Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11888120: Smlouva o dílo - rekonstrukce dětského hřiště v ulici Kropáčkova

Příloha DS202000431_TEWIKO_rekonstrukce_DH_Kropackova.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo ev. č. DS202000431

             uzavřená dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
                                     pozdějších předpisů

                                       I. Smluvní strany:

Objednatel:  statutární město Liberec
             Nám. Dr. E. Beneše 1
             460 59, Liberec 1
             IČ: 00 26 29 78
             Zastoupené Ing. Jaroslavem Zámečníkem, CSc., primátorem města
             ve věcech smluvních zastoupené Ing. Lucií Sládkovou, vedoucí odboru ekologie a
             veřejného prostoru

                                              /dále jen objednatel/

Zhotovitel:  TEWIKO systems, s.r.o.
             se sídlem: Kateřinská 791, 463 03 Stráž nad Nisou
             zastoupený: Radimem Kozákem, jednatelem
             IČ: 25472887
             DIČ: CZ25472887
             bankovní spojení: ČSOB, a. s.
             zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl. C,
             vložka 19676

             /dále jen zhotovitel/

                                                  II. Předmět smlouvy
Zhotovitel se zavazuje, že na svůj náklad a na své nebezpečí provede níže specifikované dílo ve
sjednané době. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu za jeho provedení.

                                                III. Dílo a místo plnění

1. Dílem se dle této smlouvy rozumí rekonstrukce dětského hřiště v ulici Kropáčkova.

2. V rámci rekonstrukce bude zhotovitelem demontována a odstraněna stávající herní sestava,
         hrazda, schůdky, lavička a betonová patka ocelového sloupku.

                                                                           1
3. Předmětem plnění této smlouvy je též dodávka a instalace sestavy se skluzavkou, šplhací stěnou
         a rozšířením o řetězovou houpačku hnízdo, jejíž dopadovou plochu bude tvořit trávník, pod
         skluzavkou bude část dopadové plochy tvořena pryžovými dlaždicemi na betonovém loži, zbytek
         dopadové plochy bude tvořit trávník.

4. Ze skladu objednatele bude zhotovitelem nainstalována vahadlová houpačka, pružinové
         houpadlo a pískoviště.

5. Specifikace díla:

         a) Travnaté dopadové plochy budou upraveny dodaným substrátem ve vrstvě min. 50mm,
             urovnány a zatravněny.

         b) Lanové prvky budou opatřeny vnitřním ocelovým jádrem.

         c) Základy jednotlivých prvků budou provedeny z betonu C 20/25 Dmax 16 mm, nebo z betonu o
             vyšší pevnosti, pakliže je to výrobcem prvku předepsáno.

         d) U každého nově dodaného herního prvku bude na všech kotvících prvcích označena základní
             úroveň terénu (dopadové plochy), označení bude provedeno takovým způsobem, aby
             nemohlo dojít k jeho odstranění v průběhu užívání prvku, popřípadě povětrnostními
             podmínkami nebo vandalismem.

         e) Plastové díly budou vyrobeny z vysoce kvalitního celoprobarveného polyethylenu,
             vyznačujícího se pevností, nelámavostí a barevnou stálostí.

         f) Materiál nosných konstrukcí bude žárově zinkovaná konstrukční ocel, upravená vypalovací
             práškovou barvou, veškeré další kovové prvky budou opatřeny taktéž žárovým zinkováním,
             nebo nerezové.

         g) Veškerý spojovací materiál musí být pozinkovaný nebo nerezový. U veškerého spojovacího
             materiálu s hlavou opatřenou drážkou budou použity drážky typu např. Torx, Imbus,
             Robertson.

         h) Štítky výrobce budou vyrobeny z hliníku nebo nerezavějící oceli a k prvku přimontovány
             pomocí nýtů nebo šroubů, štítky budou obsahovat následující informace (jméno a adresa
             výrobce, označení zařízení, rok výroby, číslo a datum příslušné normy, dle které je prvek
             certifikován).

