Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1193525: Smlouva o poskytnutí návratné finanční výpomoci

Příloha KUJCP012XD9I.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUJCP012XD9I

         Smlouva o poskytnutí návratné finanční výpomoci z rozpočtu Jihočeského kraje

                                                     SFV/OREG/042/2016

uzavřená ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
   a § 10a odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění
                                                      pozdějších předpisů

                                                                    I.
                                                       Obecná ustanovení

Zastupitelstvo Jihočeského kraje rozhodlo svým usnesením č. 34/2016/ZK-21 ze dne 25. 2. 2016
podle § 36 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, v souladu se
zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů”), a ve smyslu směrnice
Zastupitelstva Jihočeského kraje č. SM/107/ZK, Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné
finanční podpory, o poskytnutí návratné finanční výpomoci (dále jen „výpomoc”) ve výši a za podmínek
dále uvedených v této smlouvě.

                                                      II.
                                             Smluvní strany

Poskytovatelem výpomoci podle této smlouvy je:

Jihočeský kraj              U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
se sídlem:                  Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem
zastoupený:

IČO:                        70890650
DIČ:                        CZ70890650
bankovní spojení:           ČSOB
číslo účtu:                 199783072/0300

(dále je n ,poskytovatel“)

Příjemcem výpomoci podle této smlouvy je:

Krajské sdružení Národní sítě MAS ČR Jihočeského kraje, pobočný spolek

se sídlem:                  Archiváře Teplého 102, 387 06 Malenice

zastoupené:                 RNDr. Zuzanou Guthovou, CSc., předsedkyní

IČO:                        72535369

bankovní spojení:           Česká spořitelna, a.s.

číslo účtu:                 2811720369/0800

(dále je n příjemce")

                                                                      Ml.
                               Účel výpomoci a doba, v níž má být účelu dosaženo

1. Účelem poskytnutí výpomoci podle této smlouvy je zajištění financování nákladů na činnost
    Místních akčních skupin na území Jihočeského kraje (dále jen „MAS”), které jsou členy Krajského
    sdružení Národní sítě MAS ČR Jihočeského kraje (dále jen „podporovaná činnost”), a to
    následujícím MAS:

        • MAS Šumavsko, z. s., IČO 26663091, Archiváře Teplého 102, 387 06 Malenice,
        • Místní akční skupina Blanský les - Netolicko o. p. s., IČO 26080575, Mírové Náměstí 208, 384
              11 Netolice,
        • MAS Strakonicko, z. s.f IČO 26660121, Palackého náměstí 1090, 386 01 Strakonice,
        • Místní akční skupina Pomalší o. p. s., IČO 26098296, Družstevní 596, 382 32 Velešín,
        • Místní akční skupina Blatensko, o. p. s., IČO 26081822, Spálená 727, 388 01 Blatná,
        • Místní akční skupina Třeboňsko o. p. s., IČO 26075679, Dukelská 145, 379 01 Třeboň,
        • MAS Krajina srdce, z. s., IČO 26663503, Žižkovo náměstí 82, 391 43 Mladá Vožice,
        • MAS BRÁNA PISECKÁ z. s., IČO 27047792, Čížová 75, 398 31 Čížová,
        • Místní akční skupina Střední Povltaví, z. s., IČO 269 98 807, Kovářov 63, 398 55 Kovářov,
        • MAS Vodňanská ryba, z. s., IČO 26663996, Náměstí Svobody 10, 389 01 Vodňany I,
        • MAS Česká Kanada o. p. s., IČO 28158717, Masarykovo náměstí 168, 377 01 Jindřichův

              Hradec

2. Výpomoc se poskytuje na období od uzavření této smlouvy do 15.12. 2016. Tento datum je rovněž
    datem, v němž má být dosaženo účelu výpomoci.

3. Výpomoc může příjemce užít jen v souladu s účelem uvedeným v odst. 1 tohoto ustanovení.
4. Prostředky z výpomoci nesmí příjemce poskytnout jiným právnickým nebo fyzickým osobám,

    pokud nejde o úhrady spojené s realizací činnosti, na kterou byla poskytnuta. Toto ustanovení se
    nevztahuje na přerozdělení peněžních prostředků jednotlivým MAS.

