Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1189525: Rekonstrukce a sloučení 2 bytových jednotek - vznik 1 nové

Příloha SoD č.001.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

uzavřená podle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění

Čl. I. Smluvní strany

Objednatel:
Město Bílina
Břežánská 50/4, 418 31 Bílina
Zastoupení ve věcech smluvních: Oldřich Bubeníček, starosta města
Zastoupení ve věcech technických: Ing. Jaroslav Bureš MBA, vedoucí odboru nemovitostí a investic
IČ: 00266230
DIČ: CZ00266230
Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s. pobočka Bílina
Č. účtu:
(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:
Josef Žejdlík
Provádění staveb, jejich změn a odstraňování

Zastoupený: Josef Žejdlík
IČ: 11464747
DIČ: CZ 5809140810
Bankovní spojení: ČS a. s.
Č. účtu:
Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku
(dále je „zhotovitel“)

Čl. II. Předmět smlouvy

Tato smlouva se uzavírá na základě zakázky malého rozsahu na stavební práce s názvem:

Rekonstrukce a sloučení 2 bytových jednotek- vznik 1 nové bezbariérové bytové
jednotky

Na základě této smlouvy se zhotovitel zavazuje za podmínek obsažených v této smlouvě, na svůj
náklad a na své nebezpečí a v níže uvedeném termínu provést pro objednatele dílo: Rekonstrukce a
sloučení 2 bytových jednotek - vznik 1 nové bezbariérové bytové jednotky.

Předmět plnění díla spočívá v provedení celkové rekonstrukce a sloučení 2 bytových jednotek o
velikosti 1+1, čímž vznikne 1 nová bezbariérová bytová jednotka o velikosti 3+1.

                                                             1
Přesný rozsah prací určuje kompletní projektová dokumentace zpracovaná projekční kanceláří – Ing.
Petr Vachulka, dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů (Sb.
zákonů č. 62/2013, vyhláška ze dne 28. února 2013, kterou se mění vyhláška č. 499/2006 Sb. o
dokumentaci staveb) – Dokumentace pro provádění stavby včetně výkazu výměr.

    1. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit za něj cenu díla.
    2. Součástí díla je také: ekologická likvidace sutě, obalů a odpadů, zařízení staveniště, zajištění

         prohlášení o shodě, zajištění příslušných revizí, atestů, předepsaných certifikátů.
    3. Dílo bude provedeno dle výkazu výměr a nabídkového položkového rozpočtu

Čl. III. Místo plnění

1. Místem splnění závazku zhotovitele k provedení díla je objekt bytového domu (Zelený dům) č.
    p. 320 v Tyršově ulici, Pražské předměstí, Bílina. Jedná se o bytové jednotky v 1. NP, č. 7 a č. 8.

Čl. IV. Termíny

1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s časovým harmonogramem postupu provedení
    díla, přičemž se zavazuje dodržet zejména následující termíny: 28 pracovních dnů

Termín zahájení plnění předmětu díla:      01. 02. 2017
Termín dokončení plnění předmětu díla:     10. 03. 2017
Termín vyklizení staveniště:               24. 03. 2017

2. V případě, že nebude možné zahájit práce v termínu dle odstavce 1. z důvodu na straně
    objednatele, je zhotovitel povinen zahájit práce do 5 kalendářních dnů ode dne, kdy mu byla
    možnost zahájení provádění díla prokazatelně objednatelem oznámena. V takovém případě se
    termín pro dokončení a předání díla, jakož i jednotlivé termíny stanovené časovým
    harmonogramem postupu provedení díla, upraví zpravidla tak, že se prodlouží o tolik dnů, o
    kolik se prodloužil termín zahájení díla. Zhotovitel je však i v takovém případě povinen vyvinout
    veškeré úsilí k tomu, aby byly původně sjednané termíny dodrženy.

3. Objednatel je oprávněn kdykoliv nařídit zhotoviteli přerušení provádění díla. V případě, že
    provádění díla bude takto pozastaveno z důvodu na straně objednatele, má zhotovitel právo
    na prodloužení termínu pro dokončení a předání díla, jakož i jednotlivých termínů stanovených
    časovým harmonogramem postupu provedení díla, a to o dobu pozastavení provádění díla.
    Zhotovitel je rovněž v takovém případě povinen přepracovat v tomto smyslu časový
    harmonogram postupu provedení díla a takto upravený předat bezodkladně objednateli.

