Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11782976: Podnájemní smlouva

Příloha MUDr.Olga Jandova.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        č.smlouvy:OO 18/18

                              PODNÁJEMNÍ SMLOUVA

      uzavřená mezi stranami

      Nájemce:      Poliklinika Pro sek a.s., se sídlem Lovosická 40/440,Praha 9

                    zastoupená ředitelem Mgr. Tomášem K 1a dí v k e m

                    lCO: 28495306    DlC: CZ 28495306

                    bankovní spojení: Česká spořitelna, Vemeřická ul., Praha 9 - Pro sek

                    č. ú.:

                    zapsána v obch. rejstříku Městského soudu v Praze dne 26.11.2008,     oddíl B,

                    vložka 14866

                    na straně jedné

                    a

      Podnájemník:  MUDr. Olgou Jan n d o vou u
                    fyzická osoba
                    lČO:49629140                  DIČ:CZ5361121707G
                    bytem:
                    bankovní spojení: lPB a.s.,
                    č.ú.:
                    na straně druhé.

                                               I.

                                     Úvodní ustanovení

      1. Poliklinika Pro sek a.s. prohlašuje, že je nájemcem a má v užívání nebytové prostory
      specifikované v článku II. této smlouvy, které jsou součástí komplexu Polikliniky Prosek -
      Praha 9 a to na základě nájemní smlouvy uzavřené mezi Poliklinikou Prosek a.s. jako nájemcem
      a Městskou částí Praha 9 jako pronajímatelem.

      2. Poliklinika Pro sek a.s. současně prohlašuje, že je na základě nájemní smlouvy uzavřené
      s Městskou částí Praha 9, oprávněna pronajímat nemovitý i movitý majetek komplexu
      Polikliniky Pro sek na adrese Praha 9 - Pro sek, Lovosická 40/440 za podmínek sjednaných
      v této podnájemní smlouvě.

      3. Účelem smlouvy je úprava vzájemných vztahů stran v souladu s jejich vůlí a obecně
      závaznými právními předpisy.

      4. Vzhledem k charakteru činnosti obou stran, náplni jejich činnosti i účelu, který je
      naplňován uzavřením této podnájemní smlouvy i obsahu vzájemných práv a povinností se
      strany dohodly, že dále v textu této smlouvy budou označovány

      a) právní vztah založený touto smlouvou mezi stranami jako "nájem prostoru
                sloužícího podnikání" nebo "nájem",

      b) Poliklinika Pro sek a.s. se sídlem Lovosická 40/440, Praha 9
                jako" pronajímatel ",

      c) MUDr. Olga Jandovou - jako" nájemce", a

g. 7  d) úhrada placená MUDr. Olgou Jandovou, společnosti Poliklinika Pro sek a. s. za užívání
      pronajatých prostor k provozování lékařské praxe jako "nájemné".

                                             II.

                                     Předmět nájmu

                                                  i'
                                                                               č.smlouvy:OO 18/18

                 1.  Pronajímatel přenechává

                 nájemci k dočasnému užívání předmět nájmu specifikovaný v bodu 2 tohoto článku v souladu
                 s podmínkami sjednanými touto podnájemní smlouvou a obecně závaznými předpisy.

                 2. Nájemce v souladu s touto podnájemní     smlouvou přebírá takto do užívání od
                 pronajímatele předmět nájmu.

                 Předmětem nájmu jsou místnosti situované v 4.NP objektu č.1, sekce 1 (č. m. 4026) s adresou

                 Praha 9, Lovosická 40/440, včetně technického a provozního vybavení a zázemí. Jedná se o

                 místnosti o celkové výměře:  42,31 m2

                 Přesné vyznačení předmětu nájmu je dohodou  stran stanovenou  touto smlouvou takto:
                 • místnost ordinace
                 • místnost čekárny                                                                                                                 2
                 • další prostory ( spol. míst.)
                                                                                                            24,10 m
                                                                                                            18,21 m2
                                                                                                            00,00 m2

                 celkem                                                        42,31 m2

                 3. Dispoziční plánek s přesným vyznačením předmětu nájmu tvoří nedílnou součást této
                 smlouvy jako Příloha č. 1 (Dispoziční plánek). Nájemce prohlašuje, že byl pronajímatelem
                 seznámen se stavem a dispozicí předmětu nájmu. Dispoziční plánek není součástí a seznámení
                 se s předmětem nájmu se nekoná v případě již pokračujícího nájemního vztahu.

                                                      III.
                                              Účel nájmu

                 1. Účelem nájmu strany rozumí, za jakým účelem bude předmět nájmu využíván.
                 Pronajímatel pronajímá nájemci předmět nájmu za účelem provozování poskytování
                 soukromých zdravotních služeb - lékař stomatolog, dle zvláštních předpisů.

