Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Příloha č. 1 Specifikace bezpečnostních služeb Zadávací dokumentace definuje předmět plnění veřejné zakázky „Zajištění bezpečnostních služeb“ pro Objednatele. Nedodržením kteréhokoliv ustanovení, respektive podmínek a požadavků, obsaženého v tomto dokumentu ze strany Dodavatele, bude považováno za porušení Smlouvy, a to se všemi důsledky s tím souvisejícími. Objekt Objednatele, Nerudova 2672/35, Plzeň Osnova 1. Cíl 2. Popis činností 2.1 Dodavatel služeb v rámci předmětu veřejné zakázky plní 3. Požadavky na osoby vykonávající služby ostrahy 3.1 Stanovení směn a jejich funkční obsazení 3.2 Požadavky na pracovníky Dodavatele 3.3 Technické vybavení strážných 3.4 Dokumentace vedená na stanovištích ostrahy 3.5 Pochůzková činnost 3.6 Dispozice elektrických a dalších bezpečnostních systémů dislokovaných v recepci hlavního vchodu do objektu Objednatele 4. Kontrolní činnost 5. Ostatní součásti a podmínky služby 1. Cíl Chránit majetek a práva Objednatele, chránit životy, zdraví a práva zaměstnanců Objednatele a osob, které se budou v objektu Objednatele oprávněně vyskytovat. Preventivně působit, včas odhalovat a zabraňovat mimořádným situacím (požár, havárie atd.). Prosazovat dodržování režimových opatření u všech osob vyskytujících se oprávněně v objektu Objednatele. 2. Popis činností Fyzická ostraha objektu Objednatele bude zajišťována ostrahou dle stanovených podmínek. 2.1 Dodavatel služeb v rámci předmětu veřejné zakázky musí: · udržovat a rozvíjet ochranu zdraví osob a majetku, · prostřednictvím recepční služby v objektu Objednatele zajišťovat reprezentativní a profesionální kontakt s návštěvníky a zaměstnanci Objednatele, · používat pracovníky splňující potřebné kvalifikační předpoklady pro výkon příslušné činnosti minimálně v rozsahu a úrovni stanovené právními i oborovými předpisy a v jejich mezích, vnitřními předpisy a příkazy Objednatele, · provádět veškeré činnosti v souladu s předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a požární ochraně, · provádět výkony činnosti na dohodnutém místě a v dohodnutém čase, · zajišťovat vybavení svých pracovníků odpovídajícími pracovními a ochrannými pomůckami v souladu s platnými předpisy a jednotným pracovním oděvem vhodným pro danou činnost a prostředí, označeným jmenovkou se jménem a logem společnosti, · zajišťovat, aby se jeho pracovníci při vstupu do objektu Objednatele a při pohybu v nich řídili vnitřními předpisy Objednatele, se kterými je Objednatel seznámil, · zajišťovat, aby si jeho pracovníci při provádění činností počínali maximálně hospodárně a v nejvyšší možné míře chránili zájmy Objednatele, · zajišťovat, aby jeho pracovníci dbali na vnější úpravu svého celého vzhledu, čistý oděv a na dobrý technický stav prostředků výstroje a výzbroje, · zajišťovat slušné vystupování jeho pracovníků vůči zaměstnancům Objednatele i vůči třetím osobám, se kterými budou pracovníci uchazeče přicházet při své činnosti do styku, · v případě hrubého porušení směrnic pro výkon služby ze strany výkonného pracovníka, nebo z vážných zdravotních důvodů, zajistit výměnu výkonného pracovníka nejdéle do 2 hodin. Totéž platí v případě, že určená odpovědná osoba Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) na základě zjištění nedostatků ve výkonu služby požádá o vystřídání (telefonicky, e-mailem, zápisem v knize služeb) oprávněného zástupce Dodavatele; · zajišťovat na základě objednávky Objednatele posílení fyzické ostrahy v souladu s nezbytnými potřebami Objednatele na základě aktuální bezpečnostní situace, · zajišťovat svým pracovníkům dostatečnou vybavenost mobilními komunikačními prostředky k nutnému pokrytí a dosahu mezi zaměstnanci uchazeče (telefonní přístroje, vysílačky), · upozorňovat Objednatele na potenciální rizika vzniku škod na základě zjištěných nedostatků, · zajišťovat okamžitou informovanost kontaktních osob Objednatele v případech vzniku mimořádných situací, · zpracovávat „Protokol o mimořádné situaci“. V případě jejího vzniku neprodleně předat určenému pracovníku Oddělení správy budov, jako podklad k dalšímu šetření, · Objednateli předat kontaktní údaje odpovědných osob Dodavatele (seznam odpovědných osob bude předán Objednateli při podpisu Smlouvy) určených k řešení záležitostí výkonu předmětné služby. 