Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11538196: rám. porad. IT

Příloha 0011100019_Deloitte RED.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        „Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

                                                                                               č. smlouvy objednatele: 001110 00 19
                                                                                                č. kontraktu: 9002003042

Rámcová smlouva o poskytování poradenských služeb

                                Čl. I.

                                Smluvní strany

1. Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Se sídlem:         Sokolovská 42/217, Vysočany, 190 00 Praha 9

Zastoupená:        Ing. Petrem Witowským, předsedou představenstva

                   Ing. Ladislavem Urbánkem, místopředsedou představenstva

IČO:               00005886

DIČ:               CZ 00005886, plátce DPH

Bankovní spojení:

Číslo účtu:

OR:                MS Praha, sp. zn.: oddíl B, vložka 847

(dále jen i jako „objednatel“ nebo „klient“ nebo „DPP“)       na straně jedné

                             a

2. Deloitte Advisory s.r.o.

Se sídlem:         Italská 258/67 120 00 Praha 2

Zastoupená:

IČO:               27582167

DIČ:               CZ27582167

Bankovní spojení:

Číslo účtu:

OR:                MS Praha, sp. zn.: oddíl C, vložka 113225

(dále jen i jako „zhotovitel“)

                                                              na straně druhé

Smluvní strany se dohodly na základě výsledku poptávkového řízení ze dne 22.11.2019, č: 1000227590
  s názvem Poskytování poradenských služeb pro řízení celopodnikových informací a informačních
  technologií DPP a podpory procesů jejich sourcingu, jehož výsledky jsou pro zhotovitele závazné, na
  uzavření této rámcové smlouvy (dále jen „smlouva“) dle ustanovení § 1746 odst. 2 a násl. zákona č.
                                    89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“).

                                          Čl. II.

             Předmět smlouvy a vymezení prováděných činností

1. Předmětem této smlouvy je závazek smluvních stran dodržovat při realizaci jednotlivých
    objednávek ujednání této smlouvy. Plnění z objednávek se řídí touto smlouvou a dále ujednáními
    obsaženými v jednotlivých objednávkách. Předmětem plnění je poskytování poradenských
    služeb v následujících oblastech:
    Procesní oblast Evaluate, Direct and Monitor tvořená procesy

                                                       1 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

             a. Zajišťování nastavování a udržování rámce pro provádění governance (správy)
                  celopodnikových informací a informačních technologií

             b. Zajišťování, aby využívání celopodnikových informací a IT přinášelo očekávané
                  přínosy

             c. Zajišťování, aby rizika spojená s využíváním celopodnikových informací a IT byla
                  optimalizována

             d. Zajišťování, aby zdroje potřebné pro využívání celopodnikových informací a IT byly
                  optimalizovány (konzumovány efektivně)

             e. Zajišťování, aby vedení podniku bylo zapojeno do provádění governance (správy)
         Procesní oblast Align, Plan and Organize, složená z procesů

              a. Managed I&T Management Framework
              b. Managed Strategy
              c. Managed Enterprise Architecture
              d. Managed Inovation
              e. Managed Portfolio
              f. Managed Budget and Costs
             g. Managed Human Resources
              h. Managed Relationships
              i. Managed Service Agreements
              j. Managed Vendors
              k. Managed Quality
              l. Managed Risk
              m. Managed Security
              n. Managed Data
         Procesní oblasti Build, Acquire and Implement sestávající se z procesů
              a. Managed Programs
              b. Managed requirements Definition
              c. Managed Solutions Identifiation and Build
              d. Managed Availability and Capacity
              e. Managed Organizations Change
              f. Managed IT Changes
              g. Managed IT Change Acceptance and Transitioning
              h. Managed Knowledge
              i. Managed Configurtion
              j. Managed Projects
         Procesní oblast Deliver, Service a Support tvořená procesy
              a. Managed Operations
              b. Managed Service Requests and Incidents
              c. Managed Problems
              d. Managed Continuity
              e. Managed Security Services
              f. Managed Business Process Controls
         Procesní oblasti Monitor, Evaluate and Assess složaná z procesů
              a. Managed Performance and Conformance Monitoring
              b. Managed Systém of Internal Control
              c. Managed Compilance with Extrernal Requirements
              d. Managed Assurance

                                                           2 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

     Výše uvedené členění odpovídá rámci COBIT 2019.