                 2. Vzhledem k charakteru a účelu objektu, ve kterém se pronajaté prostory nacházejí je
                 nájemce povinen pro každou změnu předmětu činnosti či způsobu a podmínek jejího výkonu si
                 vyžádat předchozí souhlas pronajímatele, a to bez ohledu na to, zda se předpokládá, že změna
                 bude mít vliv na poměry v objektu, na pronajímatele či ostatní uživatele objektu či jak
                 významný vliv tato změna bude mít. Změnu účelu užívání je nutno provést dodatkem k této
                 podnájemní smlouvě.

                 3. Při provozování své činnosti je nájemce oprávněn instalovat v pronajatých prostorách své
                 technické zařízení. Instalace energeticky náročných zařízení musí být předem odsouWasena
                 pronaj ímatelem.

                                                                        IV.
                                              Práva a povinnosti "nájemce"

                 1. Nájemce je oprávněn užívat předmět nájmu v rozsahu a k účelu stanoveným v této
                 podnájemní smlouvě, a to po celou dobu trvání nájmu dle této smlouvy.

ľu-              2. Nájemce je povinen pronajímateli hradit nájemné a služby poskytované mu v souvislosti
                 s užíváním předmětu nájmu v souladu s níže uvedenými ustanoveními této podnájemní
            x::  smlouvy. Nájemce je rovněž povinen hradit náklady spojené s obvyklým udržováním
                 pronajatých prostor a jejich provozem, jakož i veškeré náklady a cenu dodávek uskutečněných
,.,_ )           pro nájemce dle níže uvedených ustanovení této smlouvy.

                 3. Nájemce se zavazuje dodržovat platné předpisy bezpečnosti práce a pracovního prostředí,
                 hygienické předpisy, ustanovení kanalizačního řádu hl. m. Prahy, ekologické předpisy a zásady
                 odpadového hospodářství.

                            Nájemce je rovněž povinen dbát pokynů a opatření, která budou nařízena orgány státního
                                                                                                                                                                                                                                                              č.smlouvy:OO 18/ 18

                                dozoru a inspekčními orgány.
                                           Nájemce stvrzuje svým podpisem, že je seznámen s požárně nebezpečnými místy, s

                                obsahem požárních poplachových směrnic, s umístěním ručních hasicích přístrojů a požárními
                                únikovými cestami.

                                           Nájemce se zavazuje řešit otázky požární ochrany a bezpečnosti práce vlastním nákladem
                                a v souladu s platnými zákonnými předpisy v dané oblasti. V případě neplnění tohoto závazku
                                odpovídá nájemce pronajímateli za škodu takto vzniklou. Nájemce je povinen strpět kontrolu
                                pronajímatele za účelem zjištění plnění závazku shora uvedeného.

                                           Nájemce se zavazuje, že v případě nutné výměny zámků v pronajatých prostorách vždy
                                o této výměně bude okamžitě informovat pronajímatele a zajistí na své náklady výměnu
                                rezervních klíčů v zapečetěné obálce pro případ naléhavých potřeb.

                                4. Nájemce se dále zavazuje dodržovat platné požární předpisy a je povinen zajistit nutné
                                vybavení pronajatých prostor protipožárními pomůckami tak, aby byly splněny veškeré
                                podmínky dané příslušnými protipožárními předpisy. V souvislosti s tím se nájemce zavazuje
                                v pronajatých prostorách zajišťovat požární ochranu a bezpečnost práce podle platných
                                právních předpisů. Záznamy o provedených revizních zkouškách, prohlídkách apod., doručí
                                vždy nájemce pronajímateli. V případě neplnění výše uvedených závazných předpisů a
                                souvisejících právních norem ze strany nájemce může pronajímatel odstoupit od této smlouvy.
                                Učinky od-stoupení nastávají dnem, kdy pronajímatel oznámí nájemci, že odstupuje od
                                smlouvy.

                                5. Provedení technického zhodnocení a zásadních oprav předmětu nájmu nájemcem,
                                vyžaduje předchozí písemnou dohodu stran této podnájemní smlouvy. Dohoda stran může být
                                nahrazena písemnou žádostí nájemce a jejím písemným odsouhlasením pronajímatelem.
                                V případě dodání písemné žádosti nájemcem je pronajímatel povinen odpovědět na žádost o
                                provedení úprav na předmětu nájmu do 7 kalendářních dnů.

                                           Nájemce ve své písemné žádosti o provedení úprav v předmětu nájmu, popíše jaké úpravy
                                bude provádět (malování, výměna podlahové krytiny, rekonstrukce ZTI, výměna obkladů stěn,
                                rekonstrukce elektrických rozvodů, výměna podhledů a osvětlení a pod).

                                           Při úpravách prostor předmětu nájmu je nájemce povinen dbát stavebně technických
                                podmínek celého objektu a musí dodržovat platné normy, vyhlášky a předpisy související.