         i) Otvory v dutých kovových konstrukcích, které jsou nutné pro technologii žárového
             zinkování, budou opatřeny vsazenou krytkou, krytky nesmí být odstranitelné bez použití
             nářadí.

         j) Spoje ukončené maticí budou provedeny tak, aby bylo minimalizováno riziko samovolného
             povolení spoje a zároveň nevznikalo riziko úrazu dětí (použitím samosvorných
             kloboučkových matic).

         k) Veškeré hrany musí mít rádius min. 3mm, v případech kdy nelze rádius 3mm z
             technologických důvodů dodržet, musí být hrany bez otřepů a ostrých částí hrozících rizikem
             poranění návštěvníků.

         l) Sváry konstrukcí budou provedeny dle příslušných platných norem (ČSN, EN ČSN, ISO),
             okolí svárů bude řádně očištěno od zbytků ze svářecího procesu.

                                                                           2
         m) Ke každému hernímu prvku bude dodán technický výkres a seznam náhradních dílů.
         n) Veškeré prvky musí být navrženy s ohledem na vysoké namáhání a možný vandalismus.

6. Veškeré práce je zhotovitel povinen provádět dle této smlouvy o dílo, nabídky zhotovitele, která
         je nedílnou součástí této smlouvy a požadavků objednatele.

7. Místo plnění:
         a) Kropáčkova ulice, pozemek p.č. 2031/1 v k.ú. Ruprechtice, Liberec

                            IV. Podmínky provádění díla

1. Smluvní strany se dohodly na těchto svých zástupcích:

Zástupce zhotovitele:       Radim Kozák

Zástupce zhotovitele        Miroslav Andrle
odpovědný za umístění
a instalaci herních prvků:

2. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle této smlouvy, technologických postupů vztahujících
        se k prováděnému dílu, technických listů výrobků, platných norem (zejména ČSN EN 1176,
        ČSN EN 1177, atd.), obecně závazných právních předpisů, specifických požadavků místních
        orgánů a správců sítí a pokynů objednatele, a to vše s profesionální a náležitou odbornou péčí
        a rozumnou mírou předvídatelnosti.

3. Bez ohledu na předchozí větu se tímto smluvní strany dohodly, že pokud jakýkoliv dokument
        anebo pravidlo uvedené výše bude obsahovat jakýkoliv požadavek nad rámec uvedený v obecně
        závazných právních předpisech (včetně obecně uznávaných technických norem, ať již závazných
        či doporučujících), nebude taková skutečnost považována za rozpor a zhotovitel bude
        bez dalšího povinen dodržovat takový přísnější požadavek uvedený v jakémkoliv takovém
        dokumentu anebo pravidlu.

4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími
        dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i situací na trhu
        a výhledem budoucího vývoje, a s ohledem na takto získané informace a na poslední poznatky
        a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně všech příloh a dokumentů
        souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za řádně a včas proveditelné.
        Zhotovitel je povinen upozornit objednatele na veškeré zjištěné vady a nedostatky technických

                                                                           3
        podkladů (nebo v předané projektové dokumentaci), a to nejpozději před zahájení prací na
        příslušné části díla.

5. Při provádění díla musí zhotovitel používat a dodat pouze nové materiály, výrobky
        a technologická zařízení, jakož i v kvalitě odpovídající 1. jakostní třídě; dále v kvalitě
        odpovídající zadávací dokumentaci a pouze schválené pro použití v ČR a splňující, dle platných
        právních předpisů, předepsané vlastnosti (prohlášení o shodě, certifikáty, pokyny a návody).
        Skladování všech výrobků, materiálů a zařízení, manipulace s nimi a zpracování do díla musí být
        provedeno v souladu s technickými a technologickými pokyny, návody a upozorněními výrobců.
        Použití jiných materiálů či výrobků při provádění díla lze pouze po odsouhlasení s objednatelem.
        Použití materiálů a výrobků nezpůsobilých k dosažení řádné kvality díla dle podkladů, nebo
        nedodržení předepsaných nebo doporučených pracovních či technologických postupů při
        zpracování materiálů, zabudování výrobků nebo technologických částí (tzv. nezpůsobilé
        součásti), včetně poškození kvality při skladování se považuje za podstatné porušení povinností
        stanovené touto smlouvou. V takovém případě má objednatel právo požadovat odstranění
        nezpůsobilých součástí a jejich nahrazení vhodnými, nebo odstoupit od smlouvy. Zhotovitel je
        povinen nahradit nezpůsobilé součásti na své náklady a bezodkladně, nárok objednatele na
        smluvní pokutu tímto není dotčen.

