Textová podoba smlouvy Smlouva č. 12044048: Smlouva o poskytnutí účelové neinvestiční dotace na závazek veřejné

Příloha 020_P04_Smlouva_DH_Liberec_o_p_s_2020.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva

                               O POSKYTNUTÍ DOTACE NA
POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB V OBECNÉM HOSPODÁŘSKÉM ZÁJMU Z ROZPOČTU
LIBERECKÉHO KRAJE Z FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ MINISTERSTVA PRÁCE

                                 A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ NA ROK 2020

                                      č. OLP/678/2020

     schválená Zastupitelstvem Libereckého kraje dne 25.02.2020, usnesením č. 62/20/ZK

Smluvní strany:
Liberecký kraj
se sídlem U Jezu 642/2a, 460 01 Liberec
zastoupený Martinem Půtou, hejtmanem, na základě plné moci Mgr. Pavlem Svobodou,
náměstkem hejtmana, řízení resortu sociálních věcí
IČO: 70891508
DIČ: CZ70891508
Číslo účtu: 19-7964240297/0100
dále jen „poskytovatel“

a

DH Liberec, o.p.s.
se sídlem Vlčí vrch 323, Liberec XV-Starý Harcov, 460 15 Liberec
osoba oprávněná podepsat smlouvu: Bc. Vladimíra Řáhová, ředitelka
IČO: 27298523
DIČ: CZ27298523
bankovní spojení: MONETA Money Bank, a.s.
číslo účtu: 181732955/0600
dále jen „příjemce“

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s částí pátou, zákona č. 500/2004 Sb.,
správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podle zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské
zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve

                                                                                                                                                strana 1 (celkem 16)
znění pozdějších předpisů, a zákona č. 250/2000Sb., o rozpočtových pravidlech územních
rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů a v souladu s rozhodnutím Komise ze dne
20. 12. 2011 o použití čl. 106 odst. 2 (dále také jen „Rozhodnutí“) Smlouvy o fungování
Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby
poskytované určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského
zájmu č. 2012/21/EU, tuto

   veřejnoprávní smlouvu o poskytnutí účelové neinvestiční dotace na závazek veřejné
    služby z rozpočtu Libereckého kraje z finančních prostředků Ministerstva práce a

                                               sociálních věcí.

                                                   Článek I.
                                                Účel smlouvy
1. Účelem této smlouvy je zajištění kofinancování služeb obecného hospodářského zájmu na
   území Libereckého kraje, způsob stanovení dotace na výkon těchto služeb a dalších úkonů
   v návaznosti na práva a povinnosti smluvních strany vyplývajících z Rozhodnutí.
   Obecným hospodářským zájmem se rozumí zájem poskytovatele spočívající v zajištění
   veřejné služby dle čl. II. této smlouvy dle Rozhodnutí.

2. Účelem dotace je zajištění kofinancování sociální služby, která v dostatečné kvalitě
   a s odpovídající místní dostupností napomáhá efektivně řešit nepříznivé sociální situace
   občanů kraje v souladu se zjištěnými potřebami těchto osob s využitím dostupných
   personálních a finančních zdrojů.

                                                  Článek II.
                                             Předmět smlouvy
1. Příjemce byl na základě usnesení č. 2166/19/RK pověřen poskytovatelem výkonem
   veřejné služby v obecném hospodářském zájmu a příjemce na sebe vzal závazek
   poskytovat tuto službu za podmínek uvedených v Pověření k poskytování služeb
   v obecném hospodářském zájmu, vč. všech dodatků (dále také jako „Pověření“) a
   v souladu s prováděcí částí Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb Libereckého
   kraje na období 2018 – 2020 schváleným Zastupitelstvem Libereckého kraje usnesením č.
   259/17/ZK dne 27.06.2017 (dále také jen „Střednědobý plán 2018-2020“), Akčním plánem
   na r. 2020 schváleným Zastupitelstvem Libereckého kraje usnesením č. 338/19/ZK dne
   27.08.2019 a Základní sítí sociálních služeb Libereckého kraje na období 2018 – 2020,
   schválenou Radou Libereckého kraje usnesením č. 1850/19/RK dne 15.10.2019 (dále také
   „ZSLK“). Veřejnou službou se rozumí rozsah činností uvedených v čl. II, odst. 1 Pověření.

2. Za plnění závazku poskytovat veřejnou službu se poskytovatel zavazuje poskytnout
   příjemci dotaci, jako součást vyrovnávací platby, jejíž výše bude určena podle čl. III. této
   smlouvy a dle přílohy č. 1 – Specifikace služeb a rozpis poskytnuté dotace, která je
   nedílnou součástí této smlouvy.

3. Příjemce prohlašuje, že k datu uzavření této smlouvy splňuje všechny podmínky
   pro poskytování veřejné služby v souladu s Pověřením a obecně závaznými právními

                                                                                                                                                strana 2 (celkem 16)
   předpisy, zvláště zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších
   předpisů.
4. Příjemce prohlašuje, že se k datu uzavření této smlouvy seznámil s těmito dokumenty
   dostupnými na webových stránkách poskytovatele, souhlasí s nimi a považuje je za
   závazné:
    a) Metodikou pro poskytovatele sociálních služeb zařazených do ZSLK pro rok 2020

         (dále jen „Metodika“), schválenou usnesením Zastupitelstva Libereckého kraje
         č. 340/19ZK;
    b) Platným zněním Metodiky MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu krajům
         a hlavnímu městu Praze pro rok 2020;
    c) Střednědobým plánem 2018 – 2020;
    d) Akčním plánem na rok 2020 a ZSLK 2018 – 2020;
    e) Žádostí příjemce o účelovou dotaci z rozpočtu poskytovatele v dotačním programu
         A pro rok 2020“, číslo P/2020/668.