                                           Veškeré práce je nutno provádět pouze tak, aby nebyl narušen provoz polikliniky ani
                                ostatních uživatelů objektu Polikliniky Prosek, zejména hlukem, prašností nebo pohybem
                                pracovníků a firem provádějících úpravy v budově polikliniky a jejím okolí. Stavební a
                                montážní práce budou zabezpečovány přednostně po pracovní době (tj. po 16.hod. ), v nočních
                                hodinách ( do 6 hod. ráno) a o víkendech a svátcích.

                                           Nájemce je povinen zajistit vždy okamžitý úklid ploch dotčených stavebními a jinými
                                pracemi (chodby, schodiště, výtah apod.) a současně koordinovat s firmou zajišťující úklid na
                                poliklinice, jak přípravu úprav předmětu nájmu, tak provádění tohoto úklidu. Tyto úklidové
                                práce jsou nad rámec placených služeb uvedených ve smlouvě ajsou hrazeny nájemcem.

                                           Pronajímatel se zavazuje nájemci poskytnout na jeho žádost potřebnou dokumentaci a
                                informace.

                                          V případě nedodržení uvedených podmínek nájemcem je pronajímatel oprávněn
                                požadovat zaplacení smluvní pokuty nájemcem, a to ve výši 10.000,- Kč za každé porušení
                                uvedených podmínek. Smluvní pokuta může být snížena podle rozsahu porušení uvedených
                                podmínek; rozsah snížení smluvní pokuty je výlučně věcí úvahy pronajímatele.

                                6. Nájemce je povinen udržovat předmět podnájmu ve stavu způsobilém řádnému užívání.
                                Za tímto účelem hradí nájemce opravy a údržbu předmětu podnájmu, a to vlastním nákladem.
                                Nájemce nemá nárok na úhradu takto vynaložených nákladů.

                                7. Nájemce je povinen oznámit bez zbytečného odkladu pronajímateli veškeré změny, které
                                nastaly vanana předmětu nájmu, a to jak zapříčením nájemce, tak i bez jeho vlivu a vůle a
                                současně je povinen bez zbytečného odkladu oznámit pronajímateli potřebu velkých oprav či

:za

                                havárií, které má pronajímatel provést a umožnit provedení těchto i jiných nezbytných oprav,
                                jinak nájemce odpovídá za škodu, která nesplněním povinností pronajímateli vznikla.
m                                                                                                                                                                                                                                                        č.smlouvy:OO 18/18
          i
             8. Nájemce odpovídá za zničení, odcizení a jakékoli jím zaviněné znehodnocení veci,
             nalézajících se v pronajatém prostoru. Za znehodnocení se nepovažuje běžné opotřebování.
             Nájemce rovněž odpovídá za škody v objektu či na předmětu nájmu způsobené jeho nedbalostí
             či opomenutím a takovéto škody je nájemce povinen neprodleně odstranit na svůj náklad. Tím
             není dotčena jiná zákonná odpovědnost nájemce nebo pronajímatele.

             9. Ke dni ukončení nájmu je nájemce povinen předat předmět nájmu pronajímateli ve stavu
             v jakém jej převzal s přihlédnutím k běžnému opotřebení, pokud nebude smluvními stranami
             písemně sjednáno jinak. Nájemce je povinen na své náklady prostory vyklidit a předat
             pronajímateli ve stanovené lhůtě. Nevyklidí-li nájemce pronajaté prostory po skončení nájmu,
             je povinen uhradit pronajímateli částku 2.000,-Kč za každý den prodlení s vyklizením
             pronajatých prostor. Tímto není dotčena povinnost hradit nájemné a cenu služeb.

                        Nájemce je povinen uvést předmět podnájmu do původního stavu; to se netýká
             pronajímatelem schválených a dohodnutých stavebních nebo rekonstrukčních prací a úprav. Po
             skončení nájmu nemá nájemce právo požadovat majetkoprávní vypořádání za jim vynaložené
             náklady na rekonstrukce, opravy, údržbu a případné zhodnocení pronajatých prostor a
             nemovitosti.

              10. Nájemce má právo na umístění loga, reklamy či firemního štítu na zdi předmětné
             nemovitosti, popřípadě na oplocení nemovitosti, pouze po písemném souhlasu pronajímatele.
             Tento souhlas bude obsahovat umístění a velikost loga, reklamy či firemního štítu nájemce
             nemovitosti.

                                                                        v.

                                                                 Práva a povinnosti "pronajímatele"

             1. Pronajímatel předá předmět nájmu nájemci ke dni 1.1.2018. Předání předmětu nájmu
             bude učiněno samostatným předávacím protokolem mezi pronajímatelem a nájemcem. Předání
             předmětu nájmu se nekoná v případě pokračujícího se nájemního vztahu.

             2. Pronajímatel je povinen zajistit řádný a nerušený výkon práv nájemce z této podnájemní
             smlouvy po celou dobu trvání nájmu, a to zejména tak, aby bylo možno dosáhnout jak účelu
             této smlouvy, tak i účelu užívání předmětu této smlouvy.