6. Kvalita zhotovitelem provedeného díla musí odpovídat požadavkům uvedeným v normách
        vztahujících se k prováděnému dílu, zejména pak v ČSN, případně evropských technických
        normách, v obecně závazných právních předpisech a v této smlouvě. Objednatel je oprávněn
        kvalitu zhotovitelem prováděného díla kdykoli kontrolovat. Během realizace díla se zhotovitel
        zavazuje klást důraz na maximální kvalitu provedených prací.

7. Při provádění díla musí být dodrženy, respektovány či splněny:
    a) všechny právní předpisy, zejména týkající se ochrany životního prostředí, předpisy na likvidaci
         odpadů, znečišťování ovzduší a hygienické předpisy o ochraně okolí stavby před nadměrným
         hlukem;
    b) pokyny a připomínky objednatele k provádění díla.

8. Zhotovitel nese odpovědnost za vhodnost použitých materiálů a je povinen objednatele písemně
        upozornit na nevhodné materiály určené k použití při provádění díla, které je oprávněn použít
        pouze v případě, že objednatel písemně sdělí, že na jejich použití trvá.

9. Zhotovitel je povinen projednat s objednatelem a od objednatele si nechat předem schválit
        veškeré změny technologických postupů, změny použití materiálů a ostatní změny při provádění
        díla atd.

                     V. Cena za dílo

1. Cena za provedení díla je smluvními stranami dohodnuta ve výši 180.832,08 Kč s DPH, a to na
         základě cenové nabídky zhotovitele ze dne 26.2.2020. Jde o částku maximální a pevně
         stanovenou, platnou po celou dobu realizace díla. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele
         nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla.

Cenu díla činí:         149.448,- Kč
cena celkem bez DPH      31.384,08 Kč
DPH 21. %               180.832,08 Kč
cena celkem s DPH

                     4
2. Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše
         ceny plnění.

3. Cena může být změněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Objednatel je oprávněn odečíst
         cenu nedodaných výrobků nebo neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu,
         který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy - v případě snížení rozsahu prací, po odsouhlasení
         objednatelem.

4. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči
         zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla.

                                               VI. Doba provedení díla

1. Zhotovitel se zavazuje dílo dle této smlouvy zrealizovat a předat bez vad a nedodělků objednateli
        do 29.5.2020. Za okamžik splnění (provedení díla) se považuje den protokolárního předání
        dokončeného díla bez vad a nedodělků objednateli.

2. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty
        uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat pouze
        v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací z kterékoli z následujících příčin:
        - neplnění závazku ze smlouvy na straně objednatele z důvodu nedostatku finančních
             prostředků pro plynulé financování díla objednatelem;
        - pozastavení prací z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem vnitřních
             poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze strany zhotovitele);
        - v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje živelná
             pohroma, jakož i další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany nezpůsobily, ani jim
             při vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které nelze v provádění díla pokračovat
             a včas jej dokončit.

3. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat také v případě nepříznivých
        klimatických podmínek, které by bránily nebo zcela vylučovaly kvalitní a bezpečné provádění
        díla nebo by jeho provedení nebylo možné bez porušení technologických postupů, které by mělo
        vliv na kvalitu prováděných prací.
        O prodloužení termínu dokončení díla bude mezi smluvními stranami uzavřen písemný dodatek
        k této smlouvě vycházející z objektivně zjištěného stavu.
        Za nepříznivé klimatické podmínky bránící kvalitnímu a bezpečnému provádění díla jsou
        považovány např. teploty pod -2°C, dlouhotrvající déšť, souvislá sněhová pokrývka, vítr o
        rychlosti nad 75 km/h.