     Dále jsou služby zaměřeny na poskytování poradenství a konzultací technickoekonomického
     charakteru, především:

              a. Procesní analýzy a optimalizace výkonu činností procesů
              b. Analýzy a doporučení při výkonu řídících, ekonomických, nákupních a personálních

                 agend

             c. Benchmarky

     a to způsobem, v rozsahu a termínech touto smlouvou stanovených (to vše dále také jako
     „Poradenské služby“).

 2. Pokud nebude v příslušné objednávce výslovně uvedeno jinak, výstupem činnosti zhotovitele na
     základě každé jednotlivé objednávky DPP bude písemná zpráva nebo výstupy dle přílohy č. 1
     smlouvy. Taková písemná zpráva pak bude předána na e-mailové adresy odpovědných pracovníků
     objednatele uvedených v čl. III, odst. 14 této smlouvy. Na požádání objednatele prezentuje zhotovitel
     obsah písemné zprávy a její závěry objednateli, prezentace se uskuteční dle dohody smluvních stran
     v sídle objednatele nebo zhotovitele.

 3. Objednatel je oprávněn zpracovat písemné připomínky ke každé písemné zprávě předložené
     zhotovitelem dle odst. 2 tohoto článku této smlouvy. Lhůta pro vyslovení připomínek k předložené
     písemné zprávě se stanovuje na 10 pracovních dnů počínaje dnem jejího doručení odpovědným
     pracovníkům objednatele. Pokud v uvedené lhůtě nebudou předány ze strany objednatele vůči
     obsahu písemné zprávy jakékoli připomínky, má se za to, že odevzdaná písemná zpráva je bez vad
     a připomínek. V případě, že objednatel předloží zhotoviteli v termínu sjednaném dle této smlouvy
     své připomínky k písemné zprávě, je zhotovitel povinen tyto připomínky buď v obsahu písemné
     zprávy zohlednit, nebo se k nim vyjádřit, a to ve lhůtě do 5 pracovních dnů ode dne předložení
     připomínek objednatele. Zohledněním připomínek objednatele nebo zpracováním a předáním
     písemného vyjádření k těmto připomínkám objednateli se písemná zpráva považuje za zpracovanou
     bez vad a připomínek, a to za předpokladu, že k písemnému vyjádření nebude mít objednatel
     žádných dalších připomínek. V případě, že objednatel uplatní připomínky k písemnému vyjádření,
     postupuje se obdobně podle ustanovení druhé až páté věty tohoto odstavce.

 4. Připomínky objednatele či vyjádření zhotovitele zpracované ve smyslu odst. 3 tohoto článku smlouvy
     jsou považovány za relevantní, pokud jsou učiněny v písemné formě a předány druhé smluvní straně
     způsobem stanoveným touto smlouvou. Za řádně uplatněné připomínky se považují rovněž
     připomínky učiněné prostředky e-mailové komunikace.

 5. Objednatel není povinen na základě této smlouvy vystavit jakoukoli objednávku. Tato smlouva
     nezakládá kontraktační povinnost objednatele, přičemž zhotovitel nemá na základě této smlouvy
     exkluzivitu, pokud jde o poskytování Poradenských služeb, tj. objednatel nemá povinnost objednat
     Poradenské služby u zhotovitele. Zhotovitel nemá nárok na náhradu jakékoli újmy či škody, včetně
     škody ve smyslu § 1729 odst. 2 občanského zákoníku, pokud objednatel vůči zhotoviteli nevystaví
     jakoukoli či žádnou objednávku.

 6. Smluvní strany se dohodly, že Poradenské služby dle této smlouvy budou poskytovány vždy na
     základě jednotlivých objednávek objednatele akceptovaných zhotovitelem. Objednatel je povinen
     v objednávce vždy specifikovat rozsah a druh požadovaných Poradenských služeb a termín jejich
     plnění, a takovou objednávku zaslat na e-mailovou adresu zhotovitele uvedenou v čl. III. odst. 14
     této smlouvy. Zhotovitel je povinen bezodkladně, nejpozději však ve lhůtě 5 pracovních dnů ode dne
     doručení takové objednávky zaslat na e-mailovou adresu objednatele uvedenou v čl. III. odst. 14 této
     smlouvy její akceptaci, případně uvést jeho výhrady. Pokud to bude nutné, dohodnou se smluvní
     strany na novém obsahu objednávky tak, aby byly objednané Poradenské služby řádně realizovatelné

                                                           3 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

     a měly pro objednatele hospodářský význam; následně se postupuje podle ustanovení věty první až
     třetí tohoto odstavce. Pro vyloučení všech pochybností smluvní strany uvádějí, že povinnost
     zhotovitele plnit objednávku vzniká až v okamžiku akceptace objednávky ze strany zhotovitele ve
     smyslu tohoto odstavce, tj. doručením sdělení zhotovitele o její akceptaci zaslaným na e-mailovou
     adresu objednatele uvedenou v čl. III. odst. 14 této smlouvy.

