Textová podoba smlouvy Smlouva č. 12088528: Smlouva o dílo - rozšíření Topolové cesty

Příloha 153_2020_OSM_TS_Redigováno.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Evidenční číslo:153/2020/OSM

                                   SMLOUVA O DÍLO č. 153/2020/OSM
      uzavřena podle § 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění

                          na akci: „Slaný – Háje, rozšíření Topolové cesty“

                                        Článek 1
                                    Smluvní strany

Objednatel:               Město Slaný

                          se sídlem Velvarská 136, 274 53 Slaný

Zastoupené:               Mgr. Martinem Hrabánkem, starostou města

IČ:                       00234877

DIČ:                      CZ00234877

Bankovní spojení:

Číslo účtu / směrný kód:

Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických:

Zhotovitel:               Technické Služby Slaný s.r.o.

                          se sídlem Nejtkova 1709, 274 01 Slaný

Zastoupený:

IČ:                       62958437

DIČ:                      CZ62958437

Registrace:               Obchodní rejstřík Krajského obchodního soudu v Praze,

                          Oddíl C vložka 42 380

Bankovní spojení:

Číslo účtu / směrný kód:

Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických:

(dále jen zhotovitel)

Uvedení zástupci obou stran prohlašují, že jsou oprávněni tuto smlouvu podepsat a k platnosti
smlouvy není třeba podpisu jiné osoby.

                                                         Článek 2
                                             Výchozí podklady a údaje
2.1 Smluvní strany uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto smlouvu o dílo (dále jen
       „smlouva“) zakázky s názvem „Slaný – Háje, rozšíření Topolové cesty“.
2.2 Podkladem pro uzavření této smlouvy je návrh smluvních podmínek, projektová
       dokumentace a výkaz výměr, jejíž podmínky byly zapracovány do nabídky zhotovitele ze
       dne 1. 10. 2019
2.3 Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou
       mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že
       disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k řádnému provedení
       díla nezbytné.

                                 Článek 3
                          Strana 1 (celkem 11)
                                                                                                   Evidenční číslo:153/2020/OSM

                                                      Předmět díla
3.1 Zhotovitel se touto smlouvou a za podmínek v ní dále uvedených zavazuje provést pro

       objednatele dílo (stavbu) s názvem „Slaný – Háje, rozšíření Topolové cesty“, a to na
       svůj náklad, na své nebezpečí a svými silami. Dílo bude realizováno podle projektové
       dokumentace zak. č.17022 12/2018 zpracované hlavním projektantem

                                                       .
3.2 Předmětem díla je rovněž:

          • Zpracování dokumentace skutečného provedení stavby – odstranění dřevin;
          • Geometrický plán stavby potvrzený příslušným katastrálním úřadem pro provedení

               změny způsobu užívání a druhu pozemku;
          • Zajištění kompletní dokladové části potřebné k provozu stavby;
          • Označení stavby informační tabulí s důležitými údaji o prováděné akci
          • Zabezpečení stavby i staveniště proti vstupu třetích osob, zajištění bezpečnosti při

               provádění stavby ve smyslu bezpečnosti práce, požární ochrany i ochrany životního
               prostředí a zeleně, účinná opatření k omezení hlučnosti a prašnosti atp., a to
               zejména s ohledem na užívání objektu a okolních nemovitostí;
          • Kompletní (generální) úklid stavby;
          • Zajištění fotodokumentace celého průběhu realizace stavby (stav před, průběh,
               dokončení), v digitálním formátu (JPG, min rozlišení delší strany 5000px), ze které
               bude patrný postup odstranění dřevin a provádění všech důležitých nebo pro
               jednotlivé stavby rozhodujících prací (fotografie chronologicky řazené – číslovaných
               - vč. vhodného názvu).
3.3 Zhotovitel provede dílo v souladu s příslušným stavebním povolením
       č.j. MUSLANY/281/2018/ODSH který byl vydán dne 3. 1. 2018 vyjádřeními či stanovisky
       veřejnoprávních orgánů a organizací, majitelů a správců technické infrastruktury jakož i
       dalších stavbou dotčených osob a v souladu s technickými a kvalitativními podmínkami
       dle článku 5 této smlouvy.
3.4 Zhotovitel dodrží podmínky Veřejné vyhlášky, Opatření obecné povahy,
       Stanovení místní úpravy.
3.5 Objednatel se zavazuje řádně dokončené dílo bez vad a nedodělků převzít a zaplatit za
       něj zhotoviteli cenu dle čl. 8 této smlouvy.
3.6 Dojde-li při realizaci díla k jakýmkoliv změnám, doplňkům nebo rozšíření předmětu díla, je
       to možné pouze na základě písemného dodatku k této smlouvě uzavřeného oběma
       smluvními stranami. Za tyto změny se nepovažuje změna osoby poddodavatele dle čl. 4.1
       této smlouvy.
3.7 Součástí díla jsou rovněž veškeré práce, dodávky a služby v této smlouvě výslovně
       neuvedené, které však jsou k řádnému provedení díla nezbytné a o kterých zhotovitel
       vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem měl, nebo mohl vědět. Provedení těchto prací,
       dodávek a služeb však v žádném případě nezvyšuje cenu díla stanovenou touto
       smlouvou.

