Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1170221: Dodatek č. 1_Smlouva nepojmenovaná_vytvoření pracovních příležitostí v

Příloha AN_Dohoda_o_vytvoření_pracovních_příležitostí_v_rámci_VPP.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Evropská unie                   ¥
               Evropský sociální fond
               Operační program Zaměstnanost  Úr.id práco ČR

                                               DOHODA

            o vytvořeni pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací
   a poskytnutí příspěvku, spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského

                                                         sociálního fondu
                                                        č. SMA-VZ-42/2016

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:  Mgr. Michaela Hánlová, ředitelka KoP v Semilech

sídlo:              Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                72496991

adresa pro doručování: Bořkovská č.p. 572, Podmoklice, 513 01 Semily

(dále jen „Úřad práce") na straně jedné

a

zamčstnavatolem:    Město Semily
zastupující osoba:  Lena Mlejnková,starostka
sídlo:              Husova 82, 51301 Semily
IČO:                00276111

(dále jen „zaměstnavatel") na straně druhé.

                                              Článek I

                                                    Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se "uzavírá podle §112 a §119 zákona č. 435/2004 Sb.t o zaměstnanosti, věznění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti"), a podle ustanovení § 24 vyhlášky č. 518/2004 Sb,,
kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb,, o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, za účelem
vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací a poskytnutí příspěvku na jejich
vytvoření (dále jen „příspěvek") z národního projektu č. CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_121/0000059 Nové pracovní
příležitosti - VPP, financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, a to v rozsahu a za podmínek
uvedených v této dohodě.

                                             Článek II

                              Podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vytvoří níže uvedené pracovní příležitosti v rámci veřejně prospěšných prací (dále jen
     „pracovní místa") na dobu od 10.5.2016 do 30.4.2017.

   Druh práce                                           Počet                    Týdenní pracovní doba
                                                        pracovních míst          v hod. (úvazek)
   VPP ESF - asistent prevence kriminality
   Celkem                                                                     1                               40

                                                                              1

2, Zaměstnavatel bude pracovní místa obsazovat výhradně uchazeči o zaměstnání, které mu doporučí
     Úřad práce (dále jen „zaměstnanec").

mpsv- osů                                     -1 -
3, Pracovní místa budou obsazována zaměstnanci, které zaměstnavatel přijme do pracovního poměru
     po uzavření této dohody,

4, Pracovní smlouva se zaměstnanci musí být uzavřena na dobu určitou, nejdéle do 30.4.2017.
     V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 30.4.2017, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
     výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů - VPP" za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr zaměstnance
     skončen.

5, Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
     rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
     strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných zdrojů programů a projektů EU, ani jiných veřejných
     zdrojů.

                                         Článek III

          Výše a termín poskytnuti příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní
     politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však ve výši stanovené v níže uvedeném přehledu,
     z toho 82,38 % je hrazeno z prostředků ESF a 17,62 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR.

Druh práce                                      Počet            Týdenní          Max. měsíční
VPP ESF - asistent prevence kriminality         pracovních míst  pracovní doba    výše příspěvku
                                                                                  na 1 pracovní
                                                                 v hod. (úvazek)  místo (Kč)

                                                     1           40               15 000

     Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 175 645 KČ.

2. Příspěvek bude poskytován za dobu, na kterou byla pracovní místa vytvořena (článek II, bod 1. této
     dohody).

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
     pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
     pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném
     městci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně převodem na účet č. 1263108309/0800, Příspěvek je splatný
     do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových
     nákladů - VPP" na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první
     příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi
     zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů - VPP" se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele
     k podáni vysvětlení nebo provedeni nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasněni pochybností
     mezi smluvními stranami, nejpozději však do data ukončeni realizace projektu, ze kterého mají být
     příspěvky proplaceny.

MPSV-OSÚ                                 2 - -
6. Smluvní strany se dále dohodly, že zaméstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky
      na mzdu nebo plat ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů - VPP" za jednotlivé měsíce nejpozději
      do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynuti vykazovaného měsíčního období. Připadne-li
      poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení
      nejbližšl příští pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů - VPP“ nebude ve
      stanovené lhůtě doložen, příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut,

                                                                 Článek IV

                                           Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu, Úřad
      práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně
      č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, věznění
      pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance
      a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného
      na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu
      zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími
      právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedeni kontroly všech dokladů vztahujících se
      k poskytnutí příspěvku, Kontrolu vykonávají Úřad práce a jim pověřené osoby, orgány finanční správy,
      Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšši kontrolní úřad, Evropská komise
      a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
      zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
      zjištěných při kontrole.

                                                                  Článek V

                                                       Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádné uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplaceni posledního
měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl
vyplacen poslední měsíční příspěvek.

                                                                 Článek VI

                                                          Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
     byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší Částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce
     k vráceni příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení
     rozpočtové kázně v důsledku nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této
     dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
     uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů - VPP" (dále jen „výkaz") nebude zúčtována
     zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím
     příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc, částka pojistného na sociální zabezpečeni, příspěvku na
     státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel
     za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude před
     poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc odvedena. Vrácení příspěvku bude
     provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1, tohoto článku dohody.

mpsv- osú  3 - -
3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
      poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabyti právní moci rozhodnutí o uloženi pokuty za
      umožněni výkonu nelegální práce podle §5 písm. e) bodu 3 zákona o zaměstnanosti. Vrácení
      příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost
     zjistil nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce k vráceni příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zamčstnavatoli sdělí Úřad práce.