4. Neurčí-li objednatel jinak, je zhotovitel oprávněn přerušit provádění díla v případě, že zjistí při
    provádění díla skryté překážky znemožňující provedení díla sjednaným způsobem. Zhotovitel
    však musí pokračovat v provádění těch částí díla, které nejsou překážkou dotčeny, pokud je
    zřejmé, že překážka je jinak odstranitelná. Nutnost každého takového přerušení provádění díla
    je zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli do 24 hodin od zjištění překážky. Součástí
    oznámení musí být zpráva o předpokládané délce přerušení, jeho příčinách a navrhovaných
    opatřeních. Zhotovitel má po odsouhlasení zprávy objednatelem právo na prodloužení
    termínu pro dokončení a předání díla, jakož i jednotlivých termínů stanovených časovým

                                        2
         harmonogramem postupu provedení díla, a to o dobu pozastavení díla, to neplatí, pokud
         zhotovitel o překážce musel nebo měl při podpisu této smlouvy vědět nebo ji mohl zajistit při
         provádění díla a její následky včas odstranit.
    5. Během přerušení provádění díla je zhotovitel povinen zajistit ochranu a bezpečnost
         pozastaveného díla proti zničení, ztrátě nebo poškození, jako i skladování věcí opatřených
         k provádění díla. Je rovněž povinen provést na své vlastní náklady opatření k zamezení nebo
         minimalizaci škody, která by pozastavením provádění díla mohla vzniknout (konzervace díla,
         opatření před propadnutím lhůt poskytnutých úřady apod.)
    6. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně písemně informovat objednatele o veškerých okolnostech,
         které mohou mít vliv na termín provedení díla.
    7. Objednatel se zavazuje umožnit zhotoviteli permanentní vstup do nemovitosti nebo na
         pozemek, kde bude dílo provádět.

Čl. V. Cena díla

    1. Sjednává se cena za dílo v celkové výši 329. 465, 57 Kč bez DPH
         (slovy: třistadvacetdevětticícčtyřistašedesátpětkorunčeskýchapadesátsedmhaléřů)
         Sazba DPH se řídí platnými daňovými předpisy.

    2. Cena díla ve formě: položkový rozpočet s rekapitulací a krycím listem a to dle zadávacích
         podmínek.

    3. Součástí celkové ceny díla jsou veškeré náklady související s řádným provedením a
         dokončením díla, včetně veškerých nákladů nezbytných ke splnění všech povinností
         zhotovitele dle této smlouvy, či dle obecně závazných právních předpisů (bez zřetele na to, zda
         je v této smlouvě uvedeno, že zhotovitel splní tu kterou povinnost na své vlastní náklady, či
         nikoliv).

    4. Smluvní strany si sjednávají, že cena za dílo je konečná a bez písemného dodatku ke smlouvě
         podepsaného oběma smluvními stranami se nesmí navyšovat. Ke změně smlouvy může dojít
         pouze písemnou dohodu stran ve formě dodatku ke smlouvě, nebo z důvodu uvedených ve čl.
         VI. bod 2 této smlouvy.

    5. Nárok na cenu za dílo vzniká řádným provedením díla.

Čl. VI. Změna ceny díla

    1. Celková cena bude upravena odečtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které
         objednatel nařídil formou méněprací neprovádět. Náklady na méněpráce budou odečteny ve
         výši součtu veškerých odpovídajících neprovedených položek oceněného výkazu výměr nebo
         smlouvy.

    2. Smluvní strany si sjednávají, že cena za dílo může být bez souhlasu smluvních stran navýšená,
         pouze dojde-li k účinnosti změn právních předpisů týkajících se výše daně z přidané hodnoty.

    3. Celková nabídková cena bude upravena o veškeré náklady na provedení těch částí díla, které
         představují dodatečné práce a dodávky v souladu s touto smlouvou a jsou prováděny nad
         rámec množství nebo kvality uvedené v položkovém rozpočtu, pokud budou vyžádány
         objednatelem. Dodatečné práce budou účtovány podle veškerých odpovídajících
         jednotkových cen položek dle oceněného výkazu výměr nebo smlouvy. Oceňování případných
         dodatečných prací, které nebudou součástí nabídkového rozpočtu a nebudou uváděné jako

                                                             3
         speciální, bude provedeno podle ceníkových položek ÚRS aktualizovaných pro dané období
         procentuálně odpovídající obecně cenám z nabídkového rozpočtu zhotovitele, maximálně
         však vždy do výše ceny položky v platné cenové soustavě URS daného období. Při vyúčtování
         dílčích částí ceny dle postupu prací je zhotovitel povinen dodatečné práce vyčíslit samostatně
         tak, aby překročení nabídkové ceny z tohoto důvodu bylo objednatelem přezkoumatelné.
         Ocenění dodatečných prací musí být schváleno objednatelem a k jejich provedení musí být
         vydán objednatelem písemný pokyn. Schválení dodatečných prací nebo méněprací bude
         uvedeno na formulářích – změnových listech. Z jiných než uvedených důvodů, mimo důvody
         zákonné, se změna nabídkové ceny nepřipouští.

