 
· zvýšenou pozornost zaměřit na režimové oblasti a vstupy do objektu, 

· zjištěné odchylky od normálního stavu zapsat do knihy ostrahy,

· monitorovat elektrický zabezpečovací systém (EZS), 
· adekvátně reagovat na poplachové stavy EZS,

· monitorovat stavy otevřených dveří - ulice, sklep, dvůr a vjezdová vrata, 
· kontrolovat a ovlivňovat situaci na parkovišti Objednatele v ulici Nerudova 35, 
· dle potřeby ovládat otevírání vrat
· uzavírat hlavní vstupní dveře na dobu od 18:00 hod. do 06:00 hodin.
	· trestní bezúhonnost, 

· fyzická zdatnost dokladovaná čestným prohlášením uchazeče, 

· 3 roky praxe v oblasti poskytování strážní a bezpečnostní služby, 

	Recepční
	Místo výkonu služby: recepce v hlavním vchodu budovy Objednatele, 
· svým chováním a vzhledem navenek reprezentovat Objednatele, 
· komunikovat s příchozími a identifikovat návštěvníky, 
· zaznamenávat osoby prostřednictvím osobních dokladů, 
· vydávat návštěvníkům vstupní karty,

· kontrolovat a evidovat vrácení návštěvních karet, 
· kontaktovat adresáta návštěvy,  
	· trestní bezúhonnost, 

· jazyková vybavenost na základ-ní komunikační úrovni (anglický, příp. německý, jazyk), 
· uživatelská znalost práce s počítačem, 

· středoškolské vzdělání s maturitou, 

· 3 roky praxe v oblasti recepčních činností


3.3 Technické vybavení strážných 
Dodavatel zajistí: 
· svítilny,

· mobilní telefony,

· obranný sprej,

Objednatel zajistí: 
· vstupní karty pro návštěvníky. 
Služba v objektu Objednatele je vykonávána ve společenském stejnokroji Dodavatele označeným jmenovkou se jménem a logem společnosti. 

Služba je vykonávaná beze zbraně. 

3.4 Dokumentace vedená na stanovištích ostrahy objektu 
Dodavatel povede povinnou provozní evidenci a dokumentaci, včetně další dokumentace v rozsahu a formě stanovené Objednatelem a v souladu s příslušnými právními předpisy, technickými normami a předpisy Objednatele.

Hlavní vchod – recepce:

· směrnice pro výkon fyzické ostrahy,  

· plán služeb na měsíc, 

· kniha ostrahy s evidencí mimořádných situací,  

· kniha evidence vstupu návštěv,

· seznam odpovědných osob Objednatele,

· požární poplachové Směrnice,

· požární evakuační plán,

· řád ohlašovny požárů,
· plánek s nákresem hlavních uzávěrů vody, plynu a elektřiny
· pokyny pro ostrahu při střežení zabezpečených prostorů a ovládání systému elektrické zabezpečovací signalizace. 
3.5 Pochůzková činnost 
Strážný při pochůzce před koncem jeho služby kontroluje zejména:
· signalizaci stavu a neporušenost prostor a zabezpečených oblastí v objektu Objednatele (ve smyslu §24 odst. 2 a 3 zákona č. 412/2005 Sb.), a Objednatelem stanovených dalších režimových prostor,
· neporušenost opláštění budovy Objednatele,
· uzavřenost oken a dveří,
· únik vody a plynu,
· vznik požáru,

· parkující vozidla,

· neporušenost hasicích přístrojů, 

· výskyt technických závad,

· únik nebezpečných látek, 

· pohyb nepovolaných osob v objektu.

3.6 Dispozice elektrických a dalších bezpečnostních systémů dislokovaných v recepci hlavního vchodu do objektu Objednatele 
Elektrická zabezpečovací signalizace (EZS)

· v objektu Objednatele je instalována EZS,

· strážný monitoruje EZS a reaguje na poplachové stavy,

· v pracovní době ihned telefonicky informuje odpovědnou osobu Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) a ve spolupráci s ní dále postupuje, v mimopracovní době provádí fyzickou kontrolu střežené oblasti,

· na tento systém jsou napojeny režimové prostory a Objednatelem stanovené zabezpečené oblasti. 
Prostory ve zvláštním bezpečnostním režimu
· v objektu Objednatele jsou umístěny prostory ve zvláštním bezpečnostním režimu (serverovna),
· tyto oblasti jsou napojeny na EZS,
· v recepci v hlavním vchodu objektu Objednatele jsou uloženy klíče od těchto oblastí v zapečetěných obálkách nebo schránkách,

· pokud dojde k mimořádné situaci v některé z těchto oblastí, strážný je povinen ihned provést telefonické oznámení stavu odpovědné osobě Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) a v mimopracovní době fyzickou kontrolu prostorů a oblastí, 
· strážný provádí kontrolu pouze prostoru a oblasti, která je v poplachovém stavu a jeho okolí,    

· po provedené kontrole a přijatých opatřeních strážný uloží klíče a vstupní karty zpět do obálky nebo schránky, o dané události provede zápis do knihy služby a informuje odpovědnou osobu Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy). 
Klíčový systém 

· na recepci v hlavním vchodu do objektu Objednatele jsou umístěny náhradní klíče od vybraných prostor objektu Objednatele,

· klíče jsou vydávány pouze oprávněným osobám určeným Objednatelem,

· strážný kontroluje totožnost zaměstnanců Objednatele nebo jejich nájemníků podle karty zaměstnance nebo osobních dokladů, 

· každý výdej musí být zaznamenán do knihy výdeje klíčů a podepsán zaměstnancem Objednatele,

· vrácení klíče zaměstnancem Objednatele strážný odepíše v knize výdeje klíčů a připojí svůj podpis,