                                             VII. Předání a převzetí díla

1. Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná
        v místě plnění díla. O předání a převzetí díla bude sepsán písemný protokol.

2. Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.

3. Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla jeho způsobilost sloužit svému účelu.

                                                                           5
4. Zhotovitel předá veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména revize,
        certifikáty, atesty, apod.

5. Podmínkou předání a převzetí díla je jeho provedení v kvalitativních parametrech podle této
        smlouvy, ČSN EN 1176, ostatních podkladů či pokynů objednatele, úspěšné provedení zkoušek,
        předepsaných platnými právními předpisy, platnými technickými normami (s výjimkou vstupní
        prohlídky dle ČSN EN 1176-7), k jejichž dodržení se zhotovitel touto smlouvou zavázal, a dále
        předání níže uvedených dokladů (dále jen „doklady“) objednateli (jsou-li pro danou stavbu
        relevantní), a to zejména:
        - doklady o provedených zkouškách s kladným výsledkem, osvědčení, atesty a certifikáty,
             a zápisy o provedených zkouškách, prohlášení o shodě vlastností použitých materiálů, popř.
             jiné doklady a dokumentaci prokazující kvalitu díla předepsanou právními předpisy,
             technickými normami a touto smlouvou;
        - seznam herních prvků, které jsou součástí odevzdávaného díla, jejich pasporty, návody
             k obsluze v českém jazyce, osvědčení, certifikáty, atesty, záruční listy;
        - zápisy o prověření prací a konstrukcí zakrytých v průběhu prací;
        - stavební deník stavby;
        - případné další doklady, jejichž předložení si vyhradí zástupce objednatele zápisem
             do stavebního deníku nejpozději pět (5) dnů před přejímkou.
        Seznam dokladů zhotovitel připraví a odsouhlasí se zástupcem objednatele před zahájením
        přejímky a bude povinen dbát pokynů objednatele na jeho doplnění a provést veškerá opatření
        k tomu, aby požadovaný či chybějící doklad včas opatřil.

    5. Zhotovitel bere na vědomí, že po předání a převzetí díla bude v souladu s technickou normou
         ČSN EN 1176-7 provedena vstupní prohlídka dětského hřiště. Smluvní strany se ve smyslu §
         2617 občanského zákoníku dohodly, že nebezpečí škody na věci přechází na objednatele nikoli
         při předání díla, ale později až po úspěšném provedení vstupní prohlídky dle čl. 5.3 ČSN EN
         1176-7, a to dnem vystavení potvrzení o bezvadnosti díla (jednotlivého hřiště) certifikovaným
         revizním technikem jmenovaným objednatelem. Objednatel se zavazuje zajistit provedení
         vstupní prohlídky do 30-ti dnů od předání a převzetí díla, resp. jeho částí bez zjevných vad a
         nedodělků.

                                               VIII. Platební podmínky

1. Objednavatel se zavazuje cenu za provedení díla uhradit na základě faktury vystavené
         zhotovitelem po předání díla bez vad a nedodělků se splatností 30 dnů ode dne prokazatelného
         doručení objednateli. Nedílnou součástí faktury bude soupis provedených prací a dodávek,
         oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu
         stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro objednatele.

2. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004
         Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít
         odpovídající náležitosti, nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis
         provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k
         doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od
         opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

3. Proti vystavené faktuře, popř. dílčí faktuře, lze v okamžiku její splatnosti započíst uplatněné
         smluvní sankce či jiné peněžité nároky objednatele vůči zhotoviteli či jeho právnímu nástupci
         dle čl. IX. sankce.

                                                                           6
4. Objednatel je oprávněn zadržet zhotoviteli úhradu části faktury, a to ve výši 10% z celkové ceny
         díla. Podmínkou zaplacení zadržené části ceny díla je potvrzení o bezvadnosti díla vydané
         certifikovaným revizním technikem jmenovaným objednatelem v rámci vstupní prohlídky
         dětského hřiště před uvedením do provozu ve smyslu čl.VII odst.5 této smlouvy.

