Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1155601: Smlouva o poskytnutí služby - nízkoprahové zařízení pro děti a mládež

Příloha smlouva nzdm.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA 
 
o poskytování služby 
uzavřená dle § 1746 zákona č.89/2012 Sb. (občanský zákoník)
Město: 
	
	
	
	Kutná Hora
se sídlem: 
	
	
	Havlíčkovo nám. 552,284 01 Kutná Hora
zastoupeno:
	
	
	Bc. Martinem Starým, starostou města
IČ: 
	
	
	
	00236195
DIČ:
	
	
	
	CZ00236195
bankovní spojení: 
	
	ČS, a.s., pobočka Kutná Hora
číslo účtu: 
	
	
	27-444212389/0800
(dále jen „objednatel“)
a 
Název subjektu poskytujícího službu:
 Prostor Plus, o.p.s.
se sídlem:
	
	
	           Na Pustině 1068, 280 02 Kolín II
IČ:
	
	
	
	           26594633
DIČ:
	
	
	
	           CZ26594633
zapsaný v
	
	
	           rejstříku obecně prospěšných společností, vedených městským soudem v Praze, oddíl O 
vložka
 1333
zastoupen:
	
	
	           Mgr. Petrem Steklým
bankovní spojení:
	
	           Česká spořitelna, a.s.
číslo účtu:
	
	
	           433442349/0800
(dále jen „dodavatel“)
uzavírají ve smyslu § 1746 občanského zákoníku a v souladu se zadávacím řízením veřejné zakázky objednatele s názvem „Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež v terénní formě“ (dále jen „veřejná zakázka“) tuto smlouvu o poskytování služeb (dále jen „smlouva“). 
Čl. I
Předmět smlouvy
1. 
Předmětem smlouvy je zajištění 3
.
626
 kontaktů s klienty z cílové skupiny obyvatel (konkr. dětí a mládeže ve věku od 6 do 20 let), kteří jsou nebo mohou být ohroženy sociálním vyloučením na území města Kutná Hora. Kontakty budou poskytovány v režimu služby sociální prevence, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež (dále jen „NZDM“) v terénní formě podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
1. 
V rámci jednoho kalendářního roku se dodavatel zavazuje provést celkem 1176 kontaktů.
 
