Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1187673: Kupní smlouva VZ-2016-000384 Obměna lithotryptoru pro URL

Příloha Laparotech-KS.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřeli

Fakultní nemocnice Olomouc
státní příspěvková organizace zřízená Ministerstvem zdravotnictví ČR rozhodnutím ministra zdravotnictví ze dne 25.11.1990, č.j. OP-054-25.11.90
se sídlem:  I. P. Pavlova 185/6, 779 00 Olomouc
IČ: 00098892
DIČ: CZ00098892
Zastoupená: doc. MUDr. Romanem Havlíkem, Ph.D., ředitelem
bankovní spojení: ČNB, 36334811/0710

na straně jedné jako „Kupující“

a

LaparoTech Instruments s. r. o.
se sídlem: Školní 1534, 250 02 Stará Boleslav
IČ: 256 22 846
DIČ: CZ 256 22 846
zastoupená: Mgr. Danou Bartošovou MBA
zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze,  oddíl C, vložka 55647
bankovní spojení: Komerční banka, a.s., 27-959310287/0100

na straně druhé jako „Prodávající“

(Uvedení zástupci obou stran prohlašují, že podle stanov nebo jiného obdobného organizačního předpisu jsou oprávněni tuto Smlouvu podepsat a k platnosti Smlouvy není třeba podpisu jiné osoby.)


tuto


KUPNÍ SMLOUVU 
uzavřená dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku v platném znění


                            I.
Úvodní ustanovení
1.	
Zúčastněné smluvní strany si navzájem prohlašují, že jsou oprávněny tuto smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené, a že splňují veškeré podmínky a požadavky stanovené zákonem a touto smlouvou.

2.	Tato smlouva je uzavírána na základě výsledků otevřeného řízení podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění zahájeného kupujícím jako veřejným zadavatelem s názvem „FN Olomouc – obměna lithotryptoru pro URL“, interní evidenční číslo                                     VZ-2016-000384. V případě, že je v této smlouvě odkazováno na zadávací dokumentaci, má se na mysli zadávací dokumentace vztahující se k uvedené veřejné zakázce.

3. Dodávka je financována s účastí státního rozpočtu v rámci programu reprodukce majetku ve vlastnictví státu prostřednictvím správce programu – Ministerstva zdravotnictví České republiky. Akce je registrovaná pod názvem „FN Olomouc – obměna lithotryptoru pro URL“ pod identifikačním číslem 135V01H001602.
II.
Předmět smlouvy
1.	Předmětem smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu: Lithotryptor pro URL, splňující technické podmínky stanovené kupujícím, které jsou uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy (dále jen „předmět plnění“), závazek prodávajícího převést na kupujícího vlastnické právo k tomuto předmětu plnění a závazek kupujícího zaplatit prodávajícímu kupní cenu. Předmět plnění musí být nový, nepoužitý, nepoškozený, plně funkční, v nejvyšší jakosti poskytované výrobcem Předmětu plnění a spolu se všemi právy nutnými k jeho řádnému a nerušenému nakládání a užívání kupujícím.


2.	Součástí předmětu plnění je dále:
i. uvedení do provozu, 
ii. bezplatné zaškolení obsluhy a protokol o tomto zaškolení,
iii. dodávka návodů k obsluze v českém jazyce v tištěné i datové podobě (ve 2 vyhotoveních),
iv. dodávka technické dokumentace a seznamu technických kontrol včetně jejich termínů a kontaktu na servisní firmu, v českém jazyce v tištěné i datové podobě (ve 2 vyhotoveních),
v. dodávka dokladů prokazujících kvalitu (ve 2 vyhotoveních), 
vi. dodávka dokladů prokazujících schválení pro užívání v České republice (ve 2 vyhotoveních), 
vii. dodávka příslušných atestů a certifikátů (ve 2 vyhotoveních),
viii. prohlášení o shodě s uvedením třídy přístroje (ve 2 vyhotoveních). 

III.
Doba a místo plnění
I. 
1.	Prodávající je povinen předmět plnění kupujícímu dodat nejpozději do 12 týdnů/dnů[footnoteRef:1]* ode dne podpisu této smlouvy, nejpozději však do 31.3.2017.

