Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava" Stavební práce v užším řízení DÍL 3, ČÁST 1 Formulář souhrnu smluvních dohod SOUHRN SMLUVNÍCH DOHOD Tento Souhrn smluvních dohod byl sepsán dne 2.1.2013 mezi Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, Na Pankráci 546/56, 145 05, Praha 4 IČ: 65993390 DIČ: CZ65993390 zastoupeným____________________________ (dále jen "objednatelem") najedné straně a Účastníky sdružení „Sdružení CPI pro D l“ se sídlem COLAS CZ, a.s., Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9 1. COLAS CZ, a.s. se sídlem: Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9 IČ: 261 77 005 zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 6556 Jejímž jménem jednají: (dle zápisu v obchodním rejstříku) (vedoucí účastník sdružení) 2. Porr a.s. (nástupnická společnost společnosti Pražské silniční a vodohospodářské stavby, a.s., IČ: 45273910, se sídlem Praha 10, Strašnice, Dubečská 3238/36, PSČ 100 00) se sídlem: Václavské náměstí 837/11, PSČ 110 00, Praha 1, Nové Město IČ: 430 05 560 společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze odd. B., vl. 1006 Jejímž jménem jednají/kterou zastupují: ✓ J Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava" Stavební práce v užším řízení (dle zápisu v obchodním rejstříku) (dále jen "dodavatelem/zhotovitelem") na straně druhé. Protože si objednatel přeje, aby stavba „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava“, ISPROFIN 5611550001 byla realizována dodavatelem/zhotovitelem a přijal dodavatelovu/zhotovitelovu nabídku na provedení a dokončení této stavby a na odstranění všech vad na ní za cenu ve výši 649 186 975,01 Kč bez DPH, kalkulovanou takto: Dl Nabídková cena stavbv DPH Nabídková cena stavby m odern izac bez DPH (b) včetně DPH ía) e - ú s e k 14, 129 837 395,01 Kč (c) EXIT 104 649 186 975.01 Kč 779 024 370,02 Kč Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava Částka na případné vícepráce DPH Částka na případné vícepráce včetně DPH 10% (e) (f) (d) 12 983 739,50 Kč 77 902 437,00 Kč Dl 64 918 697,50 Kč m odern izac e - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava kterážto cena byla spočtena na základě závazných jednotkových cen dle oceněného soupisu prací (výkazu výměr) dohodli se objednatel a dodavatel/zhotovitel takto: V tomto Souhrnu smluvních dohod budou mít slova a výrazy stejný význam, jaký je jim připisován zadávacími podmínkami veřejné zakázky na stavební práce „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov-EXIT 112 Jihlava“, ev. č. 207922. Potvrzujeme, že následující dokumenty tvoří součást obsahu Smlouvy o dílo: (a) Souhrn smluvních dohod (b) Dopis o přij etí nabídky (c) Dopis nabídky, Příloha k nabídce a Zvláštní příloha k nabídce Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace —úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov —EXIT 112 Jihlava11 Stavební práce v užším řízení (d) Dodatky smluvních podmínek č. 27g, 44a, 77a, 78a, 79a, 80a, 80b, 80c, 80d, 8lv, 82a, 94a, 97a-k, 99a-g, lOOa-h, lOlb-k, 102a-b, 102d-g, 103c, 110a, 110c, llOd, 121. (e) Obchodní podmínky (díl 3, části 2 a 3 zadávací dokumentace) (f) Technické podmínky (díl 4 zadávací dokumentace) ((hg)) Dokumentace stavby (díl 6 zadávací dokumentace) a úplné Související dokumenty, které zahrnují: - Oceněný soupis prací - výkaz výměr (díl 5 zadávací dokumentace) - Závazek integrity (vyplněný formulář 1.2 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Závazek odkoupení vytěženého materiálu (vyplněný formulář 1.5 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Program prací, časový plán, schéma staveniště a rozdělení prací (vyplněný formulář 1.6 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace s přílohami) - Systém výstupní kontroly RDS (vyplněný formulář 1.7 dle dílu 2, ěásti 4 zadávací dokumentace s přílohami) - Údaje o seskupení osob podávajících nabídku společně (vyplněný formulář 1.8 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Přehled patentů, užitných vzorů a průmyslových vzorů (vyplněný formulář 1.9 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Povrch cementobetonového krytu (vyplněný formulář 1.10 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) Základní datum je 6.12.2012 Vzhledem k platbám, které má objednatel uhradit dodavateli/zhotoviteli, tak jak je zde uvedeno, se dodavatel/zhotovitel tímto zavazuje objednateli, že provede a dokončí stavbu a odstraní na ní všechny vady, v souladu s ustanoveními Smlouvy o dílo. Objednatel se tímto zavazuje zaplatit dodavateli/zhotoviteli, vzhledem k provedení a dokončení stavby a odstranění vad na ní, cenu díla v době a způsobem předepsaným ve Smlouvě o dílo. Veškeré spory, které vzniknou ze Smlouvy o dílo nebo v souvislosti s ní a které se nepodaří odstranit smírně na základě jednání smluvních stran, budou s konečnou platností vyřešeny před obecnými soudy České republiky. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, dohodly, že místně příslušným soudem ve sporech je pro řízení vedené v prvním stupni před okresními soudy jako soudy věcně příslušnými Obvodní soud pro Prahu 1 a pro řízení vedená v prvním stupni před krajskými soudy jako soudy věcně příslušnými Městský soud v Praze, ledaže je k projednání a rozhodnutí sporu dle platných právních předpisů dána výlučná příslušnost jiného soudu České republiky. Smlouva o dílo se řídí právem České republiky. Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava“ Stavební práce v užším řízení Tento Souhrn smluvních dohod je vyhotoven v šesti stejnopisech, z nichž dva obdrží objednatel a čtyři obdrží dodavatel/zhotovitel. ]Sa důkaz toho strany uzavírají tento Souhrn smluvních dohod, který vstupuje v platnost podpisem obou stran. V Praze dne ylO/Lij 12._____ V Praze dne ^ ® ^ ^ PODEPSÁN _ PODEPSÁN Jméno: Jméno: Funkce: Funkce: Společnost: za objednatele Ředitelství silnic a dálnic ČR PODEPSÁN Jméno: Funkce: í^olečnosi: (4 5 ) 5500 PODEPSÁN Jméno: Funkce: Společnost: PODEPSÁN Jméno: Funkce: Společnost: Účastníky sdružení „Sdružení CPI pro D l“ Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava1' Stavební práce v užším řízení DOPIS NABÍDKY NÁZEV STAVBY: „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava“ PRO: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Na Pankráci 546/56,145 05 Praha 4 Řádně jsme se seznámili se zněním zadávacích podmínek veřejné zakázky „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava“, ev. č. 207922, zejména včetně podmínek Smlouvy o dílo, Technických podmínek, Soupisu prací a Dokumentace stavby, dalších souvisejících dokumentů, připojené Přílohy k nabídce a Zvláštní přílohy k nabídce a dodatků zadávací dokumentace ě. 27g, 44a, 77a, 78a, 79a, 80a, 80b, 80c, 80d, 81v, 82a, 94a, 97a-k, 99a-g, lOOa-h, lOlb-k, 102a-b, 102d-g, 103c, 110a, 110c, llOd, 121. Tímto nabízíme provedení a dokončení stavby „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava44 a odstranění veškerých vad v souladu s touto nabídkou za následující cenu: Nabídková cena stavby DPH Nabídková cena stavby bez DPH (b) včetně DPH ía) (c) 129 837 395,01 Kč 649 186 975.01 Kč 779 024 370,02 Kč DPH Částka na případné vícepráce (e) Částka na případné vícepráce 