Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11783948: Podnájemní smlouva

Příloha Lasermed Prosek s.r.o..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        č.smlouvy:0057/18

                                     PODNÁJEMNÍ SMLOUVA

             uzavřená mezi stranami

             Nájemce:  Poliklinika Prosek a.s., se sídlem Lovosická 40/440,Praha 9
                       zastoupená ředitelem Mgr. Tomášem K 1a d í v k e m

                       lCO: 28495306      DlC: CZ 28495306

                       bankovní spojení: Česká spořitelna, Vemeřická ul., Praha 9 - Prosek

                       č. ú.:             rejstříku Městského soudu v Praze dne 26.11.2008,  oddíl B,
                       zapsána

                       vložka 14866
                       na straně jedné

                       a

             Podnájemník: Lasermed Prosek s.r.o.
                                        zastoupenájednatelem MUDr. Petrem Vel č e v s kýmm

                       se sídlem: Lovosická 440/40, Střížkov, 19000 Praha 9

                       lČO:04125851       DlČ: CZ04125851
                       bankovní spojení:

                       Č.Ú.:

                       zapsaná v obch. Rejstříku Městského soudu v Praze dne 29.5.2015, oddíl C,

                       vložka 242777
                       na straně druhé.

                                                          I.
                                          Úvodní ustanovení

             1. Poliklinika Prosek a.s. prohlašuje, že je nájemcem a má v užívání nebytové prostory
             specifikované v článku II. této smlouvy, které jsou součástí komplexu Polikliniky Pro sek -
             Praha 9 a to na základě nájemní smlouvy uzavřené mezi Poliklinikou Prosek a.s. jako nájemcem
             a Městskou částí Praha 9 jako pronajímatelem.

             2. Poliklinika Pro sek a.s. současně prohlašuje, že je na základě nájemní smlouvy uzavřené
             s Městskou částí Praha 9, oprávněna pronajímat nemovitý i movitý majetek komplexu
             Polikliniky Pro sek na adrese Praha 9 - Pro sek, Lovosická 40/440 za podmínek sjednaných
             v této podnájemní smlouvě.

             3. Účelem smlouvy je úprava vzájemných vztahů stran v souladu s jejich vůlí a obecně
             závaznými právními předpisy.

             4. Vzhledem k charakteru činnosti obou stran, náplni jejich činnosti i účelu, který je
             naplňován uzavřením této podnájemní smlouvy i obsahu vzájemných práv a povinností se
             strany dohodly, že dále v textu této smlouvy budou označovány

             a) právní vztah založený touto smlouvou mezi stranami jako "nájem prostoru
                       sloužícího podnikání" nebo "nájem",

na;          b) Poliklinika Prosek a.s. se sídlem Lovosická 40/440, Praha 9
                       jako" pronajímatel ",
         „5
             c) spol. Lasermed Prosek s.r.o. - jako" nájemce", a

             d) úhrada placená společností Lasermed Prosek s.r.o., společnosti Poliklinika Pro sek a. s. za
             užívání pronajatých prostor k provozování lékařské praxe jako "nájemné".
                                                                                      č.smlouvy:0057/18

                                                    II.
                                       Předmět nájmu

      1.      Pronajímatel přenechává

      nájemci k dočasnému užívání předmět nájmu specifikovaný v bodu 2 tohoto článku v souladu
      s podmínkami sjednanými touto podnájemní smlouvou a obecně závaznými předpisy.

      2. Nájemce v souladu s touto podnájemní smlouvou přebírá takto do užívání od
      pronajímatele předmět nájmu.

      Předmětem nájmu jsou místnosti situované v 2.NP, objekt 1, sekce 1, (č. m. 2006,2007,2005)

      s adresou Praha 9, Lovosická 40/440, včetně technického a provozního vybavení a zázemí.

                                                                                                                                                     2

      Jedná se o místnosti o celkové výměře: 60,85 m

      Přesné vyznačení předmětu  nájmu je dohodou  stran stanovenou  touto  smlouvou  takto:
      • místnost ordinace,                                                                 40,35 m2
      • místnost (čekárna)
      • další prostory                                                                                              2

                                                                                          20,50 m

                                                                                                                    2

                                                                                             0,00 m

      celkem                                                                                                 2

                                                                                      60,85 m

      3. Dispoziční plánek s přesným vyznačením předmětu nájmu tvoří nedílnou součást této
      smlouvy jako Příloha č. 1 (Dispoziční plánek). Nájemce prohlašuje, že byl pronajímatelem
      seznámen se stavem a dispozicí předmětu nájmu. Dispoziční plánek není součástí a seznámení
      se s předmětem nájmu se nekoná v případě již pokračujícího nájemního vztahu.

                                              III.
                                       Účel nájmu

      1. Účelem nájmu strany rozumí, za jakým účelem bude předmět nájmu využíván.
      Pronajímatel pronajímá nájemci předmět nájmu za účelem provozování poskytování
      soukromých zdravotních služeb - oboru dermatovenerologie, dle zvláštních předpisů.