                                             Čl. III.
                           Povinnosti a práva smluvních stran

1. Zhotovitel se podle této smlouvy zavazuje poskytovat objednateli poradenské služby dle této
     smlouvy, a to v rozsahu a zaměření podle Čl. II, odst. 1 této smlouvy.

2. Zhotovitel se zavazuje realizovat poradenské služby s náležitou odbornou péčí a postupovat tak, aby
     vždy hájil oprávněné zájmy a práva objednatele.

3. Zhotovitel se zavazuje předávat veškeré informace, zjištění a závěry plynoucí z provedené
     poradenské činnosti výhradně k tomu určeným pracovníkům objednatele.

4. Osobami odpovědnými za realizaci poradenských služeb jsou ze strany zhotovitele:

  1

   2

5. Zhotovitel zpracuje písemnou zprávu nejpozději k datu stanovenému vždy v konkrétní objednávce
     klienta, které pro účely každé objednávky smluvní strany sjednají, a dále za předpokladu, že
     zhotovitel obdrží od objednatele všechny doklady, podklady a informace v termínu stanoveném
     ujednáním smluvních stran.

6. Zpracování každé písemné zprávy je považováno za řádně a úplně provedené, pokud je provedeno
     v rozsahu a obsahu stanoveném touto smlouvou a pokud je písemná zpráva dle čl. II této smlouvy
     předána objednateli v termínech stanovených v konkrétní objednávce. Za řádné a úplné zpracování
     každé písemné zprávy náleží zhotoviteli cena (odměna) uvedená v čl. V. této smlouvy.

7. Zhotovitel odpovídá za škodu, která by jeho konáním byla způsobena v souvislosti s poskytováním
     poradenských služeb objednateli. Zhotovitel se však odpovědnosti za jím způsobenou škodu zprostí,
     pokud prokáže, že škodě nemohl zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které by od něj bylo
     možné očekávat. Smluvní strany se výslovně dohodly, že součástí objednávky dle této smlouvy
     mohou být též ujednání smluvních stran o omezení odpovědnosti zhotovitele za škodou způsobenou
     objednateli; v takovém případě zhotovitel odpovídá objednateli za škodu pouze v rozsahu uvedeném
     v takové objednávce.

8. Klient je odpovědný za úplnost všech údajů a informací (včetně všech finančních informací
     a výkazů) poskytnutých zhotoviteli. Pokud se klient dozví, že je jakákoli informace nepravdivá nebo
     zavádějící, bude o takové skutečnosti bezodkladně informovat zhotovitele. Zhotovitel může používat
     informace a údaje dodané klientem nebo jinými osobami identifikovanými klientem a spoléhat se na
     ně bez ověření s výjimkami uvedenými dále. Zhotovitel neodpovídá za správnost a úplnost informací
     předaných objednatelem. Zhotovitel rovněž neodpovídá za závady obsažené v těchto informacích
     předaných objednatelem, o jejichž správnosti neměl důvod pochybovat. Zhotovitel je však povinen
     na správnost či neúplnost informací, která je zřejmá nebo o které ví nebo měl vědět, upozornit DPP,
     neučiní-li tak, pak jeho odpovědnost není nikterak dotčena.

9. Pokud kterákoli ze smluvních stran obdrží zjevně vadné nebo neúplné podklady či informace,
     zavazuje se neprodleně o této skutečnosti písemně vyrozumět druhou smluvní stranu.

10. Zhotovitel je oprávněn pořizovat kopie písemností souvisejících s realizací poradenských služeb,
     archivovat je ve svém spisu a dokládat tak svá zjištění. Zhotovitel je povinen na vyžádání klienta

                                                           4 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

     takovéto kopie písemností bez zbytečného odkladu předložit.

11. Zhotovitel je povinen neprodleně informovat objednatele o závažných důvodech bránících provedení
     nebo dokončení poradenské činnosti v dohodnutém rozsahu a v dohodnutých termínech. V takovém
     případě se zhotovitel a objednatel písemně dohodnou, jakým způsobem se zhotovitel s těmito důvody
     vypořádá a jak se případně změní touto smlouvou sjednané termíny.