3. Požadavky na osoby vykonávající služby ostrahy 3.1 Stanovení směn a jejich funkční obsazení Doba Funkce Počet po – pá Strážný/Recepční 1 06:00 - 18:00 3.2 Požadavky na osoby vykonávající službu ostrahy Funkce Náplň činnosti Požadovaná kvalifikace Strážný Místo výkonu služby: recepce v hlavním vchodu budovy Objednatele, · kontrolovat oprávněnost vstupu osob do objektu a je jich výstupu z objektu, · kontrolovat vnášení věcí do objektu a jejich vynášení z objektu, · předcházet a snažit se zabránit vzniku mimořádné situace, příp. provádět nezbytné kroky k minimalizaci jejích následků (včetně havárií, či poruch výtahů – zajištění vyproštění), · vést denní záznamy v knize ostrahy o průběhu služby a vést další definovanou dokumentaci, · v mimopracovní době přebírat zásilky dodané kurýrní službou, vyjma zpoplatněných zásilek, · v mimopracovní době v nepravidelných intervalech provádět obchůzky uvnitř i vně objektu dle požadavků Objednatele, · zvýšenou pozornost zaměřit na režimové oblasti a vstupy do objektu, · zjištěné odchylky od normálního stavu zapsat do knihy ostrahy, · monitorovat elektrický zabezpečovací systém (EZS), · adekvátně reagovat na poplachové stavy EZS, · monitorovat stavy otevřených dveří - ulice, sklep, dvůr a vjezdová vrata, · kontrolovat a ovlivňovat situaci na parkovišti Objednatele v ulici Nerudova 35, · dle potřeby ovládat otevírání vrat · uzavírat hlavní vstupní dveře na dobu od 18:00 hod. do 06:00 hodin. · trestní bezúhonnost, · fyzická zdatnost dokladovaná čestným prohlášením uchazeče, · 3 roky praxe v oblasti poskytování strážní a bezpečnostní služby, Recepční Místo výkonu služby: recepce v hlavním vchodu budovy Objednatele, · svým chováním a vzhledem navenek reprezentovat Objednatele, · komunikovat s příchozími a identifikovat návštěvníky, · zaznamenávat osoby prostřednictvím osobních dokladů, · vydávat návštěvníkům vstupní karty, · kontrolovat a evidovat vrácení návštěvních karet, · kontaktovat adresáta návštěvy, · trestní bezúhonnost, · jazyková vybavenost na základ-ní komunikační úrovni (anglický, příp. německý, jazyk), · uživatelská znalost práce s počítačem, · středoškolské vzdělání s maturitou, · 3 roky praxe v oblasti recepčních činností 3.3 Technické vybavení strážných Dodavatel zajistí: · svítilny, · mobilní telefony, · obranný sprej, Objednatel zajistí: · vstupní karty pro návštěvníky. Služba v objektu Objednatele je vykonávána ve společenském stejnokroji Dodavatele označeným jmenovkou se jménem a logem společnosti. Služba je vykonávaná beze zbraně. 3.4 Dokumentace vedená na stanovištích ostrahy objektu Dodavatel povede povinnou provozní evidenci a dokumentaci, včetně další dokumentace v rozsahu a formě stanovené Objednatelem a v souladu s příslušnými právními předpisy, technickými normami a předpisy Objednatele. Hlavní vchod – recepce: · směrnice pro výkon fyzické ostrahy, · plán služeb na měsíc, · kniha ostrahy s evidencí mimořádných situací, · kniha evidence vstupu návštěv, · seznam odpovědných osob Objednatele, · požární poplachové Směrnice, · požární evakuační plán, · řád ohlašovny požárů, · plánek s nákresem hlavních uzávěrů vody, plynu a elektřiny · pokyny pro ostrahu při střežení zabezpečených prostorů a ovládání systému elektrické zabezpečovací signalizace. 