Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11561544: Smlouva č. 04291961 o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního

Příloha 04291961_mesto_Orlova_priloha.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Stanovení finančních oprav, které se použijí pro výdaje financované z OPŽP v případě porušení zákonných ustanovení a závazných požadavků poskytovatele dotace při zadávání veřejných zakázek

Příloha č. 1 - Smlouva o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí České republiky

	

	



Stanovení finančních oprav, které se použijí v případě porušení povinností při zadávání zakázek/ veřejných zakázek
I. Podle této přílohy se v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidel a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, stanovuje výše finanční opravy za porušení rozpočtové kázně v případě pochybení, které spočívá v porušení povinností stanovených v čl. IV. bodu 2) písm. j) Smlouvy při zadávání zakázek/veřejných zakázek (dále souhrnně jen „veřejné zakázky“), zejména v nedodržení postupu podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění účinném v době zahájení zadávacího řízení, případně zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění účinném v době zahájení zadávacího řízení (dále souhrnně jen „zákon“) a/nebo nedodržení postupu stanoveného v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek v OPŽP 2014 – 2020, ve znění účinném v době zahájení výběrového/zadávacího řízení (dále jen „Pokyny OPŽP“), případně v dokumentu Zadávání veřejných zakázek v OPŽP 2014 – 2020, ve znění účinném v době zahájení výběrového/zadávacího řízení (dále jen „Zadávání VZ v OPŽP“).
II. V případě, že identifikované porušení nemohlo mít ani potenciální finanční dopad, nestanoví se za něj žádná finanční oprava.
III. Pokud je možné přesně vyčíslit finanční dopad identifikovaného porušení, bude finanční oprava stanovena ve výši vyčísleného finančního dopadu. V případě, že není možné přesně vyčíslit finanční dopad identifikovaného porušení, bude finanční oprava stanovena podle typu porušení, viz tabulka níže.
IV. Výše finanční opravy se vypočte z částky, která byla nebo má být z prostředků Fondu v rámci podpory poskytnuta v souvislosti s veřejnou zakázkou, u které se porušení vyskytlo.
V. V případě, že u veřejné zakázky bude identifikováno více porušení, výše finančních oprav stanovených za jednotlivá porušení se nesčítají a výsledná finanční oprava je stanovena s ohledem na nejzávažnější porušení.
VI. Závažnost porušení je posuzována zejména z hlediska jeho skutečného nebo možného vlivu na výsledek výběrového/zadávacího řízení, z hlediska míry porušení základních zásad zadávání veřejných zakázek a z hlediska míry porušení principů hospodárnosti, efektivity a účelnosti při vynakládání veřejných prostředků. Porušení je nutno považovat za závažné především v případech, kdy v jeho důsledku došlo k odrazení potenciálních dodavatelů od účasti ve výběrovém/zadávacím řízení nebo k zadání veřejné zakázky jinému dodavateli, než kterému měla být zadána.
VII. V případě, že bude identifikováno porušení, které nelze podřadit pod konkrétní typ porušení uvedený v tabulce níže, bude stanovena finanční oprava dle zásady přiměřenosti.


	Č.
	Typ porušení
	Popis porušení
	Sazba finanční opravy

	1.
	Nedodržení požadovaného způsobu zahájení zadávacího/ výběrového řízení
	Zadavatel zadal veřejnou zakázku, aniž by zahájil zadávací řízení v souladu se zákonem nebo výběrové řízení v souladu s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP
	100 %

	
	
	
	25 %, pokud byla dodržena určitá míra uveřejnění, která umožnila potenciálním dodavatelům přístup k zadávané veřejné zakázce

	2.
	Neoprávněné rozdělení předmětu veřejné zakázky
	Zadavatel rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v zákoně nebo v Pokynech OPŽP, příp. v dokumentu Zadávání VZ v OPŽP
	100 %

	
	
	
	25 %, pokud byla dodržena určitá míra uveřejnění, která umožnila potenciálním dodavatelům přístup k zadávané veřejné zakázce

	3.
	Nedodržení minimální délky lhůty pro podání nabídek, předběžných nabídek nebo žádostí o účast
	Zadavatel stanovil lhůtu pro podání nabídek, předběžných nabídek nebo žádostí o účast tak, že jejich délka nedosahovala minimálních lhůt stanovených v zákoně nebo v  Pokynech OPŽP, příp. v dokumentu Zadávání VZ v OPŽP
	25 %, pokud je zkrácení vyšší nebo rovno 50 % délky minimální lhůty