                                                         Článek 4

                                              Strana 2 (celkem 11)
                                                                                                   Evidenční číslo:153/2020/OSM

            Podstatné technické a kvalitativní parametry garantované zhotovitelem
5.1 Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s touto smlouvou a platnými právními

       předpisy a ČSN a EN.
5.2 Kvalitativní podmínky jsou garantem, že předmět plnění bude mít po stanovenou dobu

       vlastnosti srovnatelné s účelově podobným předmětem.
5.3 U zabudovaných výrobků a materiálů (zejména z dovozu) musí zhotovitel doložit zejména

       oprávnění o vhodnosti výrobků pro použití v ČR, návody k obsluze, osvědčení o jakosti,
       vše v českém jazyce.
5.4 Při použití speciálních materiálů a technologických postupů bude striktně dodržován
       návod a předpis výrobce, které bude mít zhotovitel, stejně jako příslušné technické
       normy, kdykoliv přístupné na pracovišti. Případné odchylky od předpisů výrobce
       u speciálních materiálů je oprávněn odsouhlasit pouze technik výrobce s vědomím
       technického dozoru objednatele zápisem ve stavebním deníku. Vždy však před
       zahájením příslušných prací.
5.5 Nedodržení podmínek a postupů dle technických norem a ostatních závazných právních
       předpisů, jakož i postupů i závazků zhotovitele vyplývajících z této smlouvy, opravňuje
       objednatele odstoupit od smlouvy.
5.6 Objednatel je oprávněn v průběhu realizace požadovat záměny materiálů oproti původně
       navrženým a zhotovitel je povinen na tyto záměny přistoupit. Požadavek na záměnu
       materiálů musí být vznesen písemně a o záměně bude uzavřen dodatek ke smlouvě.
       Zhotovitel má nárok na úhradu veškerých nákladů účelně vynaložených na původní
       materiál, a to na základě písemné dohody o finančním vyrovnání.

                                                             Článek 6
                                                Termín a místo plnění
6.1 Zhotovitel je povinen převzít staveniště a zahájit provádění díla nejpozději do 10
       kalendářních dnů od účinnosti této smlouvy (zveřejnění smlouvy v registru smluv),
       nestane-li se tak, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit.
6.2 Zhotovitel se zavazuje dílo řádně dokončit a předat nejpozději do 45 dnů ode dne předání
       staveniště.
6.3 Překážky stavby a prodlení na základě objektivních vlivů (povětrnostní a klimatické vlivy,
       pronikání spodní vody apod.) nejsou důvodem zřeknutí se uplatnění smluvní pokuty za
       prodlení s termínem plnění v případě, že jsou takové povětrnostní a klimatické podmínky
       typické pro danou roční dobu. Patří sem rovněž tzv. dešťová období, resp. i jiné překážky
       trvající souvisle max. 4 týdny.
6.4 Místem plnění je Slaný – Háje, rozšíření Topolové cesty

                                                         Článek 7
                   Vlastnické právo k zhotovované věci a nebezpečí škody na ní
7.1 Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku objednatel.
7.2 Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovované věci po celou dobu realizace díla.
7.3 Objednatel nenese odpovědnost za škody způsobené na majetku, strojích, zařízeních
       a materiálu zhotovitele po celou dobu realizace díla.
7.4 Pojištění díla proti všem možným škodám zajistí po dobu plnění předmětu díla zhotovitel.
       Případně vzniklé škody (pojistné události) nemají vliv na cenu a čas dokončení díla.
7.5 Zhotovitel je povinen mít sjednáno pojištění provozní odpovědnosti za škodu způsobenou
       třetí osobě včetně objednatele s limitem pojistného plnění minimálně
       500 000,- Kč. Zhotovitel se zavazuje mít toto pojištění v platnosti po celou dobu, po kterou

                                              Strana 3 (celkem 11)
                                                                                           Evidenční číslo:153/2020/OSM

provádí dílo dle této smlouvy. Zhotovitel je povinen na výzvu předložit doklad
o tom, že příslušné pojištění trvá.