      2. Vzhledem k charakteru a účelu objektu, ve kterém se pronajaté prostory nacházejí je
      nájemce povinen pro každou změnu předmětu činnosti či způsobu a podmínek jejího výkonu si
      vyžádat předchozí souhlas pronajímatele, a to bez ohledu na to, zda se předpokládá, že změna
      bude mít vliv na poměry v objektu, na pronajímatele či ostatní uživatele objektu či jak
      významný vliv tato změna bude mít. Změnu účelu užívání je nutno provést dodatkem k této
      podnájemní smlouvě.

      3. Při provozování své činnosti je nájemce oprávněn instalovat v pronajatých prostorách své
      technické zařízení. Instalace energeticky náročných zařízení musí být předem odsouhlasena
      pronajímatelem.

                                                           IV.
                                 Práva a povinnosti "nájemce"

      1. Nájemce je oprávněn užívat předmět nájmu v rozsahu a k účelu stanoveným v této
      podnájemní smlouvě, a to po celou dobu trvání nájmu dle této smlouvy.

hala  2. Nájemce je povinen pronajímateli hradit nájemné a služby poskytované mu v souvislosti
      s užíváním předmětu nájmu v souladu s níže uvedenými ustanoveními této podnájemní
1     smlouvy. Nájemce je rovněž povinen hradit náklady spojené s obvyklým udržováním
      pronajatých prostor a jejich provozem, jakož i veškeré náklady a cenu dodávek uskutečněných
  u5  pro nájemce dle níže uvedených ustanovení této smlouvy.

›ax   3. Nájemce se zavazuje dodržovat platné předpisy bezpečnosti práce a pracovního prostředí,
      hygienické předpisy, ustanovení kanalizačního řádu hl. m. Prahy, ekologické předpisy a zásady
"o 7                                                                                                                                                                                                                    č.smlouvy:0057/l8

      odpadového hospodářství.
                 Nájemce je rovněž povinen dbát pokynů a opatření, která budou nařízena orgány státního

      dozoru a inspekčními orgány.
                 Nájemce stvrzuje svým podpisem, že je seznámen s požárně nebezpečnými místy, s

      obsahem požárních poplachových směrnic, s umístěním ručních hasicích přístrojů a požárními
      únikovými cestami.

                 Nájemce se zavazuje řešit otázky požární ochrany a bezpečnosti práce vlastním nákladem
      a v souladu s platnými zákonnými předpisy v dané oblasti. V případě neplnění tohoto závazku
      odpovídá nájemce pronajímateli za škodu takto vzniklou. Nájemce je povinen strpět kontrolu
      pronajímatele za účelem zjištění plnění závazku shora uvedeného.

                 Nájemce se zavazuje, že v případě nutné výměny zámků v pronajatých prostorách vždy
      o této výměně bude okamžitě informovat pronajímatele a zajistí na své náklady výměnu
      rezervních klíčů v zapečetěné obálce pro případ naléhavých potřeb.

      4. Nájemce se dále zavazuje dodržovat platné požární předpisy a je povinen zajistit nutné
      vybavení pronajatých prostor protipožárními pomůckami tak, aby byly splněny veškeré
      podmínky dané příslušnými protipožárními předpisy. V souvislosti s tím se nájemce zavazuje
      v pronajatých prostorách zajišťovat požární ochranu a bezpečnost práce podle platných
      právních předpisů. Záznamy o provedených revizních zkouškách, prohlídkách apod., doručí
      vždy nájemce pronajímateli. V případě neplnění výše uvedených závazných předpisů a
      souvisejících právních norem ze strany nájemce může pronajímatel odstoupit od této smlouvy.
      Učinky od-stoupení nastávají dnem, kdy pronajímatel oznámí nájemci, že odstupuje od
      smlouvy.

      5. Provedení technického zhodnocení a zásadních oprav předmětu nájmu nájemcem,
      vyžaduje předchozí písemnou dohodu stran této podnájemní smlouvy. Dohoda stran může být
      nahrazena písemnou žádostí nájemce a jejím písemným odsouhlasením pronajímatelem.
      V případě dodání písemné žádosti nájemcem je pronajímatel povinen odpovědět na žádost o
      provedení úprav na předmětu nájmu do 7 kalendářních dnů.

                 Nájemce ve své písemné žádosti o provedení úprav v předmětu nájmu, popíše jaké úpravy
      bude provádět (malování, výměna podlahové krytiny, rekonstrukce ZTI, výměna obkladů stěn,
      rekonstrukce elektrických rozvodů, výměna podhledů a osvětlení a pod).

                 Při úpravách prostor předmětu nájmu je nájemce povinen dbát stavebně technických
      podmínek celého objektu a musí dodržovat platné normy, vyhlášky a předpisy související.

