Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11965072: Smlouva o poskytnutí dotace č. SDO/OSOV/138/20 - Svaz neslyšících a

Příloha KUJCP01J2TK1.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        *KUJCP01J2TK1*

                                                                                                   KUJCP01J2TK1

                                          Smlouva o poskytnutí dotace
                                                 č. SDO/OSOV/138/20

       uzavřená ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
   a § 10a odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších

                                                                    předpisů

                                                                         I.
                                                             Úvodní ustanovení

1. Zastupitelstvo Jihočeského kraje rozhodlo na základě podané žádosti o poskytnutí dotace svým usnesením
    č. 24/2020/ZK-26 ze dne 20. 2. 2020 podle § 36 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění
    pozdějších předpisů, v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
    ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech") a ve smyslu směrnice
    Zastupitelstva Jihočeského kraje č. SM/107/ZK,'Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční
    podpory, o poskytnutí dotace v souvislosti s plněním závazku veřejné služby ve výši a za podmínek dále
    uvedených v této smlouvě.

2. Smlouva je uzavřena v souladu s Rozhodnutím Komise č. 2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití
    čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek
    veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu.
    Příjemce přijal závazek veřejné služby akceptací samostatného dokumentu Pověření Jihočeského kraje
    k poskytování služby obecného hospodářského zájmu, konkrétně k zajištění dostupnosti poskytování sociální
    služby v rozsahu základních činností na území kraje (dále jen “Pověření") a to na dobu čerpání dotace
    dle této smlouvy a pro všechny druhy sociálních služeb, na které je dle této smlouvy dotace poskytována.

3. Pravidla a podmínky pro poskytnutí, čerpání, kontrolu, finanční vypořádání a vyúčtování dotace jsou
    stanovena v Metodice pro poskytování účelové dotace dle §101 a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních
    službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách") z rozpočtu Jihočeského kraje
    poskytovatelům sociálních služeb v roce 2020 (dále jen „Metodika"), která je pro příjemce závazná.

                                                                         II.
                                                    Poskytovatel a příjemce dotace

1. Poskytovatelem dotace podle této smlouvy je:

    Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
    IČO: 70890650
    Zastoupený: Mgr. Zdeňkem Dvořákem, náměstkem hejtmanky, na základě plné moci udělené hejtmankou
    kraje dne 22. 6. 2017
    Bankovní účet: 94-3126231/0710

    dále jako „poskytovatel.

2. Příjemcem dotace podle této smlouvy je:

    Svaz neslyšících a nedoslýchavých osob v ČR, z.s., Poradenské centrum Tábor, p.s.,
    Kvapilova 2289, 390 03 Tábor
    IČO: 71252215
    Zastoupený: Bc. Ivanou Entlicherovou, ředitelkou
    Bankovní účet. 196117752/0300

    dále jako „příjemce".

                                                                        III.
                          Charakter a účel dotace, doba, v níž má být účelu dotace dosaženo1

1. Dotace z rozpočtu poskytovatele je příjemci poskytována jako součást vyrovnávací platby v souvislosti
     s jeho plněním závazku veřejné služby (dále jen „dotace"). Dotace se poskytuje jako neinvestiční.

2. Účelem dotace je spolufinancování neinvestičních nákladů souvisejících se zajišťováním základních činností
     při poskytování sociálních služeb uvedených v čl. IV. v odst. 1 smlouvy, a to pouze v rozsahu
     dle platného Pověření. Výčet a charakteristiky základních činností jsou uvedené v zákoně o sociálních
     službách a rozsah úkonů je stanovený ve vyhlášce č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení
     zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

3. Dotace se neposkytuje na:
     a) zajištění fakultativních činností (§ 35 odst. 4 zákona o sociálních službách),
     b) úhradu nákladů na zdravotní péči poskytovanou podle § 36 zákona o sociálních službách, tato péče
          je hrazena podle § 17a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších
          předpisů.

