Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Číslo smlouvy: 2020/000636 IČ: 25245830 SMLOUVA O DÍLO dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) (dále jen „smlouva“) I. Smluvní strany statutární město Plzeň Adresa: náměstí Republiky 1/1, Vnitřní Město, 30100 Plzeň IČ: 00075370 DIČ: CZ00075370 zastoupeno ve věcech týkajících se této smlouvy na základě Mandátní smlouvy ze dne 19.12.2008: Obytná zóna Sylván a.s. Sídlo: Palackého náměstí 30/6, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň IČ: 63509831 DIČ: CZ63509831 zastoupena: xxxxxxxxxxxxxx, ředitelem, na základě plné moci ze dne 9.1.2019 na straně jedné jako objednatel a INSTATOP s. r. o. Sídlo: Lhotská 167/10, Valcha, 301 00 Plzeň IČ : 25245830 DIČ: CZ25245830 Zastoupena: xxxxxxxxxxxxxxx, jednatelem na straně druhé jako zhotovitel II. Úvodní preambule 1. Statutární město Plzeň je výlučným vlastníkem nemovitých věcí – pozemku č. parc. 7873 (dále jen „pozemku“) a na něm se nacházející stavby - budovy v Plzni, ulice Majerova, číslo orientační 4, číslo popisné 1904 (dále jen „budova“), vše v k.ú. Plzeň 721981, obec Plzeň 554791, zapsáno na LV 1 na Katastrálním úřadu pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Plzeň-město. strana 1 (celkem 7) statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Číslo smlouvy: 2020/000636 IČ: 25245830 2. V souladu s Mandátní smlouvou ze dne 19.12.2008 byl zhotovitel vybrán správcem, kterým je obchodní společnost Obytná zóna Sylván a.s., IČ: 63509831 se sídlem Palackého náměstí 30/6, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, zapsaná v OR vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl B, vložka 482. III. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při realizaci díla, kterým se pro účely této smlouvy rozumí provedení opravy havarijního stavu koupelny, byt č. 6, Majerova 4, Plzeň (dále jen dílo). 2. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo za podmínek uvedených v této smlouvě a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. IV. Předmět díla 1. Přesný popis předmětu díla a jeho rozsah je uveden v cenové nabídce vypracované zhotovitelem, která tvoří přílohu č. 1 této smlouvy a je její nedílnou součástí. Cenová nabídka / revizní zpráva obsahuje zejména veškeré činnosti, specifikaci věcí, na nichž bude provedeno dílo, a specifikaci požadovaných materiálů, které jsou potřebné k bezchybné funkci díla, účelu, ke kterému je určeno a jeho bezpečnému užívání. V. Termín a místo plnění 1. Zhotovitel se zavazuje zahájit práce do 3 dnů od uzavření této smlouvy, nebude-li dohodnuto jinak. 2. Zhotovitel se zavazuje dokončit a předat kompletní dílo včetně všech dokladů nejpozději do 2 týdnů od zahájení prací na díle. 3. Místem plnění předmětu díla je byt č. 6, Majerova ul. č.or. 4, Plzeň. VI. Cena díla a způsob jeho placení 1. Cena za dílo v rozsahu uvedeném v čl. IV. této smlouvy se sjednává na základě cenové nabídky, která je přílohou č. 1 této smlouvy a je její nedílnou součástí, ve výši 81 506,87 Kč (slovy: osmdesát jedna tisíc pět set šest korun českých osmdesát sedm haléřů) bez DPH. K výsledné ceně bude připočtena DPH v zákonné sazbě. Cena za dílo je stanovena jako cena nejvýše přípustná a považuje se za cenu maximální a konečnou, obsahuje veškeré náklady na zhotovení předmětu díla a odpovídá cenové nabídce. 2. Zhotovitel tímto potvrzuje, že provedl úplnou a odbornou obhlídku věci, na které má být dílo provedeno, a že jím nabídnutá cena za dílo obsahuje veškeré činnosti a materiály potřebné pro zhotovení díla v dohodnutém rozsahu. strana 2 (celkem 7) statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Číslo smlouvy: 2020/000636 IČ: 25245830 3. Cena může být překročena pouze v případě, pokud objednatel bude požadovat provedení víceprací, které nejsou předmětem navrženého rozpočtu. 4. Veškeré vícepráce, změny nebo rozšíření, které nebyly součástí předmětu díla, musí být vždy před jejich realizací písemně odsouhlaseny objednatelem vč. jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé práce bez písemného souhlasu objednatele, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu. 5. Objednatel nebude poskytovat zhotoviteli žádné zálohy. Cena za dílo bude uhrazena zhotoviteli na základě vydaného daňového dokladu (dále také „faktury“). Splatnost faktury je 21 dnů po jejím prokazatelném doručení objednateli, za den úhrady faktury je považován den odpisu příslušné částky z účtu objednatele. 