Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11698856: služby (telefony, revize, servis, údržba, jiné) - Smlouva o využívání

Příloha Příloha_č_1_obchodní_podmínky_zveřejnit.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        OBCHODNÍ PODMÍNKY
                                                       družstva

                               TETRONIK - výrobní družstvo Terezín, družstvo
                            se sídlem Terezín, ul. Prokopa Holého 183, PSČ 411 55

                                                    IČ: 004 83 389
  zapsaného v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl Dr, vložka 73
  pro poskytování počítačového programu „QTRONIK Cloud“ formou SaaS (Software as a Service)
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) družstva TETRONIK - výrobní
           družstvo Terezín, družstvo, se sídlem Terezín, ul. Prokopa Holého 183, PSČ 411 55, IČ: 004
           83 389, zapsaného v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl
           Dr, vložka 73 (dále jen „poskytovatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2
           zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský
           zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem a jinou fyzickou či právnickou
           osobou (dále jen „nabyvatel“) vzniklé na základě a v souvislosti se smlouvou o využívání
           aplikace „QTRONIK Cloud“ (dále jen „Smlouva“).

    1.2. Obchodní podmínky upravují zejména vzájemná práva a povinnosti poskytovatele
           a nabyvatele při poskytnutí licence k počítačovému programu „QTRONIK Cloud“, včetně
           jeho rozšiřujících modulů uvedených ve Smlouvě a souvisejících mobilních aplikací (dále
           je „mobilní aplikace“), specifikovanému v příloze č. 1 Smlouvy (dále společně jen jako
           „software“), při zajištění provozu serverové části software na serveru poskytovatele
           (hostingové služby), při poskytování dalších servisních služeb souvisejících se software
           poskytovatelem nabyvateli a dále vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a nabyvatele
           vyplývající ze smlouvy o zpracování osobních údajů.

    1.3. Software je na základě Smlouvy poskytován nabyvateli výlučně pro užití na serveru
           poskytovatele, kdy poskytovatel za podmínek stanovených níže taktéž zajišťuje instalaci,
           hosting a provoz software. Se serverovou částí software spolupracují mimo jiné mobilní
           aplikace, z nichž jedna je určena pro zařízení vybavená operačním systémem „Android“
           společnosti Google Inc., se sídlem 1600 Amphitheatre Parkway, California, Spojené státy
           americké (dále jen „Google Inc.“) a druhá pro zařízení vybavená operačním systémem iOS
           společnosti Apple Inc., se sídlem 1 Infinite Loop Cupertino, California, Spojené státy
           americké (dále jen „Apple Inc.“).

    1.4. Software včetně jeho funkcionality se může v průběhu účinnosti Smlouvy měnit.

1 / 14
2. PŘEDMĚT SMLOUVY
    2.1. Poskytovatel Smlouvou poskytuje nabyvateli oprávnění k výkonu práva užít software (licenci),
           a to způsoby a v rozsahu stanoveném v čl. 3 obchodních podmínek a nabyvatel se Smlouvou
           zavazuje platit za licenci k software poskytovateli licenční odměnu určenou ve Smlouvě,
           a to za podmínek níže stanovených.
    2.2. Vzhledem k tomu, že software je poskytovatelem poskytován výhradně pro užití na serveru
           poskytovatele, zavazuje se poskytovatel zajistit v základním rozsahu také poskytování
           technické a uživatelské podpory software nabyvateli a provoz software na serveru (hostingové
           služby), a to za podmínek níže uvedených. Odměna poskytovatele za poskytování základní
           technické a uživatelské podpory a za zajištění provozu software na serveru poskytovatelem
           je zahrnuta v licenční odměně poskytovatele.
    2.3. Smluvní strany mohou následně smluvit také poskytnutí zakázkových servisních služeb
           nabyvateli, a to za podmínek stanovených v čl. 7 obchodních podmínek.
    2.4. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně zpracování osobních údajů zadaných do software
           nabyvatelem upravuje ustanovení čl. 10 obchodních podmínek.