                      Článek 8

                      Cena díla

8.1 Cena za zhotovení díla dle této smlouvy je stanovena dohodou smluvních stran jako fixní,

konečná, závazná, nejvýše přípustná a zahrnuje všechny náklady zhotovitele spojené

s prováděním díla, zejména ocenění úplného rozsahu předmětu díla, předpokládaný

vývoj cen v daném oboru vč. předpokládaného vývoje kurzu české měny k zahraničním

měnám až do doby dokončení díla, zisk a veškeré další přímé i nepřímé náklady nutné

k řádnému provedení a předání díla, které se k dílu vážou. Jednotkové ceny uvedené v

Rozpočtu díla jsou stanoveny jako maximální.

8.2 Cena díla sjednaná dle rozsahu této smlouvy činí:

Cena díla bez DPH:    457 776,30 Kč

DPH v platném znění:   96 133,02 Kč
Cena díla celkem:     553 909,32 Kč

Slovy: tři sta dvacet osm tisíc čtyři sta osmdesát šest korun osmdesát jeden haléř

8.3 Jestliže zhotovitel zjistí v průběhu provádění díla nové skutečnosti, které mohou ovlivnit

cenu díla, oznámí to bezodkladně objednateli.

8.4 Bude-li objednatel požadovat jakékoliv změny, doplňky nebo rozšíření díla, je povinen

zhotoviteli předat písemný soupis těchto změn k ocenění. Zhotovitel požadované změny

ocení dle jednotkových cen uvedených v Rozpočtu díla, který tvoří přílohu č. 1 této

smlouvy. Nelze-li k ocenění změn použít jednotkové ceny z rozpočtu, ocení je zhotovitel

dle cen obvyklých. V případě, že požadované změny zhoršují kvalitu díla, je zhotovitel

povinen objednatele na tuto skutečnost upozornit.

8.5 Zvýšení ceny díla je možné provádět pouze písemným dodatek k této smlouvě za těchto

podmínek:

− objednatel bude požadovat provedení vyššího objemu prací, než je uvedeno

v projektové dokumentaci, resp. zadávací dokumentaci této zakázky,

− objednatel bude požadovat vyšší kvalitu provedení díla, než jaká je uvedena

v projektové dokumentaci, resp. zadávací dokumentaci této zakázky,

− v průběhu realizace zakázky dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty.

                                                         Článek 9
                                     Financování, placení, smluvní pokuty
9.1 Objednatel prohlašuje, že má zajištěno financování na úhradu ceny díla dle této smlouvy.
9.2 Smluvní strany se dohodly na bezhotovostním placení ceny díla z účtu objednatele na
       účet zhotovitele.
9.3 Objednatel neposkytne zhotoviteli žádnou zálohu na cenu díla.
9.4 Provedené práce bude zhotovitel fakturovat po dokončení prací na základě skutečně
       provedeného rozsahu prací 100% ceny díla. V případě, že dílo bude vykazovat drobné
       vady a nedodělky nebránící trvalému užívání díla, může být pozastávka finančně
       přizpůsobena hodnotě vad a nedodělků. Pozastávka bude uvolněna až po jejich
       odstranění.
9.5 Před vystavením faktury objednateli na cenu díla je zhotovitel povinen předložit
       objednateli ke schválení oceněný soupis provedených prací a teprve poté, co je tento
       soupis objednatelem písemně odsouhlasen, je oprávněn vystavit objednateli fakturu.

                                              Strana 4 (celkem 11)
                                                                                                   Evidenční číslo:153/2020/OSM

9.6 Nedojde-li mezi oběma smluvními stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo
       druhu provedených prací, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze ty práce, u kterých
       nedošlo k rozporu. Bude-li faktura obsahovat i práce, které nebyly objednatelem
       odsouhlaseny, je objednatel oprávněn takovouto fakturu zhotoviteli vrátit.

9.7 Překročí-li zhotovitel v některé faktuře výši objemu prací na díle, resp. výši finančního
       objemu sjednanou dle odstavce 9.6 tohoto článku, je objednatel oprávněn takovouto
       fakturu zhotoviteli vrátit.

9.8 Jednotlivé faktury zhotovitele včetně konečné faktury dle odstavce 9.12 tohoto článku
       budou obsahovat náležitosti účetního a daňového dokladu ve smyslu platných právních
       předpisů a jejich nedílnou součástí musí být objednatelem odsouhlasený soupis
       provedených prací. Bez tohoto soupisu bude faktura považována za neplatnou a bude
       vrácena zpět objednateli.

9.9 Objednatel uhradí fakturu zhotovitele nejpozději do 30 dnů po jejím obdržení, přičemž za
       úhradu faktury se považuje termín odepsání peněžních prostředků z účtu objednatele ve
       prospěch účtu zhotovitele. Faktury musí být doručeny na adresu sídla objednatele či je
       lze, za podmínky opatření zaručeným elektronickým podpisem, zaslat na elektronickou
       adresu objednatele

9.10 Konečná faktura musí mj. obsahovat tyto náležitosti:
       − výslovný název "faktura",
       − celkovou sjednanou cenu bez DPH,
       − soupis všech uhrazených faktur s cenou bez DPH,
       − případnou výši pozastávky.
       Není-li zhotovitel plátcem DPH, platí pro něj toto ustanovení v plném rozsahu s výjimkou
       členění ceny.