                 Veškeré práce je nutno provádět pouze tak, aby nebyl narušen provoz polikliniky ani
      ostatních uživatelů objektu Polikliniky Pro sek, zejména hlukem, prašností nebo pohybem
      pracovníků a firem provádějících úpravy v budově polikliniky a jejím okolí. Stavební a
      montážní práce budou zabezpečovány přednostně po pracovní době (tj. po 16.hod.), v nočních
      hodinách ( do 6 hod. ráno) a o víkendech a svátcích.

                Nájemce je povinen zajistit vždy okamžitý úklid ploch dotčených stavebními a jinými
      pracemi (chodby, schodiště, výtah apod.) a současně koordinovat s firmou zajišťující úklid na
      poliklinice, jak přípravu úprav předmětu nájmu, tak provádění tohoto úklidu. Tyto úklidové
      práce jsou nad rámec placených služeb uvedených ve smlouvě ajsou hrazeny nájemcem.

                 Pronajímatel se zavazuje nájemci poskytnout na jeho žádost potřebnou dokumentaci a
      informace.

                V případě nedodržení uvedených podmínek nájemcem je pronajímatel oprávněn
      požadovat zaplacení smluvní pokuty nájemcem, a to ve výši 10.000,- Kč za každé porušení
      uvedených podmínek. Smluvní pokuta může být snížena podle rozsahu porušení uvedených
      podmínek; rozsah snížení smluvní pokuty je výlučně věcí úvahy pronajímatele.

      6. Nájemce je povinen udržovat předmět podnájmu ve stavu způsobilém řádnému užívání.
      Za tímto účelem hradí nájemce opravy a údržbu předmětu podnájmu, a to vlastním nákladem.
      Nájemce nemá nárok na úhradu takto vynaložených nákladů.

      7. Nájemce je povinen oznámit bez zbytečného odkladu pronajímateli veškeré změny, které
      nastaly vanana předmětu nájmu, a to jak zapříčením nájemce, tak i bez jeho vlivu a vůle a
      současně je povinen bez zbytečného odkladu oznámit pronajímateli potřebu velkých oprav či
      havárií, které má pronajímatel provést a umožnit provedení těchto i jiných nezbytných oprav,
„0 $                                                                                                                                                                                                                                                  č.smlouvy:0057118

      jinak nájemce odpovídá za škodu, která nesplněním povinností pronajímateli vznikla.

      8. Nájemce odpovídá za zničení, odcizení a jakékoli jím zaviněné znehodnocení veci,
      nalézajících se v pronajatém prostoru. Za znehodnocení se nepovažuje běžné opotřebování.
      Nájemce rovněž odpovídá za škody v objektu či na předmětu nájmu způsobené jeho nedbalostí
      či opomenutím a takovéto škody je nájemce povinen neprodleně odstranit na svůj náklad. Tím
      není dotčena jiná zákonná odpovědnost nájemce nebo pronajímatele.

      9. Ke dni ukončení nájmu je nájemce povinen předat předmět nájmu pronajímateli ve stavu
      v jakém jej převzal s přihlédnutím k běžnému opotřebení, pokud nebude smluvními stranami
      písemně sjednáno jinak. Nájemce je povinen na své náklady prostory vyklidit a předat
      pronajímateli ve stanovené lhůtě. Nevyklidí-li nájemce pronajaté prostory po skončení nájmu,
      je povinen uhradit pronajímateli částku 2.000,-Kč za každý den prodlení s vyklizením
      pronajatých prostor. Tímto není dotčena povinnost hradit nájemné a cenu služeb.

                 Nájemce je povinen uvést předmět podnájmu do původního stavu; to se netýká
      pronajímatelem schválených a dohodnutých stavebních nebo rekonstrukčních prací a úprav. Po
      skončení nájmu nemá nájemce právo požadovat majetkoprávní vypořádání za jim vynaložené
      náklady na rekonstrukce, opravy, údržbu a případné zhodnocení pronajatých prostor a
      nemovitosti.

       10. Nájemce má právo na umístění loga, reklamy či firemního štítu na zdi předmětné
      nemovitosti, popřípadě na oplocení nemovitosti, pouze po písemném souhlasu pronajímatele.
      Tento souhlas bude obsahovat umístění a velikost loga, reklamy či firemního štítu nájemce
      nemovitosti.

                                                                 v.

                                                          Práva a povinnosti "pronajímatele"

       1. Pronajímatel předá předmět nájmu nájemci ke dni 1.1.2018. Předání předmětu nájmu
      bude učiněno samostatným předávacím protokolem mezi pronajímatelem a nájemcem. Předání
      předmětu nájmu se nekoná v případě pokračujícího se nájemního vztahu.

      2. Pronajímatel je povinen zajistit řádný a nerušený výkon práv nájemce z této podnájemní
      smlouvy po celou dobu trvání nájmu, a to zejména tak, aby bylo možno dosáhnout jak účelu
      této smlouvy, tak i účelu užívání předmětu této smlouvy.