3. LICENCE K SOFTWARE
    3.1. Poskytovatel poskytuje nabyvateli licenci k software jako nevýhradní.
    3.2. Nabyvatel je oprávněn serverovou část software užít výhradně pro svou vlastní potřebu.
           K nainstalované serverové části software tak mohou přistupovat a její funkce využívat jako
           koncoví uživatelé pouze statutární orgány (členové statutárních orgánů) nabyvatele,
           zaměstnanci nabyvatele a jiní pracovníci nabyvatele ve smluvním vztahu s nabyvatelem (dále
           jen společně jen jako „koncoví uživatelé“ nebo jednotlivě jako „koncový uživatel“).
    3.3. Rozmnoženiny mobilních aplikací budou poskytovatelem umístěny ke stažení do on-line
           distribučních systémů společnosti Google Inc., a společnosti Apple Inc. přičemž třetím
           osobám a nabyvateli bude odtud umožněno si zhotovovat rozmnoženiny mobilních aplikací
           v rámci těchto distribučních systémů, a to bez množstevního omezení.
    3.4. Licence k software je poskytována bez územního omezení (čl. 3.5 obchodních podmínek)
           a koncoví uživatelé tak mohou přistupovat k software odkudkoliv.
    3.5. Nabyvateli bude umožněno užít rozmnoženinu serverové části software zhotovenou
           poskytovatelem na serveru provozovaném poskytovatelem či třetí osobou,
           a to prostřednictvím webového prohlížeče.
    3.6. Nabyvatel nabývá licenci okamžikem zprovoznění software poskytovatelem. Licence

2 / 14
           je poskytnuta na dobu trvání Smlouvy. Licence k software tak zaniká ukončením účinnosti
           Smlouvy (čl. 14 obchodních podmínek). Po skončení účinnosti licence je nabyvatel povinen
           ukončit užití software.
    3.7. Nabyvatel je oprávněn software užít pouze k účelu vyplývajícímu ze Smlouvy (obchodních
           podmínek) a v souladu s určením software. Užití software prostřednictvím automatických
           procesů nebo robotů není dovoleno, nejedná-li se o komunikaci s počítačovými programy
           dodanými nabyvateli poskytovatelem.
    3.8. Nabyvatel není povinen licenci k software využít.
    3.9. Nabyvatel nemůže oprávnění tvořící součást licence, ať zcela nebo zčásti, poskytnout třetí
           osobě bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele (poskytovat podlicence
           k software). Nabyvatel nemůže práva a povinnosti z této licence postoupit třetí osobě bez
           předchozího písemného souhlasu poskytovatele.
    3.10. V případě provedení úprav (patches), aktualizací (updates), vylepšení (upgrades) či jiných
           změn software ze strany poskytovatele je licence poskytnuta i k takto změněnému software.
           Poskytovatel není povinen tyto změny provádět.

4. UŽITÍ SOFTWARE NABYVATELEM
    4.1. Nabyvatel bere na vědomí, že software je chráněn autorským právem. Nabyvatel se zavazuje,
           že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit
           neoprávněné užití software.
    4.2. Není-li obecně závaznými právními předpisy stanoveno jinak, není nabyvatel oprávněn
           provádět změny a/nebo dekompilaci software.
   4.3. Nabyvatel není oprávněn obcházet, odstraňovat či omezovat mechanismy, jež slouží
           k ochraně práv poskytovatele a případné informace ohledně autorských práv k software.
    4.4. Nabyvatel bere na vědomí, že k řádnému užití software může být nezbytná součinnost
           s dalšími počítačovými programy. Nabyvatel bere na vědomí, že užití těchto dalších
           počítačových programů se řídí zvláštními smluvními ujednáními s nositeli práv k těmto
           počítačovým programům.
    4.5. Nabyvatel nesmí v rámci software ukládat informace a/nebo umožnit přenos informací,
           jejichž obsah je v rozporu s obecně závaznými právními předpisy účinnými v České republice.
    4.6. Nabyvatel bere na vědomí, že poskytovatel nenese v souladu s ustanovením § 5 zákona
           č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů
           (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů,

3 / 14
           odpovědnost za obsah informací ukládaných nabyvatelem v rámci software.