             3. Pronajímatel nebo jim jiná pověřená osoba jsou oprávněni vstoupit do předmětu
             podnájmu spolu s osobou oprávněnou jednat jménem nájemce v pracovních dnech v běžných
             provozních hodinách nájemce, případně v době, kdy je nájemce v předmětu nájmu přítomen, a
             to zejména za účelem kontroly dodržování podmínek této smlouvy, jakož i provádění údržby,
             nutných oprav či provádění kontroly elektrického, plynového, vodovodního a dalšího vedení,
             jestliže je toho zapotřebí. Termín kontroly je pronajímatel nájemci povinen oznámit minimálně
             tři pracovní dny předem.

             4. V případě bezprostředního zjištění naléhavého havarijního stavu, živelné pohromy,
             podezření na krádež s násilným vniknutím je pronajímatel oprávněn vstoupit do prostor,
             tvořících předmět podnájmu i mimo stanovenou dobu a bez doprovodu nájemce, či jim
             pověřené osoby. O takovém vstupu však musí pronajímatel neprodleně nájemce informovat,
             nebylo-li možno nájemce informovat předem.

             5. Pronajímatel a nájemce se dohodli, že rezervní klíče k předmětu nájmu budou uloženy v
             zapečetěné obálce pro případ naléhavé potřeby dle výše uvedeného.

             6. Pronajímatel se zavazuje umožnit nájemci k užívání:
             • příjezdové cesty k objektu
             • společné chodby a schodiště objektu

             7. Pronajímatel se zavazuje zabezpečovat nájemci v případě dodržování pravidel a
             podmínek užívání předmětu nájmu po celou dobu podnájemního vztahu:
                                                                              č.smlouvy:OO 18/18

   • dodávku tepla a teplé a studené vody
   • dodávku elektřiny
   • odvoz odpadků (směsný komunální odpad - kód 200301 )
   • odvoz a likvidaci speciálního zdravotního materiálu ( odpad s rizikem infekce kód

        180 103 )
   • telefonní provoz
   • úklid
   • další služby, např. zejména služba vrátnice atd.

                                                                                      VI.
                                     Platnost, účinnost a doba trvání podnájemní smlouvy

   1. Podnájemní smlouva vstupuje v platnost dnem podpisu obou smluvních stran s účinností
   od 1.1.2018.

   2. Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.
   3. Tuto podnájemní smlouvu lze ukončit

       a. písemnou dohodou stran ke dni určenému v dohodě                     strana k výpovědi
       b. písemnou výpovědí se šestiměsíční výpovědní dobou
       c. písemnou výpovědí s tříměsíční výpovědní dobou, má-li vypovídající

           vážný důvod.

   4.  Za vážný důvod k výpovědi s tříměsíční výpovědní lhůtou se považuje zejména

       a)  v případě výpovědi ze strany pronajímatele

           aa)  jestliže je nájemce v prodlení trvajícím déle jak tři měsíce s úhradou

                nájemného nebo úhrady služeb či dodávek poskytovaných mu

                v souvislosti s užíváním předmětu nájmu nebo záloh na ně,

           ab) jestliže nájemce porušil hrubě jinou povinnost vyplývající mu z nájmu.

       b)  v případě výpovědi ze strany nájemce

           ba) jestliže nájemce pozbyl oprávnění k provozování činnosti, která je

                účelem této podnájemní smlouvy,

           bb)  pronajímatel trvale porušuje vůči nájemci podstatné povinnosti, které mu

                vyplývají z nájmu.

   5. Výpověď musí být písemná a být doručena druhé straně. V případě písemné výpovědi
   s tříměsíční výpovědní dobou musí být ve výpovědi popsány skutečnosti, které vypovídající
   strana považuje za tak vážné, že jsou důvodem pro výpověď s tříměsíční výpovědní dobou.

   6. Výpovědní doba počíná běžet prvním dnem následujícím po doručení výpovědi
   vypovídané straně a podnájemní poměr končí posledním dnem kalendářního měsíce, ve kterém
   skončila výpovědní doba. V případě, že poštovní zásilka obsahující výpověď zaslaná na adresu
   sídla nebo bydliště vypovídané strany bude držitelem poštovní licence vrácena jako
   nevyzvednutá, nebo z jiných důvodů nedoručitelná, platí, že výpověď se považuje za doručenou
   14-tého dne následujícího po dni předání zásilky k poštovní přepravě držiteli poštovní licence.

                                  VII.
                Nájemné (cena nájmu)

i  1.  Strany se dohodly, že nájemné za užívání pronajatých prostor bude stanoveno dohodou

   vždy znovu pro každý kalendářní rok s tím, že sazbu a celkové nájemné strany dohodnou

   v Příloze č. 2 (Nájemné) této nájemní smlouvy.
       )                                                                                                                                                                                                                    č.smlouvy:OO 18/18

4         2. Platby nájmu se budou realizovat v měsíčních platbách na vyse uvedený účet
          pronajímatele částkami sjednanými pro ten který kalendářní rok, a to vždy do konce toho
          měsíce, na který je splátka určena.