· na recepci v hlavním vchodu do objektu Objednatele jsou uloženy klíče od vybraných zabezpečených prostor. Tyto klíče jsou v zapečetěných obálkách nebo schránkách. Strážný tyto klíče použije pouze v případě vyhlášení poplachu EZS k prověření stavu narušení zabezpečeného prostoru, 

· v případě použití těchto klíčů k prověření poplachového stavu musí strážný ihned informovat odpovědnou osobu Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) a vše zaznamenat do knihy ostrahy. 
Evidence návštěv 
· údaje o návštěvách, účel a cíl návštěvy zapisuje recepční do knihy návštěv, 
· recepční vydává karty návštěvníkům a přijímá je zpět. 
4. Kontrolní činnost 
Kontrolovat výkon služby strážných/recepčních v objektu Objednatele jsou oprávněni vyjmenovaní pracovníci Objednatele, zejména útvaru: 

· Oddělení správy budov.
Za Dodavatele provádí kontrolní činnost v oblasti výkonu služby fyzické ostrahy objektu Objednatele odpovědné osoby Dodavatele.
V knize ostrahy provede kontrolní orgán záznam o provedení kontroly. Následný záznam se zjištěními, respektive s uvedením nápravných opatření, předá odpovědná osoba Dodavatele odpovědné osobě Objednatele do 48 hodin od okamžiku provedení kontroly. V případě zjištění nedostatků Objednatelem, tento zpracuje záznam, který předá Dodavateli. Dodavatel ve lhůtě 5 pracovních dnů předá Objednateli zpětnou reakci s informací o jednotlivých řešeních. 
Objednatel požaduje pravidelné provádění kontrol výkonu služby ostrahy v objektu, a to: 
· provedení 1 kontroly za měsíc schváleným manažerem Dodavatele.
5. Ostatní součásti a podmínky služby 
Pracovníci uchazeče musí být prokazatelně seznámeni s obsluhou a provozem instalovaných a využívaných technických programových prostředků a zařízení a tyto bezpečně ovládat.

Ostraha se řídí „Směrnicí pro výkon strážní služby (fyzická ostraha) a recepční služby“, „Systémem pro řízení incidentů a mimořádných situací“ a „Zásahovým plánem“. Tyto dokumenty budou vypracovány Dodavatelem na základě běžných standardů a požadavků Objednatele a předloženy spolu s nabídkou. Do 14 dnů od podpisu Smlouvy na plnění veřejné zakázky budou tyto dokumenty dopracovány ve spolupráci s pověřenou osobou Objednatele tak, aby splňovaly specifika chráněné budovy. Dokumenty budou uloženy na recepci v hlavním vchodu do objektu Objednatele. Schvalovatelem dokumentů je Objednatel. S uvedenými dokumenty budou pracovníci Dodavatele prokazatelně seznámeni. 
Uchazečem předložená směrnice bude řešit následující postupy: 

· frekvence obchůzek, 

· doba reakce a provedení zásahu ostrahy v případě přijetí poplašného nebo nouzového signálu z objektu nebo zabezpečené oblasti,
· způsob vybavení pracovníků ostrahy prostředky umožňujícími spojení se stanovištěm pro stálý výkon ostrahy, 
· úkony prováděné v případě podezření na únik utajované informace, narušení objektu nebo zabezpečeného prostoru či oblasti a způsob jejich provedení, 

· úkony prováděné v případě nálezu nebezpečných předmětů, 

· vizuální kontrola průchodu osob na vstupu do objektu a způsob jejího provádění, 

· vyhodnocování a reakce na výstupy elektrické zabezpečovací signalizace a způsob jejich provádění, 

· přijímání návštěv vstupujících do objektu a způsob jejich provádění,
· dohled a obsluha klíčového depozita a způsob jeho provádění, 

· kontrola oprávnění osob a dopravních prostředků pro vstup a vjezd do objektu a způsob jejího provádění. 
Pracovníci uchazeče, kteří budou zajišťovat ostrahu objektu Objednatele, povedou dokumentaci (služební záznam) každého neobvyklého nebo podezřelého jevu (mimořádné situace), jež během služby zaznamenají  a dle jeho závažnosti a momentální situace jej budou řešit vlastním zásahem, popř. zajištěním pachatele, zajištěním místa činu a přivoláním Policie ČR. 

Pracovníci uchazeče budou nápomocni při dořešení jakéhokoli případu narušení či poškození majetku Objednatele, nebo ohrožení života a zdraví, jemuž byli přítomni nebo k jehož šetření mohou poskytnout jakékoli informace. 

Objednatel předá uchazeči schválené interní předpisy a dokumentaci potřebné k výkonu strážní služby, zejména: 

· požární poplachové směrnice,

· evakuační plán, 

· dokumentace zdolávání požáru a požárních řádů, 

· seznam a umístnění hlavních uzávěrů plynu, vody, elektro apod., včetně seznamu umístnění věcných prostředků požární ochrany a míst umístění lékárniček. 

Objednatel poskytne uchazeči: 

· nezbytné prostory užívané výhradně v souvislosti s plněním činností ostrahy objektu (recepce, vrátnice, sociální zařízení apod.), 

· informace nezbytné pro řádný výkon služby a dále po dobu plnění Smlouvy a informace o všech skutečnostech, které mohou mít vliv na řádné plnění Smlouvy,

· včasné informace o zásadních organizačních změnách, poznatcích z kontrolní činnosti, podnětech vlastních zaměstnanců a dalších skutečnostech významných pro plnění Smlouvy. 
Uchazeč je povinen zabezpečit případné požadavky Objednatele na mimořádné zvýšení rozsahu služeb.