5. HOSTINGOVÉ SLUŽBY
    5.1. Na základě Smlouvy zajistí poskytovatel pro nabyvatele hostingové služby nezbytné pro
           provoz software v rámci počítačové sítě internet. Hostingovými službami se tak rozumí
           zajištění přístupů koncových uživatelů k serveru poskytovatele (či třetí osoby), na kterém
           bude umístěn software, po síti internet pod protokolem http, eventuálně protokolem https
           (dále jen „hostingové služby“).
    5.2. V případě, že objem dat uložených nabyvatelem na hardware poskytovatele (třetí osoby)
           ke konci jakéhokoliv kalendářního měsíce překročí objem stanovený ve Smlouvě, vzniká
           poskytovateli právo na dodatečnou odměnu za hostingové služby ve výši stanovené v ceníku
           poskytovatele, jež tvoří přílohu Smlouvy (dále jen „ceník“). Ceník se může po dobu účinnosti
           Smlouvy měnit, přičemž aktuální ceník vždy nahrazuje všechny předchozí informace o cenách
           služeb poskytovatele (dřívější ceníky).
    5.3. Hostingové služby nemusí poskytovatel poskytovat v případě, že jejich poskytování brání
           potíže na straně nabyvatele nebo jiných osob. Hostingové služby tak nemusí poskytovatel
           poskytovat zejména v případě, kdy dojde k výpadkům v dodávce elektrické energie,
           výpadkům datové sítě, jiným poruchám způsobeným třetími osobami nebo zásahům vyšší
           moci.
    5.4. Poskytovatel se zavazuje nepravidelně a dle svého uvážení provádět opatření směřující
           k zamezení výpadků, omezení, přerušení nebo snížení kvality hostingových služeb.
           V souvislosti s touto povinností může poskytovatel provádět plánované i neplánované
           odstávky v poskytování hostingových služeb za účelem kontroly, údržby či výměny hardware,
           popř. nastavení či změny software nebo jiných počítačových programů.
    5.5. Při poskytování hostingových služeb může docházet k výpadkům, dočasnému omezení,
           přerušení nebo snížení kvality těchto služeb. V případě takové poruchy v poskytování
           hostingových služeb se poskytovatel zavazuje vyvinout nezbytné úsilí k odstranění takové
           poruchy.
    5.6. V případě, že k poruše v poskytování hostingových služeb došlo z důvodů na straně
           nabyvatele, zavazuje se nabyvatel uhradit poskytovateli náklady na odstranění této poruchy.
           V ostatních případech nese náklady spojené s odstraňováním poruchy poskytovatel.
    5.7. Poskytování hostingových služeb zajišťuje poskytovatel také prostřednictvím třetích osob.

4 / 14
6. SERVISNÍ SLUŽBY – TECHNICKÁ A UŽIVATELSKÁ PODPORA
    6.1. V rámci služby technické podpory software bude poskytovatel zajišťovat pro nabyvatele:
          6.1.1. průběžné úpravy (patches), aktualizace (updates) či vylepšení (upgrades) software (dále
                  jen „změny software“) s tím, že změny software budou poskytovatelem zajišťovány
                  v rozsahu, intenzitě a termínech stanovených uvážením poskytovatele, a to podle
                  potřeb rozvoje software, přičemž poskytovatel není povinen tyto změny software
                  provádět;
          6.1.2. opravování vzniklých nedostatků software a instalace změněných verzí software nebo
                  změněných částí software po jejich opravách poskytovatelem (dále jen „oprava
                  nedostatků software“);
          6.1.3. základní zálohování dat nabyvatele uložených v databázi software, přičemž frekvence
                  zálohování dat nabyvatele bude jednou (1) za 24 hod a doba uchovávání těchto záloh
                  poskytovatelem bude 2 týdny. Zálohování dat nabyvatele uložených v databázi software
                  nad základní rozsah stanovený v předchozí větě zajistí poskytovatel za zvláštní odměnu,
                  a to za podmínek stanovených v ceníku.
    6.2. V rámci služby uživatelská podpora software bude poskytovatel na žádost nabyvatele
           poskytovat koncovým uživatelům software (pracovníkům nabyvatele) informace ohledně
           otázek souvisejících s provozem software. Uživatelská podpora software je poskytovatelem
           poskytována v pracovní době (čl. 6.3), a to maximálně v rozsahu 2 hodiny za měsíc. Činnost
           poskytovatele při poskytování uživatelské podpory je počítána (evidována) dle každých
           započatých deseti (10) minutách této činnosti. Zajišťování uživatelské podpory nad základní
           rozsah stanovený v předchozí větě zajistí poskytovatel za zvláštní odměnu a za podmínek
           stanovených v ceníku.
    6.3. Není-li uvedeno výslovně či nevyplývá-li z kontextu jinak, jsou technická podpora
           a uživatelská podpora dále společně uváděny jen jako „podpora“. Pracovní dobou se pro
           účely poskytování podpory rozumí doba od 8 hod. do 16 hod. středoevropského času
           v pracovní dny v České republice (dále jen „pracovní doba“).
    6.4. Klasifikace nedostatků software je pro účely opravování nedostatků software následující:
          6.4.1. Nedostatkem kategorie A se rozumí celkový výpadek software, který znemožňuje
                  provoz software a nelze ho vyřešit běžnou údržbou software;
          6.4.2. Nedostatkem kategorie B se rozumí nedostatek software, který nezpůsobuje celkový
                  výpadek software, ale výrazně omezuje možnosti využití software nabyvatelem;
          6.4.3. Nedostatkem kategorie C se rozumí zejména nedostatek software, který významně
                  neomezuje fungování software a jehož odstraněním dojde ke zlepšení fungování