2.	Prodávající je povinen uvést předmět plnění do provozu, předat veškeré doklady k předmětu plnění vč.  doložení dodacího listu, na kterém musí být uvedeno interní evidenční číslo                                            

VZ-2016-000384 a evidenční číslo z věstníku veřejných zakázek 642531, a dále provést zaškolení resp. instruktáž k předmětu plnění, a to do 3 týdnů od dodávky předmětu plnění, nejpozději však                        do 21.4.2017.

3.	Místem dodání předmětu plnění je: Fakultní nemocnice Olomouc, Urologická klinika. 

4.	Náklady na dodání předmětu plnění do místa plnění jsou zahrnuty ve sjednané kupní ceně.  Prodávající bere na vědomí, že v souladu s interními předpisy objednatele nese náklady související s vjezdem motorových vozidel do místa plnění.

5.	K dodání předmětu plnění dochází okamžikem převzetí předmětu plnění v místě dodání kupujícím a potvrzením dodacího listu oprávněným zaměstnancem kupujícího. Prodávající je dále povinen, na každém jednotlivém dodacím listě vystaveném v rámci smluvního vztahu založeného touto smlouvou, uvést interní evidenční číslo VZ-2016-000384 a evidenční číslo z věstníku veřejných zakázek 642531.  Neučiní-li tak, nebude takový dodací list ze strany kupujícího akceptován a nebude tudíž způsobilým podkladem pro fakturaci dle článku 6 této smlouvy.

6.	Okamžikem protokolárního převzetí předmětu plnění přechází na kupujícího vlastnické právo ke zboží a nebezpečí škody na zboží. Kupující není povinen převzít zboží či jeho část, která je poškozená či která jinak nesplňuje podmínky této smlouvy, zejména pak jakost zboží.

7.	V případě prodlení prodávajícího s dodávkou zboží, uvedením do provozu, předáním veškerých dokladů a provedením zaškolení resp. instruktáže je prodávající povinen zaplatit kupujícímu smluvní pokutu ve výši  0,5% ze sjednané kupní ceny předmětu plnění za každý den prodlení.

8.	Prodávající si je vědom, že dodržení termínu dodání přístroje musí být v souladu s příslušnými rozhodnutími o poskytnutí dotace na realizaci projektu. Prodávající si je vědom, že porušení jeho povinnosti z této smlouvy může mít za následek vznik škody kupujícímu spočívající v neuznání veškerých výdajů prodávajícího a následném postihu ze strany Ministerstva zdravotnictví ČR. Poruší-li prodávající povinnosti dané touto smlouvu, v důsledku čehož dojde k neuznání výdajů vynaložených jako způsobilých, a bude-li kupující jakkoli sankcionován, je kupující prodávajícímu povinen nahradit takto vzniklou škodu. Škodou se taktéž rozumí neposkytnutí celé, schválené finanční částky zdrojů státního rozpočtu Ministerstva zdravotnictví ČR dle platné verze Rozhodnutí k akci „FN Olomouc – obměna lithotryptoru pro URL“ v daném okamžiku, nikoli pouze správní sankce ve smyslu platných právních předpisů.
IV.
Kupní cena
II. 
1.	Celková kupní cena za předmět plnění činí 14 818 870,- Kč včetně DPH a je tvořena takto:

	Předmět plnění
	Bez DPH
	DPH 21 %
	Včetně DPH

	Lithotryptor pro URL	12 247 000,- Kč	2 571 870,- Kč	14 818 870,- Kč
	CELKEM
	12 247 000,- Kč	2 571 870,- Kč	14 818 870,- Kč


2.	Kupní cena je sjednána jako pevná a nejvýše přípustná a zahrnuje veškeré náklady, jejichž vynaložení je nutné na řádné a včasné splnění předmětu smlouvy, zejména náklady na dopravu, kompletaci, uvedení do provozu, předání a veškeré náklady související (náklady na správní poplatky, daně, cla, schvalovací řízení, provedení předepsaných zkoušek, zabezpečení prohlášení o shodě, certifikátů a atestů, převod práv, pojištění, přepravních nákladů apod).

3.	Kupní cena je maximální a nemůže být navýšena ani v případě zvýšení sazby DPH.

V.
Platební podmínky
III. 
1.	Kupující neposkytuje a Prodávající není oprávněn požadovat zálohy. Kupní cena bude kupujícím uhrazena na základě faktury vystavené prodávajícím a doručené kupujícímu. Prodávající je oprávněn fakturu vystavit nejdříve po protokolárním předání a převzetí předmětu plnění kupujícím.