12. Objednatel seznámí s rozsahem poradenské činnosti své odpovědné pracovníky. Objednatel se
     zavazuje, že vyvine maximální úsilí, aby ze strany všech jeho pracovníků a odpovědných
     představitelů byly zhotoviteli poskytnuty v dohodnutých termínech všechny jím písemně vyžádané
     podklady a informace nezbytné k provedení poradenské činnosti. Případné nepředložení vyžádaných
     podkladů a informací ani po písemné výzvě zhotovitele je považováno za překážku v činnosti
     zhotovitele na straně objednatele. Ve výzvě uvede zhotovitel rozsah nepředložených podkladů a
     upozornění na důsledek jejich nepředložení.

13. Předání vyžádaných dokumentů, podkladů a informací se uskuteční podle konkrétně dohodnutých
     podmínek formou elektronické korespondence v dohodnutém formátu nebo osobním předáním
     v prostorách objednatele. Zhotovitel si je vědom trestních důsledků plynoucích z případného zneužití
     převzatých dokumentů, podkladů a informací a obchodně právní odpovědnosti za porušení
     povinnosti mlčenlivosti, jak je popsána tato povinnost zhotovitele v článku VII. této smlouvy.

14. Osobami odpovědnými za komunikaci se zhotovitelem týkající se poskytovaných Poradenských
     služeb jsou ze strany objednatele:

     Jméno:
     tel:
     e-mail:

     Osobami odpovědnými za komunikaci s objednatelem týkající se poskytovaných Poradenských
     služeb jsou ze strany zhotovitele:

     Jméno:
     tel:
     e-mail:

15. Objednatel se zavazuje včas informovat zhotovitele o organizačních či jiných změnách, které mohou
     mít vliv na výsledek činnosti zhotovitele a k nimž by v průběhu platnosti a účinnosti této smlouvy
     došlo na jeho straně.

16. Objednatel se zavazuje platit sjednanou odměnu za objednané poradenské služby skutečně a řádně
     poskytnuté zhotovitelem.

                                              Čl. IV.
                            Termíny plnění předmětu smlouvy

1. Poradenské služby budou prováděny zhotovitelem od okamžiku účinnosti této smlouvy na základě
     objednávky dle aktuálních požadavků DPP akceptovaných zhotovitelem. Konkrétní termín plnění
     bude stanoven vždy v konkrétní jednotlivé objednávce.

2. V případě, že DPP bude v prodlení s předložením dokladů, podkladů a informací vyžádaných
     Zhotovitelem, dohodnou smluvní strany další časový a věcný postup realizace příslušné objednávky.

3. Termín zpracování písemné zprávy bude vždy smluvními stranami sjednán dohodou a obsažen
     v příslušné objednávce. Pakliže by k dohodě nedošlo, je zhotovitel povinen plnit v přiměřené lhůtě s
     přihlédnutím k povaze příslušných požadovaných poradenských služeb.

                                                           5 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

                                              Čl. V.
              Odměna (cena) za činnosti zhotovitele a způsob placení

 1. Odměna (cena) za poskytování poradenské činnosti a související zpracování každé jednotlivé
       písemné zprávy se dohodou smluvních stran stanoví fixní (pevnou) cenou ve výši:

       1 850,- Kč (slovy: jedentisícosmsetpadesát korun českých) bez DPH za člověkohodinu.

 2. Odměna (cena) za poskytování Poradenských služeb a zpracování každé jednotlivé písemné zprávy
       uvedené v odst. 1 tohoto článku smlouvy je definována jako cena fixní zahrnující veškeré náklady
       zhotovitele související s prováděním plnění dle této smlouvy a konkrétních objednávek. Shora
       sjednaná cena je sjednána jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná, nesmí být měněna, a to i za
       cenu zvýšeného úsilí zhotovitele k provedení plnění. Zhotovitel bez dalšího prohlašuje, že si je
       vědom veškerých rizik spojených s realizací plnění dle této smlouvy, v důsledku čehož do shora
       sjednané ceny zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení
       plnění, a zohledňuje všechna rizika a vlivy související s prováděním tohoto plnění (dle konkrétní
       jednotlivé objednávky).