	
	
	
	10 %, pokud je zkrácení vyšší nebo rovno 30 % délky minimální lhůty

	
	
	
	2 % až 5 % dle závažnosti porušení v případě jiného zkrácení

	4.
	Nedostatečná doba pro opatření zadávací dokumentace
	Jestliže zadávací dokumentace není volně, přímo a úplně dostupná, přičemž doba, ve které si ji mohou potenciální dodavatelé opatřit, je příliš krátká a vytváří neodůvodněnou překážku pro řádnou hospodářskou soutěž
	25 %, pokud po zkrácení činí délka lhůty pro doručení nabídek alespoň 50 % stanovené lhůty pro doručení nabídek

	
	
	
	10 %, pokud po zkrácení činí délka lhůty pro doručení nabídek alespoň 60 % stanovené lhůty pro doručení nabídek

	
	
	
	5 %, pokud po zkrácení činí délka lhůty pro doručení nabídek alespoň 80 % stanovené lhůty pro doručení nabídek

	5.
	Neuveřejnění prodloužení lhůty pro podání nabídek, předběžných nabídek nebo žádostí o účast
	Zadavatel v průběhu výběrového/zadávacího řízení prodloužil lhůtu pro podání nabídek, předběžných nabídek nebo žádostí o účast, aniž by tuto skutečnost uveřejnil způsobem stanoveným v zákoně nebo v Pokynech OPŽP, příp. v dokumentu Zadávání VZ v OPŽP, resp. způsobem, jakým bylo zahájeno výběrové/zadávací řízení
	10 %

	
	
	
	5 % v případě menší závažnosti porušení

	6.
	Použití jednacího řízení s uveřejněním v rozporu se zákonem
	Zadavatel zadal veřejnou zakázku v jednacím řízení s uveřejněním, aniž by byly splněny zákonné podmínky pro takový postup, nebo v průběhu jednacího řízení s uveřejněním podstatně změnil zadávací podmínky
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení 

	7.
	Neuvedení nebo nedostatečné vymezení požadavků na kvalifikaci
	Zadavatel neuvedl v oznámení o zahájení výběrového/zadávacího řízení požadavky na kvalifikaci, případně tyto požadavky nevymezil dostatečně určitě
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení a v případě, že požadavky na kvalifikaci sice byly uvedené, avšak nedostatečně určitě

	8.
	Neuvedení nebo nedostatečné vymezení pravidel pro hodnocení nabídek
	Zadavatel neuvedl v oznámení o zahájení výběrového/zadávacího řízení nebo v zadávací dokumentaci pravidla pro hodnocení nabídek, případně pravidla pro hodnocení nabídek nevymezil dostatečně určitě
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení a v případě, že pravidla pro hodnocení sice byly uvedené, avšak nedostatečně určitě

	9.
	Stanovení požadavků na kvalifikaci v rozporu se zákonem nebo s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP
	Zadavatel stanovil diskriminační nebo jiné protiprávní požadavky na kvalifikaci, včetně případů, kdy tyto požadavky bezprostředně nesouvisely s předmětem veřejné zakázky
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení

	10.
	Stanovení pravidel pro hodnocení nabídek v rozporu se zákonem nebo s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP
	Zadavatel stanovil diskriminační nebo jiná protiprávní pravidla pro hodnocení nabídek, včetně případů, kdy hodnotící kritéria nevyjadřují vztah užitné hodnoty a ceny, resp. kvalitativní, environmentální nebo sociální hlediska spojená s předmětem veřejné zakázky
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení

	11.
	Stanovení technických podmínek nebo jiných podmínek účasti v řízení v rozporu se zákonem nebo s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP
	Zadavatel stanovil podmínky účasti, zejména technické podmínky, obchodní podmínky nebo jiné výše neuvedené podmínky účasti ve výběrovém/zadávacím  řízení diskriminačním způsobem nebo jiným způsobem v rozporu se zákonem nebo s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení

	
	
	
	25 % v případě značkové specifikace v míře vyšší než 30 % z finančního objemu veřejné zakázky

	
	
	
	10 % v případě značkové specifikace v míře 20 – 30 % z finančního objemu veřejné zakázky

	
	
	
	5 % v případě značkové specifikace v míře 10 < 20 % z finančního objemu veřejné zakázky

	12.
	Nedostatečné vymezení předmětu veřejné zakázky
	Zadavatel nevymezil předmět veřejné zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky
	10 %