5. Dotace bude výhradně použita na druh sociální služby a rozsah služby, který definuje
   Pověření, Akční plán na r. 2020 a ZSLK 2018-2020 (schválená síť kraje pro rok 2020).

    a) Sociálně terapeutické dílny - číslo registrace 2718583 - § 67 zákona o sociálních
         službách č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    b) Domovy pro osoby se zdravotním postižením - číslo registrace 3166608 - § 48
        zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    c) Osobní asistence - číslo registrace 5793673 - § 39 zákona o sociálních službách
         č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    d) Chráněné bydlení – číslo registrace 7044506 - § 51 zákona o sociálních službách
         č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

                                                  Článek III.
                           Dotace, rozpočet, indikátory, zpráva o činnosti
1. Dotace poskytnutá na základě této Smlouvy je součástí vyrovnávací platby určené na
   sociální službu, která je součástí ZSLK.
    a) Dotace poskytnutá z rozpočtu poskytovatele je určena na podporu kofinancování
        základních činností souvisejících s poskytováním sociálních služeb dle zákona
        o sociálních službách, č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Výše dotace je
        stanovena dle „Popisu způsobu rozdělení a čerpání dotace podle §101a odst. 3 písm.
        b) zákona o sociálních službách“, který je nedílnou součástí krajské žádosti o účelovou
        neinvestiční dotaci na podporu poskytování sociálních služeb na r. 2020. Poskytnuté

                                                                                                                                                strana 3 (celkem 16)
        finanční prostředky lze použít výhradně na provoz základní činnosti organizace, tj. na
        úhradu nákladů souvisejících s poskytováním základních činností veřejné služby.

    b) Za způsobilé výdaje se považují náklady, které věcně souvisejí s poskytováním
        základních činností sociální služby v období od 1. ledna do 31. prosince příslušného
        roku, na který je dotace poskytnuta, přičemž není rozhodující datum podpisu smlouvy,
        které může být až po 1. lednu příslušného podpořeného roku. Za uznatelné výdaje lze
        považovat i ty, které byly vyplaceny po 31. prosinci příslušného podpořeného roku, za
        předpokladu, že náklad věcně souvisí s obdobím do 31. prosince (např. mzdy za
        prosinec podpořeného příslušného roku, vyplacené v lednu následujícího roku).

    c) Uznatelné a neuznatelné náklady (výdaje) jsou vymezeny v Metodice.

2. Dotace se pro rok 2020 poskytuje max. do výše 11.170.000,- Kč (slovy: jedenáct milionů
   jedno sto sedmdesát tisíc korun). Částka kalkulována na platy, mzdy a jejich navýšení je
   stanovena v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy.

3. Dotace je poskytnuta na níže uvedené sociální služby dle zákona o sociálních službách,
   pod čísly registrace:

Výčet služeb a alokované částky na jednotlivé podpořené služby:

Druh sociální služby                                Číslo                 Částka v Kč
                                                 registrace
                                                                               1.241.000
§67 - Sociálně terapeutické dílny                                2718583       3.850.000
§48 - Domovy pro osoby se zdravotním postižením                  3166608
§39 - Osobní asistence                                           5793673         479.000
§51 - Chráněné bydlení                                           7044506       5.600.000

4. Výše dotace byla schválena Zastupitelstvem Libereckého kraje dne 25.02.2020, usnesením
   č. 62/20/ZK.

5. Maximální výše finanční podpory stanovuje nepřekročitelnou hranici dotace dle článku III,
   odst. 2, která je určena disponibilními prostředky Libereckého kraje pro daný druh sociální
   služby, které má kraj k dispozici na základě Rozhodnutí od Ministerstva práce
   a sociálních věcí České republiky, na příslušný kalendářní rok, v souvislosti s naplňováním
   § 95, písm. g, zákona o sociálních službách. Výše dotace je stanovena v souladu s platným
   Střednědobým plánem 2018 – 2020 a s platným Akčním plánem pro příslušný rok
   a rozsahem ZSLK,

6. Finanční podpora bude vyplacena krajem ve dvou splátkách, na č. bankovního účtu
   uvedeného v žádosti o dotaci, první splátka ve výši 60 % v termínu do 30.04.2020, druhá
   ve výši 40 % do 15.07.2020.

7. Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit výši a lhůty výplaty jednotlivých splátek dotace,
   a to v případě, že dojde ke změně výše a lhůt výplaty splátky dotace, kterou vyplácí MPSV
   kraji v souladu s § 101a zákona č. 108/2006 Sb., v platném znění,
   a Rozhodnutím o poskytnutí dotace kraji.