5 / 14
                  software.
    6.5. Poskytovatel je povinen zareagovat na požadavek nabyvatele na opravu nedostatku software:

          6.5.1. v případě, že se jedná o nedostatek kategorie A, nejpozději do 24 hod od obdržení
                  požadavku nabyvatele poskytovatelem;

          6.5.2. v případě, že se jedná o nedostatek kategorie B, nejpozději do 24 hod od obdržení
                  požadavku nabyvatele poskytovatelem;

          6.5.3. v případě, že se jedná o nedostatek kategorie C, nejpozději 48 hod od obdržení
                  požadavku nabyvatele poskytovatelem;

          6.5.4. s tím, že lhůty podle tohoto článku (čl. 6.5) běží pouze v pracovní době.
    6.6. V případě obdržení požadavku nabyvatele na opravu nedostatku software mimo pracovní

           dobu běží lhůta (reakční doba) od začátku pracovní doby. Klasifikaci nedostatků software
           do jednotlivých kategorií provádí poskytovatel.
    6.7. Poskytovatel je povinen vyřešit požadavek nabyvatele na opravu nedostatku software:
          6.7.1. v případě, že se jedná o nedostatek kategorie A, nejpozději do 48 hod od obdržení

                  požadavku nabyvatele poskytovatelem;
          6.7.2. v případě, že se jedná o nedostatek kategorie B, nejpozději do 48 hod od obdržení

                  požadavku nabyvatele poskytovatelem;
          6.7.3. v případě, že se jedná o nedostatek kategorie C, nejpozději do 96 hod od obdržení

                  požadavku nabyvatele poskytovatelem;
          6.7.4. s tím, že lhůty podle tohoto článku (čl. 6.7) běží pouze v pracovní době.
    6.8. Lhůty pro vyřešení požadavku nabyvatele na opravu nedostatku software neběží po dobu,
           kdy je nabyvatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro řešení takového
           požadavku poskytovatelem.
    6.9. Komunikace při zadávání požadavků nabyvatele na poskytnutí podpory bude probíhat
           výhradně zadáním na webovém portálu poskytovatele
           http://podpora.tetronik.cz/servisni-zasah-se-smlouvou, nebo náhradním způsobem
           elektronickou poštou na adresu poskytovatele servis@tetronik.cz. Doručení požadavku
           na poskytnutí podpory poskytovatel nabyvateli vždy potvrdí.
    6.10. Zadávání požadavků nabyvatele na poskytnutí podpory může být omezeno pouze
           na autorizované osoby.

6 / 14
7. ZAKÁZKOVÉ SERVISNÍ SLUŽBY
    7.1. Zakázkovými servisními službami se rozumí poskytování školení ohledně software
           poskytovatelem a zajišťování zakázkového vývoje software. V rámci služby zakázkového
           vývoje software bude poskytovatel provádět individuální změny software (včetně změn jeho
           funkcionality) dle požadavků nabyvatele.
    7.2. Rozsah zakázkových servisních služeb bude určen vždy následovně. V návaznosti na doručení
           požadavku nabyvatele na poskytnutí zakázkových servisních služeb poskytovateli zašle
           poskytovatel nabyvateli informace ohledně předpokládaného rozsahu zakázkových servisních
           služeb a ohledně výše odměny poskytovatele za zajištění zakázkových servisních služeb,
           přičemž výše odměny poskytovatele bude stanovena v souladu s ceníkem (dále jen jako
           „návrh dohody“). Okamžikem doručení souhlasu nabyvatele s návrhem dohody
           poskytovateli vzniká smlouva o poskytnutí zakázkových servisních služeb. Ustanovení § 1740
           odst. 3 občanského zákoníku se nepoužije.
    7.3. V případě, že na základě zakázkového vývoje software či jiných servisních služeb vznikne
           nový počítačový program či jeho část, jež bude schopná samostatného užití, řídí se práva
           a povinnosti ohledně tohoto nově vzniklého počítačového programu či jeho části obdobně
           ustanoveními o licenci k software dle čl. 3 obchodních podmínek (rozsah a způsoby užití
           takového počítačového programu či jeho části).