5. Příjemce je odpovědný za čerpání výpomoci v souladu se svou žádostí a touto smlouvou. Příjemce
    je rovněž odpovědný za řádné navrácení výpomoci v celé částce do rozpočtu kraje dle jednotlivých
    ustanovení této smlouvy.

                                                                   IV.
                                                  Výše a čerpání výpomoci

1. Peněžní prostředky výpomoci ve výši 4 230 770 Kč budou poskytovatelem zaslány jednorázově na
    účet příjemce, uvedený v záhlaví smlouvy, a to do 30 dnů po uzavření této smlouvy.

2. Příjemce je, jako sdružení členských MAS působících v Jihočeském kraji, povinen tyto peněžní
    prostředky převést na účty jednotlivých členských MAS do 60 dnů od podpisu této smlouvy dle
    rozdělení, které provede na základě potřebnosti peněžních prostředků ze strany jednotlivých MAS.

                                                                   V.
                                                Lhůta pro vrácení výpomoci

Příjemce je povinen vrátit poskytnuté peněžní prostředky nejpozději do 15. 12. 2016 a to formou
jednorázové platby na účet poskytovatele, z nějž byla výpomoc poskytnuta, s variabilním symbolem
72535369.

                                                                   VI.
                                                        Uznatelné výdaje

1. Uznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou výhradně výdaje uskutečněné v souvislosti
    se zajištěním účelu dle čl. III odst. 1 této smlouvy a to: mzdové náklady, materiální náklady
    (kancelářské potřeby) a služby (poštovné, telefony, nájemné, energie, propagace, zpravodaj,
    letáky, bankovní poplatky, úroky z úvěru, pojištění kanceláře).

2. Neuznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou výdaje, které nesměřují jednoznačné k naplnění
    účelu a jejichž povaha z hlediska efektivnosti a hospodárnosti nebyla pro naplnění účelu nezbytná
    a nejsou uvedeny v odst. 1 tohoto ustanovení.

3. V případě, že v rámci podporované činností budou zadávány veřejné zakázky, je příjemce povinen
    postupovat podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
    V případě, že se jedná o zakázky malého rozsahu, na které se tento zákon vztahuje pouze

                                                                       2
      v obecných zásadách, je povinen příjemce u plnění přesahujících částku 100.000,- Kč bez DPH,
      které jsou z více než 50 % financované z výpomoci, provést výběr dodavatele v jednoduchém
      výběrovém řízení. Nabídky musí být vyžádány nejméně u 3 dodavatelů a jejich nabídky musí být
      učiněny písemně (např. e-mailem, faxem), je nutno pořídit písemný záznam o výběru dodavatele,
      lze rovněž využít ceníky zveřejněné na internetu, Záznam z výběrového řízení včetně cenových
      nabídek nebo průzkumů a korespondence musí být uloženy u dokumentace k podporované
      činnosti a spolu s ní archivovány.

  4. Ustanovení odst. 3 neplatí, má-li příjemce vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek;
      v takovém případě postupuje podle nich. Na výzvu poskytovatele je příjemce povinen tato pravidla
      kraji předložit a doložit dodržení podmínek stanovených zákonem o veřejných zakázkách a jeho
      pravidly.

                                                                    VII.
                                             Vyúčtování a vypořádání výpomoci

  Příjemce předloží Závěrečnou zprávu spolu se závěrečným vyúčtováním výpomoci poskytovateli,
  tj. Odboru regionálního rozvoje, územního plánování, stavebního řádu a investic, nejpozději do 15.12.
  2016. Součástí vyúčtování je přehled dokladů o uskutečněných výdajích souvisejících se zajištěním
  činnosti, přičemž v přehledu příjemce označí doklady, týkající se výdajů realizovaných z rozpočtu
  kraje, včetně přehledu rozdělení peněžních prostředků výpomoci mezi jednotlivé MAS.

                                                                    Vlil.
                                    Vrácení výpomoci a porušení rozpočtové kázně

1. V případě, kdy příjemce nedodržel účel dle čl. III této smlouvy nebo nedodržel podmínku, za které
      byla výpomoc poskytnuta, může vyzvat poskytovatel příjemce k okamžitému vrácení výpomoci
      Poskytovatel ve výzvě uvede v jaké lhůtě, na jaký účet a s jakým variabilním symbolem má být
      výpomoc vrácena.