3.5 Pochůzková činnost Strážný při pochůzce před koncem jeho služby kontroluje zejména: · signalizaci stavu a neporušenost prostor a zabezpečených oblastí v objektu Objednatele (ve smyslu §24 odst. 2 a 3 zákona č. 412/2005 Sb.), a Objednatelem stanovených dalších režimových prostor, · neporušenost opláštění budovy Objednatele, · uzavřenost oken a dveří, · únik vody a plynu, · vznik požáru, · parkující vozidla, · neporušenost hasicích přístrojů, · výskyt technických závad, · únik nebezpečných látek, · pohyb nepovolaných osob v objektu. 3.6 Dispozice elektrických a dalších bezpečnostních systémů dislokovaných v recepci hlavního vchodu do objektu Objednatele Elektrická zabezpečovací signalizace (EZS) · v objektu Objednatele je instalována EZS, · strážný monitoruje EZS a reaguje na poplachové stavy, · v pracovní době ihned telefonicky informuje odpovědnou osobu Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) a ve spolupráci s ní dále postupuje, v mimopracovní době provádí fyzickou kontrolu střežené oblasti, · na tento systém jsou napojeny režimové prostory a Objednatelem stanovené zabezpečené oblasti. Prostory ve zvláštním bezpečnostním režimu · v objektu Objednatele jsou umístěny prostory ve zvláštním bezpečnostním režimu (serverovna), · tyto oblasti jsou napojeny na EZS, · v recepci v hlavním vchodu objektu Objednatele jsou uloženy klíče od těchto oblastí v zapečetěných obálkách nebo schránkách, · pokud dojde k mimořádné situaci v některé z těchto oblastí, strážný je povinen ihned provést telefonické oznámení stavu odpovědné osobě Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) a v mimopracovní době fyzickou kontrolu prostorů a oblastí, · strážný provádí kontrolu pouze prostoru a oblasti, která je v poplachovém stavu a jeho okolí, · po provedené kontrole a přijatých opatřeních strážný uloží klíče a vstupní karty zpět do obálky nebo schránky, o dané události provede zápis do knihy služby a informuje odpovědnou osobu Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy). Klíčový systém · na recepci v hlavním vchodu do objektu Objednatele jsou umístěny náhradní klíče od vybraných prostor objektu Objednatele, · klíče jsou vydávány pouze oprávněným osobám určeným Objednatelem, · strážný kontroluje totožnost zaměstnanců Objednatele nebo jejich nájemníků podle karty zaměstnance nebo osobních dokladů, · každý výdej musí být zaznamenán do knihy výdeje klíčů a podepsán zaměstnancem Objednatele, · vrácení klíče zaměstnancem Objednatele strážný odepíše v knize výdeje klíčů a připojí svůj podpis, · na recepci v hlavním vchodu do objektu Objednatele jsou uloženy klíče od vybraných zabezpečených prostor. Tyto klíče jsou v zapečetěných obálkách nebo schránkách. Strážný tyto klíče použije pouze v případě vyhlášení poplachu EZS k prověření stavu narušení zabezpečeného prostoru, · v případě použití těchto klíčů k prověření poplachového stavu musí strážný ihned informovat odpovědnou osobu Objednatele (seznam odpovědných osob bude předán Dodavateli při podpisu Smlouvy) a vše zaznamenat do knihy ostrahy. Evidence návštěv · údaje o návštěvách, účel a cíl návštěvy zapisuje recepční do knihy návštěv, · recepční vydává karty návštěvníkům a přijímá je zpět. 4. Kontrolní činnost Kontrolovat výkon služby strážných/recepčních v objektu Objednatele jsou oprávněni vyjmenovaní pracovníci Objednatele, zejména útvaru: · Oddělení správy budov. Za Dodavatele provádí kontrolní činnost v oblasti výkonu služby fyzické ostrahy objektu Objednatele odpovědné osoby Dodavatele. V knize ostrahy provede kontrolní orgán záznam o provedení kontroly. Následný záznam se zjištěními, respektive s uvedením nápravných opatření, předá odpovědná osoba Dodavatele odpovědné osobě Objednatele do 48 hodin od okamžiku provedení kontroly. V případě zjištění nedostatků Objednatelem, tento zpracuje záznam, který předá Dodavateli. Dodavatel ve lhůtě 5 pracovních dnů předá Objednateli zpětnou reakci s informací o jednotlivých řešeních. Objednatel požaduje pravidelné provádění kontrol výkonu služby ostrahy v objektu, a to: · provedení 1 kontroly za měsíc schváleným manažerem Dodavatele. 