8. ÚROVEŇ DOSTUPNOSTI SOFTWARE
    8.1. Dostupnost software bude činit nejméně 98 % v každém kalendářním měsíci s dostupností
           2 000 paralelních dotazů. Dostupností software se pro účely Smlouvy rozumí, že software
           není ve stavu poruchy.
    8.2. Za poruchu software se považuje taková porucha software, která způsobí přerušení
           dostupnosti software nebo takovou změnu parametrů software, která se projeví
           prokazatelným znehodnocením užívání software nabyvatelem. Za poruchu software není
           považováno omezení či přerušení provozu software, ke kterému došlo také v důsledku
           jednání nabyvatele či jiné osoby, které nabyvatel umožnil k software přístup. Za poruchu není
           považováno případné zpomalení nebo odmítnutí uživatelů nad 5 000 paralelních dotazů
           v jeden okamžik. Za poruchu software není považováno ani dočasné přerušení či omezení
           provozu software způsobené důsledkem závad na zařízeních dodavatelů telekomunikačního
           spojení, důsledkem závad na zařízeních dodavatelů elektrické energie a omezení nebo
           přerušení provozu software zapříčiněné DOS (denial of service) útokem či jiným útokem třetí
           osoby na server se software. Za poruchu software není považována odstávka software (čl.
           8.3).
    8.3. Poskytovatel se zavazuje nepravidelně a dle svého uvážení provádět opatření směřující

7 / 14
           k zamezení výpadků, omezení, přerušení nebo snížení kvality provozu software. V souvislosti
           s plněním této své povinnosti může poskytovatel provádět plánované odstávky software
           za účelem kontroly, údržby či výměny hardware, popř. nastavení či upgrade software či jiných
           počítačových programů (dále jen „odstávka software“). Odstávka software bude ve většině
           případů prováděna průměrně v rozsahu 6 hodin měsíčně s tím, že v případě, kdy poskytovatel
           nevyužije svého práva na odstávku software v tomto rozsahu v konkrétním měsíci (v
           konkrétních měsících), může o tuto nevyčerpanou dobu prodloužit odstávku software v
           následujících měsících (pro případ potřeby časově náročnějších opatření).
    8.4. V případě plánované odstávky software oznámí poskytovatel tuto odstávku předem
           nabyvateli tak, že zašle zprávu nabyvateli elektronickou poštou na adresu nabyvatele. Pokud
           to charakter odstávky software dovoluje, bude poskytovatel dle svých možností realizovat
           odstávku software v době nižšího využívání software (o víkendech, v nočních hodinách,
           o svátcích).
    8.5. V případě, že k poruše software došlo z důvodů na straně nabyvatele či jiné osoby, které
           nabyvatel umožnil k software přístup, zavazuje se nabyvatel uhradit poskytovateli náklady
           na odstranění takové poruchy software. V jiných případech nese náklady spojené
           s odstraňováním poruchy software poskytovatel.

9. ODMĚNY POSKYTOVATELE A PLATEBNÍ PODMÍNKY
    9.1. Nabyvatel je povinen hradit poskytovateli měsíční licenční odměnu ve výši stanovené
           ve Smlouvě. Měsíční licenční odměna za každý i započatý měsíc užití software je stanovena
           ve Smlouvě a je vždy splatná ke dni v měsíci stanovenému ve Smlouvě.
    9.2. Za poskytování podpory nad základní rozsah (čl. 6.2) se nabyvatel zavazuje platit
           poskytovateli odměnu stanovenou v ceníku, přičemž právo na odměnu vzniká poskytovateli
           vždy okamžikem poskytnutí takové podpory. Za poskytnutí zakázkových služeb se nabyvatel
           zavazuje platit poskytovateli odměnu stanovenou způsobem stanoveným v čl. 7.2 obchodních
           podmínek, přičemž právo na odměnu za zakázkové služby vzniká poskytovateli okamžikem
           jejich poskytnutím.
    9.3. Součet všech odměn poskytovatele služby dle čl. 9.2 obchodních podmínek, na které vzniklo
           poskytovateli právo v kalendářním měsíci, je splatný vždy ve lhůtě patnácti (15) dnů od
           skončení takového kalendářního měsíce.
    9.4. V případě, že poskytovateli vznikne právo na dodatečnou odměnu za hostingové služby dle
           čl. 5.2 obchodních podmínek, je tato dodatečná odměna splatná společně s měsíční licenční
           odměnou hrazenou jako první po skončení kalendářního měsíce, za který poskytovateli právo
           na dodatečnou odměnu za hostingové služby vzniklo.