      3. Pronajímatel nebo jim jiná pověřená osoba jsou oprávněni vstoupit do předmětu
      podnájmu spolu s osobou oprávněnou jednat jménem nájemce v pracovních dnech v běžných
      provozních hodinách nájemce, případně v době, kdy je nájemce v předmětu nájmu přítomen, a
      to zejména za účelem kontroly dodržování podmínek této smlouvy, jakož i provádění údržby,
      nutných oprav či provádění kontroly elektrického, plynového, vodovodního a dalšího vedení,
      jestliže je toho zapotřebí. Termín kontroly je pronajímatel nájemci povinen oznámit minimálně
      tři pracovní dny předem.

      4. V případě bezprostředního zjištění naléhavého havarijního stavu, živelné pohromy,
      podezření na krádež s násilným vniknutím je pronajímatel oprávněn vstoupit do prostor,
      tvořících předmět podnájmu i mimo stanovenou dobu a bez doprovodu nájemce, či jim
      pověřené osoby. O takovém vstupu však musí pronajímatel neprodleně nájemce informovat,
      nebylo-li možno nájemce informovat předem.

      5. Pronajímatel a nájemce se dohodli, že rezervní klíče k předmětu nájmu budou uloženy v
      zapečetěné obálce pro případ naléhavé potřeby dle výše uvedeného.

      6. Pronajímatel se zavazuje umožnit nájemci k užívání:
      • příjezdové cesty k objektu
      • společné chodby a schodiště objektu
                                                                                 č.smlouvy:0057/18

      7. Pronajímatel se zavazuje zabezpečovat nájemci v případě dodržování pravidel a
      podmínek užívání předmětu nájmu po celou dobu podnájemního vztahu:

      • dodávku tepla a teplé a studené vody
      • dodávku elektřiny
      • odvoz odpadků ( směsný komunální odpad - kód 200 301 )
      • odvoz a likvidaci speciálního zdravotního materiálu ( odpad s rizikem infekce kód

           180 103 )
      • telefonní provoz
      • úklid
      • další služby, např. zejména služba vrátnice atd.

                                                                                          VI.
                                        Platnost, účinnost a doba trvání podnájemní smlouvy

      1. Podnájemní smlouva vstupuje v platnost dnem podpisu obou smluvních stran s účinností
      od 1.1.2018.

      2. Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.

      3. Tuto podnájemní smlouvu lze ukončit

          a. písemnou dohodou stran ke dni určenému v dohodě                     strana k výpovědi
          b. písemnou výpovědí se šestiměsíční výpovědní dobou
          c. písemnou výpovědí s tříměsíční výpovědní dobou, má-li vypovídající

             vážný důvod.

      4.  Za vážný důvod k výpovědi s tříměsíční výpovědní lhůtou se považuje zejména

          a)  v případě výpovědi ze strany pronajímatele

              aa)  jestliže je nájemce v prodlení trvajícím déle jak tři měsíce s úhradou

                   nájemného nebo úhrady služeb či dodávek poskytovaných mu

                   v souvislosti s užíváním předmětu nájmu nebo záloh na ně,

              ab) jestliže nájemce porušil hrubě jinou povinnost vyplývající mu z nájmu.

          b)  v případě výpovědi ze strany nájemce

              ba) jestliže nájemce pozbyl oprávnění k provozování činnosti, která je
                           účelem této podnájemní smlouvy,

              bb)  pronajímatel trvale porušuje vůči nájemci podstatné povinnosti, které mu

                   vyplývají z nájmu.

      5. Výpověď musí být písemná a být doručena druhé straně. V případě písemné výpovědi
      s tříměsíční výpovědní dobou musí být ve výpovědi popsány skutečnosti, které vypovídající
      strana považuje za tak vážné, že jsou důvodem pro výpověď s tříměsíční výpovědní dobou.

      6. Výpovědní doba počíná běžet prvním dnem následujícím po doručení výpovědi

      vypovídané straně a podnájemní poměr končí posledním dnem kalendářního měsíce, ve kterém

      skončila výpovědní doba. V případě, že poštovní zásilka obsahující výpověď zaslaná na adresu

      sídla nebo bydliště vypovídané strany bude držitelem poštovní licence vrácena jako

      nevyzvednutá, nebo z jiných důvodů nedoručitelná, platí, že výpověď se považuje za doručenou

*I x  14-tého dne následujícího po dni předání zásilky k poštovní přepravě držiteli poštovní licence.

u                                             VII.

                   Nájemné (cena nájmu)

      1.  Strany se dohodly, že nájemné za užívání pronajatých prostor bude stanoveno dohodou

      vždy znovu pro každý kalendářní rok s tím, že sazbu a celkové nájemné strany dohodnou

+14
a Ill?                                                                                                                                                                                                                                                        č.smlouvy:0057/18

           i  v Příloze č. 2 (Nájemné) této nájemní smlouvy.

›.a           2. Platby nájmu se budou realizovat v měsíčních platbách na vyse uvedený účet
              pronajímatele částkami sjednanými pro ten který kalendářní rok, a to vždy do konce toho
              měsíce, na který je splátka určena.