                     Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.

          3. V případě prodlení nájemce s úhradou nájemného má pronajímatel právo na úrok z
          prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

          4. Pro případ, že by pro některý kalendářní rok nedošlo k dohodě o výši nájemného do
          31.ledna toho roku, pro který by mělo být nájemné stanoveno, obě smluvní strany se dohodly,
          že v takovém případě pro stanovení nájemného platí cenová doložka tak, jak je uvedena
          v odstavci 5 tohoto článku.

          5. Pronajímatel může jednostranně zvýšit od l. ledna běžného roku nájemné stanovené pro
          předchozí kalendářni rok v poměru odpovídajícím míře inflace za předchozí kalendářní rok
          vyhlášené Ceským statistickým úřadem. Toto zvýšení náleží od l.ledna běžného roku. Případný
          nedoplatek zvýšení nájemného vzniklý za dobu od l. ledna běžného roku do konce měsíce, ve
          kterém bude míra inflace vyhlášena, pronajímatel vyúčtuje nájemci s určením lhůty jeho
          splatnosti; tato )hůta nesmí být kratší než 15 dnů od vyhlášení míry inflace za předchozí
          kalendářní rok Ceským statistickým úřadem.

                     Toto zvýšení nájemného je možné poprvé provést pro zvýšení nájemného na dobu od 1.
          ledna 2019.

                                                                                                 VIII.
                                                     Cena služeb poskytovaných v souvislosti s nájmem

           1. Nájemce uhradí pronajímateli veškeré provozní náklady související s předmětem nájmu
          a prostor souvisejících, tj. zejména náklady na topení a teplou vodu, vodné a stočné, elektřinu,
          odvoz odpadků, provoz a údržbu telefonní digitální ústředny, úklid, likvidaci speciálního
          zdravotnického materiálu a režie za používání společných prostor objektu (tj. revize, ostrahu,
          úklid sněhu, využíváním společných prostor apod.). Cena těchto služeb je stanovena na základě
          technického propočtu pronajímatele poměrem výměry plochy předmětu nájmu, k výměře
          plochy všech prostor polikliniky.

          2. Hovorné bude nájemci účtováno dle výpisu z telefonního účtu. Nad rámec sjednaných
          úhrad hradí nájemce dle skutečných nákladů rovněž poštovné, pokud této služby bude využívat
          prostřednictvím polikliniky.

          3. Nájemce hradí pronajímateli provozní náklady paušální sazbou, stanovenou technickým
          propočtem za 1 m 2 a rok podlahové plochy kanceláří, ostatních a skladových prostor za celý
          předmět nájmu, a to pro jednotlivé poskytované služby částkou stanovenou pronajímatelem
          vždy znovu pro každý kalendářní rok částkou uvedenou v Příloze č. 3 (Cena poskytovaných
          služeb).

                     Výše paušální částky může být v průběhu trvání nájmu pronajímatelem měněna a to na
          základě změn, upravených dodavateli médií a energií, jejichž uplatnění je mimo vůli
          pronajímatele a to vždy od prvního dne měsíce následujícího poté co nájemce obdrží od
          pronajímatele oznámení o změně cen. Změny je pronajímatel povinen sdělit nájemci v
          dostatečném časovém předstihu před termínem další úhrady.

          4. Paušální platby za provozní náklady jsou splatné vždy do konce daného měsíce, na který
          je splátka určena.

                     Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.
                     V případě prodlení nájemce s úhradou má pronajímatel vůči nájemci právo na úrok
          z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.
                                                                                    č.smlouvy:OO 18/18

                                         IX.
            Pronájem předmětů HIM a DIM

        1.  Nájemce dále hradí pronajímateli nájemné za užívání pronajatých předmětů HIM a DIM

        umístěných v pronajatých prostorách.

            Nájemné za pronajaté zařízení je uvedeno v příloze č.4. Seznam zařízení je součástí

        přílohy č.4 a tvoří neoddělitelnou část podnájemní smlouvy.

            Nájemce odpovídá za používání pronajatých předmětů, za jeho poškození, zničení a

        ztrátu. Veškeré opravy na pronajatých předmětech hradí na vlastní náklady.

        2. Platby za pronajaté předměty HIM a DIM jsou splatné vždy do konce daného měsíce, na
        který je splátka určena.

                   Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.
                   V případě prodlení nájemce s úhradou má pronajímatel vůči nájemci právo na úrok
        z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

z! S“.                                                          X.

                                                                Pojištění, odpovědnost za škodu

        1. Pojištění objektu, tj. budovy, ve které se nachází předmět nájmu, hradí a zabezpečuje
        pronajímatel.

        2. Pronajímatel neodpovídá za škody na věcech vnesených nájemcem do předmětu nájmu a
        není povinen uzavírat v tomto smyslu žádné pojistné smlouvy. Pojištění vlastního i pronajatého
        vybavení a zařízení v předmětu nájmu je odpovědnosti nájemce. Daň z nemovitosti hradí
        pronajímatel.