Čl. VII. Platební podmínky

    1. Objednatel nebude poskytovat zálohy.
    2. Částku v celkové výši ceny díla, když sazba DPH se řídí platnými daňovými předpisy, zaplatí

         objednatel zhotoviteli po předání a převzetí díla na podkladě faktury s náležitostmi daňového
         dokladu s uvedeným údajem o lhůtě splatností 30 dní od doručení faktury objednateli a se
         soupisem provedených prací a dodávek, odsouhlaseným určeným zástupcem objednatele.
         Objednatel může využít zádržné rovnající se 10 % z ceny díla, pokud bude dílo předáno
         s vadami a nedodělky, a to až do doby, než budou vady a nedodělky odstraněny ve lhůtách
         stanovených v předávacím protokolu.
    3. Před vystavením faktury předloží zhotovitel objednateli soupis provedených prací a dodávek,
         v němž budou sepsány a oceněny práce, výkony a dodávky zrealizované zhotovitelem
         v souladu s výkazem výměr. Objednatel je povinen se k tomuto soupisu vyjádřit do 5
         pracovních dnů ode dne jeho obdržení. Soupis provedených prací a dodávek, odsouhlasený
         určeným zástupcem objednatel, je nedílnou součástí faktury, bez tohoto soupisu je faktura
         neplatná.
    4. Částka rovnající se 10 % z ceny díla sloužící jako zádržné bude uhrazena objednatelem
         zhotoviteli v samostatné platbě po odstranění vad a nedodělků, které zhotovitel včas odstranil
         ve lhůtách stanovených v předávacím protokolu při předání díla. V případě použití zádržného
         bude toto zhotoviteli oznámeno písemnou formou do tří kalendářních dnů před jeho použitím.
    5. Nebude-li faktura obsahovat některou náležitost dle Zákona o účetnictví nebo dle požadavků
         objednatele nebo bude-li chybně vyúčtována cena, je objednatel oprávněn fakturu před
         uplynutím lhůty splatnosti vrátit zhotoviteli bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené
         faktuře vyznačí objednatel důvod a datum vrácení. Zhotovitel provede opravu vystavením
         nové faktury. Vrátí-li objednatel vadnou fakturu druhé smluvní straně k opravě, přestává běžet
         původní lhůta splatnosti, a tato následně pokračuje po opětovném doručení nově vyhotovené
         opravené faktury.
    6. Sjednává se, že peněžitá pohledávka objednatele podle této smlouvy se považuje za splněnou
         dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.

Čl. VIII. Odpovědnost za vady díla a záruka za jakost

    1. Zhotovitel odpovídá za vady díla, které se vyskytnou po převzetí díla objednatelem v záruční
         době. Tyto vady je zhotovitel povinen v souladu s níže uvedenými podmínkami bezplatně
         odstranit. Práva z odpovědnosti za vady díla musí být uplatněna u zhotovitele v záruční době.

                                                             4
    2. Záruční doba činí: 48 měsíců
    3. Záruční doba počíná plynout dnem následujícím po převzetí díla objednatelem doloženém

         podepsaným předávacím protokolem, dle Čl. X. Předání a převzetí díla.
    4. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby odstranění vad(y) se nepočítá do

         záruční doby. Po tuto dobu záruční lhůta neběží.
    5. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly po převzetí díla způsobeny objednatelem nebo

         zásahem vyšší moci.
    6. Zhotovitel se zavazuje, že v případě vady díla v záruční době poskytne objednateli níže

         uvedené plnění plynoucí z odpovědnosti zhotovitele za vady:
         - bezplatně odstraní uplatněné vady,
         - uhradí náklady objednatele na odstranění uplatněných vad v případě, kdy tyto vady

              neodstraní zhotovitel ve stanovené lhůtě sám,
         - uhradí objednateli veškeré z vady vzniklé i následné škody,
         - poskytne objednateli přiměřenou slevu z celkové ceny díla odpovídající rozsahu