1. 
V  období od 1.1.2019 do 1.2.2020 se dodavatel dále zavazuje provést 1274 kontaktů. 
1. 
Smluvní strany se dohodly, že dodavatel bude poskytovat služby, které jsou předmětem smlouvy v rozsahu, který je popsán v zadávací dokumentaci, která je součástí této smlouvy.
Čl. II
Prohlášení smluvních stran
1. 
Výše uvedené smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají na základě výsledků řádně provedeného výběrového řízení na veřejnou zakázku malého rozsahu. 
1. 
Objednatel prohlašuje, že ke dni podpisu smlouvy zajistil dostatečné finanční prostředky pro financování služeb poskytovaných zhotovitelem.
1. 
Dodavatel prohlašuje, že ke dni podpisu smlouvy splňuje všechny zákonem stanovené podmínky pro to, aby mohl řádně poskytovat služby podle smlouvy. Dodavatel dále prohlašuje, že disponuje dostatečným technickým a personálním vybavením pro poskytování služby a nejsou mu známy žádné překážky, pro které by nemohl službu poskytovat nebo pro které by nemohl být dodavatelem služeb v projektu.
1. 
Dodavatel se zavazuje dále na své náklady poskytovat také činnosti, práce, služby a dodávky, které nejsou v této smlouvě uvedeny, ale o kterých věděl nebo podle svých odborných znalostí vědět měl nebo mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu poskytování služeb podle této smlouvy třeba.
Čl. III
Doba plnění a místo plnění
1. 
Místem plnění a poskytování služby dle smlouvy je území města Kutná Hora, sociálně vyloučené lokality. Zázemí pro sociální pracovníky bude v budově Centra sociálních služeb, Trebišovská 611, 28401 Kutná Hora. 
1. 
Doba poskytování služby dle smlouvy se sjednává od 1.1.2017 do 1.2.2020. V rámci této doby bude poskytování služby rovnoměrně rozloženo.
Čl. IV
Cena
1. 
Celková cena plnění pro celé období poskytování služby dle této smlouvy činí: 
1.947.162,-.
1. 
Jednotková cena 
pro celé období poskytování služby dle této smlouvy
 za jeden kontakt činí: 
537,-.
1. 
Cenou plnění se dále pro účely smlouvy rozumí cena služby poskytované na základě specifikace uvedené v zadávací dokumentaci.  
1. 
Sjednané ceny jsou cenami maximálními, které lze překročit pouze na základě vzájemné písemné dohody dodavatele a objednatele z důvodu změny obecně platných právních předpisů.
Čl. V
Práva a povinnosti objednatele
1. 
Objednatel se zavazuje uhradit cenu za poskytování služby v rozsahu stanoveném podle  čl. VIII smlouvy.
1. 
Objednatel je povinen zajišťovat v průběhu platnosti smlouvy dostatek finančních prostředků pro úhradu služby poskytované dodavatelem  
1. 
Objednatel je oprávněn provádět kontrolu plnění smlouvy dodavatelem prostřednictvím svých zaměstnanců i prostřednictvím třetích osob, které k výkonu kontroly realizace projektu a kontroly provádění služby dle této smlouvy vybaví příslušným zmocněním a dodavatel je povinen kontrolu plnění smlouvy kdykoliv v pracovní dny v době od 9.00 hod do 16.00 hod umožnit. O provedené kontrole objednatel vyhotoví zápis, se kterým dodavatele bez odkladu prokazatelně seznámí.
Čl. VI
Platební podmínky
1. 
Proplácení výdajů bude probíhat základě předložených faktur, které bude dodavatel vystavovat k 31.6., k 3
1
.12. nejpozději do 10. dne následujícího měsíce. Výjimkou tvoří období od 1.7.2019 do 1.2.2020, kdy budou výdaje proplaceny do 15.3.2020.
1. 
Zálohy nebudou poskytovány.
1. 
Finanční prostředky jsou dodavateli poskytnuty mimo režim veřejné podpory.
1. 
Přílohou každé faktury bude Zpráva o realizaci veřejné zakázky v souladu s podmínkami zadávací dokumentace.
1. 