                                                        IX. Sankce

1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení díla dle čl. VI, zaplatí objednateli smluvní
         pokutu ve výši 0,5% z celkové ceny díla za každý započatý den prodlení, pokud se strany
         nedohodnou jinak.

2. V případě, že zhotovitel nedodrží termíny související s odstraněním případných vad v předmětu
         plnění dle čl. XII., odst. 4. a 6., zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5% z celkové ceny
         díla za každý započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

3. V případě, že zhotovitel nepředá dílo ani v dodatečné 15 denní lhůtě po termínu dle čl. VI., má
         objednatel právo od smlouvy odstoupit, přičemž nárok objednatele na smluvní pokutu není
         dotčen.

4. V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitého materiálu má objednatel právo
         účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1% z celkové ceny díla za každý jednotlivý případ.

5. V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku
         uvedených, má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1% z celkové ceny
         díla za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud zhotovitel porušení neodstraní do
         3 dnů poté, co byl na porušení objednatelem písemně upozorněn.

6. V případě, že objednatel neuhradí fakturu za provedené dílo ve lhůtě dle čl. VIII. odst. 1., je
         zhotovitel oprávněn požadovat zaplacení úroku z prodlení ve výši 0.05 % z dlužné částky za
         každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud
         je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

7. Uplatnění sankcí bude zhotoviteli oznámeno v písemné formě, e-mailem, popřípadě ústně
         zástupcem objednatele v průběhu provádění prací se současným zápisem o uplatnění sankcí do
         stavebního deníku.

8. V případě poškození dřevin na pozemcích objednatele, zavazuje se zhotovitel uhradit smluvní
         pokutu ve výši 3% z celkové ceny díla, nárok objednatele na náhradu škody není uhrazením
         pokuty dotčen.

9. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné
         pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

10. Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.

11. V případě nedodržení ČSN EN 1176-(1-11), ČSN EN 1177, má objednatel právo účtovat
         zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 2% z celkové ceny díla za každý jednotlivý případ porušení.

                                                                           7
                                               X. Povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu s touto smlouvou a
        platnými právními předpisy.

2. Zhotovitel zodpovídá za škody způsobené při provádění díla nebo v souvislosti s prováděním
        díla, způsobené všemi osobami a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění
        předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a
        nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví
        nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů,
        objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez
        zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

3. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla
        na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv
        příčiny na prováděném díle včetně materiálů určených k zabudování do díla a včetně zařízení
        díla, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

4. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle
        požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, v
        originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel
        oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že
        veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

5. Zhotovitel odstraní na svůj náklad veškerý odpad ze své činnosti související s provedením díla a
        okolí uvede do původního stavu.

6. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.

7. Zhotovitel se zavazuje plně respektovat a dodržet veškerá opatření a termíny stanovené
        objednatelem k nápravě a odstranění případných nesrovnalostí, nedostatků a závad při provádění
        díla, zjištěných v rámci kontrolní činnosti. Za taková opatření objednatele jsou považována i
        opatření a požadavky zástupce objednatele ve věcech technických, pokud objednatel výslovně
        nestanoví jinak.

8. Zhotovitel se zavazuje zajistit informovanost o průběhu provádění prací v dostatečné míře a
        předstihu v souvislosti s využíváním a případným omezením provozu (obslužnost, parkování,
        provoz zařízení, výuka žáků atd.).

9. Zhotovitel se zavazuje oznámit objednateli neprodleně všechny podstatné změny a skutečnosti,
        které mají vliv nebo mohou mít vliv, nebo souvisejí s předmětem smlouvy, nebo se jakýmkoliv
        způsobem předmětu smlouvy dotýkají.

10. Zhotovitel je povinen označit místo plnění nejméně na dvou místech snadno viditelných pro
        veřejnost dočasným plakátem formátu A3 (umístění po dohodě s objednatelem) se
        stručnými údaji o díle, datu předpokládaného ukončení realizace a údaji o zhotoviteli.