10% včetně DPH Cd) 12 983 739,50 Kč (f) 64 918 697,50 Kč 77 902 437,00 Kč Souěástí této nabídky je oceněný soupis prací (výkaz výměr) obsahující jednotkové ceny jednotlivých položek prací bez DPH. Výslovně tímto potvrzujeme a uznáváme, že tyto jednotkové ceny isou závazné po celou dobu plnění předmětu zakázky a pro všechny práce prováděné v rámci zakázky a že jakékoliv jejich navyšování z důvodů jiných než výslovně uvedených ve Smlouvě o dílo je zcela vylouěeno. Uznáváme, že částka na případné vícepráce je samostatnou položkou nabídkové ceny a že na její čerpání v jakémkoliv rozsahu nemáme žádný nárok a její využití závisí výlučně na rozhodnutí zadavatele. Tímto nabízíme provedení a dokončení stavby a odstranění veškerých vad v souladu s touto nabídkou a zavazujeme se dodržet níže uvedené hodnoty jednotlivých dílčích hodnotících kritérií: „ jjtelství silnic a dálnic CR „D l modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava“ Stavební práce v užším řízení Váha kritéria v Hodnota pgjjgfhódnotící kritérium celkovém hodnocení jvůilúúková cena stavby bez 90 % 649 186 975,01 Kč DPH 10 % Kč bez DPH "péíka záruční doby 120 měsíců Souhlasíme s tím, že tato nabídka bude v souladu se zákonem platit po celou dobu běhu zadávací lhůty, a že pro nás zůstane závazná a může být přijata kdykoli v průběhu této lhůty. Potvrzujeme, že Příloha k nabídce a Zvláštní příloha k nabídce tvoří součást tohoto Dopisu nabídky. Potvrzujeme, že následující dokumenty tvoří součást obsahu Smlouvy o dílo: (a) Souhrn smluvních dohod (b) Dopis o přijetí nabídky (c) Dopis nabídky, Příloha k nabídce a Zvláštní příloha k nabídce (d) Dodatky smluvních podmínek č. 27g, 44a, 77a, 78a, 79a, 80a, 80b, 80c, 80d, 8lv, 82a, 94a, 97a-k, 99a-g, lOOa-h, lOlb-k, 102a-b, 102d-g, 103c, 110a, 110c, 11 Od, 121. (e) Obchodní podmínky (díl 3, části 2 a 3 zadávací dokumentace) (f) Technické podmínky (díl 4 zadávací dokumentace) (g) Dokumentace stavby (díl 6 zadávací dokumentace) a (h) úplné Související dokumenty, které zahrnují: - Oceněný soupis prací - výkaz výměr (díl 5 zadávací dokumentace) - Závazek integrity (vyplněný formulář 1.2 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Závazek odkoupení vytěženého materiálu (vyplněný formulář 1.5 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Program prací, časový plán, schéma staveniště a rozdělení prací (vyplněný formulář 1.6 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace s přílohami) - Systém výstupní kontroly RDS (vyplněný formulář 1.7 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace s přílohami) - Údaje o seskupení osob podávajících nabídku společně (vyplněný formulář 1.8 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Přehled patentů, užitných vzorů a průmyslových vzorů (vyplněný formulář 1.9 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) - Povrch cemerttobetonového krytu (vyplněný formulář 1.10 dle dílu 2, části 4 zadávací dokumentace) Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava" Stavební práce v užším řízení Bude-li naše nabídka přijata, poskytneme požadovanou záruku za provedení díla, začneme s realizací díla, co nejdříve to bude možné po Datu zahájení prací, a dokončíme stavbu v souladu s výše uvedenými dokumenty ve lhůtě pro její dokončení. Pokud a dokud nebude uzavřen Souhrn smluvních dohod, nebude tato nabídka ani na základě oznámení o výběru nejvhodnější nabídky (Dopisu o přijetí nabídky) představovat řádně uzavřenou a závaznou Smlouvu o dílo. Pojmy uvedené v tomto odstavci s velkými počátečními písmeny mají stejný význam, jako je jim připisován zadávacími podmínkami shora uvedené veřejné zakázky. Uznáváme, že proces případného přijetí naší nabídky se řídí zákonem a zadávacími podmínkami shora uvedené veřejné zakázky. Uznáváme rovněž, že zadavatel má právo odstoupit od Smlouvy o dílo v případě, že jsme uvedli v nabídce informace nebo doklady, které neodpovídají skutečnosti a měly nebo mohly mít vliv na výsledek zadávacího řízení. COI AS CZ. a.s. 7 A -M- 701*1 Porr $ús, řádně oprávněn podepsat nabídku za účastníky sdružení „Sdružení CPI pro D l“: 1. COLAS CZ, a.s., se sídlem Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9, IČ: 261 77 005 (vedoucí účastník sdružení) 2. Porr a.s., se sídlem Václavské náměstí 837/11, PSČ 110 00, Praha 1, Nové Město, IC: 430 05 560 (nástupnická společnost společnosti Pražské silniční a vodohospodářské stavby, a.s., IČ 45273910, se sídlem Praha 10, Strašnice, Dubečská 3238/36, PSČ 100 00) (účastník sdružení) V Praze dne Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava" Stavební práce v užším řízení PŘÍLOHA K NABÍDCE Název stavby: „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava44 Název článku obchodních Číslo článku Příslušné údaje podmínek obchodních Název a adresa objednatele podmínek Ředitelství silnic a dálnic ČR 1.1.2.2, 1.3 Na Pankráci 546/56 Název a adresa dodavatele 145 05 Praha 4 1.1.2.3, 1.3 Sdružení CPI pro D l Ke Klíčovu 9 Název a adresa správce stavby 1.1.2.4, 1.3 190 00 Praha 9 Lhůta pro uvedení stavby do 1.1.3.10 COLAS CZ, a.s. provozu (vedoucí účastník sdružení) Ke Klíčovu 9 Lhůta pro dokončení stavby 1.1.3.3 190 00 Praha 9 Záruční doba 1.1.3.7 a Porr a.s. (dříve PSVS ,a.s.) (účastník sdružení) Václavské náměstí 837/11 110 00 Praha 1 Ředitelství silnic a dálnic ČR Závod Praha Na Pankráci 546/56 145 05 Praha 4 - Nusle 62 týdnů Do uvedené lhůty se nezapočítává technologická přestávka v zimním období. 70 týdnů Do uvedené lhůty se nezapočítává technologická přestávka v zimním období. (a) 120 měsíců pro všechny objekty řady 100, 200 a 300 s výjimkou níže uvedeného objektu: - SOI4-221 - Nadjezd ev.č. D l-140 a dále s výjimkou těch materiálů / zařízení / technických zařízení / prací na objektech řady 100, 200 a 300, pro něž je v Technických podmínkách uvedena záruční doba přesahující 60 měsíců dle řádku (b) této Přílohy k nabídce níže. (b) Záruční doba materiálů / zařízení / technických zařízení / prací, pro něž je v Technických podmínkách uvedena záruční doba přesahující 60 měsíců, odpovídá délce záruční doby uvedené v Technických podmínkách u příslušného materiálu / zařízení / technického zařízení / práce (c) Výše částky na případné 1.1.4.10, 13.5 60 měsíců pro všechny ostatní stavební vícepráce objekty, materiály / zařízení / technická Části stavby IA.5.6 zařízení / práce, které nepodléhají Stavba 1.1.6.18 rozdílně stanovené záruční době dle bezprostředně předcházejících řádků (a) a (b) této Přílohy k nabídce 10 % z přijaté ceny stavby Elektronické přenosové systémy 1.3 jednotlivé stavební objekty D l modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava Fax Použité právo ---■-----“\Í“---------- ____ __ rr 1.4 právo České republiky Rozhodující jazvk 1.4 čeština Komunikační jazyk 1.4 čeština Eoba pro přístup na staveniště 2.1 v den zahájení prací oznámený dle čl. 8.1 obchodních podmínek Výše záruky za provedení díla 4.2 10 % z přijaté ceny stavby Smluvní pokuta za včasné 4.2 10.000,- K.