9.11 Konečnou fakturu je zhotovitel povinen předat objednateli nejpozději do 30 dnů ode dne
       předání a převzetí dokončeného díla objednateli, které je zbaveno všech vad
       a nedodělků.

9.12 Dojde-li ze strany zhotovitele k prodlení oproti sjednanému termínu dokončení díla v této
       smlouvě, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši
       500, - Kč za každý den prodlení. Tímto ujednáním však není dotčeno právo objednatele
       požadovat po zhotoviteli náhradu škody v plné výši.

9.13 V případě, že dojde ze strany zhotovitele k prodlení s předáním dokončeného díla, je
       objednatel oprávněn vystavit fakturu na smluvní pokutu a pozastavit peněžní plnění vůči
       zhotoviteli, resp. proplácení faktur zhotovitele na úhradu ceny díla, a to až do doby, kdy
       bude požadovaná smluvní pokuta ze strany zhotovitele objednateli uhrazena.

9.14 V případě prodlení objednatele s úhradou jakékoliv řádně vystavené faktury, může
       zhotovitel požadovat po zhotoviteli uhrazení zákonného úroku z prodlení dle § 1970
       občanského zákoníku.

9.15 Smluvní strany se dále dohodly, že v případě, kdy vznikne objednateli nárok na zaplacení
       smluvní pokuty a nedojde-li ze strany zhotovitele k jeho úhradě objednateli, je objednatel
       oprávněn tento nárok na úhradu smluvní pokuty započíst oproti zhotovitelem fakturované
       ceně díla. Započtení může být objednatelem provedeno z fakturované ceny díla, popř.
       z jakéhokoli jiného závazku, který vznikl zhotoviteli vůči objednateli.

9.16 Jakákoliv smluvní pokuta vyplývající z této smlouvy nevylučuje právo objednatele na
       náhradu škody způsobenou objednateli zhotovitelem nebo osobu vykonávající plnění pro
       zhotovitele. Smluvní strany proto tímto vylučují aplikaci § 2050 občanského zákoníku.

                                                        Článek 10

                                              Strana 5 (celkem 11)
                                                                                                   Evidenční číslo:153/2020/OSM

                             Oznámení vad díla, doba odpovědnosti (záruka)
10.1 Zhotovitel poskytuje objednateli na celé dílo záruku v délce trvání 12 měsíců, která

       počíná běžet dnem, kdy zhotovitel předá dokončené dílo bez vad a nedodělků objednateli
       a ten jej bez výhrad převezme. Po tuto dobu zhotovitel odpovídá za vady, které
       objednatel zjistil a které včas reklamoval.
10.2 Objednatel je povinen písemně reklamovat vady u zhotovitele bez zbytečného odkladu po
       jejich zjištění. V reklamaci musí být vady popsány, uvedeno, jak se projevují a stanoven
       požadovaný termín jejich odstranění. Dále v reklamaci může objednatel uvést požadavky,
       jakým způsobem požaduje vadu odstranit nebo zda požaduje finanční úhradu.
10.3 Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace
       odeslaná objednatelem v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou.
10.4 Zhotovitel je povinen odstranit reklamovanou vadu do objednatelem určeného termínu, a
       to i v případě, že reklamaci neuznává. Pokud tak neučiní je povinen uhradit objednateli
       smluvní pokutu ve výši 500, - Kč za každý den prodlení až do dne jejího odstranění.
       Náklady na odstranění reklamované vady nese zhotovitel i ve sporných případech, a to až
       do rozhodnutí soudu. V případě klimatických podmínek, které nedovolují vadu odstranit,
       dojedná zhotovitel s objednatelem změnu termínu odstranění reklamované vady. Pro
       tento případ však platí, že vada bude odstraněna v nejbližším termínu při klimatických
       podmínkách povolujících opravu provést.
10.5 Po odstranění reklamované vady vyzve písemně zhotovitel objednatele k převzetí
       odstraněné reklamované vady, o čemž vyhotoví zápis, ze kterého bude zřejmé, zda je
       reklamovaná vada odstraněna a termín jejího odstranění, což objednatel potvrdí svým
       podpisem.
10.6 Neodstraní-li zhotovitel reklamovanou vadu v objednatelem určeném termínu a nedojde-li
       mezi smluvními stranami k dohodě o novém termínu jejího odstranění, souhlasí zhotovitel
       s tím, že objednatel pověří odstraněním vady třetí osobu. Veškeré výdaje, které
       v souvislosti s tímto objednateli vzniknou, uhradí zhotovitel.
10.7 Smluvní strany se dohodly, že na část díla, která byla předmětem reklamace, poskytne
       zhotovitel objednateli záruku v délce trvání 12 měsíců.