                         Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.

              3. V případě prodlení nájemce s úhradou nájemného má pronajímatel právo na úrok z
              prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

              4. Pro případ, že by pro některý kalendářní rok nedošlo k dohodě o výši nájemného do
              31.ledna toho roku, pro který by mělo být nájemné stanoveno, obě smluvní strany se dohodly,
              že v takovém případě pro stanovení nájemného platí cenová doložka tak, jak je uvedena
              v odstavci 5 tohoto článku.

              5. Pronajímatel může jednostranně zvýšit od 1. ledna běžného roku nájemné stanovené pro
              předchozí kalendářní rok v poměru odpovídajícím míře inflace za předchozí kalendářní rok
              vyhlášené Českým statistickým úřadem. Toto zvýšení náleží od 1.ledna běžného roku. Případný
              nedoplatek zvýšení nájemného vzniklý za dobu od 1. ledna běžného roku do konce měsíce, ve
              kterém bude míra inflace vyhlášena, pronajímatel vyúčtuje nájemci s určením lhůty jeho
              splatnosti; tato )hůta nesmí být kratší než 15 dnů od vyhlášení míry inflace za předchozí
              kalendářní rok Ceským statistickým úřadem.

                         Toto zvýšení nájemného je možné poprvé provést pro zvýšení nájemného na dobu od 1.
              ledna 2019.

                                                                                                     VIII.
                                                         Cena služeb poskytovaných v souvislosti s nájmem

               1. Nájemce uhradí pronajímateli veškeré provozní náklady související s předmětem nájmu
              a prostor souvisejících, tj. zejména náklady na topení a teplou vodu, vodné a stočné, elektřinu,
              odvoz odpadků, provoz a údržbu telefonní digitální ústředny, úklid, likvidaci speciálního
              zdravotnického materiálu a režie za používání společných prostor objektu (tj. revize, ostrahu,
              úklid sněhu, využíváním společných prostor apod.). Cena těchto služeb je stanovena na základě
              technického propočtu pronajímatele poměrem výměry plochy předmětu nájmu, k výměře
              plochy všech prostor polikliniky.

              2. Hovorné bude nájemci účtováno dle výpisu z telefonního účtu. Nad rámec sjednaných
              úhrad hradí nájemce dle skutečných nákladů rovněž poštovné, pokud této služby bude využívat
              prostřednictvím polikliniky.

              3. Nájemce hradí pronajímateli provozní náklady paušální sazbou, stanovenou technickým
              propočtem za 1 m 2 a rok podlahové plochy kanceláří, ostatních a skladových prostor za celý
              předmět nájmu, a to pro jednotlivé poskytované služby částkou stanovenou pronajímatelem
              vždy znovu pro každý kalendářní rok částkou uvedenou v Příloze č. 3 (Cena poskytovaných
              služeb).

                         Výše paušální částky může být v průběhu trvání nájmu pronajímatelem měněna a to na
              základě změn, upravených dodavateli médií a energií, jejichž uplatnění je mimo vůli
              pronajímatele a to vždy od prvního dne měsíce následujícího poté co nájemce obdrží od
              pronajímatele oznámení o změně cen. Změny je pronajímatel povinen sdělit nájemci v
              dostatečném časovém předstihu před termínem další úhrady.

              4. Paušální platby za provozní náklady jsou splatné vždy do konce daného měsíce, na který
              je splátka určena.

                         Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.
                         V případě prodlení nájemce s úhradou má pronajímatel vůči nájemci právo na úrok
                                                                                           č.smlouvy:0057/18

             z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

                                                                                                  IX.
                                                                    Pronájem předmětů HIM a DIM

             I. Nájemce dále hradí pronajímateli nájemné za užívání pronajatých předmětů HIM a DIM
             umístěných v pronajatých prostorách.

                        Nájemné za pronajaté zařízení je uvedeno v příloze Č.4. Seznam zařízení je součástí
             přílohy č.4 a tvoří neoddělitelnou část podnájemní smlouvy.

                        Nájemce odpovídá za používání pronajatých předmětů, za jeho poškození, zničení a
             ztrátu. Veškeré opravy na pronajatých předmětech hradí na vlastní náklady.

             2. Platby za pronajaté předměty HIM a DIM jsou splatné vždy do konce daného měsíce, na
             který je splátka určena.

                        Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.
                        V případě prodlení nájemce s úhradou má pronajímatel vůči nájemci právo na úrok
             z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

                                                        X.

                                     Pojištění, odpovědnost za škodu

             1. Pojištění objektu, tj. budovy, ve které se nachází předmět nájmu, hradí a zabezpečuje
             pronajímatel.

             2. Pronajímatel neodpovídá za škody na věcech vnesených nájemcem do předmětu nájmu a
             není povinen uzavírat v tomto smyslu žádné pojistné smlouvy. Pojištění vlastního i pronajatého
             vybavení a zařízení v předmětu nájmu je odpovědnosti nájemce. Daň z nemovitosti hradí
             pronajímatel.