 3. Odměna (cena) za provedení poradenské činnosti dle odst. 1 tohoto článku představuje základ daně
       z přidané hodnoty a bude při fakturaci zvýšena o DPH dle platné sazby k datu uskutečnění
       zdanitelného plnění (dále DUZP). Faktura (daňový doklad) vystavená zhotovitelem v zákonné
       lhůtě od DUZP musí obsahovat náležitosti daňového a účetního dokladu podle příslušných
       právních předpisů, zejména pak zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění,
       a zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví, v platném znění. Kromě zákonných náležitostí bude faktura
       obsahovat číslo objednávky. V případě, že příslušná faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je
       klient oprávněn zaslat ji v době splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do
       prodlení se splatností. Doba splatnosti začne běžet znovu od opětovného doručení náležitě
       doplněné nebo opravené faktury.

 4. Úhrada odměny (ceny) za provedení každé jednotlivé písemné zprávy (dílčího plnění dle příslušné
       objednávky) bude probíhat vždy po provedení každé jednotlivé objednávky a předání příslušné
       písemné zprávy DPP na základě faktury vystavené Zhotovitelem podle odst. 3 tohoto článku
       smlouvy. Za DUZP se považuje den předání příslušné písemné zprávy DPP. Nedílnou součástí
       faktury bude soupis poskytnutých služeb.

 5. Splatnost faktury je sjednána na 30 kalendářních dnů ode dne doručení faktury objednateli,
       bankovním převodem na účet zhotovitele uvedený v záhlaví smlouvy tak, aby byla v den splatnosti
       odepsána z účtu objednatele.

 6. Zhotovitel neobdrží žádnou zálohu na plnění této smlouvy. Veškeré platby dle této smlouvy budou
       probíhat výhradně v Kč.

 7. Dnem splnění jakékoliv platební povinnosti objednatele dle této smlouvy se rozumí den, kdy byly
       peněžní prostředky poukázány z účtu objednatele. V případě prodlení objednatele se zaplacením
       faktury je zhotovitel oprávněn vyúčtovat objednateli úrok z prodlení dle čl. VI, odst. 1 této
       smlouvy.

 8. Objednatel bude hradit přijaté faktury pouze na zveřejněné bankovní účty. V případě, že Zhotovitel
       nebude mít daný účet zveřejněný, zaplatí Objednatel pouze základ daně a výši DPH uhradí až po
       zveřejnění příslušného účtu v registru plátců a identifikovaných osob.

 9. Stane-li se Zhotovitel nespolehlivým plátcem ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
       hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, zaplatí Objednatel pouze základ daně. Příslušná výše DPH
       bude uhrazena až po písemném doložení Zhotovitele o jeho úhradě příslušnému správci daně.

                                                           6 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

                                              Čl. VI.
                                     Sankční ustanovení

 1. Objednatel se zavazuje při nedodržení splatnosti faktury uhradit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši
       stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., v platném znění, za každý den prodlení.

 2. Objednatel je oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 1.000 Kč (slovy: jedentisíc
       korun českých) za každý den prodlení při nedodržení termínu předání každé písemné zprávy
       uvedený v čl. IV. této smlouvy.

 3. Smluvní pokuty a úrok z prodlení dle výše uvedených odstavců tohoto čl. této smlouvy jsou splatné
       do 30 dnů ode dne doručení výzvy – faktury k zaplacení pokuty, resp. úroku z prodlení. Objednatel
       je oprávněn započíst splatné pohledávky zhotovitele proti svým pohledávkám vůči zhotoviteli.

 4. Termín plnění příslušné objednávky (tj. termín předání písemné zprávy nebo dokončení
       Poradenské služby uvedený v objednávce) se prodlužuje o dobu, po kterou je objednatel v prodlení
       s poskytnutím součinnosti zhotoviteli za předpokladu, že se smluvní strany nedohodnou v souladu
       s čl. III. odst. 11 na jiném termínu plnění předmětných služeb.

 5. Úhradou smluvní pokuty zůstávají nedotčena práva objednatele na náhradu škody nad rámec
       smluvní pokuty a odstoupení od smlouvy podle příslušných ustanovení občanského zákoníku.

 6. Zhotovitel prohlašuje, že smluvní pokuty podle této smlouvy považuje za přiměřené povaze
       povinností, ke kterým se vztahují.

                                             Čl. VII.
                                    Závazek mlčenlivosti

 1. Smluvní strany se zavazují, že při realizaci předmětu této smlouvy budou chránit a utajovat před
       nepovolanými osobami důvěrné informace a skutečnosti, které jsou takto smluvní stranou řádně
       označeny (dále jen i jako „chráněné informace“). Povinnosti uvedené v tomto článku této
       smlouvy platí i po ukončení této smlouvy.