                                                                          strana 4 (celkem 16)
 8. Závazné kvantitativní indikátory na rok 2020:

        a) Příjemce finanční podpory je povinen v průběhu podpořeného roku plnit závazné
            kvantitativní indikátory v souladu s přílohou č. 1 této smlouvy Specifikace služeb
            a rozpis poskytnuté dotace (dále také jen „příloha č. 1“). Závazný kvantitativní
            indikátor je měřítko služby, k jehož zajištění a naplnění se příjemce při poskytování
            služby dle smlouvy zavazuje. Vymezení závazných kvantitativních indikátorů včetně
            stanovené minimální hodnoty plnění je uvedeno v příloze č. 1.

              i. V případě nesplnění stanovené minimální hodnoty plnění závazného
                   kvantitativního indikátoru č. 1 (kapacita) a indikátoru č. 2 (výkonnost) – viz
                   příloha č. 1, vykázané v rámci Závěrečné zprávy za podpořené období dle čl.
                   III odst. 13 písm. a) této smlouvy, se finanční podpora krátí o alikvótní část
                   nesplněného indikátoru. Příjemce je povinen tuto vypočtenou alikvótní část
                   finanční podpory vrátit poskytovateli do 05.02.2021 na účet
                   č. 19-7964240297/0100 s variabilním symbolem, který je shodný
                   s registračním číslem podpořené sociální služby.

             ii. V případě nesplnění stanovené minimální hodnoty obou indikátorů zároveň je
                   příjemce povinen vrátit poměrnou část dotace určenou postupem dle písm.
                   i. v součtu za oba indikátory.

        b) Příjemce finanční podpory je povinen v průběhu podpořeného roku sledovat
            a evidovat indikátory, a to v souladu se schválenou Metodikou. Příjemce je povinen
            vést evidenci indikátorů v elektronické podobě; konkrétní způsob vedení evidence
            indikátorů je v kompetenci příjemce.

 9. Příjemce finanční podpory je povinen prezentovat Liberecký kraj jako poskytovatele
     finanční podpory k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Libereckého kraje pro
     rok 2020 na veřejně přístupných informačních tocích (např. webové stránky, obecní
     zpravodaj, úřední deska, televizní informační kanál, regionální tisk, billboard, propagační
     předměty, tiskové zprávy, informační tabule příjemce nebo jiným veřejně přístupným
     způsobem). Příjemce odpovídá za správnost loga Libereckého kraje, pokud je uvedeno na
     propagačních materiálech. Splnění podmínek tohoto odstavce prokazuje Příjemce formou
     povinné přílohy k Závěrečné zprávě dle čl. III odst. 13 písm. a), a to vč. dodržení
     uvedených termínů. Příjemce doloží publicitu alespoň jednou formou. V případě
     prokazování zveřejnění na webových stránkách poskytovatele je nutné doložit print screen
     těchto stránek (samotný odkaz na webové stránky je nedostačující).

10. Příjemce se zavazuje zabezpečit účelné, hospodárné, efektivní a průkazné využití
     poskytnuté finanční podpory za ceny v místě a čase obvyklé.

11. Při čerpání finanční podpory je příjemce povinen zajistit, aby na stejnou činnost/stejný
     výdaj nedocházelo k duplicitnímu čerpání finančních prostředků z více zdrojů se stejným
     účelem.

                                                                                                                                                   strana 5 (celkem 16)
12. Příjemce dotace je povinen předložit:

      a) Závěrečnou zprávu o poskytování sociální služby za období 01.01.2020 – 31.12.
          2020 (dále jen „Závěrečná zpráva“) společně s Přílohou – Soupiska účetních
          dokladů vztahujících se k čerpání dotace, a to do 05.02.2021. V případě ukončení
          poskytování služby nebo pravomocného zrušení registrace nebo ukončení smlouvy dle
          článku V., odst. 2. a odst. 3. této smlouvy před termínem 31.12.2020 bude Závěrečná
          zpráva za předcházející období předložena nejpozději do 30 dnů ode dne ukončení
          činnosti nebo zrušení registrace nebo ukončení této smlouvy. Závěrečná zpráva se
          vyplňuje za každou sociální službu zvlášť.

          Vyúčtování dotace a oznámení o skutečné výši využité dotace a výši přeplatku
          (vratky) za rok 2020 (dále také jen „Vyúčtování a oznámení“) v termínu do
          05.02.2021. Vyúčtování a oznámení má charakter závěrečného finančního vypořádání
          k poskytnuté dotaci za rok 2020 a je součástí Závěrečné zprávy.

          Obsah Závěrečné zprávy je dán Metodikou.

          Vyúčtování a finanční vypořádání zpracuje příjemce finanční podpory za období
          týkající se celého roku 2020 nejpozději k 31. prosinci 2020, včetně zahrnutí
          souvisejících nákladů, které budou proplaceny max. do 31. ledna 2021.

      b) Průběžné zprávy o poskytování služby (dále také jen „průběžná zpráva“) v termínu
          do 15.07.2020 (za období 01.01.2020 – 30.06.2020). Průběžná zpráva se vyplňuje za
          každou sociální službu zvlášť.

      c) Informace o čerpání finanční podpory v průběhu roku (dále také jen „průběžné
          čerpání“) předkládá příjemce pouze na vyžádání poskytovatele,
          v rozsahu, formátu a termínu, který ve své výzvě poskytovatel uvede.

      d) Vykázané hodnoty indikátorů u závěrečné zprávy, průběžné zprávy i průběžného
          čerpání musí být prokazatelné a ověřitelné kontrolou.

          Závěrečná zpráva a průběžné zprávy budou zpracovávány prostřednictvím IT-aplikace
          Libereckého kraje a budou prokazatelně doručeny poskytovateli dotace, jinak nebudou
          považovány za řádně podané. Za prokazatelně doručenou zprávu se považuje podání
          buď:

               i. v elektronické podobě datovou schránkou na Krajský úřad Libereckého kraje -
                   ID datové schránky: c5kbvkw, nebo

              ii. v tištěné podobě, podepsané statutárním zástupcem, nebo jím zplnomocněnou
                   osobou odeslanou (nebo osobně doručenou) na adresu Krajského úřadu
                   Libereckého kraje, odbor sociálních věcí, U Jezu 642/2a, Liberec, PSČ 461 80.