8 / 14
    9.5. Smluvní strany se dále dohodly, že pro případ uskutečnění cest poskytovatele (jeho
           pracovníků) do místa určeného nabyvatelem za účelem realizace poskytnutí servisních služeb,
           budou náklady na tyto cesty (včetně náhrady promeškaného času) hrazeny nabyvatelem,
           a to za podmínek uvedených v ceníku. Úhrada nákladů na cesty podle tohoto článku je
           splatná společně s odměnou poskytovatele za servisní službu, za účelem jejíhož poskytnutí
           byla cesta uskutečněna.

    9.6. Odměna poskytovatele a další platby jsou splatné vždy bezhotovostně na účet uvedený
           ve Smlouvě (dále jen „účet poskytovatele“).

    9.7. Poskytovatel je plátcem daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) a ke všem částkám bude
           připočtena DPH v souladu s obecně závaznými právními předpisy.

    9.8. V případě bezhotovostní platby je nabyvatel povinen hradit odměnu poskytovatele společně
           s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek nabyvatele hradit odměnu je splněn
           okamžikem připsání příslušné částky na účet poskytovatele.

    9.9. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo na základě obecně závazných právních předpisů
           povinné, vystaví poskytovatel ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy nabyvateli
           daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví poskytovatel nabyvateli po
           uhrazení odměny a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu nabyvatele nebo
           ho zpřístupní nabyvateli v rámci software. Na žádost nabyvatele zašle poskytovatel nabyvateli
           daňový doklad – fakturu v tištěné podobě.

    9.10. V případě prodlení nabyvatele s placením jakékoliv odměny podle Smlouvy vzniká
           poskytovateli právo na úrok z prodlení ve výši 0,03 % z dlužné částky za každý den prodlení.

    9.11. V případě prodlení nabyvatele s placením jakékoliv platby nebo její části podle Smlouvy
           je poskytovatel oprávněn přerušit plnění jakýchkoliv svých závazků vůči nabyvateli (včetně
           umožnění užití software), a to až do okamžiku uhrazení všech závazků nabyvatelem.

10. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ KONCOVÝCH UŽIVATELŮ A DALŠÍCH OSOB
    10.1. V souvislosti s provozem software může ze strany poskytovatele (z popudu nabyvatele)
           docházet ke zpracovávání osobních údajů fyzických osob evidovaných v software (včetně
           koncových uživatelů) ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně
           některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně osobních
           údajů“). Smluvní strany jsou si vědomy skutečnosti, že v souladu se zákonem o ochraně
           osobních údajů vystupuje nabyvatel při plnění Smlouvy jako správce osobních údajů
           a poskytovatel v pozici zpracovatele osobních údajů. Z těchto důvodů je součástí smluvních
           vztahů mezi nimi i smlouva o zpracování osobních údajů podle ustanovení § 6 zákona
           o ochraně osobních údajů, obsažená v tomto článku (čl. 10) obchodních podmínek.

9 / 14
    10.2. Osobním údajem se pro účely Smlouvy rozumí informace týkající se fyzických osob, které
           podléhají ochraně zákona o ochraně osobních údajů a které byly nabyvatelem či v souladu
           s jeho pokyny uloženy na server poskytovatele v souvislosti s provozem software (dále
           společně jen jako „osobní údaje uživatelů“).

    10.3. Smlouvou nabyvatel pověřuje poskytovatele ke zpracování osobních údajů uživatelů.
           Nabyvatel je povinen zpracovávat osobní údaje uživatelů v souladu se zákonem o ochraně
           osobních údajů. Nabyvatel se zavazuje zajistit souhlas všech subjektů údajů se zpracováním
           jejich osobních údajů v rámci software, a to včetně souhlasu se zpracováním jejich údajů
           ze strany třetích osob, které pro poskytovatele zajišťují hostingové služby. Nabyvatel bere
           na vědomí, že jestliže poskytovatel zjistí, že nabyvatel porušuje povinnosti stanovené
           zákonem o ochraně osobních údajů, je povinen jej na to neprodleně upozornit a ukončit
           zpracování osobních údajů (§ 8 zákona o ochraně osobních údajů).

    10.4. Poskytovatel není oprávněn bez předchozího souhlasu nabyvatele předávat osobní údaje
           uživatelů třetím osobám. Poskytovatel je však oprávněn využít třetích osob k technickému
           zabezpečení provozu software (včetně zajištění hostingových služeb).

    10.5. Ke zpracování osobních údajů uživatelů bude docházet po dobu účinnosti Smlouvy a dále
           po dobu, která je nezbytná k ochraně oprávněných zájmů poskytovatele.