 2. Zhotovitel, resp. jím pověření pracovníci, jsou povinni zachovat mlčenlivost o všech skutečnostech
       týkajících se DPP, o nichž se dozvěděli v souvislosti s poskytováním služeb podle této smlouvy.
       Získané informace nesmí zneužít ke svému prospěchu nebo k prospěchu někoho jiného. Zhotovitel
       se zavazuje nevyužít důvěrné informace klienta získané v souvislosti s touto smlouvou jinak než
       pro účely této smlouvy, v neprospěch klienta či k poškození jeho dobrého jména nebo pověsti.

 3. Za chráněné informace se pro účely této smlouvy považují takové informace a skutečnosti, které
       nejsou všeobecně a veřejně známé, které svým zveřejněním mohou způsobit škodlivý následek pro
       kteroukoliv smluvní stranu, nebo které některá ze smluvních stran jako chráněné písemně označila.
       Chráněné informace mohou být poskytnuty třetím osobám jen s písemným souhlasem dotčené
       smluvní strany. Dotčená smluvní strana takový souhlas bez zbytečného odkladu vydá, jestliže je to
       nezbytné pro realizaci této smlouvy nebo jejích dodatků a třetí osoba poskytne dostatečné garance,
       že nedojde k vyzrazení chráněných informací. Za třetí osoby podle tohoto ustanovení nejsou
       považováni určení pracovníci smluvních stran oprávnění ke styku s chráněnými informacemi ve
       vazbě na tuto smlouvu nebo osoby, které si jedna ze smluvních stran písemně určí. Závazek
       k ochraně a utajení trvá po celou dobu existence chráněných informací.

 4. Za porušení závazku důvěrnosti informací podle této smlouvy nebude považováno zveřejnění
       důvěrných informací jakékoliv ze smluvních stran, ke kterému dojde na základě zákona, soudního,
       správního či jiného obdobného rozhodnutí

 5. Smluvní strany sjednávají pro případ prokazatelného porušení některého ze svých závazků
       uvedených v čl. VII., odst. 1. - 4. této smlouvy smluvní pokutu ve výši 50.000 Kč (slovy:

                                                           7 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

       padesáttisíc korun českých) za každé jednotlivé porušení (dále jen i jako „smluvní pokuta“).
       Smluvní strany si současně ujednávají, že v případě porušení této smlouvy v důsledku existence
       mimořádných nepředvídatelných a nepřekonatelných překážek (analogicky dle § 2913 odst. 2
       občanského zákoníku), nevzniká povinnost k úhradě smluvní pokuty dle této smlouvy. Smluvní
       strany se zároveň dohodly, že celková výše smluvních pokut, kterou má jedna smluvní strana
       uhradit druhé smluvní straně podle této smlouvy nepřesáhne částku 1 000 000,- Kč (jeden milion
       korun českých) v souhrnu za veškeré události, na základě kterých je smluvní pokuta uplatněna
       druhou smluvní stranou. Smluvní pokuta je splatná na základě písemné výzvy té smluvní strany,
       jejíž práva vyplývající z této smlouvy byla druhou smluvní stranou porušena. Na straně DPP bude
       mít výzva k úhradě pokuty formu faktury. Sjednáním či zaplacením smluvní pokuty není dotčeno
       oprávnění požadovat náhradu škody v plné výši.

                                             Čl. VIII.
                                    Ustanovení závěrečná

1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu této smlouvy oprávněnými zástupci obou smluvních
     stran a účinnosti dnem jejího zveřejnění v registru smluv.

2. Právní vztahy této smlouvy se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými
     ustanoveními občanského zákoníku.

3. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou v délce 48 měsíců ode dne její účinnosti a celková
     hodnota plnění nepřekročí limit pro veřejnou zakázku dle nařízení vlády č. 172/2016 Sb., který
     činí 11 915 000,- Kč bez DPH.

4. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou (2) vyhotoveních, z nichž zhotovitel obdrží jedno (1)
     vyhotovení a objednatel jedno (1) vyhotovení. Tato smlouva může být měněna a doplňována pouze
     písemně, formou číslovaných dodatků, které musí být odsouhlaseny a podepsány každou ze
     smluvních stran ve stejném počtu jako vlastní smlouva.