Čza každý započatý den nevystavení nebo neudržování v prodlení zhotovitele s vystavením nebo platnosti záruky za provedení udržováním v platnosti zániky za díla provedení díla splňující požadavky Smlouvy o dílo ttbjem prací (přijaté ceny 4.4 55% z finančního objemu prací (z stavby) jehož realizaci je přijaté ceny stavby) ^zhotovitel povinen zajistit vlastními kapacitami, tj. nikoliv prostřednictvím subdodavatelů Smluvní pokuta za porušení 4.4 1.000.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti zhotovitele zajistit, 5 % z přijaté ceny stavby že žádný z jeho podzhotovitelů 10.000,- Kč za každý započatý den prodlení zhotovitele s vystavením nebo ani dodavatelů na nižších udržováním v platnosti záruky za odstranění vad splňující požadavky úrovních subdodavatelského Smlouvy o dílo 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ řetězce v minulosti nevykonával porušení a započatý den prodlení 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ ani v budoucnosti nebude porušení a započatý den prodlení zhotovitele s uzavřením nebo vykonávat stanovené činnosti udržováním v platnosti pojistných smluv dle kapitoly 18. Smlouvy o dílo Výše záruky za odstranění vad 4.25 5.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení a započatý den trvání takového Smluvní pokuta za včasné 4.25 porušení 10.000,- Kč za každý započatý den nevystavení nebo neudržování v prodlení zhotovitele s poskytnutím přístupu na staveniště v rozporu se platnosti záruky za odstranění Smlouvou o dílo 100.000,- Kč za každý jednotlivý případ vad porušení; 300.000,- Kč za každý jednotlivý případ Smluvní pokuty za porušení 4.29 a) porušení dalších povinností zhotovitele 4.29 b) 50.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení a započatý den trvání takového 4.29 c) porušení 4.29 d) 50.000,- Kč za každou započatou 4.29 e) hodinu prodlení s odstraněním každého 4.29 f) jednotlivého případu znečištění 4.29 g) pozemní komunikace 30 % z přijaté ceny stavby 4.29 h) Smluvní pokuta činí (i) 100.000,- Kč za Maximální celková výše 4.29 každý jednotlivý případ porušení čl. 4.30 a současně (ii) 5.000,- Kč za každý smluvních pokut započatý den a osobu, do jejíhož práva je zasahováno Smluvní pokuta za porušení 4.30 povinnosti zhotovitele postupovat tak, aby nedošlo k porušení právních povinností _objednatele Postupný závazný milník 4.35 Požadovaný rozsah provedení díla: Uvedení do provozu prvního jízdního pásu, tzn. dokončení 0., 1., 2. a 3. etapy v souladu se SOI72 Dopravně inženýrské opatření v PDPS. Termín: Postupný závazný milník bude stanoven na základě zhotovitelem předloženého programu prací a bude závazný. Smluvní pokuta 8.7 nedodržení lhůty pro dokončení: 500.000,- Kč za každý započatý den Procentní odpočty, jejichž 14.2 prodlení zhotovitele s dokončením díla prostřednictvím bude splacena ve lhůtě pro dokončení záloha 14.15 Měna platbv 16.2 c) nedodržení lhůty pro uvedení stavby do provozu: Výše částky, s jejímž 1.000.000,- Kč za každý započatý den prodlení zhotovitele s dokončením části zaplacením musí být objednatel prací v rozsahu nezbytném pro v prodlení, aby zhotovitel mohl uvedení stavby do provozu _za současného splnění 15 % koruna česká, podle Dopisu nabídky nejméně 30 % přijaté ceny stavby bez DPH příslušných podmínek odstoupit od Smlouvy o dílo Výše pojistného plnění 18.1 výše pojistného plnění musí ke každému okamžiku plnění Smlouvy o Celková částka pojistného krytí 18.2 dílo dosahovat alespoň souhrnné ceny do té doby provedených prací bez DPH 100 milionů Kč bez DPH Jestliže týmž skutkovým jednáním zhotovitele doide k současnému nebo postupnému porušení více povinností zhotovitele, jejichž splnění je zajištěno různými smluvními pokutami, má objednatel vůči zhotoviteli nárok na zaplacení všech těchto smluvních pokut, a to v jejich plné výši. Veškerá korespondence týkající se plateb, včetně faktur, potvrzení o průběžných a konečných platbách budou zasílány objednateli najím předepsaných formulářích. 2 8 -03- 2013 COLAS Gfc. a.s. Porr a.s. řádně oprávněn podepsat nabídku za úěastníky sdružení „Sdružení CPI pro D l“: 1- COLAS CZ, a.s., se sídlem Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9, IČ: 261 77 005 (vedoucí účastník sdružení) 2. Porr a.s., se sídlem Václavské náměstí 837/11, PSČ 110 00, Praha 1, Nové Město, IC: 430 05 560 (nástupnická společnost společnosti Pražské silniční a vodohospodářské stavby, a.s., IČ 45273910, se sídlem Praha 10, Strašnice, Dubečská 3238/36, PSČ 100 00) (účastník sdružení) V Praze dne Ředitelství silnic a dálnic ČR „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava11 Stavební práce v užším řízení ZVLÁŠTNÍ PŘÍLOHA K NABÍDCE Název stavby: „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava11 Jsou nám známy zadávací podmínky stanovené zadávací dokumentací veřejné zakázky „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava11, jakož i následky jejich nedodržení. Za účelem jejich trvalého dodržování v průběhu realizace zakázky se zavazujeme, že se budeme řídit následujícími pravidly: 1) Provedeme minimálně 55 % z objemu prací (55 % z přijaté ceny stavby) vlastními kapacitami, přičemž za vlastní kapacity považujeme (a) osoby v pracovním nebo obdobném poměru k osobě uchazeče, nebo osoby uchazečem ovládané nebo osoby uchazeče ovládající nebo osoby ovládané společně s uchazečem stejnou osobou a dále (b) stroje a strojní vybavení (i) ve vlastnictví osoby uchazeče nebo osob uchazečem ovládaných nebo osob uchazeče ovládajících nebo osob ovládaných společně s uchazečem stejnou osobou nebo (ii) v takové právní dispozici shora uvedených osob, která umožňuje jejich využití pro stavbu, jež je předmětem této zakázky. 2) Pokud zbývající % podíl objemu prací nebudeme provádět vlastními kapacitami, zavazujeme se předložit zadavateli ve vztahu ke všem subdodavatelům, kteří se budou podílet na realizaci zakázky, na vyžádání návrh subdodavatelské smlouvy, přičemž zajistíme, abychom byli oprávněni tyto smlouvy předložit zadavateli v celém rozsahu. 3) Uznáváme a souhlasíme s tím, že s výjimkou subdodavatelů materiálů použitých na stavbě je zadavatel oprávněn ke schvalování všech subdodavatelských smluv, kdy příslušný subdodavatel nebyl uveden již v nabídce na plnění veřejné zakázky (dle vzoru uvedeného ve formuláři č. 1.6 dílu 2, části 4 zadávací dokumentace), jíž je tato Zvláštní příloha k nabídce součástí. Zavazujeme se takové smlouvy zadavateli předložit v přiměřené lhůtě před jejich zamýšleným uzavřením a uznáváme, že až do jejich schválení zadavatelem nejsme oprávněni takovou smlouvu uzavřít. Dále uznáváme, že nejsme oprávněni v souvislosti s případným prodlením zadavatele se schválením takové smlouvy vznášet jakékoliv nároky. Uznáváme, že na schválení zde popsaných subdodavatelských smluv ze strany zadavatele nemáme právní nárok. Bereme na vědomí, že schvalování materiálů zadavatelem za podmínek uvedených v Technických podmínkách není tímto odstavcem dotčeno. 4) Bereme na vědomí a potvrzujeme, že námi zvolení subdodavatelé uvedení v nabídce na plnění veřejné zakázky, jíž je tato Zvláštní příloha k nabídce součástí, a jejich podíl na pracích vykonaných při realizaci stavby, se nebudou měnit bez výslovného písemného souhlasu zadavatele udělovaného na naši žádost pro každý konkrétní m případ takovéto změny. Bereme na vědomí, že zadavatel je oprávněn udělení takového souhlasu odepřít, a to i bez uvedení důvodů. 