    10.6. Poskytovatel se zavazuje přijmout v základním rozsahu opatření, aby nemohlo dojít
           k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům uživatelů, k jejich změně,
           zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož
           i k jinému zneužití osobních údajů uživatelů.

    10.7. Poskytovatel zajistí informovanost svých zaměstnanců a dalších osob pracujících s osobními
           údaji uživatelů o tom, že tyto údaje je třeba uchovávat v tajnosti a neposkytovat je třetím
           osobám.

11. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
    11.1. Poskytovatel je oprávněn po třiceti (30) dnech od zániku licence k software odstranit ze svého
           serveru všechny informace (data) uložené zde nabyvatelem.
    11.2. Nabyvatel je povinen zajistit dodržování ustanovení Smlouvy (včetně obchodních podmínek)
           také ze strany koncových uživatelů. V případě, že dojde k porušení ustanovení obchodních
           podmínek koncovým uživatelem, odpovídá nabyvatel poskytovateli jako by obchodní
           podmínky porušil sám. Ustanovení § 1769 občanského zákoníku se nepoužije.
    11.3. Poskytovatel je oprávněn používat obchodní firmu, název či jméno nabyvatele
           pro marketingové účely jako tzv. reference, a to ve všech druzích propagačních materiálů
           (bez ohledu na formu těchto propagačních materiálů či formu, kterou jsou sdělovány).

10 / 14
    11.4. Poskytovatel je oprávněn v rámci mobilních aplikací umístit obvyklým způsobem informaci
           o tom, že software (včetně mobilních aplikací) byl vytvořen poskytovatelem, a to společně
           s hypertextovým odkazem směřujícím na internetovou stránku poskytovatele.

    11.5. Nabyvatel souhlasí se zasíláním informací souvisejících se službami nebo podnikem
           poskytovatele na elektronickou adresu nabyvatele a dále souhlasí se zasíláním obchodních
           sdělení poskytovatelem na elektronickou adresu nabyvatele.

    11.6. Nabyvatel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského
           zákoníku.

    11.7. Po dobu účinnosti Smlouvy a dále po období dvanácti (12) měsíců od ukončení účinnosti
           Smlouvy žádná ze smluvních stran, bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní
           strany, přímo či nepřímo (prostřednictvím jiné osoby) nezaměstná nebo jinak nezapojí
           do činnosti pracovníky zaměstnané nebo jinak zapojené druhou smluvní stranou do výkonu
           činností podle Smlouvy.

12. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU
    12.1. Nabyvatel bere na vědomí, že software není vhodný k použití v provozech, kde může dojít
           ke vzniku větších nebo závažnějších škod a že poskytovatel nenese odpovědnost za výsledky
           činnosti, ke kterým je software užíván. Nabyvatel bere na vědomí, že v průběhu užívání
           software může dojít k chybám v software.
    12.2. Nabyvatel dále bere na vědomí, že neexistence funkční vlastnosti software, která není
           výslovně uvedena ve specifikaci software, se za vadu nepovažuje.
    12.3. Nabyvatel je povinen zkontrolovat funkčnost software bez zbytečného odkladu po předání
           software.
    12.4. Nabyvatel bere na vědomí, že poskytovatel nenese odpovědnost za vady software vzniklé
           v důsledku neoprávněných zásahů do software či užití software v rozporu se specifikací
           software ze strany nabyvatele nebo třetích osob.
    12.5. Nabyvatel dále bere na vědomí, že není-li výslovně smluveno jinak, nenese poskytovatel
           odpovědnost za funkčnost datové sítě nabyvatele, funkčnost veřejné datové sítě, funkčnost
           hardwarového vybavení nabyvatele, za zálohování dat nabyvatelem, za stav ostatního
           programového vybavení nabyvatele a za případné zásahy třetích osob do ostatního
           programového vybavení nabyvatele.
    12.6. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti poskytovatele za vady plnění
           se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanovením § 1914 a násl.
           občanského zákoníku. Poskytovatel odpovídá pouze za zaviněné porušení jeho povinností.