5. V případě závažného porušení podmínek této smlouvy jednou ze smluvních stran může druhá
     smluvní strana od této smlouvy odstoupit. Odstoupení od této smlouvy musí být vždy učiněno
     písemnou formou, musí být zdůvodněno a doručeno druhé smluvní straně. Odstoupení od této
     smlouvy je účinné ve lhůtě 15 dní od jeho doručení druhé smluvní straně:

          a) Za závažné porušení podmínek této smlouvy ze strany objednatele se považuje především
              prokazatelné opakované nepředkládání zhotovitelem vyžádaných podkladů, neposkytování
              potřebné součinnosti, účelové předkládání prokazatelně chybných, zavádějících nebo
              neplatných dokumentů.

          b) Za závažné porušení podmínek této smlouvy ze strany zhotovitele, při nichž je klient
              oprávněn odstoupit od této smlouvy, se považuje, pokud zhotovitel bude více jak 30 (slovy:
              třicet) dní v prodlení s předáním některé písemné zprávy (dílčího výstupu), kterou objednatel
              u zhotovitele objednal v souladu s touto smlouvou nebo pokud je zhotovitel (tj. více jak
              dvakrát) za dobu každých po sobě jdoucích 12-ti kalendářních měsíců účinnosti této smlouvy
              v prodlení více než 14 (slovy: čtrnáct) dní s předáním některé písemné zprávy (dílčího
              výstupu).

6. V případě odstoupení od této smlouvy ze strany zhotovitele má zhotovitel nárok na úhradu odměny
     z již prokazatelně dokončené činnosti pouze za předpokladu, že výsledek této činnosti má pro
     zhotovitele hospodářský význam. V takovém případě zhotovitel předá objednateli písemnou zprávu,
     která bude v rozsahu již provedených činností obsahovat zjištění a doporučení zhotovitele týkající se
     cílů a zaměření poradenské činnosti. Nárok na úhradu části odměny bude stanoven rozsahem

                                                           8 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

     dokončených činností, jejichž výsledek je zhotovitel povinen vydat objednateli. Rozpracovanost
     musí být zhotovitelem objednateli řádně doložena.

7. Objednatel je oprávněn kdykoliv v průběhu trvání smlouvy bez udání důvodu tuto smlouvu
     vypovědět. Výpovědní doba činí 3 měsíce ode dne doručení výpovědi zhotoviteli.

8. Po ukončení účinnosti této smlouvy jsou smluvní strany povinny si vrátit veškeré poskytnuté
     dokumenty k její realizaci s výjimkou kopií dokumentů, které zhotovitel bude vést ve svém spise
     dokumentujícím výsledky jeho činnosti.

9. Smluvní strany se zavazují jednat tak a přijmout taková opatření, aby nevzniklo jakékoliv důvodné
     podezření na spáchání či nedošlo k samotnému spáchání trestného činu (včetně formy účastenství),
     který by mohlo být jakékoliv ze smluvních stran přičteno podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní
     odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim nebo nevznikla trestní odpovědnost fyzických osob
     (včetně zaměstnanců) podle trestního zákona, případně nebylo zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv
     ze smluvních stran včetně jejích zaměstnanců podle platných právních předpisů.

10. Smluvní strany si výslovně sjednávají, že ustanovení § 1765, § 1766, § 2609 občanského zákoníku,
     se na vztah založený touto smlouvou nepoužijí. Smluvní strany se dále s ohledem na povahu smlouvy
     dohodly, že zhotovitel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 2620 odst.
     2 občanského zákoníku.

11. Smluvní strany prohlašují, že veškeré podmínky plnění, zejména práva a povinnosti, sankce za
     porušení smlouvy, které byly mezi nimi v souvislosti s předmětem smlouvy ujednány, jsou obsaženy
     v textu této smlouvy včetně jejích příloh, Závazných podkladech a dokumentech, na které Smlouva
     výslovně odkazuje. Smluvní strany výslovně prohlašují, že ke dni uzavření této smlouvy se ruší
     veškerá případná ujednání a dohody, které by se týkaly shodného předmětu plnění a tyto jsou v plném
     rozsahu nahrazeny ujednáními obsaženými v této smlouvě, tj. neexistuje žádné jiné ujednání, které
     by tuto smlouvu doplňovalo nebo měnilo.

12. Jakékoliv jednání předvídané v této smlouvě, musí být učiněno, není-li ve smlouvě výslovně
     stanoveno jinak, písemně v listinné podobě a musí být s vyloučením ust. § 566 občanského zákoníku,
     řádně podepsané oprávněnými osobami. Jakékoliv jiné jednání, včetně e-mailové korespondence, je
     bez právního významu, není-li ve smlouvě výslovně stanoveno jinak.