              uplatněných škod v případě neodstranitelné vady nebo v jiných případech na základě
              dohody smluvních stran.
    7. Zhotovitel se v případě uplatnění vady díla objednatelem zavazuje:
         - potvrdit objednateli bezodkladně faxem, e-mailem nebo telefonicky přijetí uplatnění vad
              díla s uvedením termínu uskutečnění prověrky vady,
         - uskutečnit prověrku k zjištění důvodnosti a charakteru vady, nejpozději však ve lhůtě 24
              hodin od uplatnění vady,
         - zahájit bezodkladně práce na odstraňování vady, nejpozději však ve lhůtě 48 hodin od
              uplatnění vady.
    8. Z průběhu řízení o uplatněných vadách a prověrky vady bude zhotovitelem pořízen zápis
         obsahující souhlas nebo zdůvodněný nesouhlas s uznáním uplatněné vady. V případě uznání
         vady bude zápis obsahovat termín odstranění vady, popis způsobu odstranění vady, případně
         zhotovitelem navrhovanou výši slevy za vadu.
    9. Zhotovitel je povinen nejpozději ve lhůtě 2 kalendářních dnů od uplatnění vady písemně
         oznámit objednateli, zda souhlasí či nesouhlasí s uplatněnou vadou. Pokud tak neučiní, má se
         za to, že uplatněnou vadu objednatele uznává. Vždy však musí písemně sdělit, v jakém termínu
         nastoupí k odstranění vady nebo poruchy. Tento termín nesmí být delší než 5 kalendářních dnů
         od uplatnění vady. Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění vady nebo poruchy ani do 10 dnů po
         obdržení uplatnění vady, je objednatel oprávněn, a to bez ohledu na to, zda zhotovitel
         reklamaci uznává či neuznává, pověřit odstraněním vady jinou odbornou právnickou nebo
         fyzickou osobu bez jakékoli ztráty záruky na dílo. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí
         objednateli zhotovitel.
    10. V případě sporu o oprávněnost uplatněné vady budou smluvní strany respektovat vyjádření a
         konečné stanovisko soudního znalce stanoveného objednatelem.

Čl. IX. Provádění díla:

    1. Zhotovitel:
         - se zavazuje realizovat předmět smlouvy v nejvyšší kvalitě a v souladu s příslušnými
              předpisy, pravidly a normami,

                                                             5
         - zřizuje na svůj náklad rozvod pro potřeby díla od zapojovacích míst k místu spotřeby na
              staveništi se samostatným měřením a odečtem před započetím díla a po ukončení díla pro
              konečné vyúčtování energií spotřebovaných při provádění díla (zhotovitel hradí
              objednateli).

         - odpovídá za čistotu a pořádek na staveništi, které bude pro dílo používat,
         - nesmí bez předchozího souhlasu objednatele zastavit nebo postoupit třetím osobám

              závazky a práva vyplývající z této smlouvy,
         - se zavazuje na žádost objednatele na svůj náklad odstranit, vše co provedl bez smluvního

              podkladu a bez souhlasu objednatele, přičemž ručí za všechny škody, které by tímto
              jednáním vznikly,
         - zajistí vlastním nákladem pojištění všech svých zaměstnanců a dále třetích osob,
              oprávněných ke vstupu na staveniště proti škodám na zdraví a majetku, který by tyto osoby
              na staveništi mohly utrpět,
         - nese v plném rozsahu odpovědnost za bezpečnost a ochranu zdraví při práci všech osob,
              které budou pro zhotovitele vykonávat práce ke splnění závazků zhotovitele vůči
              objednateli,
         - nese nebezpečí škody na zhotovovaných věcech až do řádného provedení díla,
         - je povinen vést ode dne předání a převzetí pracoviště stavební deník, do kterého zapisuje
              skutečnosti předepsané zákonem a příslušnou prováděcí vyhláškou; povinnost vést
              stavební deník končí dnem odstranění vad a nedodělků nebo vydáním kolaudačního
              souhlasu, přičemž rozhodující je okolnost, která nastane později.
         - v případě dodatečných prací bude zhotovitel před provedením těchto prací neprodleně
              informovat objednatele a po odsouhlasení objednatelem písemnou formou provede
              zhotovitel dodatečné práce a vyzve objednatele ke společné kontrole výměr a rozsahu
              těchto prací.
         - před zakrytím prací a konstrukcí, kdy nebude možno dodatečně zjistit jejich rozsah, nebo
              kvalitu, je zhotovitel povinen včas a prokazatelně vyzvat zástupce objednatele k provedení
              kontroly. V opačném případě je zhotovitel povinen zakryté práce odkrýt a zakrýt na vlastní
              náklad.