11.1.                                                   Článek 11
11.2.                                              Vedoucí provozu
       Zhotovitel prohlašuje, že odborné vedení provádění stavby zajišťuje vedoucí provozu TS
11.3.  Slaný s.r.o.
       Vedoucí provozu je povinen řídit provádění stavby, resp. provedením díla, v souladu dle
       platných norem a s ověřenou projektovou dokumentací, zajistit dodržování povinností k
       ochraně života, zdraví, životního prostředí a bezpečnosti práce vyplývajících ze zvláštních
       právních předpisů, zajistit řádné uspořádání staveniště a provoz na něm a dodržení
       obecných požadavků na provedení díla, popřípadě jiných technických předpisů
       a technických norem. V případě existence staveb technické infrastruktury v místě stavby
       je povinen zajistit vytýčení tras technické infrastruktury v místě jejich střetu se stavbou.
       Vedoucí provozu je dále povinen působit k odstranění závad při provádění díla, resp.
       zhotovení díla, a neprodleně oznámit objednateli závady, které se nepodařilo odstranit při
       vedení stavby, vytvářet podmínky pro kontrolní prohlídky stavby, spolupracovat s osobou
       vykonávající technický dozor stavebníka nebo autorský dozor projektanta, pokud jsou
       zřízeny, a s koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, působí-li na staveništi.

       Článek 12

       Strana 6 (celkem 11)
                                                                                                          Evidenční číslo:153/2020/OSM

                                                     Příprava na staveniště
12.1 Příprava na staveniště se rozumí prostor určený projektovou dokumentací nebo jiným

           dokumentem pro stavbu a pro zařízení staveniště.
12.2 Zhotovitel zodpovídá od převzetí staveniště do okamžiku, kdy předá dílo bez vad

           a nedodělků objednateli a vyklidí staveniště, v plné míře za ochranu zdraví všech osob v
           prostoru staveniště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami. Dále
           se zhotovitel zavazuje dodržovat hygienické předpisy a platné právní předpisy pro ochranu
           životního prostředí.
12.3 Zhotovitel je povinen seznámit se po převzetí staveniště s rozmístěním a trasou
           případných podzemních vedení na staveništi a tyto buď vhodným způsobem přeložit, nebo
           chránit, aby v průběhu provádění stavby nedošlo k jejich poškození.
12.4 Jestliže bude třeba na staveništi v souvislosti se zahájením prací umístit nebo přemístit
           dopravní značení tak, aby bylo v souladu s platnými právními předpisy, které tuto
           problematiku upravují, obstará tyto práce zhotovitel. Zhotovitel dále zodpovídá i za
           umísťování, přemísťování a udržování dopravních značení v souvislosti s průběhem
           prováděných prací.
12.5 Původcem odpadu vzniklého při provádění díla je zhotovitel, který je povinen zajistit
           likvidaci všech odpadů vzniklých při provádění díla a předat objednateli doklady
           o zneškodnění všech odpadů.
12.6 Zhotovitel je povinen udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu a je povinen
           bezprostředně odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi, což zvláště platí při
           znečištění pozemních komunikací. V případě nedodržení tohoto ujednání je objednatel
           oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každý případ takového
           porušení.
12.7 Objednatel má právo nezahájit přejímací řízení díla, není-li na staveništi pořádek, zejména
           uspořádaný zbylý materiál nebo není-li odstraněn ze staveniště odpad vzniklý při
           stavebních pracích apod.
12.8 Nejpozději do 7 dnů po odevzdání a převzetí díla je zhotovitel povinen vyklidit staveniště a
           uvést jej do původního stavu. Pokud staveniště v dohodnutém termínu nevyklidí nebo jej
           neupraví do sjednaného stavu, je objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu
           ve výši 1 000,- Kč za každý den, po který bude staveniště užívat neoprávněně a to až do
           dne vyklizení staveniště.