13. Veškeré změny a doplnění této smlouvy mohou být provedeny, pouze pokud to právní předpisy
     umožňují, a to pouze vzestupně číslovanými písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými
     zástupci obou smluvních stran na téže listině. Za písemnou formu se považuje pouze forma listinná,
     přičemž pro vyloučení pochybností smluvní strany konstatují, že písemná forma není zachována při
     právním jednání učiněném elektronickými nebo technickými prostředky ve smyslu ust. § 562
     občanského zákoníku, za písemnou formu se považuje pouze forma listinná.

14. Zhotovitel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu objednatele postoupit smlouvu či její
     část či převést jakákoli svá práva a/nebo povinnosti ze smlouvy na třetí osoby.

15. Žádná ze smluvních stran není oprávněna vtělit jakékoliv právo plynoucí jí ze smlouvy a/nebo
     z jejího porušení do podoby cenného papíru.

16. Smluvní strany se dohodly, že veškeré sporné záležitosti, které se vyskytnou a budou se týkat závazků
     vyplývajících z této smlouvy, budou řešeny dohodou. Případnému soudnímu sporu z této smlouvy
     bude předcházet snaha smluvních stran o řešení sporu smírem. Nepodaří-li se spor urovnat smírnou
     cestou, jsou k řešení sporu příslušné soudy České republiky. Místně příslušným soudem bude soud
     v místě sídla objednatele.

17. V případě, že některá ustanovení této smlouvy se stanou nevykonatelnými, neplatnými nebo
     neúčinnými, zůstává platnost a účinnost ostatních ustanovení této smlouvy zachována. Strany se
     zavazují nahradit takto neplatná nebo neúčinná ustanovení ustanoveními jejich povaze nejbližšími

                                                           9 z 10
„Poradenské služby pro řízení celopodnikových informací a informačních technologií DPP a podpory procesů
jejich sourcingu“

     s přihlédnutím k vůli stran dle předmětu plnění podle této smlouvy.

18. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č.
     340/2015 Sb. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za
     obchodní tajemství ve smyslu ustanovení § 504 zákona č. 89/2012 Sb. Zhotovitel dále bere na
     vědomí, že objednatel je povinen na žádost třetí osoby poskytovat informace v souladu se zákonem
     č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, a bere na vědomí, že veškeré informace
     týkající se plnění této smlouvy budou poskytnuty třetím osobám, pokud o ně požádají.

19. Veškerá praxe smluvních stran a veškeré jejich zvyklosti jsou vyjádřeny v této smlouvě. Smluvní
     strany se nebudou dovolávat zvyklostí a praxe stran, které z této smlouvy výslovně nevyplývají.

20. Tato smlouva tvoří úplnou dohodu mezi smluvními stranami ohledně předmětu této smlouvy a
     nahrazuje veškeré předchozí rozhovory, jednání a dohody mezi smluvními stranami týkající se
     předmětu této smlouvy. Žádný projev smluvních stran učiněný při jednání o této smlouvě ani projev
     učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této
     smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze smluvních stran.

21. Při výkladu této smlouvy se nebude přihlížet k praxi zavedené mezi smluvními stranami v právním
     styku, ani k tomu, co uzavření této smlouvy předcházelo, popřípadě k tomu, že smluvní strany daly
     následně najevo, jaký obsah a význam smlouvě přikládají. Smluvní strany tímto potvrzují, že si
     nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či obchodní praxe.

22. Tato smlouva bude vedena v centrální evidenci smluv objednatele, která je veřejně přístupná.

23. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla uzavřena po vzájemném projednání, podle jejich
     pravé a svobodné vůle, určitě, vážně, srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných
     podmínek. Autentičnost této smlouvy stvrzují podpisy zástupců obou smluvních stran.

24. Ustanoveními článku VII. této smlouvy upravujícími ochranu důvěrných informací není dotčena
     povinnost klienta, jakožto povinné osoby poskytnout informace v rozsahu vyžadovaném zákonem
     č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.

     Příloha č. 1: Specifikace požadovaných služeb

V Praze dne ……………2019                                    V Praze dne ……………..2019
                                                         za zhotovitele
za objednatele
                                                         .............................................
..............................................
Ing. Petr Witowski
předseda představenstva
Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost

..............................................
Ing. Ladislav Urbánek
místopředseda představenstva
Dopravní podnik hl. m. Prahy
akciová společnost

                                                10 z 10