          Statutární zástupce, nebo jím zplnomocněná osoba svým podpisem závěrečné zprávy,
          průběžné zprávy nebo průběžného čerpání stvrzuje, že finanční prostředky byly
          využity hospodárně, efektivně a účelně, na zajištění základních činností dle zákona
          č. 108/2006 Sb., zákona o sociálních službách, v platném znění.

                                                                                                                                                   strana 6 (celkem 16)
          Statutární zástupce, nebo jím zplnomocněná osoby svým podpisem závěrečné zprávy,
          průběžné zprávy nebo průběžného čerpání stvrzuje, že všechny údaje jsou úplné,
          správné a průkazné.

          Připadne-li poslední den lhůt uvedených v čl. III. odstavci 12 na sobotu, neděli nebo
          svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den; to neplatí, jde-li
          o lhůtu určenou v kratších časových jednotkách, než jsou dny.

          Příjemce dotace bere na vědomí, že nedodržení termínů dle čl. III. odst. 12 může
          být důvodem pro pozastavení, nebo nepřidělení dotace / splátky dotace.

13. Příjemce dotace je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci v souladu s předpisy
     ČR:

       a) Příjemce, který vede účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, je povinen
          své příjmy a výdaje (výnosy a náklady) mít vedeny transparentně s jednoznačnou
          vazbou ke konkrétní sociální službě, tj. s vazbou na č. registrace sociální služby
          (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky) a v rozsahu stanoveném touto
          smlouvou.

      b) Na veškeré účetní doklady, resp. prvotní daňové doklady nebo zjednodušené daňové
          doklady (např. faktury, účtenky, paragony, výdajové pokladní doklady, mzdové listy
          atd.) související s finanční podporou obdrženou od kraje, je příjemce finanční podpory
          povinen viditelně označit, že na jejich úhradu či spoluúhradu bylo použito finančních
          prostředků z rozpočtu Libereckého kraje z prostředků MPSV.

      c) O použití a využití poskytovatelem poskytnutých finančních prostředků povede
          příjemce samostatnou průkaznou evidenci (např. analytické účty, účetní střediska,
          zakázky).

      d) Příjemce má povinnost vést příjmy a výdaje (výnosy a náklady) spojené
          s poskytováním příslušné sociální služby v rozsahu kapacity platné ZSLK
          v účetnictví příjemce (poskytovatele sociální služby) odděleně od příjmů a výdajů
          spojených s jinými službami či činnostmi či kapacitami nad rámec platné ZSLK
          organizace.

      e) Povinnost odděleného účtování se vztahuje na sociální službu poskytovanou
          v rozsahu základních činností a rozsahu kapacity platné ZSLK, tj. nejsou zahrnovány
          případné fakultativní služby, pokud je organizace zajišťuje.

      f) Povinnost odděleného účtování se vztahuje na veškeré položky související se
          sociální službou a nikoliv pouze na položky související s poskytnutou dotací
          na příslušnou sociální službu.

      g) V případě kontroly na místě nebo na základě žádosti poskytovatele (a ve lhůtě
          stanovené poskytovatelem) je příjemce povinen předložit účetní resp. prvotní daňové
          doklady a příslušné doklady o zaplacení ve vztahu k financované sociální službě za

                                                                                                                                                   strana 7 (celkem 16)
          příslušné účetní období a další náležitosti, které se týkají věcného plnění služby
          vztahující se k základním činnostem.

14. Povinnost předložit poskytovateli zprávu auditora má ten příjemce, kterému byla na
     příslušný rok přidělena krajem dotace na sociální službu nebo dotace v součtu za jednotlivé
     jím poskytované sociální služby ve výši 3 mil. Kč a více.

     Audit musí být proveden auditorem nebo auditorskou společností schválenou Komorou
     auditorů České republiky. Zprávu auditora v originále je příjemce povinen poskytovateli
     předložit nejpozději 31.08.2021.

     Zpráva auditora musí být v rozsahu daném touto smlouvou, a to:

         i. Ověření bude prováděno v souladu se standardem ISAE 3000 Ověřovací zakázky,
            které nejsou audity ani prověrkami historických finančních informací.

        ii. Součástí zprávy je i podrobné vyjádření k obsahu auditu, vč. kontroly celkové výše
            poskytnuté dotace za jednotlivé služby.

       iii. Prohlášení k ověření ustanovení čl. III odst. 1 písm. a) – c) této smlouvy.

       iv. Prohlášení k ověření ustanovení čl. III odst. 14 písm. a) – f) této smlouvy.

        v. Ověření, zda u jednotlivé sociální služby nebyla překročena vyrovnávací platba
            stanovená Pověřením SGEI Libereckého kraje (platné k 31.12.2020).

       vi. body i) – v) musí být v auditorské zprávě obsaženy za každou sociální službu zvlášť.

     V případě, že Příjemce nedodá zprávu auditora ve stanovém termínu a ve
     stanoveném rozsahu, může být tato skutečnost důvodem pro pozastavení, nebo
     nepřidělení dotace / splátky dotace.

15. Jestliže organizace obdrží finanční podporu, která převyšuje maximální výši vyrovnávací
     platby, která je stanovena v Pověření nebo vykáže přeplatek na základě Vyúčtování
     a oznámení, musí takové nadměrně poskytnuté finanční prostředky vrátit do 05.02.2021 na
     účet poskytovatele dotace č. 19-7964240297/0100 s variabilním symbolem, který je
     shodný s registračním číslem podpořené sociální služby. Současně s vrácenými
     finančními prostředky bude zasláno poskytovateli finanční podpory avízo.