4. Peněžní prostředky dotace nesmí příjemce poskytnout jiným právnickým nebo fyzickým osobám, pokud
     nejde o úhrady spojené s realizací podporované činnosti, na kterou byly poskytnuty a smí je zároveň použít
     jen k účelu, který je upraven v odst. 2 tohoto ustanovení.

5. Podporovaná činnost bude realizována v termínu od 1. 1. 2020 do 31. 12. 2020, přičemž toto datum
     je konečným termínem, kdy má být dosaženo účelu dotace.

                                                                          IV.
                                                   Výše dotace a vyplacení dotace

1. Dotace je poskytována:
     a) pro druh sociální služby: odborné sociální poradenství, identifikátor: 5237212, v rozsahu dle Pověření
          č. OSOV/9/2019, ve výši 365.000 Kč.

2. Dotace bude vyplacena ve dvou bezhotovostních splátkách na účet příjemce takto:
     • 1. splátka do 15. 04. 2020 ve výši 60% poskytnuté dotace,

     • 2. splátka do 31. 07. 2020 ve výši 40% poskytnuté dotace.

3. Výše uvedené termíny splátek se mohou změnit v závislosti na obdržení finančních prostředků od MPSV,
     a to v souladu s případnými regulačními opatřeními ve státním rozpočtu. V případě, že finanční prostředky
     nebudou ze strany MPSV připsány včas na bankovní účet Jihočeského kraje, má Jihočeský kraj právo
     prodloužit termín splátky dle předchozího bodu na nezbytně dlouhou dobu, avšak maximálně do 15 dnů
     ode dne obdržení finančních prostředků. O této skutečnosti je povinen Jihočeský kraj příjemce informovat
     prostřednictvím svých internetových stránek.

4. Vznikne-li v průběhu kalendářního roku podezření na porušení rozpočtové kázně na straně příjemce
     ve smyslu zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je poskytovatel oprávněn příjemci
     pozastavit vyplácení dotace. Tato skutečnost bude příjemci oznámena dopisem vedoucího odboru sociálních
     věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje, a to neprodleně po vzniku podezření na porušení rozpočtové kázně.
     V případě, že příjemce vše dostatečně vysvětlí a doloží a podezření se tím stane bezpředmětné, budou
     pozastavené splátky dotace příjemci uvolněny.

                                                                          V.
                                                             Ustanovení o DPH

1. Sociální služby dle čl. IV. odst. 1 smlouvy jsou osvobozeny od daně z přidané hodnoty dle § 59 zákona
     č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, tzn. nelze uplatnit nárok na odpočet
     daně z přidané hodnoty na vstupu. Případná registrace příjemce jako plátce daně z přidané hodnoty nemá
     žádný vliv na výši dotace ani na její čerpání.VI.

                                                                       VI.
                             Uznatelné a neuznatelné náklady, čerpání dotace dle rozpočtu

1. Příjemce je oprávněn použít dotaci pouze na úhradu uznatelných nákladů souvisejících s činnostmi dle čl. III
     odst. 2 smlouvy. V případě domovů pro osoby se zdravotním postižením (§ 48 zákona o sociálních službách)
     lze prostředky dotace použít i na osobní vybavení, drobné předměty běžné osobní potřeby a některé služby
     poskytované nezaopatřeným dětem podle § 48 odst. 3 zákona o sociálních službách.

2. Náklady jsou uznatelné pro čerpání dotace tehdy, pokud splňují mimo výše uvedené i následující obecná
     hlediska, zejména musí:
     a) být nezbytné pro zajištění sociální služby a vyhovovat zásadám zdravého finančního řízení, především
          efektivnosti (získané hodnoty musí odpovídat vynaloženým finančním prostředkům), opodstatněnosti
          a hospodárnosti, a jejich výše nepřesahuje obvyklou výši v daném místě a čase,
     b) časově a věcně souviset s kalendářním rokem, na který je dotace poskytnuta, musí být doloženy
          průkaznými prvotními účetními doklady a vedeny v účetnictví příjemce,
     c) být uvedené příjemcem v rozpočtu služby v jeho žádosti o dotaci (ve sloupci “Z toho prostřednictvím
          kraje").