                                                              Článek 13
                                                           Provádění díla
13.1 Zhotovitel je povinen zajistit řádné vytýčení stavby a během výstavby řádně pečovat
           o základní směrové a výškové body, a to až do doby předání díla objednateli. Zhotovitel
           zajistí i podrobně vytýčení jednotlivých objektů a inženýrských sítí a odpovídá za jeho
           správnost.
13.2 Zhotovitel na své náklady zajistí instalaci a následné odstranění pevných zábran, kterými
           stavbu po jejím zhotovení uzavře proti vstupu neoprávněných osob. Tyto zábrany
           zhotovitel odstraní poté, co bude stavba právně způsobilá k běžnému užívání.
13.3 Dojde-li při provádění stavby k omezení provozu a užívání pozemních komunikací, je
           zhotovitel povinen při zahájení prací tato místa označit omluvnou tabulí pro veřejnost.
           s textem: „Město Slaný se omlouvá za dočasné omezení užívání Topolové cesty“.
13.4 Zhotovitel je povinen informovat majitele dotčených a přilehlých objektů nejpozději
           5 pracovních dní před zahájením prací o způsobu provádění prací, případných uzavírkách
           a omezeních, zvláště pak s ohledem na jejich provoz a zajistit jim vstup do jejich

                                                   Strana 7 (celkem 11)
 13.5                                                                                               Evidenční číslo:153/2020/OSM
 13.6
 13.7  nemovitostí po celou dobu provádění díla. Splnění této povinnosti zhotovitel před
 13.8  zahájením prací prokazatelně doloží objednateli. Zhotovitel je povinen provádět dílo v
 13.9  souladu s touto smlouvou, v souladu s rozhodnutím nebo jiným opatřením stavebního
13.10  úřadu a s ověřenou projektovou dokumentací, je povinen dodržet obecné požadavky na
       výstavbu, popřípadě jiné technické předpisy a normy a zajistit dodržování povinností
13.11  k ochraně života, zdraví, životního prostředí a bezpečnosti práce vyplývající ze zvláštních
       právních předpisů. Pokud porušením těchto ustanovení vznikne jakákoliv škoda, nese
13.12  veškeré vzniklé náklady na její odstranění.
       Vznikne-li v průběhu provádění díla potřeba změny rozhodnutí orgánů hygienických,
       energetických, dopravních, vodohospodářských nebo jiných, je zhotovitel povinen tuto
       změnu neprodleně zajistit s tím, že o této skutečnosti ihned písemně informuje
       objednatele.
       Veškerá potřebná povolení k užívání veřejných ploch, případně výkopům, překopům,
       záborům či zvláštnímu užívání veřejných komunikací, zeleně či jiných veřejných
       prostranství zajišťuje vlastními silami zhotovitel a hradí za toto veškeré případné poplatky.
       Veškeré odborné práce či práce, k jejichž provádění je předepsáno zvláštní oprávnění
       musí vykonávat pouze ty osoby, mající pro ně příslušnou kvalifikaci či oprávnění. Doklad o
       kvalifikaci či oprávnění těchto osob je zhotovitel na požádání objednatele povinen doložit.
       Zhotovitel je povinen upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu
       věcí převzatých od objednatele nebo pokynů daných mu objednatelem k provedení díla,
       jestliže zhotovitel mohl tuto nevhodnost zjistit při vynaložení odborné péče.
       Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele písemně ke kontrole a prověření části zhotovení
       díla, která bude v dalším postupu zakrytá nebo se stane nepřístupnou, a to minimálně 3
       pracovní dny před jejím zakrytím. Neučiní-li tak, je povinen na výzvu objednatele na svůj
       náklad odkrýt či jinak zpřístupnit tu část zhotovovaného díla, která byla zakryta nebo se
       stala nepřístupnou.
       Zhotovitel prohlašuje, že před započetím realizace stavby nenastaly podmínky dle § 15
       zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek BOZP a nařízení vlády č.591/2006
       Sb., o bližších minimálních požadavcích na BOZP na staveništích. Pokud v průběhu
       realizace stavby dojde ke splnění podmínek dle § 15 zákona č. 309/2006 Sb. a NV č.
       591/2006 Sb. je zhotovitel povinen tuto skutečnost neprodleně nahlásit zadavateli, který
       zpracování plánu BOZP zajistí. V tomto případě bude plán BOZP po celou dobu stavby
       přístupný na staveništi a zhotovitel se jím bude řídit.

       Pro případ, kdy budou naplněny podmínky § 14, zákona č. 309/2006 Sb., zákon o zajištění
       dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v platném znění, určí objednatel
       (zadavatel stavby) koordinátora BOZP. Koordinátor BOZP bude na stavbě po celou dobu
       její realizace vykonávat činnosti, které mu jsou uloženy právními předpisy, které tuto
       problematiku upravují, a zhotovitel je povinen poskytnout mu v této činnosti patřičnou
       součinnost.
       Opatření z hlediska bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ochrany životního prostředí,
       dodržování hygienických, požárních a dalších nutných předpisů, jakož i protipožární
       opatření vyplývající z povahy vlastních prací, a to zejména při svařovacích pracích i mimo
       pracovní dobu, zajišťuje na svých pracovištích zhotovitel. Zhotovitel přebírá v plném
       rozsahu odpovědnost za vlastní řízení postupu stavby a prací tak, aby byly splněny
       všechny podmínky, které pro provádění stavby vyplývají z právních či jiných předpisů, pro
       realizaci předmětu stavby platných.