5. Ostatní součásti a podmínky služby Pracovníci uchazeče musí být prokazatelně seznámeni s obsluhou a provozem instalovaných a využívaných technických programových prostředků a zařízení a tyto bezpečně ovládat. Ostraha se řídí „Směrnicí pro výkon strážní služby (fyzická ostraha) a recepční služby“, „Systémem pro řízení incidentů a mimořádných situací“ a „Zásahovým plánem“. Tyto dokumenty budou vypracovány Dodavatelem na základě běžných standardů a požadavků Objednatele a předloženy spolu s nabídkou. Do 14 dnů od podpisu Smlouvy na plnění veřejné zakázky budou tyto dokumenty dopracovány ve spolupráci s pověřenou osobou Objednatele tak, aby splňovaly specifika chráněné budovy. Dokumenty budou uloženy na recepci v hlavním vchodu do objektu Objednatele. Schvalovatelem dokumentů je Objednatel. S uvedenými dokumenty budou pracovníci Dodavatele prokazatelně seznámeni. Uchazečem předložená směrnice bude řešit následující postupy: · frekvence obchůzek, · doba reakce a provedení zásahu ostrahy v případě přijetí poplašného nebo nouzového signálu z objektu nebo zabezpečené oblasti, · způsob vybavení pracovníků ostrahy prostředky umožňujícími spojení se stanovištěm pro stálý výkon ostrahy, · úkony prováděné v případě podezření na únik utajované informace, narušení objektu nebo zabezpečeného prostoru či oblasti a způsob jejich provedení, · úkony prováděné v případě nálezu nebezpečných předmětů, · vizuální kontrola průchodu osob na vstupu do objektu a způsob jejího provádění, · vyhodnocování a reakce na výstupy elektrické zabezpečovací signalizace a způsob jejich provádění, · přijímání návštěv vstupujících do objektu a způsob jejich provádění, · dohled a obsluha klíčového depozita a způsob jeho provádění, · kontrola oprávnění osob a dopravních prostředků pro vstup a vjezd do objektu a způsob jejího provádění. Pracovníci uchazeče, kteří budou zajišťovat ostrahu objektu Objednatele, povedou dokumentaci (služební záznam) každého neobvyklého nebo podezřelého jevu (mimořádné situace), jež během služby zaznamenají a dle jeho závažnosti a momentální situace jej budou řešit vlastním zásahem, popř. zajištěním pachatele, zajištěním místa činu a přivoláním Policie ČR. Pracovníci uchazeče budou nápomocni při dořešení jakéhokoli případu narušení či poškození majetku Objednatele, nebo ohrožení života a zdraví, jemuž byli přítomni nebo k jehož šetření mohou poskytnout jakékoli informace. Objednatel předá uchazeči schválené interní předpisy a dokumentaci potřebné k výkonu strážní služby, zejména: · požární poplachové směrnice, · evakuační plán, · dokumentace zdolávání požáru a požárních řádů, · seznam a umístnění hlavních uzávěrů plynu, vody, elektro apod., včetně seznamu umístnění věcných prostředků požární ochrany a míst umístění lékárniček. Objednatel poskytne uchazeči: · nezbytné prostory užívané výhradně v souvislosti s plněním činností ostrahy objektu (recepce, vrátnice, sociální zařízení apod.), · informace nezbytné pro řádný výkon služby a dále po dobu plnění Smlouvy a informace o všech skutečnostech, které mohou mít vliv na řádné plnění Smlouvy, · včasné informace o zásadních organizačních změnách, poznatcích z kontrolní činnosti, podnětech vlastních zaměstnanců a dalších skutečnostech významných pro plnění Smlouvy. Uchazeč je povinen zabezpečit případné požadavky Objednatele na mimořádné zvýšení rozsahu služeb.