3. Za uznatelné osobní náklady se považují náklady na zaměstnance zajišťující činnost zařízení sociální služby
     či poskytování sociální služby (např. vedoucí, administrativní a provozní pracovníci) a náklady
     na zaměstnance, kteří vykonávají odbornou činnost v sociálních službách podle § 115 odst. 1 zákona
     o sociálních službách. Uznatelné osobní náklady jsou náklady na mzdy / platy (včetně odměn), ostatní osobní
     náklady (dohody o pracovní činnosti, dohody o provedení práce), náhrady mzdy/platu za dočasnou pracovní

                                                                         2
      neschopnost ve výši stanovené obecně závaznými předpisy, zákonné odvody na sociální a zdravotní
      pojištění hrazené zaměstnavatelem a zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu
      při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání. Pokud bude rozpětí osobních nákladů (nákladů hrazených
     z dotace) na jednotlivé pracovní pozice upraveno MPSV v rámci vyhlášení Výzvy dotačního řízení MPSV
      pro kraje a hlavní město Prahu pro rok 2020 v oblasti poskytování soc. služeb, poskytovatel dotace
     jej neprodleně zveřejní na webu Jihočeského kraje a na Sociálním portálu Jihočeského kraje.

4. Za uznatelné provozní náklady se považují náklady nezbytné pro poskytování sociální služby v rozsahu
     dle čl. III odst. 2 smlouvy.

5. V případě, že v rámci podporované činnosti budou zadávány veřejné zakázky, je příjemce povinen
     postupovat podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, věznění pozdějších předpisů (dále
     jen „zákon o zadávání veřejných zakázek") V případě, že se jedná o zakázky malého rozsahu, na které
     se tento zákon vztahuje pouze v obecných zásadách, je povinen příjemce u plnění přesahujících částku
      100.000,- Kč bez DPH, které jsou zvíce než 50 % financované z dotace, provést výběr dodavatele
     v jednoduchém výběrovém řízení. Nabídky musí být vyžádány nejméně u 3 dodavatelů a jejich nabídky musí
     být učiněny písemně (např. e-mailem, faxem), je nutno pořídit písemný záznam o výběru dodavatele,
     lze rovněž využít ceníky zveřejněné na internetu. Záznam z výběrového řízení včetně cenových nabídek
     nebo průzkumů a korespondence musí být uloženy u dokumentace k podporované činnosti a spolu
     s ní archivovány.

6. Ustanovení odstavce 5 neplatí, má-li příjemce vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek; v takovém
     případě postupuje podle nich. Na výzvu poskytovatele je příjemce povinen tato pravidla předložit a doložit
     dodržení podmínek stanovených zákonem o zadávání veřejných zakázek a jeho pravidly.

7. Uznatelné a neuznatelné náklady jsou konkrétněji vymezené poskytovatelem v Příloze č. 6 Metodiky a jsou
     pro příjemce dotace závazné.

8. Čerpání dotace v jednotlivých nákladových položkách rozpočtu každé služby nesmí přesáhnout výši
     požadované dotace pro tyto položky ve sloupci “Z toho prostřednictvím kraje" v žádosti, v případě že tyto
     částky byly v průběhu hodnocení žádosti korigovány poskytovatelem z důvodu jejich neuznatelnosti nebo
     nadhodnocení, pak nesmí přesáhnout částky po korekcích. Změny v čerpání dotace u jednotlivých položek
     může povolit odbor sociálních věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje, a to jen v případě závažných důvodů
     na straně příjemce a na základě jeho písemné žádosti podané do konce kalendářního roku, vždy však
     přiměřeně k podmínkám této smlouvy a Metodiky a při dodržování zásad opodstatněnosti a hospodárnosti.VII.