    2. Objednatel:
         - předá zhotoviteli staveniště ve stanoveném termínu, formou oboustranně podepsaného
              zápisu v termínu, který je uveden v čl. IV. této smlouvy.

Čl. X. Předání a převzetí díla

Zhotovitel vyzve objednatele k zahájení přejímacího řízení zhotoveného díla do 5 pracovních dnů od
dokončení díla
Zhotovitel připraví protokol o předávání a převzetí díla
Zhotovitel společně s objednatelem vyhotoví soupis případných vad a nedodělků s lhůtami jejich
odstranění, bude-li objednatel přejímat dílo s vadami a nedodělky,
Zhotovitel do 10 pracovních dnů ode dne předání a převzetí díla vyklidí staveniště. O předání a převzetí
staveniště připraví zhotovitel protokol.
Objednatel zahájí přejímací řízení zhotoveného díla nejpozději do 5 pracovních dnů od přijetí výzvy
zhotovitele k tomuto řízení.

                                                             6
Objednatel převezme vyklizené staveniště do 10 pracovních dnů ode dne předání a převzetí díla.
V protokolu o předání a převzetí staveniště vyznačí objednatel případné nedodělky a lhůty k jejich
odstranění.

Čl. XI. Pojištění díla

    1. Zhotovitel je povinen po dobu provádění díla dílo v dostatečném rozsahu na svůj náklad
         pojistit.

Čl. XII. Smluvní pokuty

    1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele:
         a) s termínem dokončení díla,
         b) s odstraněním zařízení staveniště a uvedením místa staveniště do původního stavu,
         c) s odstraněním vad oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu o předání
              a převzetí díla,
         d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době.

         - výše smluvní pokuty při prodlení v plnění díla podle písm. a) činí 0,05 % z ceny díla za každý
              i započatý den prodlení

         - výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle písm. b) činí 2 000 Kč za každý den
              z prodlení

         - výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle písm. c) činí 1 000 Kč za každou vadu a
              den prodlení

         - výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle písm. d) činí 500 Kč za každou vadu a
              den prodlení

    2. K úhradě splatných smluvních pokut uložených zhotoviteli je objednatel výhradně podle
         vlastního rozhodnutí oprávněn použít odpočet od úhrady ceny za dílo nebo jeho část.

    3. Výše uvedené smluvní pokuty nejsou omezeny žádnou hranicí a mohou dosáhnout libovolné
         částky. Uhrazením smluvní pokuty není dotčeno právo poškozené smluvní strany domáhat se
         náhrady škody, jež jí prokazatelně vznikla porušením smluvní povinnosti, které se smluvní
         pokuta týká.

    4. Veškeré smluvní pokuty jsou splatné do 21 dnů od jejich uplatnění u druhé smluvní strany.
    5. Smluvní strany tímto, po vzájemné dohodě, vylučují použití ustanovení §2050 zákona č.

         89/2012 Sb., občanský zákoník.

Čl. XIII. Úrok z prodlení

    1. Objednatel je povinen v případě prodlení s úhradou peněžitého plnění zaplatit zhotoviteli úrok
         z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

Čl. XIV. Odstoupení od smlouvy

    1. Objednatel je oprávněn písemně odstoupit od smlouvy, pokud zhotovitel:

                                                             7
         - nezahájí provádění díla do 7 dnů od termínu stanoveného pro zahájení díla nebo 10 dnů
              od termínu předání staveniště,

         - bezdůvodně přeruší provádění díla
         - přes písemné upozornění objednatele provádí dílo s nedostatečnou odbornou péčí,