                                                                                 XI.
                        Údržba a opravy pronajatých prostor a pronajatého zařízení

             1. Běžnou údržbu na předmětu nájmu je povinen provádět nájemce na své náklady. Běžnou
             údržbou a opravami pronajatých prostorů se rozumí provádění prací spojených s obvyklým
             udržováním těchto prostorů, které se při jejich dalším užívání obvykle provádějí např. malování
             včetně drobných oprav omítek, drobné elektromontážní práce a drobné opravy pronajatých
             prostorů, jejich příslušenství a vybavení včetně výměny součástek jednotlivých předmětů
             zařízení nebo vybavení.

             2. Neběžnou údržbou předmětu nájmu hradí pronajímatel. Pro potřeby této smlouvy se
             neběžnou údržbou rozumí zejména opravy pláště budovy, fasád a zdí budovy, opravy střech a
             opravy hlavních rozvodů elektrické energie, vody, odpadů, plynu, taktéž opravy rozvodů a těles
             ústředního topení apod ..

             3. Elektrické revize na pronajatých zařízeních zajišťuje po dohodě pronajímatel ajejich cenu
             přefakturovává nájemci.

             Zajištění  bezpečnosti                                     XII.   zařízeních  (BOZP) a
                                     a ochrany zdraví při práci a technických

                                                      požární ochrany (PO).

          i             Smluvní strany se dohodly na stanovení povinností pronajímatele nájemci na úseku
             BOZP a PO v pronajatých prostorách užívaných nájemcem na základě této smlouvy.
4!

             1. Nájemce je povinen počínat si v pronajatých prostorách tak, aby nedošlo ke vzniku
             požáru nebo jiné škodné události (např. porušení rozvodu el. energie, vody, topení apod.).
                                                                                       č.smlouvy:0057/18

             2. Nájemce podpisem nájemní smlouvy současně potvrzuje, že byl seznámen:

             • s rozmístěním a používáním přenosných hasicích přístrojů a rozvodů požární vody
                     (hydrantů),

             • s umístěním ohlašovny požáru - vrátnice.

             3. U instalovaných věcných prostředků požární ochrany, přenosných hasicích přístrojů a
             hydrantů zajišťuje revize pronajímatel na své náklady.

             4. Předepsané revize výtahů, elektrického požárního zařízení (EPS), elektroinstalace,
             hromosvodů a plynu provádí rovněž pronajímatel na své náklady.

             5. Předání pronajatých prostor nájemci bylo uskutečněno podle předávacího protokolu.

             6. Obě strany se dohodly, že nájemce, který je současně zaměstnavatelem:

             • v tomto prostoru provádí péči o bezpečnost a ochranu zdraví při práci samostatně,
                    zejména ve smyslu § 101-108 zákoníku práce č. 262/2006 Sb., ve znění pozdějších
                    předpisů,

             • registruje, eviduje a předkládá záznamy o pracovních úrazech samostatně u úrazů,
                    které se přihodily jeho zaměstnancům v prostoru tvořícím předmět nájmu. V případě
                    vzniku pracovního úrazu v užívaných prostorách je povinen ihned uvědomit o této
                    události pronajímatele.

             7. V pronajatých prostorách může být používán samostatný přímotopný spotřebič pouze po
             písemném odsouhlasení pronajímatelem na základě žádosti a musí se jednat o schválený typ.

             8. Dále je nájemce povinen provádět v pronajatých prostorách revize a kontroly
             elektrických spotřebičů během jejich používání dle CSN 33 1600 ed.2.

                        XlII.
             Ostatní ujednání

             1. Nájemce je povinen zabezpečovat v pronajatých prostorách dodržování platných
             předpisů požární ochrany (PO), především pak zákona č. 133/1985 Sb, o požární ochraně, ve
             znění pozdějších předpisů a vyhlášky č. 246/2001 Sb., (vyhláška o prevenci PO) a souvisejících
             českých technických norem PO a pokynů pronajímatele týkajících se zajištění požární ochrany
             objektu, zejména zpracování dokumentace o začlenění do kategorie činnosti se zvýšeným
             požárním nebezpečím, které předloží pronajímateli v jedné kopii, včetně seznámení svých
             zaměstnanců a ostatních osob, které se zdržují s jeho vědomím v pronajatých prostorách se
             způsobem vyhlášení požárního poplachu, hasebními prostředky na pracovišti a jejich
             používáním a s evakuací osob z objektu.

             2. Nájemce je povinen umožnit dvakrát do roka provedení        preventivní kontroly požární
             ochrany pronajatých prostor pověřenému zástupci pronajímatele  a poskytnout mu požadované
             informace týkající se této kontroly.

             3. Nájemce je povinen v případě závad zjištěných při kontrole požární ochrany pronajatých
             prostor zajistit neprodlené odstranění, pokud se nejedná o závady, jejichž odstranění je
             povinností pronajímatele.