                                                                          VII.
                             Povinnosti příjemce, vyúčtování a vypořádání dotace, kontrola

1. Příjemce je při čerpání dotace a zajišťování prokazatelnosti čerpání povinen:

    a) použít dotaci pouze k účelu, na který mu byla poskytnuta, v souladu s údaji v žádosti a zároveň dodržet
         podmínky uvedené v čl. III. a VI. této smlouvy,

    b) vést své účetnictví dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a vést je tak, aby nejpozději
         ke dni účetní závěrky byly vedeny odděleně všechny náklady a výnosy spojené s poskytováním konkrétní
         sociální služby určené identifikátorem (číselné označení sociální služby v registru poskytovatelů
         sociálních služeb), a to v rozsahu základních činností (bez zahrnutí případných fakultativních služeb),
         k tomu může využít např. analytických účtů, účetních středisek, zakázky, apod.,

    c) v rámci odděleného účtování konkrétní sociální služby dle předchozího odstavce zajistit v účetnictví
         oddělené účtování nákladů a výnosů dle jednotlivých zdrojů financování (např. pomocí účelového znaku)
         a jednotlivé účetní doklady označit tak, aby bylo zřejmé, že se jedná o náklad hrazený z dotace na základě
         této smlouvy,

    d) zajistit, aby účetní doklady byly průkazné a obsahovaly náležitosti stanovené zákonem č. 563/1991 Sb.,
         o účetnictví, v platném znění, a daňové doklady byly vystavené a obsahovaly náležitosti dle zákona
         č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění,

    e) zajistit, aby nedocházelo k duplicitnímu čerpání účelových finančních prostředků z více zdrojů na stejný
         konkrétní náklad,

    f) uchovávat veškeré dokumenty související s poskytováním sociální služby a prokazující čerpání
         poskytnuté dotace po dobu 10 kalendářních let následujících po roce, ve kterém byla dotace poskytnuta
         a to způsobem uvedeným v zákoně č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů,
         a v zákoně č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění
         pozdějších předpisů.

2. Příjemce dotace je též povinen:

    a) poskytovat sociální službu dle zákona o sociálních službách osobám v nepříznivé sociální situaci,
    b) dodržovat povinnosti stanovené mu zákonem o sociálních službách, zejména § 88 zákona,

                                                                         3
    c) zajistit souhlas osob cílové skupiny se zpracováním osobních údajů v takovém rozsahu, aby poskytovatel
         dotace mohl řádně vykonávat kontrolu plnění povinností příjemce dotace dle písm. b) tohoto odstavce,
         a tyto osobní údaje zpracovávat v souladu a výhradně za podmínek dle nařízení Evropského parlamentu
         a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
         osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení
         o ochraně osobních údajů),

    d) umožnit poskytovateli dotace kontrolu plnění povinností uvedených v písm. a) a b) tohoto odstavce,
         včetně zajištění nezbytně nutné součinnosti k řádnému průběhu kontroly.

3. Příjemce je povinen písemně oznámit odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje na formuláři
     uvedeném v Příloze č. 3 Metodiky:
    a) jakoukoli změnu údajů uvedených v této smlouvě nebo změnu, která by mohla mít vliv na plnění předmětu
         smlouvy včetně popisu dopadů změny na čerpání dotace, a to nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne,
         kdy tato změna nastala, splněním oznamovací povinnosti poskytovatele sociální služby ve vztahu
         k registrujícímu orgánu není splněna povinnost příjemce oznámit změny dle této smlouvy,
    b) přeměnu, insolvenci nebo likvidaci právnické osoby (příjemce) dle čl. Vlil této smlouvy.