11. Zhotovitel nesmí přerušit plnění dle této smlouvy na víc než pět po sobě jdoucích dní, nebo na
        více než celkem deset dní v průběhu celé realizace díla, toto ustanovení neplatí pro přerušení
        plnění z důvodů předem odsouhlasených objednatelem, komplikací a nepředvídatelných
        okolností na straně objednatele, klimatických podmínek a technologických přestávek nutných
        k zdárnému a úplnému dokončení díla.

                                                                           8
12. Zhotovitel je povinen provádět dílo tak, aby byly zachovány estetické, ekologické, funkční a
        urbanistické vlastnosti a funkce místa plnění.

13. Zhotovitel je povinen provádět dílo, tak aby svou činností nezasahoval do možnosti veřejnosti
        nerušeně využívat veřejná prostranství na území objednatele nad míru, která je nezbytně nutná k
        řádnému a bezpečnému provádění díla dle této smlouvy.

14. Pracovníci určení zhotovitelem k provádění díla musí být odborně způsobilí, musí disponovat
        potřebnými oprávněními k jejich pobytu a zaměstnání na území České republiky, oprávněními
        pro výkon prací v rámci provádění díla a jejich kvalifikace musí odpovídat minimálním
        požadavkům stanoveným v této smlouvě.

15. Zhotovitel je povinen nakládat s veškerými odpady vzniklými při provádění díla dle této
        smlouvy v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech v účinném znění.

16. Zhotovitel je povinen vést písemné záznamy o provádění díla a o tom, jak naložil s veškerými
        odpady vzniklými při provádění díla tak, aby byl kdykoliv na žádost objednatele schopen
        prokázat řádné provedení jakékoli části díla.

17. Zhotovitel je povinen přizpůsobit výběr použité techniky, strojů a nářadí podmínkám v místě
        plnění.

18. Zhotovitel je povinen předávat podklady týkající se položkového rozpočtu (oceněného výkazu
        výměr), soupisů provedených prací (zjišťovací protokoly), změn během výstavby (dodatky) a
        faktur za stavební práce v průběhu realizace stavby také v elektronické podobě.

19. Zhotovitel se zavazuje veškeré práce, zejména demolice a bourací práce provádět šetrně
        s ohledem na přilehlou obytnou zástavbu.

20. Zhotovitel je povinen dodat k veškerým prvkům, které budou dodány a instalovány, příslušné
        technické listy a osvědčení do 5 dnů od nabytí účinnosti smlouvy.

                                           XI. Spolupůsobení objednatele

1. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit
         sjednanou cenu.

2. Časové prostoje zaviněné objednatelem, které prokazatelně přeruší práce zhotovitele, jsou
         nezapočitatelné do prodlení plnění díla, a o tuto dobu se prodlužuje termín plnění
         díla.

                                                  XII. Záruky na dílo

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel poskytuje smluvní záruku na:

        a) na konstrukci herního prvku (např. stojky, podesty, skluzavky, stříšky, lana s vnitřním
        ocelovým jádrem) po dobu 60 měsíců ode dne protokolárního předání díla

                                                                           9
        b) na povrchovou úpravu (např. pozink, komaxit), překližkové díly, pohyblivé části a ložiska po
        dobu 24 měsíců ode dne protokolárního předání díla

        Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před uplynutím záruční doby, které jsou
        objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční doby.

3. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými
        právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky
        objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, smlouvě o dílo nebo výkazu výměr.

4. Zhotovitel se zavazuje odstranit zjištěné vady a nedodělky do 5 pracovních dnů od uplatnění
        reklamace objednatelem, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele
        dohodnuta lhůta delší a pokud to klimatické podmínky dovolí, v takových případech zhotovitel
        na své náklady zabezpečí vadnou část díla proti vstupu osob.

5. Uplatněním reklamace se dle této smlouvy rozumí písemné vyrozumění zhotovitele s popisem
        vad a nedodělků (dopisem, datovou zprávou, el. poštou).