Objednatel provede kontrolu doloženého předmětu plnění a předložené faktury nejpozději do 15 dnů ode dne jejich prokazatelného přijetí od dodavatele. Při nejasnostech či chybějících náležitostech bezodkladně vyzve dodavatele k odstranění nedostatků. Lhůta splatnosti faktury nesmí být kratší než 30 kalendářních dnů od doručení faktury objednateli, tato lhůta může být prodloužena pouze v případě nutnosti doplnění jejích náležitostí.
1. 
Faktura musí obsahovat všechny náležitosti řádného účetního a daňového dokladu ve smyslu příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů. V případě, že faktura nebo její příloha nebude mít odpovídající náležitosti, nebude odpovídat faktickému stavu nebo bude nejasná, je objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatnosti zpět dodavateli k doplnění či úpravě, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného doručení náležitě doplněného či opraveného dokladu.
1. 
Faktury budou kromě zákonem stanovených náležitostí pro daňový doklad obsahovat také následující náležitosti:
6. 
předmět smlouvy dle čl. I smlouvy 
6. 
označení banky a čísla účtu, na který má být zaplaceno (pokud je číslo účtu odlišné od čísla uvedeného ve smlouvě, je dodavatel povinen o této skutečnosti v souladu se smlouvou objednatele informovat),
6. 
lhůtu splatnosti faktury,
6. 
jméno a podpis osoby, která fakturu vystavila, včetně kontaktního telefonu,
6. 
jako přílohu faktury, vyjma faktury zálohové, dodavatel doloží Zprávu o činnosti referující o poskytování služby za zúčtovací období (v písemné i v elektronické podobě).
1. 
Faktury budou propláceny bezhotovostně výhradně v CZK na účet dodavatele. Stejná lhůta splatnosti platí i při placení jiných plateb (smluvních pokut, úroků z prodlení, náhrady škod apod.). V případě předčasného ukončení smlouvy musí být provedeno konečné vyúčtování do 30 dnů ode dne ukončení smlouvy. Finanční vyrovnání proběhne k datu ukončení smlouvy. 
Čl. VII
Práva a povinnosti dodavatele
1. 
Dodavatel se zavazuje, že bude poskytovat služby třetím osobám v rozsahu stanoveném v čl. VIII smlouvy, a to po dobu určenou podle čl. XII smlouvy.
1. 
Dodavatel je oprávněn zajistit poskytování služby v rozsahu stanoveném v čl. VIII smlouvy prostřednictvím třetí osoby identifikované v nabídce (příloha č. 3 smlouvy) a za podmínek stanovených zadávací dokumentací (příloha č. 1 smlouvy). Změna subdodavatele je možná pouze s předchozím písemným souhlasem objednatele. Za tu část předmětu zakázky, jejíž plnění bude prováděno třetí osobou, nese dodavatel plnou odpovědnost, jako by ji zajišťoval sám.
1. 
Dodavatel je povinen využívat prostředky určené na realizaci předmětu smlouvy pouze na úhradu způsobilých nákladů a v souladu s účelem smlouvy.
1. 
Dodavatel je povinen předkládat průběžné zprávy o činnosti v souladu s čl. IX smlouvy. 
1. 
Dodavatel je povinen poskytnout pověřeným zaměstnancům objednatele a pověřeným zaměstnancům třetích osob, které k výkonu kontroly provádění služby dle této smlouvy objednatel vybaví příslušným zmocněním, veškeré doklady vážící se k poskytování služby, umožnit průběžné ověřování souladu údajů o poskytování služby ve zprávách a hlášeních o plnění smlouvy se skutečným stavem v místě její realizace.
1. 