                                                                                             XI.
                                   Údržba a opravy pronajatých prostor a pronajatého zařízení

        1. Běžnou údržbu na předmětu nájmu je povinen provádět nájemce na své náklady. Běžnou
        údržbou a opravami pronajatých prostorů se rozumí provádění prací spojených s obvyklým
        udržováním těchto prostorů, které se při jejich dalším užívání obvykle provádějí např. malování
        včetně drobných oprav omítek, drobné elektromontážní práce a drobné opravy pronajatých
        prostorů, jejich příslušenství a vybavení včetně výměny součástek jednotlivých předmětů
        zařízení nebo vybavení.

        2. Neběžnou údržbou předmětu nájmu hradí pronajímatel. Pro potřeby této smlouvy se
        neběžnou údržbou rozumí zejména opravy pláště budovy, fasád a zdí budovy, opravy střech a
        opravy hlavních rozvodů elektrické energie, vody, odpadů, plynu, taktéž opravy rozvodů a těles
        ústředního topení apod ..

        3. Elektrické revize na pronajatých zařízeních zajišťuje po dohodě pronajímatel ajejich cenu
        přefakturovává nájemci.

                                                                                            XII.
             Zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a technických zařízeních (BOZP) a

                                                                          požární ochrany (PO).

                   Smluvní strany se dohodly na stanovení povinností pronajímatele nájemci na úseku
        BOZP a PO v pronajatých prostorách užívaných nájemcem na základě této smlouvy.

        1. Nájemce je povinen počínat si v pronajatých prostorách tak, aby nedošlo ke vzniku
        požáru nebo jiné škodné události (např. porušení rozvodu el. energie, vody, topení apod.).

        2. Nájemce podpisem nájemní smlouvy současně potvrzuje, že byl seznámen:
                                                                                        č.smlouvy:OO 18/18

              • s rozmístěním a používáním přenosných hasicích přístrojů a rozvodů požární vody
                      (hydrantů),

              • s umístěním ohlašovny požáru - vrátnice.

              3. U instalovaných věcných prostředků požární ochrany, přenosných hasicích přístrojů a
              hydrantů zajišťuje revize pronajímatel na své náklady.

              4. Předepsané revize výtahů, elektrického požárního zařízení (EPS), elektroinstalace,
              hromosvodů a plynu provádí rovněž pronajímatel na své náklady.

              5. Předání pronajatých prostor nájemci bylo uskutečněno podle předávacího protokolu.

              6. Obě strany se dohodly, že nájemce, který je současně zaměstnavatelem:

              • v tomto prostoru provádí péči o bezpečnost a ochranu zdraví při práci samostatně,
                     zejména ve smyslu § 101-108 zákoníku práce č. 262/2006 Sb., ve znění pozdějších
                     předpisů,

              • registruje, eviduje a předkládá záznamy o pracovních úrazech samostatně u úrazů,
                     které se přihodily jeho zaměstnancům v prostoru tvořícím předmět nájmu. V případě
                     vzniku pracovního úrazu v užívaných prostorách je povinen ihned uvědomit o této
                     události pronajímatele.

              7. V pronajatých prostorách může být používán samostatný přímotopný spotřebič pouze po
              písemném odsouhlasení pronajímatelem na základě žádosti a musí se jednat o schválený typ.

              8. Dále je nájemce povinen provádět v pronajatých prostorách revize a kontroly
              elektrických spotřebičů během jejich používání dle CSN 33 1600 ed.2.

                         XIII.
              Ostatní ujednání

              1. Nájemce je povinen zabezpečovat v pronajatých prostorách dodržování platných
              předpisů požární ochrany (PO), především pak zákona Č. 133/1985 Sb, o požární ochraně, ve
              znění pozdějších předpisů a vyhlášky Č. 246/2001 Sb., (vyhláška o prevenci PO) a souvisejících
              českých technických norem PO a pokynů pronajímatele týkajících se zajištění požární ochrany
              objektu, zejména zpracování dokumentace o začlenění do kategorie činnosti se zvýšeným
              požárním nebezpečím, které předloží pronajímateli v jedné kopii, včetně seznámení svých
              zaměstnanců a ostatních osob, které se zdržují s jeho vědomím v pronajatých prostorách se
              způsobem vyhlášení požárního poplachu, hasebními prostředky na pracovišti a jejich
              používáním a s evakuací osob z objektu.

              2. Nájemce je povinen umožnit dvakrát do roka provedení        preventivní kontroly požární
              ochrany pronajatých prostor pověřenému zástupci pronajímatele  a poskytnout mu požadované
              informace týkající se této kontroly.