4. Příjemce je povinen provést finanční vyúčtování na formuláři uvedeném v Příloze č. 4 a vypořádání
     poskytnuté dotace na formuláři uvedeném v Příloze č. 5 Metodiky a doručit tyto formuláře prostřednictvím
     informačního systému datových schránek nebo, nemá-li příjemce zřízenou datovou schránku v písemné
     podobě odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje:
    a) v případě, že příslušná sociální služba je poskytována celý kalendářní rok, nejpozději do 20. ledna
         následujícího roku a současně vrátit nedočerpanou část dotace na účet poskytovatele uvedený v záhlaví
         smlouvy s variabilním symbolem 6402013305 a se specifickým symbolem odpovídajícím identifikátoru
         sociální služby, zaslat avízo o vratce prostřednictvím e-mailu na adresy dvorakova@krai-iihoceskv.cz
         a osovdotace@krai-iihoceskv.cz a uvést do předmětu tohoto mailu “název poskytovatele - avízo o vratce
         MPSV“,
    b) v případě rozhodnutí o zrušení registrace příslušné sociální služby podle § 82 odst. 3 zákona o sociálních
         službách v průběhu roku, na který byla dotace poskytnuta, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů
         ode dne ukončení poskytování sociální služby a současně vrátit alikvotní část vyplacené dotace na účet
         poskytovatele uvedený v záhlaví smlouvy s variabilním symbolem 3013305020 a se specifickým
         symbolem odpovídajícím identifikátoru sociální služby a současně zašle poskytovateli písemné avízo
         o vratce,
    c) v případě, že došlo k výpovědi smlouvy o dotaci, nejpozději do 15 kalendářních dnů od ukončení smlouvy
         a současně vrátit alikvotní část vyplacené dotace na účet poskytovatele uvedený v záhlaví smlouvy
         s variabilním symbolem 3013305020 a se specifickým symbolem odpovídajícím identifikátoru sociální
         služby a současně zašle poskytovateli písemné avízo o vratce.
      Za úhradu vratký ve lhůtě splatnosti se považuje taková platba, která bude připsána na účet poskytovatele
      dotace nejpozději v termínu uvedeném v tomto odstavci.

5. Příjemce bere na vědomí, že nedodržení termínů pro finanční vyúčtování a vypořádání poskytnuté dotace
     dle předchozího odstavce může být důvodem pro nepřidělení dotace na další rok.

6. Příjemce je dále povinen mimo doručení formulářů způsobem a v termínu dle odst. 4 doručit v témže termínu
     prostřednictvím e-mailu podepsaného uznávaným elektronickým podpisem zaslaného na adresu
     osovdotace@krai-iihoceskv.cz v elektronické podobě tyto přílohy1:
    a) z účetního softwaru sestavu nákladů a výnosů v členění podle jednotlivých účetních dokladů prokazující
         čerpání dotace poskytnuté dle této smlouvy,
    b) účtový rozvrh včetně soupisů všech číselných znaků (číselníků) používaných v účetnictví příjemce platný
         pro dané účetní období.
         Příjemce uvede do předmětu tohoto mailu “název poskytovatele - MPSV“.

7. Při kontrole dodržování podmínek čerpání dotace a uplatnění sankcí při neoprávněném použití nebo zadržení
     dotace příjemcem se postupuje podle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, zákona
     o sociálních službách, zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých
     zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole
     (kontrolní řád) a zákona č.129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.

1 S ohledem na Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) je na zvážení příjemce, zda tyto přílohy obsahují data podléhající

ochraně osobních údajů, a zda zajistí zabezpečení dat proti možnému zneužití pn jejich přenosu v souladu se zásadami kybernetické

bezpečnosti.

                                                                         4
8. Při kontrole plnění předmětu a účelu smlouvy o dotaci, povinností stanovených smlouvou o dotaci
     a povinností stanovených zákonem o sociálních službách se postupuje podle zákona č. 255/2012 Sb.,
     o kontrole (kontrolní řád).

9. Příjemce je povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a kontrolním řádem:
    a) vytvořit podmínky pro výkon kontroly a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění
          kontroly, příp. jejich zmocněncům,
    b) umožnit poskytovateli nebo jím pověřeným osobám provést kontrolu čerpání dotace na účel dle této
          smlouvy, tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní
          správy České republiky ani práva kontroly Evropskou komisí,

    c) realizovat nápravná opatření, která mu byla uložena na základě prováděných kontrol, a to v požadovaném
         termínu, rozsahu a kvalitě a v souladu s § 18 zákona o finanční kontrole a informovat o splnění nápravných
          opatření toho, kdo tato nápravná opatření uložil.