16. Nevyčerpané finanční prostředky poskytnuté v souladu s touto smlouvou je příjemce
     dotace povinen vrátit na účet poskytovatele dotace č. 19-7964240297/0100 s variabilním
     symbolem, který je shodný s registračním číslem podpořené sociální služby do
     05.02.2021. Současně s vrácenými finančními prostředky bude zasláno poskytovateli
     finanční podpory avízo.

17. Porušení podmínek souvisejících s účelem, na který byly finanční prostředky poskytnuty,
     a které je považováno za méně závažné, a za jejichž nedodržení se uloží nižší odvod, je:

        a) Nesplnění povinnosti vrácení alikvotní části dotace při nesplnění minimálních
            závazných kvantitativních indikátorů v termínu dle čl. III. odst. 8 písm. a) této
            smlouvy.

                                                                                                                                                   strana 8 (celkem 16)
      b) Nesplnění povinnosti sledování a evidování indikátorů v souladu se schválenou
          Metodikou dle čl. III. odst. 8 písm. b) této smlouvy.

      c) Nesplnění povinnosti informovat veřejnost o podpoře služby/služeb Libereckým
          krajem dle čl. III. odst. 9 této smlouvy.

      d) Nesplnění povinnosti předložení závěrečné zprávy s Přílohou – Soupiska účetních
          dokladů vztahujících se k čerpání dotace dle čl. III., odst. 12 písm. a) této smlouvy.

      e) Nesplnění povinnosti doplnění závěrečné zprávy s Přílohou – Soupiska účetních
          dokladů vztahujících se k čerpání dotace dle čl. III. odst. 12 písm. a) této smlouvy.

      f) Nesplnění povinnosti předložení průběžné zprávy o poskytování sociální služby dle
          čl. III. odst. 12 písm. b) této smlouvy.

      g) Nesplnění povinnosti doplnění průběžné zprávy ve stanovené lhůtě dle čl. III. odst.
          12 písm. b) této smlouvy.

      h) Nesplnění povinnosti předložení průběžného čerpání veřejné podpory na výzvu
          poskytovatele dle čl. III. odst. 12 písm. c) této smlouvy.

      i) Nesplnění povinnosti doplnění průběžného čerpání veřejné podpory dle čl. III. odst.
          12 písm. c) této smlouvy.

      j) Nesplnění povinnosti vést oddělenou, samostatnou průkaznou účetní evidenci dle čl.
          III. odst. 13 této smlouvy.

      k) Nesplnění povinnosti předložit zprávu auditora dle čl. III. odst. 14 písm. a) této
          smlouvy.

      l) Nesplnění povinnosti předložit zprávu auditora ve stanoveném rozsahu a termínu dle
          čl. III. odst. 14 písm. b) této smlouvy.

      m) Nesplnění povinnosti související s vrácením nadměrných finančních prostředků dle
          čl. III. odst. 15 této smlouvy ve stanoveném termínu.

      n) Nesplnění povinnosti související s vrácením nevyčerpaných finančních prostředků
          dle čl. III. odst. 16 této smlouvy ve stanoveném termínu.

                                                  Článek IV.
                                              Kontrola, sankce
1. V případě zrušení oprávnění pro výkon veřejné služby nebo při jejím předčasném ukončení
   je příjemce povinen vrátit nevyčerpanou část platby ve výši odpovídající měsíčnímu podílu
   z celkové platby a počtu měsíců nerealizované činnosti a to ve lhůtě 30 dnů od ukončení
   činnosti na účet poskytovatele dotace č. 19-7964240297/0100 s variabilním symbolem,
   který je shodný s registračním číslem podpořené sociální služby.
2. Poskytovatel je oprávněn ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění
   pozdějších předpisů, v souladu s Pověřením a zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních

                                                                                                                                                strana 9 (celkem 16)
   službách, v platném znění, kontrolou ověřovat hospodárnost, efektivnost a účelnost čerpání
   finanční podpory včetně plnění podmínek této smlouvy.

3. Porušení povinností vyplývajících z této smlouvy je porušením rozpočtové kázně ve
   smyslu ust. § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
   v platném znění. Za porušení rozpočtové kázně se v souladu s § 22 odst. 6 zákona
   č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů nepovažuje, pokud
   příjemce splní povinnost k vrácení dotace nebo její části dobrovolně na písemnou výzvu
   poskytovatele v jím stanovené lhůtě, zjistí–li poskytovatel na základě kontroly, že příjemce
   dotace porušil povinnost stanovenou smlouvou, která souvisí s účelem, na který byly
   peněžní prostředky poskytnuty, nedodržel účel dotace nebo podmínku, za které byla dotace
   poskytnuta a u níž nelze vyzvat k provedení opatření k nápravě.

4. Poskytovatel je oprávněn v rámci kontroly dodržování podmínek, za nichž byla dotace
   poskytnuta, kontroly rozsahu a průběhu poskytování služby požadovat předložení další
   evidence a dokladů, dokumentů týkajících se poskytování služby (zejména evidenci
   kvantitativních indikátorů, dokumentaci prokazující průběh poskytování služby uživatelům
   služby v souladu s Metodikou). Příjemce je povinen předložit dokumentaci uživatelů
   služby, zejména záznamy o potřebách uživatelů, individuální plány, záznamy
   o průběhu poskytování služby, smlouvy o poskytnutí sociální služby (pokud jsou uzavírány
   v písemné formě), vybraného vzorku uživatelů služby v rozsahu stanoveném kontrolním
   orgánem.