              3. Nájemce je povinen v případě závad zjištěných při kontrole požární ochrany pronajatých
              prostor zajistit neprodlené odstranění, pokud se nejedná o závady, jejichž odstranění je
              povinností pronajímatele.

k.            4. Nájemce je povinen zajišťovat předepsané revize, kontroly a prohlídky a pozamě
   '§-        nezávadný stav u všech technických zařízení, která jsou v jeho vlastnictví a jsou instalována a
              používána v pronajatých prostorách.
          .)

              5. Nájemce je povinen neprodleně oznámit vznik požáru pronajímateli, a to i v případě, že
              byl požár uhašen a nevznikla žádná škoda.

              6. Za zajištění požární ochrany ve shora uvedeném rozsahu v pronajatých prostorách
                                                                          č.smlouvy:OO 18118

odpovídá za nájemce u právnické osoby statutární orgán a u podnikající fyzické osoby tato
osoba nebo její odpovědný zástupce.

7. Pronajímatel zajišťuje prostřednictvím vrátných trvalou nepřetržitou ostrahu objektu
zejména:

•   sledování společných prostor prostřednictvím kamerového systému

•   vyhodnocování poplachu EPS a EZS

•   obchůzky a kontroly společných prostor

•   vydávání náhradních klíčů a otevírání pronajatých prostor v rámci řešení mimořádných

    situací

•   koordinaci a řešení mimořádných situací

                                                  XlV.
             Registr smluv, platnost a účinnost smlouvy

1. Strany jsou si vědomy, že na tuto smlouvu se vztahuje zákon č. 340/2015 Sb., o registru
smluv, ve znění účinném k datu uzavření smlouvy. Jsou si vědomy proto svých povinností
z tohoto zákona pro ně vyplývajících. Nájemce výslovně prohlašuje, že souhlasí, aby
pronajímatel zveřejnil tuto smlouvu v souladu s uvedeným zákonem.

2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma stranami.

3. V souladu s ustanovením § 6 odst. 1 zák. č. 340/2015 Sb., o registru smluv nabývá tato
smlouva účinnosti dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Strany jsou si
vědomy, že pokud by tato smlouva nebyla uveřejněna ani do tří měsíců po jejím uzavření, pak
podle ustanovení § 7 odst. 1 cit. zák. platí, že je zrušena od samého počátku.

4.  Strany se dohodly, že bez ohledu na to, ke kterému datu tato smlouva nabude účinnosti,

je povinen nájemce platit nájemné a další úhrady tak,jakjsou sjednány a stanoveny v Přílohách

č. 2,3 a 4 již od 1. 1. 2018.

                                      xv.

                               Další ujednání

1. Nájemce není oprávněn dát předmětné prostory nebo jejich část do dalšího užívání třetí
osobě.

2. Kontaktní osobou pro nájemce ve věcech týkajících se předmětu nájmu bude za
pronajímatele správce polikliniky.

3. Pro účely dané smlouvy se dostatečným časovým předstihem rozumí lhůta 14-ti dnů.

4. Kterékoliv ustanovení této smlouvy může být doplněno a měněno pouze písemným
dodatkem k této smlouvě odsouhlaseném oběma smluvními stranami a účinností ode dne
podpisu oběma smluvními stranami a tento dodatek se stává nedílnou součástí této smlouvy.

5.  Strany se dohodly, že jestliže v této smlouvě není výslovně stanoveno něco jiného, řídí

se jejich vzájemné vztahy přiměřeně ustanoveními §§ 2302 až 2314 (Zvláštní ustanovení o

nájmu prostoru sloužícího podnikání) zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku. Ustanovení

§ 2315 cit. zákona pro nájem sjednaný touto podnájemní smlouvou neplatí.

                                6. Tato smlouva je vyhotovena ve dvojím vyhotovení, přičemž jedno vyhotovení obdrží
                                nájemce ajedno vyhotovení obdrží pronajímatel.

5

                                7. Neoddělitelnou součástí této smlouvy jsou
                                          Příloha č. 1 (Dispoziční plánek)
                                                                         č.smlouvy:OO 18/ 18

              Příloha č. 2 (Nájemné)                                     který současně plní funkci
              Příloha č. 3 (Cena poskytovaných služeb)
              Příloha č. 4 (Nájemné za předměty DIM a HIM)
              Příloha č. S (Splátkový kalendář)
              Součástí každé smlouvy je příloha Č.S splátkový kalendář,
    daňového dokladu.

    8. Touto smlouvou se ruší předcházející podnájemní smlouva č. 0018/14 ze dne 1.1.2014.

    9. Obě smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, že porozuměly jejímu obsahu, že
    byla ujednána z jejich pravé a svobodné vůle a že nebyla ujednána v tísni a za nápadně
    nevýhodných podmínek. Na důkaz toho připojují své podpisy.

    V Praze dne 1.1.2018                 VPr                             dne 1.1.2018

                          .
    Za  Polikliniku Prosek a. s.

        $ Poliklinika Prosek a.s.