10. Příjemce dotace dále nesmí drobný dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek pořízený z dotace po dobu
     5 let od data jeho pořízení převést na jinou osobu, ani jej pronajmout či vypůjčit.

                                                                       Vlil.
                       Povinnosti příjemce při přeměně, insolvenci a likvidaci právnické osoby

1. V případě, že je příjemce právnickou osobou vyjma obce a má dojít kjeho přeměně podle příslušného
     zákona a příjemce má být zanikající právnickou osobou, má povinnost tuto skutečnost oznámit
     s dostatečným předstihem poskytovateli s žádostí o udělení souhlasu s přechodem práv a povinností
     z tohoto smluvního vztahu na právního nástupce. Přitom musí respektovat, že každá taková skutečnost musí
     být projednána v tom orgánu poskytovatele, který schválil poskytnutí dotace a smlouvu o jejím poskytnutí.

2. K žádosti o udělení souhlasu podle odstavce 1 musí příjemce prokázat příslušnými dokumenty, že práva
     a povinnosti z tohoto smluvního vztahu, včetně případné udržitelnosti, přejdou na právního nástupce a právní
     nástupce se zavazuje tyto povinnosti plnit (např. projekt fúze). Poskytovatel je oprávněn si vyžádat dodatečné
     podklady, pokud z dodaných podkladů nebude tato skutečnost vyplývat.

3. V případě, že poskytovatel žádosti vyhoví, spraví o tom bez zbytečného odkladu příjemce po projednání
     v příslušném orgánu poskytovatele a uzavře dodatek ke smlouvě, který bude obsahovat popis a důvod jeho
     uzavření s ohledem na přeměnu příjemce.

4. V případě, že žádosti poskytovatel nevyhoví, bezodkladně o tom spraví příjemce po projednání v příslušném
     orgánu poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne
     o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má příjemce povinnost vrátit doposud
     vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou poskytovatele.

5. V případě, že je příjemce příspěvkovou organizací jiného územního samosprávného celku, je povinen
     při sloučení, splynutí či rozdělení postupovat obdobně podle odstavce 1 (doložení např. formou usnesení
     zastupitelstva územně samosprávného celku). Poslední věta odstavce 2 platí obdobně.

6. V případě, že příslušný soud rozhodl o úpadku příjemce nebo má být příjemce zrušen s likvidací, je povinen
     tuto skutečnost neprodleně oznámit poskytovateli. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění
     účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má příjemce
     povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou
     poskytovatele. Zároveň je povinen bezodkladně oznámit insolvenčnímu správci či likvidátorovi příjemce,
     že tento přijal dotaci z rozpočtu poskytovatele a váže ho povinnost vyplacenou dotaci vrátit zpět do rozpočtu
     poskytovatele. IX.

                                                                        IX.
                                 Výpověď smlouvy a porušení povinností příjemce dotace

1. Poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět z důvodů na straně příjemce, a to zejména v případě,
    že po uzavření této smlouvy nastane nebo vyjde najevo skutečnost, která poskytovatele opravňuje dotaci
    nebo její část odejmout. Takovou skutečností je například zjištění poskytovatele, že údaje, které mu sdělil
    příjemce, a které měly vliv na rozhodnutí o poskytnutí dotace, jsou nepravdivé.

2. Výpovědní lhůta je 10 dní a začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi příjemci.

3. V písemné výpovědi poskytovatel uvede zjištěné skutečnosti, které jej prokazatelně vedly k výpovědi
    smlouvy, a vyzve příjemce k vrácení celé dotace nebo její části, pokud již byly peněžní prostředky poskytnuty.
    Příjemce je povinen vrátit tyto prostředky do 15 dnů od ukončení smlouvy na účet poskytovatele uvedený
    ve výpovědi. Pokud tyto prostředky ještě nebyly převedeny na účet příjemce, přestože byla uzavřena smlouva,
    má poskytovatel právo je neposkytnout.