11 / 14
           Práva nabyvatele vyplývající z odpovědnosti poskytovatele za vady plnění uplatňuje nabyvatel
           u poskytovatele v místě jeho podnikání nebo elektronickou poštou.
    12.7. V případě vzniku újmy na straně nabyvatele v souvislosti s odpovědností poskytovatele
           za vady plnění podle Smlouvy si smluvní strany dohodly s ohledem na podmínky Smlouvy,
           nejedná-li se o újmu způsobenou poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti, omezení
           náhrady této případné újmy vzniklé nabyvateli tak, že celková náhrada újmy včetně ušlého
           zisku je omezena výší licenční odměny za dva (2) měsíce užívání software. Smluvní strany
           konstatují s ohledem na všechny okolnosti související s uzavřením Smlouvy, že úhrnná
           předvídatelná újma včetně ušlého zisku, jež by mohla nabyvateli v důsledku vad plnění podle
           Smlouvy vzniknout, může činit maximálně částku odpovídající licenční odměně za dva (2)
           měsíce užívání software.

13. OCHRANA INFORMACÍ
    13.1. Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně písemnou formou jinak, považují se za důvěrné
           implicitně všechny informace o obsahu Smlouvy a o principech, metodách a postupech,
           na kterých je založen software (včetně zdrojového kódu software). Nabyvatel se zavazuje
           zachovávat mlčenlivost ohledně těchto důvěrných informací.
    13.2. Nabyvatel nesmí bez písemného souhlasu poskytovatele důvěrné informace využít pro sebe
           nebo třetí osoby, pokud by to bylo v rozporu se zájmy poskytovatele. Nabyvatel se zavazuje
           zajistit povinnosti dle tohoto článku také ze strany svých zaměstnanců, zmocněnců,
           statutárních orgánů, členů statutárních orgánů, členů dozorčí rady, společníků nebo dalších
           osob, které budou mít k software přístup.
    13.3. Za důvěrné informace podle tohoto článku se nepovažují ty informace, které se staly veřejně
           známými, aniž by to zavinila přijímající strana.
    13.4. Ustanovení tohoto článku (čl. 13 obchodních podmínek) nejsou dotčena ukončením
           účinnosti Smlouvy (z jakéhokoliv důvodu) a jeho účinnost skončí uplynutím čtyř (4) let
           po ukončení účinnosti Smlouvy.

14. TRVÁNÍ SMLOUVY
    14.1. Smlouva nabývá účinnosti jejím uzavřením.
    14.2. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
    14.3. Každá ze smluvních stran je oprávněna Smlouvu písemně vypovědět, a to z jakéhokoliv
           důvodu či bez uvedení důvodu. Výpovědní doba činí 6 měsíců a počíná běžet doručením
           výpovědi druhé smluvní straně. Výpověď Smlouvy podle předchozí věty je účinná

12 / 14
      okamžikem doručení druhé smluvní straně.
14.4. V případě, že nabyvatel poruší některou svou povinnost vyplývající ze Smlouvy (včetně

      obchodních podmínek) nebo z obecně závazných právních předpisů, může poskytovatel
      Smlouvu bez výpovědní doby vypovědět. Výpověď Smlouvy podle předchozí věty je účinná
      okamžikem doručení nabyvateli.
14.5. Účinnost Smlouvy je možné kdykoliv ukončit dohodou smluvních stran.
14.6. Nabyvateli je doručováno elektronickou poštou na adresu nabyvatele uvedenou v rámci
      software.

15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

15.1. Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany
      sjednávají, že vztah se řídí českým právem, a to zejména občanským zákoníkem s tím, že pro
      účely vztahů mezi poskytovatelem a nabyvatelem se:

         15.1.1.vylučuje použití zachovávaných obchodních zvyklostí ve smyslu ustanovení § 558
                odst. 2 občanského zákoníku;

         15.1.2.vylučuje použití ustanovení § 557, § 1748, § 1763, § 1799 a § 1800 občanského
                zákoníku.

15.2. Odchylná ujednání v Smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

15.3. V souladu s ustanovením §1752 občanského zákoníku smluvní strany ujednávají,
      že poskytovatel může obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit.
      Změna obchodních podmínek bude nabyvateli oznámena elektronickou poštou na jeho
      adresu uvedenou ve Smlouvě. Změnu obchodních podmínek může nabyvatel odmítnout
      a Smlouvu písemně vypovědět ve výpovědní době, která činí jeden (1) měsíc.

15.4. Vyslovením souhlasu s novou verzí obchodních podmínek nabyvatelem pozbývají předchozí
      obchodní podmínky účinnosti a nová verze obchodních podmínek se stává nedílnou součástí
      Smlouvy.

15.5. Je-li některé ustanovení Smlouvy nebo obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo
      se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl
      se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
      ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

15.6. Kontaktní údaje poskytovatele: adresa elektronické pošty  , telefon

13 / 14
V _________ dne _________

                           TETRONIK - výrobní družstvo Terezín, družstvo

14 / 14