5) Z důvodů kontroly našich závazků zajistíme, že se na realizaci stavby nebudou podílet jiné kapacity, než naše kapacity vlastní a kapacity našich subdodavatelů a v případě, že se takovýto případ vyskytne, neprodleně předložíme doklady osvětlující případně zjištěný pohyb cizích kapacit na staveništi. Dále předložíme zadavateli vždy do 10. dne každého kalendářního měsíce úplný seznam osob (dodavatelů a subdodavatelů), jejichž kapacity se v průběhu minulého kalendářního měsíce vyskytovaly na staveništi. 6) V případě, že zadavatel při provádění kontroly plnění zakázky, z námi předložených dokladů nebo jiným způsobem zjistí, že používáme při realizaci zakázky subdodavatele, který nebyl zadavatelem schválen nebo zadavateli oznámen dle výše uvedených ustanovení, zavazujeme se zaplatit za každé takové neoprávněné použití subdodavatele smluvní pokutu ve výši 1.000.000,- Kč (slovy: jeden milión korun českých). Souhlasíme, aby bylo zaplacení této smluvní pokuty provedeno formou zápočtu proti jednotlivým dílčím platbám. Ostatní ustanovení o smluvních pokutách nejsou tímto našim závazkem dotčena. Bereme na vědomí, že zadavatel je vedle práva na zaplacení smluvní pokuty pro porušení povinností dle tohoto odstavce 6 Zvláštní přílohy k nabídce rovněž oprávněn odstoupit od Smlouvy o dílo. 7) Po skončení realizace bude provedeno vyhodnocení použitých kapacit a v případě, že podíl prací provedených vlastními kapacitami nedosáhne % uvedeného v odstavci 1 Zvláštní přílohy k nabídce, zavazujeme se uhradit zadavateli smluvní pokutu ve výši y % z celkové ceny díla (kterou se pro tyto účely rozumí souhrn všech prostředků, které nám byly vyplaceny nebo na které nám vznikl nárok v průběhu realizace stavby, nikoliv nabídková cena), kde „y“ je počet procentních bodů, o které by byl po konečném vyhodnocení stavby nižší náš podíl na realizaci díla oproti podílu, k němuž jsme se zavázali v odstavci 1 Zvláštní přílohy k nabídce. Bereme na vědomí, že zadavatel je oprávněn, nikoliv však povinen v odůvodněných případech povolit výjimku z předepsané procentní hranice podílu prací provedených vlastními kapacitami podle odstavce 1 Zvláštní přílohy k nabídce, a to k naší předchozí písemné žádosti. Ostatní ustanovení o smluvních pokutách nejsou tímto našim závazkem dotčena. 8) Bereme na vědomí, že některá další práva a povinnosti smluvních stran související se subdodavatelskými smlouvami, s požadavky na jejich obsah a s procesem jejich schvalování jsou stanoveny v čl. 4.4 Všeobecných obchodních podmínek ve znění Zvláštních obchodních podmínek. Současně se zavazujeme, že v průběhu realizace budeme dodržovat veškeré smluvní a technické podmínky dané díly 3 a 4 zadávací dokumentace. COLAS <£Z, a.s. 2 8 -03.:.2013 Porr a.s. řádně oprávněn podepsat nabídku za účastníky sdružení „Sdružení CPI pro D l“: 1. COLAS CZ, a.s„ se sídlem Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9, IČ: 261 77 005 (vedoucí účastník sdružení) 2. Porr a.s., se sídlem Václavské náměstí 837/11, PSČ 110 00, Praha 1, Nové Město, IČ: 430 05 560 (nástupnická společnost společnosti Pražské silniční a vodohospodářské stavby, a.s., IC 45273910, se sídlem Praha 10, Strašnice, Dubečská 3238/36, PSČ 100 00) (účastník sdružení) V Praze dne DODATEK Č. 1 K souhrnu smluvních dohod Č.02PT-000902 Ze dne 10.4.2013 na akci „D1 modernizace-úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov- EXIT 112 Jihlava" (ISPROFIN 5611550001) na dodávku části díla: „D1 modernizace-úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov- EXIT 112 Jihlava" SMLUVNÍ STRANY Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR se sídlem Na Pankráci 546/56, 145 05, Praha 4 IČ: 65993390 DIČ: CZ65993390 zastoupený (dále jen „objednatelem") na jedné straně Zhotovitel: Účastníci sdružení „Sdružení CPI pro D1" 1) COLASCZ, a.s se sídlem Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9, Česká republika IČO: 261 77 005, DIČ: CZ26177005 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 6556 Zastoupená: (společnost zastupují vždy dva členové představenstva společně) (dále jen „CCZ" nebo „vedoucí účastník Sdružení") a 2) Porr a.s. se sídlem Václavské náměstí 837/11, PSČ 110 00, Praha 1, Nové Město IČ: 430 05 560, DIČ: CZ43005560 korespondenční adresa: Dubečská 3238, PSČ 100 00, Praha 10 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, odd. B, vl. 1006, Zastoupená: 1 (k zastupování společnosti a podepisování za společnost je třeba souhlasného projevu vůle alespoň dvou prokuristů) (dále jen „Porr" nebo „druhý účastník Sdružení") (dále jen „dodavatelem/zhotovitelem“) na straně druhé PREAMBULE Vzhledem k předloženým výsledkům zkoušky pevnosti v tlaku na vývrtech průměru 150 mm požadovaných v ZTKP stavby, jejich způsobu odběru a přípravy před vlastní zkouškou, upozornil zhotovitel na skutečnost nereprezentativního způsobu odběru. Jako podklad uvádí, že vlastním odběrem dochází k porušení jádra vývrtu, které následně ovlivňuje sledované parametry. Upozorňuje zároveň, že předmětné odběry nejsou normativně požadovány a jsou pouze definovány v ZTKP. Z uvedených důvodu zhotovitel objednateli navrhnul odběry pro destruktivní zkoušky neprovádět. Zhotovitel dokládá, že kvalita stavby bude zachována, což prokazuje doložením výsledků ostatními druhy zkoušek podle TKP a prodloužením záručních lhůt. Objednatel po prověření návrhu zhotovitele souhlasí s uzavřením tohoto Dodatku č. 1 ke Smlouvě o dílo (dále jen „Dodatek"). I. PŘEDMĚT DODATKU Záruční lhůta dle Souhrnu smluvních dohod ze dne 10.4.2013 pro objekt SO 14*101 - 120 měsíců Smluvní strany se dohodly na změně souhrnu smluvních dohod ze dne 10.4.2013 následovně: • Záruční doba ve vztahu k stmelené podkladní vrstvě (RS 0/32 C8/10; 120 mm) - 2. technologickému kroku podkladní recyklované vrstvy SC - stavebního objektu SO 14-101 dle „Upřesnění postupu technologie provedení podkladní recyklované vrstvy SC“ vydaného pokynem správce stavby ze dne 25.3.2014 se prodlužuje o 24 měsíců. Záruční lhůta uvedené části díla tak činí 144 měsíců. Ve vztahu k ostatním částem díla zůstávají ujednání o délce záruční doby nedotčena. • V čl. 5.5.2. TKP ve znění ZTKP se vypouští: „Na hotových vrstvách RS 0/32 C8/10 budou dále provedeny tyto kontrolní zkoušky : - zkouška pevnosti v tlaku na vývrtech průměru 150 mm, ve stáří 7, 28 dní, odebraných z hotové vrstvy . Pevnost po 7 dnech 1x na 250m jízdního pásu, pevnost po 28 dnech 1x na 500 m jízdního pásu. Současně bude na vývrtech provedena zkouška mrazuvzdornosti a odolnosti proti vodě 1x na 500 m JP. Vývrty budou odebírány střídavě ze všech jízdních pruhů (dle technologie recyklace)." • Smluvní nabídková cena stavby se snižuje na základě neprovedených kontrolních zkoušek o 149 090,- Kč (slovy: sto čtyřicet devět tisíc devadesát korun českých). Kalkulace tvoří nedílnou součást tohoto dodatku jako jeho příloha č. 1. 2 III. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ Tento Dodatek č.1 byl sepsán v šesti stejnopisech, které mají stejnou platnost, a z nichž dva obdrží objednatel a čtyři obdrží dodavatel/zhotovitel. Tento Dodatek č.1 se vztahuje na 2. technologický krok podkladní recyklované vrstvy SC - stavebního objektu SO 14-101 RS 0/32 C8/10; 120 mm. Tento Dodatek č.1 nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu smluvními stranami. V Praze dne V Praze dne Za objednatele Za zhotovitele Ředitelství silnic a dálnic ČR Sdružení CPI pro D1 3 DODATEK č. 2 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10.4.2013 na akci „Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava“ číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 číslo smlouvy zhotovitele: 02PT-000902 uzavřený na souhrn Změn během výstavby (dále též Souhrnný dodatek Smlouvy) Smluvní strany: Ředitelství silnic a dálnic ČR Na Pankráci 546/56, 145 05 Praha 4 IČ: 65993390 DIČ: CZ65993390 jednající: (dále jen „Objednatel44) na straně jedné a společnosti 1) COLAS CZ, a.s. se sídlem Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9, Česká Republika IČ: 26177005 DIČ: CZ26177005 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, složka 6556 jednající: (Za představenstvo jednají vždy alespoň dva členové představenstva společně) 2) Porr a.s. se sídlem Dubečská 3238/36, Strašnice, 100 00 Praha 10 IČ: 43005560 DIČ: CZ43005560 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vl. 1006 jednající: i (K zastupování společnosti a podepisování za společnost je třeba souhlasného projevu vůle alespoň dvou prokuristů.) které jsou členy „Sdružení CPI pro D l44(dále jen “Zhotovitel”) na straně druhé společně dále jen „Smluvní strany“ nebo též jednotlivě jen „Smluvní strana“. Vzhledem k tomu, že (A) Na základě výsledků zadávacího řízení veřejné zakázky na zhotovení stavby Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava (dále jen ,,Stavba“) uzavřel dne 10.4. 2013 Objednatel podpisem Souhrnu smluvních dohod smlouvu o dílo se Zhotovitelem (dále jen „Smlouva44). (B) Při realizaci Stavby dochází ke Změnám během výstavby (dále též ZBV), které jsou administrovány podle Směrnice generálního ředitele RSD ČR č. 18/2013 „Změny staveb44(dále jen Směrnice GŘ č. 18/2013) v platném znění a po podpisu Evidenčního listu změny stavby Oprávněnými osobami Objednatele a Zhotovitele se stávají dodatkem Smlouvy. (C) Dodatky Smlouvy ve formě Evidenčního listu změny stavby jsou za určité období sumarizovány formou podpisu Souhrnného dodatku Smlouvy. Souhrnné dodatky Smlouvy jsou zařazeny do číslované řady Dodatků k Souhrnu smluvních dohod podle chronologie jejich vzniku. Dodatky k Souhrnu smluvních dohod spolu s Přijatou cenou stavby ke sledovanému okamžiku určují celkovou cenu Stavby, plnění zákonného limitu Víceprací a čerpání Rezervy objednatele na jejich úhradu. (D) V uplynulém období od (26. 8. 2013) do (24.2.2015) byly Oprávněnou osobou Objednatele odsouhlaseny a podepsány ZBV č. 1, ZBV č. 2, ZBV č. 3, ZBV č. 4, ZBV č. 5, ZBV č.6, ZBV č.7 a ZBV č.8, které jsou uvedené v Příloze č. 1 tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy, která je jeho nedílnou součástí, Uzavírají Smluvní strany dále uvedeného dne, měsíce a roku tento Souhrnný dodatek Smlouvy. 1. P ředmět Dodatku 1.1 Předmětem tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy: a) sumarizace změny ceny Stavby za sledované období, se zjištěním hodnoty Víceprací v jednotlivých kategoriích a zjištěním hodnoty Méněprací (Příloha č. 1 tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy), b) postavení najisto smluvní ceny stavby ke dni uzavření tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy (Tab. 1 v tomto Souhrnném dodatku Smlouvy), 2 postavení najisto míry čerpání limitu 20 % Dodatečných prací podle ustanovení § 23, odst. (7), písm. a) Zákona o veřejných zakázkách ke dni uzavření tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy (Tab. 2 v tomto Souhrnném dodatku Smlouvy), postavení najisto míry čerpání Rezervy objednatele na úhradu Víceprací ke dni uzavření tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy (Tab. 2 v tomto Souhrnném dodatku Smlouvy). 1.2 Oceněný Soupis prací s výkazem výměr Stavby je doplněn o další Zhotovitelem oceněné položky odpovídající Vícepracím, zahrnutým do schválených ZBV, které jsou předmětem tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy. 1.3 Z oceněného Soupisu prací s výkazem výměr Stavby se vypouštějí položky odpovídající pracím, které nebyly Zhotovitelem při realizaci Stavby provedeny (,,Méněpráce“). Rozpisy položek vypuštěných položek Méněprací jsou uvedeny ve schválených ZBV. 1.4 Smluvní cena Stavby se uzavřením tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy mění takto: Tab. 1____________________________________________________________ Údaje v Kč bez DPH Změna ceny Stavby Smluvní cena Stavby Přijatá cena stavby 0,- 649 186 975,01 Změna ceny Stavby po uzavření předchozích Dodatků k Souhrnu smluvních dohod: -149 090,- 649 037 885,01 z toho: Vícepráce: o,- Méněpráce: 149 090,- Změna ceny Stavby uzavřením tohoto Souhrnného 27 609 867,56 676 647 752,57 dodatku Smlouvy: z toho: Vícepráce: 47 377 632,98 Méněpráce: 19 767 765,42 Smluvní cena Stavby ke dni uzavření tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy: 27 460 777,56 676 647 752,57 z toho: Vícepráce: 47 377 632,98 Méněpráce: 19 916 855,42 1.5 Ke dni uzavření tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy je míra čerpání závazných limitů následující: Tab. 2_______________________________________ _____________ ___________ Údaje v Kč bez DPH Limit Hodnota Čerpání limitu Dodatky Tento Celkem Celkem k Souhrnu Souhrnný Kč % smluvních dodatek dohod č.l Smlouvy z Přijaté ceny stavby Dodatečné práce kat. 3 - § 23, 20 % Přijaté o,- 47 377 632,98 47 377 632,98 7,30 odst. (7), písm. a) Zákona o ceny stavby veřejných zakázkách a čl. 13.1 Obchodních podmínek Rezerva Objednatele na 10 % Přijaté o,- 47 377 632,98 47 377 632,98 7,30 úhradu Víceprací ceny stavby 3 r 2. Prohlášení a závazky zhotovitele 2.1 Zhotovitel je odpovědný za správnost a úplnost ocenění Soupisu prací s výkazem výměr. Zhotovitel prohlašuje, že ve všech ZBV, které jsou předmětem tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy, zohlednil a ocenil v Soupisu prací s výkazem výměr veškeré práce, dodávky a služby, jejichž provedení je nezbytné pro řádné provedení Stavby dle Smlouvy ve znění změn provedených tímto Souhrnným dodatkem Smlouvy a předchozími Dodatky k Souhrnu smluvních dohod, a že v rámci ocenění každé položky do ocenění zahrnul i cenu veškerých prací, dodávek a služeb, které jsou nezbytné pro provedení práce odpovídající příslušné položce. Zhotovitel nemá právo požadovat žádné dodatečné zvýšení ceny položek, zahrnutých ve schválených ZBV. 2.2 Zhotovitel prohlašuje, že mu v důsledku Méněprací nevznikly a nevzniknou žádné náklady, a že tedy v důsledku změn učiněných na základě ZBV, zahrnutých do tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy, nebude účtovat ani požadovat zaplacení žádných dalších cen či nákladů nad rámec cen uvedených v Soupisech prací v rámci ZBV zařazených do Přílohy č. 1 tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy. 4 3. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ 3.1 Ostatní ustanovení Smlouvy zůstávají beze změn. 3.2 Tento Souhrnný dodatek Smlouvy nabývá platnosti a účinnosti dnem jeho podpisu oběma Smluvními stranami. 