                                                                         5
4. V případě porušení povinností stanovených pro čerpání dotace, zjištěných na základě provedené kontroly,
    může být příjemce vyzván k provedení opatření k nápravě zjištěného pochybení tehdy, jestliže porušil méně
    závažnou podmínku, u které je stanovena možnost sníženého odvodu dle odst. 5 tohoto ustanovení.
    V rozsahu, v jakém příjemce provedl opatření k nápravě, platí, že nedošlo k porušení rozpočtové kázně.

5. Nižší odvod za pochybení při čerpání dotace a nesplnění podmínek veřejnoprávní smlouvy je stanoven
    v těchto případech:

     a) za nedodržení termínů jednotlivých administrativních úkonů příjemce, jejichž povaha umožňuje nápravu
          v náhradní lhůtě, až do výše 5% dotace,

     b) za nedodržení povinné publicity až do výše 5% dotace,
     c) za nedoložení všech požadovaných podkladů k vyúčtování až do výše 5% dotace,
     d) za nedodržení termínu odevzdání vyúčtování a vypořádání dotace až do výše 5% dotace,
     e) za nedodržení stanoveného rozsahu poskytování sociální služby dle čl. IV. odst. 1 - poměrná část dotace

          poskytnuté na příslušnou sociální službu,
     f) za porušení zákona o zadávání veřejných zakázek:

          1. neprovedení výběrového řízení 100% výdajů této zakázky
          2. diskriminace při výběrovém řízení 10 - 25% výdajů této zakázky
          3. dělení předmětu zakázky 10 - 25% výdajů této zakázky
          4. nezveřejnění veřejné zakázky zákonem stanoveným způsobem 5% výdajů této zakázky

               (např. nezveřejnění smlouvy na veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž cena přesáhne 500 000 Kč
               bez DPH atd.)
          5. méně závažná porušení při zadávání veřejných zakázek až do výše 5% výdajů této zakázky
               (např. nedodržení zákonem stanovených lhůt atd.)
     g) za porušení povinnosti uvedené v čl. VI odst. 5 a 6 této smlouvy 100% výdajů zakázky.
      Jednotlivá porušení zákona o zadávání veřejných zakázek se nesčítají, ale krácení uznatelných výdajů
      se posuzuje podle nejzávažnějšího pochybení ve stejné zakázce.

6. V případě, kdy není možné postupovat podle odst. 4 a 5 tohoto ustanovení, může vyzvat poskytovatel
      příjemce k vrácení dotace nebo její části, zjistí-li, že příjemce dotace porušil povinnost, která souvisí
      s účelem, na který byly peněžní prostředky poskytnuty, nedodržel účel dotace nebo podmínku, za které byla
      dotace poskytnuta, a u níž není možné vyzvat k provedení opatření k nápravě a není možné uložit snížený
      odvod. V rozsahu, v jakém vrátil příjemce dotaci nebo její část, platí, že nedošlo k porušení rozpočtové
      kázně.

7. V případě, že příjemce bude vyzván k vrácení dotace nebo její poměrné části a svou povinnost k jejímu
      vrácení nesplní vjemu stanovené náhradní lhůtě, bude považována nečinnost příjemce za porušení
      rozpočtové kázně ve formě zadržení dotace.

8. Porušení povinností příjemce uvedených v čl. VII. v odst. 9 písm. a) a b) této smlouvy má za následek odvod
      za porušení rozpočtové kázně ve výši 100% z celkové částky poskytnuté dotace.

9. Porušení jiných povinností příjemce než těch, které jsou upraveny v odst. 5 a 8 tohoto ustanovení
      a v případě, že porušení povinností nebude napraveno dle odst. 4 a 6 tohoto ustanovení, bude považováno
      za porušení rozpočtové kázně s tím, že bude požadován odvod ve výši neoprávněného použití dotace
      a zároveň i úhrada penále za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 promile denně ve vztahu k uloženému
      odvodu.

                                                                        X.
                                                              Ostatní ujednání

1. Příjemce prohlašuje, že se řádně seznámil s Metodikou (včetně jejích příloh), která je veřejně přístupná
     na webových stránkách poskytovatele a zavazuje se, že se jí bude řídit.