6. Zhotoviteli vzniká právo fakturace ceny za dílo současně s protokolárním předáním díla dle smlouvy objednateli. Právo fakturace ceny za dílo však vzniká jen za předpokladu, že je dílo provedeno řádně, tj. bezvadně, tj. po odstranění případných vad díla, pokud se strany nedohodnou jinak. Faktura musí být řádně vystavená a doložená zhotovitelem a musí mimo jiné náležitosti obsahovat: - přesnou a úplnou identifikaci objednatele - celkovou sjednanou cenu bez DPH - celkovou výši DPH - označení čísla smlouvy, na základě které je dílo realizováno - soupis provedených prací odsouhlasených objednatelem Bez kterékoliv z těchto náležitostí je konečná faktura neplatná. 7. Zhotovitel se zavazuje, že na jím vydaných daňových dokladech bude uvádět pouze čísla bankovních účtů, která jsou správcem daně zveřejněna způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 98 písm. d zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty). V případě, že daňový doklad bude obsahovat jiný než takto zveřejněný účet, bude takovýto daňový doklad považován za neúplný a objednatel vyzve zhotovitele k jeho doplnění. Do doby doplnění daňového dokladu zhotovitelem si objednatel vyhrazuje právo neuskutečnit příslušnou platbu. 8. V případě, že kdykoli před uskutečněním platby ze strany objednatele na základě této smlouvy bude o zhotoviteli správcem daně z přidané hodnoty zveřejněna způsobem umožňujícím dálkový přístup skutečnost, že zhotovitel je nespolehlivým plátcem (§ 106a zákona č.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty), má objednatel právo od tohoto zveřejnění ponížit všechny platby zhotoviteli uskutečňované na základě této smlouvy o příslušnou částku DPH. Smluvní strany si sjednávají, že takto zhotoviteli nevyplacené částky DPH odvede správci daně sám objednatel v souladu s ustanovením § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. VII. Sankce Smluvní strany si sjednávají tyto sankce: 1. Pro případ prodlení objednatele s úhradou ceny za dílo uhradí objednatel zhotoviteli zákonný úrok z prodlení z dlužné částky za každý den prodlení. 2. Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny za dílo za každý započatý den prodlení zhotovitele s předáním díla po termínu uvedeném v čl. V. této smlouvy. Tímto ustanovením není dotčeno právo objednatele na náhradu škody. strana 3 (celkem 7) statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Číslo smlouvy: 2020/000636 IČ: 25245830 3. Sankce jsou splatné do 14 dnů od jejich vyúčtování druhé smluvní straně na bankovní účet oprávněné strany. VIII. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Objednatel je oprávněn kontrolovat průběh prováděných prací při realizaci předmětu této smlouvy. 2. Zhotovitel je povinen provést dílo řádně, na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době. 3. Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat veškeré normy a bezpečnostní předpisy, zákony a jejich prováděcí vyhlášky, které se týkají jeho činnosti. Pokud v důsledku porušení těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré vzniklé náklady zhotovitel. 4. Zhotovitel je povinen, v případě, že při plnění předmětu smlouvy užije komunikaci nebo místní komunikaci ve smyslu zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zajistit na své náklady povolení příslušného silničního správního úřadu. V případě zanedbání této povinnosti nese zhotovitel plnou právní odpovědnost včetně úhrady pokut a nákladů řízení. IX. Staveniště 1. Objednatel přenechává zhotoviteli staveniště, kterým je místo plnění díla, bezplatně po celou dobu realizace sjednané v této smlouvě. 2. Objednatel poskytne zhotoviteli možnost připojení na zdroje elektrické energie a vody. Veškeré náklady na spotřebovanou elektrickou energii a vodu jdou k tíži zhotovitele, nebude-li dohodnuto jinak. 3. Zhotovitel je povinen chovat se tak, aby nevznikly žádné škody na majetku objednatele ani na majetku třetích osob. 4. Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek a čistotu a je povinen odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi i v přilehlých prostorách. 5. Zhotovitel odpovídá v plném rozsahu za sledování a dodržování veškerých předpisů o bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci. 6. Zhotovitel se zavazuje zajistit práce v takovém režimu, aby vážně nenarušovaly výkon práv nájemců v domě. X. Předání a převzetí díla 1. Zhotovitel je povinen oznámit objednateli nejpozději do 5 dnů předem, kdy bude dílo připraveno k předání. 2. Součástí předání díla budou i veškeré zkoušky, atesty a revize nutné pro předání stavby do užívání. strana 4 (celkem 7) statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Číslo smlouvy: 2020/000636 IČ: 25245830 3. Jestliže zhotovitel oznámí objednateli, že je dílo připraveno k předání a při přejímacím řízení se zjistí, že dílo není podle podmínek smlouvy dokončeno nebo připraveno k předání, je zhotovitel povinen uhradit objednateli veškeré náklady tím vzniklé. 4. O převzetí díla bude sepsán a zástupci obou smluvních stran podepsán předávací protokol, ve kterém se mimo jiné uvede i soupis vad a nedodělků, pokud je dílo obsahuje, s termínem jejich odstranění. V případě, že dílo obsahuje vady a nedodělky, není objednatel povinen dílo převzít a má právo žádat jejich odstranění. Pokud objednatel odmítne dílo převzít, je povinen uvést do zápisu svoje důvody. 5. Zhotovitel je povinen ve lhůtě stanovené objednatelem odstranit vady nebo nedodělky, i když tvrdí, že za uvedené vady neodpovídá. Náklady na odstranění v těchto sporných případech nese až do případného rozhodnutí soudu zhotovitel. Neodstraní-li zhotovitel vady a nedodělky v uvedené lhůtě, sjednávají smluvní strany smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den, o který zhotovitel odstraní vadu či nedodělek později. Objednatel je v tomto případě také oprávněn žádat přiměřenou slevu. V případě, že zhotovitel vadu v uvedené lhůtě neodstraní, je objednatel také oprávněn zadat odstranění vad třetímu subjektu, přičemž cenu tohoto plnění uhradí na vlastní náklady zhotovitel. V neposlední řadě má objednatel též právo odstoupit od smlouvy. Právo objednatele na náhradu škody není tímto ustanovením dotčeno. XI. Záruka za jakost díla 1. Smluvní strany sjednávají záruku za jakost celého díla včetně všech prací a částí díla, a to v délce 24 měsíců. Záruční doba počíná běžet ode dne řádného provedení díla a protokolárního předání díla objednateli zhotovitelem. Záruka se vztahuje na vady díla, které se u díla projeví během záruční doby s výjimkou vad, u kterých zhotovitel bezpečně prokáže, že jejich vznik zavinil objednatel. 2. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. V reklamaci musí být vady popsány a uvedeno, jak se projevují. Dále v reklamaci může objednatel uvést své požadavky, jakým způsobem požaduje vadu odstranit nebo zda požaduje finanční náhradu. 3. Zhotovitel je povinen nejpozději do 5 dnů po obdržení reklamace písemně oznámit objednateli, zda reklamaci uznává, jakou lhůtu navrhuje k odstranění vad nebo z jakých důvodů reklamaci neuznává. Pokud tak neučiní, má se za to, že reklamaci objednatele uznává. Lhůta pro odstranění vad nesmí překročit 30 dní a počíná běžet ode dne doručení písemné reklamace zhotoviteli objednatelem. V případě dohody obou smluvních stran je možné stanovit vzhledem k povaze vady i lhůtu delší. 4. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná objednatelem v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou. 5. Zhotovitel je povinen zahájit odstranění reklamované vady nejpozději do 10 dnů po obdržení reklamace, a to i v případě, že reklamaci neuznává. Pokud tak neučiní nebo je v prodlení s lhůtou pro odstranění vad, je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení, o který nastoupí později nebo je v prodlení s lhůtou pro odstranění vad. Neodstraní-li zhotovitel reklamované vady resp. nedodělky ve lhůtě navržené dle čl. XI. odst. 3 této smlouvy, popřípadě oznámí objednateli před jejím uplynutím, že vady resp. nedodělky neodstraní, má objednatel strana 5 (celkem 7) statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Číslo smlouvy: 2020/000636 IČ: 25245830 také právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny. V tomto případě je také objednatel oprávněn zadat odstranění vad třetímu subjektu, přičemž cenu tohoto plnění uhradí na vlastní náklady zhotovitel. Pokud zhotovitel prokáže, že za vady neručí, budou mu prokazatelně vynaložené náklady objednatelem uhrazeny. V neposlední řadě má objednatel též právo odstoupit od smlouvy. Právo objednatele na náhradu škody není tímto ustanovením dotčeno. XII. Odstoupení od smlouvy 1. Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit, jestliže: - zhotovitel nenastoupí k zahájení prací na předmětu díla nejpozději do 10 dnů od termínu určeného jako termín zahájení prací - zhotovitel přes upozornění objednatele provádí práce nevhodným způsobem nebo v neodpovídající kvalitě - zhotovitel provádí realizaci předmětu díla tak, že na majetku objednatele vzniká škoda, případně nebezpečí škody reálně hrozí, a zhotovitel svůj postup bez zbytečného odkladu po výzvě objednatele nezmění - zhotovitel je v prodlení s předáním díla po dobu delší než 21 dnů 2. V případech uvedených v odstavci 1. tohoto článku nemá zhotovitel právo na náhradu vzniklých nákladů. Odstoupením od smlouvy nezaniká objednateli nárok na náhradu škody, na zaplacení smluvní pokuty, ani práva z odpovědnosti za vady. 3. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem doručení jeho písemného vyhotovení zhotoviteli. XIII. Osobní údaje zástupců a kontaktních osob, závazek mlčenlivosti 1. V případě, že v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy obdrží zhotovitel od objednatele osobní údaje subjektů údajů, zavazuje se o nich dodržovat mlčenlivost, a dále s nimi nakládat a chránit je ve smyslu nařízení Evropského Parlamentu a Radu (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), které nabylo účinnosti dne 25. 5. 2018 (dále jen „Obecné nařízení“ nebo rovněž „GDPR“), tj. zejména je chránit proti zneužití a po provedení předmětu smlouvy se zavazuje veškeré osobní údaje, které v této souvislosti získal, zlikvidovat. Osobní údaje jsou zhotoviteli předávány v rozsahu jméno, příjmení, titul, adresa či jiné bližší určení místo prováděného plnění či prací, kontaktní údaje. Subjekty údajů mají práva stanovená GDPR, zejména právo být informován o zpracování osobních údajů, právo žádat opravu nepřesných osobních údajů, právo výmazu osobních údajů, právo žádat omezení osobních údajů a právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů. Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení účinnosti této smlouvy. 2. Smluvní strany se zavazují zajistit, že jejich zaměstnanci a další osoby, které přijdou do styku s osobními údaji v souvislosti s plněním této smlouvy, budou zavázáni k mlčenlivosti ve stejném rozsahu, jakou jsou povinností mlčenlivosti zavázány smluvní strany dle této smlouvy. strana 6 (celkem 7) statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Číslo smlouvy: 2020/000636 IČ: 25245830 3. Za porušení závazku mlčenlivosti dle této smlouvy se nepovažuje poskytnutí osobních údajů třetí straně, které je nezbytné pro plnění smlouvy nebo plnění povinnosti stanovené právním předpisem nebo které bylo učiněno se souhlasem subjektu údajů. XIV. Závěrečná ustanovení 1. Práva a povinnosti z této smlouvy se řídí jejími podmínkami, jakož i ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. 2. Smluvní strany prohlašují, že rozumí obsahu této smlouvy a jsou s ním srozuměny, že smlouva odpovídá jejich pravé a svobodné vůli a že ji uzavírají prosty jakékoli tísně či nátlaku, považujícího za oboustranně výhodný, což stvrzují svými podpisy. 3. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, podléhá uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Toto uveřejnění zajistí objednatel. 4. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží dvě vyhotovení a zhotovitel jedno vyhotovení. 5. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu poslední ze smluvních stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Příloha: 1. cenová nabídka zhotovitele V Plzni dne 6.2.2020 V Plzni dne 6.2.2020 …………………………………….. ………………………………………... statutární město Plzeň INSTATOP s. r. o. Jiří Ulč, jednatel zastoupené Obytná zóna Sylván a.s. xxxxxxxxxxxxxxx, ředitel na základě plné moci ze dne 9.1.2019 strana 7 (celkem 7)