3.3 Tento Souhrnný dodatek Smlouvy je vyhotoven ve 4 (slovy čtyřech) stejnopisech, z nichž dva obdrží Objednatel a po jednom vždy každý účastník Zhotovitele. 3.4 Tento Souhrnný dodatek Smlouvy má 1 (jednu) Přílohu č. 1. V Praze dne 1 2 -Q6- 2015 V Praze dne ^ - £-ZO Příloha č. 1: Seznam zahrnutých ZBV, s rozdělením Víceprací do kategorií. Za Objednatele: Za Zhotovitele: Ředitelství silnic a dálnic ČR Sdružení CPI pro Dl 5 dodatek č. 3 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10 4 2013 číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 DODATEK č. 3 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10.04.2013 číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 Smluvní strany: Ředitelství silnic a dálnic ČR Na Pankráci 546/56, 145 05 Praha 4 IČ: 65993390 DIČ: CZ65993390 jednající: (dále jen „Objednatel") na straně jedné a společnosti 1) COLAS CZ, a.s. se sídlem Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9, Česká Republika IC: 261 77 005 DIČ: CZ26177005 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městskvm snnrlem v Praze, oddíl B vložka 6556 iP nnaiiP t * 3 5 v*/^ v (Za piedstavenstvo jednají vždy alespoň dva členové představenstva společně.) 2) Porr a.s. se sídlem Dubečská 3238/36, Strašnice, 100 00 Praha 10 IC: 430 05 560 DIČ: CZ43005560 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městskvm soudem v Praze, oddíl B, vložka 1006 jednající: 1 dodatek č. 3 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10.4.2013 číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 (K zastupování společnosti a podepisování za společnost je třeba souhlasného projevu vůle alespoň dvou prokuristů.), které jsou členy „Sdružení CPI pro D l“ (dále jen “Zhotovitel”) na straně druhé společně dále jen „Smluvní strany“ nebo též jednotlivě jen „Smluvní strana". Vzhledem k tomu, že (A) Na základě výsledků zadávacího řízení veřejné zakázky na zhotovení stavby Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava (dále jen „Stavba") uzavřel dne 10. 04. 2013 Objednatel podpisem Souhrnu smluvních dohod smlouvu o dílo se Zhotovitelem (dále jen „Smlouva41); (B) Při realizaci Stavby dochází ke Změnám během výstavby (dále též ,,ZBV“), které jsou administrovány podle Směrnice generálního ředitele ŘSD ČR ě. 18/2015 „Změny staveb11 (dále jen „Směrnice GŘ ě. 18/2015“) v platném znění a po podpisu Evidenčního listu změny stavby oprávněnými osobami Objednatele a Zhotovitele se stávají dodatkem Smlouvy; (C) Dodatky Smlouvy ve formě Evidenčního listu změny stavby jsou za určité období sumarizovány formou podpisu Souhrnného dodatku Smlouvy. Souhrnné dodatky Smlouvy jsou zařazeny do číslované řady Dodatků k Souhrnu smluvních dohod podle chronologie jejich vzniku. Dodatky k Souhrnu smluvních dohod spolu s Přijatou cenou stavby ke sledovanému okamžiku určují celkovou cenu Stavby, plnění zákonného limitu Víceprací a čerpání Rezervy Objednatele na jejich úhradu; (D) V uplynulém období od 25.8.2015 do 27.9.2016 byly oprávněnou osobou Objednatele odsouhlaseny a podepsány ZBV předložené Zhotovitelem, tedy ZBV č. 9 až ZBV č.33 a ZBY č. 40 až ZBV č.46, které jsou uvedené v Příloze č. 1 tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy, která je jeho nedílnou součástí; (E) Zhotovitel uplatnil vůči Objednateli nároky na prodloužení Lhůty pro dokončení stavby uvedené v čl. 1.1.3.3 Přílohy k nabídce, jež je součástí Smlouvy, a nároky na dodatečné platby související s uvedenými časovými nároky, a to zejména z titulu zastižení nepříznivých fyzických podmínek a tím pozdních předání stavenišť pro etapu 3 v roce 2013 (Změna rozsahu výkopové a bezvýkopové technologie opravy kanalizace, obetonování kanalizačního potrubí, šachet a vpustí, změna zatřídění hornin z hlediska těžitelnosti při provádění opravy kanalizace) a pro etapu 4 v roce 2014 (obetonování šachet a vpustí, změna zatřídění hornin z hlediska těžitelnosti při provádění přípojek kanalizace, upřesnění technologie provádění podkladních vrstev, změna rozsahu výměr frézování AHV) a dále pak prodloužení lhůty výstavby etapy 4 v roce 2015 (upřesnění technologie provádění podkladních vrstev, změna rozsahu výměr frézování AHV, bodová i celoplošná sanace neúnosného podloží). 2 DODATEK č. 3 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10.4.2013 číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 Uzavírají Smluvní strany dále uvedeného dne, měsíce a roku tento souhrnný dodatek Smlouvy (dále jako „Souhrnný dodatek Smlouvy44): 1. předmět D odatku 1.1. Předmětem tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy je: a) sumarizace změny ceny Stavby za sledované období, se zjištěním hodnoty Víceprací v jednotlivých kategoriích a zjištěním hodnoty Méněprací (Příloha č. 1 tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy), b) postavení najisto smluvní ceny stavby ke dni uzavření tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy (Tab. 1 v tomto Souhrnném dodatku Smlouvy), c) prodloužení záruky a slevy z ceny díla u vybraných SO, a to v rozsahu v jakém je uvedeno v Předávacích protokolech, d) potvrzení Lhůty pro dokončení Stavby a Lhůty pro uvedení stavby do provozu, e) potvrzení výše nároků Zhotovitele na dodatečné platby odsouhlasených Objednatelem ve smyslu čl. 3.5 a 20.1 Všeobecných obchodních podmínek Smlouvy. 1.2. Oceněný Soupis prací s výkazem výměr Stavby je doplněn o další Zhotovitelem oceněné položky odpovídající Vícepracím, zahrnutým do schválených ZBV, které jsou předmětem tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy. 1.3. Z oceněného Soupisu prací s výkazem výměr Stavby se vypouštějí položky odpovídající pracím, které nebyly Zhotovitelem při realizaci Stavby provedeny („Méněpráce44). Rozpisy položek vypuštěných položek Méněprací jsou uvedeny ve schválených ZBV. 1.4. Smluvní cena Stavby se uzavřením tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy mění takto: Xab. 1 ______________________________________________ Údaje v Kč bez DPH Změna ceny Stavby Smluvní cena Stavby Přijatá cena stavby 649 186 975,01 Změna ceny Stavby po uzavření předchozích 27 460 777,56 676 647 752,57 Dodatků k Souhrnu smluvních dohod: 47 377 632,98 -19 916 855,42 z toho: Vícepráce: Méněpráce: Změna ceny Stavby uzavřením tohoto Souhrnného 20 875 924,58 697 523 677,15 dodatku Smlouvy: 47 680 655,13 -26 804 730,55 z toho: Vícepráce: Méněpráce: Smluvní cena Stavby ke dni uzavření tohoto 48 336 702,14 697 523 677,15 Souhrnného dodatku Smlouvy: 95 058 288,11 -46 721 585,97 z toho: Vícepráce: Méněpráce: 3 DODATEK č. 3 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10.4.2013 číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 1.5. Prodloužení záruky: Smluvní strany se dohodly na prodloužení záruční doby na níže uvedených stavebních objektech: - objekt SO 14-101 Dálnice Dl v km 104,800-113,340 ve vztahu k vrstvě CBK byla prodloužena záruční doba o 24 měsíců, celkově tedy na 144 měsíců (prodloužená záruční doba se nevztahuje na protismykové vlastnosti a těsnění spár a začala běžet dne 7. 12. 2015 a končí dne 6. 12. 2027), - dále byla prodloužena záruční doba ve vztahu ke stmelené podkladní vrstvě (RS 0/32 C8/10, 120 mm) - 2. Technologickému kroku podkladní recyklované vrstvy SC o 24 měsíců, celkově tedy na 144 měsíců a začala běžet dne 7. 