Dodavatel je povinen v průběhu poskytování služby i po zániku smlouvy vytvářet podmínky k provádění kontroly hospodaření se svěřenými finančními prostředky, zejména poskytnout součinnost oprávněným osobám při kontrole všech dokladů vztahujících se k realizaci předmětu smlouvy podle čl. I smlouvy nebo při ověřování souladu mezi údaji uvedenými v těchto dokladech a skutečným stavem v sídle a v místě realizace služby. Oprávněnými osobami podle tohoto odstavce se přitom rozumí osoby oprávněné podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, především zaměstnanci a pověřené osoby objednatele, oprávněné osoby územních finančních orgánů, Ministerstva financí, Ministerstva práce a sociálních věcí, Nejvyššího kontrolního úřadu. Tuto povinnost má dodavatel po dobu 5 let ode dne zániku smlouvy.  
1. 
Dodavatel je povinen realizovat nápravná opatření, která mu byla v rámci kontroly podle čl. VII odst. 6 smlouvy uložena. Dodavatel je povinen o splnění nápravných opatření informovat toho, kdo tato opatření uložil.
1. 
Dodavatel je povinen bezodkladně, nejpozději následující pracovní den po zahájení kontroly, informovat objednatele o všech kontrolách provedených ze strany jiných subjektů. Dodavatel je povinen na žádost objednatele, do 5 pracovních dnů od doručení protokolu o provedené kontrole, poskytnout objednateli zprávu o výsledku kontroly týkající se realizace předmětu smlouvy, a to v písemné podobě. 
1. 
Dodavatel je povinen vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví,  ve znění pozdějších předpisů případně, nemá-li tuto povinnost, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Dodavatel je též povinen dbát, aby příslušné účetní doklady byly správné, úplné, průkazné a splňovaly zákonem předepsané náležitosti. Poskytnuté finanční prostředky musí dodavatel
vést v účetnictví odděleně.
1. 
Dodavatel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejích dodatků, originály účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu smlouvy v souladu s právními předpisy ČR. Po ukončení realizace veřejné zakázky je dodavatel povinen archivovat originály všech 
dokladů vztahujících se k realizaci předmětu zakázky v sídle dodavatele a umožnit všem oprávněným subjektům provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním zakázky, a to po dobu 5 let od ukončení zakázky, přičemž tato lhůta začíná běžet 1. ledna následujícího kalendářního roku poté, kdy byla dodavateli vyplacena závěrečná platba.
1. 
Dodavatel je povinen bez zbytečného odkladu oznámit objednateli veškeré skutečnosti, které mohou mít vliv na povahu nebo podmínky realizace předmětu plnění. Toto oznámení nezbavuje dodavatele povinnosti plnit podmínky dle smlouvy.
Čl. VIII
Rozsah poskytovaných služeb
1. 
Rozsah poskytované služby je stanoven v přílohách č. 1 smlouvy, tj. Zadávací dokumentaci, a č. 2 smlouvy, tj. Nabídce uchazeče o zakázku. 
1. 
Při poskytování služby je dodavatel vázán právním řádem České republiky. 
1. 
Za cílovou skupinu jsou považovány sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené osoby, které fakticky pobývají na území města Kutná Hora a řeší finanční problémy nebo problémy s dluhovým zatížením, popř. potřebují systematickou podporu k řešení této obtížné sociální situace. Cílová skupina, pro kterou jsou určené fakultativní činnosti, bude shodná s cílovou skupinou u sociální služby OSP. Vzdělávací aktivity budou určeny jak pro rodiny, tak pro jednotlivce, budou zde informováni o možnostech zvládání rodinné výchovy, rodinného života, sociálního začlenění, nutnosti vzdělání v životě každého jedince, dále bude zvyšováno jejich povědomí o legislativě. 
Čl. IX
Zprávy o činnosti
1. 
Dodavatel je povinen v průběhu poskytování služby podle smlouvy vypracovat a předložit objednateli Zprávy o realizaci veřejné zakázky dle přílohy č. 2.
1. 
Pokud předložené zprávy nejsou úplné nebo trpí formálními vadami, objednatel 