6. Termín pro odstranění vad a nedodělků z předávacího protokoluje 5 pracovních dnů ode dne
        podpisu předávacího protokolu, není-li v předávacím protokolu stanoven jiný termín. Termín pro
        odstranění vad zjištěných revizním technikem při vstupní prohlídce (viz čl.VII odst.5 této
        smlouvy) je 5 pracovních dnů ode dne oznámení vady zhotoviteli, nebude-li objednatelem
        stanovena lhůta delší.

7. Objednatel je povinen písemně oznámit zhotoviteli zjištěné vady díla bez zbytečného odkladu
        ihned po jejich zjištění.

8. Zhotovitel je povinen o jakékoliv reklamaci vyhotovit záznam, jehož obsahem bude zejména
        uvedení data reklamace, charakter vady, způsob vyřízení reklamace, lhůty vyřízení reklamace a
        podpisy smluvních stran či jejich oprávněných zástupců.

9. V případě, že zhotovitel řádně či včas neodstraní vady díla uplatněné v záruce, je objednatel
        oprávněn:
        - nárok na slevu z ceny díla ve výši přiměřené povaze vady určené objednatelem (dále jen
             „sleva“).; anebo
        - zajistit odstranění vady jiným profesionálem v oboru opatřeným objednatelem na náklady
             zhotovitele, a to na základě písemné dohody uzavřené mezi objednatelem a jiným
             profesionálem s určením rozsahu a ceny prací (dále jen „náklady“). Výši nákladů
             vyčíslených jiným zhotovitelem objednatel zhotoviteli oznámí a po odstranění vad tyto
             náklady zhotoviteli objednatel písemně vyúčtuje (vyfakturuje) k zaplacení se splatností do
             patnácti (15) dnů ode dne obdržení vyúčtování. V případě sporu stran o výši nákladů na
             odstranění vady jinou osobou, objednatel má právo zajistit znalecký posudek na účet
             zhotovitele a částka určená znalcem bude považována za oprávněné náklady objednatele na
             odstranění vady jiným zhotovitelem; anebo
        - odstoupit zcela či zčásti od smlouvy.

10. Objednatel oznámí zhotoviteli bez zbytečného odkladu vady díla, které se projeví v záruční době
        (dále jen „oznámení vady“). V oznámení vady je objednatel povinen označit místo výskytu vady
        a popsat její projev a uplatnit dle své volby kterékoli níže uvedené záruční nároky:
        - odstranění vady opravou, anebo dodáním nové či chybějící věci; anebo
        - požadovat vůči zhotoviteli slevu z ceny díla; anebo
        - požadovat odstranění uplatněné vady jiným profesionálem v oboru na účet zhotovitele;
             přičemž objednatel je oprávněn veškeré své nároky ve vztahu k vytčeným vadám libovolně

                                                                           10
             kombinovat. Objednatel však není oprávněn u vady, která byla napravena opravou či
             dodáním nové či chybějící věci, současně požadovat slevu z ceny díla.

11. Spolu a vedle shora uvedených záručních nároků má objednatel právo požadovat:
        - sjednanou smluvní pokutu za porušení povinnosti řádně a včas odstranit vady, jakož náhradu
             škody vzniklou v důsledku vady díla vyskytnuvší se v záruční době; anebo
        odstoupit (zcela či zčásti) od této smlouvy, pokud jakákoli vytknutá vada nebude ve stanovené
        lhůtě napravena anebo se vyskytla již nejméně jednou v minulosti.

                                                  XIII. Poddodavatelé

1. Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů.

2. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto
         prováděl sám.

3. Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i
         realizačního týmu), je v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných
         skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve
         shodném rozsahu jako poddodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu
         objednatele.

4. Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními,
         odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení dodávky, budou provádět
         předmět dodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou převážnou část
         činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná oprávnění pro
         činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR.

5. Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu dodávky díla, za jednání
         poddodavatele při plnění dodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo opomenutím
         kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by
         tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

6. Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení dodávky
         zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem
         k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit
         doklady a poskytnout informace o způsobu provádění dodávky (použitých materiálech,
         technologiích).