12. 2015 a končí dne 6. 12. 2027, - dále byla prodloužena záruční doba na asfaltové souvrství na předpolích mostů SO 14-201 a SO 14-206 o 12 měsíců, celkově tedy na 132 měsíců a začala běžet dne 7. 12. 2015 a končí dne 6. 12. 2026, a - dále byla prodloužena záruční doba na drenáže na úsecích dle bodu „H“ Protokolu o předání a převzetí dokončených staveb nebo ucelených částí dle obchodního zákoníku č. 513/1991 Sb. a navazujících předpisů pro stavbu“. Tato záruční doba byla prodloužena o 12 měsíců, celkově tedy na 132 měsíců a začala běžet dne 7. 12. 2015 a končí dne 6. 12. 2026. - objekt SO 14-206 Most ev. č. D1-146..1 a D1-146..2 byla prodloužena záruční doba na asfaltové souvrství na pravém mostě o 12 měsíců, celkově tedy na 132 měsíců a začala běžet dne 7. 12. 2015 a končí dne 6. 12. 2027. 1.6. Slevy z ceny díla: Smluvní strany se dohodly, že z důvodu vad uvedených v „Protokolu o předání a převzetí staveb nebo ucelených částí dle obchodního zákoníku č. 513/1991 Sb. a navazujících předpisů pro stavbu Dl modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava, byla uplatněna sleva z ceny díla na níže uvedených stavebních objektech: - objekt SO 14-101 Dálnice Dl v km 104,800-113,340 byla uplatněna sleva z ceny díla za nesplnění předepsaných parametrů (šířka CBK) ve výši 137 688 Kč. Vady, na kterých byla uplatněna sleva z ceny díla, nebude zhotovitel odstraňovat. - objekt SO 14-173.1 Dopravní značení - byla uplatněna sleva z ceny díla za nesplnění předepsaných parametrů (VDZ není v souladu s RDS) ve výši 45 000 Kč. Vady, na kterých byla uplatněna sleva z ceny díla, nebude zhotovitel odstraňovat. 1.7. Sledování vad: Smluvní strany po prostudování stavu předávaného Díla shodně deklarují výskyt „vad“ zjištěných při přejímce Díla na Stavbě, jež jsou vyjmenovány v tabulkách č. 1 a 2 Metodiky, jež je Přílohou č. 2 tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy. Způsob vypořádání těchto „vad“ bude Zhotovitelem realizován v souladu s Metodikou, která tvoří Přílohu č. 2 tohoto Souhrnného dodatku. 1.8. Lhůta pro uvedení stavby do provozu: Smluvní strany potvrzují, že z důvodů uvedených shora v bodě (E) v návaznosti na splnění podmínek dle čl. 20.1 Všeobecných obchodních podmínek Lhůta pro uvedení stavby do provozu dle čl. 1.1.3.10 Příloh k nabídce, jež je součástí Smlouvy, byla změněna takto: Lhůta pro 4 DODATEK č. 3 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10.4.2013 číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 uvedení stavby do provozu dle příloh k nabídce - bod 1.1.3.10 - 62 týdnů byla nahrazena termínem pro uvedení stavby do provozu -31.7.2015 1.9. Lhůta pro dokončení Stavby: Smluvní strany potvrzují, ž z důvodů uvedených shora v bodě (E) v návaznosti na splnění podmínek dle ěl. 20.1 Všeobecných obchodních podmínek Lhůta pro dokončení Stavby dle čl. 1.1.3.3 Příloh k nabídce, jež je součástí Smlouvy, byla změněna takto: Lhůta pro dokončení stavby dle příloh k nabídce - bod 1.1.3.3 - 70 týdnů byla nahrazena termínem pro dokončení stavby - 26.9.2015. 1.10. Nároky Zhotovitele na dodatečné platby: Smluvní strany potvrzují, ž z důvodů uvedených shora v bodě (E) v návaznosti na splnění podmínek dle čl. 20.1 Všeobecných obchodních podmínek Zhotoviteli vznikly vůči Objednateli nároky na dodatečné platby ve výši 22 217 293,00 Kč (bez DPH) a Správce stavby o těchto nárocích rozhod v souladu s čl. 3.5 Všeobecných obchodních podmínek. Objednatel souhlasí a potvrzuje rozhodnutí správce stavby jakožto spravedlivé a učiněné podle Smlouvy o dílo. Zhotovitel potvrzuje, že neuplatnil vůči Objednateli žádné jiné finanční nároky s výjimkou nároků potvrzených v tomto Souhrnném dodatku, a že žádné takové nároky mu ani nevznikly. 2. Prohlášení a závazky zhotovitele 2.1. Zhotovitel je odpovědný za správnost a úplnost ocenění Soupisu prací s výkazem výměr. Zhotovitel prohlašuje, že ve všech ZBV, které jsou předmětem tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy, zohlednil a ocenil v Soupisu prací s výkazem výměr veškeré práce, dodávky a služby, jejichž provedení je nezbytné pro řádné provedení Stavby dle Smlouvy ve znění změn provedených tímto Souhrnným dodatkem Smlouvy a předchozími Dodatky k Souhrnu smluvních dohod, a ž v rámci ocenění každé položky do ocenění zahrnul i cenu veškerých prací, dodávek a služeb, které jsou nezbytné pro provedení práce odpovídající příslušné položce. Zhotovitel nemá právo požadovat žádné dodatečné zvýšení ceny položek, zahrnutých ve schválených ZBV. 2.2. Zhotovitel prohlašuje, že m v důsledku Méněprací nevznikly a nevzniknou žádné náklady, a že teď v důsledku změn učiněných na základě ZBV, zahrnutých do tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy, nebude účtovat ani požadovat zaplacení žádných dalších cen či nákladů nad rámec cen uvedených v Soupisech prací v rámci ZBV zařazených do Přílohy č. 1 tohoto Souhrnného dodatku Smlouvy. 3. ZÁVĚREČNÁUJEDNÁNÍ 3.1. Ostatní ustanovení Smlouvy zůstávají beze změn. 3.2. Tento dodatek Smlouvy nabývá platnosti a účinnosti dnem jeho podpisu oběma Smluvními stranami. 3.3. Tento dodatek Smlouvy je vyhotoven ve 3 (slovy třech) stejnopisech z nichž dva obdrží Objednatel a jeden Zhotovitel. 5 dodatek č. 3 k Souhrnu smluvních dohod uzavřenému dne 10.4.2013 číslo smlouvy objednatele: 02PT-000902 3.4. Tento dodatek Smlouvy má 2 (dvě) přílohy. V Praze dne ~ 3 2017 y praze dne m -1 Příloha č. 1: Seznam ZBV odsouhlasených Objednatelem Příloha č. 2: Metodika Za Objednatele: Za Zhotovitele: Ředitelství silnic a dálnic ČR m i .a s n . Q G Příloha č. 2 dod č. 3 SSD Metodika sledování Vad zjištěných při přejímacím řízení pro stavbu „D1 modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava" (číslo smlouvy: 02PT-000902) Pro účely této Metodiky se Vadou rozumí jevy či vlastnosti Díla popsané v Protokolu o předání a převzetí dokončených staveb „D1 modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava “, objekt SO 14-101 „Dálnice D1 km 104,800 - 113,340“ v části H. anebo I., s uvedením, že budou sledovány. Tyto Vady budou považovány za vady Díla dle Smlouvy či zákona v případě, že se v průběhu jejich sledování dle této Metodiky negativně projeví, tj. dojde ke zhoršení stavu posuzovaného jevu nebo vlastnosti (dále „Zhoršení stavu"). I. Zásady pro sledování Vad Oznámení o provedení vizuální prohlídky bude Zhotovitelem vůči Objednateli vždy provedeno minimálně 14 dní před uvažovaným termínem. Každá prohlídka Vad bude probíhat za přítomnosti pověřených zástupců Objednatele a Zhotovitele a bude vždy svolána Zhotovitelem po odsouhlaseném termínu Objednatelem, který předá informace příslušnému SSÚD k zajištění potřebného dopravního opatření v příslušném rozsahu na náklady objednatele. Předpoklad provádění prohlídek Vad na celém úseku je 1 krát ročně, po zimním období v rozmezí duben - červen, není-li dále stanoveno jinak, anebo při zjištění Zhoršení stavu během celého roku. 2. Záznam a posouzení V rámci první vizuální prohlídky budou jednotlivé Vady překontrolovány, přesně lokalizovány, pořízena fotodokumentace a zatříděny včetně závažnosti podle TP 62 Katalog poruch vozovek s cementobetonovým krytem nebo TP 82 katalog poruch netuhých vozovek (dále „TP"). Pasportizaci Vad první vizuální prohlídky pochůzkou provede Zhotovitel za účasti Objednatele. Následně Zhotovitel navrhne jejich označení dle TP (nebo s návrhem na případné vyřazení Vady ze sledování) a s návrhem závažnosti jednotlivých Vad, kterou zašle Objednateli k posouzení. Objednatel se k pasportizaci vyjádří do 28 dnů od jejího doručení, jinak platí, že s ní souhlasí. Následně bude Objednatelem každé Vadě přiděleno číslo katalogového listu spolu s číslem označujícím stupeň její závažnosti (od 1 do 4). U Vad, které nelze dle jejich označení v předávacím protokolu jednoznačně zařadit do konkrétní skupiny dle TP, Objednatel rozhodne, zda příslušnou Vadu bude dál sledovat, nebo zda bude z dalšího sledování vyřazena. K Vadám, resp. návrhu jejich závažnosti, které Objednatel ve svém vyjádření neodsouhlasí, Objednatel navrhne ve vyjádření opravu pasportizace; taková oprava pasportizace je pro strany závazná, není-li v rozporu se Smlouvou. 