2.	Prodávající je povinen vystavit fakturu s náležitostmi daňového dokladu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění a splatností 60 kalendářních dnů ode dne vystavení faktury a nezbytnou přílohu faktury bude kopie dodacího listu potvrzeného kupujícím v souladu s příslušným ustanovením této smlouvy. 

3.	Prodávající je dále povinen, na každé jednotlivé faktuře, vystavené v rámci kupního vztahu založeného touto smlouvou, uvést interní evidenční číslo VZ-2016-000384 a evidenční číslo z věstníku veřejných zakázek 642531.

4.	V případě, že faktura nebude splňovat veškeré náležitosti, je kupující oprávněn fakturu prodávajícímu ve lhůtě splatnosti vrátit, přičemž lhůta splatnosti kupní ceny začíná běžet znovu ode dne doručení řádně vystavené faktury kupujícímu.

5.	Kupní cena bude kupujícím uhrazena prodávajícímu převodem na účet uvedený v záhlaví této smlouvy, případně na jiný účet uvedený v příslušné faktuře. Za den úhrady se rozumí den odeslání celé fakturované částky z účtu kupujícího na účet prodávajícího.
 
VI.
Záruka za jakost
IV. 
1.	Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakosti a provedení dle této smlouvy, bez právních či faktických vad. Prodávající poskytuje záruku za jakost předmětu plnění po dobu 24 měsíců ode dne uvedení do provozu. V této době odpovídá prodávající za to, že předmět plnění si zachová vlastnosti sjednané touto smlouvou a nejsou-li uvedeny pak obvyklé vlastnosti.

2.	Po dobu záruční doby provede prodávající bezplatně záruční opravy předmětu plnění včetně dodávek náhradních dílů. 

3.	Záruční servis na zboží provádí prodávající a tento je zahrnut v kupní ceně včetně veškerých s tím souvisejících nákladů. 

4.	Kupující je povinen uplatnit zjištěné vady zboží u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co je zjistil. Kupující uplatní zjištěné vady písemně na adresu prodávajícího uvedenou v záhlaví této smlouvy, e-mailem na adrese laparoinfo@laparotech.eu, faxem na faxovém čísle 326 972 043 či telefonicky na telefonním čísle 601 569 260. Dnem nahlášení vady je den, kdy prodávající obdržel oznámení zjištěných vad nebo den, ve kterém byly zjištěné vady oznámeny kupujícím telefonicky. Kupující je oprávněn vybrat si způsob uplatnění vad nebo uplatnit zjištěné vady více způsoby, v tom případě je dnem nahlášení vady den, který podle výše uvedeného určení dne nahlášení vady nastane jako první.

5.	Kupujícímu náleží právo volby mezi nároky z vad dodaného plnění, přičemž je oprávněn po prodávajícím:
 	i. nárokovat dodání chybějícího plnění;
ii. nárokovat odstranění vad opravou plnění;
iii. nárokovat dodání náhradního zboží za vadné plnění;
iv. nárokovat slevu z kupní ceny v rozsahu ceny vadného či nedodaného plnění; nebo
v. odstoupit od této smlouvy, bude-li se jednat o podstatnou vadu plnění. 

6.	Prodávající je povinen nastoupit k odstranění nahlášené vady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 dnů ode dne nahlášení vady.

7.	Prodávající je povinen odstranit nahlášené vady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 7 dnů ode dne nahlášení vady. 

8.	V případě, že prodávající nenastoupí k odstranění nahlášené vady ve lhůtě podle odstavce 6. tohoto článku, je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,5% z  kupní ceny, a to za každý i započatý den prodlení. Nárok kupujícího na náhradu škody tím není dotčen.

9.	V případě, že prodávající neodstraní vadu nahlášenou ve lhůtě podle odstavce 7. tohoto článku, je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,5% z  kupní ceny, a to za každý i započatý den prodlení. Nárok kupujícího na náhradu škody tím není dotčen.