                                                                 Článek VII

                                                   Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodrženi podmínek poskytnutí příspěvku podle článku II této dohody je porušením rozpočtové kázně
     podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nedodrženi podmínek poskytnuti příspěvku uvedených v článku II této dohody pod bodem 1., 2., 3. a 5.
     bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona
     Č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

3. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této dohody pod bodem 4. bude
     postihováno odvodem za porušeni rozpočtové kázně podle § 44a odst, 4 písm, a) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a to 5% z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtová
     kázeň.

4. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle článku VI této dohody je porušením
     rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o
     změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude
     postihováno odvodem podle § 44a odst, 4 písm, b) tohoto zákona.

                                                                Článek Vlil

                                                Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky pro
     poskytování příspěvku uvedené v článku II této dohody pod bodem 1., 2., 3. a 5, nebo pokud neúplné
     nebo nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů - VPP".

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zaviněni známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalosti tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat,

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodět, 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle čl. III této dohody, který by zaměstnavateli
     náležel za dobu výpovědní lhůty.

MPSV-OSÚ  4 - -
                                                                 Článek IX

                                                              Další ujednání

1. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
      v hotovosti, okamžik odepsáni částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet
     zaměstnance nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních
      služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijeti
      platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady
      prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsáni částky pojistného z účtu zaměstnavatele,

2. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
      číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající
     se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
      případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

3. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
     o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytováni příspěvku dle této dohody.

4. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu EU.

5. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování účetních případů
     souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle relevantních předpisů
     EU při následných kontrolách a auditech.

6. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádáni jakékoliv doplňující informace
     související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

7. Zaměstnavatel je při čerpáni příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

8. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této dohody
     na její právní nástupce.

9. Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

10. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednáni a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

11. Dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

v Semilech dne 6.5.2016  Y
                         ^

                                                    2

MPSV- OSÚ                -5
Za Úřad práce vyřizuje:
Telefon:

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtováni mzdových nákladů - VPP"

mpsv-osú  6 - -
                                                                                 Příloha č. 1
                                                                                 Záznam úřadu práce o doručení

Číslo dohody:            SMA-VZ-42/2016                     1 VPP Asistent prevence kriminality - 15.000,- Kč                      S 15
Číslo projektu:          CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_121/0000059
Zaměstnavatel:           Město Semily                                                                          Výše příspěvku
IČ:                      00276111                                                                                       ÚP55
Číslo účtu / kód banky:  1263108 309/0800

Jméno a příjmení zaměstnance  Datum narození                Odvod     Náhrady
                                                                   mzdy za PN3)

Vysvětlivky:

i)Do sloupce 3 uvedte hrubou mzdu zúčtovanou zaměstnanci k výplatě (bez uvedení náhrady mzdy za dočasnou pracovní n e schopnost/k a ranténu).
2} Do sloupce 4 uvedte součet částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které
zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance.
3} Ve sloupci 5 uvedte celou částku náhrady mzdy za dočasnou pracovní neschopnost/karanténu vyplacenou zaměstnanci (§ 192 odst 1 a 2 zákoníku práce).
Nezahrnujte tu část náhrady mzdy za dobu dočasné pracovní neschopnosti/karantény, která byla dohodnuta nebo stanovena nad výši, na kterou zaměstnanci vznikl
nárok podle zákoníku práce (§192 odst. 3 zákoníku práce).
4; Do sloupce 6 uvedte součet sloupce 3, 4 a 5.
5; Sloupec 7 nevyplňujte - určeno pro potřeby Úřadu práce ČR.

Výkaz musí být úřadu práce doložen do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období
(čl. III bod 6. dohody).

                                                                                                                                            1/2
Upozornění pro zaměstnavatele:
      V souladu s § 24 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, se
      do výkazu uvádí již vynaložené náklady na hrubou mzdu (včetně náhrady mzdy za dočasnou PN/karanténu) za uvedený měsíc a
      již odvedené pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na veřejné zdravotní
      pojištění, které za sebe zaměstnavatel z vyměřovacího základu zaměstnance za uvedený měsíc odvádí.
       Pokud zaměstnavatel ve výkazu uvede náklady, které doposud nevynaložil, může dojít k situaci, kdy bude povinen dle článku VI.
      Bod 2. Dohody příspěvek vrátit.

Zaměstnavatel prohlašuje:
      Na tu část mzdových nákladů, která je hrazena z příspěvku Úřadu práce ČR, nebudu nárokovat krytí z peněžních prostředků
      poskytovaných ze státního rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
      strukturálních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

    Dne:
    Vyřizuje (jméno, příjmení):
    Číslo telefonu:
    E-mail:
    Podpis:

                                                                             jméno, příjmení, podpis oprávněné osoby
                                                                 (statutárního zástupce nebo jím písemně zmocněné osoby)

                                                                                              případně otisk razítka

Nevyplňujte - určeno pro potřeby Úřadu práce ČR:                                                                                                             dne..................................
Zkontroloval věcnou správnost nároku a stanovil výše příspěvku:

                                                                 (příjmení, podpis)

Schválil:...................................................................................................... dne........................................
          (jméno, příjmení, podpis)

                                                                                                                                                                                                    ncsfi