ve lhůtě 15 dnů vyrozumí dodavatele a zároveň mu stanoví lhůtu pro odstranění vad. Tato lhůta však nesmí být kratší než 5 pracovních dnů. Dodavatel je povinen vady a nedostatky odstranit do stanovené lhůty.
Čl. X
Odpovědnost a sankce
1. 
Smluvní strana odpovídá za škodu, která vznikla druhé smluvní straně porušením svých povinností stanovených smlouvou nebo právními předpisy České republiky. 
1. 
V případě, že dodavatel nedodrží termíny stanovené v čl. VI odst. 1a čl. IX odst. 1 smlouvy, má objednatel nárok na zaplacení smluvní pokuty ve výši 500,- Kč (slovy: pětset korun českých), a to za každý, i započatý den prodlení s dodržením termínu.
1. 
V případě nedodržení stanovených podmínek a povinností dodavatele vyplývajících ze smlouvy, nebo pokud dodavatel odstoupí od realizace služby, na kterou byly poskytnuty finanční prostředky, v průběhu trvání smlouvy, je dodavatel povinen do 30 kalendářních dnů od rozhodné události na straně dodavatele vrátit finanční prostředky na účet objednatele. V případě, že dodavatel nevrátí poskytnuté finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je povinen uhradit zákonný úrok z prodlení a objednatel zahájí další kroky k vymáhání těchto prostředků.
1. 
Jakákoliv sankce dle smlouvy se nedotýká práva smluvních stran na náhradu způsobené škody, ani toto právo jakkoliv nelimituje. Porušená povinnost po zaplacení smluvní pokuty trvá i nadále.
Čl. XI
Komunikace smluvních stran
1. 
Veškerá komunikace mezi smluvními stranami je činěna písemně nebo elektronickou poštou. Písemnou komunikací se rozumí komunikace prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo kurýrní služby na adresy smluvních stran nebo na takovou jinou adresu, kterou příslušná smluvní strana určí v písemném oznámení zaslaném v souladu se smlouvou.
1. 
Adresy či spojení mohou být měněna jednostranným písemným oznámením doručeným smluvní stranou druhé smluvní straně s tím, že takováto změna se stane účinnou následující pracovní den od doručení takového oznámení druhé smluvní straně.
Čl. XII
Doba trvání smlouvy
1. 
Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to ode dne podpisu smlouvy oběma smluvními stranami do 1. 2. 2020.
Čl. XIII
Změny smlouvy
1. 
Smlouva může být měněna pouze písemně, a to vzestupně číslovanými dodatky s platností a účinností změn ke dni podpisu dodatku oběma smluvními stranami. 
Čl. XIV
Zánik smlouvy 
1. 
Smlouva zaniká: 
0. 
uplynutím doby, na kterou byla sjednána, podle čl. XII smlouvy,
0. 
dnem doručení písemného odstoupení od smlouvy z důvodů podle čl. XV smlouvy,
0. 
dnem výmazu dodavatele z obchodního rejstříku nebo jiné evidence dle zvláštního právního předpisu,
0. 
dnem pravomocného rozhodnutí o zrušení registrace, které vydal registrující orgán.
1. 
Smluvní strany se dohodly, že smlouva zaniká též písemnou dohodou obou stran nebo písemnou výpovědí danou z dále uvedených důvodů:
a) 
	objednatel je oprávněn jednostranně vypovědět smlouvu v případě, že dodavatel 
	z jakéhokoliv důvodu přestane poskytovat služby dle smlouvy a nezajistí obnovení 
	poskytování těchto služeb ve lhůtě max. 14 kalendářních dnů ode dne, kdy obdrží 
	písemnou výzvu objednatele k obnovení poskytování služby. V tomto případě činí 
	výpovědní lhůta 30 dnů a počíná běžet dnem následujícím po doručení výpovědi 
	dodavateli. 
b) 
	objednatel je oprávněn jednostranně vypovědět smlouvu v případě, že využití služby 
	bude nižší než 75 % požadované kapacity za rok. V tomto případě činí výpovědní 
	lhůta 30 dnů a počíná běžet dnem následujícím po doručení výpovědi dodavateli.
Čl. XV
Odstoupení od smlouvy 
1. 
Dodavatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že objednatel uvedl nepravdivé prohlášení podle čl. II odst. 1 nebo odst. 2 smlouvy.
1. 
Dodavatel je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že objednatel poruší své povinnosti uvedené v čl. V odst. 1 nebo odst. 2 smlouvy tím, že neposkytne finanční prostředky včas nebo ve výši stanovené touto smlouvou do čtrnácti dnů od uplynutí lhůty splatnosti a byl na možnost odstoupení předem písemně upozorněn.
1. 
Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že dodavatel uvedl nepravdivé prohlášení podle čl. II odst. 3 smlouvy.
1. 
Objednatel je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že dodavatel porušil povinnost podle čl. VII odst. 1 nebo odst. 2 smlouvy.
1. 
Objednatel je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že dodavatel zvlášť hrubým způsobem nebo opakovaně porušil povinnost podle čl. VII odst. 4 nebo odst. 7 smlouvy a byl na možnost odstoupení předem písemně upozorněn.
Čl. XVI
Společná a závěrečná ustanovení
1. 
Smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
1. 
Smlouva a nabídka dodavatele je zpracována na základě zadávacích podmínek stanovených zadávací dokumentací a dodavatel je vázán těmito zadávacími podmínkami.
1. 
Veškeré spory mezi smluvními stranami vzniklé ze smlouvy budou řešeny pokud možno nejprve smírně. Nebude-li smírného řešení dosaženo, budou spory řešeny u věcně a místně příslušných soudů. 
1. 
Smluvní strany prohlašují, že předem souhlasí, v souladu se zněním zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, s možným zpřístupněním, či zveřejněním celé smlouvy v jejím plném znění, jakož i všech úkonů a okolností se smlouvou souvisejících, ke kterému může kdykoliv v budoucnu dojít.
1. 
Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží jeden stejnopis a objednatel obdrží tři stejnopisy.
1. 
Smluvní strany potvrzují autentičnost smlouvy a prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí a prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, z jejich pravé a svobodné vůle a nebyla uzavřena v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek, což stvrzují podpisy svých oprávněných zástupců.
1. 
Tato smlouva byla schválena usn
esením rady města Kutná Hora č. 1004/16 ze dne 30. 11. 2016
1. 
Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) 

a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost.
1. 
Součástí smlouvy jsou tyto přílohy:
1. 
Zadávací dokumentace pro předmětnou veřejnou zakázku včetně příloh
1. 
Nabídka uchazeče pro předmětnou veřejnou zakázku
V …………………….. d
ne ...................
	V ………………
dne………........
Za objednatele:
	Za dodavatele:
----------------------------------
	-------------------------------------------
Bc. Martin Starý
	Titul, jméno a příjmení
starosta města
	oprávněné osoby
Zkontrolováno právníkem dne 3.11.2016 (Mgr. Zahradníčková)
Za správnost odpovídá Bc. Marián Šlesingr, DiS.
5