10.	Neodstraní-li prodávající vady předmětu plnění v souladu s touto smlouvou řádně a včas, a to ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu k tomu kupujícím, je kupující oprávněn nechat odstranit vady předmětu třetí osobou. Prodávající se pak zavazuje nahradit kupujícímu veškeré účelně vynaložené a prokázané náklady na odstranění vad předmětu plnění třetí osobou. Tímto není dotčen nárok kupujícího na náhradu škody, jakož ani nárok na zaplacení smluvní pokuty dle odstavce 8. a 9. tohoto článku. 

11.	Prodávající odpovídá za to, že zboží nemá právní vady. Uplatní-li třetí osoba vůči kupujícímu jakékoli nároky z titulu svého průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví včetně práva autorského ke zboží, je prodávající vlastním jménem povinen tyto nároky na své náklady vypořádat včetně případného soudního sporu. Uvedený závazek prodávajícího trvá i po ukončení záruky.

VII.
Údržba a servis zboží
V. 
1.	Prodávající se po dobu záruky za jakost zavazuje poskytovat kupujícímu kompletní údržbu a servis zboží ve smyslu poskytování všech pravidelných prohlídek, ošetřování, seřizování, oprav a zkoušek zboží, které jsou vyžadovány výrobcem nebo příslušnými právními předpisy.

2.	Prodávající je povinen sledovat dobu, termíny a lhůty všech výše uvedených prohlídek, ošetřování, seřizování, oprav a zkoušek a nejméně 5 pracovních dní předem písemně nahlásit jejich konání kupujícímu, přitom musí respektovat provozní potřeby kupujícího a vyhovět mu v případě, že bude požádán o jejich přesunutí. Mělo-li by přesunutím činností dle věty první dojít k nedodržení termínů a lhůt stanovených právními předpisy, či pokud by v tomto důsledku mohlo dojít k pozbytí práv kupujícího, je povinen prodávající na tuto skutečnost písemně kupujícího upozornit. Neučiní-li tak prodávající, je povinen nést veškeré nepříznivé důsledky z toho vyplývající pro kupujícího.

3.	Kupující se zavazuje poskytnout prodávajícímu k provádění výše uvedených prohlídek, ošetřování, seřizování, oprav a zkoušek zboží nezbytnou součinnost, zejména umožnit prodávajícímu přístup ke zboží, umožňuje-li to jeho provoz. 


4.	Úhrada za poskytování všech výše uvedených prohlídek, ošetřování, seřizování, oprav a zkoušek dle tohoto článku je obsažena v kupní ceně. 

5.	Kupující je v případě prodlení prodávajícího s plněním povinností vyplývajících z tohoto článku oprávněn zajistit plnění těchto povinností způsobem dle vlastního uvážení, a to na náklady prodávajícího. Nárok kupujícího na náhradu škody tím není dotčen. V tomto případě se prodávající nemůže ani dovolávat neoprávněnosti zásahu do předmětu plnění a nemůže toto ani vést k pozbytí práv kupujícího.
VIII.
Software
VI. 
1.	Pokud je součástí předmětu plnění dodávka softwarových produktů, pak se kupujícímu vyhrazuje časově neomezené, nikoliv výhradní a přenosné právo užívat tyto softwarové produkty na zboží, se kterým byly dodány, a to v nezměněné formě.

2.	Úplata za užívání softwarových produktů poskytnutých k předmětu plnění je obsažena v kupní ceně a prodávající prohlašuje, že užívání softwaru kupujícím nebrání jakákoliv překážka faktická či právní, vyplvající zejména z předpisů o právu autorském. Ukáže-li se toto prohlášení nepravdivým, nese veškerou odpovědnost a náklady z toho vyplývající prodávající, včetně povinnosti k uspokojení nároků oprávněných osob.

IX.
Odstoupení od smlouvy
1.	Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna od této smlouvy odstoupit v případě jejího podstatného porušení druhou smluvní stranou. Za podstatné porušení této smlouvy ze strany prodávajícího bude považováno zejména prodlení s dodáním předmětu plnění po dobu delší než 15 dnů, pokud toto prodlení bude způsobeno důvody na straně prodávajícího.

2.	Pro účely této smlouvy se dále za podstatné porušení smluvních povinností považuje takové porušení, u kterého strana porušující smlouvu měla nebo mohla předpokládat, že při takovémto porušení smlouvy, s přihlédnutím ke všem okolnostem, by druhá smluvní strana neměla zájem smlouvu uzavřít.