                                            XIV. Odstoupení od smlouvy

1. Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy v případě:
        - prodlení zhotovitele s termínem ukončení plnění o více jak 30 dnů dle smlouvy o dílo;
        - porušení jakékoli povinnost zhotovitelem, zakotvené v čl. III., IV., VI., X., XIII této
             smlouvy, když zhotovitel neodstraní včas závadný stav v náhradní desetidenní (10denní)
             lhůtě;
        - porušení smlouvy zhotovitelem byť jedenkrát podstatně či nejméně dvakrát nepodstatně,
             za podstatné porušení smlouvy zhotovitelem se považuje rovněž takové porušení jeho

                                                                           11
             smluvní či jiné povinnosti, které důvodně narušuje důvěru mezi smluvními stranami nebo
             zjevně znemožňuje řádné a včasné dokončení díla;
        - úpadku zhotovitele dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
             (insolvenční zákon), v platném znění, nebo při pravomocném zahájení exekuce na závod
             zhotovitele;
        - porušení povinností zakotvených v právních předpisech, dle kterých je zhotovitel povinen
             provádět dílo, anebo jimiž se řídí tato smlouva.

2. Odstoupení musí být učiněno písemně a účinnosti nabývá doručením druhému účastníkovi
        smlouvy, pokud objednatel v odstoupení neurčí jinak.

3. Objednatel je oprávněn odstoupit od celé smlouvy i v případě, že se porušení povinnosti týká
        pouze části plnění dle této smlouvy. V případě odstoupení je zhotovitel povinen vrátit veškeré
        plnění přijaté od objednatele dle smlouvy; zhotovitel není oprávněn požadovat vrácení díla, či
        jeho části, má však právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které dosud vynaložil
        na zhotovení díla v souladu se smlouvou.

4. Má-li objednatel za to, že zhotovitel nedostatečně zajišťuje kapacity na staveništi (například
        počet zaměstnanců, délka pracovní doby, množství strojů apod.) a současně zhotovitel neplní
        sjednaný harmonogram prací anebo dle uvážení objednatele nedodržení harmonogramu prací
        hrozí, je zhotovitel povinen na základě výzvy objednatele tyto chybějící kapacity neprodleně
        v dostatečné míře rozšířit a doplnit. Pokud zhotovitel na základě výzvy objednatele nesjedná
        nápravu v souladu s předchozí větou, je toto považováno za podstatné porušení ustanovení této
        smlouvy a objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit.

5. Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud zhotovitel provádí dílo v rozporu
        se smlouvou a závadný stav neodstraní bez zbytečného odkladu po výzvě objednatele.

6. Objednatel nepřipouští možnost odstoupení od smlouvy zhotovitelem s výjimkou případu, kdy
        bude objednatel ve zpoždění s úhradou faktury delší než 120 dní a z důvodů uvedených
        v právních předpisech, jimiž se řídí tato smlouva.

                                                       XV. Doložky

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona
         č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
         a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny
         zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty,
         a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich
         uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 zákona č.
         340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a
         o registru smluv (zákon o registru smluv).

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností
         jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese
         veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě,
         že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

                                                                           12
                                             XVI. Závěrečná ustanovení
1. Obě strany prohlašují, že tuto smlouvu podepsaly prosty omylu a tísně a toto své prohlášení

         stvrzují svými podpisy.

2. Změny a doplňky smlouvy jsou možné pouze formou písemných číslovaných dodatků.

3. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze stran obdrží po dvou.

4. Pokud není uvedeno jinak, řídí se smluvní vztahy této smlouvy občanským zákoníkem.

5. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách
         statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
         uvedených v této smlouvě.

V Liberci dne……………………….     V Liberci dne……………………..

Ing. Lucie Sládková         Radim Kozák
vedoucí odboru ekologie     jednatel
a veřejného prostoru

……………………………………..            ……………………………………
Za objednatele              Za zhotovitele

Přílohy:
    1. Nabídka zhotovitele

                            13
14