2. Příjemce je povinen seznámit se prostřednictvím aplikace OKslužby Poskytovatel s hodnocením své žádosti
     o účelovou dotaci z rozpočtu Jihočeského kraje na rok 2020 u každé jednotlivé sociální služby, včetně
     vyčíslení neuznatelných / nadhodnocených nákladů.

3. Příjemce se zavazuje poskytnout v průběhu roku, na žádost poskytovatele, informace a data související
     se sociální službou, na kterou byla dotace poskytnuta.

4. Příjemce bere na vědomí, že smlouva bude uveřejněna v registru smluv zřízeného podle zákona
     č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Příjemce prohlašuje, že tato smlouva
     neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č. 89/2012 Sb.,
     občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se dohodly na tom, že uveřejnění v registru
     smluv provede poskytovatel dotace.

5. Příjemce se zavazuje plnit pravidla publicity, která se váže k poskytnuté dotaci, především zveřejnit ve vlastní
    režii nezbytně nutné informace o činnosti, na kterou prostředky obdržel a zajistit informování veřejnosti o tom,

                                                                         6
    že daná činnost byla realizována v rámci dotačního řízení Jihočeského kraje. Příjemce bere na vědomí,
    že povinnosti publicity jsou uvedeny v metodickém pokynu Jihočeského kraje MP/97/KHEJ - Příručka
    pro publicitu, která je dostupná na webu JčK.

6. Příjemce se zavazuje zajistit umístění znaku, respektive loga Jihočeského kraje na materiálech,
     propagujících podporu sociálních služeb uvedenou v čl. III. odst. 1 této smlouvy; vhodnost užití krajských
     symbolů bude příjemce konzultovat s odborem Kancelář hejtmana, oddělení marketingu a cestovního ruchu
     Krajského úřadu Jihočeského kraje, přitom bude postupovat v souladu se směrnicí č. SM/40/RK - Zásady
     jednotného vizuálního stylu a pravidla pro užívání symbolů a logotypu Jihočeského kraje, která je dostupná
     na http://www.krai-iihoceskv.cz/88/Dravidla směrnice zasadv.htm. Tato zveřejněná verze směrnice
     se považuje za součást této smlouvy.

                                                                        XI.
                                                            Závěrečná ujednání

1. Smlouvaje vyhotovena ve 2 stejnopisech majících povahu originálu, z nichž každá ze smluvních stran obdrží
    1 výtisk.

2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků, podepsaných
    oběma smluvními stranami. Upřesnění či změny údajů (zejména název, adresa, statutární zástupce, číslo
    bankovního účtu) stačí písemně sdělit poskytovateli dotace a v těchto případech nebude uzavírán samostatný
    dodatek ke smlouvě.

3. V případech neřešených touto smlouvou se užijí Pravidla a směrnice Jihočeského kraje
    č. SM/107/ZK - Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory, která je dostupná
    na http://www.krai-iihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasadv.htm. Tato Pravidla, zveřejněná směrnice,
    jakož i žádost o poskytnutí finanční podpory se považují za součást této smlouvy. Příjemce prohlašuje,
    že je mu obsah této smlouvy a Zásad pro poskytování veřejné finanční podpory dostatečně jasný a jednotlivá
    ustanovení dostatečně určitá. Pokud existuje rozpor mezi smlouvou a směrnicí, použijí se primárně
    ustanovení smlouvy.

4. Na důkaz výslovného souhlasu s obsahem a všemi ustanoveními této smlouvy a své pravé, svobodné a vážné
    vůle, je tato smlouva po jejím přečtení smluvními stranami vlastnoručně podepsána.

5. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci smluvních stran a účinnosti dnem
    zveřejnění v registru smluv.

V Českých Budějovicích dne ^ 2 '03' 2020     V

Za poskytovatele:                            Za příjemce:

                                             Bc. Ivana Entlicherová
                                             ředitelka

                                          7