2. V případě, že příjemce bude vyzván k předčasnému vrácení výpomoci nebo její poměrné části
      a svou povinnost kjejímu vrácení nesplní vjemu stanovené náhradní lhůtě, bude považována
      nečinnost příjemce za porušení rozpočtové kázně ve formě zadržení výpomoci. V takovém případě
      bude požadován odvod v celé výši výpomoci a zároveň i úhrada penále za porušení rozpočtové
      kázně ve výši 1 promile denně ve vztahu k uloženému odvodu.

                                                                     IX.
                   Povinnosti příjemce při přeměně, insolvenci a likvidaci právnické osoby

  1. V případě, že má dojít přeměně příjemce podle příslušného zákona a příjemce má být zanikající
      právnickou osobou, má povinnost tuto skutečnost oznámit s dostatečným předstihem poskytovateli
      s žádostí o udělení souhlasu s přechodem práv a povinností z tohoto smluvního vztahu na
      právního nástupce. Přitom musí respektovat, že každá taková skutečnost musí být projednána
      v tom orgánu poskytovatele, který schválil poskytnutí výpomoci a smlouvu o jejím poskytnutí

  2. K žádosti o udělení souhlasu podle odstavce 1 musí příjemce prokázat příslušnými dokumenty,
      že práva a povinnosti z tohoto smluvního vztahu, včetně případné udržitelnosti, přejdou
      na právního nástupce a právní nástupce se zavazuje tyto povinnosti plnit (např. projekt fúze).
      Poskytovatel je oprávněn si vyžádat dodatečné podklady, pokud z dodaných podkladů nebude tato
      skutečnost vyplývat.

 3. V případě, že poskytovatel žádosti vyhoví, spraví o tom bez zbytečného odkladu příjemce
      po projednání v příslušném orgánu poskytovatele a uzavře dodatek ke smlouvě, který bude
      obsahovat popis a důvod jeho uzavření s ohledem na přeměnu příjemce.

 4. V případě, že žádosti poskytovatel nevyhoví, bezodkladně o tom spraví příjemce po projednání
      v příslušném orgánu poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu

                                                                         3
    smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté výpomoci nebo její části. V takovém případě má
    příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou výpomoc nebo její část způsobem a ve lhůtě, které
    stanoví ve výzvě poskytovatel.

5. V případě, že je příjemce příspěvkovou organizací jiného územního samosprávného celku,
    je povinen při sloučení, splynutí či rozdělení postupovat obdobně podle odstavce 1 (doložení např.
    formou usnesení zastupitelstva územně samosprávného celku). Poslední věta odstavce 2 platí
    obdobné.

6. V případě, že příslušný soud rozhodl o úpadku příjemce nebo má být příjemce zrušen s likvidací,
    je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit poskytovateli. Poskytovatel je oprávněn posoudit
    dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté výpomoci nebo její části.
    V takovém případě má příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou výpomoc nebo její část
    způsobem a ve lhůtě, které stanoví ve výzvě poskytovatel. Zároveň je povinen bezodkladné
    oznámit insolvenčnímu správci či likvidátorovi příjemce, že tento přijal výpomoc z rozpočtu
    poskytovatele a váže ho povinnost vyplacenou výpomoc vrátit zpět do rozpočtu poskytovatele.

                                                                   X.
                                                        Ostatní ujednání

1. Pokud dojde v průběhu platnosti této smlouvy na straně příjemce ke změně podmínek, za kterých
    byla výpomoc poskytnuta (včetně změny kontaktní osoby uvedené v žádosti nebo sídla příjemce),
    je příjemce povinen oznámit toto písemně poskytovateli neprodleně po zjištění změny.

2. Příjemce souhlasí se zveřejněním této smlouvy a prohlašuje, že tato smlouva neobsahuje údaje,
    které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
    zákoník.

3. Příjemce se zavazuje zajistit informování veřejnosti o tom, že činnost místních akčních skupin byla
    podpořena peněžními prostředky kraje. V případě, že bude příjemce užívat znak nebo logo
    Jihočeského kraje, zavazuje se konzultovat vhodnost užití znaku nebo loga poskytovatele
    s odborem Kancelář hejtmana, oddělením marketingu a cestovního ruchu Krajského úřadu
    Jihočeského kraje, přitom bude postupovat v souladu se směrnicí č. SM/40/RK - Zásady
    jednotného vizuálního stylu a pravidla pro užívání symbolů a logotypu Jihočeského kraje, která je
    dostupná na http://www.krai-iihoceskv.cz/88/pravždla směrnice zasadv.htm. Tato zveřejněná
    verze směrnice se považuje za součást této smlouvy.