       Strana 8 (celkem 11)
13.13                                                                                               Evidenční číslo:153/2020/OSM
13.14
       Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetí osobě, je
 14.1  zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak tuto
 14.2  finančně objednateli uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel.
 14.3  Objednatel a zhotovitel se dohodli, že není-li v této smlouvě ujednáno jinak, platí pro
 14.4  smluvní strany plně § 2593, 2594, 2595, 2626 občanského zákoníku.

 14.5                                                    Článek 14
 14.6                                                   Předání díla
 14.7  Dílo je považováno za dokončené, pokud zhotovitel dokončil dílo v souladu s touto
       smlouvou, jakož i v souladu s platnými právními předpisy vztahujícími se k realizaci
 14.8  předmětné stavby a zhotovitel předal toto dílo objednateli bez vad a nedodělků spolu s
       veškerými doklady uvedenými v odstavci 15.4 tohoto článku a objednatel dílo od
 15.1  zhotovitele bez výhrad převzal.
       Objednatel se zavazuje, že dokončené dílo, které je zbaveno všech vad a nedodělků
       převezme a zaplatí za jeho zhotovení touto smlouvou sjednanou cenu díla.
           Zhotovitel je povinen písemně vyzvat objednatele k převzetí díla, a to minimálně
           7 pracovních dnů před termínem konání převzetí. Objednatel je pak povinen nejpozději
           do 3 dnů od termínu stanoveného zhotovitelem zahájit přejímající řízení.
           Zhotovitel je povinen připravit a doložit u přejímajícího řízení veškeré doklady
           prokazující řádné provedení díla, doklady potřebné ke kontrolním prohlídkám
           stavebními úřady a doklady potřebné k následnému užívání a provozu díla s tím, že bez
           předložení těchto dokladů nelze považovat dílo za dokončené a schopné předání.
           K těmto dokladům patří zejména:
           − stavební deník (příp. deníky),
           − potvrzení o nakládání s odpady, resp. o uložení materiálu a odpadu na příslušné
                skládce odpadů,
           − fotodokumentaci o provádění předmětu díla na elektronickém nosiči ve formátu jpg.
           O průběhu přejímajícího řízení pořídí objednatel písemný zápis o předání a převzetí
           dokončeného díla (stavby). Odmítne-li objednatel dílo převzít, uvede tuto skutečnost vč.
           jejího odůvodnění do zápisu.
           Objednatel není povinen převzít dílo vykazující vady nebo nedodělky.
           Objednatel může převzít dílo i s drobnými vadami a nedodělky nebránícími trvalému
           užívání díla. Tyto vady nebo nedodělky musí být uvedeny v zápise o předání a převzetí
           dokončeného díla (stavby) s termínem jejich odstranění, který stanoví objednatel.
           Nebudou-li vady nebo nedodělky zhotovitelem odstraněny ve stanoveném termínu,
           zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každou vadu nebo
           nedodělek a každý den prodlení s jejich odstraněním a dále pak objednatel může
           pověřit odstraněním vad třetí osobu, přičemž, náklady na odstranění vad ponese
           v takovém případě zhotovitel. Objednatel je oprávněn započíst náklady na odstranění
           vad třetí osobou oproti faktuře na zbývající část ceny díla dle čl. 9.11 této smlouvy.
           Zhotovitel je povinen v objednatelem stanovené lhůtě odstranit vady nebo nedodělky, i
           když tvrdí, že za tyto neodpovídá. Náklady na odstranění v těchto sporných případech
           nese až do rozhodnutí soudu zhotovitel.

                                                         Článek 15
                                                     Změny smlouvy
           Tuto smlouvu (mimo změny poddodavatele) lze měnit pouze písemným oboustranně
           potvrzeným ujednáním výslovně nazvaným „Dodatek ke smlouvě“. Jiné zápisy,