              v rozporu s projektovou dokumentací, platnými technickými normami, obecně závaznými
              právními předpisy, případně pokyny objednatele.
    2. V případě, že objednatel odstoupí od smlouvy z důvodů uvedených v bodě 1. je zhotovitel
         povinen neprodleně předat objednateli místo plnění, stavební deníky a jiné doklady vztahující
         se k dílu či k jeho částem, jakož i věci, jež byly opatřeny k provádění díla a dopraveny na místo
         provádění díla.
    3. Objednatel je dále oprávněn písemně odstoupit od smlouvy, pokud:
         - u zhotovitele bylo zahájeno insolvenční řízení, shledán úpadek nebo nabude právní moci
              obdobné rozhodnutí nebo budou podány obdobné návrhy podle zvláštních právních
              předpisů upravujících úpadek
         - návrh na prohlášení konkursu byl zamítnut pro nedostatek majetku zhotovitele
         - zhotovitel vstoupí do likvidace
         - bude-li nařízena exekuce na majetek zhotovitele
         - dojde-li ke sloučení nebo rozdělení společnosti zhotovitele
         - dojde-li k prodeji podniku zhotovitele nebo jeho části
         - nastane vyšší moc, kdy dojde k okolnostem, které nemohou smluvní strany ovlivnit a které
              zcela a na dobu delší než 90 dnů znemožní některé ze smluvních stran plnit své závazky ze
              smlouvy¨
         - je zhotovitel v prodlení s plněním kteréhokoliv termínu podle této smlouvy delším než 30
              dnů
    4. Vzájemné pohledávky smluvních stran vzniklé ke dni odstoupení od smlouvy podle bodu 3. se
         vypořádají tak, že zhotovitel vrátí objednateli veškerá peněžitá plnění poskytnutá podle této
         smlouvy, objednatel zhotoviteli uhradí peněžité plnění ve výši, v níž byl objednatel obohacen
         plněním zhotovitele podle této smlouvy, nejvýše však ve výši ceny díla, která by náležela
         zhotoviteli za část zhotoveného díla v cenách podle smlouvy, když od této výše bude odečtena
         hodnota záruky za jakost díla, která již není po odstoupení zhotovitelem poskytována.
    5. Za den odstoupení od smlouvy se považuje den, kdy bylo písemné oznámení o odstoupení
         oprávněné smluvní strany doručeno druhé smluvní straně. Odstoupením od smlouvy nejsou
         dotčena práva smluvních stran na úhradu splatné smluvní pokuty a na náhradu škody.

Čl. XV. Závěrečná ustanovení

    1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma účastníky smlouvy.
    2. Tuto smlouvu lze měnit nebo doplňovat pouze dohodou ve formě písemných dodatků k ní. Pro

         účely tohoto ustanovení se za písemnou formu nepovažuje komunikace prostřednictvím e-
         mailu nebo jiných elektronických zpráv.
    3. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž objednatel i zhotovitel obdrží po
         dvou výtiscích.
    4. Pokud nebylo této smlouvě ujednáno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající zákonem č.
         89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                                             8
5. Pokud by některé z ustanovení této smlouvy bylo nebo se stalo neúčinným nebo
    neproveditelným, nebude tím dotčena platnost ostatních ustanovení této smlouvy. Smluvní
    strany se v takovém případě zavazují nahradit neúčinné nebo neproveditelné ustanovení
    takovým, které se podle smyslu a účelu nejvíce blíží hospodářskému účelu neúčinného nebo
    neproveditelného ustanovení.

6. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla uzavřena podle jejich svobodné a vážné vůle,
    a nikoliv v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek. Účastníci smlouvy si tuto smlouvu
    přečetli, je jim znám její obsah a souhlasí s ním, což stvrzují vlastnoručními podpisy.

7. Účastníci smlouvy se dohodli, že text smlouvy je veřejně přístupnou listinou ve smyslu zákona
    č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu i informacím.

8. Nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy:
    - položkový rozpočet
    - časový harmonogram postupu prací

9. Svým podpisem souhlasí zhotovitel se zveřejněním smlouvy na internetových stránkách
    objednatele a zároveň bere na vědomí, že znění smlouvy, včetně příloh podléhá zákonu č.
    106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.

10. Smluvní strany souhlasí s tím, aby tato Smlouva/Dodatek byla vedena v evidenci smluv vedené
    městem Bílina, která bude přístupná dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
    k informacím, a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselné
    označení smlouvy a datum jejího uzavření.

11. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této Smlouvě/Dodatku nepovažují za
    obchodní tajemství a udělují svolení k jejich zpřístupnění ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o
    svobodném přístupu k informacím.

12. Tato Smlouva/Dodatek bude v plném rozsahu uveřejněna v informačním systému registru
    smluv na Portále veřejné správy dle zákona č. 340/2016 Sb., o registru smluv.

V Bílině dne 24. 01. 2017     V Bílině dne 30. 01. 2017

………………………………………………………….       ………………………………………………………………
Objednatel                     Zhotovitel

                           9