3.	Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemným oznámením o odstoupení, které musí obsahovat důvod odstoupení a musí být doručeno druhé smluvní straně. Účinky odstoupení nastanou okamžikem doručení písemného vyhotovení odstoupení druhé smluvní straně.

4.	Odstoupení od smlouvy se nedotýká nároků na zaplacení smluvních pokut, či jiných sankcí z této smlouvy vyplývajících, jakož ani nároku na náhradu škody, újmy, ušlého zisku vzniknuvších před okamžikem odstoupení od smlouvy. 

X.
Závěrečná ustanovení
VII. 
1.	Není-li v této smlouvě stanoveno jinak, řídí se práva a povinnosti obou smluvních stran příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění, zvláštních právních předpisů, kterými se provádí občanský zákoník a zvláštních právních předpisů souvisejících.

2.	Tuto smlouvu nelze dále postupovat, jakož ani pohledávky z ní vyplývající. Kvitance za částečné plnění a vracení dlužních úpisů s účinky kvitance se vylučují. Použití § 577 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník se vylučuje. Určení množstevního, časového, územního nebo jiného rozsahu ve 


smlouvě je pevně určeno autonomní dohodou smluvních stran a soud není oprávněn do smlouvy jakkoli zasahovat. Použití ustanovení § 557, § 1726, § 1728, § 1729, § 1740, § 1744, § 1757 odst. 2, 3, 
§ 1770, §1950, zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se vylučuje. Dle § 1765 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, na sebe poskytovatel převzal nebezpečí změny okolností. Před uzavřením smlouvy strany zvážily plně hospodářskou, ekonomickou i faktickou situaci a jsou si plně vědomy okolností smlouvy, jakož i okolností, které mohou po uzavření této smlouvy nastat. 

3.	Jakýkoliv dopis, oznámení či jiný dokument bude považován za doručený druhé smluvní straně této smlouvy, bude-li doručen na adresu uvedenou u dané smluvní strany v záhlaví této smlouvy. V případě pochybností se má za to, že písemnost zaslaná doporučenou poštovní přepravou byla doručena třetí den po dni odeslání písemnosti.

4.	Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů a jejich svobodné, pravé a vážné vůle a tuto lze měnit pouze dohodou obou smluvních stran obsaženou v písemném, chronologicky očíslovaném dodatku k této smlouvě, podepsaném statutárními zástupci obou smluvních stran. Změna musí být výslovně označena jako “Dodatek ke Smlouvě”. Jiné zápisy, protokoly apod. se za změnu této smlouvy nepovažují. Veškeré dohody, učiněné před podpisem Smlouvy a v jejím obsahu nezahrnuté, pozbývají dnem podpisu Smlouvy platnosti, a to bez ohledu na funkční postavení osob, které předsmluvní dojednání učinily. Tato Smlouva tak představuje celkovou dohodu smluvních stran na jejím předmětu a nahrazuje všechna předchozí ujednání a dohody dosažené ohledně jejího předmětu. 

5.	Tato smlouva byla sepsána ve dvou  vyhotoveních s platností originálu, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom.

6.	Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

7.	Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu řádně přečetly, s celým jejím obsahem souhlasí a na důkaz toho, že se jedná o projev jejich svobodné a vážné vůle, připojují své podpisy.

8.	Prodávající souhlasí se zveřejněním všech náležitostí smluvního vztahu (např. podmínky smlouvy). 

9. Prodávající je povinen postupovat v souladu se zákonem č. 435/2004 Sb. o zaměstnanosti. Nelegální práce dle ust. § 5 písm. e se zakazují. 

10. Tuto Smlouvu, ani pohledávky vzniklé na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s ní, nelze dále postupovat třetí straně bez předchozího písemného souhlasu Smluvních stran (účastníka). 

Seznam příloh:
- Příloha č. 1 – Položkový seznam a technická specifikace

V Olomouci dne 27.1.2017			Ve Staré Boleslavi dne…………………….

……………………………………………………..		……………………………………………………..
doc. MUDr. Roman Havlík, Ph.D.		Mgr. Dana Bartošová MBA
ředitel Fakultní nemocnice Olomouc		jednatelka Laparotech Instruments s. r. o.
image1.wmf