4. O užití výpomoci vede příjemce průkaznou účetní nebo jinou evidenci. Dále se zavazuje uchovávat
    tuto evidenci po dobu deseti let po ukončení podporované činnosti.

5. Poskytovatel je oprávněn provádět u příjemce kontrolu účetnictví, příp. dalších skutečností,
    v rozsahu potřebném k posouzení, zda byla dodržena tato smlouva. Příjemce se zavazuje umožnit
    poskytovateli nebo jím pověřeným osobám provést kdykoli (i v průběhu realizace) komplexní
    kontrolu postupu a výsledků realizace podporované činnosti, včetně použití peněžních prostředků
    a zpřístupnit na požádání veškeré doklady související s realizací podporované činnosti a s plněním
    této smlouvy. Tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů
    státní správy České republiky.

6. Rozdíl mezi výpomocí ve výši 0% a úrokovou sazbou stanovenou

od 1. 2. 2016 ve výši 0,46% zvýšené o 1% v celkové výši 50 824.48 K č H  ^ ^j

minimis podle nařízení Evropské komise č. 1407/2013 o použití

fungování Evropské unie na podporu de minimis zveřejněného v Úřednír^^HfniKubvropské unie

dne 24. 12. 2013. Podpora „de minimis" poskytnutá jednomu subjektu nesmí za tři po sobě jdoucí

jednoletá účetní období používaná příjemcem přesáhnout částku odpovídající 200.000,- EUR.

Příjemce bere na vědomí, že dle zákona č. 215/2004 Sb. je poskytovatel povinen

do 5 pracovních dnů od podpisu této smlouvy zaznamenat údaje o poskytnuté podpoře de minimis

do centrálního registru podpor de minimis. Vyjde-li při zaznamenávání údajů do centrálního registru

najevo, že je limit příjemce pro poskytnutí podpory de minimis vyčerpán, příjemci zaniká nárok

na poskytnutí výpomoci a tato smlouva se od počátku ruší.

4
7. Příjemce je povinen zajistit, aby jednotlivé MAS v Jihočeském kraji, které budou financovány
    z peněžních prostředků výpomoci, dodržovaly pravidla této smlouvy a směrnice zastupitelstva kraje
    č. SM/107/ZK, Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory.

                                                                   XI.
                                                    Závěrečná ustanovení

1. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech majících povahu originálu, z nichž každá ze smluvních
    stran obdrží 1 výtisk.

2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků,
    podepsaných oběma smluvními stranami. Upřesnění či změny údajů (zejména adresa, číslo
    bankovního účtu, kontaktní osoba) stačí písemně sdělit poskytovateli výpomoci, pokud tento netrvá
    na uzavření dodatku ke smlouvě.

3. V případech neřešených touto smlouvou se užije směrnice Jihočeského kraje č. SM/107/ZK -
    Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory, která je dostupná na
    http://vwvw.kraHihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasadv.htm. Tato zveřejněná směrnice, jakož
    i žádost o poskytnutí finanční podpory se považují za součást této smlouvy. Příjemce prohlašuje,
    že je mu obsah této smlouvy a Zásad pro poskytování veřejné finanční podpory dostatečně jasný a
    jednotlivá ustanovení dostatečně určitá. Pokud existuje rozpor mezi smlouvou a směrnicí, použijí
    se primárně ustanovení smlouvy.

4. Na důkaz výslovného souhlasu s obsahem a všemi ustanoveními této smlouvy a své pravé,
    svobodné a vážné vůle, je tato smlouva po jejím přečtení smluvními stranami vlastnoručně
    podepsána.

5. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních
    stran.

7 V Českých Budějovicích dne: ... O. . “03".2016                í^ n e : Í ° . 1 2 ° ^

                                                     Příjemce:

                                                     RNDr. Zuzana Guthová, CSc., předsedkyně

                                                     • ^ k s m a s krajnskL s^ užen'

                                                                72535^9              ^
                                                                www.jiboceskemas.cz

                                                  5
.        •L  t Sí •
-.,,v .      'r
                     :

         ■