L            4. Nájemce je povinen zajišťovat předepsané revize, kontroly a prohlídky a požárně
             nezávadný stav u všech technických zařízení, která jsou v jeho vlastnictví a jsou instalována a
          v  používána v pronajatých prostorách.

›„           5. Nájemce je povinen neprodleně oznámit vznik požáru pronajímateli, a to i v případě, že
             byl požár uhašen a nevznikla žádná škoda.
                                                                                   č.smlouvy:0057/18

             6. Za zajištění požární ochrany ve shora uvedeném rozsahu v pronajatých prostorách
             odpovídá za nájemce u právnické osoby statutární orgán a u podnikající fyzické osoby tato
             osoba nebo její odpovědný zástupce.

             7. Pronajímatel zajišťuje prostřednictvím vrátných trvalou nepřetržitou ostrahu objektu
             zejména:

             •  sledování společných prostor prostřednictvím kamerového systému

             •  vyhodnocování poplachu EPS a EZS

             •  obchůzky a kontroly společných prostor

             •  vydávání náhradních klíčů a otevírání pronajatých prostor v rámci řešení mimořádných

                situací

             •  koordinaci a řešení mimořádných situací

                                                              XlV.
                         Registr smluv, platnost a účinnost smlouvy

             1. Strany jsou si vědomy, že na tuto smlouvu se vztahuje zákon č. 340/2015 Sb., o registru
             smluv, ve znění účinném k datu uzavření smlouvy. Jsou si vědomy proto svých povinností
             z tohoto zákona pro ně vyplývajících. Nájemce výslovně prohlašuje, že souhlasí, aby
             pronajímatel zveřejnil tuto smlouvu v souladu s uvedeným zákonem.

             2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma stranami.

             3. V souladu s ustanovením § 6 odst. 1 zák. č. 340/2015 Sb., o registru smluv nabývá tato
             smlouva účinnosti dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Strany jsou si
             vědomy, že pokud by tato smlouva nebyla uveřejněna ani do tří měsíců po jejím uzavření, pak
             podle ustanovení § 7 odst. 1 cit. zák. platí, že je zrušena od samého počátku.

             4. Strany se dohodly, že bez ohledu na to, ke kterému datu tato smlouva nabude účinnosti,
             je povinen nájemce platit nájemné a další úhrady tak,jakjsou sjednány a stanoveny v Přílohách
             č. 2,3 a 4 již od 1. 1. 2018.

IF                                                                         xv.
     '4.
                                                                                      Další ujednání
4
          3  1. Nájemce není oprávněn dát předmětné prostory nebo jejich část do dalšího užívání třetí
             osobě.
   .7
             2. Kontaktní osobou pro nájemce ve věcech týkajících se předmětu nájmu bude za
             pronajímatele správce polikliniky.

             3. Pro účely dané smlouvy se dostatečným časovým předstihem rozumí lhůta 14-ti dnů.

             4. Kterékoliv ustanovení této smlouvy může být doplněno a měněno pouze písemným
             dodatkem k této smlouvě odsouhlaseném oběma smluvními stranami a účinností ode dne
             podpisu oběma smluvními stranami a tento dodatek se stává nedílnou součástí této smlouvy.

             5. Strany se dohodly, že jestliže v této smlouvě není výslovně stanoveno něco jiného, řídí
             se jejich vzájemné vztahy přiměřeně ustanoveními §§ 2302 až 2314 (Zvláštní ustanovení o
             nájmu prostoru sloužícího podnikání) zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku. Ustanovení
             § 2315 cit. zákona pro nájem sjednaný touto podnájemní smlouvou neplatí.

             6. Tato smlouva je vyhotovena ve dvojím vyhotovení, přičemž jedno vyhotovení obdrží
             nájemce a jedno vyhotovení obdrží pronajímatel.
                                                                                                    č.smlouvy:0057/18

               7. Neoddělitelnou součástí této smlouvy jsou                         který současně  plní funkci
                         Příloha Č. 1 (Dispoziční plánek)

                       . Příloha Č. 2 (Nájemné)
                         Příloha Č. 3 (Cena poskytovaných služeb)
                         Příloha Č. 4 (Nájemné za předměty DIM a HIM)
                         Příloha Č. 5 (Splátkový kalendář)
                         Součástí každé smlouvy je příloha č.5 splátkový kalendář,

               daňového dokladu.

               8.. Touto smlouvou se ruší předcházející podnájemní smlouva Č. 0156/16 ze dne 1.3.2014.

               9. Obě smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, že porozuměly jejímu obsahu, že
               byla ujednána z jejich pravé a svobodné vůle a že nebyla ujednána v tísni a za nápadně
               nevýhodných podmínek. Na důkaz toho připojují své podpisy.

               V Praze dne 1.1.2018                       V Praze

               Za pronajímatele Polikliniku Prosek a. s.

               $ poHklinika Prosek a.s.