5. V případě, že údaje, na jejichž základě byla finanční podpora poskytnuta, se ukázaly
   nepravdivými nebo neúplnými, nebo že údaje uvedené v závěrečné zprávě a ve vyúčtování
   se ukázaly nepravdivými nebo neúplnými, je Poskytovatelem stanoven odvod ve výši 100
   % části neoprávněně použité dotace.

6. Za nedodržení podmínek uvedených v čl. III. odst. 17, se uloží nižší odvod a to v případě,
   pokud příjemce neprovedl opatření k nápravě (v případě, že lze objektivní nápravu sjednat)
   v náhradní lhůtě 30 dnů od prokazatelného doručení výzvy k jejich provedení dle § 22
   odst. 6 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů:

    a) Nesplnění povinnosti vrácení alikvotní části dotace při nesplnění minimálních
        závazných kvantitativních indikátorů v termínu dle čl. III. odst. 8 písm. a) této
        smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

    b) nesplnění povinnosti předložení závěrečné zprávy s Přílohou – Soupiska účetních
        dokladů vztahujících se k čerpání dotace dle čl. III., odst. 12 písm. a) této smlouvy, ve
        lhůtě uvedené níže v tabulce;

    c) nesplnění povinnosti doplnění závěrečné zprávy s Přílohou – Soupiska účetních
        dokladů vztahujících se k čerpání dotace dle čl. III. odst. 12 písm. a) této smlouvy, ve
        lhůtě uvedené níže v tabulce;

    d) nesplnění povinnosti předložení průběžné zprávy dle č. III. odst. 12 písm. b) této
        smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

                                                                                                                                               strana 10 (celkem 16)
e) nesplnění povinnosti doplnění průběžné zprávy ve stanovené lhůtě dle čl. III. odst. 12
    písm. b) této smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

f) nesplnění povinnosti předložení průběžného čerpání veřejné podpory na výzvu
    poskytovatele dle čl. III. odst. 12 písm. c) této smlouvy, ve lhůtě uvedené níže
    v tabulce;

g) nesplnění povinnosti doplnění průběžného čerpání veřejné podpory dle čl. III. odst. 12
    písm. c) této smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

h) nesplnění povinnosti předložit zprávu auditora dle čl. III. odst. 14 písm. a) této
    smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

i) nesplnění povinnosti předložit zprávu auditora ve stanoveném rozsahu a termínu dle
    čl. III. odst. 14 písm. b) této smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

j) nesplnění povinnosti související s vrácením nadměrných finančních prostředků ve
    stanoveném termínu dle čl. III. odst. 15 této smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

k) nesplnění povinnosti související s vrácením nevyčerpaných finančních prostředků ve
    stanoveném termínu dle čl. III. odst. 16 této smlouvy, ve lhůtě uvedené níže v tabulce;

  bude uložen odvod ve výši:  výše odvodu z poskytnuté dotace
            Lhůta                                     2%
                                                      4%
do 30 kalendářních dnů vč.
do 60 kalendářních dnů vč.

        Počátek lhůty běží od následujícího dne od uplynutí náhradní 30 denní lhůty pro
        provedení opatření k nápravě.

    l) za nesplnění povinnosti sledování a evidování indikátorů v souladu se schválenou
        Metodikou dle čl. III. odst. 8 písm. b) této smlouvy, v náhradní lhůtě pro provedení
        opatření k nápravě, bude uložen odvod 5 % z poskytnuté finanční podpory;

    m) za nesplnění povinnosti informovat veřejnost o podpoře služeb Libereckým krajem dle
        čl. III. odst. 9 této smlouvy, v náhradní lhůtě pro provedení opatření k nápravě, bude
        uložen odvod 1% z poskytnuté dotace;

    n) za nesplnění povinnosti vést oddělenou, samostatnou průkaznou účetní evidenci dle čl.
        III., odst. 13 této smlouvy, v náhradní lhůtě pro provedení opatření k nápravě, bude
        uložen odvod 5% z poskytnuté dotace.

7. Pokud příjemce dotace provede opatření k nápravě ve lhůtě stanovené k provedení opatření
   k nápravě, nedošlo k porušení rozpočtové kázně.

8. Porušení rozpočtové kázně může být důvodem, pro který nebude příjemce pověřen
   k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu v dalším období.

                                                               strana 11 (celkem 16)
9. Veškeré platby jako důsledky porušení závazků provede příjemce formou bezhotovostního
   převodu na účet poskytovatele dotace č. 19-7964240297/0100 s variabilním symbolem,
   který je shodný s registračním číslem podpořené sociální služby.

                                                  Článek V.
                                           Závěrečná ustanovení
1. Příjemce bere na vědomí, že smlouvy s hodnotou předmětu převyšující 50.000 Kč bez
   DPH včetně dohod, na základě kterých se tyto smlouvy mění, nahrazují nebo ruší, zveřejní
   poskytovatel v registru smluv zřízeném jako informační systém veřejné správy na základě
   zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv a na elektronické úřední desce poskytovatele.
   Příjemce výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva včetně případných dohod o její změně,
   nahrazení nebo zrušení byly v plném rozsahu zveřejněny v registru smluv a na elektronické
   úřední desce poskytovatele.

2. Poskytnutá dotace je veřejnou finanční podporou ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb.,
   o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů.