        Lovosická 40/440, 19000 PRAHA 9

        IÓO: 284 95 306

        Tpf ; 266 o1o 111    CD

I

ł

ł"
                                      Příloha č. 2
                 k podnájemní smlouvě č. 0018/18

   Příloha Č. 2 týkající se ceny nájmu.
                                                                           Nájemné (cena nájmu)

   1.  Nájemné se sjednává ve smluvní výši                                                       za 1 m2 a rok podlahové plochy

   pronajatých prostor.

   2.  Celková částka odpovídající platbě nájemného za předmět nájmu popsaný v bodě II. této

   smlouvy činí                                                                                  ročně.

   3.  Platby nájmu se budou realizovat v měsíčních platbách                                     na výše uvedený       účet
                                                                                                                          do
   pronajímatele částkou

   konce daného měsíce, na který je splátka určena.

       Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.

   V Praze dne 1.1.2018                                                                          V Praze dne 1.1.2018

   Za pron~jí~   I .p likli iku Prosek a.s.

                i~, InI a rosek a.s.

       ,! ·~ú~iO/440,19000 PRAHA :1

                 J('O: 28495306

                 r (,J : cco o 10 111  Q:

$
                                          Příloha č.3
                    k podnájemní smlouvě č.0018/18

                                                 Cena poskytovaných služeb.

       Článek VIII. (Cena služeb poskytovaných v souvislosti s nájmem)

       1. Nájemce hradí pronajímateli provozní náklady paušální sazbou, stanovenou technickým
       propočtem za 1 m 2 a rok podlahové plochy kanceláří, ostatních a skladových za celý předmět
       nájmu. Z toho činí bez DPH:

       Teplo a TÚV                                                                                         2

                                                                             (590,-Kč/m /rok)

       EI. energie                                                                                        2

                                                                             (415,-Kč/m /rok)

       Vodné a stočné                                                   (dle vyhl.č.275/2013 Sb.)

       Odpad komunální                                                       (1.632,-Kč/rok)

       Provoz a údržba tel. dig. ústředny a 1 linky (213)                    (3 OOO,-Kč/rok)

       Soustředění a předání k likvidaci spec. zdrav. materiálu                (1 632,-Kč/rok)
       Úklid
       Podíl nákladů na spol. a provoz. plochy                                                           2

                                                                        (223,50Kč/m /rok)

                                                                                                          2

                                                                           (380,-Kč/m /rok)

       Celková paušální částka je stanovena ve výši                     (bez DPH).
                                                                         V Praze dne 1.1.2018
       V Praze dne 1.1.2018

       ...I..!.l.......

       Za onajímatele Polikliniku Prosek a.s.

        ,. Poliklinika Prosek a.s.

       Lovosrct é ~0/440. 19000 pRAHA 9
                           ,'-,'"') '.:'l.../.~ ~~c •..•'.)6

       Tei . ~bS o 10 111    CD

'u ”ł
                                 SP LÁTKOVÝ         KALENDÁŘ              PRO ROK 2018

                                                daňový doklad č.44 /2018

                                 Pro úhradu nájemného a služeb dle podnájemní smlouvy č.0018/18

          Dodavatel :                                                     Odběratel
          Poliklinika Prosek a.s.                                         MUDr. Olga Jandová
          Lovosická 40/440
          190 00 Praha 9 - Prosek                                         IČ: 49629140 DIČ: CZ536112170

          IČO: 28495306            DIČ: CZ28495306

          č.účtu :

                                   Praha 9

          Objekt: Lovosická 40/440, Praha 9                   převodním příkazem
          1. Výše poplatků dle podnáj. smlouvy :              měsíčně
          2. Sjednaný druh platby:                            datum ve 2 sloupci splátkového kalendáře
          3. Hrazené období:                                  sloupec 3
          4.Datum uskutečnění zdanitelného plnění:
          5. Osvobozeno dle §56a odst.1,zákona 235/2004 Sb.

                 1            2              3            4            5            6            7            8
          Měsíc     DUZP           Osvobozeno   Základ       DPH          Základ       DPH 21%      Celkem k
                                                DPH 15%      15%          DPH 21%                   úhradě
          01/18     31.01.2018
          02/18     28.02.2018
          03/18     31.03.2018
          04/18     30.04.2018
          05/18     31.05.2018
          06/18     30.06.2018
          07/18     31.07.2018
          08/18     31.08.2018
          09/18     30.09.2018
          10/18     31.10.2018
          11/18     30.11.2018
          12/18     31.12.2018

          Částku uvedenou ve sloupci "Celkem k úhradě" hrad'te vždy nejpozději do konce daného měsíce na výše
          uvedený účet.

          Konstantní symbol. 0308                            Variabilní symbol: 315114
          V Praze dne 22 .01. 2018
hl.
                                                              Mgr. Tomáš Kladívko
í                                                                ředitel společnosti

f'- ›                                                                                  Poliklinjl<~p~oseka.s

L-                                                                                                                 ,-,

                                                                                       LOVOSICKa 4U/440. Praha g

       h  i              i          *V*