               LovosicKá 40/440, 19000 PRAHA 9

               'ČO: 284 9~ 306       CD
               T pl : 266 O1ti 111

           ”ł

y.
                                                  Příloha č. 2
                            k podnájemní smlouvě č. 0057/18

              Příloha č. 2 týkající se ceny nájmu.
                                                                                      Nájemné (cena nájmu)

              1.  Nájemné se sjednává ve smluvní výši                                                       a rok podlahové plochy

              pronajatých prostor.

              2. Celková částka odpovídající platbě nájemného za předmět nájmu popsaný v bodě II. této

              smlouvy činí                                                                                              ročně.

              3.  Platby nájmu se budou realizovat        v měsíčních platbách                              na výše uvedený účet
                                                                                                                                          do konce
              pronajímatele částkou

              daného měsíce, na který je splátka určena.

                  Dnem splatnosti se rozumí den připsání částky z účtu nájemce na účet pronajímatele.

              V   raze      18                                                                              V Praze dne 1.1.2018

              Za pronajímatele Polikliniku Prosek a.s.                                                      Za nájemce

                  $ Poliklinika Prosek a.s.

                  Lovosická 40/440, 19000 PRAHA 9

                            160.28495306         CD

                            Tpl : 266 O, o 1 11

           5

in
                                                Příloha č.3
                          k podnájemní smlouvě č.0057/18

                                                      Cena poskytovaných služeb.

             Článek VIII. (Cena služeb poskytovaných v souvislosti s nájmem)

             1. Nájemce hradí pronajímateli provozní náklady paušální sazbou, stanovenou technickým
             propočtem za 1 m 2 a rok podlahové plochy kanceláří, ostatních a skladových za celý předmět
             nájmu. Z toho činí bez DPH:

             Teplo a TÚV                                                      (590,-Kč/m 2/rok)

             EI. energie                                                                                                          2
             Vodné a stočné
             Odpad komunální                                                                  (415,-Kč/m /rok)

                                                                              (dle vyhl.č.275/2013 Sb.)

                                                                                                  (1.632,-Kč/rok)

             Provoz a údržba tel. dig. ústředny a 1 linky (225)                   (3 OOO,-Kč/rok)

             Soustředění a předání k likvidaci spec. zdrav. materiálu                (1632,-Kč/rok)
             Úklid
             Podíl nákladů na spol. a provoz. plochy                                                            2

                                                                              (223,50Kč/m /rok)

                                                                                                                2

                                                                                 (380,-Kč/m /rok)

                        Celková paušální částka je stanovena ve výši          V Praze dne 1.1.2018
             V Praze dne 1.1.2018

             Za pronajímatele Polikliniku Prosek a.s.                         Za nájemce

             $ Poliklinika Prosek a.s,

1;;          Lovosická 40/440,19000 PRAHA 9

          n  ičo. 28495306    G)

             Tel: 266 O10111
                        SP LÁTKOVÝ                                       KALENDÁŘ                  PRO ROK 2018

                                                                         daňový doklad č. 56/2018

                        Pro úhradu nájemného a služeb dle podnájemní smlouvy č.0057/18

Dodavatel :                                                                                        Odběratel
Poliklinika Prosek a.s.                                                                            Lasermed Prosek s.r.o.
Lovosická 40/440                                                                                   jednatel MUDr. Petr Velčevský
190 00 Praha 9 - Prosek                                                                            Lovosická 40/440
                                                                                                   190 00 Praha 9
IČO: 28495306            DIČ: CZ28495306                                                           IČ: 04125851 DIČ:CZ04125851

č. účtu:

Objekt: Lovosická 40/440, Praha 9                                                     20495,00Kč
1. Výše poplatků dle podnáj. smlouvy :                                                převodním příkazem
2. Sjednaný druh platby:                                                              měsíčně
3. Hrazené období:                                                                    datum ve 2 sloupci splátkového kalendáře
4.Datum uskutečnění zdanitelného plnění:                                              sloupec 3
5. Osvobozeno dle §56a odst.l,zákona 235/2004 Sb.

       1             2                                                3            4            5            6            7            8
Měsíc     DUZP                                              Osvobozeno   Základ       DPH          Základ       DPH 21%      Celkem k
                                                                         DPH 15%      15%          DPH 21%                   úhradě
01/18     31.01.2018
02/18     28.02.2018
03/18     31.03.2018
04/18     30.04.2018
05/18     31.05.2018
06/18     30.06.2018
07/18     31.07.2018
08/18     31.08.2018
09/18     30.09.2018
10/18     31.10.2018
11/18     30.11.2018
12/18     31.12.2018

Částku uvedenou ve sloupci "Celkem k úhradě" hraďte vždy nejpozději do konce daného měsíce na výše
uvedený účet.

                                   Konstantní symbol. 0308                            Variabilní symbol: 315130

.5

                                   V Praze dne 22.01. 2018

                                                                                      Mgr. Tomáš Kladívko                                                                                    3.5
                                                                                         ředitel společnosti
                                                                                                                                 ředitelství

                                                                                                                 Lovosická 40/440. Praha S