3. V případě rozhodnutí o přeměně příjemce, fúzi, zániku s likvidací či rozdělení na dva či
   více samostatných subjektů v době účinnosti této smlouvy, je příjemce povinen neprodleně
   kontaktovat poskytovatele za účelem sdělení informace, jak poskytnutou dotaci vypořádat
   v návaznosti na tuto skutečnost. V případě, že dochází u příjemce k zániku s likvidací, je
   příjemce povinen vrátit nedočerpané prostředky poskytovateli, a to nejpozději do zahájení
   likvidace příjemce. V případě, že v důsledku zániku příjemce s likvidací není možné
   provést činnosti, na které byla dotace poskytnuta, je příjemce povinen vrátit celou částku
   poskytnuté dotace poskytovateli, a to nejpozději do zahájení likvidace příjemce. Pokud
   příjemce nevrátí do lhůt uvedených výše poskytnutou dotaci, stávají se prostředky dotace
   zadrženými ve smyslu § 22 a násl. Zákona č. 250/2000 Sb., a bude postupováno dle tohoto
   zákona.

4. Veškeré změny a doplňky k této smlouvě lze činit pouze formou písemných, očíslovaných
   dodatků.

5. Tuto smlouvu lze zrušit dohodou smluvních stran v souladu s ustanovením § 167 odst.
   1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. Taková dohoda musí být
   písemná a musí v ní být uvedeny důvody, které vedly k ukončení smlouvy včetně
   vzájemného vypořádání práv a závazků.

6. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž dvě vyhotovení si ponechá
   poskytovatel a jedno vyhotovení obdrží příjemce.

7. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu obou smluvních stran. V případě, že bude
   zveřejněna poskytovatelem v registru smluv, nabývá však účinnosti nejdříve tímto dnem,
   a to i v případě, že bude v registru smluv zveřejněna protistranou nebo třetí osobou před
   tímto dnem.

                                                                                                                                               strana 12 (celkem 16)
 8. Smluvní strany prohlašují, že se s obsahem smlouvy seznámily, porozuměly jí a smlouva
     plně vyjadřuje jejich svobodnou a vážnou vůli.

 9. Příjemce prohlašuje, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažuje za obchodní
     tajemství a uděluje svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších
     podmínek.

 10. V případě, že nelze vedle sebe aplikovat ustanovení této smlouvy a její přílohu či ostatní
     závazné dokumenty tak, aby mohly být užity vedle sebe, pak mají přednost ustanovení této
     smlouvy.

11. Nedílnou součástí této smlouvy je příloha č. 1- Vymezení závazných kvantitativních
     indikátorů, specifikace služeb a rozpis poskytnuté dotace.

V Liberci dne …………………  V …………….dne ………………………

Poskytovatel:          Příjemce:

…………………………………….        ………………………………………

Mgr. Pavel Svoboda
náměstek hejtmana

                                  strana 13 (celkem 16)
Příloha č. 1  DH Liberec, o.p.s.
A)            27298523

  Příjemce:
  IČO:

Vymezení závazných kvantitativních indikátorů:

Indikátor 1 - Indikátor KAPACITY:

dle Základní sítě Libereckého kraje 2018 - 2020, stav k 01.01.2020 - schváleno usnesením Radou LK dne 15.10.2019, pod číslem 1850/19/RK (dále také jen
"ZSLK").

Ambulantní (A) a terénní (T) forma poskytování sociální služby - celkový počet úvazkohodin (tzn. počet úvazků pracovníků v přímé péči zařazených v ZSLK
v rozsahu fondu pracovních hodin od 01.01.2020 - 31.12.2020).

Pobytová (P) forma poskytování sociální služby - celkový počet lůžkodnů (tzn. počet lůžek zařazených v ZSLK v rozsahu od 01.01.2020 - 31.12.2020).

Indikátor 2 - VÝKONNOSTI:

Ambulantní (A) a terénní (T) forma poskytování sociální služby - počet hodin fondu pracovní doby od 01.01.2020- 31.12.2020 na jeden úvazek.

Pobytová (P) forma poskytování sociální služby - počet skutečně obsazených dnů od 01.01.2020 - 31.12.2020 na jedno lůžko.
Zkratky:

HP1                                             hodnota plnění indikátoru 1
HP2                                             hodnota plnění indikátoru 2
MHP1                                            minimální hodnota plnění indikátoru 1
MHP2                                            minimální hodnota plnění indikátoru 2
A                                               ambulantní forma poskytování sociální služby
T                                               terénní forma poskytování sociální služby
P                                               pobytová forma poskytování sociální služby
ZSLK                                            Základní síť sociálních služeb Libereckého kraje 2018 - 2020
indikátor 1                                     indikátor kapacity

                                                                                                                           strana 14 (celkem 16)
                                                                                          Indikátor 1                        Indikátor 2