	
	
	
	5 % dle závažnosti porušení

	13.
	Nedodržení zadávacích podmínek při zadávání veřejné zakázky
	Zadavatel při zadávání veřejné zakázky nedodržel stanovené zadávací podmínky, zejména technické podmínky, požadavky na kvalifikaci, pravidla pro hodnocení, obchodní podmínky nebo jiné podmínky účasti ve výběrovém/zadávacím řízení nebo podmínky průběhu výběrového/zadávacího řízení
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení

	14.
	Nedodržení základních zásad zadávání veřejných zakázek při posouzení nebo hodnocení nabídek
	Zadavatel porušil základní zásady zadávání veřejných zakázek při posouzení nebo hodnocení nabídek, včetně případů, kdy v rozporu se zákonem či s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP, jednal o nabídce, umožnil dodatečné změny nabídky nebo nezajistil nezbytnou auditní stopu posouzení nebo hodnocení nabídek
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení

	15.
	Neoprávněné vyřazení nabídky z důvodu mimořádně nízké nabídkové ceny
	Zadavatel vyřadil nabídku z důvodu mimořádně nízké nabídkové ceny, aniž by požádal účastníka výběrového/zadávacího řízení o odpovídající zdůvodnění
	25 %

	16.
	Zvýhodnění určitého dodavatele
	Zadavatel v průběhu lhůty pro podání nabídek nebo žádosti pro účast nebo při jednání s dodavateli poskytl některému dodavateli nebo některým dodavatelům informace, které neposkytl ostatním dodavatelům, nebo zvýhodnil některého dodavatele nebo některé dodavatelé jiným než výše uvedeným způsobem, přičemž tento postup měl nebo mohl mít vliv na výběr dodavatele
	25 %

	
	
	
	5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení

	17.
	Střet zájmů 
	Příslušný soud nebo jiný kompetentní orgán pravomocně rozhodl, že při zadávání veřejné zakázky došlo ke střetu zájmů, včetně případů, kdy příslušný soud pravomocně rozhodl, že byl při zadávání veřejné zakázky spáchán trestný čin
	100 %

	18.
	Podstatná změna smlouvy 
	Zadavatel umožnil podstatnou změnu závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku nebo práv a povinností vyplývajících ze smlouvy na veřejnou zakázku v rozporu se zákonem nebo s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP
	25 % z ceny původní veřejné zakázky
a dále
100 % částky, o kterou byla případně zvýšena cena veřejné zakázky

	19.
	Podstatného zúžení rozsahu plnění veřejné zakázky
	Zadavatel umožnil podstatné zúžení rozsahu plnění veřejné zakázky v rozporu se zákonem nebo s Pokyny OPŽP, příp. s dokumentem Zadávání VZ v OPŽP, přičemž toto zúžení mohlo ovlivnit výběr dodavatele
	25 % z ceny veřejné zakázky po zúžení rozsahu plnění
a dále
100 % částky, o kterou byla snížena cena veřejné zakázky

	20.
	Neoprávněné zadání dodatečných stavebních prací, dodávek nebo služeb
	Zadavatel zadal veřejnou zakázku, jejímž předmětem byly dodatečné stavební práce, služby nebo dodávky, nebo umožnil podstatnou změnu závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku vedoucí k provedení dodatečných stavebních prací, služeb nebo dodávek, aniž by pro to byly splněny podmínky dle zákona nebo Pokynů OPŽP, příp. dokumentu Zadávání VZ v OPŽP
	100 % hodnoty dodatečných stavebních prací, dodávek nebo služeb

	
	
	
	25 % hodnoty dodatečných stavebních prací, dodávek nebo služeb, pokud jejich celková hodnota nepřesahuje 50 % hodnoty původní veřejné zakázky a zároveň nedosahuje finančních limitů pro nadlimitní veřejné zakázky

	21.
	Jiné porušení
	Zadavatel se dopustil jiného než výše uvedeného porušení, které mělo nebo mohlo mít vliv na výběr dodavatele, nebo které znemožnilo ověření souladu jeho postupu s čl. IV. bodem 2) písm. j) Smlouvy, včetně neuchování dokumentace o veřejné zakázce nebo nezajištění nezbytné auditní stopy
	25 %

	
	
	
	2 % nebo 5 % nebo 10 % dle závažnosti porušení



Příloha č. 11/6

Příloha č. 16/6