       Strana 9 (celkem 11)
15.2                                                                                           Evidenční číslo:153/2020/OSM
15.3
15.4   protokoly apod. se za změnu této smlouvy nepovažují.
       Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící řádnému plnění této
16.1.  smlouvy, je povinna toto neprodleně oznámit straně druhé a vyvolat jednání
16.2.  oprávněných osob.
       Smluvní strany na sebe přebírají změnu okolností dle § 1765 odst. 2 občanského
16.3.  zákoníku.
16.4.  Smluvní strany vylučují aplikaci ustanovení § 1740 odst. 3, § 1978 odst. 2 občanského
16.5.  zákoníku.
16.6.
                                                      Článek 16
                                           Odstoupení od smlouvy
       Objednatel má právo od smlouvy odstoupit v případě závažného porušování smluvních
       povinností zhotovitele sjednaných v této smlouvě.
       V případě více jak desetidenního prodlení zhotovitele se splněním konečného termínu
       provádění díla, nebo pokud bude z jiných skutečností zjevné, že zhotovitel z důvodu na
       své straně dílo nedokončí ve sjednaném termínu, může objednatel od této smlouvy
       odstoupit.
       Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit také tehdy, pokud zhotovitel provádí
       dílo v rozporu s touto smlouvou a nezjedná nápravu ani do 10 dnů poté, co k tomu byl
       objednatelem vyzván.
       Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit také tehdy, pokud zhotovitel nemá
       uzavřeno pojištění dle odst. 7.5. této smlouvy a nezjedná nápravu do 10 dnů poté, co
       k tomu byl objednatelem vyzván.
       Zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy, pokud mu nebude uhrazena některá dílčí
       faktura dle čl. 9 smlouvy, přestože tato faktura je v celém rozsahu oprávněná, a to ani
       do 30 dnů poté, co byl objednatel vyzván k nápravě.
       Odstoupí-li některá ze smluvních stran od této smlouvy na základě ujednání z této
       smlouvy vyplývajícího, jsou pak povinnosti obou smluvních stran následující:
       − zhotovitel vyzve objednatele k "dílčímu předání díla" a současně s touto výzvou
          předloží objednateli soupis všech provedených prací, které měl dle čl. 2 této smlouvy
          realizovat a tento ocení podle jednotkových položek použitých pro návrh ceny díla
          v nabídce,
       − objednatel do tří dnů po obdržení výzvy a oceněného soupisu všech provedených
          prací zahájí "dílčí přejímací řízení",
       − zhotovitel odveze veškerý svůj nezabudovaný materiál, nedohodnou-li se smluvní
          strany jinak,
       − po dílčím předání provedených prací sjednají obě strany písemné zrušení smlouvy,
       − poté, co je oceněný soupis provedených prací objednatelem odsouhlasen, vystaví
          zhotovitel "dílčí konečnou fakturu",
       − strana, která důvodné odstoupení od smlouvy zapříčinila je povinná uhradit druhé
          straně veškerou škodu jí z důvodu odstoupení od smlouvy vzniklou.

                                                         Článek 17
                                                Závěrečná ustanovení
17.1 Smluvní strany dále prohlašují, že pokud některé skutečnosti uvedené v této smlouvě
          považují za své obchodní tajemství ve smyslu § 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
          zákoník, v platném znění, nepodléhající uveřejnění v registru smluv dle zákona

                                              Strana 10 (celkem 11)
                                                                                                    Evidenční číslo:153/2020/OSM

          o registru smluv či zpřístupnění dle zákona o svobodném přístupu k informacím, sdělily
          je písemně druhé smluvní straně před podpisem této smlouvy.“
17.2 Smluvní strany sjednávají, že pro případ, že tato smlouva podléhá uveřejnění v registru
          smluv dle zákona o registru smluv, odešle tuto smlouvu správci registru smluv
          k uveřejnění město Slaný, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od
          uzavření této smlouvy.
17.3 Vztahuje-li se na tuto smlouvu povinnost uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle
          zákona o registru smluv, nabývá tato smlouva účinnosti dnem jejího uveřejnění
          prostřednictvím registru smluv, není-li v této smlouvě sjednán pozdější den účinnosti
17.4 Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, které mají platnost originálu
          a z nichž zhotovitel obdrží jeden stejnopis a objednatel tři stejnopisy.
17.5 Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě jejich pravé a
          svobodné vůle, nikoliv v tísni nebo za jinak nevýhodných podmínek. Její text si přečetly
          a s jeho obsahem souhlasí, což stvrzují svými vlastnoručními podpisy.
17.6 Smluvní strany tímto prohlašují, že s osobními údaji, které získají na základě této
          Smlouvy, budou nakládat v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU)
          2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o
          volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně
          osobních údajů) a dalšími právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů.
17.7 Uzavření smlouvy schválila rada města dne 18. 03. 2020 pod číslem usnesení
          02/35/2020//RM.
17.8 Pokud tato smlouva nestanoví jinak, platí ustanovení Občanského zákoníku ve znění
          pozdějších předpisů.

Přílohy:
Rozpočet díla

Ve Slaném dne:19. 3. 2020                                 Ve Slaném dne: 19. 3. 2020

za zhotovitele:                                           za objednatele:

........................................................  ............................................................
TS Slaný                                                  Město Slaný
                                                          Mgr. Martin Hrabánek
jednatelka                                                starosta města

Zpracovala:                                               jednatelka TS Slaný

                                                          Strana 11 (celkem 11)