                                                                        Indikátor KAPACITY                                      Indikátor VÝKONNOSTI                                Další specifikace služby
                                                                        dle ZSLK 2018-2020                               (na jednotku výkonu - tj. úvazek                                 v návaznosti na
                                                                                                                      pracovníka v přímé péči, nebo lůžko)
                                                                          stav k 1. 1. 2020                                                                                           stanovené požadavky
                                                                                                                                                                                       na zařazení sociální
 Druh sociální  Identifikátor Název       Forma     Cílová    Územní                                        Min.                                            Min.          Doba      služby do sítě sociálních
      služby                          poskytování  skupina  působnost                                    hodnota                                         hodnota         trvání
                (číslo  sociální                   (hlavní                                                                                                             pověření                  služeb
§39 - Osobní                          ambulantní,   CS dle    sociální                                    plnění                                           plnění        od - do
asistence       registrace) služby    terénní      SPRSS)      služby                       Hodnota          dle                            Hodnota          dle                    Další specifikace služby v
                                                                                             plnění                                          plnění                        20XX,    návaznosti na stanovené
§48 - Domovy                          pobytová     cílová   Územní          Název                        Pověření     Název                              Metodiky      2018 - 2020  požadavky na zařazení sociální
pro osoby se                          pobytová     skupina  působnost                     1.1.2020 -       SGEI                           1.1.2020 -        2020                    služby do sítě sociálních služeb
zdravotním                                         (dle     sociální    Kapacita          31.12.2020      (čl. III                        31.12.2020                       20XX,
postižením                            ambulantní,  SPRSS)   služby      (celkový počet                                                                   (Příloha      2018 - 2020  Další specifikace služby v
§51 -                                 terénní                           úvazkohodin na        "HP1"      odst. 16                             "HP2"         č. 2)                   návaznosti na stanovené
Chráněné                                           cílová   Územní      celý rok 20XX)                    pís. a)                                                          20XX,    požadavky na zařazení sociální
bydlení                                            skupina  působnost                                    "MHP1"                                           "MHP2"       2018 - 2020  služby do sítě sociálních služeb
                                                   (dle     sociální
§67 - Sociálně                Název                SPRSS)   služby                        počet úvazků   počet        Výkonnost -         Fond pracovní      Fond          20XX,    Další specifikace služby v
terapeutické    xxxxxxx sociální                                                          ZSLK x XX      úvazků       PŘÍMÁ PRÁCE               doby       pracovní    2018 - 2020  návaznosti na stanovené
dílny                                              cílová   Územní                        hodin (fond    ZSLK x XX    (počet hodin                                                  požadavky na zařazení sociální
                              služby               skupina  působnost                     pracovní doby  hodin (fond  fondu pracovní        pracovníka       doby                   služby do sítě sociálních služeb
                                                   (dle     sociální                      201XX)         pracovní     doby na jeden        v přímé péči  pracovníka
                              Název                SPRSS)   služby                                       doby         úvazek na celý rok                 v přímé péči               Další specifikace služby v
                xxxxxxx sociální                                                                         201XX) x     20XX)               Provozní doba   v rozsahu                 návaznosti na stanovené
                                                   cílová   Územní                                       90 %                                             schválené                 požadavky na zařazení sociální
                              služby               skupina  působnost                                                 Výkonnost -         Provozní doba   referenční                služby do sítě sociálních služeb
                                                   (dle     sociální    Kapacita          počet lůžek    počet lůžek  OBLOŽNOST
                              Název                SPRSS)   služby      (celkový počet    ZSLK x 365     ZSLK x 365   (počet skutečně     Fond pracovní    hodnoty
                xxxxxxx sociální                                        lůžkodnů na celý                 x 90 %       obsazených dnů            doby
                                                                        rok 20XX)                                     na jedno lůžko na                    Provozní
                              služby                                                                                  celý rok 20XX)        pracovníka       doba
                                                                        Kapacita          počet lůžek    počet lůžek  Výkonnost -          v přímé péči
                              Název                                     (celkový počet    ZSLK x 365     ZSLK x 365   OBLOŽNOST                           v rozsahu
                xxxxxxx sociální                                        lůžkodnů na celý                 x 90 %       (počet skutečně                     schválené
                                                                        rok 20XX)                                     obsazených dnů                      referenční
                              služby                                                                                  na jedno lůžko na                    hodnoty
                                                                        Kapacita          počet úvazků   počet        celý rok 20XX)
                                                                        (celkový počet    ZSLK x XX      úvazků                                            Provozní
                                                                        úvazkohodin na    hodin (fond    ZSLK x XX    Výkonnost -                            doba
                                                                        celý rok 20XX)    pracovní doby  hodin (fond  PŘÍMÁ PRÁCE
                                                                                          201XX)         pracovní     (počet hodin                        v rozsahu
                                                                                                         doby         fondu pracovní                      schválené
                                                                                                         201XX) x     doby na jeden                       referenční
                                                                                                         90 %         úvazek na celý rok                   hodnoty
                                                                                                                      20XX)
                                                                                                                                                             Fond
                                                                                                                                                           pracovní

                                                                                                                                                             doby
                                                                                                                                                         pracovníka
                                                                                                                                                         v přímé péči
                                                                                                                                                          v rozsahu
                                                                                                                                                          schválené
                                                                                                                                                          referenční

                                                                                                                                                           hodnoty

                                                                                                                                                                                    strana 15 (celkem 16)
B. Rozpis poskytnuté dotace

                                                                                      Neinvestiční finanční podpora z rozpočtu Libereckého
                                                                                                     kraje z prostředků MPSV (v Kč )

Druh sociální služby         Identifikátor Název sociální služby      Fo rm a                    z toho min.
                                                                  po s k y to vá n í              na platy,
                                                                                                    mzdy a      1. splátka  2. splátka
                                                                                      Celkem      n avýš e n í    (60%)       (40 %)

sociálně terapeutické dílny  2718583 DH Liberec, o.p.s. - S TD ambulantní             1 241 000  744 600        744 600     496 400
                             3166608 DH Liberec, o.p.s. - DoZP poby tov á
   domov y pro osoby se                                                               3 850 000  2 310 000      2 310 000   1 540 000
  zdrav otním postižením

osobní asistence             5793673 DH Liberec, o.p.s. - O A terénní                 479 000    287 400        287 400     191 600

chráněné by dlení            7044506 DH Liberec, o.p.s. - C hB poby tov á             5 600 000  3 360 000      3 360 000   2 240 000

                                                                                                                                            strana 16 (celkem 16)