3. Stanovení četnosti prohlídek První vizuální prohlídka se uskuteční nejpozději do 3 měsíců (za vhodných klimatických podmínek) ode dne uzavření Souhrnného dodatku s tím, že její termín bude Objednateli upřesněn v předstihu dle bodu 1. výše. Další termíny prohlídek budou prováděny v závislosti na zařazení Vad do stupňů závažnosti, a to tak, aby se prohlídka konala - minimálně 1x ročně u Vad zařazených do stupně 3 a 4, minimálně 1 x za 3 roky u Vad zařazených do stupně 1 a 2. Prohlídky budou prováděny po dobu trvání příslušné záruční lhůty. Příloha č. 2 dod č. 3 SSD 4. Způsob údržby a oprav na základě vývoje Vady Po každé vizuální prohlídce bude Zhotovitelem proveden záznam o prohlídce, (tzn., že bude proveden pasport s vyhodnocením jednotlivých Vad, z hlediska jejich časového vývoje, s jednoznačným a konkrétním popisem), který spolu s pořízenou fotodokumentací zašle Objednateli. Následně bude provedeno Zhotovitelem posouzení záznamů a navrženy další opatření vycházející jak z konkrétní prohlídky, tak z prohlídek provedených v dřívějším období. Na základě záznamů z prohlídek a pořízené fotodokumentace spolu s posouzením vývoje jednotlivých Vad za sledované období zašle Zhotovitel Objednateli návrh dalšího postupu. Návrhem dalšího postupu Zhotovitelem se rozumí buď: a) - vyřazení Vady ze sledování, nebo b) - další sledování Vady - v případě, že za sledované období není patrná žádná výraznější změna nebo Zhoršení stavu od začátku sledování, resp. od předchozí prohlídky, nebo c) - návrh provedení opravy resp. odstranění příčiny Vady v případě Zhoršení stavu - v závislosti na výslovném požadavku Objednatele Zhotovitel předloží pro konkrétní navrhované opatření (tj. provedení opravy, odstranění příčiny) RDS opravy a/nebo TePř k odsouhlasení. U oprav, které obsahují též změnu skladby, vrstev, materiálů, detailů konstrukce, uživatelských parametrů atd., je nezbytné nejprve vypracovat a odsouhlasit RDS opravy. RDS zpracuje na náklady Zhotovitele projektant s autorizací pro projektování dopravních staveb. Po schválení RDS/TePř ze strany Objednatele, provede Zhotovitel v přiměřené lhůtě opravu, resp. odstranění příčin dle schválené RDS/TePř, na vlastní riziko a náklady. (výše uvedené dále „Návrh dalšího postupu") Na základě předloženého záznamu o prohlídce a doprovodné dokumentace Objednatel rozhodne o Návrhu dalšího postupu Zhotovitele tak, že buď jej odsouhlasí, anebo nařídí jiný postup dle bodů a) - c) výše při splnění podmínek v bodech a) - c) uvedených anebo nařídí jiné technické řešení v rámci Zhotovitelem navrhovaného postupu podle bodu c) výše. Nerozhodne - li Objednatel o Návrhu dalšího postupu ve lhůtě 28 dnů od doručení Návrhu dalšího postupu Zhotovitelem a ani v dodatečné lhůtě 15 dní od doručení písemné výzvy Zhotovitele Objednateli k učinění rozhodnutí, platí, že Objednatel s ním souhlasí. Takovým rozhodnutím Objednatele je Zhotovitel vázán a je povinen postupovat za podmínek daných Smlouvou či příslušnými zákonnými ustanoveními, přičemž nárok na odstranění Vad (provedení opravy) dle bodu c) je možno nahradit jiným smluvním či jiným zákonným nárokem. Bankovní záruka za odstraňování vad vystavená Zhotovitelem v souladu s uzavřenou Smlouvou zajišťuje i plnění povinností Zhotovitele dle této Metodiky. Přílohy: Tabulka č. 1 - kde jsou vypsány všechny vady CB krytu a monol. žlabů zapsané v rámci přejímacího řízeni spolu s předpokladem jejich zařazení dle TP 62. Upřesnění bude provedeno po první prohlídce. Tabulka č. 2 kde jsou vypsány všechny vady na AB v rámci přejímacího řízení Příloha č. 2 dod č. 3 SSD Tab‘ f ' 1 Tabulka jednotlivých vad CBK a Curb Kingů z přejímacího řízení s jejich předpokládáným zařazením a stanovením závažnosti dle TP 62 - bude upřesněno po první prohlídce č. vady název vady CBK a Curb Kingů dle zápisu z přejímky skupina poruch dle závažnost poruchy dle /staničení TP 62 TP 62 km určení po 1 prohlídce určení po 1 prohlídce pravý dopravní pás - sm ěr Brno určení po 1 prohlídce určení oo 1 prohlídce 283/110,710 CBK - hodné otevřená struktura zatřídění po 1. prohlídce 296/111,260 CBK - výrazně otevřený povrch zatřídění po 1. prohlídce určení oo 1 prohlídce 300/111,520 CBK - příčná spára, špatná zálivka zatřídění po 1. prohlídce určení n o 1 n ro h líd c e 301/111,490 styk CBK a Curb King - zálivka má puchýře cca 32 m zatřídění po 1. prohlídce 345/112,920 348/111,780 levý d o p ravn í pás - sm ěr P raha otevřena struktura po otrýskání PP zatřídění po 1, prohlídce nehomogenita povrchu PP zatřídění po 1. prohlídce Tab.č. 2 Vady na AB z přejímacího řízení č. vady Název vady AB dle zápisu z přejímky skupina poruch dle závažnost poruchy dle /staničení km TP 82 TP 82 193/106,155 pravý dopravní pás - sm ěr Brno zatřídění po 1. prohlídce určení po 1.prohlídce 194/106,155 298/111,451 napojeni SMA CBK, podélný pokles napojení, seDarace zatřídění po 1. prohlídce určení d o 1 n ro h líd c e 303/111,881 napojení SMA CBK, segregace na styku SMA CBK zatřídění po 1. prohlídce Určení DO 1 D ro h líd c e 305/111,990 vyježděné koleje na rampě zatřídění po 1. prohlídce určení po 1 prohlídce 310/112,235 pokles SMA odbočný pruh zatřídění po 1. prohlídce určení DO 1 n ro h líd c e 316/112,459 jevici se boule těsně u závěru předpolí m zatřídění po 1. prohlídce určení d o 1 n ro h líd c e styk CBK a AHV — utopený stvk, separace zatřídění po 1, prohlídce určení po 1 prohlídce 317/112,459 styk CBK a SMA - pokles voz., výrazné RP+segregace zatřídění po 1. prohlídce určení po 1.prohlídce 320/112,770 SMA zatřídění po 1. prohlídce určení po 1 prohlídce v místě prov. VDZ ztráta pojivá obě čáry zatřídění po 1. prohlídce určení po 1.prohlídce styk CBK a SMA - pokles v místě napojení pokles, segregace vyjeté koleje, zatřené VDZ Příloha č. 2 dod č. 3 SSD 323/113,135 styk CBK a SMA - pokles na styku, vyjeté koleje RP - zatřídění po 1. prohlídce určení po 1.prohlídce 327/113,283 deformace zatřídění po 1. prohlídce určení po 1.prohlídce stvk CBK a SMA - pokles na styku a separace zatřídění po 1. prohlídce určení po 1.prohlídce 332/KÚ pokles AB, schod, utržená zálivka, rozpad SMA zatřídění po 1. prohlídce určení po 1.prohlídce 352/112,630 levý d o p ravn í pás - sm ěr Praha kaverna v SMA PP